آیا عوارض تزریق ژل لب حقیقت دارد؟

آیا تزریق ژل به لب عوارض دارد؟

عوارض تزریق فیلر لب نی نی سایت

ژل‌های تزریقی کاربرد زیادی در علم پزشکی داشته و بسیاری از بیماران برای رفع چین و چروک پوست، افزایش حجم دهی به صورت و سایر بخش های بدن از آن استفاده می‌کنند. این روزها تزریق ژل لب طرفداران زیادی پیدا کرده است. تزریق ژل به لب بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن انجام می شود اما این بدان معنا نیست که یک عمل بدون خطر است. هر نوع عمل زیبایی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. اگرچه پزشکان بر این عقیده هستند عوارض خطرناک تزریق ژل لب بسیار کم اتفاق می افتد، اما لازم است اطلاعات کافی را داشته باشید.
در این مقاله قصد داریم شما را با عوارض تزریق ژل لب آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فیلم تزریق ژل لب

آیا عوارض تزریق ژل لب حقیقت دارد؟

برای افزایش حجم لب و برجسته کردن آن روش‌های زیادی وجود دارد که رایج‌ترین آن، تزریق ژل می‌باشد. اگر به دنبال این هستید که لب‌های خود را برجسته کنید، ابتدا باید به دنبال یک پزشک متخصص و باتجربه باشید تا پس از عمل دچار عوارض خاصی نشوید.
اگر این کار توسط یک پزشک با تجربه انجام بگیرد، هیچ خطری سلامتی شما را تهدید نخواهد کرد.
تزریق ژل لب اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. بنابراین هرگز برای این کار نزد سالن‌های زیبایی و آرایشگران نرفته و حتما پیش یک پزشک معتبر اقدام به تزریق ژل لب کنید. در ادامه شما را با چند مورد از عوارض تزریق ژل لب آشنا می‌کنیم.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: فیلر لب مدل روسی

معایب و عوارض تزریق ژل لب

توجه داشته باشید که تمام عوارض تزریق ژل احتمالی هستند و نمی‌توان گفت برای هر فردی که تزریق ژل انجام می دهد، پیش می‌آید. همانطور که می دانید در علم پزشکی، نتایج و پیامدها تضمین نمی شود و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

عدم تقارن در تزریق ژل لب

  • عدم تقارن

ناهماهنگی و عدم تقارن در ناحیه تزریق شده، یکی از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. این موضوع در بسیاری از مواقع و در بسیاری از شرایط برای داوطلبان رخ می‌دهد و عامل آن را می‌توان بی دقتی پزشک مربوطه در زمان تزریق در نظر گرفت.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

  • جوش بعد از تزریق ژل

ممکن است پس از تزریق ژل، اطراف ناحیه‌ای که تزریق ژل انجام شده، جوش‌های ریز و درشتی را مشاهده کنید. شما می‌توانید در رابطه با این موضوع با پزشک خود مشورت کنید و با توصیه او از محلول و کرم‌های مناسب برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

  • ایجاد زخم در ناحیه تزریق ژل

اگر فرایند تزریق ژل به درستی انجام نشود، ممکن است اطراف لب دچار زخم شوند. ژل‌های تزریقی حاوی اسید هیالورونیک هستند و اگر بیش از نیاز پوست وارد منافذ آن شوند، فرایند تولید کلاژن را مختل و در نتیجه پوست را دچار خشکی و زخم می‌کنند. در برخی از موارد، تزریق بیش از حد این ماده منجر به ناهماهنگی بین کلاژن و الاستین شده و ممکن است تولید آن‌ها متوقف شود. این امر موجب خشکی پوست و در نتیجه زخم‌های عمیق پوستی می‌شود.

ورم و کبودی بعد از تزریق ژل نی نی سایت

  • خونریزی، تورم و کبودی

از بارزترین عوارض تزریق ژل لب می‌توان به مواردی چون خونریزی، کبودی و تورم اشاره کرد که بسیار طبیعی است. معمولا، این عوارض پس از گذشت مدت زمانی حدود یک تا دو هفته به طور کامل برطرف می‌شوند و در برخی از افراد با مصرف داروهای تجویزی از سوی پزشک رفع می‌شوند و نباید نگرانی از بابت آن‌ها داشته باشید.

  • جابجایی ژل

یکی از عوارض تزریق ژل لب که می‌تواند نسبت به دیگر عوارض، مشکلات بیشتری را پیش آورد، جابه‌جایی ژل از محلی به محل دیگر است. این موضوع گاهی اوقات سبب می‌شود که برخی از ناحیه‌ها فلج شوند و مشکلات بسیار دیگری را نیز به همراه داشته باشند. در صورت مواجه با چنین مشکلی، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا روند درمان و بهبودی هر چه زودتر شروع شود تا نتیجه بهتری بگیرید.

  • بروز واکنش‌های آلرژیک

ژل های تزریقی انواع گوناگونی دارند و اگر کیفیت ژل‌ها مناسب نباشد باعث بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شود. حساسیت می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که شایع‌ترین آن حساسیت به ژل مورد استفاده در تزریق است. گاهی اوقات برای تزریق از ژل‌هایی استفاده می‌کنند که منبع غیرانسانی دارند. برای مثال می‌توان به ژلی اشاره داشت که از کلاژن گاو به دست می‌آید؛ از همین جهت توصیه می‌شود برای جلوگیری از ایجاد حساسیت بعد از تزریق ژل، حتما کمی از آن بر روی بدن فرد تست شود. پزشک با انجام چنین کاری مطمئن می‌شود که فرد حساسیت به کلاژن گاو دارد یا خیر! اگر پس از تست، جواب مطلوبی گرفته شد، پزشک می‌تواند از ژل برای هر ناحیه‌ای که مد نظر است، استفاده کند.

گلوله شدن ژل های تزریقی

  • گلوله شدن ژل

گاهی اوقات ژل های تزریق شده شروع به حرکت کرده و در قسمتی از صورت تجمع پیدا می کنند و به شکل یک گلوله روی صورت نمایان می شود که با دست می توان آنها را حرکت داد.

  • تخریب بافت پوست

گاهی اوقات پوست افرادی که تزریق ژل انجام داده اند، تخریب می‌شود؛ این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله عوامل می‌توان به حساس بودن پوست یا بی کیفیت بودن ژل مورد استفاده برای تزریق اشاره کرد.

  • التهابات پوستی

عارضه احتمالی دیگر که امکان دارد برای فرد پیش آید، ایجاد التهابات پوستی است. به صورتی که شما بر روی نواحی که تزریق ژل صورت گرفته، تاول‌های ریز و درشت را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که بی توجهی به این موضوع، سبب عفونت بعد از تزریق ژل می‌شود و می‌تواند مشکلات گوناگونی را برای فرد به وجود آورد؛ بنابراین بهتر است در صورت مواجه با چنین مشکلی، سریعا شرایط را با پزشک خود در میان بگذارید تا در مدت زمان کوتاهی، مشکل برطرف شود.

تزریق ژل لب و عفونت

  • ایجاد عفونت

در برخی از افراد تزریق ژل لب منجر به عفونت‌های پوستی می شود. برای جلوگیری از  بروز این مشکل، بهتر است در صورت نیاز از جنس پوست لب خود نمونه‌برداری کنید. این امر موجب می‌شود تا پزشک هم از نوع جنس پوست شما آگاه شده و هم از خطرات احتمالی آگاه شود. در برخی از موارد آزمایش‌ها حاکی از آن هستند که تزریق ژل لب برای بیمار مضر بوده و نباید تحت هیچ عنوان اقدام به انجام این کار کند. بیشتر متخصصان برای جلوگیری از بروز عفونت بعد از تزریق برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز و هم چنین قبل از تزریق ناحیه لب ها را ضد عفونی می کنند.
برای برخی از افراد هم پیش آمده است که تزریق ژل را انجام داده اند و هیچ مشکلی در آن لحظه وجود نداشته است؛ اما پس از گذشت مدت زمانی، محل تزریق ژل با عفونت روبرو شده  که گاهی اوقات میزان عفونت به حدی زیاد است که فرد به جراحی نیاز پیدا می‌کند تا عفونت ایجاد شده تخلیه شود.

  • آسیب به بافت لب 

هیالورونیک اسید ماده‌ای قندی (پلی‌ساکاریدی) است که به طور طبیعی در پوست تولید می شود. این ماده باعث رطوبت رسانی به سلول ها می گردد و ظاهر پوست را شاداب و سالم نشان می دهد. امروزه هیالورونیک اسید فراگیرترین و پرطرفدار‌ترین ماده‌ی استفاده شده در تزریق ژل است. از این رو، با تزریق یک ماده خارجی نظیر اسید هیالورونیک به تقویت کلاژن و الاستین در بدن کمک می‌کنیم. اگر میزان تزریق این ماده‌ بیش از نیاز بدن باشد، عملکرد بدن دچار اختلال و در نتیجه باعث بروز عوارض و آسیب به بافت های پوست می‌شود. البته وجود این عارضه جز اتفاق های نادر عمل های زیبایی است اما ممکن است اتفاق بیافتد.

تزریق پرکننده های پوستی

چه کسانی نباید تزریق ژل لب انجام دهند؟

تزریق ژل لب برای برخی از افراد ممنوع بوده و هرگز نباید این کار را انجام دهند. در غیر اینصورت، ممکن است آسیب‌های شدیدی از این کار ببینند. اگر این مشکلات را داشته باشید و قبل از تزریق ژل به پزشک خود نگویید، آن‌ها هیچ مسئولیتی در قبال بروز عوارض شدید نخواهند داشت.

  • بیماران قلبی
  • مبتلایان به دیابت
  • زنان باردار و شیرده
  • مصرف‌کنندگان داروی آسپرین
  • افرادی که سابقه حمله قلبی دارند.
  • افرادی که سابقه سکته مغزی دارند.
  • افراد دارای بیماری‌های تنفسی نظیر آسم و غیره

ارتباط بین هزینه و عوارض تزریق ژل

یکی از موضوعاتی که می‌تواند پایه گذار عوارض تزریق ژل باشد، هزینه تزریق ژل است. شاید برای شما سوال پیش آید که عوارض تزریق ژل چه ربطی به هزینه این کار دارد؟
ژل‌های مورد استفاده برای تزریق، انواع گوناگونی دارند و تمام آن‌ها از سازمان غذا و داروی آمریکا، تاییدیه لازم را گرفته اند؛ اما برخی از آن‌ها از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و برخی دیگر به نسبت بی کیفیت به نظر می‌رسند. در پاسخ به این سوال باید گفت که در بسیاری از مواقع، افراد برای کاهش هزینه‌های خود درخواست استفاده از ژل و موارد ارزان و غیرمجاز را می‌دهند؛ این کار را به دست افراد غیرحرفه ای که هیچ آموزشی ندیده اند، می‌سپارند. به عنوان مثال امروزه در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت های غیر مجاز دارند، در حالی که تزریق ژل یک شیوه و اقدام از اقدامات پزشکی به حساب می‌آید و سپردن آن به دست افرادی به غیر از متخصصین و پزشکان فعال در این زمینه، اشتباه بزرگی خواهد بود.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل 

هزینه تزریق ژل صورت و دیگر نواحی بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد:

محل مطب

تعداد جلسات

مدت زمان درمان

برند ژل استفاده شده

تخصص ارائه دهنده‌ی زیبایی

دستمزد پزشک و هزینه‌های کلینیک زیبایی

مقدار ژل تزریق شده و هم‌چنین میزان دوام و ماندگاری ژل

هزینه خرید داروهای تقویتی که به طور معمول پس از تزریق توسط پزشک متخصص تجویز می‌شوند.

توجه داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست و اگر در سالن های زیبایی و یا برخی از کلینیک های زیبایی قیمت خیلی پایین به شما گفتند مطمئن باشید که از ژل ارزان و بی کیفیت استفاده میکنند و بعد از تزریق شما با عوارض تزریق ژل روبرو خواهید شد. همچنین به خاطر داشته باشید که بیشتر شرکت‌های بیمه برای درمان‌های زیبایی هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، مگر اینکه یک نیاز پزشکی داشته باشید. بنابراین برای اطلاع از هزینه تزریق فیلر میتوانید همه روزه به جزء ایام تعطیل با بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل نمائید.

مرکز معتبر برای تزریق فیلر لب

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

در این مطلب شما را با عوارض تزریق ژل لب آشنا کرده و گفتیم که هرگز نباید این کار را نزد پزشکان بی‌تجربه انجام دهید. تزریق ژل لب تنها زمانی عوارض خاصی ندارد که توسط یک پزشک مجرب انجام شود.  
ما در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با تهیه بهترین ژل ها از معتبرترین برندهای مورد تایید FDA با بهره گیری از دانش و تجربه پزشکان متخصص در خدمت شما متقاضیان محترم می باشیم. جهت دریافت وقت و مشاوره رایگان تماس حاصل فرمایید تا از مزایای تزریق ژل لب در این مرکز بهره ببرید.

عوارض بوجود آمده در صورت مراجعه به مراکز نامعتبر

گاهی اوقات پزشکانی که در تزریق ژل حرفه ای نیستند، نتایجی دور از انتظار بیمار به عمل می آورند و یا حتی بجای زیبایی فرم لب باعث بد فرم و زشت شدن آن می شوند. در صورت پیش آمدن موارد زیر، بی شک تزریق نادرستی انجام شده است:

  • تزریق بیش از اندازه
  • متقارن نبودن لب های بالا و پایین
  • صاف نشدن چین و چروک های اطراف لب
  • تزریق مقدار مناسب ژل و به جواب نرسیدن
  • متناسب نبودن ظاهر لب با دیگر اجزای صورت

عوارض رایج تزریق فیلر لب

عوارض رایج بعد از تزریق ژل

اگر شما تزریق ژل را به یک پزشک آگاه و ماهر که از آناتومی ناحیه مورد نظر شما به خوبی آگاه است بسپارید، عارضه خاصی برای شما پیش نخواهد آمد و تنها چیزی که تجربه خواهید کرد، درد، قرمزی، کبودی و التهاب لب ها و احساس حجیم شدن لب ها است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن (حداکثر تا دو هفته) برطرف می‌شوند. این موضوع کاملا طبیعی و عادی است و عموم افرادی که این کار را انجام می‌دهند، با چنین چیزی مواجه می‌شوند.
در ادامه مقاله مواردی را مورد بحث قرار می دهیم که با بررسی آنها می توان عوارض تزریق ژل لب را کاهش داد تا با خیال راحت این عمل زیبایی را انجام دهید.

چند راهکار برای کاهش عوارض تزریق ژل لب 

برای این که عوارض تزریق ژل لب را به حداقل برسانید، باید بهترین پزشک و همچنین مرکز زیبایی معتبری را انتخاب کنید. به موارد زیر در انتخاب پزشک دقت کنید.

  • قبل از هر کاری لازم است نمونه کارهای پزشک مورد نظر را مشاهده کنید.
  • سوالی که باید از دکتر متخصص بپرسید این است که در سال چه تعداد تزریق انجام می دهد. این سوال نشان دهنده این است که پزشک مربوطه به چه میزان از تبحر و تجربه کافی برخوردار است.
  • پزشک باید به طور کامل مراحل تزریق لب را برای بیمار توضیح دهد.
  • او باید تمام عوارض احتمالی این عمل زیبایی را به بیمار اطلاع دهد تا بیمار با آگاهی کامل راضی به انجام آن شود.
  • هم چنین دکتر باید میزان ماندگاری نوع ژلی که استفاده می کند به بیمار بگویید.

اما هرگز پزشک نمی تواند واکنش لب های شما را به ژل تزریق شده پیش بینی کند اما شما می توانید با وسواس به خرج دادن در انتخاب پزشک خود احتمال بروز عوارض تزریق ژل لب را به حداقل برسانید.

بهترین برندهای پرکننده های پوستی

معرفی بهترین برندهای ژل لب

همانطور که می دانید عدم انتخاب صحیح یک برند قابل اعتماد و مناسب جهت تزریق، می تواند تبعات و عوارض ناخوشایندی برای مراجعه کننده به همراه داشته و آسیب های جبران ناپذیری را به او وارد نماید. لذا انتخاب برند مناسب، از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است. در همین راستا در این بخش به معرفی بهترین برندهای ژل می پردازیم تا با آگاهی و شناخت کامل تصمیم گیری کنید.
از برندهای معتبر که در داخل ایران نمایندگی دارند می توان به پرکننده های مبتنی بر ژل اسید هیالورونیک مانند ژل ژوویدرم ساخت شرکت آلرگان امریکا، ژل استایلج ساخت کشور فرانسه و ژل رستیلن و تئوسیال ساخت کشور سوئیس اشاره کرد. ژل‌های تزریقی دیگری مانند رووفیل، ژل اسکالپترا، ژل الانسه، هیلافرم و رادیس وجود دارند که هر کدام قابلیت خاص خود را دارند. ژل‌های اسکالپترا برای بازیابی حجم از دست رفته صورت در افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی کاربرد دارد و از ژل رادیس نیز برای برطرف کردن چین و چروک‌های متوسط و عمیق صورت استفاده می‌شود.
همچنین
اگر ژل های تزریقی دارای شرایط زیر باشند، می توان به عنوان ژل استاندارد برای حجم دهی لب ها از آن ها استفاده کرد.

  • تحریک کننده سیستم ایمنی بدن نباشند.
  • از مواد سرطان زا درست نشده باشد.
  • ژل های تزریق باید سازگاری بالایی با سیستم ایمنی بدن داشته باشند.
  • بدلیل تحریک بیشتر لب ها، ژل هایی که برای لب ها استفاده می شود باید ماندگاری بیشتری داشته باشند.

مراقبتهای بعد از تزریق فیلرهای پوستی

مراقبت های بعد از تزریق ژل  

از مهمترین عوامل کاهش عوارض جانبی این روش، مراقبت‌های پس از تزریق ژل است. با رعایت این نکات میتوان عوارض جانبی را به حداقل رساند. برخی از این موارد عبارتند از:

تا یک روز از مواد آرایشی استفاده نکنید.

از کرم‌های مخصوص رفع کبودی استفاده کنید.

خوابیدن به پشت و قرار دادن سر در زاویه مناسب

از لمس کردن و دست کاری لب ها خودداری کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

اگر احساس ناراحتی دارید، استامینوفن مصرف کنید.

دو تا چهار هفته بعد برای ترمیم به پزشک خود مراجعه کنید.

پرهیز از مصرف الکل و دخانیات قبل و بعد از تزریق ژل

بعد از تزریق ژل حتما روزانه آب فراوانی مصرف کنید.

خودداری از ورزش کردن و انجام فعالیت‌های سنگین در 24 ساعت پس از تزریق فیلر

عدم مصرف داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون، ویتامین ها، مسکن هایی مانند آسپرین، ژلوفن، ناپروکسن قبل و بعد از تزریق ژل خودداری کنید.

شستشوی مرتب دست‌ها برای جلوگیری از نفوذ میکروب ها و باکتری ها در نواحی تزریق شده

استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق ژل برای کاهش تورم، بدون آن که فشار روی محل تزریق بیاورید هر ۱ تا ۲ ساعت برای ۱ تا ۳ روز یخ را روی محل بگذارید تا از مقدار تورم کم شود.

از فعالیت‌هایی که سبب برافروختگی صورت می‌شود و نیز از تماس با گرما خودداری کنید تا زمانی که تورم محل از بین برود.

 پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با بهترین مدل های ژل لب را مطالعه کنید.

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

حرف آخر

خوشبختانه، جهت داشتن ظاهری جذاب نیازی به انجام فرایند های پر خطر نیست. تزریق ژل لب کاملا بی خطر و مقرون به صرفه است که تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس و زیبایی فرد می گذارد. برای کاهش عوارض تزریق ژل لب باید با احتیاط عمل کرد و در انتخاب پزشک و مرکز زیبایی نهایت وسواس را به خرج داد. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی یکی از مجهزترین کلینیک‌های ایران است که با استفاده از بهترین و به روزترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا و بهره‌گیری از متخصصین امر و کادر درمانی حرفه ای به ارائه تمامی روش‌های تهاجمی، غیرتهاجمی و کم‌تهاجمی جوانسازی صورت مانند اندولیفت، هایفوتراپی، لیزر موهای زائد، کربوکسی‌تراپی، روش‌های تزریقی و … می پردازد. تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلایی این مرکز بهره ببرید. 

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

1 دیدگاه دربارهٔ «آیا عوارض تزریق ژل لب حقیقت دارد؟»

  1. سلام من یه سالن زیبایی ژل لب زدم لبام از بس ورم کرده بود فکر میکردم که دیگه می ترکه خانم دکتر گفت چند روز طول میکشه تا ژل لبت ثابت بشه ورمش کمتر شده اما اصلا مدلش رو دوست ندارم به نظرتون چکار کنم دوباره ژل بزنم مدلش رو عوض کنم بهتر میشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا