روش های طلایی پاکسازی پوست |7 اشتباه رایج در مورد شستن صورت!

روش های طلایی پاکسازی پوست

روش های طلایی پاکسازی پوست

شاید فکر کنید عادت به درآوردن جوش های سرسیاه و زیر پوستی، بزرگ ترین مشکل شما در رابطه با پوستتان باشد. یا این که همیشه با آرایش می خوابید، در ذهنتان بزرگ ترین عادت غلط پوستی تان باشد. اما شاید یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که هر کسی در زندگی روزمره خود مرتکب می شود، شستن بیش از حد صورت است. این را ما نمی گوییم بلکه تمام متخصصان پوست و درماتولوژیست ها عنوان می کنند و به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت.

روش های طلایی پاکسازی پوست
روش های طلایی پاکسازی پوست

خب همه ی ما دلمان می خواهد که پوستی پاکیزه و تمیز داشته باشیم اما یادتان نرود که این کار اصولی دارد. به عنوان مثال در صورتی که به دنبال یک مرکز زیبایی هستید که بهترین روش پاکسازی پوست را به شما ارائه کند، ما برای شما پیشنهاد ویژه ای داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران مجهز به یکی از بهترین و جدیدترین دستگاه های پاکسازی پوست به نام فیس آپ است که می تواند پوستتان را تا چندین درجه روشن تر کرده و حتی چین و چروک های خفیف آن را نیز رفع کنید. دستگاه فیس آپ مزایای بی نظیر دیگری هم دارد و برخلاف دستگاه های میکرودرم قدیمی از متدهایی مانند پودر افشانی استفاده نمی کند بلکه با استفاده از تکنیک سینرژی( ماساژ و میکروپالشن) اقدام به لایه برداری و پاکسازی پوست می کند. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری راجع به این دستگاه به دست آورید، این مقاله را مطالعه کنید. در غیر این صورت و برای اخذ نوبت از این مرکز، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

اشتباهات رایج در مورد مراقبت از پوست

حالا برسیم به مبحث خودمان که همان اشتباهات رایج در مراقبت از پوست است. حتی اگر بهترین دستگاه ها را برای پاکسازی و جوانسازی پوست به کار بگیرید اما مراقبت درستی از پوستتان نداشته باشید، احتمالاً تمام کارهایتان بی فایده است. اما قدم اول در روند مراقبت از پوست، شسشوی درست صورت است. در ادامه به 8 اشتباه رایج در شستن و پاکسازی صورت اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

1- استفاده از محصلات پاک کننده آرایش را فراموش کنید.

ممکن است تنها چیزی که برای پاک کردن آرایشتان استفاده می کنید، همین شیر پاک کن ها و ژل های شستشوی صورت باشد اما بهتر است بدانید که این محصولات فقط آلودگی های سطحی را پاک می کنند و پوست را به حال خود رها می کنند.

اما راهکار پاک کردن ملایم آرایش از روی پوست صورت چیست؟ محصولاتی که روغن زیادی دارند می تواند مفید باشند. با انگشت خشک، از این روغن ها به پوست خود بزنید و بعد از آن با آب ولرم بشویید.

روش های طلایی پاکسازی پوست
روش های طلایی پاکسازی پوست

2- استفاده از یک محصول بد و اشتباه!

روزی دو بار صورت خود را با یک محصولی بشویید که با پوستتان سازگار باشد. البته استفاده از محصولاتی که کف ندارند و صابون در آن ها وجود ندارد هم می تواند گزینه ی خوبی باشد. این دسته محصولات می توانند آلودگی های روی سطح پوست را به خوبی پاک کنند بدون این که روغن های طبیعی و باکتری های مفدی را از بین ببرند. اگر بعد از شستشو احساس کردید که پوستتان خیلی خشک و تنگ شده است، احتمالاً محصولی که استفاده می کنید، برایتان مفید نیست.

3- شستن بیش از حد صورت

برای بیشتر افراد، شستن یکی دو بار در روز صورت مناسب است اما اگر از این بیشتر شود، پوستتان را ملتهب خواهد کرد و به این ترتیب روغن طبیعی پوستتان را از بین می برد. در صورتی که فقط از ضد آفتاب روی پوست استفاده می کنید و آرایش ندارید هم بهتر است از هیچ گونه محصولی استفاده نکنید و همان شستشوی شبانه ی صورت با آب خالی کفایت می کند. بعضی وقت ها خوب است که پوستتان را استراحت بدهید و از هیچ گونه محصولی برای آن استفاده نکنید.

روش های طلایی پاکسازی پوست
روش های طلایی پاکسازی پوست

4- دمای شستشو را تنظیم کنید

شایعه ای وجود دارد که می گوید، اگر با آب گرم پوستتان را بشویید، منافذ آن باز می شود و با آب سرد می توانید این منافذ را ببندید. واقعیت اینجاست که منافذ پوست که عضله ای برای باز و بسته شدن ندارند. گرچه ممکن است آب داغ روی پوستتان احساس خوبی ایجاد کند اما ممکن است اصلاً برای طبیعت پوست مناسب نباشد. روغن طبیعی پوست را از بین می برد و منجر به خشکی بیش از حد پوست می شود. بهترین دمای آب برای شستن صورت، همان آب ولرم است.

شایعه ای دیگر هم وجود دارد که اگر پوستتان را بخور بدهید و بخار آب داغ به پوستتان بخورد، تمیز خواهد شد. اما چنین تفکری از اساس اشتباه است. اگر خیلی نگران هستید می توانید با یک متخصص پوست راجع به بهترین روش مراقب از پوست مشورت کنید.

5- پوستتان را ماساژ ندهید

پوستتان را ماساژ ندهید! البته ماساز دادن صورت می تواند احساس خیلی خوبی داشته باشد اما پوست شما را محکم و کشیده می کند که ممکن است میزان انعطاف پذیری پوست را کم کند. چین و چروک ها هم اساساً به همین خاطر بروز پیدا می کنند و به تدریج پوست هم ملتهب می شود. تازه از هر حوله ای هم برای خشک کردن پوستتان استفاده نکنید. یادتان باشد که این حوله ها منبع آلودگی هستند. دستمال کاغذی بهترین گزینه برای خشک کردن پوست است.

6- برای استفاده از نرم کننده صبر نکنید

برای این که میزان جذب مرطوب کننده را بالاتر ببرید، بلافاصله بعد از شستن صورت و زمانی که پوسستان احساس خنکی دارد، از مرطوب کننده استفاده کنید. همین مسئله در مورد استفاده از سرم ها و محصولات درمانی هم صدق می کند. صبر کردن تا زمانی که پوستتان کاملاً خشک شده باشد، کار مرطوب کننده برای نفوذ به داخل پوست سخت تر می شود و به این ترتیب پوست خشک و ملتهب می شود.

7- از محصولات ارزان و چینی استفاده نکنید

توصیه می کنیم برای داشتن پوستی سالم و تمیز، اندکی هزینه کنید و بیشتر به فکر سلامت پوستتان باشید. به نام برند حتما توجه داشته باشید و سعی کنید که از مارک های معتبر ومعروف استفاده کنید.

در صورتی که از پروسیجر فیس آپ استفاده می کنید هم نیازی به نگرانی نیست. چرا که در مرکز ما بعد از اتمام درمان، از سرم ها و ماسک های مختلف گیاهی برای ارتقای وضعیت پوست استفاده می شود.

یادتان باشد که راز سلامت پوست در مراقب های مناسب نهفته است. پس توصیه های بالا را جدی بگیرید و گاهی هم پروسیجرهایی مانند فیس آپ را امتحان کنید. قطعا نتیجه ی آن ها شما را شگفت زده می کند.

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا