معرفی بهترین برندهای ژل برای زیباسازی و حجم دهی به صورت

انواع ژل و برندهای مختلف آن

محتوا

انواع ژل

 امروزه با پیشرفت پزشکی زیبایی روش های جوان سازی پوست و افزایش زیبایی بسیار متداول شده است. یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی تزریق ژل می باشد که چند سالی است، رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم دارد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. فیلرهای متنوعی در بازار موجود هستند که مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا نیز می باشند. ما بهترین برندهای ژل را به شما معرفی می کنیم تا با آگاهی و شناخت کامل تصمیم گیری کنید. در این مطلب همه چیز درباره انواع ژل را بخوانید. با ما همراه باشید. 

فیلم تزریق ژل در صورت

مواد تشکیل دهنده انواع ژل ها به چهار گروه تقسیم می شود:

فیلرها در انواع و نام های تجاری مختلف موجود می باشد. از معروف ترین ژل های مورد استفاده، ژل هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid Gel) است. کلسیم هیدروکسی آپاتیت، اسید پلی ال لاکتیک و پلی متیل متاکریلات نیز در بازار موجود هستند که هر کدام کاربردهای خاصی دارند.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در پوست تولید می شود که باعث رطوبت رسانی به سلول ها می گردد و ظاهر پوست را شاداب و سالم نشان می دهد. رطوبت باعث کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی می شود. ژل هیالورونیک اسید از جنس پلیمر دیساکارید (قند دیمری) است و خاصیت آنتی اکسیدان این ماده یک محافظ در برابر آلودگی ها و رادیکال های آزاد بوجود می آورد. اکثر فیلرهای هیالورونیک اسید حاوی لیدوکائین هستند تا میزان درد هنگام تزریق را به حداقل برسانند.
این ژل برای نواحی مختلف صورت کاربرد دارد، اما بیشتر در ناحیه صورت از آن استفاده می شود. به عنوان مثال، در خط اخم عمیق و خطوط افقی عمیق پیشانی که تزریق بوتاکس توانایی ترمیم آن را ندارد. همچنین گودی شقیقه ها، گودی زیر چشم، بینی های عروسکی شکل، گونه، لب، چانه و زاویه سازی فک و صورت مواردی است که در آن، از ژل هیالورونیک اسید استفاده می شود. ژل های هیالورونیک اسید بعد از گذشت زمان (حدود شش ماه تا یک سال) جذب بدن و سپس دفع می شوند.

کلسیم هیدروکسی آپاتیت

کلسیم هیدروکسی آپاتیت در استخوان ها وجود دارد. این فیلر از هیالورونیک اسید غلیظ تر می باشد. ممکن است در بعضی موارد غلظت بالای ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین این ماده پوست را برای افزایش تولید کلاژن تحریک می کند. نسبت به هیالورونیک اسید برای چین و چروک های بسیار عمیق کاربردی تر است.

اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. این محصول در تولید طبیعی کلاژن تاثیرگذار است. ماده ژل چند روز بعد از تزریق در آن ناحیه حل می شود اما به تدریج پوست را وادار به کلاژن سازی می کند. به همین علت نتیجه نهایی بعد از چند ماه قابل مشاهده می باشد. اسید پلی ال لاکتیک برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم برای صورت استفاده می شود.

پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات یک فیلر قدیمی است که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده حاوی کلاژن می باشد. گاهی برای بهبود چاله های عمیق جای جوش و یا زخم از این فیلر استفاده می شود.

معرفی برندهای ژل

انواع ژل ها

انواع مختلفی از ژل‌ها موجود می‌باشد که هر کدام با یک یا چند هدف، مانند کاهش چین و چروک و برجسته‌سازی نواحی مختلف صورت مثل تزریق ژل به لب ها و زاویه سازی فک و صورت طراحی شده‌اند. فیلرهای درم مانند Voluma برای برجسته کردن گونه و چانه استفاده می شوند. همچنین ژل ها برای رفع خط لبخند، رفع خط بغض (خط ماریونت)، لیفت و اصلاح فرم بینی نیز استفاده می شود. در ادامه برخی از شناخته شده‌ترین انواع ژل‌ها ارائه شده است:

ژل رستالین

Restylane یک ژل غیر حیوانی متشکل از اسید هیالورونیک است، یک فیلر پوستی بافت نرم، که از طریق تزریقات کوچک حجم پوست را افزایش داده و چین و چروک صورت در نواحی اطراف دهان و چشم را برطرف می‌کند. رستالین برای برجسته کردن لب‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل آلیاکسین (Aliaxin)

از کاربردهای ژل آلیاکسین ساخت کشور ایتالیا می توان به آبرسانی عمیق، افزایش قابلیت کشسانی پوست و رفع چین و چروک های صورت  اشاره کرد. این فیلر فرم دهی و حجم دهی قابل توجهی ایجاد می کند و انواع مختلفی دارد مانند: GP، SR، FL و EV.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: پروفایلو= جدیدترین، بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

مزو ژل پروفایلو

مزو پروفایلو نیز بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده است. پروفایلو علاوه بر رطوبت رسانی بر روی افتادگی و پیری پوست نیز تاثیرگذار می باشد. پروفایلو در یک دوره 28 روزه در پوست باقی می ماند تا به تولید کلاژن و الاستین کمک کند. برخلاف انواع ژل های دیگر پروفایلو برای حجم دهی به کار نمی رود.

ژل ژوویدرم

ژل ژوویدرم (Juvederm)

فیلر ژوویدرم ساخت کشور فرانسه است. ژوویدرم توسط شرکت آلرگان که سازنده بوتاکس است، به بازار عرضه می‌شود. JUVEDERM از ژل اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی در پوست است و در افزایش حجم و رطوبت پوست نقش دارد، تهیه می‌شود. تمامی محصولات ژوویدرم با هدف جوانسازی پوست تولید شده اند. ممکن است ماندگاری ژل ژوویدرم به بیش از یک سال نیز برسد. ژوویدرم برای ترمیم موقت چین و چروک‌های متوسط تا شدید صورت طراحی شده است. از این محصول برای نواحی لب، گونه و خط خنده نیز استفاده می شود. ژوویدرم برای سه نواحی ذکر شده انواع مختلفی دارد:
برای افزایش حجم لب ها از Juvederm Ultra XC وJuvederm Volbella XC و برای گونه ها از Juvederm Voluma XC استفاده می شود.

ژل الانسه (Ellansé)

ژل الانسه (Ellansé) برای جوانسازی استفاده می شود. این ژل محصولی کاملا نوین است که از نظر ماندگاری، اثری طولانی تر (حدود 2 تا 3 سال) از ژل های هیالورونیک اسید دارد. عملکرد آن، تحریک خود پوست و بافت ها برای تولید کلاژن (یکی از انواع پروتئین بدن) است که نتیجه ی آن نرم شدن و جوانتر شدن پوست ناحیه تزریقی است. این ژل، از نوع هیالورونیک اسید نبوده و در ساخت آن، از نوعی از «مواد مصنوعی زیست تخریب پذیر» استفاده شده است. این ماده پلی لاکتیک اسید polycaprolactone (PCL) نام دارد. خوشبختانه این نوع ژل، تأییدیه CE اروپا و وزارت بهداشت و درمان را نیز دارا است.

ژل رووفیل

ژل رووفیل (Revofil)

این فیلر ساخت کشور کره می باشد. رووفیل یکی از فیلرهای محبوب موجود در بازار است که در بهبود چین و چروک های عمیق تاثیر می گذارد. علاوه بر آن در زاویه سازی فک و صورت و حجم دهی به گونه ها کاربرد دارد.

کلاژن (ZYPLAST / ZYDERM)

یک ژل بافت نرم تهیه شده از بافت تصفیه شده گاو است که جهت برطرف کردن چین و چروک‌ها، خطوط و جای زخم‌های موجود روی صورت استفاده می شود. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که در بخش‌های مختلف بدن از جمله پوست، تاندون‌ها و رباط وجود دارد و در نهایت جذب بدن میشود.

اسکالپترا

یک ماده تزریقی تهیه شده از پلی لاکتیک اسید مصنوعی است که در میکروسفرها موجود می‌باشد. Sculptra  اولین ژل مورد تایید FDA جهت بازیابی حجم از دست رفته صورت (اصلاح لیپوتروفی) در افراد مبتلا به عفونت HIV است.

CAPTIQUE

این ژل از اسید هیالورونیک غیر حیوانی تهیه می‌شود؛ برای پر کردن چین و چروک‌های متوسط تا شدید صورت و چین‌های اطراف بینی و دهان استفاده می‌شود، یک پرکننده بافت نرم است که به نواحی خاصی از صورت حجم می‌دهد.

هایلافرم

Hylaform که چین و چروک‌های متوسط تا شدید اطراف بینی و دهان را از بین می‌برد، یک فیلر درم است که از طریق اصلاح شیمیایی اسید هیالورونیک حاصل شده و به منظور صاف کردن سطح پوست طراحی شده است.

رادیس

این ژل یک فیلر پوستی مصنوعی تهیه شده از هیدروکسی آپاتیت کلسیم است که برای ترمیم چین و چروک‌های متوسط تا شدید استفاده می‌شود. این ژل تزریقی بادوام‌تر است زیرا بدن کلاژن را در اطراف میکروسفرها تشکیل داده و باعث افزایش حجم در ناحیه‌ی تزریق می‌گردد. ژل رادیس برای اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی توصیه می شود.

معرفی سایر برندها

از دیگر انواع ژل میتوان نورامیس (Nouramis) ساخت کشور کره، آلاینا (Alayna) ساخت کشور آلمان، آیدیا (idea) ساخت کشور ایتالیا، پرفکتا (perfectha) ساخت کشور فرانسه، استایلج (stylage) ساخت کشور فرانسه و تئوسیال (Teosyal) ساخت کشور سوئیس را نام برد.
این محصولات در مدل های مختلف عرضه می شوند و ممکن است از نظر تراکم و گرانروی و و سایر خصوصیات فیزیکی ژل با هم متفاوت باشند که استفاده از آنها و محل کاربرد آن ها، بسته به تشخیص و نظر پزشک متخصص پوست و مو متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، شرکت رووفیل، محصولی با نام آکواشاین (aquashine) دارد که برای جوانسازی پوست دست از آن استفاده می شود.

بهترین برند ژل

بهترین ماده و برند برای تزریق ژل کدام است ؟

به عنوان متقاضی تزریق ژل، وظیفه‌ی انتخاب ژل از نظر میزان ماندگاری ژل برعهده‌ی شماست، اما انتخاب برند و جنس مناسب ژل را به عهده‌ی پزشک معالج بگذارید؛ چرا که این کار بسیار تخصصی و دشوار بوده و تنها از پس پزشک بر می‌آید.
در حال حاضر تزریق ژل موقت از جنس هیالورونیک اسید پرطرفدارترین شیوه‌ی تزریق ژل در میان مراجعین و پزشکان است. به این دلیل که تزریق این ژل‌ها آسان‌تر بوده و عوارض بسیار کمی دارند. به علاوه درمان عوارض و حساسیت‌های ناشی از هیالورونیک اسید بسیار ساده است. اگر بدن شما واکنش بدی به این ماده بدهد، با تزریق یک آنزیم به نام هیالورونیداز به محل تحت درمان، می‌توان تمام هیالورونیک اسید تزریق شده را از بین برد.

تفاوت ماندگاری انواع ژل‌ها

برای تزریق ژل با انواع ژل‌ رو به رو هستیم که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. ژل‌ها را می‌توان به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

ژل هایی که جذب می شوند (هیالورونیک اسید)

از جنس پروتئین هایی شبیه پروتئین های بدن هستند که پس از شش ماه تا یک سال، به طور طبیعی و خود به خود جذب بدن می شوند. این ژل‌ها، هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. نکته مهم  این است که دقت شود ژل مورد استفاده از این نوع دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان بوده و مارک های بدون مجوز آن، توسط افراد سودجو مورد استفاده قرار نگیرد.

ژل هایی که جذب نمی شوند (ژل پاژ)

ژل پاژ، از جنس پلی آکریل آمید است که در صنعت مواد شیمیایی، نوعی لخته ساز می باشد. این ژل‌ها ماندگاری بین ۳ تا ۱۰ سال دارند و هرگز جذب بدن نمی شوند. باقی ماندن این ماده خارجی در بدن، باعث بروز عفونت و عارضه های پوستی می شود. به همین دلیل، افرادی که از این ژل استفاده می کنند، نیاز به تخلیه ی این ژل پیدا می کنند که نیاز به جراحی و بخیه دارد. خوشبختانه، استفاده از این نوع ژل منسوخ شده و انواع ژل هیالورونیک اسید جایگزین آن شده است. هم چنین، ژل های پاژ مجوز و تأیید وزارت بهداشت و درمان را ندارند ولی ممکن است در کلینیک ها و مراکز غیر مجاز از آنها استفاده شود.

مراحل تزریق ژل

مراحل تزریق ژل 

ابتدا پزشک متخصص پوست و مو سوابق بیماری، داروهای مصرفی فعلی و همچنین بررسی وضعیت پوست فرد برای تشخیص امکان پذیر بودن و مهیا بودن شرایط تزریق را بررسی می کند. در صورتی که تمام شرایط برای تزریق کردن ژل آماده باشد، ناحیه ی مد نظر با کرم های بی حس کننده، بی حس می شود و تزریق با سوزنی بسیار نازک تر از سوزن های معمولی در محیطی استریل انجام می شود. ممکن است در زمان اتمام تزریق پزشک برای فرم گیری بهتر ژل کمی ناحیه ی تزریق را ماساژ دهد. مدت زمان لازم برای تزریق ژل بسته به شرایط متقاضی بین 15 تا 45 دقیقه است. مهارت و دانش پزشک، شناخت انواع ژل و تشخیص وی در انتخاب محل دقیق برای تزریق است که زیباتر شدن تزریق ژل را تضمین می کند.

از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل

تورم بعد از تزریق ژل و یا انجام هر گونه عمل زیبایی دیگری طبیعی است که ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد. برای کاهش تورم:

♦ داروهای رقیق کننده ی خون استفاده نکنید.
♦ سیگار نکشید، و به اندازه کافی استراحت کنید.
♦ غذاهای فرآوری شده، فست فود و شور مصرف نکنید.
♦ مایعات زیاد بنوشید، میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید.
♦ در ناحیه تحت درمان با اجازه پزشک از یخ استفاده کنید.
♦ سر خود را هنگام خوابیدن در سطحی بالاتر از بدن قرار دهید.

عوارض تزریق ژل

عوارض احتمالی تزریق ژل

توجه کنید که انجام این عمل در مراکز نامعتبر مانند سالن های زیبایی و آرایشگاه ها ممکن است عوارض ناگواری برای شما ایجاد کند. چرا که این مراکز معمولا از ژل‌های نامرغوب استفاده کرده و پزشک حاضر در مرکز نیز تخصص کافی و شناخت کافی از انواع ژل ها را ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای تزریق در مورد کلینیک‌های معتبر تحقیق کرده و سپس برای تزریق مراجعه کنید. افراد در صورت انتخاب آرایشگاه‌ها و یا کلینیک‌های غیر معتبر، ممکن است عوارض جدی‌تری را که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود تجربه کنند:

  1. خونریزی شدید
  2. ماندگاری پایین
  3. درد در ناحیه تزریق
  4. بروز واکنش آلرژیک
  5. آسیب جدی به بافت پوست
  6. عدم حصول نتیجه دلخواه شخص
  7. کبودی و یا قرمزی شدید صورت
  8. گلوله شدن ژل در ناحیه تزریق شده
  9. آسیب عصبی، فلج دائم یا موقت اعصاب
  10. ثابت نشدن ژل در جای خود و حرکت کردن آن
  11. عفونت در محل تزریق به دلیل استفاده از ژل‌های نامرغوب یا حتی تاریخ گذشته

عوارض رایج تزریق ژل کمی تورم، قرمزی و در برخی از موارد کبودی است که در مدت زمان کوتاهی پس از تزریق رفع خواهند شد. همچنین بعضی از افراد نیز برای تزریق ژل ممنوعیت دارند و در صورت انجام این عمل با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. تزریق ژل های بدون جذب ممکن است زیر پوست گلوله هایی ایجاد کنند.

اگر بعد از تزریق ژل پشیمان شوم چه باید بکنم؟

همانطور که گفته شد، ماندگاری ژل های تزریقی دائمی نیست. ژل هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بافت های بدن وجود دارد و عامل حل کننده ی آن، آنزیمی به نام هیالورونیداز معرفی شده است. تزریق کردن 5 تا 50 واحد هیالورونیداز می تواند در مدت یک تا دو هفته سبب صاف شدن برجستگی ناشی از ژل شود. البته افرادی که برخی از داروهای خاص را مصرف می کنند و یا به نیش زنبور حساسیت دارند اجازه ی استفاده از این آنزیم را ندارند.

چند سی سی ژل نیاز است؟

چه مقدار ژل تزریق می شود؟

مقدار ژلی که تزریق می شود با توجه به خواسته بیمار و مشورت با پزشک متخصص انجام می گیرد. در مواردی که برجستگی بیشتری مطلوب باشد، مقدار ژل مورد نیاز برای تزریق بیشتر خواهد بود. برای مثال حدود دو سی سی ژل برای تزریق به لب های باریک، و حدود یک سی سی برای لب های برجسته تر، در نظر گرفته می شود.

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری ژل دائمی نیست و مدت زمان معینی دارد. بسته به نوع مواد اولیه برای تزریق ممکن است ماندگاری تزریق ژل بین ۶ ماه تا یک سال باشد. پس از این دوره می توان مجدداً تزریق را تکرار کرد. استفاده از کرم ضد آفتاب و مراقبت از پوست می تواند مدت زمان ماندگاری این پر کننده ها را افزایش دهد.

هزینه تزریق ژل

هزینه‌ تزریق ژل چقدر است؟

بهترین ژل برای تزریق مسلما قیمتی متفاوت نسبت به دیگر ژل‌ها خواهد داشت. هزینه کلی این روش بسته به نوع مارک ژل و اینکه آیا هیالورونیک اسید دارد یا خیر، میزان حجم ژل تزریقی، وسعت کار، فرم ‌ایده‌آل متقاضی، میزان آسیب موجود و تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه گیری نهایی، دستمزد پزشک و موقعیت جغرافیایی مرکز یا کلینیک زیبایی متغیر خواهد بود. با این حال به طور قطع می‌توان گفت که این روش یکی از کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های زیبایی است.
شما می توانید در جلسه مشاوره بعد از معاینه هزینه تزریق خود را از پزشک جویا شوید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از هزینه تزریق ژل در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل فرمایید. مشاوران و کارشناسان ما در اسرع وقت با افتخار پاسخگوی سوالات شما هموطنان عزیز خواهند بود.

تزریق ژل

نتیجه گیری

اگر قصد جوانسازی پوست خود، بدون عمل جراحی تهاجمی را دارید، تزریق ژل و تزریق فیلر بهترین گزینه برای شما است، چرا که بی‌خطرتر و کم هزینه‌تر از عمل جراحی می‌باشند. شما تنها پس از یک جلسه انجام تزریق ژل در صورت و بدن می‌توانید مجدداً نشاط و جوانی پوست خود را به دست آورید و تاثیرات آن می‌تواند برای ماه‌ها باقی بماند. با توجه به اینکه ژل‌های بسیاری موجود می‌باشند، انجام یک مشاوره برای انتخاب بهترین نوع با توجه به نیازهای شما ضروری است. متخصصین ما در مرکز زیبایی پوست ومو شریعتی نگرانی‌ها و اهداف نهایی شما را پیش از توصیه‌ی یک برنامه‌ی درمانی جهت تزریق ژل، بطور دقیق در نظر می‌گیرند. اگر به دنبال طراوت بیشتر پوست خود هستید ممکن است پزشک به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر درمان‌های دیگری را همراه با تزریق ژل توصیه کند.
تزریق ژل در صورتی که توسط یک پزشک ماهر و مجرب انجام شود، می‌تواند فوق‌العاده طبیعی به نظر برسد. گاهی تبلیغاتی بسیار منفی و غیرواقعی در مورد فعالیت‌های زیبایی به گوش می رسند. آن چه گاهی از سوی افراد غیر کارشناس در خصوص عوارض تزریق ژل گفته می‌شود، به هیچ وجه حقیقت ندارد. چرا که این فرآیند اساسا آثار جانبی بسیار کمی را برای شما به وجود خواهد آورد. تماس با ما را فراموش نکنید تا از زیبایی پوست خود نهایت لذت را ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا