نکات طلایی برای پاک سازی صورت | فیس آپ چیست؟

 

پاک سازی صورت در خانه یا در کلینیک با فیس آپ

پاک سازی صورت

یکی از بهترین و موثرترین اقداماتی که برای داشتن پوستی شفاف، زیبا و عاری از هر گونه آکنه و جوش می توان انجام داد، لایه برداری پوست صورت است که باید بر اساس نوع و جنس پوست انجام شود تا نتیجه ایده آلی داشته باشد. استفاده از روش های طبیعی در منزل با مواد طبیعی، موجب لایه برداری موثر، بدون عارضه و آسیب به بافت پوست خواهد شد. پاک سازی صورت برای ترمیم، زیبایی پوست، جوانسازی و رشد مجدد سلول های پوستی بسیار مفید می باشد. لایه برداری از پوست با مواد طبیعی و خانگی یا روش های مدرن و دستگاه های پاک سازی صورت امکان پذیر است. در ادامه با همراه باشید تا چند روش طبیعی برای لایه برداری انواع پوست چرب، معمولی و خشک در منزل و همچنیین بهترین و جدیدترین دستگاه پاک سازی پوست فیس آپ را به شما معرفی کنیم.

نوع پوست خود را بشناسید

آیا می‌دانید چه نوع پوستی دارید؟ شاید بدانید که پوست‌تان خشک، چرب یا حساس است. شاید هم در تشخیص نوع پوست اشتباه کرده باشید. دانستن نوع پوست بسیار مهم است. خرید محصولات مراقبت پوستی که برای پوست شما طراحی نشده‌اند، نه تنها مفید نخواهند بود بلکه ممکن است باعث ایجاد مشکلات پوستی نیز شود. حتی در مورد ترفند‌های معروف که در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت می‌بینید نیز همین گونه است. برخی ترفندها ممکن است برای نوع پوست شما مناسب نباشند و باعث بدتر شدن مشکلات بشوند.

انواع پوست

انواع پوست شامل معمولی، خشک، چرب و مختلط است. نوع پوست هر فرد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود و قابل تغییر نیست. مواردی مانند لکه‌ها، آکنه و حساس شدن پوست را مشکلات یا شرایط پوستی می‌نامیم. این مشکلات را می‌توان تا حد چشمگیری مدیریت یا حتی درمان کرد. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، شما باید یک برنامه‌ی روزانه برای حفظ سلامت پوست و مدیریت برخی نگرانی‌های خاص مثل آکنه، زخم شدن‌ها و لکه‌های تیره‌ی پوست داشته باشید.

پاک سازی صورت

چگونه صورت را لایه برداری کنیم؟

مسلما روش های مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد که در میان آن ها روش های طبیعی و خانگی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. در این مطلب مجموعه کاملی از انواع لایه بردارهای خانگی موثر را به تفکیک نوع پوست قرار داده ایم تا به کمک آن بتوانید پوست خود را لایه برداری کنید. در ادامه شما را با انواع گوناگون ماسک خانگی و طرز تهیه هر کدام از آن ها برای پوست های چرب، خشک و نرمال آشنا می کنیم. بنابراین برای آشنایی با روش های پاک سازی صورت با ما همراه باشید.

آیا همه انواع پوست به لایه بردار نیاز دارند ؟

همه انواع پوست خشک، چرب و معمولی برای از بین بردن سلول های مرده و شفاف شدن پوست به ماسک های لایه بردار نیاز دارند.

آیا انجام مکرر پاک سازی صورت خطر دارد؟

لایه برداری بیش از حد پوست صورت به ویژه در کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، می‌تواند باعث ایجاد خشکی، خارش، قرمزی و رنگ غیر یکنواخت پوست آن ها شود. بنابراین بهتر است از ماسک های لایه بردار در حد اعتدال استفاده نمایید.

معرفی لایه بردار قوی

معرفی لایه بردار قوی برای انواع پوست

بهترین روش لایه برداری صورت در خانه این است که لایه برداری را براساس نوع پوستتان انجام دهید. به عنوان مثال کسی که پوست خشک و حساسی دارد، به هیچ عنوان نمی تواند از یک لایه بردار قوی استفاده کند. از سوی دیگر یک لایه بردار ملایم نمی تواند برای کسی که پوست چرب و پر جوشی دارد، مفید باشد. پس در قدم اول اگر می‌خواهید لایه برداری و پاک سازی صورت موثر واقع شوند، باید نوع پوست خود را بشناسید. انواع پوست شامل معمولی، خشک، چرب و مختلط می‌شود. نوع پوست هر فرد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود و قابل تغییر نیست. اما برای بهبود شرایط کنونی پوست‌تان راه‌های بسیاری وجود دارد. روش‌های جوانسازی پوست یا شیوه‌های آبرسانی پوست از جمله راه‌هایی هستند که می‌توانند باعث بهبود شرایط پوست‌تان بشوند.
نکته مهم دیگر در پاک سازی صورت این است که نتیجه هیچ کدام از ماسک های لایه بردار و حتی قوی ترین لایه بردار پوست خانگی در کوتاه مدت حاصل نمی شود و برای رسیدن به پوستی شفاف و درخشان باید به صورت مداوم به لایه برداری پوست خود بپردازید.

پوست معمولی 

اصطلاح علمی پوست معمولی «یودرمیک» است. منظور از «معمولی» این است که پوست در حالت تعادل نسبی قرار دارد. البته ممکن است ناحیه‌ی T (شامل پیشانی، چانه و بینی) در افراد با پوست معمولی کمی‌ چرب‌تر باشد؛ اما به طور کلی پوست معمولی از نظر رطوبت و چربی به این شکل است که پوست نه خشک است و نه چرب.

تشخیص پوست معمولی

برای تشخیص پوست معمولی به نکات زیر دقت کنید:

  • منافذ پوستی ریز
  • خونرسانی مناسب
  • بافت اسفنجی، صاف و لطیف
  • بدون قرمزی
  • رنگ صورتی شاداب و یکدست

این نوع پوست معمولاً حساس نمی‌شود ولی با افزایش سن ممکن است به سمت خشکی برود. پوست معمولی می‌تواند کم آب هم بشود که با خشک شدن متفاوت است. در این صورت برای بهبود شرایط به روش‌های آبرسانی پوست نیاز است.

پوست خشک

پوست خشک به پوستی گفته می‌شود که کمتر از حد معمول چربی (سبوم) تولید کند. با کاهش تولیدات سبوم، لایه‌ی چرب محافظتی روی پوست نازک شده و نمی‌تواند رطوبت را به خوبی حفظ کند. اصطلاح علمی این نوع پوست «زروسیس» نام دارد و از نظر شدت بین افراد مختلف متفاوت است، در حدی که گاهی به سختی قابل تشخیص است.

پوست خشک به شکل چشمگیری در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است و تمامی انواع پوست با افزایش سن به سمت خشکی می‌روند. مشکلات ناشی از پوست خشک بسیار شایع‌ هستند و حدود ۴۰٪ از افرادی که به متخصص پوست مراجعه می‌کنند، از این مشکل رنج می‌برند.
رطوبت پوست به میزان آب موجود در لایه‌های عمقی پوست و همچنین به میزان از دست دادن آب بستگی دارد که کم آبی پوست علت پوست خشک است.

پوست به طور مداوم از طریق راه‌های زیر آب از دست می‌دهد:

  • تعریق: خروج آب از طریق غده‌های عرقی به دلیل گرما، استرس و فعالیت،
  • تعرق یا تبخیر: پوست شما به صورت طبیعی و غیرفعال، روزانه حدود نیم لیتر آب از دست می‌دهد. این اتفاق به دلیل تبخیر یا تعرق آب از سطح پوست صورت می‌گیرد.

فاکتورهای طبیعی مرطوب‌کننده پوست (NMF) که شامل اوره، آمینو اسیدها و لاکتیک اسید می‌شوند با اتصال به آب از تبخیر شدن و کم آبی پوست جلوگیری می کنند. همچنین چربی‌های سطح پوست مثل سرامیدها، اسیدهای چرب و کلسترول که به عنوان سد طبیعی پوست در برابر خروج آب عمل می‌کنند در صورت عملکرد نامناسب باعث ایجاد خشکی پوست می شوند. چون پوست خشک به شکل طبیعی قادر به حفظ رطوبت نیست، باید با استفاده از روش های مراقبت از پوست به آن کمک کنیم.

تشخیص پوست خشک

پوست خشک طیف وسیعی از پوست کمی خشک‌تر از پوست معمولی تا پوست‌های بسیار خشک و شکننده را شامل می‌شود.

برای تشخیص پوست خشک به نکات زیر دقت کنید:

  • پوست کمی خشک ممکن است حس سفتی یا شکنندگی را به شما منتقل کند. ممکن است زبر باشد و گاهی خاصیت کشسانی یا الاستیسیته پوست کاهش می‌یابد.
  • پوست بسیار خشک در صورت عدم رسیدگی ممکن است زخم یا پوسته پوسته شود. همچنین گاهی سفت به نظر رسیده و دچار خارش می‌شود.
  • پوست شدیداً خشک معمولاً در بخش‌های خاصی از بدن مثل آرنج، دست، پاشنه و زانو دیده می‌شود. ضخیم شدن، ترک برداشتن، پوسته پوسته شدن و خارش از نشانه‌های آن است.

پوست شدیداً خشک معمولاً در سالمندان و دست‌های به شدت کم آب شده (به ویژه در فصل زمستان) مشاهده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم، تمامی انواع پوست با افزایش سن به سمت پوست خشک می‌روند. همچنین بسیاری از افراد با پوست معمولی یا چرب در فصول سرد سال، دچار خشکی پوست می‌شوند. پس نوع پوست ممکن است به شرایط اقلیمی هم وابسته باشد.
 پوست خشک نباید دچار التهاب یا درماتیت باشد. اگر پوست به دلیل التهاب خشک شده باشد، دیگر با نوع پوست خشک طرف نیستیم و با یک مشکل پوستی مواجهیم.

پوست مختلط

پوست مختلط

در پوست مختلط نوع پوست در نواحی گونه با نواحی T (پیشانی، چانه و بینی) متفاوت است. البته ناحیه‌ی T می‌تواند به اندازه‌ی یک خط باریک یا بسیار گسترده باشد. بخش‌های چرب‌تر پوست مختلط به دلیل افزایش تولید چربی و بخش‌های خشک به دلیل کاهش تولیدات سبوم ایجاد می‌شود.

تشخیص پوست مختلط

برای تشخیص پوست مختلط به نکات زیر دقت کنید:

  • منافذ بزرگ در ناحیه‌ی T
  • گونه‌های دارای پوست معمولی تا خشک
  • ناحیه‌ی T شکل چرب شامل پیشانی، چانه و بینی

پوست چرب

پوست چرب به پوستی گفته می‌شود که بیش از حد چربی (سبوم) تولید می‌کند. تولید بیش از حد سبوم «سبوریا» نامیده می‌شود. مواردی مانند عوامل ژنتیکی، تغییرات و عدم تعادل هورمونی، برخی داروها، استرس و محصولات آرایشی آکنه‌زا می‌توانند باعث ایجاد پوست چرب شوند.

تشخیص پوست چرب

برای تشخیص پوست چرب به نکات زیر دقت کنید:

  • براق شدن پوست
  • منافذ پوستی بزرگ و قابل مشاهده
  • پوست ضخیم‌تر و رنگ‌پریده است. 

مهم‌ترین مشکل افراد با پوست چرب، کومودوها (جوش‌های سرسیاه و سرسفید) و همچنین انواع و اقسام آکنه‌ها است. زمانی که با موارد خفیف آکنه مواجه هستیم، تعداد زیادی کومودو روی صورت و بیشتر اوقات روی گردن، شانه‌ها، پشت و سینه مشاهده می‌شود. در موارد متوسط و شدید آکنه،  پاپول‌ها (جوش‌های کوچک بدون سر سیاه یا سفید قابل تشخیص) و پوسچول‌ها (جوش‌های متوسط با مرکز سفید یا زرد) پدیدار شده و پوست قرمز و ملتهب به نظر می‌رسد.

برخی شرایط خاص پوستی

جدا از مشکلات مربوط به نوع پوست، گاهی اوقات پوست دچار شرایط خاصی می‌شود که به رسیدگی‌های ویژه نیاز دارد. دو مورد از شایع‌ترین شرایط پوستی شامل پیری پوست و کم آبی پوست می‌شود.

پاک سازی صورت

هر کدام از ماسک های لایه بردار را چند مرتبه باید استفاده نمود؟

 تعداد دفعات لایه برداری پوست صورت به نوع پوست بستگی دارد. فاصله زمانی استاندارد استفاده از هر کدام از ماسک های لایه بردار به تفکیک نوع پوست خشک، چرب و معمولی به شرح زیر است:

  • پوست چرب: کسانی که پوست چربی دارند، پوست آن ها نسبت به ماسک های لایه بردار مقاومت و تحمل بیشتری دارد و می‌توانند تا 5 بار در هفته هم از این لایه بردارها استفاده کنند.
  • پوست خشک: کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، به هیچ عنوان نباید بیش از هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنند.
  • پوست نرمال و معمولی: کسانی که پوست نرمال و معمولی دارند، می توانند از هر نوع روش لایه برداری برای پوست صورت استفاده کنند. با این حال در هفته یک یا حداکثر دو بار لایه برداری سطحی انجام دهند.

اگر قصد دارید، پوست صورتتان را در خانه لایه برداری کنید، باید با توجه به نوع پوست خود از مواد گیاهی و طبیعی مفید استفاده کنید تا پوستتان آسیبی نبیند.

بهترین لایه بردار خانگی برای پوست چرب

مراقبت و لایه برداری پوست چرب، کار آسانی نیست. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پوست چرب و مستعد انواع جوش و آکنه دارید باید در انتخاب لایه بردار خانگی دقت بیشتری به کار بگیرید؛ چرا که انتخاب و استفاده مواد نامناسب روی پوست چرب می تواند چربی آن را تشدید کند و به دنبال آن جوش و آکنه روی پوست صورت ظاهر شود. در ادامه به معرفی 4 ماسک لایه بردار موثر و طبیعی خانگی برای پوست چرب می پردازیم.

لایه برداری صورت با کیوی

  1 عدد کیوی، 2 قاشق چای خوری شکر و چند قطره روغن آفتابگردان: کیوی را پوست گرفته و آن را له کنید به طوری که با اضافه کردن شکر و چند قطره روغن آفتابگردان، مخلوطی یک دست ایجاد شود، سپس مخلوط را روی پوست صورت و گردن به مدت 4 تا 5 دقیقه قرار داده و در نهایت صورت خود را بشوئید. استفاده از کرم های مرطوب کننده پس از شستن این ماسک جهت جلوگیری از خشکی پوست، الزامی است.

لایه برداری صورت با شکر

لایه برداری صورت با لیمو ترش و شکر

اگر قصد لایه برداری صورت در خانه با مواد طبیعی را دارید، از ماسک لیمو ترش و شکر غافل نشوید. دانه ‌های شکر این قدرت را دارند تا سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرند و به پاکسازی صورت کمک نمایند. استفاده از لیمو ترش که سرشار از اسیدیته و آنزیم های متنوع می باشد، باعث کاهش اندازه منافذ پوست شده و میزان  ph پوست را خنثی می نماید. تمامی این فعالیت ها در کنار هم باعث کاهش تولید بیش از حد چربی در پوست می شوند. به همین خاطر ماسک لیمو ترش و شکر را می توان به عنوان قویترین لایه بردار پوست چرب استفاده نمود. همچنین با پاک سازی صورت خود با این ماسک احتمال بروز هر گونه جوش و آکنه کاهش می یابد و پوستی نرم و روشن خواهید داشت.

مواد مورد نیاز: 1 قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش، 2 قاشق چای‌خوری شکر قهوه ای یا شکر سفید، 2 قاشق غذاخوری عسل  و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

برای تهیه این لایه بردار و روشن کننده پوست چرب کلیه مواد را با هم مخلوط کرده، خوب هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود. پس از آماده شدن ماسک آن را روی پوست خود بمالید و به شکل دایره ای روی پوست ماساژ دهید. به مدت 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا روی پوست باقی بماند و سپس پوست صورت خود را شست و شو دهید. استفاده از این ماسک لایه بردار تاثیرات چشمگیری را در صورت ایجاد خواهد کرد.

لایه برداری صورت با سفیداب

یکی از قدیمی ترین روش های لایه برداری پوست صورت در خانه، استفاده از سفیداب است. این روش به ویژه برای کسانی که پوست بیش از حد چرب دارند و پوستشان به صورت مداوم جوش می زند، بهترین و قوی ترین روش پاک سازی صورت است. سفیداب این قدرت را دارد تا سلول های مرده پوست را از بین برده و به رفع سریع جوش و لک پوستی کمک نماید.

برای تهیه این ماسک خانگی لایه بردار پوست چرب ابتدا باید یک عدد سفیداب یا روشور را در مقداری گلاب قرار دهید و به آن فرصت دهید تا مدت 10 تا 12 ساعت داخل گلاب خیس بخورد. بعد از گذشت این زمان سفیداب را به خوبی له کنید و مجددا با گلاب مخلوط نمایید. به همین سادگی ماسک شما آماده است و می توانید آن را برای چند دقیقه روی پوست صورت خود ماساژ دهید و پس از آن صورت خود را آب سرد بشویید. سفیداب بهترین و ارزانترین اسکراب لایه بردار خانگی است.

ماسک برای پوست چرب

ماسک لایه بردار صورت چرب با جوش شیرین و سرکه سیب

با اطمینان می توان گفت که یکی از مطمئن ترین روش های خانگی برای پاک سازی صورت، استفاده از جوش شیرین در کنار سرکه سیب می باشد. جوش شیرین تعادل pH پوست را حفظ کرده و از بروز جوش و آکنه پیشگیری می کند. با کمک جوش شیرین به راحتی می توانید چربی های اضافی روی پوست خود را از بین ببرید. استفاده از سرکه سیب که یک ماده ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده طبیعی است، خواص این ماسک را برای لایه برداری پوست چرب دو چندان کرده است.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، دو قاشق غذاخوری سرکه را به میزان گفته شده با هم مخلوط نمایید و آن را روی تمامی قسمت‎های صورت بمالید. سپس به محض این که احساس کردید پوست صورتتان خشک شده است، آن را با آب سرد بشویید. به یاد داشته باشید که این ماسک لایه بردار قوی خانگی برای پوست چرب مناسب است.

لابه برداری پوست صورت باعث می شود تا سلول های مرده از پوست جدا شوند و جوش های زیر پوستی و سر سیاه نیز از بین بروند که در نهایت پوستی شفاف و درخشان را به ارمغان می آورد.

بهترین لایه بردار پوست خشک

 اگر شما هم پوست خشکی دارید، ممکن است شنیده باشید که پوست خشک نیاز به لایه برداری ندارد. در صورتی که افرادی که پوست خشک دارند برای آن که پوستی زیبا، جوان و عاری از لک و جوش داشته باشند، لازم است تا پوست خود را لایه‌برداری نمایند.

لایه برداری پوست خشک قدری حساس تر از پوست چرب است؛ چرا که در صورت هر گونه اشتباهی در انتخاب لایه بردار، پوست شما خشک تر شده و دچار مشکلات جدی خواهد شد. در ادامه به معرفی 3 ماسک لایه بردار خانگی برای پوست خشک می پردازیم.

آووکادو بهترین لایه بردار خانگی 

آووکادو یکی از بهترین موادی است که می توان برای لایه‌برداری پوست خشک از آن استفاده کرد؛ چرا که حاوی چربی های سالمی است که با تکیه بر آن می تواند پوست را به خوبی تغذیه کرده و مشکلات پوست خشک را درمان نماید. این میوه جادویی علاوه بر پاک سازی صورت، درخشندگی بی نظیری هم روی بافت پوست ایجاد کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می نماید.

مواد لازم و طرز تهیه: یک عدد آووکادو، یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری خامه مورد نیاز است. برای تهیه این لایه بردار طبیعی صورت ابتدا باید آووکادو را خرد کنید و دو قاشق چای‌خوری از آن را با یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری خامه مخلوط نمایید. بدین ترتیب ماسک میوه ای شما آماده است. اما اگر حس کردید ترکیب به دست آمده غلیظ است، می توانید برای رفع این غلظت چند قطره گلاب که آن هم برای پوست خواص متعددی دارد را اضافه نمایید. سپس مواد را روی پوست صورت خود بمالید و پس از گذشت تقریبا 10 تا 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

لایه برداری با جو دوسر

اسکراب با جو دوسر

پاک سازی صورت به کمک جو دوسر از محبوبیت بسیاری برخوردار است. شما می‌ توانید برای لایه برداری سریع صورت در خانه از این ماده استفاده کنید. دانه های ریز جو این قدرت را دارد تا سلول های مرده پوست را با حفظ رطوبت پوست از بین ببرد. به همین خاطر جو دوسر برای لایه برداری پوست خشک بسیار پرکاربرد است.

این ماسک با پاک سازی صورت و از بین بردن جوش های سرسیاه، پوستی شفاف و درخشان را به شما هدیه خواهد کرد و به عقیده بسیاری از افراد بهترین لایه بردار صورت خانگی است. وجود مواد دیگری همچون روغن بادام و عسل به تغذیه و رطوبت هر چه بیشتر پوست های خشک کمک می کند.

مواد لازم و طرز تهیه: 4 قاشق غذاخوری جو دوسر، 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری روغن بادام و 1 عدد سیب مورد نیاز است. برای تهیه این لایه بردار خانگی لازم است تا جو دوسر را به عسل و روغن بادام اضافه کرده و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. سپس سیب را خرد کرده و آن را هم به مواد اضافه نمایید. بدین ترتیب ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی پوست صورت خود به صورت دایره ای ماساژ داده و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی صورتتان بماند. سپس پوستتان را آب سرد بشویید.

مواد لازم و طرز تهیه: 1 عدد موز، 1 قاشق غذاخوری شیر و 2 قاشق غذاخوری جو دوسر: برای تهیه ی این ماسک کلیه مواد را با هم مخلوط کرده تا خمیری یک دست حاصل شود، سپس آن را به آرامی روی پوست صورت و گردن، 4 تا 5 دقیقه ماساژ دهید تا سلول های مرده ی پوست از بین روند، در نهایت با آب ولرم صورت خود را بشورید و خشک نمائید.

مواد لازم و طرز تهیه: مخلوط 2 قاشق چای خوری بلغور جو دوسر آسیاب شده، 1 قاشق چای خوری آووکادو و چند قطره عسل را به کمک یک قاشق خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست حاصل گردد، خمیر را به مدت چند دقیقه روی پوست قرار داده و در نهایت آبکشی کنید. ایجاد رطوبت مورد نیاز پوست، شفاف و درخشان شدن آن از جمله اثرات این ماسک طبیعی است.

لایه برداری پوست صورت با نمک

نمک به تنهایی یک لایه بردار صورت خانگی و در عین حال ملایم است؛ چرا که به خوبی می تواند، سلول های مرده پوست را از بین ببرد. نمک برای لایه برداری پوست خشک هم مناسب است، زیرا دارای املاحی است که به نرم شدن پوست و بازگشتن رطوبت به آن کمک شایانی می کند. روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب است و وجود همین اسیدهای چرب باعث می شود تا در کنار پاک سازی صورت، پوست خشک هیچ آسیبی نبیند و مرطوب گردد.

مواد لازم و طرز تهیه: یک چهارم پیمانه نمک دریا و نصف پیمانه روغن زیتون مورد نیاز است. نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا مخلوطی خمیری شکل حاصل شود. اکنون ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی پوست خود بمالید تا از نتایج خیره کننده این لایه بردار خانگی لذت ببرید.

برای کمک به لایه برداری پوست های خشک از ماسک های خانگی استفاده کنید که حاوی روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون باشند.

بهترین لایه بردار پوست نرمال یا معمولی

اگر پوستتان نه خشک است و نه چرب، پس شما پوست معمولی و نرمال دارید، پوست نرمال بهترین نوع پوست می باشد. مشکلات پوست نرمال از سایر انواع پوست کمتر است و برای انتخاب ماسک لایه بردار پوست هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. افرادی که پوست نرمالی دارند، برای پاک سازی صورت خود به راحتی می توانند از انواع لایه بردارهای خانگی بهره بگیرند. در ادامه به معرفی 2 مورد از بهترین ماسک های لایه بردار خانگی می پردازیم.

ماسک سیب و عسل

ماسک سیب و عسل

بهترین ماسک لایه بردار طبیعی برای کسانی که پوست نرمال و معمولی دارند، ماسک سیب و عسل می باشد. سیب و عسل هر دو این قابلیت را دارند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند و در نهایت باعث پاکسازی و لایه برداری کامل پوست شوند.

مواد لازم و طرز تهیه: یک عدد سیب و دو قاشق غذاخوری عسل مورد نیاز است. ابتدا سیب را رنده کنید و پس از اضافه نمودن عسل به آن، مواد را به خوبی با هم مخلوط نمایید. ترکیب حاصل را حدودا به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و پس از آن صورت خود را با سرد بشویید.

ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ

ماسک روغن زیتون و زرده تخم مرغ یکی از بهترین ماسک ها برای لایه برداری پوست صورت محسوب می شود؛ چرا که هر دو مواد موجود در این ماسک یعنی هم روغن زیتون و هم زرده تخم مرغ دارای خاصیت لایه برداری، رطوبت رسانی و درخشان کنندگی پوست می باشند.

مواد لازم و طرز تهیه: یک قاشق چای خوری روغن زیتون، دو قاشق چای خوری سبوس گندم و یک عدد زرده تخم مرغ نیاز است. برای تهیه این ماسک تمامی مواد گفته شده را با هم مخلوط نمایید. مواد را به قدری با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست خود قرار دهید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا روی پوست باقی بماند. پس از گذشت این مدت می توانید صورت خود را بشوئید.

مواد لازم و طرز تهیه: 1 عدد تخم مرغ، 2 قاشق چای خوری نمک دریایی، نصف قاشق چای خوری آب لیمو و چند قطره عسل مورد نیاز است. جهت تهیه ی این ماسک، کلیه ی مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و به مدت 4 تا 5 دقیقه ماسک را روی پوست قرار داده و در نهایت صورت را شست و شو دهید. این ماسک ضمن کاهش چربی اضافی پوست، موجب کاهش لک های پوست نیز خواهد شد.

دقت کنید که لایه برداری بیش از حد می تواند باعث آسیب دیدن پوست شما شود.

فیس آپ چیست؟

فیس آپ چیست؟

دستگاه فیس آپ (Face up )، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن است که برای جوانسازی، سفت شدن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک و لایه برداری مورد استفاده قرار می گیرد. فیس آپ پوست یک روش قطعی برای جوانسازی و پاکسازی صورت به شمار می رود که بدون دردسر و در مدت زمان کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

دستگاه فیس آپ دارای یک هندپیس مکانیکی میکرو پالس مداری است که مجموعه ای از هندپیس های قابل تعویض از جنس کاربید سیلیکون را دارد. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست صورت را روشن و نرم سازد. میکرو پالس، پوست را ماساژ می دهد و همزمان موجب تحریک عضلات در زیر پوست می شود و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو تکنیک که تنها در یک هندپیس گنجانده شده است، پوست را نسبت به تولید کلاژن جدید ترغیب و تحریک می کند.

فیس آپ با هدف از بین بردن یا تصحیح مشکلات خاص پوستی ناشی از اپیدرم و لایه های سطحی تر درم انجام می شود. دستگاه فیس آپ می تواند شرایطی مانند دیسکرومیا، لک های ناشی از افزایش سن، خطوط ریز و اسکار ها را از بین ببرد و در عین حال منجر به تشکیل کلاژن جدید شود. بدین ترتیب، پوست بعد از همان اولین جلسه درمانی، درخشان تر، صاف و زیباتر به نظر می رسد.

 فیلم پاک سازی پوست با دستگاه فیس آپ

مزایای استفاده از فیس آپ 

  • بدون درد
  • لایه برداری و پاک سازی
  • جوانسازی صورت
  • سفت کردن پوست
  • افزایش ضخامت پوست
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • رفع چین و چروک پوستی
  • رفع تیرگی نواحی مختلف بدن
  • افزایش شادابی و طراوت پوست
  • فیس آپ در مدت طولانی اثر خود را حفظ می کند.
  • روشن کردن پوست با فیس آپ مقرون به صرفه می باشد.
  • نتیجه استفاده از فیس آپ خیلی سریع و مطلوب می باشد.
  • با استفاده از فیس آپ، بیمار در مدت زمان کمی درمان می شود.
  • بعد از انجام فیس آپ نیاز به استراحت نمی باشد و می توانید به کارهای خود رسیدگی کنید. 
  • قابل استفاده برای رفع تیرگی نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل، آرنج، زانو، قوزک پا و بیکینی
  • بهبود ترک های پوستی در نواحی بازو، شکم، سینه و … که در اثر بارداری و تغییرات وزنی ایجاد می شود.
  • با کمک فیس آپ نه تنها تیرگی های پوست برطرف می شوند، بلکه پوست بسیار جوان و شاداب می شود.
  • بیمار بستری نمی شود و به همراه نیازی ندارد و بعد از انجام آن بلافاصله می تواند کارهای روزمره خود را انجام دهد.

نتایج فیس آپ

نتایج فیس آپ

از همان اولین درمان فیس آپ صورت، پوست درخشان و صاف به نظر می رسد، بدون عیب و نقص و قرمزی خاصی. برای نتیجه قابل توجه تر، یک سری درمان ۴ الی ۸ جلسه ای مورد نیاز است، اگرچه تعداد جلسات درمان به مشکل مورد نیاز برای درمان و پاسخ بیمار به این روش درمانی بستگی دارد. درمان فیس آپ بسیار سریع است و شما می توانید پس از پایان جلسه، فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید. پاک سازی صورت با فیس آپ به مراقبت های خاصی نیاز ندارد. به طور کلی، دستگاه فیس آپ با طراحی جدید و کاربری آسان، روشی جدید در درمان انواع مشکلات پوستی می باشد.

 هزینه انجام فیس آپ 

 مانند دیگر روش های زیبایی و جوان سازی پوست هزینه فیس آپ صورت بسته به شدت و عمق مشکلات پوستی شما و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است.

نتایج فیس آپ

مراقبت بعد از پاک سازی صورت با دستگاه فیس آپ

۳ تا ۵ روز بعد از درمان فیس آپ توصیه می شود:

  • به هیچ عنوان از ترکیبات حاوی AHA یا BHA (گلیکولیک، لاکتیک یا اسید سالیسیلیک) استفاده نکنید.
  • به طور مکرر و روزانه پوست خود را مرطوب نگه دارید.
  • در صورت لایه برداری یا خشکی آشکار پوست، از کرم های نرم کننده (حاوی اوسرین و اوره) با خاصیت رطوبت رسانی و تسکین دهندگی بالا استفاده کنید.
  • حتی در روزهای قبل از درمان، خود را در معرض لامپ های UVA-UVB قرار ندهید و برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب، از پوست خود محافظت کنید و از لوسیون محافظ حاوی فیلترهای UVA – UVB (دی اکسید تیتانیوم) استفاده کنید.
  • در صورت بروز خارش، احساس سوزش یا قرمزی، به طور روزانه از ماسک تسکین دهنده، جذب کننده یا شاداب کننده (حاوی رس، گل و لای معدنی غنی شده با عصاره های گیاهی، مانند بابونه، زیرفون، بالم لیمو) استفاده کنید.

بهترین مرکز فیس آپ

بهترین مرکز فیس آپ در تهران

چنانچه در صدد لایه برداری، پاکسازی و جوان سازی پوست خود با یک روش قطعی و دائمی هستید، به شما فیس آپ صورت در بهترین مرکز پوست و مو شریعتی را معرفی می کنیم. خوشبختانه مفتخریم اعلام کنیم که این مرکز مجهز به این دستگاه جدید و مدرن می باشد و شما می توانید با خیالی آسوده پوست صورت تان را به دست متخصصین با تجربه آن بسپارید.

برای دریافت خدمات جوانسازی پوست، استعلام جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، تماس با ما را فراموش نکنید. مشاوران مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

نتیجه گیری

شما با مطالعه این مقاله با چند نمونه از ماسک های لایه بردار خانگی برای انواع پوست (خشک، چرب و معمولی) آشنا شدید. حال اگر زمان کافی برای تهیه این ماسک‌های طبیعی را ندارید، می‌توانید از دستگاه فیس آپ برای پاک سازی صورت استفاده نمایید. با صرف کمترین زمان و هزینه و در عین حال دریافت بالاترین کیفیت با مراجعه به مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی از خدمات این مرکز بهره ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا