تزریق ژل چانه و هر آنچه قبل از اقدام باید بدانید.

اصلاح طبیعی فرم چانه با تزریق ژل

محتوا

تزریق ژل چانه

یکی از اعضای صورت که نقش بسزایی در زیبایی چهره افراد دارد، چانه می‌باشد. با توجه به نمایان شدن چانه از هر زاویه‌ای در صورت (نمای نیم رخ و تمام رخ)، می‌توان به این نتیجه رسید که چانه، عضوی مؤثر در زیبایی چهره به حساب می‌آید. تزریق ژل یا فیلر یکی از بهترین روشهای افزایش حجم و فرم دهی محسوب می‌شود که پس از بوتاکس، پرکاربردترین اقدام در کلینیک‌های پوست و زیبایی است.
اصلاح فرم صورت از جمله خط چانه با تزریق ژل چانه می تواند با حجم دهی مناسب سبب فرم‌دهی بهتر آن شده و بر زیبایی چهره شما بیفزاید. برای این تزریق باید پزشک تصمیم بگیرد بهترین مناطقی که برای برجسته سازی و اصلاح ظاهر چانه وجود دارند، کدام نواحی می باشند. در تزریق ژل چانه از فیلرهای هیالورونیک اسید برای برجسته تر کردن و زیبا سازی چانه استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی بهترین ژل های موجود در بازار، مزایا، عوارض، ماندگاری و برخی از سوالات رایج درباره ی تزریق ژل چانه پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا با دریافت اطلاعات مورد نیازتان بتوانید با آسودگی کامل تصمیم گیری نمائید.

اصلاح فرم چانه

پایین‌ترین بخش صورت که دو قسمت آرواره زیرین را به هم چسبانده و نگه می‌دارد چانه نام دارد. جالب است بدانید در صورت‌های زیبا، یک نسبت طلایی بین اجزای مختلف آن چهره وجود دارد. زیباترین چانه ها، آن هایی هستند که این نسبت را دارا باشند یا نزدیک به آن باشند. یکی از معیارهای زیبایی صورت، V شکل بودن صورت است که در زیبایی نقشی اساسی دارد. افرادی که دارای چانه کوتاه، فرورفته و پهن هستند می‌توانند با انجام روشهای نوین از جمله تزریق ژل چانه این نقص را در صورتشان رفع نمایند. اگر چانه شما عقب رفته است و خیلی برجسته نیست، می‌توانید با تزریق فیلر مناسب به آن شکل بدهید و آن را برجسته‌تر کنید. البته برای برجسته کردن چانه می‌شود از ایمپلنت با کمک جراحی هم استفاده کرد، اما جراحی دردسرهای خودش را دارد. بنابراین با استفاده از فیلر مناسب راحت‌تر از جراحی می‌توان به چانه شکل داد، آن را برجسته کرد و مسطح بودن آن را از بین برد.

فرم ایده آل چانه

فرم ایده آل چانه

چانه‌ها دو شکل دارند، یا مربعی هستند و یا مثلثی. معمولا مردان چانه‌های مربعی و زنان چانه‌های مثلثی دارند. البته هر دو شکل در هر دو جنس دیده می‌شوند. در چهره‌های زیبا و ایده‌آل از نیمرخ باید برجسته‌ترین قسمت چانه مختصری عقب‌تر از برجستگی لب پائین باشد. علاوه بر این مورد، ترکیب چانه و خط فک را نیز باید در نظر بگیریم. از آنجایی که چانه جلویی ترین بخش خط فک است، این ناحیه باید به خوبی با خط فک تلفیق شود. همچنین چانه باید شکلی گرد داشته باشد و مسطح نباشد. اگر نوک چانه عقب‌تر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقب‌تر از حالت ایده‌آل است. در صورتی که این هماهنگی وجود نداشته باشد، می توان جهت ایجاد آن با استفاده از فیلرهای پوستی چانه را برجسته تر کرد.

اصلاح طبیعی فرم صورت

اصلاح طبیعی فرم چانه این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و روش های متفاوتی برای زیباتر کردن چانه وجود دارد. در صورتی که خواهان تناسب چانه با دیگر اعضای صورت هستید، باید به دنبال راهی برای اصلاح فرم آن باشید. یکی از بهترین روشها برای برقراری توازن چانه با دیگر اعضای صورت، تزریق ژل چانه است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

چگونه چانه خود را برجسته کنیم؟

مطمئن ترین روش، استفاده از ژل های هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) است. این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد. با افزایش سن این ماده رفته رفته کاهش می یابد و به عبارت دیگر، راز جوان ماندن پوست وجود این ماده در بدن می باشد. اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه داشته و حجم پوست را حفظ می‌کند.
از سوی دیگر به دلیل عدم ماندگاری دائم پس از گذشت ۶ الی ۱۸ ماه به تدریج جذب بدن و سپس دفع خواهد شد، همچنین اگر از فرم ایجاد شده راضی نباشید پس از گذشت چند روز می توان با تزریق هیالورونیداز (Hyaluronidase) کل تاثیر ژل را از بین برد و به حالت قبل بازگرداند.

زیبایی شناسی در تزریق ژل چانه

فرایند پیری می تواند منجر به تجمع چربی در امتداد خط فک و افتادگی پوست این ناحیه شود. هنگامی که پوست این ناحیه به پایین خط فک می افتد، ارتباط چانه و خط فک قطع می شود. جهت مستقیم شدن خط فک و قرار گرفتن چانه در امتداد آن می توان فیلر های پوستی را در ناحیه بین چانه و افتادگی پوست خط فک تزریق کرد. با پر کردن این ناحیه به وسیله ژل های تزریقی، چانه به خوبی با خط فک ترکیب شده و ظاهر افتادگی پوست کاهش می یابد.

تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه یک روش غیرتهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است که با تزریق ژل مخصوص به نواحی مورد نظر در چانه باعث رفع فرورفتگی، زیبا و خوش‌ فرم شدن چانه و زاویه سازی صورت می شود. علاوه بر این، تزریق ژل چانه نیاز به هیچگونه عمل بیهوشی ندارد که به منظور جبران و ترمیم زاویه فک و چانه انجام می‌شود. روشی نسبتاً آسان که با تزریق ژل به ناحیه مورد‌ نظر، نتیجه این درمان بلافاصله قابل رویت است و ماندگاری آن حدود 9 الی 18 ماه می‌باشد.
ماده ای که عموما تحت عنوان ژل استفاده می‌شود، ژل هیالورونیک اسید(Hyaluronic acid) می‌باشد. از آنجا که این ماده در بدن وجود دارد، بنابراین ضرری برای بدن انسان نخواهد داشت. هیالورونیک اسید با جذب آب و همچنین ترشح ماده‌ای به نام کلاژن به جوانسازی پوست کمک می کند. با این حال دقت نمایید که این ماده دائمی نبوده و نیاز به تزریق مجدد دارد.
دقت داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل برای بهره وری مناسب از روش تزریق ژل چانه، مشاوره با پزشک متخصص می باشد. پزشک با بررسی شرایط شما توصیه های لازم را به شما خواهد گفت. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل فرمایید.

چرا افراد به تزریق ژل چانه روی می آورند؟

بسیاری از افراد از تکنیک های آرایشی مختلفی استفاده می کنند تا صورت خود را کشیده و خوش فرم تر نشان دهند. از جمله این روش های آرایشی می توان به استفاده از پودرهای برنزه کننده اشاره کرد.
با اینکه این مورد روشی نبستا مقرون به صرفه می باشد اما فرایند آرایش کردن زمان بر بوده و نتایج آن موقتی است. همچنین ورزش های صورت و پمادهای بدون نسخه همواره روش موثری جهت دستیابی به صورتی متناسب و لاغرتر نمی باشند. با این حال به نظر می رسد که تزریق ژل انتخابی محبوب در میان کسانی است که به دنبال ایجاد تغییر نمایان تری در اجزای صورت خود هستند.

کاربردهای تزریق ژل چانه

 کاربردهای تزریق ژل چانه

ژل های پوستی می توانند موارد زیر را افزایش و بهبود دهند:

اندازه چانه: با استفاده از فیلرهای پوستی می توان اندازه چانه را افزایش داد.

طول چانه: طول چانه برخی از بیماران بسیار کوتاه است. با استفاده از این فیلر ها به آسانی می توان طول چانه این افراد را افزایش داد.

برجستگی چانه: داشتن چانه عقب رفته در بین بیماران ما بسیار رایج است. این عقب رفتگی در نمای جانبی صورت بیمار بهتر دیده می شود. با استفاده از فیلرهای پوستی می توان چانه ای خوش فرم و برجسته تر برای بیمار به وجود آورد.

شکل چانه: ممکن است بیماران به چانه ای با عرض بیشتر، طول بیشتر، زاویه بیشتر یا کمتر نیاز داشته باشند. در صورتی که فرد تمایلی به داشتن چانه ای تیز نداشته باشد ما می توانیم شکل چانه او را گرد کنیم. هر بیمار در جلسه مشاوره به صورت کامل ارزیابی می شود. در حین این ارزیابی، پزشک متخصص زیبایی درباره آناتومی بدن فرد و چگونگی بهبود آن با او صحبت خواهد کرد.

قرینگی چانه: در صورتی که چانه فرد قرینه نباشد می توان با استفاده از فیلرهای پوستی آن را بهبود بخشید.

تکنیک تزریق ژل چانه

در ابتدا استریل کردن محل تزریق انجام می شود. سپس برای آنکه دردی احساس نکنید ناحیه مورد نظر (چانه) توسط پزشک با استفاده از بي‌حسي موضعي، بی‌حس می‌شود. پزشک به وسیله سوزن بسيار ريز، ژل را داخل لايه مياني پوست چانه تزريق مي‌نماید. نتیجه تزریق بلافاصله پس از انجام قابل رویت خواهد‌ بود. معمولاً تزریق ژل چانه حدود ۱۰ الی۳۰ دقيقه زمان مي‌برد.

تزریق ژل چانه با کانولا (لوله باریک) یا سوزن انجام می شود. مزیت استفاده از کانولا کاهش خطر سوراخ شدن عروق خونی می باشد. سوراخ شدن عروق خونی سبب بروز کبودی می شود. از عوارض جدی تر آن می توان به تزریق درون وریدی فیلر اشاره کرد.

به دلیل اینکه چانه ناحیه ای عضلانی و فیبروزی است، سوزن به آسانی به آن وارد می شود. از آنجایی که نوک کانولا کند می باشد امکان دارد وارد شدن آن به چانه با دشواری همراه باشد. در بسیاری از موارد، ما جهت دستیابی به بهترین نتایج از هر دوی کانولا و سوزن استفاده می کنیم. کانولا اغلب از طرفین و سوزن از وسط چانه به آن وارد می شود.

آیا تزریق فیلر برای چانه دردناک است؟

تزریق فیلر چانه تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. برای این منظور از کرم های بی‌حس کننده موضعی استفاده می شود. بعد از بی حس کردن محل تزریق حدود نیم ساعت صبر می‌کنیم و بعد حداکثر تا 2 تزریق در ناحیه چانه انجام می شود. راه دیگر این است که داروی بی‌حس کننده موضعی را با سوزن ظریف در محل مورد نظر تزریق کنیم. نگران نباشید، تزریق فیلر برای چانه تحت بی‌حسی موضعی به هیچ وجه دردناک نیست.

انواع فیلرها

فیلر یا همان ژل چیست؟

ژل‌ یا فیلر ماده‌ای است که برای افزایش حجم، فرم دهی، رفع چین و چروک و جوانسازی، در نواحی مورد نیاز صورت و بدن تزریق می‌گردد. یکی از معروف‌ترین ژل‌های تزریقی، هیالورونیک اسید است که برای تزریق ژل چانه هم از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. فیلرهای هیالورونیک اسید به دلیل ساختارشان، بافت محل تزریق را به کلاژن سازی تحریک می‌کنند و با آبرسانی به پوست، علاوه بر تغییرات آنی، حتی پس از جذب کامل، در دراز مدت هم، فرم و حجم بهتری نسبت به قبل از تزریق ایجاد می‌نمایند.

در صورت ناراضی بودن از ژل تزریق شده چه باید کرد؟

در صورت نارضایتی فرد از تزریق ژل هیالورونیک اسید، اثر آن با تزریق آنزیم هیالورونیداز قابل برگشت است.

تزریق چربی (پیوند چربی) به چانه

تزریق چربی برای برجسته سازی چانه نیز یکی دیگر از روشهای زیباسازی چانه می‌باشد که با استخراج چربی بدن فرد از ناحیه مورد نظر و انتقال آن به چانه برای ایجاد حجم و فرم مناسب، انجام می‌شود.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

مراقبت‌های پس از تزریق ژل چانه

از مهمترین عوامل کاهش عوارض جانبی این روش، مراقبت‌های پس از تزریق است. با رعایت این نکات میتوان عوارض جانبی را به حداقل رساند. برخی از این موارد عبارتند از:

تا یک روز از مواد آرایشی استفاده نکنید.

از کرم‌های مخصوص رفع کبودی استفاده کنید.

خوابیدن به پشت و قرار دادن سر در زاویه مناسب

اگر احساس ناراحتی دارید، استامینوفن مصرف کنید.

از لمس کردن و دست گذاشتن زیر چانه خودداری کنید.

دو تا چهار هفته بعد برای ترمیم به پزشک خود مراجعه کنید.

پرهیز از مصرف الکل و دخانیات قبل و بعد از تزریق ژل

خودداری از ورزش کردن و انجام فعالیت‌های سنگین در 24 ساعت پس از تزریق فیلر

عدم مصرف دارو‌های رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن قبل و بعد از تزریق ژل

شستشوی مرتب دست‌ها برای جلوگیری از نفوذ میکروب ها و باکتری ها در نواحی تزریق شده

استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق ژل برای کاهش تورم، بدون آن که فشار روی محل تزریق بیاورید هر ۱ تا ۲ ساعت برای ۱ تا ۳ روز یخ را روی محل بگذارید تا از مقدار تورم کم شود.

از فعالیت‌هایی که سبب برافروختگی صورت می‌شود و نیز از تماس با گرما خودداری کنید تا زمانی که تورم محل از بین برود.

هدف از تزریق فیلر در چانه این است که برجستگی چانه بیشتر و چانه گردتر دیده شود.

خطرات و عوارض تزریق ژل چانه

تزریق ژل جزو اعمال غیر جراحی محسوب می‌شود؛ با این حال احتمال بروز خطرات و عوارض جانبی در پی آن وجود دارد که البته به واسطه مهارت و تجربه پزشک در تزریق، بسیار سطحی و زودگذر خواهد بود. این متد درمانی مانند سایر تزریق‌ها ممکن است عوارضی مانند درد، قرمزی، تورم و گاهأ کبودی در محل تزریق به همراه داشته باشد. این عوارض معمولاً بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده هستند که ایجاد و شدت و ضعف عوارض تزریق ژل در افراد مختلف متفاوت است که با گذشت چند ساعت و کبودی هم پس از چند روز برطرف می شود.

خطرات تزریق ژل چانه چیست؟

در حالی که این فرایند روشی محبوب جهت دستیابی به صورتی جذاب تر است و این فرایند در دسته جراحی قرار داده نمی شود، در صورت مراجعه به آرایشگاه ها و مراکز نامعتبر عوارض و خطراتی از جمله موارد زیر به همراه دارد:

امکان دارد نتیجه نهایی در اثر ضعف مهارت فرد متخصص مطابق با انتظارات فرد نباشد.

از آنجایی که این مواد باید به درون پوست تزریق شوند، خطر تورم و ابتلا به عفونت وجود دارد.

در صورتی که بدن واکنش مناسبی به ماده تزریق شده نشان ندهد، امکان تغییر رنگ پوست وجود دارد.

در صورتی که فیلر به درستی در نواحی مورد نظر تزریق نشود امکان تشکیل توده های گره مانند (نودولار) در زیر پوست وجود دارد.

یک اشتباه کوچک از سوی پزشک بی تجربه سبب می شود تا فیلر به اعصاب و عروق آسیب رسانده و به ایجاد آمبولی (انسداد عروق) منجر شود که زندگی فرد را تهدید می کند. این وضعیت بسیار خطرناک است زیرا این ماده جریان خون را مسدود کرده و فرد به اختلالات رایجی از جمله از دست دادن شنوایی یا بینایی مبتلا خواهد شد.

به طور کلی، عوارض و خطرات ذکر شده در صورت مراجعه به کلینیک ها و مراکز نامعتبر، افراد غیر پزشک و همچنین استفاده از فیلرهای نامرغوب ایجاد می شود. سلامتی و زیبایی خود را با مراجعه به بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تضمین نمائید تا از تجربه تزریق ژل چانه در این مرکز به خوبی یاد کنید.

مزایای تزریق ژل

مزایای تزریق ژل چانه

تزریق فیلر در چانه سبب اصلاح شدن فرم صورت و زیباتر شدن چانه و فک می شود. در زیر به برخی از مزایای تزریق ژل چانه اشاره شده است:

  • ظرافت صورت
  • کمک به سفتی پوست
  • طراحی فک جذاب v شکل
  •  از بین بردن علائم پیری
  • از بین بردن حالت افتادگی غبغب
  • عوارض این روش بسیار ناچیز و محدود است.
  •  از بین بردن چین و چروک های اطراف چانه
  • برطرف کردن مشکلاتی از قبیل عقب بودن چانه
  • این عمل طی زمان کوتاهی در مطب قابل انجام است.
  • بلافاصله پس از تزریق می‌توانید تغییرات را مشاهده کنید.
  •  روشی آسان و سریع بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن
  • فرم دهی چانه حتی در صورت های مربعی، تیز و کوچک
  • پس از تزریق ژل چانه به سرعت می‌توانید به کار و زندگی روزمره بازگردید.
  • در صورتی که از ژل‌های هیالورونیک اسید برای این کار استفاده شده باشد، امکان بازگشت به قبل از تزریق وجود دارد.

مقدار ژل برای نواحی مختلف صورت

چه مقدار فیلر برای شکل دادن به چانه لازم است؟

مقدار فیلر مورد نیاز برای شکل دادن به چانه به شکل محل بستگی دارد و بهتر است اجازه بدهید پزشک متخصص پوست مقدار فیلر مورد نیاز را مشخص کند. معمولا برای چانه‌هایی که مختصری عقب رفته و مسطح هستند ۱ سی سی و برای چانه‌های بشدت مسطح ۲ سی سی ژل هیالورونیک اسید نیاز است. البته این مقدار دقیق نیست و به طور تقریبی محاسبه شده است. ممکن است در برخی از افراد کمی کمتر یا کمی بیشتر از این مقدار ژل نیاز باشد.

ماندگاری تزریق ژل چانه چقدر است؟

امروزه ژل‌هایی که برای افزایش حجم و فرم دهی صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، دائمی نبوده و پس از مدتی نیاز به تمدید و تکرار تزریق دارند. البته در گذشته ژل‌های دائمی بسیار متداول بودند؛ ولی به دلیل داشتن عوارض زیاد، و مشکلاتی که در تخلیه این فیلرها ایجاد می‌شد، منسوخ شده‌اند. با این وجود، ماندگاری فیلرهای معتبر، بیش از ژل‌هایی است که از کیفیت مطلوب برخوردار نمی‌باشند.
به طور کلی اثر این فیلرها از 6 تا 12 ماه پایدار بوده که البته در افرادی ممکن است کمی کمتر یا کمی بیشتر نیز باشد. در نهایت ماده تزریق شده توسط بدن جذب می شود. به همین دلیل توصیه می شود که فرد پس از انجام تزریق جهت حفظ ظاهر خود جلسات درمانی بعدی را با پزشک خود برنامه ریزی کند. زاویه دار کردن چانه با استفاده از ژل هایی از قبیل ژوویدرم ولوما، رادیس یا ترکیب آن ها می تواند از 15 تا 24 ماه دوام داشته باشد. البته این دوام به شرطی بدست خواهد آمد که فرد در جلسات ترمیمی دوره ای شرکت کند.

هزینه تزریق ژل چانه

هزینه تزریق ژل چانه

عوامل مختلفی در هزینه تزریق ژل چانه برای زیباسازی و اصلاح فرم چانه تاثیر گذار هستند:

 کیفیت و برند آن: ژل استفاده شده شامل برندهای معتبر باشد و کیفیت آن تایید شده باشد. در حال حاضر در بازار ایران ژل های بسیاری موجود است که مورد تایید وزارت بهداشت نمی باشند. ژل هایی که به صورت فله ای به فروش می رسند از نظر کیفیت در وضعیت خوبی قرار ندارند و نباید به بهانه هزینه کمتر به سراغ این موارد رفت. ژل های فله ای چینی نسبت به ژل های اروپایی قیمت فوق العاده ارزان تری حتی گاها تا نصف قیمت دارند. مهم ترین ویژگی ژل های اروپایی تضمین اصلاح فرم صورت و همچنین عدم عوارض می باشد. به خاطر داشته باشید به دلیل اندکی تفاوت قیمت ژل ها با سلامت خود و زیبایی چهره تان بازی نکنید.

میزان ژل مصرفی: چانه های مسطح نیاز به یک سی سی ژل دارند در صورتی که اگر چانه بسیار مسطح باشد نیاز است که 2 الی 3 سی سی ژل تزریق شود. هرچه میزان ژل تزریق شده بیشتر باشد هزینه نهایی نیز افزایش خواهد داشت.

دستمزد پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک یا مرکز زیبایی: تجربه و تخصص پزشک از عوامل مهم تعیین کننده قیمت تزریق ژل چانه است. در هر صورت هزینه تزریق در شهرهای بزرگ و شهرستان ها متفاوت است.

هزینه تزریق ژل چانه پس از مشاوره با پزشک و برآورد هزینه‌‌ها به اطلاع شما خواهد رسید. برای آگاهی از هزینه تزریق ژل با بهترین مرکز زیبایی پوست و مو تماس حاصل نمائید تا علاوه بر دریافت مشاوره رایگان از میزان هزینه دریافتی برای تزریق ژل چانه نیز آگاهی پیدا کنید.

در حال حاضر به دلیل نواسانات قیمت ارز و قیمت دارو، هزینه ها حدودی می باشند. لطفا یک روز قبل از مراجعه به صورت تلفنی قیمت ها را استعلام فرمایید.

معرفی بهترین برندهای ژل 

این روزها تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین تکنیک های زیبایی می باشد. همانطور که می دانید عدم انتخاب صحیح یک برند قابل اعتماد و مناسب جهت تزریق، می تواند تبعات و عوارض ناخوشایندی برای مراجعه کننده به همراه داشته و آسیب های جبران ناپذیری را به او وارد نماید. لذا انتخاب برند مناسب، از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است. در همین راستا در این بخش به معرفی بهترین برندهای ژل می پردازیم تا با آگاهی و شناخت کامل تصمیم گیری کنید.
برای اصلاح فرم و خط چانه از برندهای معتبر که در داخل ایران نمایندگی دارند می توان به پرکننده های مبتنی بر ژل اسید هیالورونیک مانند ژل ژوویدرم ساخت شرکت آلرگان امریکا، استایلج ساخت کشور فرانسه و ژل رستیلن و تئوسیال ساخت کشور سوئیس اشاره کرد که در ادامه توضیحات کامل تری خواهیم داد.

 اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن ساخته می شود، هیچ گونه عوارض جانبی و حساسیت پوستی را به همراه ندارد.

ژل ژوویدرم

  • ژل ژوویدرم Juvederm

فیلر ژوويدرم آخرين نسل از ژل‌هاي حجم دهنده بر پايه اسيد هيالورونيک است که به طور اختصاصي براي بازيابي حجم از دست رفته اجزاي صورت و دستيابي به نتايج زيبا و طبيعي طراحي شده است. ژوویدرم از جمله برندهای مطرح، از زیرمجموعه های کمپانی نام آشنای Allergan آمریکا می باشد. تمامی محصولات ژوویدرم با هدف جوانسازی پوست تولید شده اند. محصولات پر کننده ژوویدرم که دارای تأییدیه ایمنی و سلامت از سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد، به روش های مختلف به اصلاح چین و چروک های عمیق و یا سطحی صورت و حجم دهی به بخش های مختلف صورت، لب، گونه و خط خنده استفاده می شود. از مزیت های این برند معتبر، کیفیت بالا و ایجاد کمترین عوارض جانبی در افراد است. همچنین ممکن است ماندگاری ژل ژوویدرم به بیش از یک سال نیز برسد.. برخی از محصولات ژوویدرم عبارت است از:

  • Juvéderm Voluma XC که جهت تزریق عمقی در ناحیه گونه کاربرد داشته و عموماً در سنین بالای ۲۱ سال مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ژل تزریقی Juvéderm Vollure XC و Juvéderm XC از دیگر محصولات ژوویدرم می باشد که به منظور تزریق در بافت صورت و اصلاح چین و چروک های سطحی و عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. این سری از محصولات ژوویدرم حاوی لیدوکائین ( بی حس کننده موضعی) بوده و در عرض چند ثانیه ناحیه مورد نظر را کاملاً بی حس خواهد کرد.
  • Juvéderm Ultra XC و Juvéderm Volbella XC نیز ویژه تزریق به لب ها جهت افزایش حجم لب ها و اصلاح چین و چروک های عمیق بوده و قابل استفاده برای افراد بالای ۲۱ سال می باشد.

ژل تئوسیال

  • ژل تئوسیال Teosyal

Teosyal kiss-Teosyal deep-Teosyal ultra deep-Teosyal RHA3

Teosyal یکی از تولیدکنندگان ژل های تزریقی، بر پایه اسید هیالورونیک و با منشأ غیرحیوانی می باشد. محصولات تئوسیال به طور تخصصی جهت درمان چین و چروک های سطحی و عمیق و همچنین حجم دهی به لب ها طراحی شده است. به عنوان نمونه Teosyal Kiss از سری محصولات این برند می باشد که به دلیل تهیه با پروتئین و اندوتوکسین باکتریایی کمتر، گزینه ای مناسب برای پوست های حساس به شمار می رود. اثر محصولات این برند موقت بوده و با در نظر گرفتن عواملی نظیر سن فرد، نوع پوست، سبک زندگی و … چیزی در حدود ۱۲ ماه ماندگاری خواهد داشت.

  • ژل رستیلن RESTYLANE

Restylane نیز با داشتن فرمولی خاص، درست مانند هیالورونیک اسید طبیعی تولید شده در بدن عمل نموده و به این ترتیب به اصلاح چین و چروک های سطحی و عمیق در ناحیه صورت و اطراف چانه می پردازد. رستیلن با ایجاد حجمی طبیعی در چانه، سبب تقویت و بهبود بافت و رنگ آن خواهد شد. لازم به ذکر است این برند دارای تأییدیه FDA آمریکا بوده و دارای ۶ ماه الی یک سال ماندگاری می باشد.

فیلر استایلج

  • ژل استایلج (Stylage M-Stylage L-Stylage XL-Stylage lip)

ژل استایلج STYLAGE نیز از دیگر برندهای مطرح، با فرمولی فوق العاده است که حاوی اسید هیالورونیک، ماده آنتی اکسیدان (مانیتول) و نوعی بی حس کننده موضعی (۳%) می باشد. آنتی اکسیدان موجود در فیلرهای این برند ضمن تأثیر قابل توجه در بهبود اثرات ناخوشایند پوست، از تخریب ژل و التهاب پس از تزریق جلوگیری می نماید. ژل استایلج ۶ الی ۲۴ ماه ماندگاری دارد.

  • ژل بلترو (Beletro Balance-Beletro Aliaxin)

بلترو  BELOTERO از سری محصولات کمپانی Merz آلمان یکی از تولید کنندگان برتر طیف وسیعی از ژل های اسید هیالورونیک است. محصولات ساخت این برند جهت رفع چروک های سطحی و عمیق صورت و همچنین افزایش حجم گونه و لب ها تأثیرات قابل توجهی دارد. ژل بلترو به دلیل داشتن مقادیری لیدوکائین، تا حد زیادی به کاهش درد هنگام تزریق ژل کمک خواهد کرد. ماندگاری این فیلر که دارای تأییدیه FDA می باشد چیزی در حدود ۶ الی ۱۲ ماه است.

  • ژل آلیاکسین (Aliaxin)

از کاربردهای ژل آلیاکسین ساخت کشور ایتالیا می توان به آبرسانی عمیق و افزایش قابلیت کشسانی پوست اشاره کرد. این فیلر فرم دهی و حجم دهی قابل توجهی ایجاد می کند و انواع مختلفی دارد مانند: GP، SR، FL و EV.

  • ژل رووفیل (Revofil)

این فیلر ساخت کشور کره می باشد. رووفیل یکی از فیلرهای محبوب موجود در بازار است. ژل رووفیل در بهبود چین و چروک های عمیق تاثیر می گذارد. علاوه بر آن در زاویه سازی فک و حجم دهی به گونه ها کاربرد دارد.

ژل های تزریقی

سایر ژل‌های تزریقی

در کنار ژل‌های رستیلن، ژوویدرم، رووفیل و استایلج ژل‌های تزریقی دیگری مانند اسکالپترا، کاپتیک، الانسه، هیلافرم و رادیس وجود دارند که هر کدام قابلیت خاص خود را دارند. ژل‌های اسکالپترا برای بازیابی حجم از دست رفته صورت در افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی کاربرد داشته و از ژل کاپتیک و هیلافرم برای پر کردن چروک‌های اطراف بینی و دهان استفاده می‌شود. از ژل رادیس نیز برای برطرف کردن چین و چروک‌های متوسط و عمیق صورت استفاده می‌شود.

پرکننده های مصنوعی در این زمینه چطور هستند؟

مواد تشکیل دهنده ژل ها به چهار گروه هیالورونیک اسید، کلسیم هیدروکسی لاپاتیت، اسید پلی ال لاکتیک و پلی متیل متاکریلات تقسیم می شوند:

  • هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید به طور طبیعی در پوست تولید می شود. این ماده باعث رطوبت رسانی به سلول ها می گردد و ظاهر پوست را شاداب و سالم نشان می دهد. رطوبت باعث کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی می شود. هیالورونیک اسید برای تمامی تیپ های پوستی مناسب می باشد مخصوصا پوستی که دارای منافذ باز است. خاصیت آنتی اکسیدان این ماده یک محافظ در برابر آلودگی ها و رادیکال های آزاد بوجود می آورد. اکثر فیلرهای هیالورونیک اسید حاوی لیدوکائین هستند تا میزان درد هنگام تزریق را به حداقل برسانند.

  • کلسیم هیدروکسی لاپاتیت

کلسیم هیدروکسی لاپاتیت در استخوان ها وجود دارد. این فیلر از هیالورونیک اسید غلیظ تر می باشد. ممکن است در بعضی موارد غلظت بالای ژل کلسیم هیدروکسی لاپاتیت ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین این ماده پوست را برای افزایش تولید کلاژن تحریک می کند. نسبت به هیالورونیک اسید برای چین و چروک های بسیار عمیق کاربردی تر است.

  • اسید پلی ال لاکتیک

اسید پلی ال لاکتیک یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است. این محصول در تولید طبیعی کلاژن تاثیرگذار است. ماده ژل چند روز بعد از تزریق در آن ناحیه حل می شود اما به تدریج پوست را وادار به کلاژن سازی می کند. به همین علت نتیجه نهایی بعد از چند ماه قابل مشاهده می باشد. اسید پلی ال لاکتیک برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم برای صورت استفاده می شود.

  • پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات یک فیلر قدیمی است که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. این ماده حاوی کلاژن می باشد. گاهی برای بهبود چاله های عمیق جای جوش و یا زخم از این فیلر استفاده می شود.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که اسید هیالورونیک و هیدروکسیلاپاتیت کلسیم برای تقویت و برجسته سازی چانه و فک پایین از هر نظر ایمن تر و تاثیرگذارتر هستند. در واقع آنها می توانند خط فک تحتانی را تقویت کرده، حالت صورت را متعادل کرده و چانه را به طرز شگفت آوری تقویت کنند. این مواد بیشتر از پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک ماندگاری داشته و از 9 تا 15 ماه برای Radiesse از مشتقات هیدروکسیلاپاتیت کلسیم و تا دو سال برای  Sculptra از خانوده اسید پلی- لاکتیک اسید ادامه دارند.

چه کسانی می توانند تزریق ژل چانه را انجام دهند؟

شکل دادن به چانه با تزریق فیلر برای کسانی مناسب است که به سبب تغییرات بافت نرم صورت دچار عقب رفتگی یا مسطح شدن چانه هستند. به عبارت دیگر در افرادی که به سبب مشکلات دندانی یا استخوانی چانه عقب رفته دارند، تزریق ژل چانه توصیه نمی‌شود.

افراد بالای 21 سال که دوست دارند خط فک خود را اصلاح کرده و چانه خود را تقویت کنند یا چین و چروک و خطوط اطراف چانه را پر کنند کاندیداهای خوبی برای تزریق ژل چانه هستند.

همچنین افراد متقاضی تزریق ژل چانه باید مشکلات جسمی و بدنی، سابقه آلرژی و بیماری خاص نداشته باشند. علاوه بر این نباید سیگار بکشند زیرا سیگار روند درمان را کند کرده و احتمال شکست در تزریق را بالا می برد.

جدا از تمام موارد بالا باید بتوانند پس از تزریق از پوست خود مراقبت کرده و تمامی دستورالعمل های پزشک را رعایت کنند.

افرادی که نمی توانند تزریق ژل چانه را انجام دهند!

اما در نقطه مقابل افرادی نیز وجود دارند که به هیچ عنوان نمی توانند عمل تزریق ژل به چانه را انجام دهند. این افراد کسانی هستند که دارای پوست ضعیف و نازک یا چین و چروک های شدید در صورت خود هستند زیرا پرکننده ها برای نگرانی های خفیف تا متوسط ​​بهترین هستند.
اگر به دنبال یک روش چشمگیرتر یا دائمی بیشتری هستید بهتر است از کاشت چانه بهره ببرید زیرا با یک اصلاح دائمی به چانه شما فرم می بخشد. البته باید جرات رفتن به اتاق عمل و استعمال داروی های بی هوشی و تحمل عوارض جانبی آن را داشته باشید.

فیلرها از نظر غلظت، ویسکوزیته (گران روی) و پایداری با یکدیگر تفاوت دارند. فیلرهای نرم و روان تر دوام چندانی ندارند اما انواع غلیظ تر از پایداری بیشتری برخوردارند.

نتیجه تزریق ژل

نتایج تزریق ژل چه وقت قابل مشاهده است؟

نتایج حاصل از اسید هیالورونیک بلافاصله قابل مشاهده است، اگرچه ممکن است چند روز یا هفته طول بکشد تا بتوانید نتایج کامل از تزریق ژل را تجربه کنید که بسته به مقدار ژل تزریق شده نیز دارد. مدت زمان ماندگاری انواع پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک از 12 تا 24 ماه می تواند ادامه داشته باشد.

نتیجه گیری

وجود چانه زیبا و خوش فرم تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد. افراد بسیاری از فرم صورت خود ناراضی هستند و یا احساس می کنند که فرم چهره شان مربع، گرد یا بسیار نامتقارن است. ژل های پوستی با اهداف زیبایی و جوان سازی به چانه تزریق می شوند تا اشکالات خط فک و زوایای صورت را برطرف کنند.
تزریق ژل چانه و نواحی دیگر صورت کاملا بی خطر و مقرون به صرفه می باشد که تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس و زیبایی فرد می گذارد. تزریق ژل استحکام صورت را بهبود می بخشد، بین اجزای صورت هماهنگی ایجاد می کند و تقارن را به ویژگی های چشم گیر صورت شما اضافه می کند. خوشبختانه، جهت داشتن ظاهری جذاب نیازی به انجام فرایند های پر خطر نیست. ما در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی جایگزین هایی ایمن و غیر تهاجمی به بیماران ارائه می دهیم. تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلایی این مرکز بهره ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا