تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی دقیقا چیست؟

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی

تفاوت فشیال صورت با پاکسازی، سوالی هست که ممکنه در ذهن خیلی از ما باشه! اما آیا واقعا تفاوتی با هم دارند؟ نه، این دو اصطلاح معنی یکسانی دارند اما کلمه فشیال اصطلاح بهتر و رسمی تری هست که مراکز پزشکی و معتبر از این کلمه بیشتر استفاده می کنند.

آرایشگاه ها و مراکز غیر پزشکی نیز معمولا از اصطلاحاتی نظیر پاکسازی استفاده می کنند. پس ما تا اینجا متوجه شدیم که این دو کلمه یکسان هستند اما بهتر هست از اصطلاح مناسب تر و تخصصی تر فشیال استفاده کنیم.

در ادامه این مقاله از لیزر دیسکانت به بررسی جزئیات فیشیال صورت می پردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی
تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی

مراقبت از پوست

تا به حال دقت کرده اید که افراد ساکن روستاها و شهرهای کوچک چقدر پوست های لطیف و سالمی دارند و کمتر دچار عارضه های پوستی مانند لک، جوش و چین و چروک می شوند؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

واقعیت این است که زندگی در شهرهای بزرگ و شلوغ، همراه با استرس و آلودگی های محیطی زیادی است. علاوه بر این ساکنین شهرهای شلوغ، معمولا رژیم های غذایی چندان سالمی هم ندارند. در چنین شرایطی، حفظ سلامت پوست دشوارتر و البته مهم تر است.

اگر می خواهید پوست سالمی داشته باشید و زودتر از سنین میانسالی، شاهد بروز چین و چروک و عارضه های پوستی نباشید باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید.

خیلی ها هستند که تلاش می کنند تا با استفاده از محصولات داروخانه ای مانند کرم ها، لوسیون ها و ماسک های مختلف از پوست خود مراقبت کنند.

خیلی ها هم هستند که به ماسک ها و مواد ترکیبی طبیعی روی می آورند. اما اگر این روش ها را امتحان کرده باشید، می دانید که این راهکارها به تنهایی موثر نمی باشند و با وجود این اقدامات هم چنان پوست شما دچار جوش، لک  و … می شود. با این شرایط مناسب ترین اقدام مراجعه به مراکز پزشکی و تخصصی زیبایی و پوست هست.

مراکز پزشکی به ما کمک می کنند تا هم بتوانیم درمان های مناسب برای مشکلات پوستی مان انتخاب کنیم و هم با تکنیک های جوانسازی و لایه برداری مناسب آشنا شویم. یکی از اقدامات مناسب در این حوزه فشیال در مراکز پزشکی هست.

فشیال در مراکز پزشکی کاری تخصصی و درمانی می باشد و مانند سالن های آرایشگاهی صرفا استفاده از ماسک های داروخانه ای، دستگاه بخور و … نمی باشد.

اهمیت پاکسازی پوست صورت

قرار داشتن مداوم در معرض آلودگی های صنعتی، رژیم های غذایی نامناسب، استرس زیاد، هوای خشک و آلوده باعث می شود تا پوست صورت بعد از مدتی دچار عارضه های مختلفی همچون جوش، لک و حتی چین و چروک شود. پاکسازی اصولی و ماهانه کمک می کند تا لایه های انباشته شده آلودگی و چربی از سطح پوست حذف شود و ظاهر کدر پوست که معمولا همراه با جوش های سر سیاه در اطراف بینی و گونه ها می باشد جای خود را به پوستی تمیز و شفاف بدهد.

گاهی هزینه و زمان مناسب برای استفاده از محصولات پوستی خانگی در نظر میگیرید اما انتخاب و نوع محصولات پوستی و مراقبتی تان درست نیست. با پاکسازی پوست در مراکز پزشکی این فرصت را خواهید داشت که علاوه بر فشیال اصولی، در مورد روتین پوستی خود یعنی محصولاتی که روزانه و مداوم استفاده می کنید نیز با پزشک صحبت کنید تا بتوانید نتیجه خوب و موثر از مراقبت پوستی در خانه بگیرید.

با توجه به اینکه ما هر روز در معرض آسیب های پوستی قرار داریم و پوست جدید هر 28 روز یکبار جایگزین پوست مرده می شود باید فشیال هر 4 هفته یکبار انجام شود. عدم پاکسازی منظم و به موقع، باعث می شود آلودگی و چربی بر روی پوست انباشته شود. این حالت زمینه را برای ایجاد جوش و آکنه، لک های پوستی، بزرگ شدن منافذ باز و مواردی از این قبیل به سرعت فراهم می کند.

پاکسازی پوست یک فرآیند چند مرحله ای است که در ادامه به آنها اشار می کنیم.

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی
تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی

مراحل فشیال پوست

مراحل چندگانه پاکسازی پوست عبارتند از:

  • شستشوی صورت با شوینده مناسب
  • لایه برداری پوست صورت
  • تخلیه پوست
  • ماساژ و آبرسانی

در مرحله شستشوی پوست، فشیالیست با استفاده از مواد و پدهای پاک کننده آلودگی های سطحی را از روی پوست برمی دارد. این آلودگی ها شامل چربی ها و گرد و غبار می شود. بهترین محصول برای شستشوی پوست جهت آماده سازی، فوم های شست و شو می باشد.

در نظر داشته باشید که یک مراجعه کننده اصیل و آگاه برای جلسه فشیال، بدون هیچ گونه آرایش و میکاپی به مرکز فشیال مراجعه می کند تا مرحله شست و شوی اولیه پوست توسط فشیالیست صرف پاک کردن آرایش نشود بلکه برای آماده سازی و تمیزتر شدن قبل از لایه برداری باشد.

در مرحله لایه برداری با استفاده از ماسک های مخصوص، دستگاه فیس آپ، درمااف و … سلول های مرده از روی پوست برداشته می شوند. دستگاه فیس آپ نسل جدید میکرودرم می باشد که مزیت های بسیاری نسبت به میکرودرم دارد. از این دستگاه فقط در مراکز پزشکی استفاده می شود.

برخی مزیت های دستگاه فیس آپ:

دستگاه فیس آپ بهداشت بالاتری نسبت به میکرودرم دارد زیرا هر شخص هد مجزا و مخصوص خود را دارد. در لایه برداری پوست با دستگاه فیس آپ، نیاز به استفاده از پودر شیمیایی که خود موجب التهاب و یا آسیب پوستی می شود نیست.

برخلاف میکرودرم که نمی توانیم برای برخی نواحی صورت مانند اطراف چشم استفاده کنیم از فیس آپ به دلیل ایمنی بالا می توان برای همه نواحی حتی اطراف چشم استفاده کنیم.

دستگاه فیس آپ این امکان را دارد که علاوه بر لایه برداری، با استفاده از میکروپالس های مخصوص این دستگاه، موجب افزایش خونرسانی، شادابی و رفع چروک های سحطی پوست شود. یعنی شما علاوه بر پاکسازی تجربه ماساژ با فیس آپ را خواهید داشت.

بعد از مرحله لایه برداری، منافذ پوست برای تخلیه جوش (سرسیاه، سرسفید) و تجمع چربی  آماده است. همان طور که در عکس های فشیال مشاهده کرده اید این مرحله تاثیر زیادی در تغییر ظاهری پوست ایجاد خواهد کرد.

بعد از این مرحله، متناسب با نیاز پوست هر فرد نوبت به آبرسانی، استفاده از محصولات روشن کننده، جوانساز و … همراه با ماساژ می باشد. ماساژ علاوه بر احساس آرامش و ریلکسی به جذب بیشتر محصولات پوستی کمک می کند.

هزینه پاکسازی پوست

هزینه فشیال مانند هر نوع خدمات دیگر در مراکز مختلف، متفاوت می باشد. معیار قیمت  گذاری می تواند عواملی مانند منطقه، برند محصولات مورد استفاده، تجربه و مهارت فشیالیست و … باشد. قطعا قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه ها به دلیل اثرگذاری کمتر دستگاه ها و محصولات کمتر از پاکسازی در مراکز پزشکی می باشد.

بهترین مرکز پاکسازی صورت

در انتخاب بهترین مرکز فشیال به این موارد دقت کنید:

  • حضور پزشک
  • استفاده از محصولات معتبر و مجوزدار
  • تجربه و مهارت فشیالیست
  • نظافت و بهداشت محیط و ابزارها

    مرکز زیبایی شمال تهران از جمله با سابقه ترین مراکز زیبایی در پایتخت است که خدمات فیشیال صورت و پاکسازی صورت را با بهترین دستگاه ها، ماسک ها و زیر نظر بهترین متخصص پوست، با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی
تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی

پاکسازی صورت آقایان

مراحل مختلف فیشیال صورت عبارتند از:

  • شستشو و پاکسازی پوست
  • بخاردهی پوست
  • تخلیه جوش ها و چربی های زیر پوستی
  • لایه برداری پوست
  • ماساژ صورت
  • ماسک گذاری

در مرحله اول متخصص پوست با استفاده از یک پد الکلی و محلول آب و صابون پوست صورت را تمیز می کند تا آمده عملیات شود.

در مرحله دوم با بخار دهی، منافذ پوستی باز شده و آماده تخلیه می شود. حالا که منافذ پوستی باز هستند، پوست آمادگی لازم را دارد تا در مرحله تخلیه تمام چربی های عمیق و جوش های زیرپوستی‌اش تخلیه شوند.

در مرحله بعدی متخصص پوست با استفاده از دستگاه های مختلفی همچون میکرونیدلینگ یا میکرودرم لایه سلول های مرده پوست را برمی دارد. البته باید دقت داشته باشید که بهترین مراکز از بهترین دستگاه های لایه بردار استفاده می کنند.

بهترین دستگاهی که فعلا در بازار برای لایه برداری پوست وجود دارد، دستگاه فیس آپ است. پس سعی کنید مرکزی را انتخاب کنید از برای لایه برداری از فیس آپ استفاده می کند.

و اما یکی از مهمترین مراحل فیشیال صورت که جزو اصلی ترین وجه های تمایز آن با پاکسازی صورت است، مرحله ماساژ پوست است. در این مرحله متخصص پوست با ماساژ صحیح پوست به رفع التهاب ناشی از مرحله لایه برداری کمک کرده و به تولید کلاژن پوست کمک می کند. همین مرحله است که باعث کاهش بیشتر چین و چروک ها و جوانسازی پوستی می شود.

مراکز حرفه ای در بسته های پیشنهادی ویژه خود، کار ماساژ صورت را با سنگ های مخصوص هم انجام می دهند.

و در مرحله آخر برای آرامش بخشی به پوست، یک لایه ماسک مخصوص آبرسان پروتئینه روی پوست گذاشته می شود تا مواد طبیعی و مناسب برای جوانسازی از این طریق به خوبی جذب پوست شوند.

جلسات فیشیال صورت

جلسات فیشیال صورت حدود یک ساعت یا یک ساعت و نیم طول می کشند. فاصله مناسب بین جلسات آن هم بین 30 تا 60 روز است. البته باید توجه داشته باشید که همیشه لازم نیست تمام مراحل فیشیال صورت را انجام دهید. افرادی که مرتبا این کار را انجام می دهند، در جلسات بعدی نیازی ندارند تا همه مراحل شش گانه را انجام دهند.

به همین خاطر خیلی از افراد کار پاکسازی و جوانسازی را به صورت یکی درمیان انجام می دهند. یعنی یک جلسه فیشیال کامل صورت انجام می دهند، و در مدت یک یا دو ماه آینده دو جلسه پاکسازی انجام می دهند تا در گام بعدی دوباره تحت فیشیال صورت قرار بگیرند.

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی
تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی

بهترین مرکز فیشیال و پاکسازی صورت

اگر می خواهید واقعا از کار فیشیال و پاکسازی صورت نتیجه بگیرید، باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید. مرکز زیبایی شمال تهران از جمله با سابقه ترین مراکز زیبایی در پایتخت است که خدمات فیشیال صورت و پاکسازی صورت را با بهترین دستگاه ها، ماسک ها و زیر نظر بهترین متخصص پوست، با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

هزینه فیشیال صورت

فیشیال صورت طبیعتا به واسطه مراحل بیشتری که دارد اندکی از پاکسازی صورت گرانتر است. اما این گرانی نسبی به این معنی نیست که کار فیشیال صورت درمان گرانقیمتی است.

واقعیت این است که فیشیال صورت به عنوان یک درمان غیرتهاجمی و طبیعی کمترین خطری برای شما ندارد و هزینه آن به واسطه جلسات مداوم و اثرگذاری رونددار آن به نسبت عمل های دیگر بسیار ارزانتر است.

درمان لک با فیشیال

اگر به صورت مداوم کار فیشیال صورت را انجام دهید، بعد از مدتی خواهید دید که لک های پوستی ناحیه تحت درمان شما رفته رفته کمرنگ شده و از بین می روند. اثر مراحل پاکسازی، لایه برداری و جوانسازی در پروسیجر فیشیال صورت می تواند اندک اندک موجب برطرف شدن لک های پوستی شود.

سوالات متداول

فرق فیشیال با میکرودرم چیست؟

میکرودرم ابریژن یا به صورت خلاصه میکرودرم، در واقع روشی است که برای لایه برداری سطحی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. میکرودرم دستگاهی الکتریکی است که سری‌ های مخصوصی دارد. این سری های مخصوص حاوی پودر ویژه ای هستند که به پودر کریستال معروف است. پودر کریستال در واقع شامل ریز ذرات تیزی است که سطح رویی و لایه مرده پوست صورت را تراش می دهند.

چند بعد از پاشش پودر کریستال، این پودر از روی پوست صورت برداشته می شود و همراه با آن لایه سلول های مرده پوست نیز جدا می شوند. اینکار باعث می شود علاوه بر لایه برداری، یک آسیب کنترل شده وارد شده و پوست به تولید کلاژن تحریک شود.

در بسیاری از مراکز مرحله لایه برداری پوست در فیشیال را با میکرودرم انجام می دهند. اما بهتر است که فیشیال را در ترکیب با میکرودرم انجام ندهید. روش های دیگری همچون فیس آپ برای لایه برداری طی مراحل فیشیال بهترند.

طبیعی است که میکرودرم برخلاف فیشیال یک پروسیجر تک جلسه ای است که می توانید در فواصل مختلفی آن را انجام دهید. در جالی که فیشیال درمان چند مرحله ای و بسیار کامل تر بوده و اثرگذاری بسیار بیشتری دارد.

تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی
تفاوت فیشیال صورت با پاکسازی

تفاوت فیشیال و میکرونیدلینگ در چیست؟

میکرونیدلینگ از جهات مختلف بسیار شبیه میکرودرم ابریژن است. با این تفاوت که به جای دو مرحله، کار لایه برداری را در یک مرحله انجام می دهد. یعنی چه؟

به این صورت که در میکرونیدلینگ به جای اینکه یک پودر کریستال مخصوص روی صورت بپاشند، از سری‌های ویژه ای استفاده می کنند که متشکل از چندین سوزن بسیار ریز هستند و دستگاه الکتریکی میکرونیدلینگ این سوزن ها را روی سطح پوست به حرکت درآورده و به واسطه این حرکت دورانی لایه بیرونی پوست را خراش داده و برمی دارد.

خراش ناشی از ساین سوزن های بسیار ریز کاملا سطحی بوده و آسیب جدی به پوست صورت شما نمی رساند. اما همین آسیب سطحی پوست را به تولید کلاژن تحریک کرده و بعد از چندین جلسه در فواصل منظم و کافی موجب جوانسازی پوست صورت و رفع چین و چروک می شود.

باز هم مانند میکرودرم، برخی از مراکز فیشیال را در ترکیب با میکرونیدلینگ انجام می دهند. در حالی که میکرونیدلینگ نیز مناسب ترکیب شدن با فیشیال نیست. میکرونیدلینگ هم یک پروسیجر تک جلسه ای و تک بعدی است و فقط در رفع چین و چروک های سطحی اثرگذار است. در حالی که از طرف دیگر فیشیال یک درمان چند جانبه بوده که علاوه بر جوانسازی پوست، موجب لیفت صورت، ریلکسیشن و پاکسازی پوست هم می شود.

پاکسازی VIP چیست؟

پاکسازی VIP در واقع با فیشیال VIP تفاوتی ندارد. در خدمات VIP اصولا تمامی مراحل فیشیال صورت به بهترین شکل ممکن برای شما انجام می شوند. البته ممکن است مراحل اضافه تری نیز در صورت نیاز صورت بگیرند. در پاکسازی VIP، پوست مزوتراپی می شود، با بهترین دستگاه های موجود در بازار لایه برداری می شود، ماساژ صورت با سنگ مخصوص گواشا صورت می گیرد و غیره.

مطالعات تخصصی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا