نت برگ لیزر | قبل از لیزر کردن حتما این مقاله را بخوانید!

نت برگ لیزر

نت برگ لیزر

موهای زائد یا ناخواسته صورت یا بدن می توانند روی حس ما، تعاملات اجتماعیمان، چیزهایی که می پوشیم و کارهایی که انجام می دهیم تاثیر بگذارد.
گزینه های پیش رو برای حذف کردن یا رفع موهای زائد شامل مواردی همچون بند انداختن، شیو کردن یا تیغ کشیدن، استفاده از پودرها و کرم های موبر و البته اپیلاسیون می شوند.
همچنین گزینه های درمانی با اثر طولانی مدت نیز عبارتند از الکترولیز که از اشعه الکتریکی برای از بین بردن موهای زائد بهره می برد، آی پی ال و البته لیزر موهای زائد.
لیزر واقعا چه درمانی است؟ چه دستاورد هایی برای ما دارد؟ عوارض جانبی اش چیست؟

نت برگ لیزر
نت برگ لیزر

الکترولیز و لیزر

مقایسه ای کوچک بین لیزر و الکترولیز کمک زیادی به معنی کردن و ارائه دادن یک تعریف دقیق از لیزر می کند.
روش حذف موهای زائد با الکترولیز متدی است که بییش از 135 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد! دقیقا مانند تکنولوژی جدیدتر یعنی لیزر، الکترولیز هم می تواند به صورت صد در صدی در رفع کامل موهای زائد از هر رنگی موثر باشد. البته اگر با قدرت و تکنیک مناسب انجام شود.
اما مشکلی که الکترولیز دارد این است که در مقایسه با لیزر کند و ریسکی است. از آنجایی که اشعه الکترولیز می تواند موجب برانگیختگی های هورمونی شود، در بعضی از نقاط بدن ممکن است برعکس عمل کرده و اتفاقا رشد موهای زائد را بیشتر هم بکند!
در تحقیقی که در یکی از مراکز آزمایشگاهی معتبر در سال 2000 انجام شد، پس از آزمایش دستگاه لیزر الکساندرایت و الکترولیز روی 12 داوطلب، محققان فهمیدند که لیزر 60 بار از الکترولیز سریع تر است، درد کمتری دارد و همچنین قابل اطمینان تر هم هست.
این مقایسه و آزمایش در سال 2000 اتفاق افتاده. حال ببینید امروزه در سال 2020 با سرعت فزاینده پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های لیزر چه پیشرفت هایی داشته اند و چند ده پله صعود کرده اند.

لیزر چگونه عمل می کند؟

اشعه لیزر در حقیقت موجی از پرتو های نوری است که پس از هدف گیری از هندپیس دستگاه ساطع شده و روی پوست تابیده و جذب ریشه های موهای زائد می گردد.
اما برای حذف کامل موهای زائد و به حداقل رساندن آسیب به بافت های اطراف لیزر باید به درستی و دقت تمام هدفگیری شده و به سطح پوست بتابد. مواد اصلی که هدف لیزر قرار می گیرند فولیکول های موجود در ریشه هستند که عامل اصلی رشد موها محسوب می شوند. فولیکول ها ماده ای طبیعی در بدن هستند که به صورت طبیعی تولید می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

نت برگ لیزر
نت برگ لیزر

لیزر از طریق تشخیص اختلاف ملانین یا رنگدانه های پوست و مو، ریشه موی تیره را تشخیص داده و خود به خود مستقیما جذب آن می شود.
به همین دلیل هرچه رنگ پوست روشنتر باشد، احتمال اینکه تحت تاثیر حرارت و آسیب لیزر قرار بگیرد بسیار کاهش پیدا می کند.

آیا لیزر تاثیر دائمی دارد؟

لیزر یا می تواند برای همیشه تراکم، ضخامت یا سرعت رشد موهای زائد را کم کند، یا اینکه می تواند برای همیشه آنها را از بین ببرد.
کاهش دائمی سرعت رشد به معنی این است که بعد از لیزر موها همچنان به رشد خود ادامه می دهند، اما موهای جدید نه به ضخامت موهای قبلی هستند و نه به سرعت قبل رشد می کنند. مثلا بیشتر آقایان وقتی صورت و ریش خود را لیزر می کنند، تمایل دارند به جای از دست دادن مادام العمر ریش و سبیل خود، فقط آنها را نرم تر کرده و سرعت رشدشان را کم کنند.
از طرف دیگر حذف دائمی و همیشگی موهای زائد باعث می شود تا در ناحیه تحت درمان دیگر هیچ موی زائدی رشد نکند. یادتان باشد که حتی بعد از کامل کردن دوره لیزر موهای زائد برای همیشه از دست موهای اضافی بدن خود خلاص نمی شوید. اگر مایلید تاثیر حذف موی لیزر همیشگی باشد باید حتی بعد از دوره درمانی، به مدت چهار تا پنج سال جلسات تکمیلی را هم انجام دهید.
این جلسات تکمیلی هر شش ماه یا یکسال یکبار بعد از دوره لیزر برگزار می شوند تا تاثیر عمل انجام شده را پایدار و تثبیت کنند.

نت برگ لیزر
نت برگ لیزر

چه لیزر را برای کاهش سرعت رشد انجام دهید و چه برای حذف دائمی موهای زائد، موارد زیر در درمانی که دریافت می کنید تاثیرگذارند:
• رنگ و ضخامت موهایی که لیزر می شوند.
• رنگ پوست فرد تحت درمان.
• نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده.
• تجربه و مهارت تکنسینی که لیزر را انجام می دهد.

هرچند این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که اگر موهای شما خاکستری است یا ملانین ( رنگدانه) ندارد، لیزر برای رفع موهای زائد شما جواب نمی دهد.

عوارض جانبی لیزر کدامند؟

بهتر است در طول جلسات لیزر از عینک مخصوص محافظت از چشم دربرابر اشعه استفاده کنید تا چشمانتان آسیب نبینند.
همچنین در طول جلسه درد را تجربه خواهید کرد. مخصوصا طی جلسات اول که بدنتان هنوز با لیزر آشنا نیست. البته روش های خوبی برای کاهش موثر درد لیزر وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد. از جمله استفاده از کرم موضعی ضد درد و سیستم خنک کننده تعبیه شده بر سر هندپیس. این سیستم بعد از هر شات لیزر سطح پوست را سرد می کند تا از این طریق با حرارت دردآور مقابله کرده و آن را کاهش دهد.
بعد از لیزر برای 15 تا 30 دقیقه روی پوستتان احساس حرارت خواهید کرد. همچنین تا 24 ساعت آینده احتمالا شاهد مقداری ورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان خواهید بود.

نت برگ لیزر
نت برگ لیزر

عوارض جابی جدی تر که به خاطر نوع دستگاه و مهارت تکنسین ممکن است برای شما اتفاق بیفتند عبارتند از تاول و کبودی. ( به همین خاطر مهم است که به مرکزی مطمئن و باکیفیت مراجعه نمایید.)
شانس بروز عوارض جانبی برای افرادی که پوستشان را برنزه کرده اند بسیار بالا است. چون اختلاف رنگی بین رنگدانه های پوست و مویشان کم است و لیزر ممکن است به جای ریشه های مو جذب پوستشان هم بشود.
دیگر عوارض لیزر می توانند عبارت باشند از:
• خونریزی
• سوختگی
• تغییر رنگ پوست
• لک های پوستی

نت برگ لیزر
نت برگ لیزر

بهترین مرکز لیزر در تهران

مرکز لیزر برکه در منطقه قلهک با کادری مجرب از پزشکان و تکنسین های متخصص و ماهر، همچنین با بهره مندی از بهترین دستگاه های لیزر یکی از باکیفیت ترین و قابل اعتماد ترین مراکز لیزر در تهران است. علاوه بر آن تخفیف ها و تعرفه های فوق العاده برکه آن را به یک مرکز کاملا مقرون به صرفه نیز تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برکه و دیدن لیست قیمت ها، همچنین گرفتن نوبت لیزر بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا