رفع تیرگی زیر بغل و آرنج و چندین راهکار درمانی فوق العاده!

رفع تیرگی زیر بغل و آرنج

رفع تیرگی زیر بغل و آرنج

اگر به دنبال کامل ترین مقاله درباره رفع تیرگی زیر بغل و آرنج هستید، پس به جای درستی آمده اید. در ادامه ی این متن تصمیم داریم مهم ترین نکاتی که درباره درمان های رفع تیرگی وجود دارد را برای شما بیان کنیم. اما قبل از هر چیزی باید با علت بروز این مشکل در برخی از نقاط بدن آشنا شویم. با ما همراه باشید

به طور طبیعی رنگ پوست زیر بغلتان باید با دیگر نقاط بدن یکدست و یک رنگ باشد. اما بعضی وقت ها، ممکن است پوست نواحی مختلف بدن تیر تر شود. تیرگی زیربغل و آرنج یا هر نقطه دیگر از بدن؛ معمولا به معنای داشتن یک بیماری جدی و خطرناک نیست اما خب داشتن این معضل هم چیز چندان جالبی نخواهد بود و خیلی وقت ها، افراد از نشان دادن زیربغل، آرنج یا قوزک پای تیره ی خود خجالت زده می شود.

این تیرگی ها معمولا به خاطر نوعی عارضه پوستی به نام AN به وجود می آید. این عارضه باعث می شود که پوست فرد در نقاطی از بدن که چین می خورد، تیره و ضخیم شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

رفع تیرگی زیر بغل و آرنج
رفع تیرگی زیر بغل و آرنج

رایج ترین نقاطی که ممکن است دچار تیرگی شوند، شامل موارد زیر است:

  • زیربغل
  • پشت گردن
  • کشاله ران
  • آرنج ها
  • زانوها
  • قوزک پا
  • بیکینی

علاوه بر این ممکن است به خاطر این اختلال پوست شما دچار خارش و بوی بد هم بشود.

7 الی 74 درصد مردن کل دنیا از مشکل AN رنج می برند. بیشتر مواقع فاکتورهای خطر برای بروز تیرگی در این نواحی به چندین عامل مهم مانند نژاد، سلامت و سابقه ی خانوادگی برمی گردد.

اگر می خواهید بدانید که چرا این اختلال رخ می دهد و به هنگام بروزش چه باید کرد، بهتر است به خواندن این مقاله ادامه دهید. به شما قول می دهیم که در انتهای این مطلب بهترین راهکار رفع تیرگی زیر بغل و آرنج را به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

علت تیرگی زیر بغل و آرنج

رنگ پوست شما توسط رنگدانه هایی به نام ملانوکیتس تشخیص داده می شود. زمانی که این سلول ها بیشتر با هم ترکیب می شوند، به تیرگی پوست در آن ناحیه منتهی خواهند شد.

هرکسی ممکن است به این مشکل دچار شود اما برخی افراد در خطر بیشتری هستند. به عنوان مثال افرادی که پوستشان تیره تر است، احتمال بروز تیرگی در زیربغل و دیگر نقاط بدن آن ها وجود دارد.

برخی مواقع AN ارثی است. ممکن است این عارضه را به خاطر یک ژن معیوب به ارث برده باشید. اگر یکی از اعضای خانواده تان به این مشکل دچار بوده است، پس احتمال بروز آن در شما هم بیشتر می شود.

گرچه AN معمولا به خاطر ژنتیک یا یک عارضه ی دیگر رخ می دهد اما برخی مواقع هم علت بروز این مشکل، به خاطر رفع مکرر موهای زائد است. چنین گفته می شود که التهاب ناشی از شیو و اصلاح مداوم منجر به تولید ملانوکیتس بیشتر می شود.

علت تیرگی زیر بغل و آرنج
علت تیرگی زیر بغل و آرنج

برای این که از التهاب زیربغل جلوگیری کرده باشید، می توانید قبل از شیو از لوبریکانت یا خمیر های اصلاح استفاده کنید. البته بهترین راهکار این است که از لیزر موهای زائد به جای اپیلاسیون و ژیلت کشیدن استفاده کنید. چرا که این روش نه تنها نیاز به اصلاح مکرر را از بین می برد، بلکه حتی موجب روشن شدن نواحی تیره پوست مانند زیر بغل نیز می شود.

اما دیگر دلایل بروز تیرگی های زیر بغل و آرنج را در ادامه فهرست کرده ایم:

چاقی

اضافه وزن باعث می شود که بدن شما در برابر اثرات انسولین مقاوم تر بشود. این هورمون کمک می کند تا بدن قند خون را تنظیم کند. مقادیر زیاد انسولین در خون باعث می شود که تولید رنگدانه ها در پوست بیشتر شود. بیش از نصف افرادی که مبتلا به تیرگی های زیربغل و آرنج و دیگر نقاط بدن هستند، اضاغه وزن دارند.

دیابت نوع 2

چاقی هم چنین یکی از عوامل تشدید کننده ی بروز دیابت نوع 2 است(قند خون بالا) .

افرادی که دیابت نوع 2 داشته باشند نیز در معرض بروز بیماری AN هستند.

سندروم های هورمونی

عارضه هایی که بر روی سطح انسولین خون اثر می گذارند، ممکن است در نهایت منجر به تیرگی زیربغل و آرنج شوند.از جمله

  • سندروم تخمدان چند کیستی
  • سندروم کوشن
  • آکرومگالی
  • تیروئید کم کار
علت تیرگی زیر بغل و آرنج
علت تیرگی زیر بغل و آرنج

دارو

برخی از داروها می تواند سطح انسولین را افزایش دهند و در نتیجه منجر به سیاهی زیر بغل و آرنج شوند.از جمله

  • داروی انسولین
  • کورتیکوزتروئید ها مانند پردنیزون
  • هورمون های رشد انسانی
  • قرص های ضد بارداری
  • نیاسین های با دوز بالا

سرطان

در برخی مواقع نادر، بروز ناگهانی این تیرگی ها ممکن است به علت سرطان باشد. وقتی که این اتفاق رخ می دهد، معمولا شکم، کبد یا روده را تحت تاثیر قرار می دهد. تومورهای سرطانی باعث تحریک پوست به تولید بیشتر رنگدانه می شوند. زمانی که AN به خاطر سرطان باشد، ممکن است دایره های سیاهی را اطراف دهان خود نیز ببینید.

درمان تیرگی زیر بغل و آرنج

معمولاً زمانی که علت زیرین بروز سیاهی را درمان کنید، خود مشکل نیز از بین می برد. علاوه بر این درمان های خانگی و سنتی هم می توانند مفید واقع شوند و در آخر همین مقاله به آن ها اشاره کرده ایم. اما واقعیت این جاست که راهکار بسیار بهتری برای رفع این تیرگی ها وجود دارد که شاید تا به کنون نسبت به آن بی اطلاع بوده اید.

دستگاه های جوانسازی و رفع تیرگی پوست : فیس آپ

دستگاه فیس آپ یکی از بهترین دستگاه هایی است که می تواند برای رفع تیرگی زیر بغل و دیگر نقاط تیره بدن به کار گرفته شود. این دستگاه که نسل جدید میکرودرم ابریژن محسوب می شود، مکانیزم فوق العاده ای برای رفع تیرگی زیر بغل دارد.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به دستگاه فیس آپ به دست آورید، توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید و اگر می خواهید که مرکزی در تهران را پیدا کنید که خدمات فیس آپ تیرگی زیربغل و ..را ارائه می کند، خبر ویژه ای برای شما داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، در کمال افتخار، کلیه خدمات رفع تیرگی زیر بغل و آرنج را با دستگاه فیس آپ به شما ارائه می کند. این دستگاه که جدیدترین نسل دستگاه های جوانسازی است، می تواند به خوبی باعث رفع تیرگی نواحی مختلف بدن شود. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

 

درمان های خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل

چاقی یکی از دلایلی اصلی بروز تیرگی در زیر بغل و دیگر نقاط بدن است. به همین خاطر برای حل این معضل، قبل از هر چیزی توصیه می کنیم که وزن خود را پایین بیاورید. کاهش وزن راه موثری برای درمان دیابت هم هست. اگر شک دارید که داروهایی که مصرف می کنید، علت اصلی بروز این تیرگی ها هستند، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

درمان های طبیعی

چندین راهکار طبیعی برای بهبود و روشن کردن نقاط تیره پوست وجود دارد. از جمله:

  • عصاره خیار یا ماسک آن
  • کورکومین
  • عصاره خارخاسک

دارو درمانی و روش های کلینیکی

متخصص پوست می تواند برای رفع این تیرگی دارو برایتان تجویز کنید. برخی از محبوب ترین و رایج ترین روش های رفع تیرگی زیر بغل شامل موارد زیر است:

  • کرم یا قرص های رتینوئید. اولین گام برای درمان AN معمولا استفاده از ترتینوین است. اگر به طور منظم از آن استفاده کنید می تواند به نازک و روشن شدن پوستتان کمک کند.
  • لایه برداری شیمیایی. می توان از برخی مواد شیمایی برای لایه برداری از پوست استفاده کرد. این پروسه کمک می کند تا پوست ضخیم و آسیب دیده از بین برود و پوست نرم تر و بهتری جایگزین شود. البته دستگاه هایی مانند فیس آپ نیز بدون استفاده از مواد شیمیایی اقدام به لایه برداری می کنند.
  • داروها و کرم های که حاوی ویتامین D هستند نیز می تواند رنگدانه های پوستی را کاهش دهند

از میکرودرم ابریژن و لیزر پوست نیز برای درمان نواحی تیره استفاده می شود اما قطعاً هیچ کدام به اندازه دستگاه فیس آپ برای رفع این مشکل کارایی ندارند.

اگر مبتلا به سرطان هستید نیز، به محض جراحی و برداشتن تومور، تیرگی های پوستی نیز از بین می روند.

بهترین مرکز زیبایی در تهران

گرچه تیرگی ها و سیاهی ها بدن عموماً بدون خطر هستند اما همیشه بهتر است با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید. به خصوص اگر عارضه هایی مانند دیابت یا تیروئید کم کار دارید. اگر علت اصلی بروز سیاهی ها، بیماری یا عارضه ی خاصی باشد، با درمان آن ها می توانید از شر تیرگی های زیر بغل و آرنج نیز خلاص شوید.

مرکز زیبایی شمال تهران، با در اختیار داشتن بهترین درماتولوژیست تهران و به روز ترین دستگاه های دنیا، همواره آماده است تا از صفر تا صد پروسه ی درمان در کنار شما باشد. کافیست با همکاران ما در این مرکز تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنید.

تیرگی آرنج

تا این جای مقاله، بیشتر به ذکر علت و راه های درمان تیرگی زیر بغل پرداختیم، اما تیرگی ها صرفاً در این ناحیه به وجود نمی آیند بلکه آرنج، زانو و قوزک پا نیز از این مشکل در امان نیستند. بیشتر مواقع تیرگی آرنج به خاطر مسائل زیر رخ می دهد:

  • تجمع سلول های مرده ی پوست
  • هایپرپیگمنتیشن ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • مصرف قرص های ضد بارداری
  • ملاسما(نقاط تیره) ناشی از بارداری
  • لکه های ناشی از پیری
  • بیماری های پوستی خاص مانند پسوریاز و اگزما
  • التهاب ناشی از زخم
تیرگی آرنج
تیرگی آرنج

گرچه هر نقطه از بدن ممکن است به خاطر این دلایل، دچار تیرگی شوند اما آرنج ها به خاطر این که اهمیت زیادی به آن ها داده نمی شود و کمتر مراقبتی از ان ها صورت می گیرد، بیش از نقاط دیگری مانند پوست صورت، در معرض خطر هستند.

افرادی که پوست تیره دارند نیز در معرض بروز این تیرگی ها در آرنج، زانو یا قوزک پا هستند.

صرف نظر از این که چه دلایلی می تواند منجر به بروز سیاهی و تیرگی آرنج شود، می توانید با چند درمان خانگی ، تا حد زیادی آن ها را درمان کنید. اما به خاطر داشته باشید که پوست هایی که اوضاع وخیمی دارند، حتما باید به مطب پزشک مراجعه کنند و از روش هایی مانند لیزر یا فیس آپ استفاده کنند.

درمان های خانگی برای رفع تیرگی آرنج

درمان های خانگی در میان مردم به قدری محبوب هستند که عموماً اولین راهی که به ذهن هر کسی می رسد، استفاده از این درمان هاست. اگر با خودتان می پرسید که چرا این درمان ها محبوب هستند باید بگوییم اولین دلیل آن، ارزانی آن هاست. دوم این که اثرات و عوارض جانبی داروها را ندارند.

در نهایت این که اگر می خواهید از دست تیرگی های آرنج ( یا هر نقطه دیگر از بدن خود خلاص شوید، توصیه می کنیم یکی دو تا از راهکارهای زیر را در نظر بگیرید.

آلوئه ورا

بر اساس تحقیقات، مشخص شده که آلوئه ورا می تواند باعث روشن شدن پوست شود. این مسئله به خاطر پروسه ای به نام محرک آلفا آدرنرژیک است که زمانی رخ می دهد که شما محصولی را روی پوست خود قرار می دهید. به دنبال محصولات یا صابون هایی باشید که حاوی آلوئه ورا هستند و روزی 2 بار به پوست خود بزنید.

جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص لایه بردار و روشن کنندگی است که می تواند موجب بهبود وضعیت آرنج شود. یک قاشق چایخوری جوش شیرین به یک لیوان آب اضافه کنید. سپس خوب هم بزنید تا حل شود. بعد این محلول را مستقیما به آرنج بزنید.

مثل یک ماسک پوستی با این محلول برخورد کنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه با آب ولرم آن را بشویید. هر دو هفته یک بار از این محلول استفاده کنید.

جوش شیرین
جوش شیرین

نکته ی مهم : از جوش شیرین برای روی پوست صورت استفاده نکنید.

مرکبات ( پرتغال، نارنگی و …)

بر اساس تحقیقات، مشخص شده که مصرف مکمل هایی که حاوی عصاره ی مرکبات هستند، برای روشن کردن نقاط تیره پوست(ناشی از نور خورشید) بسیار مفید و موثر هستند.

گرچه به راحتی می توانید از میوه هایی مثل لیمو یا نارنج استفاده کنید و نیازی به مکمل های مختلف هم نداشته باشید.

به سادگی می توانید آب این میوه ها را در یک لیوان بگیرید. سپس از یک تکه پنبه یا پارچه ی تمیز برای زدن آب میوه به آرنج ها استفاده کنید. این پروسه را می توانید هر روز تکرار کنید.

مرکبات
مرکبات

بلغور جو و ماست

بلغور جو و ماست ویژگی های نرم کننده دارند که می تواند پوست را مرطوب تر سازد. مثل جوش شیرین، این دو ماده نیز مثل ماسک عمل می کنند.

به اندازه ی مساوی بلغور جو و ماست را با هم ترکیب کنید و سپس به آرنج ها بزنید. هر بار به مدت 20 دقیقه اجازه بدهید که روی آرنج ها باقی بماند.

زردچوبه

این ادویه، از ریشه گیاهی هندی شبیه به زنجبیل به دست می آید. اگر از زردچوبه مثل یک ماسک استفاده کرد می تواند برای درمان عارضه های مختلف پوستی به کار برود.

این ادویه را با آب مخلوط کنید سپس مستقیماً به پوست بزنید. به مدت 10 دقیقه صبر کنید و بعد از آن بشویید.

در نهایت باید عنوان کنیم که تمام روش های خانگی گرچه فایده های زیادی دارند، اما برخی مواقع ناچار هستیم که به سراغ درمان های پیشرفته تر و جدید تری مانند فیس آپ برویم. این دستگاه حقیقتاً برای رفع تیرگی آرنج و زیر بغل و … معجزه آسا است. شما می توانید با مراجعه به مطب یا پیج ما، نمونه تاثیر دستگاه فیس آپ روی تیرگی های زیر بغل و آرنج را ببینید.

پیج ما: Berkelyzerr

Tehranskin.com

مترجم و محقق: ندا ناصری

منبع علمی مقاله 1

منبع علمی مقاله 2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا