آیا لیزر باعث سرطان و نازایی می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد

آیا لیزر باعث سرطان و نازایی میشود؟

آیا لیزر باعث سرطان و نازایی میشود؟ این یکی از شایعات بی پایه و اساسی است که بیشتر بر پایه ی ترس ها و نگرانی های غیر منطقی افراد شکل گرفته است.

هنگامی که لیزر موهای زائد توسط یک تکنسین واجد شرایط انجام شود، کاملا بی خطر است و منجر به سرطان یا ناباروری در شما نمی شود. اگر روش لیزر موهای زائد به درستی انجام شود، عوارض جانبی بسیار ناچیزی دارد. لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده است تا تنها فولیکول (عامل رشد مو) را هدف قرار دهد و به هیچ وجه با بافت های عمیق تر پوست نفوذ پیدا نمی کند؛ چه برسد به این که به آنها آسیب برساند!

آیا هنوز نگران هستید؟ پس توصیه می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید تا خیال تان آسوده شود.

 

آیا لیزر باعث نازایی میشود؟ | لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟

حقایقی در باره لیزر موهای زائد در دوران حاملگی و شیردهی

به نظر می ‌رسد که لیزر موهای زائد باعث ناباروری نمی ‌شود. موسسه ملی مراقبت از پوست در خصوص سرطان حاصل از لیزر اعلام کرده است که بروز سرطان به دنبال لیزر موهای زائد تنها یک شایعه است و هیچ گونه استناد علمی ندارد (منبع).

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

به طور کلی، لیزر موهای زائد در دوران بارداری بر روی زنان صورت نمی گیرد. چندین دلیل برای امتناع از این امر وجود دارد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در دهه 1990، لیزر موهای زائد و درمان های پوستی را مورد تائید قرار داد. از آن زمان به بعد، هیچ مطالعات تحقیقاتی که نشان دهنده اثرات بد و نامطلوب این درمان ها روی زنان باردار و غیر باردار باشد، صورت نگرفته است.

آیا لیزر بیکینی باعث نازایی میشود؟

یافته ها حاکی از آن است که لیزر ناحیه بیکینی باعث ناباروری نمی ‌شود. لیزر موهای زائد، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ ای ندارد و عوارضی چون ناباروری و سرطان ‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تاثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدانر‌ها به دنبال نخواهد داشت.

به دلیل تحقیقات کم و عدم دسترسی به اطلاعات در خصوص پیامدهای منفی لیزر بر روی یک زن باردار و جنین در حال رشدش، اغلب پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که انجام لیزر موهای زائد را به بعد از زایمان به تعویق بیاندازید.

کیا بعد از لیزر باردار شدن؟

لیزر موهای زائد هیچ تاثیری بر روی بارداری ندارد و شما می ‌توانید بعد از انجام لیزر موهای زائد باردار شوید. این روش تنها پیگمنت ‌های موجود در فولیکول‌ های مو را هدف قرار می ‌دهد و تنها تا عمق 1 میلی ‌متری پوست نفوذ می‌ کند و اصلا امکان ندارد که به تخمدان ‌ها و رحم برسند.

همانطور که در بالا ذکر شد، لیزر موهای زائد در دوران بارداری به دلیل اثرات نامطلوب آن بر روی رشد جنین و مادر، توصیه نمی شود. لیزر با ایجاد آسیب های حرارتی به فولیکول ها، موهای زائد را از بین می برد و از این رو همیشه احتمال خطر برای مادر و جنین، به ویژه در نواحی حساس مانند ناحیه بیکینی وجود دارد. به همین دلیل بهتر است به طور کل از انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری اجتناب شود.

 

آیا لیزر باعث سرطان میشود؟

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود نی نی سایت

عوارض طولانی مدت لیزر درمانی، از جمله احتمال افزایش خطر سرطان، به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است. برخی از محققان تغییراتی را در خال های غیر معمول (خال های دیسپلاستیک) پس از لیزر موهای زائد مشاهده کرده اند. از اینرو، آنها توصیه می کنند در استفاده از لیزر موهای زائد برای افرادی که سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پوست یا خال های غیر معمول دارند، احتیاط شود، تا زمانی که تحقیقات بیشتر مشخص کند که آیا این تغییرات ممکن است بدخیم باشند یا خیر.

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود؟ | آیا لیزر زیر بغل سرطان زاست؟

در جواب باید بگوییم که خیر. لیزر زیر بغل خطری برای افراد ندارد و عوارض جزئی آن نیز پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می ‌رود. داده ها حاکی از آن است که لیزر زیر بغل باعث سرطان نمی ‌شود. موسسه ملی مراقبت از پوست در خصوص سرطان ناشی از لیزر اعلام کرده است که بروز سرطان به دنبال لیزر فقط یک شایعه است و هیچ گونه استناد علمی ندارد.

با اینحال آنچه که تا کنون به اثبات رسیده این است که لیزر موهای زائد نه تنها یک عامل سرطان زا به شمار نمی رود بلکه در درمان انواع سرطان ها موثر است.

در لیزر موهای زائد از تابش غیر یونیزه به شکل منبع نور متمرکز استفاده می شود که یک پرتو لیزر بسیار ظریف را تولید می کند. در مورد لیزر موهای زائد، پرتو لیزر برای از بین بردن فولیکول ‌های مو (سلول‌ هایی که مو در آن رشد می ‌کنند) استفاده می ‌شود و در نتیجه رشد مو در آن فولیکول‌ ها متوقف می شود. در لیزر درمانی از طول موج‌ های فرابنفش (UV) مشابه آنچه که در نور خورشید یافت می ‌شود (یعنی UVA و UVB) استفاده نمی شود که بتواند به DNA سلول ‌ها آسیب برساند و باعث سرطان پوست ‌شود.

هیچ یک از دستگاه های لیزر، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهد؛ حتی در واقع برخی از لیزر ها در درمان ضایعات پیش سرطانی نیز مفید واقع می شوند و یا حتی به درمان سرطان نیز کمک می کنند، بنابراین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. این موضوع در خصوص دستگاه های لیزر موهای زائد نیز صدق می کند.

همچنین تشعشعات غیر یونیزه با پرتوهای یونیزه (مثلاً پرتوهای هسته ای، اشعه ایکس) که به عنوان عامل سرطان نیز شناخته شده اند نیز متفاوت است.

علاوه بر کاربرد لیزر در حذف موهای زائد، امروزه دستگاه های لیزر فوق العاده ای وجود دارد که به درمان مشکلات پوست می پردازند و ظاهر پوست را لطیف، صاف و عاری از هر گونه عیب می سازند. از جمله:

  • سایر روش های زیبایی (مانند پاک کردن خالکوبی)
  • دندانپزشکی
  • برای درمان واریس
  • برای جراحی های پروستات، پوست و چشم
  • برای دفع سنگ کلیه
  • به طور گسترده برای درمان انواع سرطان از جمله سرطان پوست

بنابراین همانطور که اکنون متوجه شدید، لیزر موهای زائد نه تنها منجر به بروز سرطان نمی شود، بلکه دارای مزایای متعددی است. بنابراین با قطعیت تمام می توان گفت که لیزر موهای زائد به هیچ وجه سرطان زا نیست.

 

عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان نی نی سایت

لیزر موهای زائد، یک درمان بسیار بی خطر و کم عارضه است؛ با این حال بروز یک سری عوارض در آن بسیار شایع می باشد. این عوارض عبارتند از:

  • سوزش. نور لیزر منجربه سوختن تمامی سلول های رنگدانه ای موجود در موها می گردد. این امر می تواند به سلول های پوست شما نیز آسیب وارد سازد. چنانچه نور، سلول های پوست را بیش از حد تحریک کند، ممکن است آسیب ببیند که در بیشتر موارد، این آسیب به صورت سوزش پوستی ایجاد می گردد.
  • قرمزی و تورم. آسیب ها شامل چندین مورد بوده که قرمزی و تورم، دو مورد از این علائم محسوب می شوند. چنانچه پوست در اثر نور قدرتمند لیزر آسیب ببیند، به دلیل جاری شدن خون زیاد به ناحیه آسیب دیده برای ترمیم، دچار قرمزی می گردد. تورم نیز محافظت طبیعی بدن در مقابل آسیب های بیشتر است؛ زیرا تورم در نتیجه تجمع بیش از حد مایعات در بافت آسیب دیده حاصل می گردد. قرمزی و تورم ممکن است جزیی باشد؛ اما گاهی نیز ممکن است به دنبال این دو عارضه، حساسیت پوستی نیز ایجاد گردد.

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان

به طور کلی لیزر موهای زائد عوارض ناچیزی دارد که بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. در واقع عوارض لیزر موهای زائد به موارد مختلفی بستگی دارد. لیزر موهای زائد، هرگز نمی‌ تواند باعث سرطان شود. حتی گاهی اوقات از این روش، برای درمان اشکال خاصی از ضایعات پیش ‌سرطانی و آسیب‌ های ناشی از نور خورشید و رفع چین‌ و چروک استفاده می ‌شود.

بروز این عوارض پس از درمان لیزر موهای زائد بسیار شایع است، اما خوشبختانه در عرض دو یا سه روز بر طرف خواهند شد. آسیب های وارد شده به پوست تان تا حدی جزیی است که بدن به سرعت آن ها را ترمیم خواهد کرد و به هیچ وجه به مداخلات پزشکی نیاز نخواهد بود. اما این تنها در صورتی است که فرایند لیزر موهای زائد در یک مرکز معتبر و توسط متخصص یا اپراتور آموزش دیده انجام شود.

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی

عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی بسیار ناچیز هستند و معمولا پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می ‌روند. عوارض شایع این روش در این نواحی شامل تورم و قرمزی، پوسته شدن محل لیزر، سوختگی و تاول خفیف و خارش محل لیزر می ‌باشد. در لیزر بیکینی و زیر بغل خطری برای افراد ندارد و عوارض جزئی آن نیز پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می ‌رود.

در مواردی که لیزر موهای زائد در شرایطی غیر این مورد، برای مثال در یک سالن زیبایی یا اسپا انجام شود، احتمال بروز عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد انتظار می رود. بنابراین در انتخاب مرکز لیزر خود دقت لازم را اعمال کنید.

عوارض لیزر موهای زائد از نظر طب سنتی

از نظر طب سنتی ایرانی، مو از جنس دخان یا دود است که از اخلاط بر جا می ‌ماند و اگر به مو به عنوان راهی برای دفع مواد زائد بدن نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که لیزر و سوزاندن مو چه عوارضی در پی خواهد داشت؛ این کار باعث حبس دوده در بدن و ایجاد سوء مزاج در بافتی می ‌شود که مو از آن می ‌روید. همچنین، انجام لیزر برای موهای زائد صورت موجب بروز خشکی و در دراز مدت لکه‌های تیره پوست صورت خواهد شد.

اگر علاقه مند به انجام لیزر موهای زائد هستید، به صفحه تماس با ما کنید تا در مورد بهترین مراکز لیزر منطقه خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. همین امروز تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان داشته باشید. این فرصت را از دست ندهید و با لیزر موهای زائد به پوستی صاف و بدون عیب دست یابید.

منبع : cancer.org

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا