مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

اگر چه شیو کردن ، با موچین کندن ، یا اپیلاسیون روش هایی هستند که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شوند.  با این وجود  بسیاری از مردم در حال حاضر به دنبال یافتن راه حل های بلند مدت تر   هستند. دو روش معمول برای این منظور عبارتند از:

  • لیزر موهای زائد ،
  • الکترولیز.

پروسه لیزر موهای زائد و الکترولیز دو روشی هستند که فولیکول های مو را در زیر پوست هدف قرار می دهند تا مانع رشد آنها شوند.  اگر چه الکترولیز تنها روش حذف موی تأیید شده توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای حذف دائمی موها است ، اما بر طبق نظر انجمن جراحی پوست آمریکا ، لیزر مو در حال حاضر گزینه محبوب تر در ایالات متحده است.

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای گرفتن وقت از پزشک متخصص اینجا کلیک کنید.

 

حقایقی در مورد حذف موهای زائد با لیزر و الکترولیز

  • حذف موهای زائد با لیزر شامل استفاده از لیزر برای تابش خفیف به فولیکول های مو است.
  • الکترولیز شامل قرار دادن پروب در فولیکول مو و ارسال جریان الکتریسیته از طریق آن است.
  • هر دو لیزر درمانی و الکترولیز دارای مزایا و معایب خود هستند.
  • لیزر موهای ناخواسته را برای همیشه از بین نمی برد.
  • از لیزر موهای زائد برای آسیب رساندن به فولیکول های مو به منظور کاهش رشد مو استفاده می شود.
  • لیزر رشد موها را به طور دائم کاهش می دهد ، اما موهای ناخواسته را برای همیشه از بین نمی برد.  

 

پروسه لیزر درمانی شامل چه مواردی است؟

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

هنگام انجام این پروسه ، تکنسین لیزر تنظیمات لیزر را براساس رنگ و ضخامت موی مشتریان و همچنین منطقه مورد درمان را تنظیم می کند.  در هنگام آماده سازی احتمالاً به رنگ پوست فرد نیز توجه خواهند کرد.

در بعضی از افراد ممکن است از بی حسی موضعی برای کم کردن ناراحتی استفاده کنند. در هنگام انجام پروسه لیزر موهای زائد باید با عینک محافظ از چشمان شما مراقبت کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

مراقبت پس از پروسه لیزر درمانی

 مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

پس از انجام این پروسه ، ممکن است لازم باشد به منظور کاهش ناراحتی از کمپرس یخ استفاده کنید.

اکثر مردم برای رسیدن به بهترین نتیجه که باید با فاصله  4 تا 6 هفته به طور منظم برنامه ریزی شوند ، نیاز به 8 جلسه درمان و پیگیری دارند. هنگامی که جلسات لیزر درمانی تکمیل شد ،  بهتر است برای ماندگاری درمان به یک یا دو جلسه تکرار درمان در سال نیاز داشته باشید.

 

مزایای حذف موهای زائد با لیزر

برخی از مزایای حذف موهای زائد با لیزر عبارتند از :

  • دقت : لیزرها موهای ضخیم و تیره را هدف قرار می دهند.
  • سرعت : پالس های لیزر فقط یک میلی ثانیه طول می کشد و می تواند چندین مو را در یک زمان حذف کند ، بدین معنا که در عرض چند دقیقه می توانید مناطق کوچک را با لیزر درمان کنید.
  • رشد موهای نازک تر و روشن تر : اگر موها دوباره رشد کنند ، موهای جدید نازک تر و رنگ آنها روشن تر از موهای اصلی است.
  • اثربخشی : بسیاری از افراد بعد از 3 تا 8 جلسه ، نتایج بلند مدت پروسه لیزر درمانی را مشاهده می کنند.
در مرکز لیزر برکه ما از جدید ترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده می کنیم.  این دستگاه که اسکلپیون مدیواستار نام دارد در سال  2018 به بازار عرضه شده و ساخت آلمان است.  درمان موهای زائد با این دستگاه به علت سرعت بالا و داشتن سیستم خنک کننده بدون درد است. 

 

معایب حذف موهای زائد با لیزر  

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

حذف موهای زائد با لیزر برای همه مناسب نیست و ممکن است برای برخی از افراد معایبی داشته باشد.  معایب اصلی این پروسه عبارتند از :

  • برای همه رنگ پوستی مناسب نیست : لیزر برای افرادی که دارای پوست های و موهای تیره هستند بهترین گزینه است.
  • خطر عوارض جانبی : بعضی از عوارض جانبی ناخواسته لیزر موهای زائد می تواند شامل تغییر رنگ پوست ، تورم ، قرمزی پوست ، تاول و زخم می باشد. در شرایط عادی برخی از این عوارض در عرض چند ساعت پس از درمان حل می شوند.
  • حساسیت به نور : لیزر می تواند حساسیت پوست به نور (نور خورشید) را افزایش دهد. بنابراین از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید بلافاصله بعد از لیزر درمانی باید اجتناب شود. افرادی که لیزر درمانی انجام داده اند ،  باید 6 هفته قبل از درمان از نور خورشید اجتناب کنند تا از تغییر رنگ پوست جلوگیری شود.
  • خطرات کرم های بی حسی : طبق  FDA ، استفاده از محصولات بی حسی موضعی در هنگام انجام پروسه رفع موهای زائد با لیزر منجر به عوارض جانبی جدی و تهدید کننده زندگی می شود که پس از اعمال این کرم های بی حسی  برای مناطق وسیعی از بدن رخ می دهد.

برای اجتناب از عوارض جانبی باید یک مرکز لیزر را انتخاب کنید که کارکنان آن آموزش دیده و با تجربه باشند.  

 

الکترولیز چیست؟

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

الکترولیز می تواند به طور دائم فولیکول های مو را حذف کند.  پروسه الکترولیز شامل عبور جریان الکتریسیته از طریق فولیکول مو است که باعث آسیب به فولیکول و جلوگیری از رشد موهای جدید می شود.

الکترولیز تنها روش دائمی حذف مو است. برای اطمینان از کارآیی و ایمنی پروسه الکترولیز ، یک متخصص پوست و یا متخصص الکترولیز باید این روش را انجام دهد.

 

پروسه الکترولیز شامل چه مواردی است؟

قبل از انجام این پروسه معمولاً باید با تکنسین الکترولیز و یا پزشک در مورد وضعیت سلامتی و پزشکی خود مشورت  کنید.

این روش شامل قرار دادن سوزن فوق نازک در فولیکول هدف مو است. جریان الکتریسیته از طریق پروب عبور می کند و ریشه مو را از بین می برد.

 

مراقبت پس از پروسه الکترولیز

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

پس از پروسه الکترولیز نیاز به مراقبت زیادی نیست.  اگر چه پوست ممکن است تحریک شده و کمی قرمز شود ، اما این علائم در طی چند ساعت از بین می روند.

برای حذف دائمی موها ، چندین جلسه درمان باید برای هر مشتری انجام شود.  به این دلیل که پوست دارای چند فولیکول برای هر مو است ، بنابراین فولیکول های خاموش ممکن است در بین جلسات الکترولیز شروع به رشد کنند.  جلسات پیگیری این فولیکول های تازه فعال را درمان می کند.

اکثریت مراجعه کنندگان هر هفته یا یک هفته درمیان باید جلسات الکترولیز خود را پیگیری کنند.

 

مزایای استفاده از الکترولیز

پروسه الکترولیز دارای مزایای زیر است :

  • دائمی : الکترولیز تنها روش مورد تأیید FDA برای حذف دائمی موها است.
  • انعطاف پذیری : به گفته انجمن الکترولوژی آمریکا ، الکترولیز برای افرادی با هر نوع و رنگ پوست ، هر نوع و رنگ مو مؤثر است. الکترولیز برای هر قسمت از بدن از جمله ابرو مناسب است.
  • بدون نیاز به بازیابی : افراد می توانند فعالیت های روزمره خود را بلافاصله بعد از این روند ادامه دهند.
  • بدون نیاز به ترمیم و دائمی : نیازی به برنامه ریزی سالانه الکترولیز وجود ندارد. هنگامی که مو از بین می رود ، درمان های بیشتری لازم نیست.

 

معایب پروسه الکترولیز

اگر چه مزایای زیادی برای الکترولیز وجود دارد ، اما برخی عوارض و خطرات هم وجود دارد. از جمله :

  • جلسات متعدد : اگر مناطق بزرگ تر مانند پاها یا پشت با الکترولیز درمان شوند ، نیاز به چندین جلسه طولانی برای دستیابی به نتایج دائمی دارد. چون الکترولیز موها رابهص ورت تک تک از بین می برد. همچنین حذف موهای ضخیم بدن مانند موهای اطراف خط بیکینی هم  نیاز به جلسات بیشتر دارد. بعضی افراد ممکن است تا 30 جلسه درمان نیاز داشته باشند.
  • درد و ناراحتی : افرادی که برای رفع موهای زائد خود الکترولیز انجام می دهند ، ممکن است درد و ناراحتی زیادی احساس کنند. مصرف مسکن قبل از الکترولیز ممکن است به پیشگیری از بروز درد کمک کند و پس از جلسه الکترولیز می توانید از یخ استفاده کنید.
  • اثرات نامطلوب بالقوه : این شامل زخم در موارد نادر و یا عفونت ناشی از سوزن غیر استریل می شود. این خطرات بر اهمیت انجام این پروسه توسط متخصص پوست تأکید می کند.

 

کدام درمان بهتر است؟

مقایسه پروسه لیزر موهای زائد یا الکترولیز | شما کدامیک را انتخاب می کنید؟

هر دو پروسه لیزر موهای زائد و الکترولیز یک روش دراز مدت برای رفع موهای ناخواسته است. لیزر موهای زائد ، موهای بدن و صورت شما را تقریباً برای همیشه از بین می برد.  موهای زائدی که با لیزر درمانی از بین می روند ممکن است چندین سال طول بکشد تا دوباره رشد کنند.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد وعمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با مرکز لیزر و زیبایی برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی  minoo shafie

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا