هر آنچه که درباره جوان سازی پوست با اندولیفت باید بدانید!

محتوا

با افزایش سن، پیر شدن پوست هم اتفاق می افتد که یک فرآیند طبیعی در بدن است که نمی‌توان مانع آن شد، اما می‌توان با مراقبت بیشتر آن را به تعویق انداخت. علاوه بر افزایش سن، سبک زندگی ناسالم، سیگار کشیدن، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید هم به پوست آسیب می‌رسانند و پوست را پیر و شکننده می کنند. همان طور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. پس به فکر مراقبت و جوان سازی پوست صورتتان باشید!

جوان سازی پوست با اندولیفت

روش های جوان سازی پوست

امروزه تنوع روش‌های جوان سازی صورت بسیار زیاد است، از جمله بوتاکس که برای اکثر شما بسیار آشنا است و طرفداران بسیار زیادی دارد اما روش های دیگر مثل اندولیفت، هایفوتراپی، کربوکسی تراپی، مزوتراپی، تزریق ژل و … نیز وجود دارند. بسیاری از مراجعه کنندگان به مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی به دنبال بهترین و موثرترین روش‌ جوان سازی پوست هستند. البته برای راهنمایی دقیق تر لازم است که با دکتر پوست مشورت کنید. در این مقاله به شرح جدیدترین متد جوان سازی پوست با اندولیفت، مزایا، کاربردهای اندولیفت و علت برتری این روش نسبت به سایر روش های جوان سازی صورت خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

جدیدترین متد جوانسازی صورت و گردن

نشانه های پیری پوست

نشانه های پیری پوست چیست؟

بهتر است نشانه‌های پیری در پوست صورت را بشناسیم تا به موقع برای جوان سازی پوست اقدام کنیم. در ادامه مطلب به سه نشانه اصلی پیری پوست اشاره کرده ایم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

چین و چروک

اولین نشانه‌های پیری پوست با نمایان شدن خطوط دور چشم، خط خنده و اخم و خطوط پیشانی آغاز می‌شود. در ابتدا این خطوط حالت پویا دارند. یعنی فقط وقتی حالت چهره‌تان را تغییر می‌دهید معلوم می‌شوند، اما به مرور زمان به طور ثابت روی پوست باقی می مانند.
فرآیند پیر شدن در افراد مختلف متفاوت است و چین و چروک‌ها معمولا از سی سالگی خودشان را نشان می‌دهند. بوجود آمدن این چین و چروک‌ها به ژنتیک و سبک زندگی فرد بسیار بستگی دارد.

آبرسانی عمیق پوست

شل شدن پوست و لاغری صورت

تغییرات پوست در گذر زمان باعث شل شدن و افتادگی پوست صورت می شود که در ادامه علل اصلی این تغییرات را بررسی می‌کنیم.

  • کاهش کلاژن و الاستین

با بالا رفتن سن تولید کلاژن و الاستین در پوست کم می‌شود. در نتیجه رطوبت پوست صورت کاهش می‌یابد. خطوط پنجه کلاغی، خط خنده، تیرگی و خشکی پوست هم به همین دلیل اتفاق می‌افتد.

  • از بین رفتن بافت چربی

زیر لایه‌های مختلف پوست بافت چربی قرار دارد. این بافت چربی فرم صورت را بخوبی حفظ می‌کند. اما با بالا رفتن سن این لایه‌های چربی نازک می‌شوند و از بین می‌روند. در نتیجه چین و چروک‌های اطراف لب و روی پیشانی بیشتر به چشم می‌آیند.

  • تحلیل رفتن ماهیچه‌های صورت

ماهیچه‌های صورت زیر بافت چربی قرار دارند. با از بین رفتن بافت چربی، این ماهیچه‌ها استحکام خود را از دست می‌دهند و شل می‌شوند. همچنین به علت جاذبه زمین عضلات صورت به سمت پایین کشیده می‌شوند.

  • استخوان‌های صورت

استخوان‌ها ساختار اصلی صورت اند که عضلات و چربی روی آن هستند. همانطور که گفتیم از بین رفتن چربی باعث لاغر شدن صورت و تحلیل ماهیچه‌ها باعث افتادگی پوست صورت می‌شوند. در نتیجه فرم و زاویه صورت تغییر می‌کند. 

تغییر لایه های پوستی

پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده است. این سه لایه علاوه بر اینکه به بافت چربی و ماهیچه‌ای متصل هستند، وظیفه ساخت سلول‌های جدید و ترمیم پوست را هم به عهده دارند. بطور متوسط در هر دقیقه حدود ۳۰ هزار سلول پوستی می‌میرند و جایگزین می‌شوند. اما افزایش سن، مصرف دخانیات، اشعه فرابنفش خورشید و استفاده از شوینده‌های نامناسب به عملکرد صحیح این سلول‌ها آسیب می رسانند.

فیلم جوان سازی پوست با اندولیفت

جوان سازی پوست

جوان سازی پوست چیست؟

چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت از پوست روش‌های جوان سازی پوست است. منظورمان از پوست محدود به صورت نیست. اندولیفت برای جوانسازی صورت، گردن، دست و سایر نقاط بدن بسیار پرکاربرد است. با انجام روش‌های مختلف جوان سازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید.

چه زمانی باید جوان سازی پوست صورت را انجام داد؟

جوانسازی و مراقبت از پوست سن و سال خاصی ندارد. همچنین یادتان باشد که نباید مشکل پوستی داشته باشید یا پوست صورتتان افتاده و چروکیده شده باشد تا به فکر روش‌های جوانسازی باشید. جوان سازی پوست صورت یک اقدام پیشگیرانه است که شامل مجموعه گسترده ای از خدمات می‌شود.

راه های جوان سازی پوست

6 راهکار ساده برای جوان سازی پوست 

  1. آب بنوشید.
  2. عینک آفتابی بزنید.
  3. از نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.
  4. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  5. روتین پوستی مناسب داشته باشید.
  6. از ژل یا فوم شست و شو صورت استفاده کنید.

اندولیفت چیست؟

اندولیفت (endolift) یکی از جدیدترین متدهای جوان سازی پوست با استفاده از اشعه لیزر است. در این روش، یک فیبر نوری بسیار نازک در ابعاد میکرومتر، برای برانگیختن بافت‌های عمیق پوست، به لایه‌های زیرین پوست وارد می‌شود. پس از آن، در حد فاصل بین بافت چربی و بخش عمیق لایه‌ی درم قرار می‌گیرد. 
لیزر دایود
به‌ وسیله یک فیبر دیگر به فیبر اول وصل شده و انرژی لیزر (مادون‌قرمز از طیف فرکانس مرئی) به لایه‌های زیرین پوست تابانده می‌شود. فیبر نوری پوست را تحریک می‌کند که این تحریک منجر به تولید کلاژن جدید می شود و از این طریق افتادگی پوست کاهش می یابد.
اندولیفت نسبت به سایر روشهای زیبایی عوارض کمی دارد، خوب جواب می دهد و قیمت مناسبی هم دارد.

نحوه کار با اندولیفت برای جوان سازی پوست

نحوه کار و اثرگذاری اندولیفت

در اندولیفت یک فیبر نوری بسیار نازک، به زیر لایه‌های پوستی وارد می‌شود. این فیبر نوری به یک منبع انرژی لیزری دایودی متصل است. این فیبر از لایه‌ی اولیه‌ی زیرین پوست به هیپودرم وارد می‌شود. لیزرهایی که برای رفع موهای زائد به کار می‌روند تنها توانایی اثرگذاری سطحی را بر پوست دارند اما این روش قادر است که انرژی لیزر را به لایه‌های زیرین پوست منتقل کند.
اندولیفت از ویژگی فیزیکی اجسام در جذب و بازتاب پرتوهای نور بهره می‌برد. هر یک از اجسام توانایی دریافت طول موج‌های مشخصی را دارند و طول موج‌های دیگر را دریافت نمی‌کنند. لیزر اندولیفت این توانایی را دارد که با استفاده از طول موج ۱۴۷۰ نانومتری بر برخی از بافت‌ها به‌صورت مشخصی تأثیر بگذارد و بر بافت‌های دیگر بی‌اثر باشد.
لیزر دایود از طریق میکروفیبرهای نازک وارد پوست می شود و توسط انرژی لیپولیتیک انتخابی و انرژی مدیولوژیکی به جریان می افتد. این میکروفیبرها هنگام عبور از لایه درم، مانند یک مسیر نور داخل پوستی عمل می‌کنند و انرژی گرمایی را منتقل می‌کنند که باعث تحریک عروق و تحریک کلاژن می شود.
انرژی نور منتقل‌ شده از لیزر به فیبر نازک نوری تبدیل به گرما می شود و این گرمای منتقل شده به پوست باعث عمل لیپولیز یا چربی‌سوزی بافتی می‌شود. غیر از سوزاندن چربی‌ها، اندولیفت باعث تحریک کلاژن سازی و ساخت الاستین می‌شود که سبب انعطاف‌پذیری و استحکام هم‌زمان پوست خواهد شد.
از دیگر نکات مثبت اندولیفت، بازسازی رگ‌های بدن است. حرارتی که در بافت‌ها ایجاد می‌شود سبب بالا رفتن سوخت‌وساز سلول‌ها شده و غذارسانی بیشتر به آن‌ها سبب افزایش ساخت کلاژن در آنها و نیز در رگ‌های منتقل‌کننده آنها می‌شود.

دستگاه لیزرمار 2000 یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه های زیبایی در جهان و ساخت شرکت ایتالیایی یوفتون است. این دستگاه در حال حاضر در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی موجود است. 

کاربردهای لیزر اندولیفتکاربردهای اندولیفت

  • لیپولیز بافت‌های زیر پوستی
  • بالا بردن میزان تغذیه سلولهای پوست
  • سفت کردن پوست شل و رفع افتادگی پوست
  • تصحیح زوایای صورت و گردن و سایر نواحی بدن
  • بالا بردن میزان اکسیژن‌رسانی به سلولهای پوست
  • بالا بردن گرمای درون بافت‌ها برای افزایش ساخت رگ در بدن
  • فعال ساختن رشته‌های کلاژن و الاستین برای استحکام و انعطاف‌پذیری بیشتر

چرا اندولیفت از سایر روشهای لیفت و زیبایی بهتر است؟

برخی از مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت اندولیفت:

1. بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن در فرد متقاضی

2. امکان تصحیح خطوط گردن، صورت و دیگر نقاط بدن

3. اندولیفت در مقایسه با عمل‌های جراحی هزینه کمتری را دارد.

4. بدون نیاز به برش پوست یا بخیه‌ و همچنین بدون خون ریزی

5. غیر جراحی مناسب افرادی که ترس از تیغ جراحی و عوارض بیهوشی دارند.

6. سبب افزایش کلاژن و الاستین می‌شود و فعالیت ماتریکس میتوکندری را افزایش می‌دهد.

7. اندولیفت به جز موارد بسیار نادر، در افراد سبب ایجاد خون‌مردگی‌های بافتی نمی‌شود.

8. نیازی به گذراندن دوران نقاهت ندارد و می‌توانید فعالیتهای روزمره خود را انجام دهید.

9. اندولیفت توانایی تعیین دقیق بافت مورد نظر را در عمق مشخصی از پوست برای استفاده از اشعه مادون‌ قرمز لیزر و ایجاد حرارت مشخص در یاخته‌ها را داراست.

10. دارای امنیت بالایی است. در واقع دستگاه لیزر اندولیفت بی خطرترین دستگاه بدون عوارض جانبی است.

11. رگ‌های اطراف مناطقی از بدن که توسط این روش درمان می‌شوند به علت بالا رفتن حرارت بازسازی می‌گردند.

12. نتایج اولیه را می‌توان از همان جلسه اول درمانی مشاهده کرد، هرچند نتایج اصلی را حدود ۶ ماه پس از شروع کار می‌توان دید.

13. نتایجی شبیه به جراحی لیفت دارد. اندولیفت بر خلاف روش جراحی باعث ایجاد زخم یا اسکارهای پوستی در فرد نمی‌شود.

جوان سازی پوست با اندولیفت

اندولیفت برای چه مناطقی از بدن به کار می‌رود؟

اساس بسیاری از روش های جوان سازی پوست مانند اندولیفت غبغب، اندولیفت بینی، اندولیفت صورت، اندولیفت زیر چشم (جهت رفع پف زیر چشم)، اندولیفت شکم و غیره یکسان است. همچنین از اندولیفت در مناطقی از بدن مثل گردن، بازوها و داخل ران می توان استفاده کرد که باعث رفع افتادگی، سفت‌ و کشیده شدن پوست ناحیه تحت درمان می شود. 

عوارض جانبی اندولیفت چیست؟

استفاده از اندولیفت معمولاً دارای عوارض درمانی خاصی نیست. با انجام مراقبت‌های بعد از اندولیفت می‌توان میزان عوارض احتمالی و نادر را به حداقل رساند. گاهی برخی افراد پس از ورود فیبر نوری به زیر پوستشان دچار التهاب یا تورم اندکی در آن ناحیه می‌گردند که نهایتاً طی یک هفته به‌ صورت کامل رفع می‌شود. همچنین برخی افراد ممکن است قرمزی کمی را بر روی پوست احساس کنند که زود از بین می‌رود.
در واقع برای کاهش عوارض و اطمینان از روش و دستگاه مورد استفاده در اندولیفت، باید به پزشک متخصص پوست معتبر مراجعه کنید.

جوان سازی پوست صورت با اندولیفت

اندولیفت صورت، اندولیفت بینی و موارد مرتبط با آن

اندولیفت می‌تواند سبب بهبود کیفیت پوست نواحی مختلف بدن شود، البته در زمینه جوان سازی پوست صورت و گردن متقاضیان زیادی دارد. لیزر اندولیفت می‌تواند درمان منفذهای صورت که منافذ پوست پرتقالی نامیده می‌شوند را تسریع کند. از دلایل ایجاد منافذ باز یا پوست پرتقالی می‌توان به عوامل ژنتیکی، رادیو درماتیت حاد، وجود آکنه‌های پوستی، کمبود ویتامین A در غذاها، استفاده بی‌رویه از مواد آلاینده پوستی و تابش طولانی‌ مدت مستقیم نور خورشید به‌ صورت اشاره کرد.
از اندولیفت صورت همچنین می‌توان برای درمان پف زیر چشم نیز استفاده کرد. تیرگی و پف زیر چشم ممکن است به دلایلی مانند آلرژی، خستگی و کم خوابی شبانه، کهولت سن، عوامل ژنتیکی، مصرف کم مایعات، کم‌آبی بدن و تابش شدید و بیش از حد نور خورشید ایجاد شود.

مراقبت های بعد از جوان سازی پوست با اندولیفت

مراقبت‌های بعد از اندولیفت

  • شست‌وشوی آرام محل درمان با آب‌نمک رقیق
  • عدم استفاده‌ از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و …
  • تأمین رطوبت پوست ناحیه مورد نظر به‌ صورت مرتب
  • استفاده منظم از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص
  • مراقبت و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به محل درمان
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی–بهداشتی که میزان اسیدیته آنها بالاست.
  • هنگام خوابیدن باید سر در محلی که بالاتر از قفسه سینه است قرار بگیرد.
  • سیگار نکشیدن و عدم استفاده از مشروبات الکلی حداقل برای مدتی بعد از درمان
  • حفظ آرامش و نداشتن استرس دست‌کم چند روز بعد از انجام این روش درمانی
  • در صورت وجود قرمزی در محل درمان، استفاده از کمپرس یخ می‌تواند مفید باشد.
  • انجام فعالیت‌های سبک بدنی برای به جریان انداختن خون و بالا بردن کیفیت نتایج اندولیفت
  • پرهیز از ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی به‌ منظور جلوگیری از تورم، به مدت دو یا سه هفته پس از اندولیفت

هزینه جوان سازی پوست با اندولیفت

قیمت اندولیفت چقدر است؟

هزینه اندولیفت را نمی‌توان به طور دقیق و مشخص تعیین کرد، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • مقدار زمان مورد نیاز برای درمان
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک درمانی
  • ناحیه تحت درمان و میزان ترمیم مورد نیاز آن
  • میزان استفاده از دستگاه و مواد یکبار مصرف (فیبرهای نوری)
  • هرچه میزان آسیب به پوست بیشتر باشد، نیاز به تعداد جلسات و هزینه بیشتر است. در واقع تعداد جلسات بیشتر معادل هزینه بیشتر است.
  • سطح مهارت و میزان تجربه تیم درمانی: افراد ماهرتر هزینه بیشتری بابت مهارتشان دریافت می‌کنند.

دستگاه اندولیفت که اولین‌ بار توسط شرکت ایتالیایی یوفتون (EUFOTON) ساخته شد، از فناوری لیزر و فیبرهای نوری یکبار مصرف بهره می برد که هزینه اندولیفت را بیشتر از روش‌های غیرتهاجمی دیگر مانند هایفوتراپی می‌سازد.

سؤالات متداول

فردی که قصد انجام اندولیفت را دارد، معمولا نیاز دارد که جواب سوالات زیر را قبل از اقدام به انجام اندولیفت بداند.

ماندگاری جوان سازی پوست با اندولیفت

ماندگاری لیزر اندولیفت چقدر است؟

افراد براساس جنس پوست، نوع مشکلات پوستی، شدت مشکلات پوستی و میزان مراقبت فرد از پوست خود نتایج متفاوتی را دریافت می کنند.
با توجه به مواردی که گفته شد، تعیین زمان ماندگاری نتایج اندولیفت برای افراد امری ناممکن است. با این‌ وجود، بسیاری از افراد که اندولیفت انجام داده اند از میزان اثرگذاری و ماندگاری این روش رضایت دارند و حداقل ماندگاری اندولیفت 1 سال گزارش شده است.

هیچ روش درمانی برای جوان‌سازی پوست همیشگی نیست. علت این مسئله شل‌شدگی، افتادگی و چین‌وچروک‌های پوستی هستند که در افراد مختلف متفاوت است.

هر جلسه درمان اندولیفت چقدر طول می‌کشد؟

زمان مورد نیاز با روش اندولیفت بسیار کمتر از روش‌های جراحی لیفت است. همچنین اندولیفت برخلاف جراحی نیازی به دوران نقاهت ندارد. طول مدت جلسات اندولیفت بسیار کم است و چیزی در حدود نیم تا یک‌ونیم ساعت متغیر است. افراد پس از آن با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می‌توانند به فعالیت روزانه خود ادامه دهند.

بهترین نتایج اندولیفت را چه زمانی می‌توان در پوست مشاهده کرد؟

نتایج اندولیفت را می‌توان بلافاصله پس از جلسه اول مشاهده کرد. با این‌ حال، تأثیرات اصلی و کامل این روش حدود ۶ ماه پس از نخستین جلسه در بدن فرد نمایان می‌شود. زمان بهبودی و رؤیت نتایج در افراد مختلف متفاوت است.

تعداد جلسات جوان سازی پوست با اندولیفت

به چند جلسه اندولیفت نیاز دارم؟

تعداد جلسات اندولیفت فردبه‌فرد متفاوت است. با این‌ وجود، بسیاری از افراد نیاز به یک جلسه درمانی با اندولیفت خواهند داشت. برخی افراد که از نتایج خود رضایت ندارند می‌توانند دومین جلسه درمانی اندولیفت خود را یک سال پس از جلسه اول تکرار کنند.

آیا اندولیفت درد دارد؟

احساس درد یک امر نسبی در افراد است. با توجه به میزان حساسیت بدن و سیستم عصبی افراد مختلف آستانه تحمل درد متفاوت است. این روش غیرتهاجمی است و از آنجایی‌ که نیازی به برش، بخیه و همچنین بیهوشی ندارد و سرپایی انجام می‌شود، روشی مدرن و پیشرفته، بدون درد یا حداقل درد محسوب می‌شود.

آیا انجام اندولیفت محدودیت سنی یا جنسیتی دارد؟

اندولیفت معمولاً در افرادی با سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود. با این‌ وجود، با توجه به مشکلات پوستی افراد مختلف در هر سنی قابل انجام است.
از اندولیفت می‌توان به‌ تنهایی یا در کنار سایر روش‌های جوان‌سازی پوست مانند هایفوتراپی استفاده کرد.

برای جوان سازی پوست اندولیفت بهتر است یا هایفو

اندولیفت بهتر است یا هایفو؟

در زیر به برخی از نکات مربوط به اندولیفت و هایفوتراپی اشاره می‌کنیم:

1. اندولیفت و هایفوتراپی برای سفت‌کردن، کشیدن، از بین‌ بردن چین‌وچروک‌ها و جوان‌سازی پوست به کار می‌روند.

2. اندولیفت و هایفوتراپی سبب ایجاد کلاژن و لیپولیز موضعی در بدن می‌شوند.

3. هزینه اندولیفت دو برابر هایفوتراپی است. این در حالی است که هزینه لیفت با نخ و هایفوتراپی نیز تقریباً یکسان است.

4. اندولیفت برای رفع افتادگی پوست پلک پایین و هایفوتراپی برای ازبین‌ بردن افتادگی پوست پلک بالا استفاده می‌شود.

5. مدت‌ زمان ماندگاری اندولیفت کمی بیشتر از هایفوتراپی است. اندولیفت حدود یک سال و نیم و هایفوتراپی حدود یک سال ماندگاری دارد. این در حالی است که ماندگاری جراحی لیفت صورت حدود ۱۰ سال است. لیفت با نخ نیز ماندگاری مشابهی با هایفوتراپی دارد. همچنین ماندگاری ژل یک تا دو سال و استفاده از بوتاکس تا ۶ ماه خواهد بود.

6. عوارض عمومی اندولیفت، بی‌حسی، خارش و سوزش، تورم، قرمزی و کبودی ممکن است در برخی افراد روی دهد. هایفوتراپی نیز عوارضی مانند تورم، قرمزی، بی‌حسی و هایپرپیگمنتیشن یا تیره شدن پوست بر اثر افزایش شدید میزان رنگ‌دانه‌های پوستی را دارد.

7. برخی اوقات استفاده ترکیبی از اندولیفت و هایفوتراپی نتایج مناسب‌تری را با خود به همراه دارد. پزشک متخصص با بررسی مشکلات پوستی می‌تواند بهترین روش درمانی را با توجه‌ به شرایط فرد به او پیشنهاد کند.

بهترین پزشک برای اندولیفت

روش های زیبایی و جوان سازی پوست از روش های جراحی تا غیر جراحی متقاضیان بسیاری دارد. محبوبیت این روش‌ها بر کسی پوشیده نیست اما باید توجه داشت که اگر این روش‌ها در مرکز زیبایی پوست و مو معتبر، توسط متخصص پوست انجام نشود ممکن است ضررهای جبران‌ناپذیری را برای فرد به همراه داشته باشد. این مورد اهمیت انتخاب پزشک متخصص و کلینیک زیبایی باکیفیت و استاندارد را برای متقاضیان روشن می‌سازد. ضرورت دارد که افراد پیش از انتخاب مرکز زیبایی و پزشک مورد نظر، موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  1. دقت و ظرافت بسیاری در ارائه خدمات زیبایی داشته باشد.
  2. احترام به مراجعه‌کننده را یکی از اصول اخلاقی خود قرار دهد.
  3. مقدار سابقه فردی که قرار است روش اندولیفت را انجام بدهد.
  4. دقت پزشک متخصص در زمینه درمان‌های زیبایی بسیار مهم است.
  5. کلینیک و پزشک، سابقه خوبی در رعایت اصول اخلاق پزشکی داشته باشند.
  6. تعداد بیشتر مراجعین به مرکز زیبایی می‌تواند یکی از نشانه‌های کیفیت آن مرکز باشد.
  7. مرتب بودن، رعایت نظافت و پروتکل‌های بهداشتی در محل انجام اندولیفت
  8. این امکان برای فرد متقاضی فراهم باشد تا مواردی از عمل‌های قبلی را به‌ صورت قبل و بعد از عمل مشاهده کند.

انتخاب بهترین مرکز زیبایی پوست و مو که دارای کادر درمانی مجرب و پزشک با تجربه است نقش بسزایی در کیفیت درمان دارد. برای دریافت نوبت تماس حاصل نمایید تا از مزایای دستگاه اندولیفت بهره لازم را ببرید.