رفع لکه های قهوه ای صورت با 8 روش استثنایی!

رفع لکه های قهوه ای صورت

رفع لکه های قهوه ای صورت با چه روش هایی ممکن است؟

وقتی یک نفر پوست صاف و درخشانی دارد، همه ی ما میگوییم که چقدر خوش شانس است. کاش ما هم مثل او پوست بدون مشکلی داشتیم. اما در حال حاضر و با وجود این حجم از آلودگی که در محیط اطراف ما وجود دارد، کمتر کسی پیدا می شود که با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم نکند.

یکی از این مشکلات که رواج زیادی هم دارد، بروز لکه های قهوه ای صورت است.

این لکه ها که در اثر مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی، پیری، بیماری های پوستی و …به وجود می آیند، گاهی مواقع دوام زیادی دارند و به سادگی برطرف نمی شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

در این مقاله از وبسایت لیزر دیسکانت می خواهیم در مورد اینکه چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم صحبت کنیم. اگر به دنبال رفع لکه های قهوه ای صورت هستید، یا اینکه این موضوع برایتان جالب است، پس بهتر است تا انتهای مطلب ما را دنبال کنید.

روش های رفع لکه های قهوه ای صورت

در ادامه به برخی از مهم ترین روش های رفع لکه های قهوه ای صورت اشاره کرده ایم.

  • هیدروکینون

یکی از بهترین روش هایی که برای درمان هایپرپیگمنتیشن وجود دارد، استفاده از هیدروکینون است. همان طور که می دانید ملانین ها منجر به تولید رنگدانه در پوست می شوند. اما هیدروکینون تولید ملانین را کم می کند.

رفع لکه های قهوه ای صورت

برخی از کشورها مصرف هیدروکینون را به دلیل عوارض ممنوع کرده اند. در سال 2007، تحقیقی صورت گرفت که نشان دهنده ی بروز سرطان در موش هایی بود که هیدروکینون مصرف کرده بودند. البته دانشمندان نتوانستند این مسئله را اثبات کنند که همین اتفاق در انسان نیز رخ می دهد.

هیدروکینون ممکن است منجر به التهاب پوست شود. به خصوص وقتی که از هیدروکینون غلظت بالا استفاده می شود. اگر فرد به درستی از کرم های هیدروکینون استفاده نکند، ممکن است پوست اطراف لکه های قهوه ای صورت را روشن تر کند و اثر زیادی روی خود لکه ها نگذارد.

  • کوجیک اسید

یکی دیگر از درمان های محبوب هایپرپیگمنتیشن، اسید کوجیک است. البته ممکن است به اندازه ی دیگر درمان ها موثر نباشد.

در سال 2013، تحقیقاتی صورت گرفت تا اثرگذاری هیدروکینون را با کوجیک اسید مقایسه کنند. در این تحقیق، کوجیک اسید با غلظت 0.75 درصد را با هیدروکینون 4 درصد برای درمان ملاسما در 60 داوطلب، مقایسه کردند. نتایج نشان می داد که اثرگذاری هیدروکینون خیلی بالاتر است.

دقت داشته باشید که کوجیک اسید ممکن است پوست های حساس را ملتهب سازد. به همین دلیل برای همه مناسب نیست.

  • رتینوئید ها

رتینوئید ها یکی از مشتقات ویتامین A هستند. این ماده می تواند تولید سلول های تازه را افزایش دهد که در نهایت به مرور زمان، منجر به رفع لکه های قهوه ای صورت می شود.

ممکن است پزشک متخصص، رتینوئیدهای حرفه ای و قوی مثل ترتینوئین تجویز کند. به خصوص برای هایپرپیگمنتیشن های شدید!

این محصولات 3 الی 6 ماه طول می کشد تا اثرگذاری داشته باشند. هرچقدر که رتینوئید قوی تر باشد، احتمال بروز التهاب و قرمزی نیز بیشتر خواهد شد.

نکته: محصولاتی که حاوی رتینوئید هستند در مدت زمان بارداری نباید مصرف شوند چرا که در برخی مواقع، ویتامین A ممکن است منجر به زایمان ناقص شود.

رتینوئیدها همچنین ممکن است حساسیت به اشعه UV را بیشتر کنند. پس بهتر است در مدت زمانی که از رتینوئید استفاده می کنید، مصرف ضدآفتاب های با SPF بالا را نیز در روتین پوستی تان قرار بدهید.

  • لایه برداری شیمیایی

لایه بردارهای شیمیایی، در واقع نوعی اسید هستند که سطح بالایی سلول های پوست را از بین می برند. این اسیدها شامل آلفا هیدروکسی اسید ( مثلا اسید لاکتیک) و بتا هیدروکسی اسید (مثل سالیسیلیک اسید) هستند.

رفع لکه های قهوه ای صورت

لایه برداری شیمیایی همچنین برای رفع لکه های قهوه ای صورت، شروع به افزایش تولید سلول های پوستی جدید می کند. این لایه برداری شیمیایی را می توان برای پوست های خشک و حساس نیز انجام داد. البته، درست مثل رتینوئیدها، لایه برداری شیمیایی نیز حساسیت پوست نسبت به آفتاب را بیشتر می کند.

بهترین روش های رفع لکه های قهوه ای صورت در مطب

درمان هایی که تا به این جای کار نام بردیم، بیشتر در خانه استفاده می شوند. در واقع اولین گام برای رفع لکه های قهوه صورت به حساب می آیند.

اما در صورتی که این روش ها، اثرگذاری لازم را نداشتند باید به سراغ شیوه های پیشرفته تری برویم.

برخی از بهترین روش ها و پروسیجرهای درمانی برای رفع لکه های قهوه ای صورت شامل موارد زیر است:

  • لیزر درمانی: در این روش، درمالوژیست برای رفع لکه های قهوه ای صورت از امواج اشعه های لیزر استفاده می کند. البته همواره خطر این مسئله وجود دارد که لیزر درمانی لکه های قهوه ای را بدتر کند. بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی، بخش کوچکی از پوست را با لیزر درمان کنید و منتظر نتیجه بمانید. اگر بدتر نشد، می توانید لیزر درمانی را برای باقی پوستتان نیز امتحان کنید.
  • لایه برداری شیمیایی: لایه برداری شیمیایی، ورژن حرفه ای تر و قوی تر از اسیدهای لایه برداری هستند. در واقع این لایه برداری های حرفه ای، روی لایه های عمیق تر پوست اثر می گذارند. البته دوره نقاهت و بهبود ناشی از لایه برداری شیمیایی حرفه ای، طولانی تر است.

رفع لکه های قهوه ای صورت

  • میکرودرم ابریژن: در این روش از پودر کریستال برای رفع سلول های مرده ی پوست استفاده می شود. میکرودرم ابریژن در رفع لکه های قهوه ای صورت بسیار موثر است و عوارض جانبی خاصی هم ندارد. البته ممکن است برای چند ساعت کوتاه، پوست را دچار التهاب و قرمزی کند اما به سرعت برطرف می شود.
  • فیشیال پوست: درمان فیشیال پوست، شامل چند مرحله است که پاکسازی، لایه برداری، میکرودرم فیس آپ، نور درمانی، ماساژ و …را در برمی گیرد و شاید بهترین روش برای رفع لکه های قهوه ای صورت باشد.

سخن آخر

لکه های قهوه ای روی صورت، می توانند به دلایل مختلفی به وجود آمده باشند اما شیوه ی درمان آن ها، فرق زیادی ندارد. شما باید پیش از هر چیزی به پزشک مراجعه کنید و شرایط پوستی تان بررسی شود. سپس متناسب با نیاز شما، بهترین روش درمان لکه های قهوه ای صورت انتخاب خواهد شد.

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، یکی از بهترین مراکز زیبایی پایتخت است که تمام درمان های پوستی را انجام می دهد. اگر از دیدن لکه های قهوه ای صورت خودتان خسته شده اید و به دنبال تغییری بزرگ در پوستتان می گردید، توصیه می کنیم سری به صفحه ی تماس با ما بزنید و نوبت بگیرید. مشاوره با متخصص پوست در مرکز زیبایی شریعتی کاملا رایگان است.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا