انواع دستگاه پاک سازی پوست

                               فیس آپ بهترین دستگاه پاک سازی پوست 

انواع دستگاه پاک سازی پوست

داشتن پوست زیبا و شاداب در ظاهر افراد نقش بسزایی دارد. بسیاری از افراد به دلیل مشغله های گوناگون قادر به رسیدگی اصولی به پوست خود نیستند. یکی از مراقبت هایی که اغلب به آن روی می آورند، پاکسازی پوست صورت است و اگر پوست مشکلات پیچیده تری داشته باشد از پاکسازی صورت با دستگاه استفاده می شود. پاکسازی صورت به دلایل مختلفی از جمله رفع جوش‌ های سرسیاه، سلامتی و جوانسازی پوست انجام می شود. بعضی از افراد هم فقط به دنبال آرامش و تغذیه پوست خود هستند.

پاکسازی پوست با دستگاه علاوه بر حل مشکلات پوستی، فواید بسیاری از جمله جوانسازی و شادابی پوست دارد. امروزه دستگاه های پاکسازی پوست تنوع بسیار زیادی دارند که هرکدام کاربد و مزایای خاصی دارند، بنابراین انتخاب بهترین دستگاه پاک سازی پوست کار بسیار سختی است. به طور عمده دستگاه های پاکسازی پوست به 3 دسته سالنی، خانگی و پزشکی تقسیم می شوند. دستگاه های جوانسازی پوست در صورت استفاده مناسب و به موقع، تاثیر بلند مدت خواهند داشت. شما می‌ توانید با توجه به نوع پوست و نیاز خود و همچنین توصیه پزشک بهترین آن‌ ها را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم 11 دستگاه پاکسازی پوست صورت و همچنین بهترین دستگاه پاک سازی پوست، فیس آپ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای پاک سازی پوست با دستگاه

پوست دارای منافذ زیادی می باشد، آلودگی های محیطی و لوازم آرایش نامرغوب که در تماس با پوست قرار می گیرند سبب مسدود شدن منافذ پوستی می شوند که این امر باعث ایجاد ضایعات متنوعی روی پوست می شود.

همانطور که می دانید، زیبایی چهره یکی از پارامترهای مهم در ارتباطات اجتماعی و اعتماد بنفس فردی می باشد. پوست سالم و جوان نقش مهمی در زیباسازی هرچه بیشتر چهره دارد. امروزه به دلیل اهمیت جوانسازی پوست، تکنیک های نوینی ابداع شده اند که تاثیرات شگرفی ایجاد می کنند و همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. اگر پاکسازی پوست به موقع و با روش های مناسب صورت پذیرد، فرد جوانی و شادابی پوست خود را حفظ می کند و از موارد آزار دهنده ای همچون جوش صورت، آکنه، چین و چروک و سایر عوارض جلوگیری بعمل می آورد. بنابراین انتخاب بهترین دستگاه پاک سازی صورت، فیس آپ را به شما پیشنهاد می کنیم تا از زیبایی پوست صورت خود نهایت لذت را ببرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

معرفی دستگاه های پاک سازی پوست

معرفی 11 دستگاه پاکسازی پوست 

  1. دستگاه اکسیژن صورت
  2. هیدرافیشیال
  3. دستگاه فرکانس بالا (High Frequency)
  4. دستگاه بلولایت رفع آکنه
  5. دستگاه گالوانیک صورت
  6. هیدرودرم
  7. لیزر (Laser Skin Resurfacing)
  8. میکرونیدلینگ
  9. میکرودرم
  10. میکرودرم ابریژن
  11. دستگاه فیس آپ

دستگاه اکسیژن صورت

روش پاکسازی با اکسیژن دقیقاً همان چیزی است که از نام آن پیداست. پس از آماده شدن صورت و باز کردن منافذ، اکسیژن از طریق یک ابزار فشار ویژه به پوست وارد می ‌شود. این روش منافذ را پاک کرده و گردش خون را بهبود می‌ بخشد. این کار باعث می ‌شود که پوست شما دوباره جوان و با طراوت شود.

دستگاه اکسیژن صورت برای انواع پوست مناسب است و باعث آبرسانی و روشن‌ تر شدن پوست می ‌شود. افرادی که از پوست لک ‌دار و کدر خود خسته شده‌ اند، می ‌توانند این روش پاکسازی پوست را امتحان کنند.

هیدرافیشیال

اگر از جوش ‌های سر سیاه، سرسفید و افتادگی پوست رنج می ‌برید، هیدرافیشیال می ‌تواند روش مناسبی برای پاکسازی صورت شما باشد. این دستگاه لایه بیرونی و سلول ‌های مرده پوست شما را مانند جاروبرقی تمیز می‌ کند. دستگاه هیدرافیشال با مکش بالا هرگونه آلودگی و کثیفی را از روی صورت شما برمی ‌دارد.

بعد از پاکسازی با دستگاه چندین سرم به پوست تزریق می ‌شود تا پوست شما را تمیز، هیدراته و روشن کند. هیدرافیشیال برای پوست‌ های خشک، معمولی، مختلط و چرب مناسب است.

دستگاه فرکانس بالا (High Frequency)

دستگاه فرکانس بالا، فرکانس رادیویی یا های فرکانسی نیز نامیده می ‌شود. نوعی دستگاه پاکسازی صورت است که در آن از جریان ‌های الکتریکی با فرکانس بالا برای اکسیژن رسانی به پوست استفاده می ‌شود. این روش بدون درد برای انواع پوست‌ های مستعد آکنه بسیار مؤثر است. همچنین به کاهش ظاهر چین و چروک‌ و کوچک شدن منافذ کمک می کند. های فرکانسی سموم و باکتری ‌ها را از بین می ‌برد.

دستگاه بلولایت رفع آکنه

دستگاه بلولایت رفع آکنه با هدف از بین بردن باکتری ‌هایی که باعث آکنه می ‌شوند کار می‌ کند. آکنه‌ هایی که با سایر روش‌ های پاکسازی پوست از بین نرفته ‌اند، با این روش درمانی سبک، قابل درمان هستند. دستگاه بلولایت به ندرت باعث ایجاد عوارض جانبی می شود و به پوست آسیب نمی رساند.

دستگاه گالوانیکدستگاه گالوانیک صورت

دستگاه گالوانیک صورت از جریان‌های گالوانیک برای تحریک صورت استفاده می ‌کند. گالوانیک یکی از روش های لیفت صورت با استفاده از جریان الکتریکی است که با استفاده از دستگاهی خاص، مواد محلول در آب یا مواد مرطوب کننده را از طریق جریان الکتریکی وارد لایه های عمقی پوست کرده و به تغذیه پوست و افزایش سطح اکسیژن آن کمک می کند. این روش موجب آبرسانی پوست، شفافیت پوست و افزایش قابلیت جذب مواد توسط سلول های پوستی می شود. گالوانیک صورت روشی بدون درد و جراحت بوده و برای همه نوع پوست حتی پوست های حساس مناسب است. با استفاده از این روش سلول های مرده پوست از بین می روند و سلول های جدید جایگزین آنها شده و پوست جوان و شاداب می شود. علاوه بر این، در این روش از چندین محصول مراقبت پوستی نیز استفاده می ‌شود. در میان انواع مختلف روش‌ های پاکسازی پوست، گالوانیک یکی از بهترین روش‌ های ضد پیری برای کاهش چین و چروک پوست است که می تواند میزان اکسیژن رسانی به پوست و جذب رطوبت را بالا ببرد. فراموش نکنید که دستگاه گالوانیک صورت با دستگاه مربوط به بدن متفاوت است و باید برای نقاط دیگر بدن از دستگاه مخصوص استفاده کنید. پاکسازی پوست با دستگاه گالوانیک برای به حداقل رساندن چین و چروک، تقویت پوست، تولید کلاژن و سفت شدن پوست مناسب است. نتایج فوری قابل مشاهده هستند، اما برای حفظ نتایج به چندین جلسه درمانی نیاز خواهید داشت.

لیزر(Laser Skin Resurfacing)

لیزر درمانی یک روش پاکسازی تهاجمی است. مهم‌ ترین لیزر مورد استفاده برای پاک سازی پوست لیزر فرکشنال است که احیا کننده پوست است. لیزر لایه‌ های خارجی پوست را از بین می ‌برد و تولید کلاژن را تحریک می ‌کند. به این ترتیب شرایط را برای رشد سلول‌ های جدید فراهم می‌ کند. همچنین از این روش می‌ توان برای کاهش ظاهر خطوط روی صورت و گردن استفاده کرد.

لیزر درمانی ممکن است برای بعضی از افراد دردناک باشد. بنابراین، قبل از درمان باید از کرم ‌های بی‌حس کننده استفاده کنید. تعداد جلسات درمانی مورد نیاز شما به پوست شما بستگی دارد. پس از درمان ممکن است احساس آفتاب سوختگی داشته باشید.

دستگاه هیدرودرم

پاکسازی پوست با هیدرودرم

هیدرودرم روشی بسیار شبیه به میکرودرم می باشد اما با این تفاوت که پایه کار در این نوع دستگاه ها با آب است، یعنی آب باعث از بین رفتن سلول های مرده سطح پوست می شود و سلول های نو و جدیدی را جایگزین آن ها می کند و در نتیجه پوستی شفاف خواهید داشت.

استفاده از این دستگاه باعث می شود که آبرسانی کامل روی پوستتان انجام شود، زیرا این دستگاه با روش سایشی عمل می کند و بدین صورت لایه خارجی و آلوده را که حاوی سلول های مرده است را از پوستتان بر می دارد. معمولا پیشنهاد می شود که بعد از استفاده از این روش پاک سازی از سرم های آبرسان پوست استفاده کنید تا خشکی و حساسیت پوست شما به حداقل برسد. کار با این دستگاه نیز معمولا توسط پزشک انجام می شود.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

پاکسازی پوست با دستگاه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش پاکسازی تهاجمی است که برای جلوگیری از درد به کرم بی‌ حس کننده احتیاج دارد. میکرونیدلینگ زخم‌ های کنترل شده ‌ای را از طریق سوزن‌ های ریز در پوست ایجاد می ‌کند. این منافذ ایجاد شده کم کم خود را ترمیم می کنند و باعث افزایش گردش خون و تولید کلاژن می ‌شوند. میکرونیدلینگ باعث بهبود علائم پیری، جای جوش، ناهمواری بافت پوست می ‌شود و در نتیجه پوست چند برابر شاداب تر و تازه تر از قبل خواهد شد. این روش با استفاده از دستگاه هایی مثل درما رولر نیز انجام می شود و تاثیر زیادی در رفع ترک های پوستی و چین و چروک‌ها دارد.

از طرفی نباید در مورد ایجاد منافذ نگران بود، زیرا این منافذ پوست کاملا سطحی هستند و مشکل خاصی را به وجود نخواهند آورد. این دستگاه ها معمولا دارای LED رنگ قرمز هستند که همین رنگ قرمز عامل کلاژن سازی و جوان سازی پوست است. این دستگاه پاکسازی نیز در مطب پزشک توسط متخصص پوست انجام می گیرد.

پاکسازی پوست با میکرودرم

میکرودرم یکی دیگر از دستگاه های پاکسازی پوست است. در این نوع روش افراد متخصص پوست شما را برای کلاژن سازی تحریک می کنند. در این نوع دستگاه، کریستال های اکسید آلومینیوم روی پوست فرد ریخته می شود که این مواد معدنی سلول های آسیب دیده و مرده را از سطح پوست جدا می کنند و منافذ پوست شما را کاملا تمیز می کنند. این لایه برداری از طریق وکیومی انجام می شود که در سر این دستگاه نصب است و با مکش خود سلول های مرده را بیرون می کشد که استفاده از این دستگاه نیز معمولا توسط پزشک متخصص و در مراکز درمانی معتبر انجام می شود.

در این نوع پاکسازی تنها لایه بسیار نازکی از روی پوست فرد برداشته می شود که در واقع این نوع برداشته شدن لایه پوست به صورت سایشی است و مواد مهم و معدنی پوست شما از بین نمی رود و در نهایت پوستی خواهید داشت که سلول های مرده آن از بین رفته اند و دوباره شاداب شده است. این نوع پاکسازی همچنین هر گونه کدری، زخم ها و اثرات آبله را از بین می برد و حدودا 20 تا 30 دقیقه زمان می برد. بعد از این روش باید مراقبت از پوست را دو چندان کنید و تا چند هفته در معرض نور شدید آفتاب قرار نگیرید.

دستگاه میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن

نوعی از میکرودرم وجود دارد که مشهور به میکرودرم ابریژن است. میکرودرم ابریژن یک روش کم‌ تهاجمی برای پاکسازی پوست است. این دستگاه ابزاری دارد که سر آن بلورهای الماس یا کریستال قرار دارد و جنس آن اکسید آلومینیوم است. پزشک از این ابزار دستی برای اسپری کردن بلورهای کوچک کریستال روی پوست استفاده می‌ کند. این دستگاه وقتی روی سطح پوست قرار می گیرد لایه های فوقانی پوست را تراش سطحی می دهد و با مکش، کریستال ها را از سطح پوست جمع می کند. بنابراین لایه ی رویی پوست به آرامی حذف می شود. با قدرت مکش دستگاه، بلورها همراه با سلول‌ های مرده تراشیده شده، از سطح پوست به داخل دستگاه کشیده می شوند. به خاطر مکش دستگاه جریان خون بیشتر شده و طراوت و شادابی پوست بهتر می شود. از این روش می توان برای رفع جای جوش، تاتو، خالکوبی، آکنه، چروک های سطحی، لکه‌ های ناشی از افزایش سن، ترک های پوستی، برطرف کردن منافذ باز پوست، جای سوختگی سطحی و … استفاده کرد. ممکن است طی درمان احساس کنید که کسی پوست شما را سنباده می کشد، اما درد نخواهید داشت. معمولاً میکرودرم صورت، حدود ۳۰-۴۰ دقیقه طول می کشد. میکرودرم گردن نیز به حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. متخصص پوست، پس از پایان درمان، به پوستتان مرطوب کننده می زند.

با از بین رفتن سلول‌ های مرده انباشته شده بر روی صورت افزایش گردش خون و افزایش میزان کلاژن و الاستین در پوست را خواهید داشت. این روش بدون درد و غیرجراحی است.

به طور کلی این روش برای درمان مشکلات پوستی زیر استفاده می شود:

  • کدری پوست
  • یکنواخت نبودن بافت یا رنگ پوست
  • ملاسما (لکه های قهوه ای پوست صورت)
  • لکه های تیره ای که بعد از بهبود آکنه ها ایجاد می شوند.
  • لک های پوستی که با افزایش سن ایجاد می شوند. (لکه های پیری)

دستگاه فیس آپ

پاکسازی پوست با دستگاه لایه بردار فیس آپ

فیس آپ جدیدترین روش لایه برداری و پاکسازی پوست است که طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این روش جدید همزمان با جوانسازی، پوست را ماساژ می دهد که موجب افزایش جریان خون و در نتیجه کلاژن سازی پوست می گردد. نام این تکنولوژی (Face Up) به گونه ای است که ممکن است برخی بر این باور باشند که تنها برای پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که این روش برای سایر اندام های بدن نیز بسیار کاربردی است. همچنین فیس آپ در رفع تیرگی نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل، آرنج، زانو، قوزک پا و بیکینی کاربرد دارد. فیس آپ را می توان نسل جدید و پیشرفته دستگاه های میکرودرم دانست که دیگر مشکلاتی مانند پاشیدن پودر، گیر کردن پودر در دستگاه را ندارد. استفاده راحت و بدون خطر این دستگاه در نواحی اطراف چشم، یکی از مهم ترین مزیت های آن به شمار می آید. در ادامه می خواهیم با این تکنولوژی روز و برتری های آن نسبت به تمام دستگاه های پاک سازی پوست آشنا شویم.

فیس آپ چیست؟

فیس آپ با اعمال تغییراتی در پوست، موجب لایه برداری و جوانسازی پوست می شود. این دستگاه دارای یک هد سیلیکونی است که مناسب با پوست هر فرد و میزان لایه برداری که باید برای او انجام شود، مشخص می گردد. این هد با سرعتی معین روی پوست و نواحی مورد نظر حرکت می کند تا پوست های مرده را جدا کند. در این روش هیچ گونه ماده شیمیایی در پوست استفاده نمی گردد. هد فیس آپ کاملا شخصی است. در جلسه اول این هد به فرد تحویل داده می شود و در جلسات بعدی باید با خود به همراه داشته باشد.

جوانسازی و لایه برداری پوست با این روش هیچ عوارض و التهابی در پی ندارد. بسته به نواحی مورد تقاضا برای فیس آپ مدت زمان انجام آن متفاوت است اما در بیشترین حالت ممکن می توان گفت حداکثر ۳۰ دقیقه زمان می برد. پس از اتمام کار نیز می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید زیرا فیس آپ جزء روش های بدون درد محسوب می شود.

کاربردهای فیس آپ

 کاربردهای فیس آپ

  • جوانسازی پوست
  • رفع خشکی پوست
  • رفع منافذ باز پوست
  • رفع ترک های پوستی
  • رفع تیرگی های پوستی
  • تحریک پوست برای تولید کلاژن
  • برطرف کردن جای جوش و زخم
  • از بین بردن جوش های سر سیاه
  • ماساژ پوست و افزایش شادابی آن
  • برطرف کردن انواع کک و مک و لکه های پوستی

تیرگی و خشکی پوست اغلب در نواحی زانو، آرنج، قوزک پا و زیر بغل دیده می شود. در واقع لایه خشکیده ای که در این نواحی وجود دارد، پوستی مرده محسوب می شود که می توان با استفاده از فیس آپ طی چند جلسه آن را جدا و به بهبود ظاهر پوست نیز کمک نمود.

فیلم فیس آپ در رفع تیرگی های زانو، آرنج و قوزک پا

مزایای فیس آپ

تمامی کاربردهای فیس آپ را می توان از جمله مزیت های آن دانست.

  • لایه برداری
  • بدون درد است.
  • سفت کردن پوست
  • نیاز به بیهوشی ندارد.
  • رفع چین و چروک پوستی
  • افزایش شادابی و طراوت پوست
  • برای استفاده در اطراف چشم بسیار مناسب است.
  • قابل استفاده برای بسیاری از نواحی پوست بدن
  • بهبود ترک های پوستی در نواحی بازو، شکم، سینه و … که در اثر بارداری و تغییرات وزنی ایجاد می شود.

هزینه پاک سازی پوست با فیس آپ

 هزینه انجام فیس آپ در مراکز مختلف متغیر می باشد، به این دلیل که در برخی از مراکز سابقه و تجربه کاری پرسنل در انجام خدمات زیبایی بسیار زیاد است و همین تجربه کاری باعث می شود که احتمال بروز خطر و خطا به کمترین میزان کاهش داشته باشد. در هر حال میزان تخصص و تجربه پرسنل در بکارگیری دستگاه های مختلف برای زیبایی باعث می شود که میزان هزینه در مراکز زیبایی مختلف تفاوت هایی داشته باشد.

البته معیارها و ملاک های دیگری نیز در هزینه فیس آپ نقش دارد مثل تجهیزات مرکز، ناحیه مورد نظر، اندازه، نوع و عمق مشکل و لکه پوستی و تعداد جلساتی که می خواهید فیس آپ انجام دهید. نکته قابل تامل این است که مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات را همراه با قیمت های مناسب و تخفیفات ویژه ارائه می دهد.

تعداد جلسات لازم برای یک دوره فیس آپ

عوامل مختلفی در تعیین تعداد جلسات لازم برای فیس آپ موثر است. اینکه کدام ناحیه از بدن را هدف قرار دهید، نوع مشکل، شدت آن و جنس پوست شما همگی در میزان اثربخشی این روش اهمیت دارند. به طور میانگین می توان گفت برای یک دوره کامل فیس آپ، ۳ جلسه کفایت می کند اما ممکن است تا ۶ جلسه هم ادامه داشته باشد.

نکات مراقبتی بعد از فیس آپ

نکات مراقبتی لازم پس از فیس آپ

  • از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید تا حد ممکن بپرهیزید. در موارد اضطراری از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  • بهتر است به مدت ۲۴ ساعت پس از هر جلسه، از کشیدن لیف و ماساژ ناحیه تحت درمان، خودداری کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت پس از لایه برداری صورت با فیس آپ از اصلاح کردن خودداری نمایید.
  • سعی کنید تا ۳ الی ۴ روز بعد، پوست ناحیه تحت درمان را مرطوب نگه دارید.

فیس آپ در چه شرایطی توصیه نمی شود؟

چنانچه دارای عفونت باکتریال، ویروسی و قارچی فعال در پوست ناحیه مورد نظر هستید و زخم، خراش و بریدگی باز روی پوست ناحیه تحت درمان دارید، نمی توانید از فیس آپ برای لایه برداری پوست استفاده کنید.

مراقبت های لازم پس از لایه برداری پوست

پس از انجام لایه برداری، پوست نسبت به اشعه خورشید حساس می گردد، بنابراین باید از ضد آفتاب های قوی تر استفاده نمود و لایه حفاظتی ضخیم تری از آن بر روی پوست مالید. به علاوه از نور خورشید چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم پرهیز نمود و در ساعاتی که نور خورشید بیشترین نفوذ را دارد بهتر است فرد از خانه خارج نشود. رعایت بهداشت پوست بعد از لایه برداری نیز اهمیت ویژه ای دارد تا از خطر عفونت پوست جلوگیری شود.

بهترین کلینیک در تهران

بهترین کلینیک لایه برداری پوست با فیس آپ در شمال تهران

انتخاب بهترین کلینیک پوست و زیبایی بسیار اهمیت دارد. زیرا اگر شما در انتخاب خود کم توجهی کنید و یا به برخی مولفه ها اهمیت ندهید، ممکن است عواقب جبران ناپذیری برایتان رخ دهد و به نتیجه دلخواه خود هم نرسید.

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با ارائه انواع خدمات پوستی به عنوان یکی از بهترین مراکز زیبایی در تهران مشغول به فعالیت است. این کلینیک در زمینه فیس آپ بهترین تجربه را داشته و می تواند بهترین نتیجه را برای شما عزیزان به ارمغان آورد.

 

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا