انواع جوش صورت و راهکاری معجزه آسا برای درمان | فیس آپ چیست؟

درمان جوش صورت با معجزه فیس آپ

محتوا

درمان جوش صورت

جوش صورت و بدن مشکلی آشنا برای همه افراد است که معمولا در سنین جوانی و نوجوانی با آن درگیر هستند. البته این مشکل تنها محدود به همین محدوده سنی نیست و ممکن است در هر سن و سالی رخ دهد. معمولا تغییرات هورمونی در سنین نوجوانی باعث ایجاد جوش می‌شود اما بعضی مواقع ممکن است این مشکل نشانه‌ای از یک بیماری باشد. بنابراین توجه به نوع جوش و محل آن می‌تواند به شما در شناخت وضعیت فعلی بدنتان کمک کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم درباره انواع جوش، دلایل ایجاد آن‌ها و راهکارهای خانگی و کلینیکی درمان آن بیشتر برای شما مطلب بنویسیم. با ما همراه باشید تا بهترین و جدیدترین روش درمان جوش صورت، فیس آپ را بیشتر بشناسید.

فیلم رفع تیرگی پوست با فیس آپ

جوش صورت چگونه شکل می گیرد؟

جوش صورت از مشکلات رایج در سنین نوجوانی است که معمولا به دلیل جمع شدن سلول‌های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی در اطراف فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود. افراد مختلف ممکن است این جوش را به‌ صورت سرسیاه، سرسفید یا التهابی تجربه کنند، بخصوص اگر در نواحی گونه‌ها، پیشانی و چانه دیده شود. در سنین بزرگ‌سالی نیز می‌توان انواعی از آن را مشاهده کرد که ممکن است ناشی از عواملی همچون تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان، برخی بیماری‌ها یا مراقبت نادرست از پوست باشد. در ادامه هر یک از انواع جوش را بررسی کرده و با بیان دلایل ایجاد آن‌ها راهکاری برای درمانشان ارائه خواهیم داد.

انواع جوش

انواع جوش

به‌طورکلی می‌توان جوش‌ها را در دو دسته التهابی و غیرالتهابی طبقه‌بندی کرد. جوش‌های سرسفید و سرسیاه از انواع جوش‌های غیرالتهابی هستند. درمان این نوع جوش‌ها نسبت به جوش‌های التهابی آسان‌تر بوده و روش‌های خانگی و بدون نسخه نیز می‌تواند بر آن‌ها تاثیرگذار باشد. انواع دیگر جوش‌ها نظیر پاپول، پاسچول، ندول و کیست از انواع التهابی هستند که درمان آن‌ها دشوارتر و زمان‌بر است.

  • جوش‌های سرسفید

جوش‌های سرسفید از رایج‌ترین انواع آکنه هستند که معمولا در اثر مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شوند. مسدود شدن منافذ می‌تواند به دلیل چرب شدن بیش‌ ازحد  پوست، وجود باکتری، افزایش سلول‌های مرده پوستی یا تغییرات هورمونی رخ دهد. در هر حال دلیل بسته شدن منافذ هرچه که باشد نتیجه آن ایجاد جوش‌های سرسفید در نواحی مختلف بدن در سنین مختلف است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

این جوش‌ها که به نام “کومدون بسته” نیز شناخته می‌شوند، معمولا بر روی منافذ بسته شده پوست به‌ صورت یک برجستگی سفید دیده می‌شوند و چرکی هستند. اطراف این نوع جوش‌ها معمولا قرمز رنگ است و ممکن است کمی دردناک باشند. پوست اطراف جوش نیز ممکن است کمی سفت یا چروک به نظر برسد. نکته مهم این است که راه‌حل از بین بردن این جوش‌ها فشار دادن آن‌ها و خارج کردن چربی یا چرک موجود در آن‌ها نیست. این کار تنها منجر به زخم شدن جای جوش و باقی ماندن آن شده و تاثیری در باز شدن منافذ پوست و جلوگیری از بروز مجدد آن‌ها ندارد.

  • جوش‌های سرسیاه

این نوع جوش‌ها بر روی سطح پوست، سیاه به نظر می‌رسند و به دلیل مسدود شدن فولیکول مو با چربی یا سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شوند. این نوع جوش که به نام “کومدون باز” شناخته می‌شود، معمولا به‌ صورت نقاط کوچک سیاه بر روی پوست دیده می‌شود. دانه‌های این نوع جوش روی سطح پوست باز هستند و پوست اطراف آن نیز معمولا رنگ و حالتی طبیعی دارد و دردناک نیست. رنگ سیاه این جوش‌ها ناشی از گرفتگی فولیکول‌های مو است. جوش‌های سرسیاه را می‌توان با فشار دادن از بین برد. اما توصیه می‌کنیم که این کار را امتحان نکنید. چراکه این کار باعث زخم شدن پوست و در نهایت باقی ماندن جای جوش خواهد شد.

  • پاپول ها

جوش های پاپول برجستگی‌های کوچک و قرمز یا صورتی رنگی هستند که در اثر بسته شدن منافذ پوست با سلول‌های مرده یا چربی ایجاد می‌شوند. جوش پاپول در زیر سطح پوست ایجاد می‌شود و محل آن به نظر سفت و برآمده می‌آید. این جوش‌ها معمولا دارای باکتری‌هایی به نام کاتی باکتریوم هستند که در صورت فشار دادن جوش از آن بیرون آمده و به داخل پوست اطراف نفوذ می‌کنند. درنتیجه فشار دادن این جوش‌ها و خارج کردن مواد آن‌ها می‌تواند باعث تشدید آن‌ها و ایجاد آسیب در پوست اطراف شوند.

پاپول‌ها جوش‌های چرکی نیستند اما باکتری‌های موجود در آن‌ها ممکن است ضایعات ملتهبی را در پوست ایجاد کند. همچنین زیاد شدن آن‌ها می‌تواند نشان‌دهنده وجود آکنه متوسط یا شدید باشد که نیاز به درمانی طولانی‌تر و قوی‌تر خواهد داشت. پاپول ها وقتی ایجاد می شوند که جوش هاى سرسیاه و یا جوش های سرسفید آن قدر تحریک و ناراحتى ایجاد کنند که باعث اسیب پوست اطراف خود و بروز التهاب شوند.

  • پاسچول‌ها یا جوش‌های چرکی

این نوع جوش‌ها برجستگی‌های بزرگ و قرمز رنگی هستند که مرکز آن‌ها سفید یا زرد است. همین مرکز سفید و زرد در کنار پوست قرمز و ملتهب اطراف جوش‌ها نشان می‌دهد که پاسچول‌ها از انواع جوش‌های التهابی چرکی هستند. این جوش‌ها بیشتر در قفسه سینه، صورت یا کمر مشاهده می‌شوند و علت بروز آن‌ها آلوده شدن منافذ بسته شده پوست در اثر جمع شدن سلول‌های ایمنی و باکتری یا تغییرات هورمونی است.
این جوش‌ها نیز نظیر پاپول‌ها حالتی زیرپوستی دارند با این تفاوت که سر چرکین آن‌ها از پوست بیرون زده است. درصورتی‌ که این جوش‌ها را فشار داده و چرک آن‌ها را خارج کنید، باکتری‌ها بر روی سطح پوست گسترش پیدا کرده و آسیب ایجاد شده تشدید خواهد شد. بنابراین اکیدا توصیه می‌کنیم که خودتان از فشار دادن آن‌ها خودداری کرده و تخلیه آن را به پزشک متخصص بسپارید. چرا که فشار دادن این جوش‌ها توسط خود شما باعث ایجاد زخم یا ایجاد لک‌های تیره بر روی پوست خواهد شد.

  • ندول‌ها یا گره‌ها

جوش‌های ندولار یا ندول‌ها برجستگی‌های گوشتی، سفت و قرمز رنگی هستند که در عمق پوست ایجاد می‌شوند. این برجستگی‌ها معمولا دردناک و ملتهب بوده و در اثر وجود باکتری کاتی باکتریوم در پوست ایجاد می‌شوند. در واقع این باکتری باعث مسدود شدن منافذ پوستی شده و به سلول‌های عمق پوست آسیب می‌رساند.
این نوع جوش‌ها معمولا با عفونت نیز همراه هستند و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را از انواع جوش‌های وخیم دانست که می‌توانند لک یا زخم‌های ماندگار بر روی پوست ایجاد کنند. بنابراین برای درمان آن‌ها حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. چرا که درمان‌های خانگی و بدون نسخه قدرت کافی برای از بین بردن آن‌ها را ندارند.

  • کیست‌ها

جوش کیستیک شدیدترین نوع جوش است که با عفونت در اعماق پوست همراه خواهد بود. کیست‌ها معمولا بسیار بزرگ، قرمز، ملتهب و دردناک بوده و چرک زیادی دارند. این نوع جوش‌ها ممکن است به رنگ سفید نیز بر روی سطح پوست دیده شوند. البته برجستگی‌های کیست از ندول نرم‌تر است و این موضوع به دلیل وجود چرک فراوان در آن‌ها است. اما این نوع جوش آسیب‌زننده‌تر است، چرا که اغلب ترکیده و تخلیه چرک‌های آن باعث آلودگی پوست اطراف و تشدید آسیب می‌شود.

تفاوت جوش خفیف، متوسط و شدید چیست؟

اگر تعداد جوش‌های سرسفید یا سرسیاه در بدن شما کمتر از 20، تعداد برجستگی‌های ملتهب کمتر از 15 و تعداد ضایعه‌های برجسته قرمز و ملتهب کمتر از 30 عدد است، شما در دسته افراد با جوش‌های خفیف قرار می‌گیرید. جوش‌های خفیف معمولا با روش‌های خانگی و داروهای موضعی درمان می‌شوند و نیازی به مراجعه طولانی‌مدت برای درمان ندارند.
تعداد 20 تا 100 جوش سرسفید یا سرسیاه، 15 تا 50 برجستگی ملتهب و 30 تا 125 ضایعه کلی برجسته و ملتهب نشان می‌دهد که شما با عارضه جوش متوسط درگیر هستید. متخصصان پوست برای درمان این نوع جوش از درمان‌های کلینیکال استفاده می‌کنند. درمان این نوع جوش‌ها ممکن است تا چند هفته طول بکشد و حتی گاهی تا پیش از درمان کامل علائم از آنچه هست بدتر شود.
جوش‌های شدید یا ندولوکیستیک در اثر وجود کیست‌ها یا ندول‌های متعدد ایجاد می‌شوند. این جوش‌ها ممکن است قرمز یا حتی کبود باشند و جای زخم ایجاد کنند.
هرچه زودتر برای درمان جوش‌های شدید به پزشک متخصص مراجعه کنید، آسیب ایجاد شده در پوست شما کمتر خواهد شد. ضمن اینکه پزشک می‌تواند بنا به تشخیص خود از داروهایی استفاده کند که التهاب و درد را کمتر کرده و فرایند درمان را سریع‌تر سازد.

درمان جوش صورت با فیساپ

دلایل ایجاد جوش‌ صورت

دلیل اصلی ایجاد جوش در هرجایی از بدن بسته شدن فولیکول‌های مو است. این فولیکول‌ها ممکن است با چربی یا سلول‌های مرده پوست مسدود شده یا به دلایل هورمونی بسته شوند. شایع‌ترین دلیل بسته شدن فولیکول‌های مو افزایش بیش‌ ازحد سبوم (چربی طبیعی پوست) بوده که خود را به‌ صورت جوش نشان می‌دهد. دلایل بسیار مختلفی وجود دارد که باعث بروز جوش صورت و دیگر بخش های بدن می شوند که در ادامه درباره آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب یا فاسد شده

استفاده از مواد آرایشی نامرغوب می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش شود. البته در بعضی موارد ممکن است ناسازگاری مواد آرایشی با نوع پوست نیز باعث ایجاد جوش در صورت شما شود. بنابراین بهتر است از کرم‌های آرایشی متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. همچنین در زمان خرید به تاریخ انقضای مواد آرایشی نیز دقت کرده و هرگز از موادی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته استفاده نکنید. ضمن اینکه برای پاک کردن آرایش خود حتما از مواد پاک‌کننده مناسب استفاده کنید تا رطوبت پوست شما را حفظ کرده و اثرات مواد آرایشی را به‌طور کامل از بین ببرند.

  • وجود برخی بیماری‌ها و استفاده از داروهای خاص

معمولا داروهای هورمونی یا داروهای مربوط به مشکلات اعصاب و روان می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند. همچنین وجود برخی بیماری‌ها نیز می‌تواند باعث بروز جوش در صورت، بازوها، سینه یا کمر شوند. در برخی موارد نیز جوش‌های باسن نشان‌دهنده مشکلات هورمونی به‌خصوص در مردان است.

  • سیگار و قلیان

یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد جوش در بزرگسالان استفاده از سیگار و قلیان است.

  • رژیم غذایی نامناسب

تغذیه ضعیف و استفاده از غذاهای چرب و شیرین می‌تواند باعث ایجاد جوش در نواحی مختلف بدن شما شود. اگر از جمله افرادی هستید که غذاهای آماده و فست فود زیاد می‌خورید، به شیرینی و قند علاقه فراوانی دارید و شکلات را از برنامه غذایی‌تان حذف نمی‌کنید، باید منتظر سر رسیدن جوش‌ها باشید. ضمن اینکه مصرف برخی غذاهای حساسیت‌زا نیز می‌تواند باعث ایجاد جوش در صورت یا دیگر نواحی بدن شود. این جوش‌ها معمولا موقتی بوده و اگر آن‌ها را دست‌کاری نکنید خیلی زود از بین خواهند رفت.

  • آلودگی‌های محیطی

آلودگی ها یکی از عواملی هستند که منافذ پوست را مسدود می کنند که همین امر باعث ایجاد جوش می شوند. صورت ما نیز در معرض این آلودگی ها است، به همین دلیل جوش صورت هم ایجاد می شود. معمولا آلودگی به‌خودی‌خود باعث ایجاد جوش نخواهد شد. اما اگر از طریق یک زخم باز یا جای جوش به داخل پوست نفوذ پیدا کند می‌تواند باعث بدتر شدن جوش و التهاب شود.

  • عوامل ژنتیکی

بسیاری از جوش ها ممکن است ارثی و ژنیتکی باشد. این عامل در بسیاری از افراد شایعه است. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ژنتیک نیز از عوامل موثر بر ایجاد جوش است. بنابراین اگر پدر یا مادر شما هردو جوش یا آکنه دارند، احتمال ابتلا به جوش نیز در شما بالا رود.

  • تغییرات هورمونی در نوجوانی

جوش از شایع‌ترین مشکلات پوستی در نوجوانی است. نامتعادل بودن هورمون‌ها یا افزایش ناگهانی آن‌ها می‌تواند باعث تحریک غدد چربی پوست و افزایش تولید سبوم و درنتیجه ایجاد جوش شود.

  • مشکلات زنانه

احتمال ایجاد جوش در زنان بزرگ‌سال بیشتر از مردان بزرگ‌سال است. چرا که مشکلات و تغییرات هورمونی در زنان بیشتر از مردان است. معمولا مواردی نظیر عادت ماهانه، بارداری و زایمان یا برخی بیماری‌های زنانه نظیر سندرم تخمدان پلی کیستیک از دلایل اصلی ایجاد جوش در زنان بزرگ‌سال هستند.

  • استرس

اگر همواره در موقعیت‌های پراسترس به سر می‌برید باید منتظر ایجاد جوش باشید. در شرایط استرس‌زا هورمون کورتیزول افزایش یافته و درنتیجه غدد پوستی تحریک‌ شده و سطح چربی پوست بالا می‌رود.

  • عدم رعایت بهداشت و نظافت پوست

درصورتی‌ که از پوست خود به‌ درستی مراقبت نکنید، جوش صورت اولین عارضه‌ای است که برای شما ایجاد خواهد شد. منظور از رعایت بهداشت شست و شوی پوست پس از استفاده از لوازم آرایشی، قرار گرفتن در معرض آلودگی یا تعریق پس از ورزش است. این عوامل به باز نگه داشتن منافذ پوست و اکسیژن‌رسانی به سلول‌ها کمک کرده و از بروز جوش جلوگیری می‌کند. اولین روش برای جلوگیری از جوش صورت دقیقا رعایت بهداشت پوستی است. مانند شستشوی های هر روزه صورت.

درمان های خانگی جوش صورت

راهکارهای درمان خانگی برای جوش صورت

درمان‌های خانگی معمولا قدرتمند نیستند و نمی‌توانند تاثیرات شگفت‌آوری ایجاد کنند. اما پزشکان متخصص استفاده از آن‌ها را برای افرادی که به جوش‌های خفیف و غیرالتهابی یعنی جوش‌های سرسفید یا سرسیاه مبتلا هستند توصیه می‌کنند. در ادامه این بخش برخی از رایج‌ترین درمان‌های خانگی را که توسط پزشکان متخصص تایید شده است بیان می‌کنیم.

  • استفاده از یخ

یخ زمانی می‌تواند موثر باشد که جوش‌ها به‌تازگی سر از پوست درآورده و هنوز عفونی یا ملتهب نشده‌اند. استفاده از یخ می‌تواند غدد چربی پوست را منقبض کرده و از ترشح بیش‌ ازحد سبوم جلوگیری کند. توجه کنید که نباید یخ را به‌ طور مستقیم و به مدت طولانی روی پوست قرار دهید. حتما یخ را در تکه‌ای پارچه قرار دهید و آن را چند ثانیه روی جوش نگه دارید. انجام این کار به‌صورت مداوم در طول روز، جوش‌ها را پس از یک یا دو روز از بین می‌برد.

  • استفاده از ماسک‌های حاوی عسل

عسل ماده‌ای مقوی و ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند عوامل میکروبی و آلوده‌کننده پوست را از بین ببرد. برای از بین بردن جوش‌ها استفاده از خود عسل به‌صورت مستقیم و نیز استفاده از ماسک‌های حاوی عسل می‌تواند موثر باشد. اگر از خود عسل استفاده می‌کنید، پنبه‌ای استریل را به عسل آغشته و آن را حدود 30 دقیقه روی پوست خود بگذارید. پس‌ ازآن پوست خود را با آب گرم بشویید. از بهترین و موثرترین ماسک‌های حاوی عسل نیز می‌توان به ماسک عسل و دارچین اشاره کرد.

  • استفاده از آب‌لیمو

آب‌لیمو را می‌توان یک میکروب‌کش طبیعی دانست که تاثیر زیادی بر بهبود جوش‌های صورت و جلوگیری از بروز مجدد آن‌ها دارد. توجه کنید که اگر جوش‌های صورت شما ملتهب شده‌اند یا باز هستند استفاده از آب‌لیمو می‌تواند باعث ایجاد سوزش یا درد شود. برای استفاده از آب‌لیمو یک پنبه استریل را به آن آغشته کرده و روی جوش قرار دهید. این کار را پیش از خواب انجام دهید و اجازه دهید که پنبه آغشته به آب‌لیمو تا صبح روی پوست شما باقی بماند.

  • خمیردندان

خمیردندان درمانی موثر برای جوش‌هایی است که تازه از راه رسیده‌اند. اگر از آن پس از قرار دادن یخ بر روی پوست استفاده کنید، تاثیر آن بیشتر هم خواهد شد. توجه کنید که خمیردندان‌های ژله‌ای، رنگی و سفیدکننده برای این کار مناسب نیستند. پیش از خواب مقداری خمیردندان بر روی پوست خود قرار داده و اجازه دهید که تا صبح بماند. پس از بیدار شدن پوست را با آب سرد بشویید. تکرار این کار در طول روز می‌تواند اثرگذاری خمیردندان را بیشتر هم بکند.

  • بخور صورت

بخور گرم باعث باز شدن منافذ پوستی می‌شود. درنتیجه عوامل آلوده‌کننده‌ای که این منافذ را بسته‌اند از بین برده و پوستتان را نیز شفاف‌تر خواهد کرد. تنها باید توجه کنید که به مدت طولانی در معرض بخور گرم قرار نگیرید. چرا که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد سوختگی در پوست شما شود. همچنین پس‌ از انجام بخور حتما از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

  • روغن درخت چای

این روغن می‌تواند جوش‌های سرسفید را خشک کرده و آن‌ها را از بین ببرد. همچنین این روغن با از بین بردن میکروب‌ها مشکلات پوستی شما را برطرف می‌کند. اگر از این روغن به همراه ژل آلوئه ورا استفاده کنید، آن را به دارویی معجزه‌آسا تبدیل کرده‌اید. در زمان استفاده روغن را روی محل جوش‌ها مالیده و پس از 20 دقیقه بشویید. توجه کنید که این روغن دارای خاصیت خشک‌کنندگی است. بنابراین استفاده از آن برای پوست‌های حساس و خشک توصیه نمی‌شود.

پیشگیری از جوش صورت

روش های پیشگیری و از بین بردن جوش صورت

• شستشو روزانه به شما در جلوگیری از به وجود آمدن جوش صورت کمک می کند:

اولین قدمی که برای کاهش جوش صورت باید انجام دهید، شستشوی روزانه صورت است. سعی کنید هر روز پوست خود را یک لایه بردار ملایم یا یک پاک کننده پوست معمولی بشویید و بعد از شستشو آن را خشک کرده و سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
بهتر است مرطوب کننده ای که استفاده می کنید حاوی SPF باشد. دقت کنید، زمان این مراقبت ها را بسته به نوع پوستی که دارید می توانید تغییر دهید. برای مثال اگر حساسیت پوستی دارید برخی از این درمان های روزانه را می توانید به درمان های هفتگی تغییر دهید.
نکته ی دیگراین است که بیشتر محصولات پاک کننده حاوی ترکیباتی است که در خود سالیسیلیک اسید دارد. سالیسیلیک اسید، روش مناسبی در درمان جوش است اما باعث خشکی پوست می شود. به همین دلیل بهتر است از آن ها به جای روزانه، هفتگی استفاده کنید.

• استفاده از محصولات حاوی رتینوئید:

دومین روشی که برای جلوگیری و درمان جوش های سرسیاه می توانید از آن ها استفاده کنید، مصرف محصولات حاوی رتینوئید در هنگام خواب شبانه است. این محصولات باعث بهبود جوش های سرسیاه می شوند. این محصولات ممکن است پوست شما را ملتهب کند به همین دلیل بهتر است دو یا سه شب در هفته از آن ها استفاده کنید.
رتینوئید یکی از مشتقات ویتامین آ است. رتینوئیدهای موضعی که در بازار موجود هستند، اولین روشی هستند که برای معالجه و جلوگیری از جوش های سرسیاه از آن ها استفاده می شوند.
کاری که رتینوئیدها انجام می دهند، این است که منافذ باز پوست را قبل از ایجاد جوش های سرسیاه می بندد. به همین دلیل است که این روش یک راهکار پیشگیری و درمان محسوب می شود. حال سوال اینجاست که چرا آن را باید در شب استفاده کنید؟
رتینوئیدها میزان حساسیت پوست را به اشعه UV افزایش می دهند و باعث می شود پوست شما دچار سوختگی شود، از این رو باید آن را در شب در هنگام خواب استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است زنان باردار نباید از این ماده استفاده کنند.

• استفاده ازماسک زغال فعال و خاک رس برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت:

یکی از روش های دیگری که می توانید از آن استفاده کنید، ماسک زغال فعال و خاک رس است. این ماسک برای جلوگیری از ایجاد جوش صورت و کاهش تجمع چربی ها در منافذ باز پوست مناسب هستند.
نکته مهم این است که نباید از این ماسک ها بی رویه استفاده کنید، چرا که آن ها باعث خشکی پوست و ترک خوردن آن می شوند. بهتر است در هفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

• با آرایش به رختخواب نروید!

یکی از عواملی که باعث می شود، بینی و پوست شما جوش سرسیاه بزند این است که با آرایش به رختخواب بروید. از هر خانمی که سوال کنید، می گویند سخت ترین کار ممکن بعد از یک روز طولانی پاک کردن آرایش و شست و شوی پوست است.
اما اگر حس این کار را نداشته باشید و شب همان طور با مواد آرایشی به رختخواب بروید، شک نکنید که بعد از گذر کمی زمان، جوش های سر سیاه را بر روی بینی خود مشاهده خواهید کرد.
چرا که آن ها در طول شب منافذ پوست شما را مسدود می کنند که همین امر عامل مهمی در به وجود آمدن جوش است حال فرقی نمی کند جوش های سر سیاه یا هر گونه جوش دیگری. همچنین هنگامی که آرایش به مدت طولانی در طی شبانه روز بر روی پوست شما ماندگار باشد باعث تولید کیسه های چربی کوچک در زیر چشم ها می شود.

چند روش برای پاک سازی صورت

چند روش برای پاکسازی صورت جهت پیشگیری از جوش صورت

بر حسب نوع پوست روزانه یا هفتگی سه تا چهار بار از این ماسک ها برای پاکسازی صورت استفاده کنید. سپس با آب ولرم رو به گرمی و بعد با آب ولرم رو به سردی پوستتان را بشورید.

 پودر جوانه گندم، عسل، آب لیمو ۱۵ دقیقه بماند.

  آرد جو، عسل، بابونه ۱۵ دقیقه بماند( این ماسک لایه بردار قوی است می توانید هفته ای یکبار استفاده کنید)

 خیار رنده شده، گلاب برای پاکسازی پوست با پد کتانی

سفیده تخم مرغ، عسل، روغن زیتون ۱۵ دقیقه بماند، سپس به آرامی پاک کنید.

 بخور بابونه بسیار به پاکسازی منافذ پوستی کمک می‌کند.

روش های درمان جوش صورت

افراد بسیار زیادی را دیده اید که از داشتن جوش روی بدن، بسیار ناراحت هستند. اما داشتن جوش صورت به هیچ وجه قابل تحمل نیست.
اما کلافه کننده تر از داشتن جوش صورت، جوش های سرسیاه است که به هیچ وجه قابل تحمل نیستند. بسیاری از این جوش های سرسیاه یکهو سروکله اشان پیدا می شود. حالا شما تصور کن یک قرار کاری بسیار مهم دارید و قبل از رفتن، متوجه این جوش ها برروی پوست می‌شوید.  بسیاری از افراد نمی دانند باید برای رفع آن ها چه کاری انجام دهند از این رو با راهکارهای اشتباهی که شنیده اند، باعث اضافه شدن و زیاد شدن این جوش ها می شوند.
اگر شما هم جز افرادی هستید که جهت رفع این جوش ها هر بار از هرکسی یک چیزی شنیده اید، نگران نباشید. پیشنهاد می کنم، با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با درمان های کلینیکی آشنا شوید تا بتوانید جوش صورت خود کاهش داده و جوش های سرسیاه خود را در کوتاهترین زمان ممکن درمان کنید.

درمان های کلینیکی جوش صورت

راهکارهای درمان کلینیکی جوش صورت

مواردی که در بالا ذکر کردیم روش های خانگی بودند که به بهبود و کاهش جوش صورت کمک می کنند. اما روش های پزشکی نیز در درمان و پاکسازی این جوش ها بسیار مفید است. درمان‌های کلینیکی درمان‌هایی قدرتمندتر هستند که می‌توانند بر روی انواع وخیم‌تر جوش نظیر کیست‌ها، ندول‌ها، پاپول‌ها و پاسچول‌ها اثر بگذارند. در کلینیک پزشک شما را معاینه کرده و بسته به شدت جوش‌ها و نوع آن‌ها درمان مناسب را به شما پیشنهاد می‌دهد. البته این درمان‌ برای جوش‌های غیرالتهابی نیز قابل‌استفاده است و می‌تواند بهبود آن‌ها را سرعت بخشد.
یکی از راهکار بسیار خوب پزشکی در خصوص پاکسازی عمقی پوست و درمان جوش صورت روش پیلینگ کردن و دستگاه فیس آپ است. این دو روش پزشکی سطح پوست شما را لایه برداری می کنند که این خود باعث می شود سلول های مرده از روی پوست شما از بین بروند و منافذ پوستی شما پاکسازی شود و باز گردند.

فیس آپ صورت (لایه برداری و پاکسازی پوست) 

فیس آپ جدیدترین نسل میکرودرم ابریژن است. در این روش به جای پودر از یک هد سیلیکونی استفاده شده که قابلیت تنظیم درجه سختی و سرعت چرخش با توجه به جنس پوست هر شخص متفاوت است. از طرفی به هر شخص یک سری (هد) شخصی و جدا متناسب با جنس پوست و یا نوع تیرگی ناحیه مورد نظر داده شده که در جلسات بعدی قابل استفاده است. با کمک فیس آپ یک لایه ظریف بدون ایجاد خونریزی و زخم و بدون استفاده از داروهای شیمیایی از روی پوست برداشته شده و ضمن رفع تدریجی تیرگی، پوست را وادار به بازسازی و جوانسازی می کند. جدای از لایه برداری سلول های مرده و شاخی پوست، فیس آپ به تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست کمک می کند، برای منافذ باز جوش و جای جوش بسیار موثر است.
فیس آپ برای منافذ باز پوست نیز بسیار موثر بوده و به کاهش منافذ باز صورت کمک می کند. از طرفی چربی پوست را به تعادل رسانده و کمک به درمان جوش های سرسیاه و زیرپوستی کرده و جوش و جای جوش را از بین می برد. تیرگی هایی ایجاد شده در نواحی مختلف بدن مثل تیرگی زانو، تیرگی قوزک، تیرگی آرنج ،تیرگی زیربغل، کشاله ران و… را می توان با کمک فیس آپ از بین برد.
فیس آپ صورت از جمله راهکاری های پاکسازی پوست بوده و به کاهش قابل توجه جوش های صورت از طریق لایه برداری سطحی کمک می کند. با حدف لایه ها و پوست های مرده روی صورت علاوه بر کمک به افزایش شفافیت پوست، به بهبود کیفیت پوست صورت و کاهش لک های سطحی کمک می کند.
برای درمان تیرگی های پوست، همزمان با انجام فیس آپ، لایه های مرده و شاخی از سطح پوست جدا شده و شروع به ریزش می کنند. 

فیس آپ روشی غیرتهاجمی است و برای تحریک پوست به کلاژن سازی انجام می شود. فیس آپ با لایه برداری سلول های مرده کمک به کلاژن سازی نموده و در نتیجه پوست جدید ساخته می شود. فیس آپ در رفع تیرگی های بدن و برای از بین بردن جوش، جای جوش، اسکار ناشی از آکنه حتی ناشی از برخی از سوختگی ها و زخم ها بسیار موثر است.

کاربردهای فیساپ

کاربرد فیس آپ

 درمان لک

 درمان جای جوش

 لایه برداری سطحی

 درمان جای سوختگی

 پاکسازی عمیق پوست

 درمان منافذ باز صورت

 درمان جوش های سرسیاه

 کمک به تعادل چربی در پوست

 افزایش قابل توجه کیفیت پوست

 تحریک پوست و کمک به کلاژن سازی

 فیساپ

تعداد جلسات فیس آپ

تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به شرایط پوست و نظر پزشک دارد و به طور معمول چهار تا شش جلسه توصیه می شود.

فیس آپ یکی از بهترین روش ها برای رفع لک، جای جوش و اسکار، منافذ پوستی و لیفت صورت و گردن

مناسب برای هر نوع تیپ پوستی از حساس تا ضخیم

روشی جدید به جای میکرودرم و میکرونیدلینگ

لایه برداری و پاکسازی پوست

بدون التهاب و سرخی پوست

بدون درد و خونریزی

رفع تیرگی بدن

عوارض پاک سازی پوست با فیس آپ

فیس آپ هیچ گونه عارضه خاصی نداشته و کاملا بدون درد بوده و بدون بی حسی انجام می شود. در فیس آپ سری سیلیکونی که در حال چرخش است به آرامی روی پوست شما حرکت داده شده و کمک به پاکسازی و ریزش لایه های سطحی پوست می کند. بعد از انجام فیس آپ می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید.

سوالات متداول درباره جوش صورت

پرسش و پاسخ با پزشک متخصص

توجه کنید که ممکن است درمان‌های خانگی برای از بین بردن جوش‌های غیرالتهابی موثر باشند اما هیچ‌گاه نباید این درمان‌ها را بر روی جوش‌های التهابی امتحان کنید. در مورد جوش‌های التهابی حتما به پزشک مراجعه کرده و از او برای درمان مشورت بخواهید. استفاده سرخود از داروها یا آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باعث بدتر شدن شرایط شما شود. همچنین اگر پس از درمان‌های خانگی جوش‌ها بدتر شدند یا مجددا برگشتند باید حتما برای ادامه درمان با پزشک مشورت کنید. چرا که ممکن است این جوش‌ها نشان‌دهنده مشکلی باشند که باید ابتدا آن را برطرف کنید.

 پاسخ پرسش های پر تکرار شما

در ادامه مقاله پاسخ سوالات شما بصورت کامل توسط پزشک متخصص پوست و موی داده شده است.

بهترین روش برای از بین بردن جای جوش های قرمز و قهوه ای چیست؟

نکته ی اول برای از بین بردن جای جوش های قرمز که به تدریج قهوه ای می شوند، این است که حتما باید درمان را ادامه بدهیم تا جوش های جدید به وجود نیایند و جای آن ها باقی نماند. پس باید عامل به وجود آورنده ی جوش ها را با درمان از بین ببریم. معمولا درمان ها طولانی مدت هستند. نکته ی دوم این است که باید زمان بدهیم تا لک قهوه ای به وجود آمده در جای جوش از بین برود. استفاده از لوسیون هایی که حاوی ترکیباتی مثل کلیندامایسین یا اریترومایسین هستند، هم زمان با مصرف کوجیک اسید یا AHA یا سالیسیلیک اسید یا هیدروکینون به تدریج جای جوش های روی پوست را از بین می برد.
البته محلول باید برای تمام پوست استفاده شود و حاوی مواد ضد آکنه باشد چون ممکن است در مناطق دیگر هم جوش ها ظاهر شوند. پس درمان به این صورت است که هم زمان با جلوگیری از به وجود آمدن جوش های جدید، جای جوش های قبلی هم از بین می رود. از پیلینگ یا لیزر با درجات خفیف CO2 هم می توان استفاده کرد. هم زمان از لیزر ND YAG هم می توان کمک گرفت. اما استفاده از هر کدام از این روش ها به شرایط خاصی نیاز دارد. همچنین از دستگاه فیساپ نیز با توجه به شرایط پوستی هر فرد استفاده می شود.

علت ظاهر شدن مکرر جوش صورت در سنین بالا که علت اختلال هورمونی هم ندارند، چیست؟

بعضی مواقع در سنین بالا استفاده کردن از یک پماد، کرم، لوازم آرایشی یا محلی که با ماسک یا روسری پوشانده می شود، آکنه ی تماسی یا فشاری به وجود می آورد. البته معمولا در اثر تغییر آب و هوا، استرس و علل مختلف دیگرنیز به وجود می آیند که با تشخیص پزشک درمان می شوند.

بهترین روش برای درمان جاهای جوش و اسکارهایی که از آن باقی مانده است چیست؟

برای از بین بردن جای شدید جوش و اسکار اقدامات مختلفی انجام می شود. برای مثال می توان میکرودرم ابریژن، پیلینگ، درم ابریژن، لیزرهای ابلیتیو مثل CO2 یا اربیوم یاگ به کار برد. در بعضی مواقع IPL برای تغییر رنگ ها استفاده می شود. گاهی هم زمان ترکیب IPL و ND YAG با CO2 انجام می شود.  فیس آپ نیز در رفع جاهای جوش و زخم های باقی مانده از اثرات جوش بسیار کرآمد بوده است. بنابراین روش های مختلفی برای درمان آن ها وجود دارد که با توجه به شرایط پوست هر فرد متفاوت است.
تزریق هیالورونیک اسید داخل اسکارها و صاف کردن آن ها هم می تواند موثر باشد. حتی با پانچ کردن اسکارهای فرورفته می توان پوست را بالا آورد و بخیه ی کوچکی زد. براساس تجربیات به دست آمده می توانیم با قاطعیت بگوییم که بهترین روش، روش فیس آپ می باشد. مگر این که به تشخیص پزشک در برخی موارد خاص اسکار از روش هایی که نام برده شد، استفاده شود. همچنین ترکیب هم زمان فیس آپ با روش های دیگر هم ممکن است انجام شود. اما به طور کلی نتایج فیس آپ از سایر روش ها بهتر بوده است.

علت به وجود آمدن جوش های صورت و چانه و اطراف بینی و روی بدن مثل بازو و کمر و باسن چیست؟

به طور کلی علت ایجاد جوش افزایش ترشح سبوم است. علت دیگر انسداد مجاری غدد پیلوسباسه می باشد. به این ترتیب باکتری های موجود در مجاری غدد سباسه باعث التهاب می شوند. این اتفاق هر جایی از بدن می تواند دیده شود اما بیشتر روی سر و گردن و صورت ظاهر می شود. چون غدد سباسه در این مناطق نسبت به جاهای دیگر فعال تر هستند، مگر این که علت دیگری داشته باشد. این ضایعه معمولا بسته به خفیف، ملایم و شدید بودن آن طرح درمان متفاوتی دارد و معمولا پزشک تشخیص می دهد که چه درمانی مناسب است.

آیا مصرف راکوتان برای درمان جوش مضر است و باعث ریزش مو می شود؟

راکوتان برای درمان جوش مناسب است و از داروهایی است که روی هر سه پاتوژنز آکنه اثر می گذارد. اما معمولا پزشک مشخص می کند که چه موقع راکوتان تجویز شود و عوارض آن را نیز در نظر می گیرد. بنابراین هنگامی که آکنه ها شدید باشند از راکوتان استفاده کرده و با انجام یک آزمایش عوارض آن را کنترل می کنیم.
ممکن است نیاز باشد که آزمایش سه یا چهار ماه بعد چک شود و پزشک تشخیص دهد که ادامه ی این درمان برای بیمار مشکلی ایجاد می کند یا خیر. ولی معمولا دوره های درمان حداقل چهار تا شش ماه است. در بعضی بیماران دوز را کاهش می دهیم و مدت مصرف تا یک سال خواهد بود. اما عوارض راکوتان قابل کنترل است و اگر زیر نظر و با کنترل پزشک انجام شود استفاده از آن مشکلی ندارد.

علت جوش های زیر پوستی و تبدیل شدن آن ها به لک چیست؟

هر نوع جوشی به دلیل التهابی که ایجاد می کند می تواند روی پوست ایجاد لک کند. میزان التهاب و لک به وجود آمده به شدت جوش بستگی دارد. هم جوش های زیرپوستی و هم جوش های پاپول مانند روی پوست و هم ندول های زیر پوستی و کمدون هایی که به فاز بعدی و التهابی می رسند می توانند لک ایجاد کنند.

چگونه می توان از جوش های دوران بلوغ و به جا ماندن اثر آن ها جلوگیری کرد؟

برای کنترل جوش های دوران بلوغ معمولا باید در نظر بگیریم که آیا آکنه ی خفیف هستند یا متوسط و یا شدید و درمان را متناسب با شدت آن شروع کنیم. بعضی مواقع درمان حتی با یک لوسیون معمولی و یک صابون انجام می شود. بعضی مواقع هم حتما لازم است که آنتی بیوتیک و راکوتان و داروهای مصرف شود. اما معمولا درمان باید طولانی مدت باشد و استفاده از محلول های مناسب بعد از پایان درمان می تواند ادامه پیدا کند تا از به وجود آمدن جوش ها و جای آن ها جلوگیری شود.

چرا با قطع داروهایی که از ایجاد جوش جلوگیری می کنند، مثل راکوتان و اسپیرولاکتون، جوش ها دوباره بر می گردند؟

بعضی مواقع با قطع دارو جوش ها دوباره بر می گردند چون درمان به خوبی و با دوز مناسب انجام نشده است و طول درمان هم کافی نبوده است. در برخی موارد داروی خوراکی تجویز می کنیم اما برای این که جوش ها بر نگردند، به بیمار توصیه می شود که مصرف داروهای موضعی را به مدت طولانی ادامه دهد و نکاتی را هم رعایت کند تا جوش ها مجدد عود نکنند.

آیا استفاده از تونر برای جلوگیری از جوش مناسب است؟

می توان به صورت روتین از بعضی محلول ها و تونرها برای آکنه های خفیف استفاده کرد. گاهی هم ممکن است از کرم ها یا ژل ها و ضد آفتاب برای درمان آکنه کمک بگیریم تا پوست شفاف بماند.

ارتباط نوع پوست، به خصوص پوست های چرب با جوش چیست؟

معمولا پوست های چرب نسبت به پوست های خشک و نرمال برای جوش زدن مستعدتر هستند. پوست های چرب مراقبت های ویژه ای نیاز دارند تا از جوش زدن جلوگیری شود.

آیا تنبلی تخمدان و کیست باعث جوش می شود؟

برای تشخیص علت جوش ها در خانم ها علائم دیگر مثل کلفت شدن صدا، هیرسوتیسم و اختلال قاعدگی، سندروم تخمدان پلی کیستیک و غیره نیز باید بررسی شوند. در صورت نیاز این اختلالات باید درمان شوند.

آیا جوش زدن با مصرف گرمیجات ارتباط دارد؟

مواد غذایی و گرمیجات با جوش زدن ارتباط مستقیم ندارد و علت اصلی جوش نیست. اما در برخی افراد ممکن است ضایعات را تشدید کند.

علت به وجود آمدن دانه های سیاه و سفید روی بینی چیست؟

معمولا روی بینی منافذ غدد سباسه نسبت به مناطق دیگر بزرگتر هستند و بیشتر مستعد به وجود آمدن کمدون های سرسیاه و سر سفیدند. گاهی خود منافذ بدون ایجاد کومدون هم بزرگ هستند و ترشحاتی که بیرون می آید منافذ را قابل مشاهده می کند. برخی مواقع استفاده از ترکیبات AHA و رتینول برای درمان آن ها موثر است. پیلینگ و روش های درمانی دیگر هم موثر هستند.

برای جلوگیری از جوش های ناشی از ماسک زدن مکرر چه اقداماتی باید انجام داد؟

ماسک زدن یا تماس روسری و مقنعه با صورت می تواند باعث تشدید و ایجاد آکنه شود. می توان از قبل روی محل های مورد تماس از کرم های نیترومایسین و AHA رتینول و کرم های موضعی استفاده کرد. به این روش می توان از جوش زدن و ایجاد آکنه در آن قسمت پیشگیری کرد.

آیا مزونیدلینگ برای جای جوش و اسکار موثر است؟

مزونیدلینگ هم جز روش هایی است که برای درمان جای اسکار و جوش موثر است. مثل میکرونیدلینگ، درم ابریژن، میکرودرم ابریژن یا لیزرها و روش های فیزیکی دیگر برای جوش کاربرد دارند.

کومدون های مقاوم را چطور می توان درمان کرد؟

کومدون ها مقدمه ی ایجاد آکنه هستند. بهتر است این کومدون ها را همان مرحله ی ابتدایی با کرم های ترتینوئین یا AHA یا پیلینگ یا لیزرهای CO2 یا کومدون اکسترکتور درمان و مقدمه ی جلوگیری از آکنه را فراهم کرد.

ارتباط  آکنه با رزاسه چیست؟

رزاسه با آکنه کمی متفاوت است. در رزاسه بیشتر اریتم، ترتلاژکتازه و گشادی عروق مشاهده می شود و کومدون هایی که در آکنه دیده می شود در رزاسه وجود ندارد. اما به طور کلی درمان آن و سیر بیماری متفاوت است.

آیا درمان‌های خانگی می‌تواند بر روی انواع جوش موثر باشد؟

خیر. درمان‌های خانگی معمولا بر روی جوش‌های خفیف یا متوسط اثر دارند و اگر جوش‌ها شدید شوند نمی‌توان آن‌ها را چندان موثر دانست. ضمن اینکه بهتر است با توصیه پزشک از این درمان‌ها استفاده کنید. چرا که ممکن است دلیل بروز جوش وجود مشکلی حادتر از بسته شدن منافذ پوستی باشد.

آیا خوردن غذاهای چرب می‌تواند باعث ایجاد جوش شود؟

بله. رژیم غذایی یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد جوش است. درصورتی‌ که حجم غذاهای چرب و شیرین در رژیم غذایی شما بالا باشد، احتمال ایجاد جوش در صورت، بازوها و کمر شما بیشتر خواهد شد.

آیا برای همه انواع جوش باید به پزشک مراجعه کرد؟

بهتر است که برای بررسی علت ایجاد جوش و پیشنهاد مناسب‌ترین راهکار با پزشک مشورت کنید. اما اگر جوش‌های شما چندان زیاد نیستند و درمان‌های خانگی بر روی آن‌ها اثرگذار بوده است، می‌توانید مراجعه به پزشک را فراموش کنید. در مواردی که جوش‌ها زیاد بوده یا خیلی بزرگ هستند، خونریزی دارند یا سطح زیادی از بدن را پوشانده‌اند، حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

موثرترین روش برای درمان جوش‌ها چیست؟

روش‌های مختلفی برای درمان جوش‌ها وجود دارد که هریک از آن‌ها برای نوع خاصی از جوش‌ها مفید هستند. اینکه کدام روش برای شما موثرترین است، با تشخیص پزشک مشخص می‌شود. چراکه عوامل مختلفی نظیر نوع جوش‌ها، دلیل ایجاد آن‌ها، سن و ژنتیک شما می‌تواند بر انتخاب روش درمان موثر باشد.

آیا روش‌های درمانی برای همیشه باعث از بین رفتن جوش‌ها می‌شوند؟

نمی‌توان تضمین کرد که استفاده از هریک از روش‌های درمان می‌تواند جوش‌ها را برای همیشه از بین ببرد. ممکن است عدم رعایت برخی موارد نظیر رژیم غذایی مناسب یا شست و شوی پوست باعث برگشت جوش‌ها شود. درواقع می‌توان گفت که روش‌های درمانی بیشتر به‌منظور کنترل جوش‌ها و جلوگیری از تشدید آن‌ها استفاده می‌شوند. اما در مواردی نیز می‌توانند شما را برای همیشه از شر آن‌ها راحت کنند.

علت ایجاد جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می شوند که غدد چربی پوست دهانه های کوچک پوست را مسدود می کنند که می تواند رنگ پوست شما را نیز خراب کند. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی درمان هایی را ارائه می دهد که این عیوب پوستی را به طرز چشمگیری کاهش داده یا از بین می برد.

درمان جوش صورت چگونه عمل می کند؟

ما متخصصان پوست، متخصصان و درمانگران بسیار مجرب داریم که نگرانی های شما را بررسی کرده و یک درمان منطقی و بدون استرس را انجام می دهند. با استفاده از فیس آپ، درمان می تواند به آسانی انجام شود. جوش صورت را می توان به طور دائمی برداشته و هیچ گونه زخم یا علامتی پس از درمان باقی نمانده است.

 برای از بین بردن جوش صورت چه اقدامات احتیاطی لازم است؟

اقدامات پیشگیرانه متداول برای جلوگیری از جوش صورت به شرح زیر است:

پوست آسیب دیده را با دست یا انگشتان خود فشار ندهید یا مالش ندهید.

همیشه قبل از استفاده از کرم ها و مرطوب کننده ها پوست را تمیز و خشک کنید.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

به طور منظم پوست را لایه برداری کنید.

آیا درمان دردناک است؟

خیر، دردناک نیست اما ممکن است احساس سوزن سوزن شدن کمی برای یک بیماری حساس وجود داشته باشد.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: در مورد پاکسازی پوست چه می دانید؟

هزینه درمان جوش صورت با فیس آپ

لازم به ذکر است که خدمات زیبایی دارای قیمت های مشخصی نیستند و هزینه آنها بستگی به مواردی دارد. مثلا قیمت خدمات فیس آپ بستگی به مواردی مانند ناحیه مورد نظر، اندازه، نوع و عمق مشکل و لکه پوستی و تعداد جلسات مورد نیاز دارد.
اما نکته مهم این است که مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات را همراه با قیمت های مناسب و تخفیفات ویژه مربوط به مناسبت ها ارائه می دهد.

بهترین مرکز درمان جوش صورت با فیس آپ

شما برای درمان جوش صورت و یا سایر مشکلات پوستی باید به مرکز تخصصی پوست و مو و متخصص پوست مراجعه کنید. همان طور که قبلا هم گفتیم متخصص پوست ابتدا نوع آکنه یا جوش را شناسایی می کند و سپس بهترین روش درمانی را برای آن نوع از جوش در نظر می گیرد. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با بررسی دقیق وضعیت پوست شما، بهترین روش های درمانی را به شما پیشنهاد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

سخن آخر

جوش صورت همیشه آزار دهنده است به همین دلیل بهتر است همیشه مراقب باشیم که قبل از این که آن ها را بر روی پوست و بدن خود ببینیم، از بوجود آمدن آن ها پیشگیری کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا