لایه برداری پوست شیمیایی یا مکانیکی | فیس آپ کدام است؟

           لایه بردار پوست صورت شیمیایی یا مکانیکی، کدام بهتر است؟ 

لایه بردار شیمیایی یا مکانیکی

لایه برداری پوست صورت یکی از اقدامات اولیه مراقبت از پوست است که در طی آن با استفاده از روش های شیمیایی یا مکانیکی برای از بین بردن لایه های آسیب دیده خارجی پوست استفاده می شود. لایه بردار پوست صورت باعث می شود سلول های پوستی مرده از بین بروند و شما پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. پوست ما دائما درحال بازسازی خودش است و سلول‌های پوستی جدید نیز به همین دلیل رشد می‌کنند تا جایگزین سلول‌های پوستی پیر، مُرده یا آسیب‌دیده شوند. جالب است بدانید که هر دقیقه در هر روز، بین 30 تا 40 هزار سلول پوستی مُرده از پوست ما جدا می‌شوند.
عواملی مانند افزایش سن و خشکی پوست می‌توانند شرایطی را ایجاد کنند که سلول‌های پوستی مُرده به‌ راحتی از پوست جدا نشوند. تجمع سلول‌های مرده بر روی پوست می‌تواند حالت زبری و چسبناکی به پوست بدهد و در ادامه طوری منافذ پوستی را مسدود کند که به شکل‌گیری آکنه بزرگسالی منجر شود. با این‌حال، استفاده منظم و دقیق از لایه‌بردار پوستی می‌تواند به جداسازی سلول‌های پوستی مُرده کمک کند و شادابی و جوانی را به پوست بازگرداند. امروزه، لایه برداری پوست صورت به این علت که نتایج تقریبا سریع داشته و می تواند به صورت سرپایی و بدون بستری شدن انجام شود طرفداران بسیار زیادی دارد.

فیلم رفع تیرگی نواحی مختلف بدن با فیس آپ

انواع لایه بردار پوست صورت و نحوه استفاده از آن ها

لایه بردارهای پوستی به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند: لایه‌بردارهای مکانیکی و لایه‌بردارهای شیمیایی. هر دو نوع لایه بردارها، صرف نظر از میزان کاربرد و نحوه سازگاری‌شان با انواع مشکلات پوستی، دارای جوانب مثبت و منفی مختلفی هستند. بنابراین با توجه به نوع پوست و مشکل پوستی که دارید و همچنین نظر پزشک معالجتان باید تصمیم بگیرید کدام نوع، مکانیکی یا شیمیایی برای پوست شما بهترین لایه بردار است.

لایه‌بردارهای مکانیکی

لایه‌بردارهای مکانیکی دارای عناصر ساینده ملایمی هستند که سلول‌های پوستی مُرده را از سطح پوست جدا می‌کنند. این نوع از لایه‌بردارهای پوستی معمولا در قالب اسکراب صورت یا کرم‌های پاک‌کننده دارای ذرات ریز و زبر هستند. وقتی لایه‌بردار را به‌ آرامی روی سطح صورت و پوست بدن ماساژ بدهید، سلول‌های پوستی مُرده هم به‌ علت اصطکاک از روی پوست جدا می‌شوند.
لایه‌بردارهای مکانیکی به‌ راحتی در همه داروخانه‌ها به فروش می‌رسند و استفاده از آنها نیز کار ساده‌ای است. این محصولات به‌ طور خاص برای افراد دارای پوست چرب یا مبتلا به آکنه مناسب هستند. لایه‌بردارهای مکانیکی سلول‌های مرده پوست و ضایعاتی که منافذ پوستی را مسدود کرده‌اند از پوست جدا می کنند، اما شما نباید این محصولات را بیش از حد روی پوست فشار دهید، چون در این صورت می‌توانند باعث التهاب پوستی شوند.
با این‌حال، استفاده از لایه‌بردارهای مکانیکی به‌طور کلی می‌تواند آسیب‌زا باشد. وقتی که از این گونه لایه بردارها استفاده می کنید در واقع لایه بیرونی پوست را سُنباده می‌زنید! بعضی از لایه‌بردارهای مکانیکی حاوی عناصر دندانه‌دار یا زبری هستند که می‌توانند پوست را خراش بدهند. بنابراین متخصصان پوست توصیه می‌کنند که موقع استفاده از لایه‌بردار مکانیکی، حتما حرکات آرام و دقیق باشد. نظر متخصصان این است که افراد دارای پوست حساس، به‌ طور کلی نباید از لایه‌بردارها استفاده کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

لایه بردار شیمیایی

لایه‌بردارهای شیمیایی

لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی اسیدهای ملایمی هستند که سلول‌های پوستی مُرده را در خودشان حل می‌کنند. لایه‌بردارهای شیمیایی به دو نوع تقسیم می‌شوند: 

♦آلفا هیدروکسی اسید (AHA): این اسیدها شامل گروهی از اسیدهای محلول در آب هستند که معمولاً از میوه‌های قندی از جمله سیب، انگور و شیر استخراج می‌شوند. بعضی از رایج‌ترین انواع آلفا هیدروکسی اسیدها که نام آنها را روی برچسب محصولات می‌بینید، بدین ترتیب هستند: 

  • اسید گلیکولیک که از نیشکر استخراج می‌شود.
  • اسید لاکتیک که در شیر و برخی سبزیجات وجود دارد.
  • اسید سیتریک که در مرکبات یافت می‌شود.
  • اسید تارتاریک که در انگورها وجود دارد.
  • اسید مالیک که از سیب استخراج می‌شود.

این اسیدها کمک می‌کنند که لایه‌ای از روی پوست صورت برداشته شود تا سلول‌های جدید جای سلول‌های قدیمی را بگیرند. نسبت به سایر اسیدهای استفاده شده برای لایه برداری پوست، AHA ها عملکرد سطحی‌تری دارند. بسته به نوع اسید استفاده شده، AHA ها می‌توانند در رفع مشکلاتی از قبیل ناهماهنگی در رنگ پوست، منافذ پوستی بزرگ، رفع لکه‌های تیره‌ی پوستی مانند لکه‌های ناشی از افزایش سن، ملاسما و اسکارها تاثیر بسزایی داشته باشند.

♦  بتا هیدروکسی اسید (BHA): این اسیدها محلول در چربی هستند، می‌توانند تا عمق فولیکول‌های مو نفوذ کنند و چربی اضافی و سلول‌های مرده را از درون منافذ پوستی خارج سازند. بتا هیدروکسی اسیدها بیشتر برای درمان آکنه و آسیب‌های پرتوهای مضر آفتاب استفاده می‌شوند.

لایه بردار بتا هیدروکسی اسید به آلفا هیدروکسی اسید شباهت دارد. اما از نظر قابلیت محلول در چربی دارای کیفیت بهتری است و درنتیجه عملکرد بهتری در لایه‌برداری پوست چرب یا پوست مستعد به آکنه دارد. معروف‌ترین نوع بتا هیدروکسی اسید BHA، اسید سالیسیلیک است که عمدتاً در درمان آکنه استفاده می‌شود ولی برای بهبود قرمزی و التهاب کلی پوست هم مفید است. بنابراین، سراغ محصولاتی بروید که نام این عناصر را در لیست مواد تشکیل‌دهنده داشته باشند: سالیسیلات، سالیسیلات سدیم، بتا هیدروکسی بوتانوئیک و اسید تروپیک.

بهترین لایه بردار پوست صورت، مکانیکی یا شیمیایی؟ 

 لایه‌بردارهای شیمیایی دارای عملکرد ویژه‌ای در راستای شاداب‌سازی پوست دارند که از توان اسکراب صورت خارج است. لایه‌بردارهای شیمیایی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید هستند، سطح pH صورت را کاهش می‌دهند و به هموار کردن چین‌وچروک‌های کوچک و سطحی کمک می‌کنند. بنابراین، استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی واقعا برای پوست‌های خشک یا پوست‌هایی که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید آسیب دیده‌اند، مناسب است.

مزیت های لایه برداری پوست

مزیت های لایه برداری پوست

لایه برداری می تواند مزایایی برای پوست داشته باشد. لایه برداری از چند طریق باعث زیبایی پوست شما می‌شود:

◊ لایه برداری باعث درخشندگی پوست می‌شود. چرا که با از بین رفتن سلول‌های مرده، کرم‌ها و سایر محصولات موضعی مراقبتی بهتر جذب پوست می‌شوند.

◊ لایه برداری ظاهر جوان تری به پوست داده و چین و چروک ها، رنگدانه های ناگهانی، آسیبهای ناشی از نور خورشید و لکه های تکه ای را از بین می برد.

◊ لایه برداری منظم می‌تواند باعث پیشگیری از انسداد منافذ پوستی و کاهش آکنه‌ها و جوش‌ها شود.

◊ لایه برداری در بلند مدت، تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد. کلاژن عامل اصلی زیبایی، درخشش و جوانی پوست شما است. افزایش این پروتئین باعث بهبود انعطاف‌پذیری پوست و کاهش خطوط ظریف پوستی و افتادگی پوست می‌شود.

چه موقع و چطور از لایه‌بردار پوست صورت استفاده کنیم؟

لایه‌بردارها برای استفاده روزانه مناسب نیستند. پس اصلا نباید هر روز از لایه‌بردارها استفاده کنید. لایه‌برداری، لایه‌های فوقانی و بیرونی پوست را جدا می‌کند و در نتیجه پوست ما برای بازسازی لایه‌های فوقانی خودش به گذر زمان نیاز دارد. افراد دارای پوست خشک فقط یک یا دو بار در هفته می‌توانند لایه‌برداری را انجام بدهند و اگر پزشک این کار را برای‌شان ممنوع کرده باشد، نباید  لایه‌برداری انجام دهند.
با این‌حال، افراد دارای پوست چرب می‌توانند لایه‌برداری را دو تا چهار بار در هفته انجام دهند. البته هر فردی، در صورت مواجه شدن با التهاب یا بثورات پوستی بعد از لایه‌برداری، باید استفاده از این روش را متوقف کند. نکته مهم دیگر، مرطوب‌سازی پوست بعد از هر بار لایه‌برداری است. این کار مهم، التهاب ناشی از لایه‌برداری را تسکین می‌دهد و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند.

انواع لایه برداری پوست صورت

 لایه برداری سطحی پوست

متخصص پوست برای لایه برداری شیمیایی از یک فرمول خاص استفاده می کند که مطابق با ویژگی های پوست شما و نتایج مورد نظر است. لایه برداری شیمیایی سطحی برای درمان چین و چروک های سطحی، خشکی های پوست، رنگدانه ای شدن ناگهانی پوست و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. محلول استفاده شده در لایه برداری سطحی معمولا حاوی آلفاهیدروکسی اسیدها (AHAs) مانند گلایکولیک، لاکتیک، سالیسیلیک یا اسیدهای میوه می باشد. لایه برداری های سطحی برای افرادی مناسب است که خواهان بهره مندی از مزایای لایه برداری بوده اما امکان صرف زمان مورد نیاز برای دوره ریکاوری لایه برداری عمیق تر را ندارند.

 لایه برداری متوسط

بسیاری از پزشکان برای لایه برداری شیمیایی متوسط از تریکلورواستیک اسید (TCA) استفاده می کنند که برای درمان چین و چروک های سطحی پوست، لکه ها و آسیب های سطحی و مشکلات رنگدانه ای شدن پوست کاربرد دارند. این نوع لایه برداری نیز زمان ریکاوری کمتری نسبت به لایه برداری عمقی دارد. لایه برداری TCA برای بیماران دارای رنگ پوست تیره تر مناسب می باشد. لایه جدید پوست، سه تا هفت روز بعد از درمان ظاهر می شود. حدود دو هفته بعد از درمان، پوست کاملا ریکاوری خواهد شد.

لایه برداری عمقی پوست

لایه برداری عمقی پوست، قوی ترین نوع لایه برداری صورت است. ماده شیمیایی استفاده شده برای لایه برداری شیمیایی عمقی فنول اسید است. لایه برداری عمقی برای درمان چین و چروک های خشن صورت، لکه های ایجاد شده ناشی از افزایش سن یا نور خورشید مناسب است. از آنجا که لایه برداری عمقی بهترین و ماندگارترین نتایج را ایجاد می کند، بنابراین بیشتر از سایر روشها طول می کشد (1 الی 2 ساعت) و نیازمند زمان ریکاوری بیشتری است. لایه برداری عمقی پوست منجر به روشن شدن دائمی پوست شده و بنابراین بیماران می بایست پیش از قرار گرفتن تحت این درمان با یک متخصص پوست و زیبایی مجرب مشورت کنند. لایه جدید پوست هفت الی ده روز پس از درمان شروع به ظاهر شدن می کند و ریکاوری کامل پوست می تواند دو ماه یا بیشتر به طول انجامد. معمولا پس از لایه برداری عمقی، نیاز به یک هفته استراحت در منزل و عدم مراجعه به محل کار دارید. 

کدام لایه بردار مناسب پوست شماست؟

کدام لایه‌بردار برای پوست شما مناسب است؟

پیدا کردن فرمولاسیون مناسب و سازگار با پوست هر فرد، به چند بار آزمون و خطا نیاز دارد. بنابراین، اصلا توقع نداشته باشید که در اولین انتخاب بتوانید بهترین محصول متناسب با شرایط خودتان را پیدا کنید. شما باید از لایه‌بردارهای برپایه آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید که غلظت آلفا هیدروکسی اسید در آن ۱۰ درصد یا کمتر و pH آن هم ۳.۵ یا بالاتر باشد. لایه‌بردارهای برپایه بتا هیدروکسی اسید، با اسید سالیسیلیک در سطح ۱.۵ تا ۲ درصد نیز اثربخشی مطلوبی دارند. فراموش نکیند که استفاده از محصولاتی که قدرت شیمیایی بیشتری دارند، می‌تواند باعث التهاب پوستی شود.

عوارض جانبی لایه برداری پوست صورت

لایه برداری پوست صورت به ندرت منجر به ایجاد عوارض جانبی جدی شده و عوارضی مانند قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن معمولا یک یا دو روز پس از اعمال درمان کاهش می یابد.   می توان با رعایت دستورالعمل های پزشک و بیان تمامی سابقه پزشکی خود به پزشک معالج، از این خطرات جلوگیری کرد. لایه برداری های شیمیایی پوست در صورتی که توسط متخصص پوست و زیبایی یا پزشک مجرب انجام شود، ایمن می باشد. عوارض جانبی جدی تر مانند عفونت و زخم شدگی، تورم و تغییر در توناژ رنگی پوست نیز امکان پذیر است؛ با اینحال، هنگامی که فرآیند توسط یک پزشک خبره انجام شود، عوارض جانبی نادر می باشد.

یک نکته مهم

در صورت استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید، حساسیت پوست نسبت به نور خورشید افزایش می‌یابد. بنابراین، قبل از این‌ که از خانه خارج شوید، به‌ خوبی پوست را با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب پوشش بدهید. این توصیه همیشگی متخصصان به همه افراد بعد از هرگونه پاک سازی پوست است.

تفاوت لایه بردارهای شیمیایی و فیس آپ

تفاوت لایه برداری شیمیایی و فیس آپ

تفاوت اصلی این دو روش لایه برداری در میزان اثرگذاری آن‌ها است. به طور مثال لایه برداری های با کیت‌های خانگی هم وجود دارند ولی نتایج فیس آپ که در کلینیک انجام می شود بسیار قوی‌تر است. به علاوه در کلینیک مشکلات پوستی به دقت بررسی می‌شوند تا مناسب‌ترین روش درمانی برای رفع این مشکلات شناسایی شود. فیس آپ روش شگفت‌انگیزی است که تنها در کلینیک قابل انجام است که باعث جوان سازی پوست می شود. همزمان با فیس آپ، داروهای خاص دیگری برای پوست شما استفاده می شود که لایه برداری را موثرتر و عوارضش را کمتر می کند از جمله سرم آنتی اکسیدانی و آبرسان بسیار ویژه‌ای که بعد از پاک سازی پوست استفاده می‌شود.

روش‌های لایه برداری فیزیکی در کلینیک

شامل موارد زیر است که همگی در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی به دست مجرب‌ترین متخصصین و به‌روزترین ابزارها انجام می‌شوند:

  • میکرودرم ابریژن: روشی برای لایه برداری پوست است که به کمک کریستال‌هایی بسیار ریز یا دستگاه نوک الماسی انجام می‌شود. میکرودرم ابریژن می‌تواند در رفع خطوط ظریف، سفت کردن، یکدست کردن بافت و رنگ پوست و از بین بردن برخی از لکه‌های پوستی موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله میکرودرم ابریژن مراجعه کنید.
  • هیدرودرم ابریژن: روشی مشابه با میکرودرم ابریژن بوده که بسیار فراتر از یک لایه برداری ساده است. این روش بدون نیاز به کریستال لایه برداری را انجام می‌دهد، با ماساژ پوست باعث جوانسازی شده و با استفاده از سرم آنتی اکسیدانی به شکل موثری پوست را آبرسانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله هیدرودرم ابریژن مراجعه کنید.
  • فیس آپ: فیس آپ یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین روش های پاکسازی و لایه برداری پوست است که پودر اکسید آلومینیوم حذف شده و یک هد سیلیکونی با چرخش بر روی پوست خیلی آرام و بدون ایجاد زخم به بهترین شکل لایه برداری می کند. بنابراین پوست  شفاف می شود و هر نوع لکه ای از بین می رود. فیس آپ برای از بین بردن تیرگی های موضعی و بیرونی سطح پوست و ریزش لایه های مرده پوست کاربرد دارد و همینطور می تواند جای جوش های روی پوست را هم از بین ببرد.

دستگاه فیس آپ

معرفی دستگاه فیس آپ

جدیدترین نسل دستگاه میکرودرم ابریژن است که جایگزین دستگاه میکرودرم های پودری است. دستگاه face up دارای یک دسته یا هندپیس است که چرخش اوربیتالی دارد. این هندپیس با چرخش سبب ایجاد میکرو پالس و ماساژ روی صورت می شود و علاوه بر آن لایه برداری نیز انجام می دهد. ماساژ باعث افزایش گردش خون و در نتیجه سبب کلاژن سازی و الاستین پوست می شود. دارای هد مجزا برای هر شخص که کاملا بهداشتی است. مواد شیمیایی و پودر برای لایه برداری استفاده نمی شود و میزان لایه برداری دست پزشک یا تکنسین است، در صورتی که در میکرودرم کنترلی در میزان لایه برداری نبود.
دستگاه فیس آپ در رفع خشکی و تیرگی پوست نواحی مختلف بدن از قبیل آرنج، زانو، قوزک پا، زیر بغل و بیکینی نیز استفاده می شود که متناسب با ناحیه ی مورد نظر و نوع پوست فرد، هد مناسب انتخاب و لایه برداری انجام می شود. برای تیرگی های ناشی از تغییرات هورمونی یا ژنتیکی پوست در برخی نواحی مثل ناحیه بیکینی، فیس آپ گرچه کمک کننده است و تا حدی می تواند تیرگی را کاهش دهد ولی انتظار روشن شدن کامل در این ناحیه را نمی توان داشت. بعد از لایه برداری یکسری محصولات روشن کننده پوست نیز استفاده می شود. متناسب با پوست افراد محصولات متنوعی از قبیل آب رسان های مختلف، اسکراب های مخصوص، محصولات مرغوب و معتبر روشن کننده، ماسک آلوئه ورا، ماسک طلا و سرم های پوستی متناسب با شرایط پوستی هر فرد استفاده می شود. در واقع بعد از پاک سازی صورت با یک هد مشخص مرحله به مرحله محصولات متنوع متناسب با شرایط پوستی و نیاز پوست هر فرد روی پوست استفاده می شود. 

مزیت های دستگاه فیس آپ 

  • در دستگاه فیس آپ پودر حذف شده است بنابراین به راحتی می توان از این دستگاه برای دور چشم استفاده کرد. در میکرودرم های پودری به دلیل پاشیدن پودر در چشم امکان پاک سازی اطراف چشم وجود نداشت.
  • در فیس آپ شما می توانید میزان لایه برداری را مشاهده کنید. در میکرودرم های پودری میزان لایه برداری مشخص نمی شود مخصوصا در ناحیه زیر چشم که ناحیه حساسی است.
  • در دستگاه فیس آپ ماده ای که برای تماس پوست استفاده می شود، از جنس سیلیکون کاربید است که این ماده کاملا سازگار با پوست است.
  • دارای یک هد الماسه برای لایه برداری
  • یک هندپیس که دارای چرخش است.
  • دستگاه فیس آپ دارای تاییده CE اروپا و دارای 5 سری مختلف است:
    • XXFine: برای پوست حساس مورد استفاده قرار می گیرد.
    • XFine: لایه برداری ملایم پوست معمولی استفاده می شود.
    • Fine: لایه برداری متوسط برای درمان لک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.
    • Mediom: لایه برداری شدید برای رفع چین و چروک سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.
    • Course: برای تیرگی های شدید زانو، آرنج، قوزک پا، زیر بغل و کشاله ران استفاده می شود.

کاربردهای فیس آپ

کاربردهای فیس آپ

  • درمان لک
  • درمان جای جوش
  • روشن شدن پوست
  • جوان سازی پوست
  • افزایش گردش خون
  • لایه برداری سطحی
  • درمان جای سوختگی
  • پاکسازی عمیق پوست
  • تولید کلاژن و الاستین
  • افزایش انعطاف پذیری
  • درمان منافذ باز صورت
  • درمان جوش های سرسیاه
  • افزایش قابل توجه کیفیت پوست
  • کمک به تعادل چربی در پوست
  • تحریک پوست و کمک به کلاژن سازی

مزایای استفاده از فیس آپ 

  • لایه برداری
  • بدون درد است.
  • سفت کردن پوست
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • رفع چین و چروک پوستی
  • افزایش شادابی و طراوت پوست
  • قابل استفاده برای بسیاری از نواحی پوست بدن
  • برای استفاده در اطراف چشم بسیار مناسب است.
  • بهبود ترک های پوستی در نواحی بازو، شکم، سینه و … که در اثر بارداری و تغییرات وزنی ایجاد می شود.

تعداد جلسات فیس آپتعداد جلسات فیس آپ

تعداد جلسات فیس آپ به عواملی از جمله ناحیه ای از بدن که لایه برداری می کنید، نوع مشکل، شدت آن و شرایط پوست شما و نظر پزشک بستگی دارد. اما به طور معمولی 4 تا 6 جلسه لازم است تا نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

هزینه لایه برداری با فیس آپ

لازم به ذکر است که  قیمت های خدمات زیبایی بستگی به مواردی مانند ناحیه مورد نظر، اندازه ، نوع و عمق مشکل و لکه پوستی و تعداد جلسات دارد. اما نکته مهم این است که مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات را همراه با قیمت های مناسب و تخفیفات ویژه ارائه می دهد تا رضایت تمامی مشتریان را جلب کند.

بهترین مرکز زیبایی پوست

بهترین مرکز پاک سازی پوست کجاست؟

کلینیک های زیادی در سطح شهر وجود دارند، اما به نظر می رسد همه کلینیک های موجود در سطح شهر نتوانند به وظیفه خود که بازگرداندن زیبایی پوست و جوانسازی آن باشد عمل کنند. یکی از مهمترین ویژگی های کلینیک زیبایی خوب داشتن مجوز است. وزارت بهداشت برای تمام کلینیک های زیبایی قوانینی تعیین نموده است. رعایت این قوانین اهمیت بسیاری زیادی دارد.
یکی دیگر از مهمترین ویژگی های کلینیک زیبایی خوب حضور پزشک در کلینیک و نظارت روی کار پرسنل است. تخصص پزشک نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بهتر است کلینیک هایی را انتخاب کنید که زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو فعالیت می کنند. حضور پزشک در کلینیک از آنجایی اهمیت دارد که در صورت بروز مشکل، پزشک می تواند دارو مورد نظر را تجویز نماید. از طرفی استفاده از بعضی دستگاه ها فقط در زمان حضور پزشک و توسط خود او امکان پذیر است. خوشبختانه مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تمام ویژگی های گفته شده را داراست. پس با خیالی راحت می توانید از خدمات این مرکز بهره ببرید.

نتیجه گیری

در انتها امیدوارم اطلاعات ارائه شده در زمینه فیس آپ برایتان مفید و کاربردی باشد. بسیاری از افراد متاسفانه به دلیل عدم اطلاع از روش های درمانی و زیبایی پوست نتوانسته اند اقدام مثبت و قابل توجهی را برای پوست صورت و سایر نواحی بدن خود انجام دهند. این مقاله جهت آشناسازی آن دسته از عزیزانی نوشته شده است که بتوانند با آگاهی دست به اقدامات زیبایی و ترمیمی بزنند. امیدواریم که در انتخاب مرکز زیبایی نهایت دقت و وسواس را داشته باشید تا نتایج مثبتی را بر روی پوست خود شاهد باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا