تزریق ژل زیر چشم و هر آنچه باید قبل از اقدام بدانید.

درمان سیاهی و گودی زیر چشم با تزریق ژل زیر چشم

محتوا

درمان گودی زیر چشم با تزریق ژل

با افزایش سن پیری پوست صورت و ناحیه زیر چشم اتفاق می افتد. طی این روند پایین چشم‌ها به دلیل از دست دادن چربیشان دچار گودی می‌شوند. این رخداد متداول، ایجاد یک ناحیه فرو رفته در زیر چشم‌ها به همراه بروز کیسه یا حلقه‌های تیره و نازک شدن لایه چربی زیر پوست چشم ها، اختلال کیسه اشکی گفته می شود که ظاهر آن ناحیه را تیره و گود می کند. برخی افراد برای رفع سیاهی و گود رفتگی زیر چشمشان وقت و پول زیادی را صرف محصولات، درمان ها و وسایل آرایشی می کنند. در صورتی که به جای این همه هزینه برای کرم های زیر چشم به راحتی با یک تزریق چند دقیقه ای می شود برای ماه ها، با سیاهی زیر چشم خداحافظی کرد. پزشکان تزریق ماده ای به اسم هیالورونیک اسید را توصیه می کنند، نوعی پر کننده پوستی یا فیلر که از قند طبیعی موجود در پوست و غضروف ساخته شده است.
چند تزریق در زیر چشم شما انجام می شود و به این پرکننده اجازه می دهد که نقش لایه چربی در زیر پوست نازک شده ی شما را بازی کند. پس با تزریق ژل به این ناحیه به راحتی می‌توان آن را درمان کرد. در حال حاضر بهترین و جدیدترین روش درمان گودی زیر چشم ها، تزریق ژل زیر چشم است. شما نیز اگر احتیاج به تزریق ژل دارید بهتر است اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی همه جانبه این روش اعم از هزینه، ماندگاری و عوارض تزریق ژل زیر چشم بپردازیم.

دلایل ایجاد گودی زیر چشم 

از مهم ترین و شایع ترین دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

در اکثر مواقع گودی زیر چشم به دلیل افزایش سن، کاهش تولید کلاژن و الاستین و روند پیری پوست ایجاد می شود. کلاژن و الاستین از جمله پروتئین های بسیار مهم هستند که تاثیر بسیار زیادی در جوانی و زیبایی پوست دارند و کاهش آن ها در بدن می تواند موجب پیری پوست شود. زمانی که پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد، چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می شوند که بیشترین آن ها در ناحیه اطراف چشم قابل مشاهده می باشند. این چین و چروک ها معمولا زمانی که فرد می خندند و یا عضلات صورت او منقبض می شود، بیشتر خود را نشان می دهند.

پلک زدن های مداوم و حرکت دادن بیش از اندازه پوست اطراف چشم نیز می تواند یکی از  دلایل شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک اطراف چشم در سنین جوانی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید نیز موجب می شود تا فرد به صورت ناخودآگاه چشم های خود را جمع نماید. این فرایند در طولانی مدت موجب بروز چین و چروک اطراف چشم می شود. به همین دلیل در صورتی که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه و در معرض نور خورشید قرار دارید، استفاده از ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید.

استعمال دخانیات و مصرف الکل نیز موجب کاهش گردش خون در اطراف چشم شده و در نهایت میزان پروتئین های مورد نیاز در این ناحیه را کاهش می دهد. این موضوع منجر به بروز خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و گود افتادن ناحیه زیر چشم می شود.

استرس و اضطراب شدید نیز از دیگر دلایل بروز چین و چروک های پوستی در اطراف چشم می باشد.

از دیگر دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به مشکلات ژنتیکی، کمبود خواب، عادت‌های بد خواب، مشکلات خواب، آلرژی، کاهش سطح چربی در زیر چشم، کم خونی ناشی از کمبود آهن، مالش مکرر چشم، مشکلات تیروئیدی و کمبود آب بدن اشاره نمود. همچنین در برخی موارد سیاهی زیر چشم ناشی از مصرف برخی از داروهاست.

گاهی اوقات دلیل سیاهی زیر چشم، وجود چند مورد از دلایل ذکر شده به طور همزمان است که برای درمان این مشکل، علاوه بر روش‌های درمانی، شما نیاز به تغییر عادات و سبک زندگی خود نیز دارید. همچنین این ناحیه ممکن است به دلیل تنگ و محدود شدن رگ‌های خونی، فشار خون بالا و نازک شدن پوست زیر چشم، تیره‌تر به نظر برسد.

رفع گودی زیر چشم با تزریق فیلر

چرا کبودی زیر چشم بعضی افراد بیشتر از دیگران است؟

بعضی از افراد به دلیل مسائل ژنتیکی با چربی زیر چشم کمتری در مقایسه با دیگران متولد می شوند که به آن گودی زیر چشم گفته می شود. گودی زیر چشم در اصطلاح برای توصیف بسیاری از مشکلات اطراف چشم است. تمام افراد به صورت طبیعی مقداری گودی دارند که در لبه استخوانی که چشم را پوشانده است، قرار دارد. این گودی طبیعی است و حد فاصل طبیعی دارد، اما بعضی افراد گودی بیشتری نسبت به دیگران دارند که چنین افرادی بیشتر متقاضی تزریق ژل زیر چشم هستند.
فراتر از ژنتیک، سیاهی و گودی زیر چشم می تواند از مواردی مانند قرارگیری طولانی مدت در معرض خورشید، از دست دادن آب بدن، حساسیت، کم خوابی و خواب نامنظم شبانه تاثیر بگیرد.

آیا سیاهی زیر چشم با پیر شدن بدتر می شود؟

بله. بافت های ما با افزایش سن به سمت پیری سلولی می روند. جایی که تقسیم سلول ها به اندازه ای سریع نیست که سلول های پیشین را جایگزین کنند. پس باید از پوست با ارزشمان با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب، خوردن مواد غذایی متعادل، نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی (راه های طبیعی برای نگهداری از پوست) مراقبت کنیم.

پیشگیری از گودی زیر چشم

پیشگیری از گودی زیر چشم

به طور کلی می توان گفت که بروز گودی زیر چشم اجتناب ناپذیر است، اما با رعایت برخی نکات می توانید از بروز گودی زیر چشم جلوگیری نمایید.

  • سبک غذایی سالم
  • ورزش و ماساژ صورت
  • استفاده از کرم دور چشم
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • پاکسازی پوست (فیشیال)
  • مرطوب نگه داشتن پوست صورت
  • تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن
  • عدم حرکت دادن بیش از اندازه اعضای صورت به خصوص چشم و ابروها
  • استفاده نمودن از روغن های گیاهی موثر در کاهش چین و چروک های دور چشم

تزریق فیلر؛ بهترین روش درمان گودی زیر چشم

بهترین و موثرترین روش برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها تزریق فیلر است که برای پر کردن تمامی خطوط ریز روی صورت و همچنین رفع گودی زیر چشم می توان از آن استفاده نمود. از طرفی تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد.

آیا تزریق ژل برای رفع سیاهی زیر چشم نیز مناسب است؟

 در واقع یکی از مهم ترین اهداف تزریق ژل زیر چشم رفع گودی این ناحیه می‌باشد. هر فردی که احساس کند زیر چشم‌هایش دچار گودی شده است به شرطی که پزشک او ایمن بودن تزریق ژل زیر چشم را برای او تایید کند مجاز به انجام تزریق می‌باشد. اما بهترین روش برای درمان سیاهی زیر چشم مزوتراپی دور چشم است. در جلسه مشاوره پزشک به شما خواهد گفت که چه اندازه و چه برندی برای رفع سیاهی زیر چشم مناسب است. بلافاصله افراد می‌توانند نتیجه حاصل از تزریق محلول مزوتراپی را ببینند.

برندهای ژل زیر چشم

برای تزریق ژل زیر چشم از چه برندهایی استفاده می شود؟

به طور کلی ژل های آلائینا، ژوویدرم، پرفکتا، رووفیل، استایلج و … برای نواحی مختلف صورت از جمله لب، زیر چشم، زاویه سازی فک و صورت به کار می روند که با توجه به غلظت آنها برای نواحی مختلف بدن متفاوت هستند. 

تمامی برندهای ذکر شده تاییدیه FDA سازمان غذا داروی امریکا و CE اتحادیه اروپا را دارند. همچنین این ژل ها از طریق نمایندگی رسمی در ایران با برچسب وزارت بهداشت ارائه می شود. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با توجه به نظر پزشک و همچنین بودجه فرد ژل تزریق ژل زیر چشم انجام می شود. 

فیلرهای زیر چشم مانند Belotero Balance، Restylane Silk و Juvederm volbella انتخابی عالی برای درمان گودی زیر چشم هستند. برای عمده مراجعین، معمولا Belotero را به دلیل روش تولید منحصر به فرد آن و به علت عدم ایجاد اثر تیندال انتخاب می کنیم. (اثر تیندال رنگ کبودی است که می تواند در پوست مشاهده شود.) برای افرادی که گودی زیر چشم کمتری دارند ممکن است پزشک  Restylane یا Juvederm را به آنها پیشنهاد دهد که اثر این پر کننده ها ممکن است مدت طولانی تری باقی بمانند. متخصصان از ابتدای سال ۲۰۰۲ از پر کننده هیالورونیک اسید سبک وزن و ملایم در این نواحی استفاده کرده اند که موفقیت عالی در بر داشته است.

البته هیچ دو پر کننده ای دقیقا به یک صورت اثر نخواهند گذاشت. به شدت مهم است که شخصی که تزریق شما را انجام می دهد، تفاوت های چشمگیر بین محصولات مورد تایید FDA و همینطور ناحیه مناسب برای تزریق را بداند.

گودی زیر چشم معمولا در سنین 20 تا 30 سالگی ایجاد شده و پس از 30 سالگی چین و چروک های ایجاد شده عمیق تر می شوند. به همین دلیل بهترین زمان برای درمان گودی زیر چشم با تزریق فیلر، سن 20 تا 30 سالگی می باشد.

دیگر راه های درمان گودی زیر چشم

وجود گودی زیر چشم موجب کاهش زیبایی چشم ها و کاهش اعتماد به نفس فرد می شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد علاوه بر تزریق ژل به دنبال روش های دیگر نیز می باشند. از جمله روش های درمان این مشکل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

تزریق بوتاکس

بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولینوم می باشد که به منظور برطرف نمودن چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده نمودن از این روش برای برطرف نمودن خطوط پنجه کلاغی روشی بی خطر، سریع و غیر تهاجمی می باشد. اما اثر آن کوتاه مدت (3 تا 6 ماه) بوده و پس از مدتی نیاز به تمدید تزریق می باشد. از طرفی استفاده مداوم از آن می تواند موجب ناراحتی عضلات صورت شود.

تزریق چربی به زیر چشم 

پیشرفت تکنولوژی در زمینه جوان سازی پوست سبب شده است تا افراد در هر سنی بتوانند جوان و زیبا به نظر برسند. تزریق چربی یکی از روش‌هایی است که به سرعت، فرد را جوان‌تر از سن واقعی خود نشان می‌دهد. با افزایش سن، مواد مغذی مورد نیاز بدن به خوبی توسط دستگاه گوارش تامین نمی‌شوند و این عامل سبب می‌شود تا پوست نتواند به طور کامل مواد مورد نیاز خود را دریافت کند. از این رو کم کم از چربی‌ لایه‌های زیرین خود استفاده می‌کند و این عامل سبب می‌شود تا در قسمت‌های مختلف شاهد چین و چروک و کاهش حجم باشیم. اولین قسمت‌هایی که دچار عوارض پیری می‌شوند، پوست حساس اطراف چشم است. هنگامی که چربی‌های موجود در زیر چشم از بین می‌رود این ناحیه گود می‌شود. در چنین شرایطی می‌توان به کمک پرکننده‌های مختلفی مانند انواع فیلر و ژل این مشکل را برطرف کرد.

لیفت با نخ 

لیفت صورت با نخ علاوه بر اینکه به رفع چین و چروک های پوستی کمک می نماید، موجب جوانسازی و پر شدن صورت نیز می شود. البته این روش نتیجه ای موقتی داشته و پس از مدتی نیاز به تمدید دارد.

هایفوتراپی

امواج اولتراسوند مورد استفاده در هایفوتراپی می توانند به صورت مستقیم روی پوست تاثیر گذاشته و حرارت را به بافت های زیرین پوست نیز منتقل نمایند. این حرارت دهی موجب تحریک پوست و تولید کلاژن می گردد. از طرفی استفاده نمودن از این روش احتمال افتادگی و پیری پوست را نیز کاهش می دهد. همچنین از روش هایفوتراپی می توان برای برطرف نمودن گودی زیر چشم در تمامی طیف رنگی پوست استفاده نمود.

اندولیفت زیر چشم

در این روش با استفاده از اشعه لیزر دایود و فیبرهای نوری یک بار مصرف می توان گودی و پف کردگی زیر چشم ها را از بین برد. میزان ماندگاری اندولیفت زیر چشم یک سال می باشد.

درمان با PRP

این روش یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای زیبایی پوست و رفع آسیب‌ بافت‌های پوستی است. در روش PRP مقداری خون از شخص داوطلب گرفته شده و پلاکت‌های موجود در آن رشد داده می‌شوند. این پلاکت‌ها پس از رشد کامل به نواحی زیر پوست تزریق می‌شوند. در واقع برای انجام PRP بین 30 تا 60 سی‌سی خون از شخص گرفته می‌شود. این خون در دستگاه سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا پلاکت از گلبول‌های قرمز جدا شود. این پلاکت جدا شده با استفاده از مواد دیگری تقویت شده و PRP به دست می‌آید. PRP به دست آمده به ناحیه مورد نظر که در اینجا زیر چشم‌ها است، تزریق شده و رشد و فعالیت سلول‌ها را تا 8 برابر افزایش می‌دهد.

این روش نیز به دلیل تزریق پلاکت‌های خون خود فرد به ناحیه تحت درمان، عوارض بسیار کمی دارد که پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند و نتایج واقعی آن خود را نشان می‌دهند. نتایج این روش معمولا تا 6 ماه باقی می‌مانند و پس از آن نیاز به تمدید دارند. در افراد با سن بالاتر و آسیب شدیدتر بهتر است زودتر از 6 ماه برای تمدید PRP اقدام شود. تزریق PRP بسیار حساس است و ممکن است باعث ایجاد گودی بیشتر در زیر چشم‌ها شود. بنابراین باید حتما توسط پزشک ماهر و متخصص انجام شود.

آیا لیزر می‌تواند باعث رفع گودی زیر چشم شود؟

در دنیای پزشکی امروز از لیزر برای حل بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود. اما نمی‌توان آن را درمانی برای گودی زیر چشم دانست. در واقع لیزر بر روی لایه‌های سطحی پوست اثر می‌گذارد و آن‌ها را بازسازی می‌کند. به همین دلیل می‌توان آن را روشی موثر برای درمان سیاهی دور چشم دانست. اما نمی‌توان گفت که استفاده از لیزر برای درمان گودی زیر چشم نیز موثر است.

تزریق ژل زیر چشم در دوران بارداری و شیردهی 

اگر از روش‌های خانگی استفاده می‌کنید، درمان گودی زیر چشم در این دوران بلامانع است. البته اگر به ماده خاصی حساسیت دارید، به‌ هیچ‌ وجه از آن استفاده نکنید. اما درباره درمان‌های کلینیکی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که در این دوران‌ها دست نگه داشته و درمان‌هایی که با وارد کردن یک ماده خارجی به بدن همراه هستند، انجام ندهید. بنابراین بهتر است درمان گودی زیر چشم با روش‌های کلینیکی را به بعد از اتمام بارداری و شیردهی انجام دهید.

تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم چگونه انجام می گیرد؟

قبل از انجام تزریق جلسه مشاوره بین پزشک و شما برگزار می‌شود و مسائلی از قبیل تست‌های سلامتی و سوابق بیماری‌های احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرند. پزشک در جلسه‌ مشاوره، تمامی موارد تأثیر‌گذار بر روند تزریق، مشکلات صورت، ساختار چشم و اطراف آن را بررسی می‌کند. به علاوه انتظارات شما از درمان برای پزشک مشخص خواهد شد و در نهایت پزشک یکسری توصیه و مراقبت‌های قبل از عمل را به شما گوشزد خواهد کرد.

در زمان تزریق ژل زیر چشم، ابتدا نواحی تزریق نشانه‌گذاری می‌شود، سپس ناحیه‌ زیر چشم به صورت موضعی، بی‌حس و کاملاً استریل خواهد شد تا خطر عفونت از بین برود. سپس یک سوزن خیلی نازک، به آرامی زیر پوست وارد می شود تا گودی آن ناحیه را پر کند. سوزن به شیوه ای نرم و هموار، فیلر را زیر پوست تزریق می کند و ناآرامی های بافت آن ناحیه را به طور میانگین با ۳ تا ۵ تزریق در هر طرف، مسطح می کند. بسته به این که فضای گودی یا عارضه اطراف چشم تا چه اندازه باشد، ممکن است مقدار متفاوتی برای هر کس تزریق شود.

ژل همان لحظه وارد بافت‌های داخلی پوست شده و شما می‌توانید نتیجه‌ تزریق ژل زیر چشم را مشاهده کنید. سوزنی که برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار ریز و نازک است به همین علت بعد از تزریق به سختی می‌توانید اثری از آن را بر روی چهره‌ خود ببینید. 

بعد از اتمام تزریق ممکن است یک ماساژ ملایم برای صاف تر کردن ناحیه انجام شود. تزریق فیلر زیر چشم عملا بدون درد بوده و چیزی در حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. تنها چیزی که بعد از تزریق ژل زیر چشم نیاز دارید یخ و پرهیز از فعالیت شدید در ۲۴ ساعت آینده است.

روش های تزریق ژل زیر چشم

روش های گوناگونی برای تزریق ژل زیر چشم وجود دارند که ما در این بخش به آنها اشاره کرده ایم:

۱- تزریق ژل زیر چشم با کانولا

در این روش ژل به وسیله کانولا (نوعی سوزن منعطف و باریک است که نوک آن مانند سوزن های رایج تیز نیست) تزریق خواهد شد. این فرآیند به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. ضمن اینکه نتایج دریافتی از این تزریق بلافاصله بعد از تزریق نمایان می شود.

مزیت های تزریق ژل زیر چشم با کانولا:

  1.  دیگر مثل سوزن درد ندارد.
  2.  چون نوک آن تیز نیست به هیچ عنوان نمی تواند وارد هیچ عروقی شود.
  3. چون هیچ عروقی را پاره نمی کند پس احتمال کبود شدن هم وجود ندارد.

تکنیک تزریق ژل زیر چشم در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با استفاده از کانولا برند softfil فرانسوی می باشد، که معتبرترین و گران قیمت ترین کانولای موجود در دنیا است.

۲- تزریق ژل زیر چشم با سوزن

فاکتورهای اصلی دستیابی به نتیجه ی مطلوب در این روش استفاده از ژل های استاندارد و با کیفیت و مراجعه به پزشک متخصص در تزریق می باشد.

چه کسانی می توانند تزریق ژل زیر چشم انجام دهند؟

افرادی که دچار گودی، چین و چروک و فرورفتگی زیر چشم شده‌اند.

کسانی که در اثر افزایش سن، چربی ناحیه زیر چشم خود را از دست داده‌اند.

تزریق ژل برای چه کسانی مناسب نیست؟

زنان باردار و شیرده

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص

افرادی که اختلالات خونریزی دارند.

 کسانی که بیماری‌های خود ایمنی دارند یا به بیماری‌های آسم و آلرژی مبتلا هستند.

افرادی که نسبت به ترکیبات مصنوعی مورد استفاده در ژل‌های پوستی حساسیت دارند.

همچنین کسانی که سابقه سکته قلبی یا مغزی دارند یا دارو‌هایی مانند آسپرین و وارفارین مصرف می‌کنند، نباید به سراغ تزریق ژل زیر چشم بروند.

تزریق ژل زیر چشم و ایمن بودن این روش

همه ما می‌دانیم چشم یک ناحیه‌ بسیار حساس و حیاتی است. ژل از موادی مانند کلاژن، هیالورونیک اسید و بسیاری از مواد طبیعی که در پوست وجود دارند ساخته می‌شود. همچنین پزشکانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دقیقاً می‌دانند که کدام برند‌ها کیفیت بهتری دارند. از آنجایی که این ژل‌ها با بدن سازگار هستند و بدن به این ژل‌ها واکنش آلرژیک چندانی نشان نمی‌دهد، بسیار ایمن هستند.

برخی از مراجعه‌ کنندگان از بابت درد ناشی از تزریق احساس نگرانی می‌کنند که با توجه به تزریق بی‌حسی موضعی، شما در حین تزریق ژل زیر چشم هیچگونه دردی حس نمی‌کنید. بنابراین با مراجعه به یک مرکز زیبایی معتبر هیچ مورد نگران‌کننده‌ای وجود ندارد. همچنین اگر موضوعی باعث ایجاد نگرانی و استرس برای شما شده است می‌توانید در جلسه مشاوره آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

مزایای تزریق ژل زیر چشم

مزایای تزریق ژل زیر چشم چیست؟

ماندگاری بالا
بهبود حالت چشم ها
جوان‌سازی چشم‌ها
نتایج آن طبیعی می باشد.
حجیم کردن اطراف چشم‌ها
دوره نقاهت کوتاه مدتی دارد.
شادابی و روشن شدن ناحیه چشم
رفع خطوط ریز و چین و چروک زیر چشم ها
رفع گودی زیر چشم‌ها و در نتیجه پر شدن و روشن شدن ناحیه زیر چشم

نتایج چه وقت قابل مشاهده است؟

 باید به یک نکته دقت داشته باشید که معمولاً پزشک مقدار بیشتری از حد نیاز، ژل در زیر پوست تزریق می‌کند؛ زیرا در روز‌های اول تزریق ژل، جذب این مواد بیشتر انجام می‌گیرد و این عامل سبب می‌شود تا مقدار زیادی از ژل کم شود و شما شاهد کاهش مقدار ژل در زیر پوست خود خواهید بود. از این رو اگر بعد از انجام عمل تزریق ژل زیر چشم احساس کردید مقدار تزریق بیشتر از حد نیاز است نگران نباشید؛ زیرا هم مقداری از آن جذب می‌شود هم ورم زیر چشم وجود دارد؛ لذا تا حداکثر یک هفته‌ بعد می‌توانید نتیجه‌ کامل تزریق فیلر یا ژل‌های پرکننده را ببینید. 

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

ماندگاری تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل یک روش موقتی است و به مرور این ماده توسط بدن جذب می‌شود. اما این مسئله که چه زمانی طول می‌کشد تا اثرات تزریق ژل از بین برود، کاملاً به نوع ژل، مارک و برند ژل تزریق شده، سن و خصوصیات پوستی بیمار، نحوه مراقبت از محل تزریق، فعالیت ماهیجه های هر فرد و شرایط بدنی خود فرد بستگی دارد. ممکن است خونرسانی به نواحی تزریق بیشتر باشد و در این صورت احتمال جذب سریع‌تر این مواد افزایش می‌یابد. به همین علت توصیه می‌شود از ماساژ دادن یا دست کاری این نواحی تا جایی که می‌توانید خودداری کنید. البته قسمت زیر چشم دارای تحرک کمتری است و همین عامل سبب می‌شود برخی از برند‌های ژل حتی تا دو سال نیز اثر خود حفظ کنند. با رعایت نکات و توصیه‌های پزشکی، مراقبت از ناحیه‌ای که ژل تزریق شده و با وارد نکردن فشار به این قسمت می‌توان به قوام و ماندگاری بیشتر و همچنین جذب شدن دیرتر ژل در زیر پوست کمک کرد.

به طور معمول ژل های بر پایه اسید هیالورونیک، پر کننده های پوستی که در ناحیه زیر چشم استفاده می شوند بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند. در صورت لزوم می‌توان بعد از چند وقت (با توجه به صلاحدید پزشک) مجددا این ژل را شارژ (تزریق) کرد. انجام اقدامات تمدیدی در دوره های کوتاه مدت باعث افزایش طول ماندگاری و حتی دائمی شدن نتیجه این اقدام خواهد شد.

در صورت ناراضی بودن از نتایج چه باید کرد؟

در صورت ناراضی بودن از نتیجه شما می‌توانید با مراجعه به پزشک و با انجام روش‌هایی، این ژل‌ها را در زیر پوست از بین ببرید و به حالت قبل از درمان باز گردانید.

عوارض تزریق ژل زیر چشم

عوارض تزریق ژل زیر چشم چیست؟

ژل‌ها با توجه به مزیت‌های بسیار و عوارض کمی که دارند بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. اگر از ژل مرغوب استفاده کنید عوارض تزریق ژل زیر چشم مقداری التهاب، کبودی، تورم و ناراحتی موقت در محل تزریق است که پس از مدتی کوتاه خود به خود از بین ‌می‌روند. استفاده از ژل‌های نامناسب برای تزریق به ناحیه گودی زیر چشم می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی گردد. به طور کلی با توجه به حساسیت این ناحیه، در صورت مراجعه به یک مرکز درمانی و کلینیک نامعتبر، استفاده از ژل‌های نامناسب و غیر استاندارد و همچنین پزشکان بی‌تجربه و فاقد تخصص ممکن است خطرات به مراتب جدی‌تری را به دنبال داشته باشد و سلامتی شما را تهدید کند. از این رو اگر به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید یا زیر نظر پزشک متخصص در این زمینه، اقدام به تزریق ژل زیر چشم نمایید، نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

 از عوارض شدید تزریق ژل زیر چشم که در طی چند سال اخیر گزارش شده است، تزریق تصادفی داخل عروق خونی است. برای پیشگیری از این مشکل، بهتر است تزریق با کانولا انجام شود تا هیچ عروقی دچار پارگی نگردند.

 عوارضی که در اثر انتخاب کلینیک نامعتبر برای تزریق ایجاد می شود.

ممکن است بدن افراد به مارک و نوع ژلی که استفاده می‌شود حساسیت نشان دهد. در این صورت علائم حساسیت برای مدت طولانی در بدن فرد باقی می‌ماند و به نوعی می‌تواند او را آزار دهد.

در صورتی که تزریق فیلر تحت نظر پزشک غیرحرفه‌ای انجام شود ممکن است منجر به آسیب بافتی گشته و محل تزریق تا مدت‌های طولانی دچار بدشکلی و کبودی شود.

بی تجربگی پزشک یا اپراتور در تزریق ژل زیر چشم و یا غیر معتبر بودن مرکز زیبایی می‌تواند باعث انسداد رگ در ناحیه زیر چشم شود.

ایجاد عفونت‌های پنهان در صورت استفاده از ژل‌های نامناسب و یا تاریخ گذشته نیز عارضه دیگر از این عمل زیبایی است.

مواد ژل‌ها ممکن است تقلبی باشند و خطرات را به همراه داشته باشند.

ممکن است دو چشم نسبت به هم نامتقارن شوند و در نهایت نتیجه دلخواه به دست نیاید.

در اثر مراجعه به پزشک غیر متخصص ممکن است  ژل زیر چشم به نقاط دیگر پخش شود یا در زیر پوست به صورت گلوله گلوله و برآمده دربیاید.

همچنین بخوانید: ژل پروفایلو چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

مراقبتهای قبل از تزریق ژل زیر چشم

از مصرف الکل و رقیق کننده های خون، مانند آسپرین، در روزهای پیش از درمان پرهیز کنید.

تزریق ژل زیر چشم  بدون درد بوده و در حدود نیم ساعت زمان می برد. می توان کار تزریق را با استفاده مواد بی حس کننده موضعی راحت تر کرد.

اگر سابقه‌ انجام هر گونه عمل، تزریق و یا مصرف هر نوع دارو و دخانیات را دارید در همان جلسه‌ اول مشاوره با تمامی جزئیات با پزشک خود در میان بگذارید تا انجام تزریق بدون مشکل پیش برود.

داروهایی مثل مسکن ضد التهابی، ایبوپروفن، ویتامین E و آسپرین نباید تا ۵ روز قبل از تزریق ژل زیر چشم مصرف شوند. چون میزان کبودی در محل تزریق بیشتر می شود.

بیشتر بدانید: تزریق ژل لب و بایدها و نبایدهای تزریق ژل به لب

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

مراقبتهای بعد از تزریق ژل زیر چشم

در طی چند روز اول پس از تزریق ژل زیر چشم باید از خوابیدن به روی صورت خودداری کرد. سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. همچنین لازم است سر کمی بالاتر از بدن باشد. این کار برای جلوگیری از ورم زیر چشم ضرورت دارد.

بالا نگه داشتن سر می تواند به تسریع بهبودی کمک کند.

تا حدود ۲۴ ساعت بعد از تزریق حرکات هوازی انجام ندهید.

اگر پزشک به شما دارویی داده است به طور منظم آن را مصرف کنید.

باید تا چند روز بعد از انجام تزریق از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.

استفاده از کمپرس سرد در ناحیه تزریق، چندین بار در روز می تواند به جلوگیری از هر گونه تورم کمک کند.

بعد از تزریق ژل زیر چشم بهتر است از مصرف هر چیزی که باعث خونریزی و کبودی می شود، خودداری کنید.

از دست زدن به ناحیه تزریق خودداری کنید و تا زمانی که خطر عفونت از بین نرود، صورت خود را تمیز و خشک نگه دارید.

سعی کنید در چند روز اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید.

تورم و کبودی بعد از تزریق ژل معمولا به سرعت رفع می‌شوند اما در صورتی که کبودی و خون‌مردگی تا چند روز آینده کمتر نشد باید به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کرد.

اگر قصد عزیمت به جایی را دارید برای تزریق ژل اقدام نکنید.(به علت احتمال کبودی در تزریق)

دوره نقاهت تزریق ژل زیر چشم حداکثر ۳ الی ۵ روز است. در این مدت افراد باید نکات بالا را به خوبی انجام دهند.

با مراجعه به بهترین مرکز زیبایی پوست و مو سلامت خود را تضمین کرده و نتیجه‌ بهتری دریافت کنید. 

هزینه تزریق ژل زیر چشم

هزینه تزریق ژل زیر چشم چقدر است؟

هزینه تزریق ژل زیر چشم با توجه به نوع ژل، برند و مارک آن، میزان تزریق، وسعت کار، فرم‌ ایده‌آل فرد متقاضی و صلاحدید پزشک، دستمزد متخصص، کلینیک انتخابی و… در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از هزینه تزریق ژل زیر چشم با مشاورین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید. مشاوران و کارشناسان ما در اسرع وقت با افتخار پاسخگوی سوالات شما هموطنان عزیز خواهند بود.

ژل آلائینا برای رفع گودی زیر چشم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا