تزریق ژل به صورت لاغر برای حجم دهی و زیبا سازی صورت

تزریق فیلر در صورتهای لاغر: کاربردها، مزایا و عوارض 

تزریق ژل به صورت لاغر

همه افراد از داشتن پوستی شفاف و زیبا که نشانه سلامتی و شادابی پوست است لذت می برند. همان طور که می دانید با افزایش سن، چربی صورت، ساختار استخوانی، کلاژن و الیاف الاستینی صورتمان تغییر کرده و کاهش می‌یابد. افرادی که به دلیل افزایش سن و یا کاهش وزن صورتشان لاغر شده است و یا اینکه اساساً و ژنتیکی صورتی استخوانی دارند می‌توانند با تزریق ژل به صورت لاغر خود، آن را حجیم‌تر کرده و به ظاهری جوان‌تر دست پیدا کنید. در این مقاله به چگونگی تزریق ژل به صورت لاغر می‌پردازیم.

ژل یا فیلر چیست؟

ژل‌ها یا همان فیلرهای پوستی یک روش درمانی ایمن و موثر برای جایگزینی حجم از دست رفته هستند که در انواع مختلفی در بازار موجود است که هر کدام از آن‌ها مزایای مخصوص خود را دارند. هر زمانی که در مورد تزریق ژل سخنی به میان می آید در مورد موارد مختلفی از قبیل رفع کننده ی چین و چروک، برطرف کننده پیری، پر کردن صورت، حجم دادن اجزای صورت و بدن و همچنین جوان سازی پوست صحبت خواهد داشت. این موضوع کاملا بدیهی است که تزریق فیلر می تواند باعث جوان سازی پوست شود. همچنین تزریق فیلر می تواند به عنوان یک راه حل و راهکار مناسب برای افراد لاغر در نظر گرفته شود.

فیلم تزریق ژل 

تزریق ژل به صورت لاغر

وقتی که چربی زیر پوست صورتمان شروع به کاهش می‌کنند، پوست صورت به تدریج دچار افتادگی شده و همچنین خطوط ثابتی ایجاد می‌شوند. علاوه بر این، گونه‌ها شروع به از دست دادن حجم می‌کنند و باعث می‌شود ناحیه‌ی میانی صورتمان “صاف و تخت ” به نظر برسد. یکی از روش‌های از بین بردن این حالت، تزریق ژل به صورت‌های لاغر است. در واقع تزریق ژل برای صورت های لاغر این امکان را به افراد می‌دهد که بدون نیاز به عمل جراحی و تزریق چربی، صورت لاغر و استخوانی خود را حجیم و کانتور کنند. اگر شما نیز فردی با صورت لاغر هستید می توانید با تزریق فیلر نسبت به رفع نقص های چهره خود اقدام نمایند. تنها کافی است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین راهکارها و حجم مناسب را برای شما مشخص نماید. اگر پزشک تجربه کافی را داشته باشد و از فیلر و تجهیزات استاندارد استفاده کند می‌تواند نتیجه دل‌انگیزی را از تزریق ژل به صورت لاغر به شما هدیه کند.

کاربردهای تزریق ژل

کاربردهای تزریق ژل

با بالا رفتن سن صورت چربی زیر پوستی خود را از دست می‌دهد. از آنجایی که عضلات صورت به پوست نزدیکترند، در نتیجه خطوط ظریف و چین و چروک‌های صورت بیشتر نمایان می‌شوند. تزریق ژل به صورت معمولا از کم عمق‌ترین تا عمیق ترین چروک‌ها را به طور موقت بهبود می‌دهد و عضوهای کم حجم صورت را پر می‌کند. فیلرهای پوستی استفاده‌های زیادی دارند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

تزریق ژل به گونه

زاویه دار کردن خط فک و صورت

از بین بردن قوز و افتادگی جزئی بینی

تزریق ژل برای رفع گودی زیر چشم

حجیم کردن گونه و کانتورینگ گونه‌ها با ایجاد خط گونه

ظاهر اِسکارهای موجود در صورت را بهبود می بخشد.

تزریق ژل لب برای خوش فرم و برجسته کردن لب ها

رفع خطوط ماریونت (خطوطی که از گوشه‌های دهان به سمت چانه کشیده می شود.)

کانتورها و خطوط سطحی صورت را تقویت کرد و چین و چروک‌های صورت را هموار نمود.

از بین بردن خط خنده (دو خط پرانتزی شکلی که از کنار پره‌های بینی تا گوشه‌های دهان است.)

خط اخم عمیق که در اثر انقباضات زیاد دچار فرورفتگی شده است و با بوتاکس رفع نمی شود.

برجسته‌ سازی چانه  مخصوصا در افرادی که استخوان چانه‌شان به طور ژنتیکی کوچک است.

چگونگی انجام تزریق ژل

مراحل انجام تزریق ژل

در طول مشاوره، پزشک می‌تواند یک روش جوان‌سازی متناسب برای شما را مشخص کند. هر بیمار از نظر کاهش حجم و خطوط استاتیک نیازهای مختلفی دارد. بنابراین در جلسه مشاوره نیازها و خواسته های خود را با پزشک در میان بگذارید. قبل از مراجعه به کلینیک صورت خود را بشویید و با صورتی کاملاً پاکیزه و بدون آرایش به کلینیک مراجعه کنید. قبل از تزریق، از بی‌حس کننده موضعی استفاده می شود تا درد ناشی از تزریق را تسکین دهد. البته برخی از برندهای ژل حاوی لیدوکائین هستند که درد حین تزریق را کاهش پس از علامت گذاری دقیق نواحی مورد نظر، از سوزن‌های بسیار ظریف برای تزریق استفاده می‌شود. جهت سوزن ها و زمان نگه داری آنها در پوست موارد مهمی هستند که توسط پزشک باید در نظر گرفته شوند. تزریق ژل بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه طول می شود و نتایج آن فوری است. انتخاب برند معتبر ژل و اطمینان از تزریق درست آن‌ها که به دست پزشک توانمند و باتجربه انجام می شود، برای دستیابی به نتیجه طبیعی و دلخواه بسیار موثر است.

دو نکته مهم در تزریق ژل:

  • تکنیک تزریق و تجربه پزشک
  • استفاده از برند معتبر

انواع فیلرها

انواع فیلرهای صورت

از انواع فیلرها می‌توان برای حجم دهی نقاط مختلف صورت و بدن استفاده کرد، اما لازم است قبل از انتخاب ژل یا فیلر با انواع فیلرها آشنایی مختصری داشته باشید تا بتوانید بهترین برند را انتخاب کنید. علاوه بر نوع فیلر، رعایت مراقبتهای بعد از تزریق ژل نیز در ایجاد شکل نهایی ناحیه تحت درمان بسیار تاثیر گذار است.

ژل اسید هیالورونیک: یکی از امتیازات ویژه این فیلر این است که اسید هیالورونیک به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود. اسید هیالورونیک در بدن مسئول حفظ استحکام و انعطاف‌پذیری پوست است. بنابراین سلول دوست است و بعد از مدتی جذب بدن می شود.

میکروسفرهای ساخته شده از کلسیم: میکروسفر به معنی ریز دانه کروی شکل است، هرچه تعداد مولکول های میکروسفر بیشتر باشد ماندگاری آن نیز بیشتر است. ساختار این فیلر هم شبیه به مواد معدنی طبیعی است که در بدن یافت می‌شود، به همین دلیل دیگر نگرانی برای واکنش‌های آلرژیک وجود ندارد. به مرور زمان بدن به طور طبیعی میکروسفرها را جذب کرده و کلاژن طبیعی در جای خود باقی می‌ماند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها فیلر رادیس (Radiesse) است که به پوست حجم می دهد و تورفتگی‌ها را پُر می‌کند، با این کار ظاهر پوست بهبود پیدا کرده و جوان‌تر می‌شود.

تفاوت بهترین برند با سایر ژل ها

در انتخاب ژل و فیلر دقت کنید زیرا ژل های ارزان چینی و 10 سی سی در بعضی از مراکز و کلینک ها استفاده می شود. از ژل های ارزان و چینی انتظار ماندگاری نداشته باشید. برندهای مرغوب و ماندگار ژل و فیلر ارزان نیستند.
ژل های ارزان در برخی افراد واکنش و عفونت پوستی ایجاد می کند. این ژل ها در برخی افراد ماه های اول ممکن است عادی و خوب به نظر بیاید، اما بعد از مدتی گلوله گلوله و سفت می شوند و حتی با وجود تصمیم به تخلیه نیز به راحتی از لب و سایر بخش های صورت خارج نمی شوند. استفاده از ژل و فیلر مرغوب نه تنها نگرانی این موضوع را رفع می کند، بلکه برندهای معتبر ماندگار هستند، قابلیت جذب و سازگاری با بدن دارند و عارضه و عفونت ایجاد نمی کنند. حتما برند ژل و فیلر را از مرکز مورد نظرتان جویا شوید.

چه افرادی از تزریق ژل نمی توانند استفاده نمایند؟

  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به سرطان
  • افراد با سابقه سکته مغزی
  • افراد دارای عفونت در منطقه تزریق
  • افرادی که قبلا ژل های دائمی تزریق کرده اند.
  • افراد دارای آکنه یا تاول در ان منطقه هستند.
  • افراد مستعد به تشکیل گوشت اضافه و اسکار
  • بیماری های خود ایمنی و ضعف سیستم ایمنی مثل دیابت
  • افراد مبتلا به آلرژی به موارد موجود در ژل یا ماده بی حس کننده
  • افراد با سابقه سکته قلبی، خون لخته شده و ترومبوز ورید های عمقی

ماندگاری تزریق ژل به صورت لاغر چقدر است؟

ماندگاری نتایج حاصل از تزریق ژل به صورت‌ لاغر به برند ژل، میزان تزریق شده، لاغری صورت، سن فرد، توانایی پزشک در تزریق ژل به صورت و نحوه مراقبت های بعد از تزریق ژل بستگی دارد. به طور کلی هر پرکننده ماندگاری خاصی دارد و بدن هر شخص، آن را با سرعت متفاوتی متابولیزه می‌کند.
با این حال برخی از انواع فیلرها وجود دارند که با نام ژل دائمی شناخته می‌شوند و عوارض زیاد و بعضا جبران ناپذیری پس از تزریق ایجاد می‌کنند و به همین دلیل استفاده از ژل‌های دائمی در سراسر دنیا به جز برخی موارد استثنا، ممنوع است. بنابراین بسته به نوع مواد اولیه  ممکن است ماندگاری تزریق ژل بین ۶ ماه تا یک سال باشد. پس از این دوره می توان مجدداً تزریق را تکرار کرد. استفاده از کرم ضد آفتاب و مراقبت از پوست می تواند مدت زمان ماندگاری این پر کننده ها را افزایش دهد. البته فیلرهایی مانند ژوویدرم و رستیلین در صورت مراقبت صحیح و مداوم تا 2 سال ماندگاری خواهند داشت.

تزریق ژل در دوران بارداری

تزریق ژل در دوران بارداری

تزریق ژل یا فیلرها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. مسلماً هیچ مادری نمی‌خواهد فرزندش را در معرض خطر عفونت، خونریزی یا عوارض دیگر قرار دهد. گرچه که اکثر متخصصان می‌گویند تزریق ژل در بارداری خطر بسیار کمی دارد چون این ژل‌ها به صورت موضعی تزریق شده و نرخ جذب شدن آن‌ها در خون هم بسیار کم است، بهتر است احتیاط کرد و تزریق فیلر را به بعد از زایمان موکول کرد. البته هیچ نتیجه قطعی درباره عوارض تزریق ژل در بارداری به دست نیامده است.
یکی دیگر از نگرانی‌ها استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی است که معمولاً بخشی از روند تزریق ژل هستند. لیدوکائین یکی از مواد تشکیل دهنده برخی فیلرها است که تزریق آن برای خانم‌های باردار مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین میزان دوز لیدوکائین موجود در فیلرها ناچیز است.

مسئله بسیار مهم دیگر این است که حتی اگر خود ژل ضرر نداشته باشد و تاثیری روی جنین نگذارد عوامل محیطی ممکن است آسیب ایجاد کنند. اگر در حین تزریق آلودگی در محیط و سوزن وجود داشته باشد و عفونت وارد خونتان شود برای جنین به شدت خطرناک است.

تحقیقات کافی درباره ایمن بودن تزریق فیلرها در دوران بارداری انجام نشده است، بنابراین بهتر است این درمان زیبایی در دوران بارداری انجام نشود. 

تزریق ژل در دوران شیردهی

تزریق ژل در دوران شیردهی

 بسیاری از درمان‌های زیبایی که در دوران بارداری برای شما ممنوع است، در دوران شیردهی نیز ممنوع است یا با احتیاط بیشتری انجام می‌شود. اثر ژل ها بر شیر مادر و انتقال به نوزاد شیرخوار هنوز به اثبات نرسیده است، اما برای احتیاط بیشتر معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند که در دوران شیردهی از تزریق فیلر خودداری شود. پزشکان ما در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با هدف حفظ سلامتی شما و فرزند دلبندتان، می‌توانند درمان‌های زیبایی دیگری را برای زیبایی پوست شما در دوران شیردهی پیشنهاد دهند. 

هزینه تزریق ژل در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

هزینه تزریق ژل برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی از جمله نوع ژل، برند و شرکت سازنده ژل، میزان مورد نیاز برای حجم دهی به ناحیه تحت درمان، دستمزد پزشک و  تجربه و تخصص پزشک و… بستگی دارد. ممکن است در کلینیک های مختلف هزینه متفاوت باشد. اما بهتر است کیفیت را فدای کمیت نکنید و تنها به کیفیت کار توجه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.
با در نظر داشتن تمامی موارد گفته شده در بالا، برای کسب اطلاعات لازم از قیمت هر سی سی تزریق ژل در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. هزینه نهایی در جلسه مشاوره توسط پزشک بعد از انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌شود. این مرکز با استفاده از بهترین برندهای ژل و داشتن کادر درمانی متخصص در این زمینه شما را در رسیدن به نتیجه ایده‌آل خود همراهی خواهد کرد.

برای اینکه از تزریق ژل که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود، نتیجه خوبی دریافت کنید علاوه بر برند خوب و باکیفیتی که انتخاب می کنید، باید در انتخاب مرکز زیبایی و پزشک باتجربه نیز دقت کنید.

مزایای تزریق فیلر

مزایای تزریق ژل به صورت لاغر 

غیرتهاجمی بودن

عدم نیاز به جراحی و بیهوشی

دستیابی به فرم ایده آل صورت

مناسب برای افرادی که لاغر مفرط هستند.

مناسب برای افرادی که سن بالایی دارند.

مناسب برای کسانی که از روش تزریق چربی هراس دارند.

پزشک با بررسی نوع فرم صورت، گنجایش آن، ویژگی‌های زیبایی شناختی در نظر گرفتن ایده آل مورد نظر داوطلب، اقدام به تزریق ژل به صورت‌های لاغر می‌نماید و در انتها، فرد به نتیجه مورد نظر خود خواهد رسید.

آیا تزریق ژل درد دارد؟

بسیاری از انواع ژل ها حاوی مواد بی حسی هستند که چند ثانیه بعد از تزریق ژل، ناحیه تزریق بی حس می شود و فرد دیگر دردی احساس نمی کند. در جلسات ابتدایی ممکن است کمی احساس درد یا ناراحتی داشته باشید؛ ولی در جلسات بعدی درد کمتر و کمتر می‌شود. همچنین می‌توانید پیش از مراجعه به کلینیک یا بعد از تزریق ژل از استامینوفن برای کاهش درد استفاده کنید.

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل به صورت لاغر

مجددا تاکید می کنیم که عوارض تزریق ژل بسیار خفیف هستند و به مرور زمان یا استفاده از درمان های بسیار ساده کاملا رفع می شوند. معمولا توصیه های پزشک و داروهایی که بعد از تزریق ژل تجویز می کند، برای رفع عوارض کافیست و نیازی به درمان های بیشتر نیست. با این حال عوارض رایجی ممکن است در افراد مختلف بروز کند که شامل موارد زیر است:

  1. قرمزی و التهاب خفیف
  2. کبودی جزئی و موقتی
  3. در موارد بسیار کم، درد جزئی در ناحیه تزریق

اگر بیماران بعد از تزریق ژل هر یک از عوارض زیر را مشاهده کردند، لازم است که با پزشک یا کلینیک تماس بگیرند:

  • قرمزی شدید محل تزریق
  • حساسیت شدید به لمس در محل تزریق
  • مشاهده لکه های پوستی تیره و روشن در ناحیه تزریق
  • درد بسیار شدید، یا درد شدیدی که به مرور شدت آن بیشتر می شود

اگر می‌خواهید دچار عوارض ناشی از تزریق ژل نشوید، در قدم اول بهتر است یک مرکز زیبایی معتبر را انتخاب نمایید. اما اگر برای صرف هزینه کمتر به مراکز نامعتبر مانند آرایشگاه‌ها و افراد آموزش ندیده برای تزریق ژل مراجعه کنید، عوارض جدی‌ای مانند موارد زیر در کمین شما خواهند بود:

  1. کبودی گسترده
  2. سفت و گلوله شدن ژل
  3. نرسیدن به نتیجه دلخواه
  4. آسیب جدی به بافت صورت
  5. حرکت کردن ژل در نواحی تزریق
  6. ممکن است صورت و پوست افراد به دلیل تزریق حجم زیاد از ژل واکنش‌هایی نشان دهد.

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

  بهترین مرکز خدمات زیبایی و تزریق ژل 

در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات زیبایی از قبیل بلفاروپلاستی، تزریق چربی، بوتاکس، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و بسیاری از خدمات دیگر از قبیل لیزر موهای زائد به طور تخصصی، اندولیفت و جوانسازی پوست با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف انجام می شود. ما با به‌روزترین تجهیزات و مجرب‌ترین جراحان و پزشکان در کنار شما هستیم. استفاده از مواد استاندارد از دلایل اصلی کیفیت بالای خدمات ارائه شده در این مرکز است. اگر به پوست و زیبایی خود اهمیت می دهید، تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلایی این مرکز بهره ببرید. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با استفاده از به روزترین روش‌ها و بهترین برندهای ژل شما عزیزان را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

نتیجه گیری

داشتن صورتی لاغر و استخوانی باعث می‌شود که سن‌تان بالاتر به نظر برسد. با تزریق ژل به صورت لاغر می‌توانید صورت خود را سال‌ها جوان‌تر کنید. اقدامات زیبایی چنانچه در ناحیه مناسب و مورد نیاز و با مشورت پزشک زیبایی صورت گیرد قطعا تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی فرم صورت فرد خواهد داشت. زیبایی و سلامتی حق شماست. نتیجه تلاش‌های ما در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد. تماس با ما را فراموش نکنید تا از تجربه تزریق ژل خود در این مرکز به خوبی یاد کنید.

مراقب پوست و زیبایی تان باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا