هر آنچه درباره ژل استایلج باید بدانید.

درباره ژل استایلج و ماندگاری آن چه می‌دانید؟

محتوا

تزریق ژل

ژل‌های زیادی در بازار موجود است که هر کدام توسط شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی تولید می‌شوند. هر کدام از این برندها فرمولاسیون منحصر به فرد خود را دارند و برای هدف‌های معینی تولید شده‌اند. به طور کلی ژل‌های پوستی دارای شباهت‌های زیادی در نحوه تاثیر گذاری، نحوه تزریق و سایر موارد دیگر دارند؛ اما تفاوت‌های جزئی بین آنان وجود دارد که عمدتا به دلیل نوع تهیه و مواد تشکیل دهنده‌شان می‌باشد.
یکی از این برندهای خوش نام ژل استایلج است، مبتنی بر هیالورونیک اسید، که باعث نرم و لطیف شدن پوست و در نتیجه شادابی و جوانی آن می شود. ژل استایلج اولین فیلری است که هیالورونیک اسید را با مانیتول و لیدوکائین ترکیب می‌کند. این ترکیب باعث بوجود آمدن روشی ساده و راحت می‌شود که تاثیرات طبیعی و طولانی مدت به همراه دارد. با ما همراه باشید تا این ژل را بیشتر بشناسید.

فیلم تزریق ژل

معرفی ژل استایلج 

می‌دانیم یکی از متداول ترین روش های رایج در جوانسازی صورت تزریق ژل است که با توجه به نیاز پوستی هر شخص، پزشک تشخیص می‌دهد کدام برند از ژل و به چه میزان برای آن فرد مناسب است. ژل استایلج Stylage یکی از معتبرترین ژل های شرکت ویواسی Vivacy می باشد که در کشور فرانسه تولید می شود و در اقسا نقاط ایران در دسترس پزشکان قرار می گیرد. ژل استایلج یک پرکننده اسید هیالورونیکی بسیار پیشرفته با آنتی اکسیدان است. 

کاربردهای ژل استایلج

کاربردهای ژل استایلج 

  • تقویت استخوان گونه
  •  اصلاح کانتور صورت
  • ترمیم حجم کم صورت
  • بهبود قابلیت ارتجاعی پوست
  • اصلاح و حجم دهی به لبهای نازک و نامطلوب
  • رفع چین و چروک های سطحی دور چشم و لب ها

برتری فیلرهای استایلج مربوط به ترکیبات موجود در این برند است که متشکل از هیالورونیک اسید اصلاح شده، آنتی اکسیدان طبیعی مانیتول (در برخی تغییرات- سوربیتول) و لیدوکائین است.

برای تثبیت هیالورونیک اسید از تکنولوژی شبکه‌های ساختاری نفوذی استفاده می‌شود که بواسطه این تکنولوژی ماتریسی از پیوندهای متقاطع مولکول‌های مستقل هیالورونیک اسید در لایه‌های مختلف درمیس تشکیل می شود. این روش اتصال باعث ایجاد مزایایی در استفاده از ژل استایلج می‌شود که عبارتند از:

ویسکوزیته (چسبندگی) و غلظت افزایش یافته که باعث می شود ژل‌ها مدت زمان بیشتری در بافت‌ها باقی بمانند و همچنین تغییرات طبیعی و ماندگارتری را ایجاد می‌کنند.

میزان ماده اتصال دهنده BDDE (Butanediol diglycidyl ether) در محصول نهایی چندین برابر کاهش یافته است تا ایمنی و سازگاری کامل ژل استایلج را با بافت‌های درمال به حداکثر برساند.

بدلیل  انعطاف پذیری زیاد این ژل ها، تزریق فیلرها به راحتی و بطور بسیار دقیق انجام می شود.

در این روش برای اولین بار، الکل پلی هیدریک مانیتول به فیلرها اضافه شده است. این ماده یکی از اجرای طبیعی گیاهان است که به مقدار زیاد در سبزیجات و میوه‌ها یافت می‌شود. مانیتول علاوه بر اثر آنتی اکسیدان قوی، روند تجزیه هیالورونیک اسید را کند کرده و باعث کاهش پف ناشی از تزریق می‌شود. برخی داروها (استایلج هیدرو) بجای مانیتول حاوی سوربیتول هستند که خواص آنتی اکسیدان مشابهی دارند و رطوبت موجود در بافت‌ها را کاملا حفظ می‌کنند.

انواع ژل استایلج

محصولات استایلج برای رفع هر گونه مشکل زیبایی که شامل چین و چروک‌های سطحی تا مشکلات جدی زیبایی که بر اثر آسیب دیدگی و جراحت بوجود آمده‌اند استفاده می‌شود. محصولات ژل استایلج ۴ نوع فیلر اصلی را ارائه می دهد:

استایلج اس (STYLAGE S (0,8 ML

این ژل بطور خاص برای رفع خطوط سطحی و چین و چروک در صورت طراحی شده است. Stylage S برای استفاده در مناطق نازک و حساس، زیر چشم، چین و چروک های سطحی دور چشم، لب، بین ابرو و چین و چروک‌های ناحیه یک سوم بالایی صورت ایده آل است. ژل استایلج اس، که دارای کمترین غلظت و ناسازگاری ملایمی می‌باشد تا ۹ ماه ماندگاری دارد.

Stylage M

ژل زیر چشم استایلج ام (Stylage M)

Stylage M Lidocaine به طور خاص برای جوانسازی خطوط سطحی و چین و چروک ساخته شده است. همچنین برای رفع چین و چروک و خطوط سطحی زیر چشم، جوانسازی دست و بازیابی حجم از دست رفته دست، پر کردن چین های کوچکتر بینی، چین و چروک های سطحی صورت، خطوط ماریونت، کاهش قوز بینی و یا لیفت بینی، برآمدگی گوش ها و تغییر شکل لاله گوش می توان استفاده کرد. این مدل ژل استایلج حاوی لیدوکائین، یک ماده بی حسی قوی برای تزریق راحت تر است.
در دو مدل، با لیدوکائین و بدون لیدوکائین، این ژل استایلج در دسترس می باشد. در بسته این ژل ۲ عدد سرنگ  ۱ml، موجود است. اثر این ژل حدود یک سال باقی می‌ماند.

استایلج ال (STYLAGE L)

استایلج ال، فیلری با غلظت بیشتر است که چین و چروک‌های متوسط تا عمیق اطراف چشم، بین ابروها، اطراف دهان و گونه ها، خطوط ماریونت، کاهش قوز بینی یا بالابر نوک بینی، تغییر شکل گوش را کاملا از بین می برد. ماندگاری نتایج بدست آمده از تزریق این ژل 12ماه است. Stylage L Lidocaine همچنین برای درمان کاهش حجم در قسمت پشت دست و جوانسازی دست استفاده می شود. حاوی لیدوکائین، یک ماده بی حسی قوی برای تزریق راحت تر است.

Stylage L

استایلج ایکس ال 1ML (STYLAGE XL)

Stylage XL متراکم‌ترین ژل هیالورونیک اسید است که به طور خاص برای زاویه سازی و کانتور صورت، بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و اطراف دهان طراحی شده است. Stylage XL همچنین می تواند به درمان افتادگی پوست، خفیف تا شدید، کمک کند. از Stylage XL در درم عمیق یا زیر جلدی استفاده میشود. تاثیرات پایدار این محصول به مدت ۱۲ الی ۱۸ ماه تضمین شده است.

هیدرو استایلج

هیدرو استایلج یک محصول زیبایی برای درمان کم آبی متوسط و احیای صورت، گردن و دست ها با تزریق اسید هیالورونیک به درم سطحی یا عمقی است. این پرکننده پوستی حاوی اسید هیالورونیک کاملاً ایمن، بدون تست حیوانی و قابل تجزیه بیولوژیکی است.

ژل استایلج مخصوص لب

استایلج مخصوص لب (STYLAGE SPECIAL LIPS LIDOCAINE (1ML

به طور خاص برای تقویت لب ها، حجم دهی و اصلاح خطوط لب طراحی شده است. برای تصحیح اندازه نامتناسب لب بالا و پایین، برجسته کردن لب، کاهش چین و چروک‌های اطراف دهان، خطوط سیگاری بالای لب و ترمیم هیدراتاسیون لب (آبرسانی به لب)، از ژل Stylage Lips استفاده می شود. حاوی لیدوکائین، یک ماده بی حسی قوی برای تزریق راحت تر است.
در دو مدل، با لیدوکائین و بدون لیدوکائین، این ژل در دسترس می باشد و بسته Stylage Special Lips  شامل ۱ سرنگ  ۱ml است.

این فیلر بدلیل غلظت زیاد هیالورونیک اسید، بطور موثری قادر به اصلاح خطوط سطحی، فرو رفتگی‌های عمیق پوست و حجم از دست رفته خواهد بود. استایلج مخصوص لب توسط تکنولوژی شبکه‌ نفوذی ساخته شده است که غلظت گره‌های اتصال متقاطع آن را افزایش می دهد. چنین رویکردی باعث بوجود آمدن روشی ساده و تاثیرات ماندگار می شود. مانیتول نیز بر روند تزریق تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش عوارض جانبی از قبیل تورم و قرمزی می‌شود.

ژل استایلج

فرمول خاص ژل استایلج

فیلر استایلج در مقایسه با سایر ژل ها، چندین مزیت دارد. اولین تفاوت مربوط به ترکیب خاص استایلج (هیالورونیک اسید+مانیتول+لیدوکائین) است. این نوع فیلر همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که اثر جوانسازی مضاعفی دارند. این درمان توسط تکنولوژی ماتریکس سه بعدی (D Matrix۳) ساخته می‌شود که بدون نیاز به اقدامات و پروسه‌های اضافی، تاثیرات طولانی‌تری ایجاد می‌کند.
یکی از ویژگی‌های فیلر استایلج این است که پس از تزریق به داخل لب‌ها خیلی طبیعی به نظر می‌رسد. ویژگی دیگر هزینه ژل استایلج است، قیمت استایلج کمتر از محصولات سایر رقبا است که این مورد بدون شک مزیتی قابل توجه است. پروسه تزریق ژل استایلج بسیار راحت، واضح و ساده انجام می‌شود و این ویژگی یکی دیگر از دلایل توصیه استایلج توسط پزشکان و انتخاب آن توسط مشتریان است.

توصیه می‌شود که برای اطمینان از کسب نتایج مثبت تزریق ژل، پروسه درمانی توسط یک متخصص زیبایی باتجربه که دارای تکنیک‌های لازم و مهارت‌های تایید شده است و همچنین در مرکز زیبایی معتبر انجام شود.

سوالات متداولی که درباره ژل استایلج پرسیده می‌شود:

مراقبت های بعد از تزریق ژل

مراقبت بعد از تزریق این ژل چیست؟

مراجعین باید حداقل ۲۴ ساعت پس از درمان از لمس و فشار بر روی ناحیه درمان، نوشیدن الکل و ایجاد حالت های شدید روی پوست (اخم یا خنده زیاد) خودداری کنند.
بیماران باید مراقب باشند پوست خود را در معرض اشعه ماورا بنفش قرار ندهند و همیشه از کرم ضد آفتاب با حدودا SPF 30 استفاده کنند.
از کیسه یخ برای جلوگیری از تورم و کبودی محل تزریق میتوان استفاده کرد.
بعد از گذشت ۲۴ ساعت میتوان از مواد آرایشی استفاده کرد.

مدت زمان ماندگاری ژل استایلج 

ماندگاری ژل استایلج کاملا جنبه فردی دارد و به عوامل متعددی از قبیل نوع پوست، سبک زندگی، سن، تکنیک تزریق، مقدار تزریق آن و متابولیسم بدن هر فرد در جذب ژل بستگی دارد. تکنولوژی جدید و فرمول استفاده شده در استایلج، ماندگاری ۶ تا ۱۲ ماه دوام می‌آورد.

چه اقداماتی انجام دهیم تا تاثیر و ماندگاری ژل را بالا ببریم؟

  • مرتب ورزش کنید.
  • از استرس دور باشید.
  • از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
  • مراقبت های روتین پوستی را رعایت کنید.
  • از پوست خود درمقابل تابش اشعه ماورا‌بنفش محافظت کنید.

 آیا فیلرهای صورت احساس و ظاهر طبیعی خواهند داشت؟ 

فیلرهای صورت با بافت‌های زیر پوست ترکیب می‌شوند تا در هنگام لبخند زدن، خندیدن و اخم کردن، احساس و ظاهری طبیعی داشته باشند. پزشک زیبایی، با تکنیک و تجربه بالایی که دارد می‌تواند نتیجه رضایت بخشی به بیمار تحویل دهد.

نتایج درمان چه زمانی قابل مشاهده است؟ 

نتایج تزریق فیلر استایلج اندکی پس از انجام تزریق قابل مشاهده است. اکثر بیماران در همان روزی که درمان را انجام داده‌اند به روال عادی زندگی خود بر می‌گردند.

آیا تزریق ژل استایلج درد دارد؟

لیدوکائین که بخشی از اکثر محصولات استایلج است، عضلات صورت را کاملا شل کرده و در زمان تزریق درد ناشی از تزریق را کاهش داده و

فیلرهای استایلج حاوی لیدوکائین بی حس کننده هستند که روند تزریق را هم برای بیمار و هم برای متخصص زیبایی راحت‌تر می کند. لیدوکائین در کاهش هر گونه درد احتمالی در طی پروسه درمان موثر است.

عوارض جانبی تزریق ژل چیست؟ 

واکنش های موقتی و عوارض جانبی تزریق ژل در محل تزریق عبارتند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • خارش
  • درد
  • گز‌گز/ بی حسی
  • خشکی/ برآمدگی
  • کبودی

این واکنش‌ها ممکن است بلافاصله بعد از تزریق و یا با تاخیر بروز پیدا کنند و حداکثر تا یک هفته ادامه خواهند داشت که کاملا طبیعی است و بعد از مدتی این اثرات از بین می رود. تزریق در لب بدلیل فیزیولوژی خاص این ناحیه با تورم و کبودی بیشتری همراه است. در تزریق استایلج مانند هر تزریق دیگری، خطر ابتلا به عفونت وجود دارد. اگر واکنش‌های التهابی بیش از یک هفته ادامه داشت و یا هر گونه عوارض جانبی دیگری بروز پیدا کرد، سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بهترین برند ژل های تزریقی

آیا استایلج ژل خوبی است؟

بله، استایلج در واقع یکی از بهترین مواد پرکننده در مقایسه با سایر مواد تزریقی است. از آنجا که استایلج از اسید هیالورونیک ساخته شده‌ است (ماده ای که به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود) هنگامی که به صورت، به ویژه لب ها تزریق می‌شود، نتیجه ای نرم و طبیعی ایجاد می‌کند.

آیا ژل برای همیشه در پوست ما می‌ماند؟

خیر، مواد پرکننده معمولا به صورت نیمه دائمی هستند که در بیشتر مواقع باعث تحریک کلاژن سازی می‌شوند که بعد از مدتی هیالورونیک اسید داخل آن ها جذب پوست می‌شود.

اگر از تزریق ژل خود راضی نبودیم می توانیم برای تخلیه آن اقدام کنیم؟

بله، هیالورونیداز یک آنزیم پروتئین محلول است که به طور معمول برای تجزیه اسید هیالورونیک موجود در پرکننده پوستی استفاده می‌شود.

آیا نوشیدن آب می‌تواند کمک موثری به پرکنندگی لب‌ کند؟

بله، نوشیدن آب فراوان می‌تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد و اثر ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید را افزایش دهد.

آیا ژل می‌تواند اشتباه عمل کند؟

اگر ژل در مکان نامناسبی تزریق شود، می‌تواند رگ‌های خونی شما را مسدود کند و باعث از بین رفتن بافت پوستی شما شود یا باعث درد، کبودی و تغییر پوست شما شود. پس حتما مراکز معتبر و پزشکان باتجربه را برای انجام کار خود انتخاب کنید.

زمان ترمیم ژل بعد از تزریق چه مدت است؟

بعد از حدود ۲ هفته میتوان برای رفع اصلاحات ناحیه تزریق شده، ژل را ترمیم کرد.

آیا میتوان بعد از تزریق ورزش کرد و دوش گرفت؟

خیر، تا ۲۴ ساعت از ورزش خودداری کنید و از گرما یا تعریق اضافی در پوست جلوگیری کنید، بنابراین از دوش آب گرم یا هرگونه اتاق سونا یا بخار نیز خودداری کنید. برای بهترین نتیجه بعد از تزریق ژل، یک پیاده روی آرام خوب است اما از هر چیزی که سرعت جریان خون شما را تسریع می‌کند اجتناب کنید.

بهترین مرکز تزریق ژل

نتیجه گیری

متاسفانه هر چه سن خانم‌ها بالاتر می رود، حفظ جوانی پوست آنها دشوارتر می‌شود. البته آرایش نقص‌های جزئی پوست خانم‌ها را پنهان می‌کند، اما زمانیکه چین و چروک‌های پوست صورت آنها بیش از اندازه قابل مشاهده شود و ماسک‌های ضد پیری نیز دیگر بر روی پوست آنها تاثیر نداشته باشند، چندین راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد که عبارتند از: جراحی، تزریق بوتاکس و تزریق ژل. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که بطور طبیعی در بدن انسان وجود دارد، بنابراین با تزریق چنین داروهایی، هیچ آسیبی به بدن وارد نمی‌‌شود.
اگر قصد تزریق یک ژل معتبر را دارید ، می توانید ژل استایلج را به عنوان یک گزینه از پزشک خود بخواهید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره دقیق‌تر پوستی با کارشناسان بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل فرمایید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

1 دیدگاه دربارهٔ «هر آنچه درباره ژل استایلج باید بدانید.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا