همه چیز در مورد لیزر موهای زائد: مزایا، عوارض، هزینه، بهترین دستگاه و…

همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی است که با استفاده از پرتو متمرکز نور، فولیکول های مو را از بین می برد و موجب کاهش رشد یا از بین رفتن موهای زائد می گردد. لیزر را می توان در هر ناحیه ای از بدن استفاده کرد، اما روی پوست روشن و موهای تیره بهترین اثربخشی را دارد. معمولاً برای دستیابی به نتایج دائمی یا طولانی مدت نیاز به چندین جلسه دارید و ممکن است عوارض جانبی مانند تحریک پوست یا تغییر رنگدانه را تجربه کنید. هزینه و اثربخشی لیزر به عوامل مختلفی از جمله صلاحیت ارائه دهنده، نوع و کیفیت دستگاه لیزر و ویژگی های پوست و موی شما بستگی دارد.

پیشنهاد می شود: مهمترین نکات درباره لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی که هیچکس به شما نمیگه!

در این مطلب هر آنچه لازم است درباره لیزر موهای زائد بدانید را گردآوری کرده ایم؛ امیدواریم مفید باشد.

 

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای کمر زنان

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که با استفاده از پرتو متمرکز نور (لیزر) موهای زائد را در قسمت ‌های مختلف بدن از بین می ‌برد.

نور لیزر توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود که به فولیکول مو آسیب می رساند و آن را از بین می برد و از رشد مو در آینده جلوگیری می کند. لیزر یکی از رایج ترین روش های زیبایی است که در سراسر دنیا انجام می شود و مزایای متعددی دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

با این حال، برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه مانند تحریک پوست، تغییرات رنگدانه ای، تاول، اسکار یا صدمات چشمی نیز وجود دارد. هزینه لیزر موهای زائد بسته به اندازه ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز و محل و تجربه ارائه دهنده متفاوت است که در ادامه شرح خواهیم داد.

 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد آقایان توسط خانم

لیزر موهای زائد با استفاده از نور متمرکز بر فولیکول‌ های مو، که حفره‌ های کوچکی در پوست هستند و موها در آنجا رشد می ‌کنند، تأثیر می ‌گذارد. فولیکول مو لیزر را جذب می کند که به رنگدانه (ملانین) در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می ‌شود و این فرایند به کیسه‌ های لوله ‌ای شکل درون پوست (فولیکول ‌های مو) که مو را تولید می ‌کنند، آسیب می‌ رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار کرده یا به تاخیر می اندازد. لیزر را می توان در هر ناحیه ای از بدن به جز اطراف چشم استفاده کرد.

 

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

خجالت از لیزر بیکینی نی نی سایت

برخی از مزایای لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • دقت بالا. لیزر می تواند موهای تیره و ضخیم را مورد هدف قرار دهد و در عین حال پوست اطراف را بدون آسیب باقی بگذارد.
  • سرعت بالا. لیزر می تواند بسیاری از موها را به طور همزمان درمان کند و در هر پالس تنها کسری از ثانیه طول می کشد. مناطق کوچک را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد، در حالی که مناطق بزرگ ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
  • قابلیت پیش بینی. اکثر بیماران به طور متوسط ​​پس از سه تا هفت جلسه ریزش موی دائمی را رویت خواهند کرد.
  • ایمنی. لیزر یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش و گواهینامه از سوی FDA دارد.
  • بدون درد بودن. لیزر موهای زائد نسبت به روش های دیگر مانند اپیلاسیون یا الکترولیز درد کمتری دارد. همچنین باعث تحریک کمتر پوست و رشد موهای زیر پوستی می شود.
  • راحتی. لیزر مو می تواند نیاز به اصلاح، یا اپیلاسیون را برطرف کند و در دراز مدت در زمان و هزینه صرفه جویی کند.
  • تطبیق پذیری. لیزر موهای زائد را می توان در هر ناحیه از بدن از جمله صورت، سینه، زیر بغل، کمر، خط بیکینی و پاها استفاده کرد. همچنین می تواند بر روی رنگ های مختلف پوستی با هر رنگ مویی کار کند، اگرچه بر پوست روشن و موهای تیره موثرتر است.

خطرات و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود

برخی از خطرات لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تحریک پوست و تغییرات رنگدانه ای. اینها شایع ترین عوارض جانبی هستند که ممکن است بلافاصله پس از لیزر رخ دهند. آنها معمولاً در عرض چند ساعت یا چند روز فروکش می کنند.
  • سوختگی با لیزر. این عارضه ناشی از انرژی بیش از حد لیزری است که به پوست اعمال می شود، به خصوص در افرادی با رنگ پوست تیره تر که نور بیشتری جذب می کنند. آنها ممکن است دچار به درد، تاول، زخم یا تغییر رنگ شوند.
  • تغییر در بافت پوست. این مورد نادر است و ممکن است در افرادی که اخیراً برنزه شده اند یا پوست حساسی دارند رخ دهد. این عارضه ممکن است بر صافی یا استحکام پوست تأثیر بگذارد.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

  • رشد بیش از حد مو. این مورد نیز نادر است و ممکن است در ناحیه تحت درمان یا نواحی مجاور رخ دهد. ممکن است با ریزش مو بعد از عمل اشتباه گرفته شود.
  • آسیب چشم. اگر از لیزر در نزدیکی چشم استفاده شود و از محافظ چشم مناسب استفاده نشود این امکان وجود دارد. همچنین ممکن است منجر به مشکلات بینایی یا نابینایی شود.

انواع لیزر موهای زائد

قیمت دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار

انواع مختلفی از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده می شود. هر کدام از نظر طول موجی که ساطع می ‌کنند و نوع پوست و مویی که برای آن مناسب ‌تر هستند، متفاوت است.

برخی از انواع رایج دستگاه های لیزر عبارتند از:

  • لیزر الکساندرایت: این نوع لیزر برای افرادی با رنگ پوست روشن و موهای تیره ایده آل است. این لیزر طول موج کوتاه تری دارد و ممکن است کمی کمتر از برخی از انواع دیگر لیزرها آسیب ببیند. این لیزر در فهرست بهترین دستگاه های لیزر دنیا قرار دارد.
  • لیزر دایود: این نوع لیزر طول موج بیشتری دارد و می تواند به عمق پوست نفوذ کند. این برای افرادی که دارای موهای کوتاه و رنگ پوست متوسط ​​تیره هستند بسیار موثر است.
  • لیزر روبی: این نوع لیزر یکی از اولین لیزرهایی بود که تا به حال ساخته شد. برای موهای روشن تر، نازک تر و پوست روشن بهتر است. این روش بسیار کندتر از سایر روش ‌ها است و ممکن است روی موهای تیره‌ تر و صاف ‌تر مؤثر نباشد.
  • لیزر اندیاگ (Nd:YAG). این نوع لیزر دارای طول موج بسیار طولانی است و برای انواع پوست از جمله پوست های تیره قابل استفاده است. روی موهای روشن یا نازک تاثیر کمتری دارد.
  • IPL (نور پالس شدید): آی پی ال در واقع لیزر نیست، بلکه دستگاهی است که طیف وسیعی از نور را ساطع می کند که می تواند رنگ ها و عمق های مختلف مو را هدف قرار دهد که می تواند بر روی انواع پوست استفاده شود، اما ممکن است به اندازه لیزر موثر یا دقیق نباشد.

الکساندرایت به عنوان بهترین لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر مدیواستار مونولیت ۲۰۲۱

لیزر الکساندرایت یکی از انواع محبوب لیزر مو است. اگر پوست روشن و موهای تیره ای دارید، ممکن است لیزر الکساندرایت انتخاب خوبی برای شما باشد. با این حال، ممکن است روی موهای تیره یا نازک به خوبی کار نکند. همچنین طول موج کوتاه تری نسبت به انواع دیگر لیزرها دارد، به این معنی که ممکن است به عمق پوست نفوذ نکند و برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به جلسات بیشتری داشته باشد.

چگونه مناسب ترین لیزر موهای زائد را انتخاب کنیم؟

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

انتخاب مناسب ترین دستگاه لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • رنگ پوست و رنگ موی شما: دستگاه های مختلف دارای طیف های مختلفی از رنگ پوست و رنگ مو هستند که می توانند بهترین عملکرد را روی آن ها داشته باشند. به طور کلی، لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند، موثرتر است، اما برخی از دستگاه ها می توانند روی پوست های تیره و موهای روشن تر نیز کار کنند.
  • ناحیه ‌ای از بدن که می‌ خواهید درمان کنید: برخی از دستگاه‌ ها سرهای بزرگ ‌تر یا کوچک‌ تری دارند که می ‌تواند بر میزان پوشش آنها در نواحی مختلف بدن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، دستگاهی با سر پهن ممکن است برای استفاده در نواحی بزرگ مانند پاها یا بازوها سریعتر و آسانتر باشد، اما در نواحی دارای خمیدگی مانند زیر بغل، زانوها یا پشت لب کمتر موثر باشد. دستگاهی با سر کوچک ممکن است برای نواحی کوچکتر یا حساس ‌تر مانند صورت یا خط بیکینی دقیق ‌تر و مناسب ‌تر باشد، اما استفاده در نواحی بزرگ‌ تر زمان بیشتری می ‌برد.
  • تعداد پالس ها یا فلاش هایی که دستگاه دارد: پالس یا فلاش واحد انرژی هستند که دستگاه برای هدف قرار دادن فولیکول های مو از خود ساطع می کند. هر چه پالس یا فلاش دستگاه بیشتر باشد، دوام بیشتری دارد و درمان های بیشتری می تواند ارائه دهد. برخی از دستگاه ها دارای تعداد محدودی پالس یا فلاش هستند، در حالی که برخی دیگر دارای تعداد نامحدودی هستند.
  • ویژگی ها و تنظیمات ایمنی دستگاه: دستگاه های لیزر موهای زائد باید دارای مجوز FDA بوده و بی خطر باشند، اما همچنان مهم است که دستورالعمل های پزشک تان را به دقت و به درستی دنبال کنید. برخی از دستگاه ها دارای ویژگی های ایمنی داخلی هستند که رنگ پوست و رنگ مو شما را اسکن می کند و تنظیمات را بر اساس آن تنظیم می کند. برخی از دستگاه ها نیز دارای سطوح مختلفی از شدت هستند که بسته به ترجیح اپراتور لیزر دارد. همیشه باید قبل از لیزر موهای زائد یک پچ تست انجام دهید تا از نظر وجود هرگونه واکنش نامطلوب بررسی شود.

اینها تنها برخی از عوامل هستند که می توانند به شما در انتخاب مناسب ترین دستگاه لیزر موهای زائد کمک کنند. شما همچنین می ‌توانید نظرات و تجربیات سایر کاربران و کارشناسان را بخوانید تا ایده و توصیه‌ های بیشتری دریافت کنید.

 

چه کسانی کاندید لیزر موهای زائد هستند و چه کسانی مناسب نیستند؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی است که در آن از پرتوی نور پر انرژی برای تخریب فولیکول های مو و جلوگیری از رشد موهای زائد استفاده می شود. لیزر را می توان در هر ناحیه ای از بدن استفاده کرد، اما برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهترین کارایی را دارد. این به این دلیل است که لیزر رنگدانه یا رنگ تیره مو را هدف قرار می دهد.

افرادی که موهای خاکستری، سفید، بلوند یا قرمز دارند ممکن است نتایج خوبی از لیزر موهای زائد نبینند. همچنین، افرادی که پوست تیره دارند یا به تازگی پوست خود را برنزه یا سوخته اند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض جانبی مانند سوختگی، تاول یا تغییر رنگ باشند. بنابراین، آنها باید قبل از انجام عمل با یک متخصص پزشکی واجد شرایط مشورت کنند.

زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند نیز باید از لیزر موهای زائد اجتناب کنند.

 

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم؟

آیا لیزر موهای صورت باعث لک میشود نی نی سایت

برخی از اقدامات جهت آماده شدن برای لیزر موهای زائد عبارتند از:

چگونه برای لیزر موهای زائد توسط لیزر الکساندرایت آماده شویم

  • قبل از درمان پوست خود را تمیز کنید. هرگونه مواد آرایشی، لوسیون یا کرم را از ناحیه مورد درمان پاک کنید. این به لیزر کمک می کند تا فولیکول های مو را به طور موثرتری هدف قرار دهد.
  • اپیلاسیون یا کندن موهای خود از ریشه را متوقف کنید. این روش ها ریشه های مویی را که لیزر باید هدف قرار دهد، از بین می برد. شما باید شش هفته قبل از درمان از آنها اجتناب کنید. اصلاح خوب است، زیرا روی ریشه مو تأثیر نمی گذارد.
  • ناحیه ای که تحت درمان قرار می گیرد را اصلاح کنید. این کار باید یک یا دو روز قبل از درمان انجام شود. اصلاح موهای سطح پوست را از بین می برد که می تواند خطر سوختگی را کاهش و کارایی لیزر را افزایش دهد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند پوست شما را تیره تر و حساس تر کند، که می تواند بر عملکرد لیزر تأثیر بگذارد و خطر عوارض جانبی را افزایش دهد. شما باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. در صورت نیاز به بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 استفاده کنید.
  • در صورت تجویز پزشک از داروهای ضد ویروسی خوراکی یا آنتی بیوتیک استفاده کنید. اینها می توانند به جلوگیری از بروز عفونت یا عوارض ناشی از درمان کمک کنند.

اقدامات مهم قبل و بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد مردان قیمت

برخی از اقدامات مهم قبل و بعد از لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • کندن مو از ریشه، اپیلاسیون و الکترولیز را به مدت شش هفته قبل از درمان محدود کنید. این روش ها ریشه های مویی را که لیزر باید هدف قرار دهد حذف می کند.
  • از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت شش هفته قبل و بعد از درمان خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند خطر عوارض جانبی مانند سوختگی، تاول، یا تغییر رنگ را افزایش دهد.
  • پس از درمان، کمپرس خنک یا کمپرس یخ را در ناحیه تحت درمان قرار دهید. این می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.
  • کرم های تجویزی را طبق دستور پزشک استفاده کنید. اینها می توانند به کاهش ناراحتی و جلوگیری از عفونت کمک کنند.
  • پس از درمان با ضد آفتاب از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. پوست شما نسبت به آسیب های خورشید حساس تر خواهد شد. بنابراین در صورت نیاز به بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 15 استفاده کنید.
  • از اصلاح روی پوستی که متورم، قرمز، تغییر رنگ یا دردناک است خودداری کنید. قبل از اصلاح مجدد، صبر کنید تا پوست بهبود یابد.

ماندگاری لیزر موهای زائد چقدر است؟

قیمت لیزر موهای زائد چقدر است؟

لیزر موهای زائد بسته به ناحیه تحت درمان، تعداد و دفعات جلسات، نوع و کیفیت لیزر و پاسخ هر فرد می تواند رشد مو را برای دو تا شش سال یا حتی تا یک دهه کاهش دهد یا به طور از بین ببرد. با این حال، برخی از موها ممکن است در طول زمان دوباره رشد کنند، به خصوص اگر فولیکول فقط آسیب دیده باشد و توسط لیزر از بین نرود.

جلسات نگهداری یک تا چهار بار در سال یا یک جلسه گاه به گاه ممکن است برای بدون مو نگه داشتن ناحیه یا مقابله با رشد مجدد مو مورد نیاز باشد. ناحیه بیکینی ممکن است به شش تا ده جلسه نیاز داشته باشد و ممکن است تا شش تا ده ماه پس از درمان بدون مو باقی بماند.

عوامل موثر بر هزینه لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد

قیمت لیزر موهای زائد بستگی به نوع دستگاه، ناحیه تحت درمان، جنسیت و کلینیک انتخابی دارد. بر اساس نتایج جستجو، میانگین هزینه لیزر موهای زائد به طور تقریبی به شرح زیر است:

  • لیزر دست: ۱۷۰٠٠٠ تا ۲۰۰٠٠٠ تومان
  • لیزر ران پا: ۲۰۰٠٠٠ تا ۲۵۰٠٠٠ تومان
  • لیزر صورت کامل: ۱۰۰٠٠٠ تومان
  • لیزر بیکینی کامل: ۱۰۰٠٠٠ تومان
  • لیزر زیر بغل: ۷۰٠۰۰ تومان

این قیمت ‌ها ممکن است در کلینیک‌ های مختلف متفاوت باشند. بعضی از مراکز پکیج‌ های ویژه ‌ای را برای لیزر موهای زائد کل بدن ارائه می‌ دهند که مقرون به صرفه ‌تر هستند.

برای اطلاعات بیشتر، بهتر است با مشاورین ما تماس بگیرید و قبل از انجام لیزر، مشاوره درمانی دقیق دریافت کنید.

برخی از عوامل موثر بر هزینه لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • ارائه دهنده. معمولاً یک جراح پلاستیک، متخصص پوست یا اپراتور لیزر با تجربه تر و دارای گواهی، هزینه بیشتری برای دریافت می کند.
  • منطقه درمان. مناطق بزرگتر هزینه بیشتری در بر خواهند داشت در حالی که مناطق کوچکتر هزینه کمتری دارند. به عنوان مثال، ممکن است حدود 85 هزار تومان برای پشت لب و 270 هزار تومان برای بازوها هزینه داشته باشد.
  • موقعیت جغرافیایی. هزینه لیزر ممکن است بسته به منطقه، شهر یا کلینیکی که در آن درمان می ‌شوید متفاوت باشد.
  • تعداد جلسات. اکثر بیماران برای رسیدن به نتیجه دلخواه به طور متوسط ​​به سه تا هفت جلسه نیاز دارند. هزینه هر جلسه ممکن است به ارائه دهنده و منطقه درمان بستگی داشته باشد.
  • رنگ پوست. لیزر موهای زائد روی پوست روشن و موهای تیره بهتر عمل می کند، زیرا لیزر رنگدانه های مو را هدف قرار می دهد. افرادی که پوست تیره یا برنزه دارند ممکن است برای دریافت نتایج ایده آل به جلسات بیشتر یا نوع دیگری از لیزر نیاز داشته باشند که خود این امر بر هزینه لیزر تاثیر می گذارد.
  • رنگ مو. لیزر موهای زائد روی موهایی که نور را به خوبی جذب نمی‌ کنند، مانند خاکستری، سفید، بلوند یا قرمز، تأثیر کمتری دارد. افرادی که این رنگ موها را دارند ممکن است برای دریافت نتایج ایده آل به جلسات بیشتر یا نوع لیزر متفاوتی نیاز داشته باشند.
  • تراکم و بافت مو. افراد دارای موهای ضخیم، خشن یا متراکم ممکن است نسبت به افرادی که موهای نازک یا کم پشت دارند به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

چگونه یک مرکز لیزر موهای زائد خوب انتخاب کنیم؟

لیزر موهای کمر مردان

انتخاب یک مرکز لیزر موهای زائد خوب در رسیدن به نتایج ایمن و موثر بسیار اهمیت دارد.

برخی از عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • صلاحیت و تجربه ارائه دهنده. لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که برای انجام آن نیاز به آموزش و گواهینامه دارد. شما باید به دنبال یک متخصص پوست، جراح پلاستیک، یا اپراتوری باشید که تجربه و دانش زیادی در زمینه لیزر موهای زائد دارد. همچنین می ‌توانید عکس ‌ها و نظرات قبل و بعد از مشتریان قبلی را بررسی کنید.
  • نوع و کیفیت لیزر. انواع مختلف لیزر برای رنگ های پوست و رنگ موهای مختلف مناسب هستند. شما باید به دنبال مرکزی باشید که از لیزر مورد تایید FDA استفاده کند که با نوع پوست و موی شما مطابقت داشته باشد. همچنین باید در مورد نگهداری و کالیبراسیون لیزر بپرسید، زیرا این موارد می توانند بر عملکرد و ایمنی آن تأثیر بگذارند.
  • طرح مشاوره و درمان. یک مرکز خوب قبل از درمان، مشاوره رایگان یا کم‌ هزینه ‌ای را ارائه می ‌کند، که در آن سابقه پزشکی، وضعیت پوست، ویژگی ‌های مو و انتظارات شما را مورد ارزیابی قرار می دهند. یک مرکز لیزر همچنین فرایند، خطرات، مزایا، هزینه‌ ها و دستورالعمل ها و مراقبت‌ های بعدی را به تفصیل شرح خواهد داد. همچنین یک برنامه درمانی را بر اساس نیازها و اهداف فردی شما سفارشی می کند.
  • گزینه های هزینه و پرداخت. لیزر موهای زائد بسته به ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز و هزینه های ارائه دهنده می تواند گران باشد. شما باید قیمت‌ ها را در بین مراکز مختلف مقایسه کنید و به دنبال تخفیف ‌ها یا پکیج هایی باشید که متناسب با بودجه شما باشد. همچنین باید در مورد گزینه ‌ها و سیاست‌ های پرداخت، مانند بازپرداخت، لغو یا ضمانت، سؤال کنید.

خوشبختانه ما تخفیف ها و پکیج های شگفت انگیزی برای شما داریم و شما فقط با یک کلیک می توانید از آنها برخوردار شوید.

 

بهترین مرکز لیزر در تهران

قیمت لیزر موهای زائد

مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی مجرب و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد و دستگاه ها، افتخار دارد علیرغم درمان لیزر موهای زائد ، کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره، اطلاع از قیمت ها و همچنین اخذ نوبت از بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و تندرست باشید.

پژوهش و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

(1) Laser hair removal – NHS. https://www.nhs.uk/conditions/cosmetic-procedures/non-surgical-cosmetic-procedures/laser-hair-removal/.

(2) Laser Hair Removal: Does It Work? – Healthline. https://www.healthline.com/health/laser-hair-removal.

(3) Laser hair removal – Mayo Clinic. https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/laser-hair-removal/about/pac-20394555.

(4) https://www.womenshealthmag.com/beauty/g38828659/best-laser-hair-removal-devices/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا