تزریق فیلر کلاژن ساز اسکالپترا (Sculptra) در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

ژل اسکالپترا (sculptra aesthetic) را بیشتر بشناسید.

ژل کلاژن ساز اسکالپترا

امروزه با توجه به پر طرفدار بودن تزریق ژل به نقاط مختلف بدن، شرکت های زیادی به دلیل وجود تقاضای زیاد در زمینه تزریق فیلر شروع به تولید ژل یا همان فیلر کرده اند و نوع های متفاوتی از ژل ها را روانه بازار کرده اند که هر یک کارایی و استفاده خاصی دارد. ژل اسکالپترا نیز یکی از انواع فیلر های پرکننده می باشد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. با ما همراه باشید که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

ژل اسکالپترا Sculptra Filler چگونه ژلی است؟ 

اسکالپترا برندی سوئیسی، حاوی کلاژن است. ترکیب اصلی به کار رفته در آن، پلی ال لاکتیک اسید (poly-L-lactic acid) است که توسط بدن جذب شده و موجب تحریک ساخت کلاژن در پوست می گردد. برخلاف فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید، ژل اسکالپترا فاقد اثرات آنی افزایش حجم در صورت است و به طور تدریجی چین و چروک های صورت را از بین می برد. این برند نیز همانند ژل بلافیل به طور رایج در فرم دهی به لب ها کاربرد ندارد و به شما کمک می کند تا چین و چروک های عمیق صورت را کاهش دهید.

اسکالپترا ساخت کدام کشور است؟

ژل اسکالپترا ساخت شرکت گالدرما Galderma در کشور سوئیس می باشد. از دیگر برندها و محصولات تولیدی این شرکت می توان به ژل رستلین و بوتاکس دیسپورت اشاره نمود. این محصول توسط شرکت سنکلر که محصولاتی مانند ژل پرفکتا را تولید می کند، توزیع می گردد.

مراحل تزریق فیلر

تزریق ژل اسکالپترا چگونه انجام می شود؟

فیلر اسکالپترا بر خلاف فیلرهای دیگر، حالت مایع و ژل ندارد و به صورت پودر است. این ژل داخل ویال (مثل شیشه پنی سیلین) عرضه می شود که یک روز قبل از تزریق در مایع (نرمال سالین) حل و آماده می شود. معمولا هر ویال با ۱۰ تا ۱۲ سی سی مایع مخلوط  می شود. سپس محل تزریق را مشخص و ضدعفونی می کند. ممکن است قبل از تزریق از بی حسی موضعی استفاده شود. بسیاری از پزشکان اسکالپترا را با یک ماده بی حس کننده مانند لیدوکائین ترکیب می کنند تا درد را کاهش دهد.

تزریق اسکالپترا معمولاً کمتر از ۱ ساعت زمان می برد.  پس از تزریق، پزشک ناحیه درمان را ماساژ می دهد تا اسکالپترا پخش شده و از تشکیل برآمدگی زیر پوست جلوگیری شود. همچنین پزشک به شما آموزش می دهد تا چند بار در روز ناحیه تزریق را ماساژ دهید. این ژل در محدوده وسیع تری نسبت به دیگر ژل ها تزریق می شود و به همین دلیل برای حجم دهی اندام کاربرد دارد.

نواحی مناسب جهت تزریق ژل اسکالپترا 

ژل اسکالپترا برای خطوط سطحی ایده آل نیست، اما می تواند چین و چروک های عمیق صورت در برخی نواحی مانند چین های نازولبیال را بهبود بخشد. تزریق این ژل به صورت در سنین بالا باعث جوانسازی با ماندگاری بالا و از بین رفتن چروک ها می شود. البته برای افزایش حجم باسن نیز استفاده می شود که برای نتیجه مطلوب به تعداد زیادی ویال و چندین جلسه نیاز دارد که حجم دهی کاملا طبیعی دارد. هزینه لیفت باسن با تزریق ژل اسکالپترا به نسبت بالاست به همین دلیل سلبریتی ها و افرادی که توان مالی بالایی دارند از این روش غیر جراحی و ایمن برای افزایش حجم باسن استفاده می کنند.

کاربردهای فیلر اسکالپترا

دیگر کاربردهای ژل اسکالپترا

  • رفع چین های عمیق بین بینی و دهان (خطوط لبخند)
  • چروک چانه
  • خطوط ماریونت
  • درمان سلولیت باسن
  • سفتی و فرم دهی به باسن
  • پرکردن گودی های بالای باسن
  •  پوست های چروکیده روی ساعد و بازو
  • جوانسازی پوست بازو، شکم، دکلته و بیکینی
  • کسانی که لیپوماتیک کرده اند و پوست شلی دارند.
  • حجم از دست رفته در نواحی از قبیل گونه و شقیقه

تعداد جلسات مورد نیاز

به طور متوسط، به 2 الی 3 تزریق در طی چند ماه نیاز است. البته هر چه سن پائین تر باشد پاسخ به کلاژن سازی بهتر است و نیاز به تکرار نیست. تعداد تزریقات در هر جلسه بسته به درجه اصلاح مورد نیاز و برنامه درمانی تعیین شده توسط متخصص در هر فرد متفاوت است.

عوارض تزریق ژل

عوارض ژل اسکالپترا

◊ شایع ترین عوارض جانبی بعد از درمان اولیه شامل تورم، حساسیت به لمس، قرمزی، درد، کبودی، خونریزی، خارش، تغییر رنگ پوست و توده های محل تزریق است.

◊ ممکن است پس از تزریق به دلیل تورم، برآمدگی زیر پوست تشکیل شود. اگر بیش از یک ماه بعد از درمان ادامه یافت باید به پزشک مراجعه کنید و اگر عوارض جانبی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

◊ برخی برآمدگی ها پس از چند ماه به دلیل تجمع کمی از مواد – پلی ال لاکتیک اسید – که به طور مساوی توزیع نشده اند تشکیل می شوند. این برآمدگی ها می توانند باعث تغییر رنگ پوست شوند. همچنین ممکن است به دلیل تکنیک اشتباه تزریق تشکیل شوند؛ مانند هنگامی که ژل خیلی سطحی تزریق شود یا ناحیه تزریق ماساژ داده نشود.

◊ سایر عوارض جانبی ممکن است توده های کوچکی در زیر پوست باشد که گاهی اوقات هنگام فشار دادن روی ناحیه تحت درمان قابل مشاهده هستند. توده های بزرگتر، همراه یا بدون التهاب نیز گزارش شده است.

◊ دیگر عوارض جانبی شامل تشکیل کلوئید و زخم هایپرتروفیک می باشد. اسکالپترا با تحریک کلاژن کار می کند و منبع کلوئید تحریک بیش از حد کلاژن است. به همین دلیل ژل اسکالپترا برای افرادی که سابقه زخم کلوئید و هایپرتروفیک دارند توصیه نمی شود.

◊ ژل اسکالپترا نباید به داخل رگ های خونی تزریق شود، زیرا ممکن است باعث انسداد عروق، انفارکتوس یا پدیده آمبولی شود. استفاده در محل زخم های پوستی، کیست ها، جوش ها، کهیر یا عفونت باید تا زمان بهبودی به تعویق بیفتد. همچنین این ژل نباید به ناحیه قرمز (ورمیلیون) لب یا در ناحیه اطراف مداری تزریق شود.

دو نکته مهم برای کاهش عوارض احتمالی

  1. تکنیک تزریق و تجربه پزشک
  2. استفاده از برند معتبر

ژل اسکالپترا Sculptra Aesthetic فقط باید توسط یک متخصص انجام شود. بنابراین از مراجعه به مراکز غیر معتبر و پزشکان بی تجربه اجتناب کنید. دستورالعملهای کامل تزریق را پزشکان دارای مجوز فعالیت می دانند.

در انتخاب برند ژل، پزشک و مرکز زیبایی دقت کافی داشته باشید. این موضوع را دست کم نگیرید. با انتخاب یک مرکز زیبایی معتبر خیالتان از پزشکان آن مجموعه هم راحت است. شما می توانید عوارض جانبی را با انتخاب یک متخصص پوست معتبر و با تجربه کاهش دهید.

چه زمانی نتایج تزریق ژل اسکالپترا قابل مشاهده است؟

اگر نتایج فوری را مشاهده نمی کنید ناامید نشوید. شما می توانید نتایج طولانی مدت ناشی از افزایش کلاژن سازی را حدود سه ماه پس از سری اولیه درمان و نتایج نهایی را بین ۴ تا ۶ ماه پس از اولین جلسه درمان ببینید. چند روز پس از تزریق ژل اسکالپترا، ممکن است مانند قبل از تزریق به نظر برسید که طبیعی و موقتی است. پروتکل تزریق ژل اسکالپترا با متوسط سه جلسه درمانی در طی چند ماه، اثرات کامل خود را ارائه می دهد.

ماندگاری فیلر اسکالپترا

ماندگاری ژل اسکالپترا

ژل اسکالپترا دارای تاییدیه FDA در ایالات متحده است و از سال ۱۹۹۹ در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج تزریق ژل اسکالپترا به تدریج ظاهر می شود و ماندگاری این ژل بین دو تا سه سال متغیر است. این ژل ماندگاری طولانی تری نسبت به ژل های اسید هیالورونیک مانند ژوویدرم یا رستیلن دارد، اما برای استفاده روی لب یا چشم توصیه نمی شود.

چه مدت پس از تزریق ژل اسکالپترا می توان آرایش کرد؟

در صورت عدم وجود عارضه، ممکن است چند ساعت پس از تزریق ژل اسکالپترا آرایش کنید. پس از تزریق حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

هزینه تزریق ژل

هزینه تزریق ژل 

عوامل مختلفی وجود دارد که هزینه تزریق فیلر را تعیین می کند، از جمله:

  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • هزینه های متخصص
  • موقعیت جغرافیایی مرکز زیبایی
  • مقدار محصولی که استفاده می شود.
  • سطح تجربه پزشک، اندازه و وسعت ناحیه تحت درمان

از آنجا که هزینه های تزریق در افراد مختلف متفاوت است، بهترین راه مشاوره با پزشک است. همچنین هزینه لیفت باسن می تواند به طور چشمگیری بیشتر از تزریق آن در صورت باشد چون به ویال های بیشتری نیاز دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه تزریق ژل اسکالپترا به صفحه تماس با ما مراجعه نمائید.

مزایا و معایب استفاده از ژل های تزریقی

مزایا و معایب استفاده از ژل اسکالپترا

مزایا

  • نتایج اسکالپترا دو تا سه سال طول می کشد؛ خیلی طولانی تر از ژل های اسید هیالورونیک که ۶ تا ۱۸ ماه باقی می مانند. البته ماندگاری تمام ژل ها به متابولیسم بدن و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد.
  • این ژل کلاژن جدید پوست را محکم می کند، حجم از دست رفته را بهبود می بخشد، ضخامت را افزایش می دهد و موجب بهبود کلی بافت می شود.
  • اسکالپترا برای افزایش حجم و صاف کردن چروک های عمیق پوستی مانند چین نازولبیال به بهترین نحو عمل می کند.
  • تولید کلاژن را برای بهبود نتایج در طول زمان افزایش می دهد. بهترین نتیجه ۴ تا ۶ ماه پس از درمان قابل مشاهده است.
  • این روش بدون جراحی دوره نقاهت کوتاهی دارد.
  • بلافاصله بعد از تزریق می توانید فعالیت های روزمره خود را انجام دهید.

معایب

  • هزینه اسکالپترا دو برابر هزینه ای است که برای ژل های اسید هیالورونیک پرداخت می کنید.
  • در حالی که نتایج آن موقتی است، اگر نتایج را دوست نداشته باشید قابل بازگشت نیست. تنها باید صبر کنید تا به مرور زمان از بین برود.
  • اثرات اسکالپترا فوری نیست. نتایج این ژل نیازمند صبر است. شما باید یکسری درمان داشته باشید و منتظر بمانید تا تولید کلاژن جدید شروع شود. برای رسیدن به نتیجه دلخواه به چند درمان در طول چند ماه نیاز خواهید داشت. با این حال نتایج اسکالپترا مدت زمان طولانی تر و حدود ۲ تا ۳ سال باقی می ماند.

تزریق ژل در دوران بارداری

تزریق ژل در دوران بارداری 

تاکنون هیچ منبع علمی اطلاعاتی مبنی بر اینکه تزریق ژل در دوران بارداری مضر می باشد و می تواند به جنین آسیب برساند ارائه نکرده است. اما با توجه به حساسیت این دوران توصیه می شود تزریق ژل به بعد از دوران بارداری موکول گردد.

چه کسانی نباید تزریق ژل انجام دهند؟

هر چند تزریق ژل از روش‌های کم تهاجمی و بی خطر به شمار می‌آید، اما استفاده از این روش برای بعضی افراد ممنوع است. افراد زیر نباید از این روش زیبایی استفاده کنند:

  • بیماران قلبی
  • زنان باردار و شیرده
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی
  • افرادی که سابقه آلرژی شدید دارند.
  • مصرف کنندگان داروهایی مانند آسپرین
  • افرادی که سابقه سکته قلبی و یا مغزی دارند.
  • افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی مانند آسم هستند.
  •  استفاده از ژل در افراد زیر ۱۸ سال نیز توصیه نمی شود.
  • در صورت وجود اختلالات پوستی، التهاب یا عفونت در ناحیه تزریق

در صورت تمایل قبل از تزریق، بیماری و یا عارضه خود را با پزشک در میان بگذارید، زیرا ممکن است با عوارض تزریق ژل روبرو شوید. 

پس از تزریق اسکالپترا چه اتفاقی می افتد؟

اغلب افراد می توانند بلافاصله بعد از درمان به فعالیت های روتین خود برگردند. مشاهده برآمدگی موقت طبیعی است. ممکن است مقداری کبودی و تورم را تجربه کنید. اگر این ژل را به صورت تزریق کرده باشید، می توانید کبودی را با آرایش بپوشانید.

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با داشتن تجهیزات پیشرفته، پزشکان باتجربه و بهترین برندهای ژل که از دلایل اصلی کیفیت بالای خدمات ارائه شده در این مرکز است، شما عزیزان را در این مسیر همراهی خواهد کرد. در صورتی که شما مرکز درمانی را به درستی انتخاب کرده باشید، سایر شرایط نیز به شکل مطلوب فراهم می شود.
در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات زیبایی از قبیل بلفاروپلاستی، تزریق چربی، بوتاکس، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و بسیاری از خدمات دیگر از قبیل لیزر موهای زائد به طور تخصصی، اندولیفت و جوانسازی پوست با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف انجام می شود. اگر به پوست و زیبایی خود اهمیت می دهید تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلایی این مرکز بهره ببرید. 

جمع بندی 

ژل اسکالپترا یکی از محبوب ترین فیلرهای تزریقی است که از پلی ال لاکتیک اسید (PLLA)، یک ماده زیست سازگار تشکیل شده است که تولید کلاژن جدید را در داخل و زیر پوست و لایه های چربی تحریک می کند. ماندگاری این ژل 2 الی 3 سال طول می کشد و به طور کلی به دوره های درمانی اضافی نیاز دارد تا اثر را برای مدت زمان مشابه با یک درمان طولانی تر حفظ کند. اخیراً اسکالپترا برای استفاده در برخی نواحی از جمله باسن، افزایش حجم در ران، عضله دو سر، عضله سه سر، کاهش چین و چروک آرنج، قفسه سینه و زانو و پر کردن فرورفتگی های سلولیت استفاده می شود. بنابراین اگر قصد افزایش حجم در هر یک از نواحی گفته شده را دارید، می توانید از این ژل استفاده نمائید.

منبع

 

2 دیدگاه دربارهٔ «تزریق فیلر کلاژن ساز اسکالپترا (Sculptra) در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو»

  1. بازتاب: سوالات در مورد تزریق ژل: مارک ژل خوب و بد، مدل لب، گلوله شدن ژل، کبودی ورم ژل

  2. بازتاب: بهترین مرکز تزریق ژل لب در تهران: متخصص و بهترین دکتر برای تزریق ژل لب تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا