لایه برداری صورت در منزل یا کلینیک | فیس آپ چیست؟

روش های شگفت انگیز پاک سازی و جوان سازی پوست

محتوا

روش های پاک سازی پوست

اکثر بانوان، دارای یک دغدغه مشترک هستند و آن هم جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت است. بسیاری از بانوان سراغ پزشک رفته و برخی نیز به انجام روش های خانگی پاک سازی پوست و جوانسازی صورت روی می‌آورند. برخی روش‌های کلینیکی نیاز به هزینه‌های زیادی دارد و برخی نیز با چند روش ساده انجام می‌شوند. اما تمام این روش‌ها یک هدف مشترک تحت عنوان آب‌رسانی به پوست را دنبال می‌کنند. آب‌رسانی به پوست با استفاده از کرم‌های مختلف و دستگاه های کلینیکی امکان‌پذیر است.
بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست ابتدا برخی روش‌های خانگی یا داروهای شیمیایی را به بیماران تجویز می‌کنند تا به کمک آن‌ها پوست خود را جوان کنند. اگر روش‌های خانگی یا شیمیایی نتیجه‌بخش باشند، دیگر نیازی به استفاده از روش‌های مدرن نبوده و با کمی صبر و حوصله و مداومت می‌توان پوست خود را جوان کرد. در این مقاله چند راهکار ساده خانگی و همچنین جدیدترین دستگاه پاک سازی و لایه برداری پوست، فیس آپ را به شما معرفی می کنیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فیلم رفع تیرگی پوست با فیس آپ

اهمیت پاک سازی پوست 

احتمالا شما هم به دنبال روش‌های لایه‌برداری پوست در کلینیک‌های زیبایی یا به صورت طبیعی در خانه هستید. اگر به دنبال روش‌های مختلف لایه برداری پوست در کلینیک‌ هستید، بهتر است به مرکز زیبایی پوست و مو مراجعه  کنید و با پزشک متخصص مشاوره داشته باشید. پزشک متخصص، پوست شما را بررسی کرده و با توجه به نوع پوست بهترین درمان را پیشنهاد می‌دهد. همان طور که می دانید لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست را از بین می برد و باعث جوانسازی و شفافیت پوست می‌شود. همچنین با حذف سلول‌های مرده پوست گردش خون افزایش می یابد و پوست روشن‌تر می‌شود. در نتیجه مرطوب‌ کننده‌ها و سرم‌ها در پوست بهتر جذب می شوند.
به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست تقریبا هر ۳۰ روز یک بار با سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. گاهی اوقات سلول‌های مرده به طور کامل از بین نرفته و منجر به ایجاد لک‌ و بسته شدن منافذ می‌شوند. لایه برداری از این امر جلوگیری می‌کند. لایه برداری، پوست شما را روشن‌تر می کند و باعث افزایش جذب و اثربخشی محصولات مراقبت از پوست می‌شود. در صورتی که لایه برداری به طور منظم انجام شود، از مسدود شدن منافذ جلوگیری کرده و در نتیجه جوش‌های کمتری ظاهر می‌شود. لایه برداری در طولانی‌ مدت تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که در نتیجه آن درخشندگی و شادابی به پوست بازمی‌گردد. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و خطوط ریز و افتادگی‌ها را کاهش می‌دهد.

روش های خانگی لایه برداری پوست

آشنایی با روش های خانگی پاک سازی پوست صورت

برای اینکه پوستی زیبا و جوان داشته باشید می‌توانید از چند محصول ارزان‌قیمت که در دسترس عموم است استفاده کنید. برای لایه برداری پوست در منزل لایه بردارهای طبیعی زیادی وجود دارد. در ادامه چند ماسک مناسب برای لایه برداری در خصوص جوان‌سازی پوست صورت به شما معرفی می‌کنیم. این گونه لایه بردارها با ایجاد سایش روی پوست سلول‌های مرده را حذف می‌کنند.

لایه برداری پوست صورت با نمک

نمک روی پوست صورت سایش ایجاد می‌کند. برای حفظ رطوبت پوست نمک را با روغن مخلوط کنید. انواع روغن بادام شیرین، روغن زیتون یا روغن انگور برای این روش مناسب است. در این صورت یک ماسک ارزان قیمت برای لایه برداری خانگی درست می‌کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

استفاده از ژل شگفت انگیز آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا در بیشتر کرم‌ها و مرطوب‌کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک محصول شگفت‌انگیز برای جوان‌سازی پوست شناخته می‌شود. عصاره یا ژل آلوئه‌ورا را هفته‌ای چند بار به پوست خود بمالید تا از خاصیت آن بهره مند شوید. ژل آلوئه‌ورا را هفته‌ای سه بار روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا ماسک آلوئه‌ورا به مدت 15 دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آب گرم بشویید. این روش را برای مدت چند ماه تکرار کنید.

عصاره گوجه‌فرنگی برای پاک سازی پوست

برای استفاده از گوجه‌فرنگی به عنوان ماسک باید کمی دقت کرد. چرا که استفاده نادرست می‌تواند پوست را دچار سوزش یا التهاب کند. از این رو، بهتر است بجای استفاده از خود گوجه‌فرنگی از عصاره آن استفاده کنید. عصاره گوجه‌فرنگی را هفته‌ای دوبار برای مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید. این کار را برای مدتی انجام دهید تا نتایج لازم را بگیرید.

روغن نارگیل برطرف کننده خشکی پوست

استفاده از روغن نارگیل روشی موثر برای رفع خشکی پوست و آبرسانی به منافذ آن است که باعث شادابی و طراوت پوست می شود. استفاده از روغن نارگیل در کنار مرطوب‌کننده‌ها روشی جادویی برای جوان‌سازی پوست است.
نحوه استفاده به این صورت است که چند پره از نارگیل را توسط بخار گرم کنید. روغنی که از آن بدست آمد را به دستان خود آغشته کنید و به صورت بمالید. اکنون با انگشتان خود به شکل دورانی پوست خود را با روغن ماساژ دهید. این کار را به مدت 20 دقیقه در روز انجام دهید و سپس پوست خود را بشویید. روغن نارگیل یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده که با تکرار و مدامت شما را به نتیجه دلخواه می رساند.

استفاده از بادام برای جوانسازی

بادام به عنوان یک محصول ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده صحیح از اسکراب بادام باعث می‌شود تا سلول‌های مرده پوست از بین رفته و به منافذ آن آب‌رسانی شود. استفاده از بادام پوست را در برابر تابش نور خورشید محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اشعات خورشید پوست را خشک و قرمز کنند.
نحوه استفاده آن به این صورت است که 3 قاشق غذاخوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط و روغن زیتون و روغن بادام را به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشوید تا پوستتان شاداب و شفاف شود.

عصاره لیمو – پاکساز و جوانساز

لیمو سرشار از ویتامین C است و از پیری زودرس پوست به خوبی جلوگیری می‌کند. معمولا، آبلیمو در تمام خانه‌ها یافت می‌شود و به عنوان یک روش ایده‌آل برای شادابی و طراوت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره لیمو در کنار شادابی پوست، لکه‌ها و آکنه‌های صورت را از بین می‌برد.
نحوه استفاده به این صورت است که یک عدد لیمو تازه را از وسط نصف کرده و مقداری عسل بر روی آن بمالید. سپس لیمو را به پوست خود بمالید (به صورت مداوم لیمو را بالا و پایین کنید) و اجازه دهید 10 دقیقه لیمو بر روی پوست بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. این کار یکی از ایده‌آل‌ترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است. برای نتیجه‌گیری بهتر، این کار را هفته‌ای 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید. همچنین در کنار آبلیمو می‌توانید از عسل و موز نیز به عنوان مکمل‌های مناسب برای شادابی پوست خود استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین روش های خانگی جوانسازی پوست صورت بوده و بسیار موثر است.

روش های خانگی پاک سازی پوست

سفیده تخم‌مرغ در پاک سازی پوست

سفیده تخم‌مرغ خاصیت سفت‌کنندگی و رفع چین و چروک پوست را دارد. استفاده از سفیده تخم‌مرغ باعث می‌شود تا منافذ پوست بزرگ نشود و چربی پوست تبدیل به جوش یا آکنه نشوند. منافذ پوست هنگامی که از هم فاصله‌ بگیرند منجر به انباشت باکتری و در نتیجه جوش‌های سرسفید و گوشتی می‌شوند.
نحوه استفاده به این صورت است که 1 عدد سفیده تخم‌مرغ را به کمک قلم‌مو روی پوست خود بمالید. کمی صبر کنید تا سفیده تخم‌مرغ جذب پوست و در نهایت خشک شود. بعد از 15 دقیقه صورت خود را بشویید و با حوله خشک کنید. استفاده از سفیده ی تخم‌مرغ نتایج بی‌نظیری بر شادابی پوست دارد.

گلاب

گلاب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و قوی برای تقویت و بازسازی سلول‌های پوست مناسب بوده و باعث می‌شود چین و چروک صورت پس از مدتی از بین برود. نحوه استفاده به این صورت است که 2 قاشق چای‌خوری گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری آبلیمو ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک پنبه محلول را به پوست خود بمالید. پس از اینکه محلول خشک شد پس از 10 دقیقه آن را با آب گرم به خوبی بشویید.

استفاده از جوش ‌شیرین به عنوان یک محصول جادویی

جوش شیرین یکی از ترکیبات شناخته شده‌ای است که دارای خواص بالقوه برای شادابی پوست می‌باشد. ماسک جوش شیرین یکی از موثرترین راه‌ها برای سفید کردن پوست و مقابله با لکه‌ها و همچنین جلوگیری کننده از بروز چین و چروک صورت شناخته می‌شود.

ماسک جوش شیرین با آب

ساده‌ترین راه ساخت ماسک مخلوط کردن آن با آب است که باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود. جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ و ضد عفونی‌کننده است. نحوه استفاده به این صورت است که جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. پس از آماده شدن ماسک، مخلوط را به صورت خود بمالید. از تماس با لب‌ها و چشم‌ها خودداری نمایید. ماسک را به مدت ۵  تا ۱۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید. سپس آن را با آب بشویید و صورت خود را خشک کنید.

ماسک جوش شیرین با شیر

شیر به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی جزو عناصر شاداب کنندهٔ پوست محسوب می‌شود. به همین خاطر، این ماسک صورت مقادیر فراوانی از مواد معدنی و ویتامین را در خود فراهم می‌کند. این ترکیب همچنین مقدار زیادی کلاژن تولید می‌کند که به کاهش چین و چروک در پوست کمک می‌کند. نحوه استفاده به این صورت است که جوش شیرین را با شیر مخلوط کنید تا خمیر شود. آن را به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید. سپس با آب صورت خود را بشویید.

روش های خانگی پاک سازی پوست

ماسک جوش شیرین با پرتقال

خاصیت اسیدی پرتقال باعث بسته شدن منافذ پوست و تغذیه آن می‌شود. جوش شیرین نیز به عنوان یک تمیز کنندهٔ طبیعی عمل می‌کند تا انواع ناخالصی‌ها را از بین ببرد. لایه‌ برداری پوست باعث می‌شود تا اکسیژن بیشتری به منافذ پوست برسد و بهتر تنفس کند. بنابراین پوست سالم، با نشاط و شفاف می‌ماند. ترکیب جوش‌ شیرین با پرتقال یکی دیگر از روش های خانگی جوانسازی پوست صورت است.
نحوه استفاده به این صورت است که جوش شیرین و آب پرتقال را باهم مخلوط کنید تا خمیر شوند. ماسک را به صورت خود بمالید و از برخورد آن با چشم‌ها جلوگیری کنید. به آرامی صورت را با نوک انگشتان ماساژ دهید تا اثر لایه برداری بیشتر شود. ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود نگه دارید. سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با عسل

عسل به همراه جوش شیرین پوست شما را شفاف نگه می‌دارد. این ترکیب حاوی مواد معدنی فراوان بوده و به خوبی منافذ پوست را آب‌رسانی می‌کند. نحوه استفاده به این صورت است که مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند. ماسک را به صورت خود بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را به خوبی بشویید به طوری که اثری از عسل باقی نماند.

ماسک صورت جوش شیرین با عسل و دارچین

دارچین یک تمیز کننده بسیار عالی است که خاصیت ضد التهابی دارد و آکنه‌ها و لکه‌های صورت را از بین می‌برد. عسل خاصیت نرمی و آنتی اکسیدان دارد و آلودگی‌ها و مواد شیمیایی روی پوست شما را از بین می‌برد. جوش شیرین نیز خاصیت لایه‌برداری دارد و منافذ پوست شما را باز می‌کند. نحوه استفاده به این صورت است که مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند. ماسک را روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با ماست

هنگامی که آکنه‌ها خفیف باشند ماسک صورت می‌تواند کمک کنندهٔ خوبی باشد. مخلوط جوش شیرین و ماست می‌تواند اثربخشی جوش شیرین را افزایش دهد. نحوه استفاده به این صورت است که مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر شوند. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت جوش شیرین با سرکه سیب

این ماسک، پوست صورت شما را در معرض نور آفتاب و آلودگی هوا محافظت می‌کند و باعث از بین رفتن لکه‌های پوست می‌شود. در این روش عمق پوست تمیز شده و چین و چروک‌ها از بین می‌روند. نحوه استفاده به این صورت است که نصف لیوان آب را با سرکه سیب مخلوط کرده و خوب هم زنید تا رقیق شوند. سپس بقیه مواد را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. قبل از گذاشتن ماسک،‌ صورت خود را به خوبی بشویید و آن را خشک کنید. ماسک را به مدت ده دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید. توصیه می‌شود این کار شب‌ها و قبل از خواب انجام شود.

استفاده از آرد نخودچی

نخودچی به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند و چین و چروک خطوط زیر چشم را از بین می‌برد. نحوه استفاده به این صورت است که آرد نخودچی را با زردچوبه، شیر و عسل مخلوط کنید. چند قطره آب لیمو به ترکیب اضافه کرده و به صورت خود بمالید. اجازه دهید ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند و سپس آبکشی کنید.

استفاده از انبه

انبه جزو آن دسته از میوه‌هایی است که کمتر کسی از خواص بی‌نظیر آن آگاه است. بسیاری از متخصصان انبه را به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی دانسته و استفاده از آن را برای شادابی و طراوت پوست توصیه می‌کنند. نحوه استفاده به این صورت است که انبه را پوست کنده و در مخلوط‌ کن بریزید. سپس یک قاشق سوپ‌خوری عسل و ۳ قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید. ترکیب را به مدت ۱ ساعت روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید.

سایر روش های پاک سازی پوست

سایر روش های پاک سازی و جوانسازی پوست

پوست خشک نسبت به تمام پوست‌ها مسئله‌سازتر است، زیرا نیاز به مرطوب شدن منظم و مداوم دارد. مرطوب کننده‌ها به دلیل داشتن چربی کافی بهترین گزینه هستند. پوست خشک نیاز به توجه بیشتری در زمستان دارد، زیرا سرما منجر به خشکی پوست می‌شود. از این رو، استفاده مداوم از مرطوب کننده‌ها هزینهٔ زیادی را در بر خواهد داشت، اما شما با یک سری روش‌های خانگی می‌توانید این کار را با هزینه‌ای بسیار کمتر انجام دهید.

بعد از حمام از پوست خود مراقبت کنید.

افرادی که پوستی خشک دارند نباید صورت خود را با حوله خشک کنند، بلکه باید اجازه دهند به صورت طبیعی خشک شود تا نرم باقی بماند و با این روش خارش پوست نیز کاهش می یابد. پس از اتمام حمام پوست خود را با کمک لوسیون مرطوب کنید، این کار باعث می‌شود تا رطوبت طبیعی پوست حفظ شود.

انتخاب یک مرطوب کننده مناسب

لوسیون مرطوب کننده‌ای را انتخاب کنید که از ترکیبات ملایم تشکیل شده و دارای خاصیت سیلیسیم باشد و بتواند رطوبت پوست را حفظ کند. ژل پوست، اسید هیالورونیک و روغن‌های معدنی از جمله مرطوب کننده‌های پوست هستند.

مراقبت‌های پوستی

برای مراقبت از پوست خود و شاداب نگه داشتن آن بهتر است از محصولات ضد پیری استفاده نکنید، اما اگر از آن‌ها استفاده می‌کنید محصولاتی را انتخاب کنید که عاری از رتینوئید یا AHA باشند تا پوست‌های خشک را تحریک نکند. برای داشتن پوستی سالم و درخشان، از غذاهای سالم و مکمل‌های روغن ماهی مانند کپسول روغن کبد استفاده کنید.
در کنار روش های خانگی پاک سازی و جوانسازی پوست در فصل زمستان با استفاده از مرطوب کننده‌هایی که مخصوص پوست‌های خشک هستند، از دست‌ها و پاهای خود مراقبت بیشتری کنید. همچنین، لب‌ها در طول زمستان در معرض خشکی قرار دارند به همین خاطر استفاده از یک چرب کننده یا مرطوب کنندهٔ خوب توصیه می‌شود تا پوست لب تغذیه شود.

روش های کلینیکی

معرفی برخی روش‌های کلینیکال برای پاک سازی پوست

اکنون که با انواع روش های خانگی پاک سازی پوست صورت آشنا شدید، بهتر است با روش‌های کلینیکال نیز آشنا شوید؛ چرا که تمام روش‌های خانگی صرفا برای شاداب ماندن پوست بکار می‌روند و تاثیری در از بین رفتن چین و چروک‌های پوست ندارند. در کلینیک ها و مراکز زیبایی پوست و مو از دستگاهی با چرخش سریع برای حذف لایه سطحی پوست استفاده می‌شود. پس از لایه برداری پوستی صاف‌تر و نرم‌تر خواهید داشت. لایه برداری در کلینیک ها با دستگاه های مدرن از روش های خانگی قوی‌تر بوده و باید توسط پزشک مجرب انجام شود. در این حالت عیوب پوستی مثل زخم‌های مربوط به آکنه، زخم‌های جراحی، لکه‌های پیری و چین و چروک بهبود پیدا می‌کند. برخی روش های کلینیکی که امروزه بسیار رایج است عبارتند از میکرودرم، میکرودرم ابریژن، هیدرودرم ابریژن و فیس آپ که به اختصار هر کدام را توضیح خواهیم داد. با مراجعه به پزشک و بررسی مشکلات پوستی بهترین دستگاه با توجه به نوع پوست شما انتخاب می شود.

  •  درم ابریژن

درم ابریژن روش لایه برداری با دستگاه و نسبتا تهاجمی است. برای انجام این روش پزشک دستگاه را با فشار ثابت و ملایم روی پوست حرکت می‌دهد. نوک دستگاه روی پوست حالت سایش ایجاد کرده و لایه‌های خارجی پوست را از بین می‌برد. با توجه به نوع پوست و میزان لایه برداری این روش بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. اگر جای زخم یا پوست تحت درمان نیاز به لایه برداری بیشتری داشته باشد، از این روش بیش از یک مرحله استفاده می‌شود.
پس از درم ابریژن پوست تحت درمان با یک پانسمان مرطوب و غیرچسبنده پوشانده می‌شود. ممکن است، پزشک داروهای مسکن تجویز کند. پس از درمان پوست قرمز و متورم می‌شود. کمی احساس درد طبیعی بوده و با شروع بهبودی پوسته پوسته شدن اتفاق می‌افتد. از درم ابریژن برای بهبود زخم‌های آکنه، علائم آبله و زخم‌های ناشی از تصادف یا بیماری استفاده می‌شود. این روش بیشتر برای افرادی که پوست روشن دارند، مناسب است. در افراد با پوست تیره ممکن است باعث ایجاد زخم یا تغییر رنگ شود.

  • میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن با پخش میکروکریستال‌ها به لایه برداری کمک می‌کند. در روش میکرودرم ابریژن دستگاهی روی پوست قرار گرفته و کریستال‌های ریزی روی پوست اسپری می‌شوند. با حرکت دستگاه در این حالت لایه خارجی پوست به آرامی از بین می‌رود. این روش به نسبت روش درم ابریژن تهاجم کمتری دارد و نیازی به بی‌حسی قبل از درمان نیست. این روش باعث تغییر پوست یا ایجاد زخم نمی‌شود. میکرودرم ابریژن برای مشکلات شدید پوستی مثل زخم، اسکار عمیق و چین و چروک مناسب نیست.

  • هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن روشی غیرتهاجمی بوده که هم برای لایه برداری و هم برای پاکسازی استفاده می‌شود. در نتیجه پوستی جوان‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تر خواهید داشت. برای انجام هیدرودرم ابریژن ابتدا از یک سرم برای لایه برداری استفاده می‌شود. این سرم ملایم حاوی اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک است. پس از لایه برداری پوسته پوسته شدن اتفاق نمی‌افتد.
پس از لایه برداری متخصص از یک دستگاه مکش برای پاکسازی استفاده می‌کند و با مرطوب‌ کننده پوست را تغذیه می‌کند. در مرحله آخر سطح پوست با آنتی اکسیدان و پپتید اشباع شده و درخشندگی پوست به حداکثر می‌رسد. این روش بدون درد است، زیرا از سوزن یا ابزار سایشی استفاده نمی‌شود. هیدرودرم ابریژن خطوط ظریف و چین و چروک، آکنه، منافذ بزرگ و چربی بیش از حد پوست را برطرف می‌کند.

  • لایه برداری پوست با لیزر

 لایه برداری پوست با لیزر باعث رفع چین و چروک، لکه های پوستی و آکنه می‌شود. پرتوهای کوتاه و متمرکز انرژی لیزر لایه‌های سطحی پوست را از بین برده و ناهمواری پوست را برطرف می‌کند. به این روش لیزابریژن نیز گفته می‌شود. اگر در اطراف چشم، دهان و پیشانی چین و چروک داشته یا بعد از انجام لیفت صورت به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید، استفاده از لیزر برای لایه برداری بسیار مناسب است.
لایه برداری پوست با لیزر برای پوست‌های تیره توصیه نمی‌شود. این تکنینک همچنین برای رفع ترک‌های پوستی مناسب نیست. به همین دلیل حتما پیش از انجام لیزر با پزشک مشورت کرده و از مناسب بودن این روش مطمئن شوید. روش‌های کلینیکال تاثیر زیادی بر رفع چین و چروک و همچنین رفع تیرگی نواحی مختلف بدن داشته که در ادامه به معرفی جدیدترین و بهترین دستگاه پاک سازی و جوان سازی پوست، فیس آپ می پردازیم.

فیس آپ چیست؟

فیس آپ بهترین دستگاه پاک سازی پوست را بیشتر بشناسید.

 فیس آپ یکی از محصولات منحصر به فرد شرکت GP ایتالیا است که به عنوان آخرین نسل دستگاه‌های میکرودرم ابریشن‌، جایگزین بسیار مناسبی برای میکرودرم‌های پودری است. این دستگاه دارای هدهای متنوع درمانی است که براساس میزان حساسیت پوست بیمار قابل تنظیم می‌باشد.
Face Up دارای یک هندپیس با چرخش اوربیتالی است که هد الماسه علاوه بر لایه‌برداری سبب ایجاد میکروپالس ماساژ بر روی پوست و عضلات صورت می‌گردد که موجب افزایش خون‌رسانی در پوست و در نهایت کلاژن سازی و تایتنینگ پوست می‌شود. Face Up دارای هدهای متنوع درمانی از جنس سیلکون کاربید بوده که بدون ایجاد حساسیت امکان 15 نوع درمان را فراهم می‌آورد. این ماده کاملا سازگار با پوست است.

فیس آپ دارای تاییده CE اروپا و دارای 5 سری مختلف است:

    • XXFine: برای پوست حساس مورد استفاده قرار می گیرد.
    • XFine:  برای پوست معمولی و لایه برداری ملایم استفاده می شود.
    • Fine: برای درمان لک صورت و لایه برداری متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.
    • Mediom: برای رفع چین و چروک سطحی و لایه برداری شدید مورد استفاده قرار می گیرد.
    • Course: برای تیرگی های شدید زانو، آرنج، قوزک پا، زیر بغل و کشاله ران استفاده می شود.

تفاوت دستگاه میکرودرم ابریشن با دستگاه فیس آپ

فیس آپ جدیدترین نسل دستگاه‌ میکرودرم ابریشن می‌باشد که ساخت کمپانی GP ایتالیا دارای تاییدیه CE اروپا است که در این دستگاه  پودر حذف شده و به جای آن از یک هندپیس مخصوص از جنس سیلیکن کاربید با حرکت دورانی و هد الماسه جهت لایه‌برداری استفاده می‌شود.
با این نوآوری مشکلات قدیمی میکرودرم ابریشن‌های پودری یعنی پاشیدن، گیر کردن پودر و مشخص نبودن میزان لایه‌برداری در حین درمان به دلیل وجود پودر بر سطح پوست حذف شده است.‌ یکی از مزیت‌های‌ بزرگ دستگاه فیس آپ نسبت به میکرودرم ابریشن‌های پودری، استفاده راحت و بدون خطر از آن در ناحیه اطراف چشم است. همانطور که گفته شد در میکرودرم ابریشن‌های پودری به دلیل امکان پاشیدن پودر، خطر رفتن پودر به داخل چشم وجود داشته و همچنین کنترل بر روی میزان لایه برداری در ناحیه دور چشم که حساسیت بالایی دارد وجود نداشت.

نحوه عملکرد دستگاه فیس آپ

نحوه ی عملکرد دستگاه فیس آپ

هندپیس این دستگاه هد سوار بر روی خود را به صورت دورانی چرخانده و درنتیجه همزمان با عمل لایه برداری، عمل ماساژ را نیز انجام می‌دهد. حرکت دایره‌ای هد موجب پاک سازی پوست شده و میکرو پالس ماساژ نیز گردش خون در پوست را تحریک می‌کند. همچنین فیس آپ در رفع تیرگی های نواحی مختلف بدن از جمله زانو، آرنج، قوزک پا، زیر بغل، بیکینی و کشاله ران نیز قابل استفاده است.
ماده‌ای که با پوست در تماس است و لایه برداری توسط آن انجام می‌شود از جنس سیلیکن کاربید بوده که ماده ای سازگار با پوست می‌باشد. فیس آپ با در نظر گرفتن انواع پوست، هدها با میزان گرانول و سختی‌های متفاوت در ۵ سطح و همچنین یک هد پلاستیکی با سطحی ناصاف برای ماساژ و کمک به جذب کرم ها را دارد. 

مراقبت ‏های بعد از لایه بردار فیس آپ

 بعد از فیس آپ تا ۲۴ ساعت از لیف کشیدن در حمام و ماساژ صورت خودداری کنید. همچنین  بعـد از فیس آپ پـوسـت را مـرطـوب نـگه دارید و از انجـام اصلاح صـورت خودداری کنید. بعد از هر گونه درمان زیبایی و پاک سازی پوست در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و حتما از کرم‏ ضد آفتاب استفاده کنید.

کاربردهای فیس آپ

کاربردهای دستگاه لایه بردار فیس آپ

  • لایه برداری
  • جوان سازی پوست
  • سفت شدن پوست
  • کاهش چین و چروک
  • برداشتن خال کوبی
  • بستن منافذ باز پوست
  • بهبود ترک‏ های پوستی
  • ماساژ میکرو پالس شده
  • رفع جوش‏ های سرسیاه
  • اصلاح جای جوش و زخم
  • بهبود کک ‏ومک و انواع لک‏ های پوستی

هزینه پاک سازی پوست با فیس آپ

هزینه پاکسازی صورت در آرایشگاه ارزان تر از مطب های متخصصین پوست و همینطور کلینیک های زیبایی می باشد. اما از طرفی خطرات خودش را نیز دارد. عواقب عدم مهارت عوامل اجرایی، می تواند صدمات جبران ناپذیری روی پوست شما بگذارد. قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه زنانه مرحله به مرحله و روش به روش متفاوت است. گاهی یک پاکسازی پوست صورت، در چندین مرحله متوالی انجام می گیرد که هزینه هر مرحله جداگانه محاسبه می شود که در نهایت بسیار پرهزینه تر از مراکز زیبایی و کلینیک ها می شود.
هزینه فیس آپ بستگی به عواملی از جمله دستگاه، مهارت و تجربه‌ی کادر درمانی، مشکلات پوستی شما که قصد برطرف کردنشان را دارید و همچنین ناحیه‌ی تحت درمان دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی مراجعه نمایید.

ویژگی های مرکز زیبایی پوست و مو

یکی از مهمترین ویژگی های کلینیک زیبایی خوب حضور پزشک در کلینیک و نظارت روی کار دیگر پرسنل است. تخصص پزشک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است کلینیک هایی را انتخاب کنید که زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو فعالیت می کنند.
حضور پزشک در کلینیک از آنجایی اهمیت دارد که در صورت بروز مشکل، پزشک می تواند دارو مورد نظر را تجویز نماید. از طرفی استفاده از بعضی دستگاه ها فقط  در زمان حضور پزشک و توسط خود او امکان پذیر است. رعایت بهداشت، تمیزی محیط  و استفاده از تجهیزات یک بار مصرف مانند روپوش یک بار مصرف، رو تختی یک بار مصرف و … در کلینیک زیبایی بسیار اهمیت دارد.
در بهترین کلینیک های زیبایی دستگاه های متنوعی برای جوانسازی و یا برطرف کردن مشکلات پوستی وجود دارد. این تنوع دست پزشک را برای درمان قطعی بیمار باز می گذارد.
این امکانات به مراجعه کنندگان نیز برای صرفه جویی در وقت و همچنین هزینه کمک می کند. به این شکل مراجعه کنندگان می توانند برای از بین بردن موهای زائد و یا فیس آپ پوست تنها یک ساعت زمان گذاشته و مجبور نیستند از یک کلینیک به کلینیک دیگری مراجعه نمایند. یکی دیگر از ویژگی های کلینیک زیبایی خوب استفاده از دستگاه و تجهیزات به روز و مدرن است. خوشبختانه در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تمام موارد گفته شده وجود دارد، بنابراین مراجعه کنندگان می توانند با خیال راحت از خدمات این مرکز استفاده کنند. تماس با ما را فراموش نکنید.

بهترین مرکز پاک سازی پوست

بهترین مرکز برای پاک سازی پوست 

اگر قصد لایه برداری با دستگاه فیس آپ را دارید، حتما به دنبال بهترین مرکز پوست و مو  باشید. این روش نسبت به دیگر روش‌های لایه برداری تهاجمی بوده و اگر پزشک با نوع پوست شما و نحوه لایه برداری آشنایی نداشته باشد، می‌تواند عوارض شدیدی روی پوست ایجاد کند. بررسی نظرات بیماران قبلی در صفحات مجازی کلینیک ها می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند.
در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشکان وجود دارد. می‌توانید برای استفاده از انواع لایه بردارهای فیزیکی و شیمیایی نظر پزشک را جویا شده و احتمال عوارض ناشی از آن را پایین بیاورید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع روش های خانگی، جوانسازی پوست صورت و همچنین روش های کلینیکی آشنا کردیم. پوست صورت بسیار حساس است و باید مدام از آن محافظت شود؛ در غیر اینصورت دچار آسیب‌های جدی می‌شود. البته ذکر این نکته هم لازم است که روش‌های خانگی برای حفظ طراوت و شادابی پوست هستند و اگر نیاز به کارهای اساسی‌تر برای جوانسازی یا درمان پوست باشد، بهتر است از روش‌های کلینیکی مدرن استفاده کنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا