کدام روش جوان سازی پوست صورت بهتر است؟ اندولیفت یا هایفو

 اندولیفت و هایفو؟! اندولیفت بهتر است یا هایفو؟

محتوا

جوان سازی پوست با اندولیفت و هایفو

علاقه‌ به داشتن ظاهری جوان و حفظ جوانی به اندازه‌ی خلقت انسان قدمت دارد. یکی از مهم‌ترین عناصر جوانی، پوست صورت است که متاسفانه بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌گذارد. درست است که هنوز راهی برای جلوگیری از پیری کشف نشده، ولی با جوان سازی پوست می‌توانید ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر داشته باشید.

جدیدترین متد جوانسازی صورت و گردن

امروزه با پیشرفت‌های علم پزشکی راه‌های زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد؛ از لیزر گرفته تا بوتاکس، ژل‌ها و تکنیک‌های گوناگون جراحی، اندولیفت و هایفوتراپی. تمام این روش‌ها به نوبه‌ی خود موثرند و بهترین روش جوانسازی پوست باید با توجه به شرایط شما تعیین شود.
در این مقاله می‌خواهیم به معرفی روش‌های جوانسازی بپردازیم تا اطلاعات کاملی در مورد این روش‌ها کسب کنید. همچنین مقایسه ای بین دو روش پرطرفدار اندولیفت و هایفو خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

فیلم جوان سازی صورت با اندولیفت

پیری پوست و نشانه‌های آن

پیش از این که به سراغ روش‌ها برویم، بهتر است کمی در مورد پیری پوست بدانید. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ اجزای تشکیل دهنده پوست هستند که بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار دارند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، باعث تخریب و تحلیل رفتن پوست می‌شوند. به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف می‌شود.
در واقع پیری پوست با ۴ علامت اصلی شناخته می‌شود که در روش‌های جوانسازی پوست به دنبال راهی برای درمان آن‌ها هستیم. برویم نگاهی به علایم پیری پوست بیندازیم:

درمان چین و چروک صورت با اندولیفت و هایفو

۱) چین و چروک

خطوط پوستی از اولین نشانه‌های افزایش سن است. این‌ خطوط از سن ۲۵ سالگی به تدریج روی پوست ظاهر می‌شوند و به مرور زمان عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌گردند. خطوط پوستی ناشی از حرکت عضلات صورت هستند. در سنین جوانی تنها زمانی که می‌خندید، اخم می‌کنید یا مشغول صحبت هستید، این خطوط نمایان می‌شوند؛ اما وقتی خطوط پوستی تبدیل به چین و چروک شوند، بدون حرکت عضلات صورت هم روی پوست دیده می‌شوند. اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابت تبدیل می‌شوند.

شایع‌ترین محل‌های چین و چروک:

  • خط افقی پیشانی
  • خط اخم (بین ابروها به صورت عمودی)
  • خطوط شعاعی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی
  • خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)
  • خطوط شعاعی دور لب

روش‌های جوانسازی پوست در اثر چین و چروک:

دلیل شایع، در پیری صورت یک چیز است: از بین رفتن کلاژن

۲) کاهش حجم

با افزایش سن، چند اتفاق مهم برای پوست و لایه‌های زیرین می‌افتد. پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابند و پوست ما شل می‌شود. چربی زیر پوست در نواحی گونه، گیج‌گاه، چانه، اطراف لب و بینی و زیر چشم‌ها تحلیل می‌رود و صورت ظاهر اسکلتی پیدا می‌کند. استخوان‌های صورت به ویژه در اطراف دهان و چانه تحلیل می‌روند.
البته این موارد در سنین بالای ۵۰-۶۰ سالگی خودشان را نشان می‌دهند؛ ولی رو‌ش‌های جوانسازی پوست وقتی موثرند که در سنین پایین‌تر انجام شوند تا ظهور این علایم را به تاخیر بیندازند. کاهش حجم می‌تواند باعث افتادگی و چین و چروک شده و شادابی صورت شما را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

خاصیت کشسانی پوست

۳) از دست رفتن خاصیت کشسانی

بخش‌های عمقی پوست از چند جزء اصلی تشکیل شده که قوام و شادابی پوست را ایجاد می‌کنند. جزء اول رشته‌های پروتئین کلاژن است که اسکلت اصلی بافت پیوندی زیر پوست را می‌سازد. هیالورونیک اسید جز دوم است که همچون سیمان بین بافتی عمل کرده و فضای بین رشته‌های کلاژن را پر می‌کند. در نهایت رشته‌های پروتئین الاستین، باعث خاصیت کشسانی یا الاستیسته پوست می‌شوند.
در پیری پوست، هم شاهد افتادن پوست هستیم، هم از دست رفتن خاصیت کشانی. افتادگی به دلیل کاهش حجم اتفاق می‌افتد که ناشی از تحلیل رفتن چربی زیر پوست، کاهش حجم هیالورونیک اسید و تخریب استخوان‌ها است. تحلیل رفتن قوام پوست و از دست رفتن خاصیت کشسانی آن، ناشی از فرسودگی و تخریب رشته‌های کلاژن و الاستین است. به این ترتیب استحکام و کشش پوست کاهش می‌یابد. تغییراتی مانند خشک‌ و سفت شدن لایه‌های سطحی پوست باعث می‌شوند تا پوست حالت شکنندگی پیدا کند.

شایع‌ترین محل‌های کاهش خاصیت کشسانی:

  • دور لب
  • کناره‌های فک
  • زیر چشم
  • پیشانی

۴) تغییر در لایه‌های پوست

پوست ما از سه لایه تشکیل شده است:
1. لایه‌ی سطحی اپی‌درم یا روپوست نام دارد که با چشم می‌بینیم. روپوست از چند لایه‌ی سلول تشکیل شده و به مرور زمان خشک، زمخت و نسبت به اشعه‌ی مضر آفتاب (فرابنفش) حساس‌تر می‌شود. ایجاد لکه‌ها و خال‌ها از جمله تغییراتی است که در این لایه مشاهده می‌شود.
2. لایه میانی یا درم از سلول‌های سازنده روپوست، برخی از گیرنده‌های حسی، غدد چربی، عروق و بافت پیوندی (شامل رشته‌های کلاژن، رشته‌های الاستین و هیالورونیک اسید) تشکیل شده است. همانطور که گفتیم میزان اجزای ساختمانی بافت پیوندی در فرآیند پیری پوست کاهش می‌یابد. لایه‌ی میانی علاوه بر شکل دادن به پوست و حفظ قوام آن، وظیفه‌ی حفظ آب پوست را نیز برعهده دارد. به همین دلیل با تحلیل رفتن این لایه، پوست خشک و کم‌ طراوت می‌شود.
3. لایه‌ی زیرین، زیرپوست یا هیپودرم نام دارد که حاوی بافت پیوندی یا همبند و بالشتک‌ها یا پدهای چربی است. هیپودرم، پوست را به لایه‌ی عضلانی زیرین متصل می‌کند. عضلات هم روی استخوان‌ها قرار گرفته‌اند. با افزایش سن، تعداد سلول‌ها، ضخامت هیپودرم و حجم بالشتک‌های چربی کم می‌شود. این وقایع منجر به کاهش حجم پوست و ظاهر شدن چین و چروک‌ها می‌گردد. 
محل‌های شایع تغییر در لایه‌های پوستی: در سرتاسر صورت

درمان چین و چروک صورت با اندولیفت و هایفو می شویم؟

 چرا دچار چین و چروک صورت می شویم؟

علت اصلی آن کمبود کلاژن است. کلاژن مسئول حفظ هم‌ زمان استحکام و کشسانی پوست است و از ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند. قرار گرفتن زیاد در معرض تابش خورشید سبب کاهش تولید الاستین و ملانین شده و همین عامل سبب می‌شود که پوست نتواند به‌ خوبی با عوامل مخرّبی که از خورشید ناشی می‌شود مقابله کند. اگر بخواهیم اندکی ریزبینانه‌تر به مسأله اثر پرتوهای خورشید بر پوست نظر بیفکنیم، باید اشاره کنیم که اشعه ماورای بنفش و پرتوهای مادون قرمز این توان را دارند که کاملاً در لایه هیپودرم پوست نفوذ کنند و با تولید رادیکال‌های آزاد و انرژی زیاد بر ساختار ژنتیکی پوست اثر گذاشته و باعث مرگ یاخته‌های زنده شوند. مرگ یاخته‌های پوستی می‌تواند سبب بروز سرطان‌های پوست شود.
به‌ طور خلاصه می توان گفت که تابش بیش از حد نور خورشید بر پوست انسان سبب می‌شود که تولید و تقسیم رشته‌های کلاژن به‌ کندی و به‌ شکل ناصحیح صورت بگیرد و این مسأله سبب مشکلات پوستی فراوانی می‌گردد که شاید بتوان با اندولیفت زیر چشم، اندولیفت بینی، اندولیفت گونه یا سایر بخش‌های صورت و بدن و یا روش‌های دیگر آن را بهبود داد.

جوان سازی پوست با اندولیفت و هایفو

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست اقدام کنید؟

بهترین زمان برای جوانسازی پوست به شرایط شما بستگی دارد. این که چه زمانی علائم پیری برایتان آزاردهنده یا نگران کننده می‌شود. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب، شستن پوست و تمیز نگه‌داشتن آن مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی هستند که می‌توانند در کاهش سرعت پیری پوست موثر باشند.
برخی از افراد، از اوایل ۳۰ سالگی دچار علائم اولیه پیری پوست مانند چین و چروک‌های ظریف می‌شوند. افتادگی و لکه‌های پوستی هم ممکن است در این سنین مشاهده شود. درمان‌های لیزری، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله روش‌های کم‌تهاجمی و موثری هستند که می‌توانند باعث بهبود ساختار پوستی و جلوگیری از پیری شوند.
کاهش الاستین و کلاژن در حوالی چهل‌سالگی سبب می‌شود تا چین‌وچروک‌های پوست به‌ تدریج ظاهر شوند. خطوط چروکی که به اصطلاح پنجه‌کلاغی نامیده می‌شوند با افزایش سن عمیق‌تر می‌شوند. از سوی دیگر، افزایش سن و در خانم‌ها، نزدیک شدن به سن یائسگی سبب می‌شود تا پیر شدن پوست سرعت بیش‌تری بگیرد و لکه‌های پیری که ظاهری قهوه‌ای‌ رنگ دارند بر روی پوست پدیدار شوند. این روند در برخی افراد زودتر و در برخی دیرتر اتفاق می‌افتد. بنابراین در دهه‌ی چهارم زندگی باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. در این سنین روش‌های کم‌تهاجمی‌تر مثل هایفوتراپی، لیزر درمانی، تزریق ژل یا تزریق بوتاکس توصیه می‌شود.

روش‌های جوان سازی پوست

  1.  روش‌های تهاجمی شامل جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست
  2. روش‌های کم‌تهاجمی شامل هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل
  3. روش‌های غیرتهاجمی شامل مراقبت‌های کلی پوست مثل کرم‌های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست

به طور کلی تا زمانی که بتوان از روش‌های کم‌تهاجمی یا بدون تهاجم برای جوانسازی استفاده کرد، راه‌هایی مانند جراحی لیفت صورت یا کشیدن پوست توصیه نمی‌شود. چرا که خطرات و عوارض روش‌های تهاجمی بیشتر است. پس قبل از اقدام برای جراحی یا روش‌های جوانسازی تهاجمی، روش‌های کم‌تهاجمی را امتحان کنید.
در ادامه برخی از روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست که در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو انجام می شود را معرفی کرده‌ایم.

لیزر اندولیفت

لیزر اندولیفت

اندولیفت یکی از روش‌های جدید جوانسازی پوست است که از دو کلمه Endo و Lift تشکیل شده است. در این روش کم تهاجمی، یک فیبر نوری بسیار نازک به زیر لایه‌های پوستی وارد می‌شود و درون لایه‌‌های عمقی پوست قرار می‌گیرد. این فیبر نوری به لیزر دایود که تولید کننده انرژی است متصل می‌شود و انرژی اشعه‌ی لیزر مادون قرمز (فرو سرخ) کلاژن‌سازی پوست را تحریک کرده و باعث ذوب شدن تجمعات اضافی چربی می‌شود. به این ترتیب شاهد کاهش افتادگی و سفتی پوست خواهیم بود.
لیزرهای پوست که برای رفع موهای زائد به کار می‌روند تنها توانایی اثرگذاری سطحی را بر پوست دارند؛ اما این روش قادر است که انرژی لیزر را به لایه‌های زیرین پوست منتقل کند. انرژی منتقل‌ شده از فیبر نازک نوری باعث عمل لیپولیز یا چربی‌سوزی بافتی می‌شود.

اساس بسیاری از زیر مجموعه‌های اندولیفت مانند اندولیفت غبغب، اندولیفت صورت، اندولیفت زیر چشم و غیره همین است. غیر از سوزاندن چربی‌ها، اندولیفت باعث تحریک کلاژن سازی و ساخت الاستین می‌شود که سبب انعطاف‌پذیری و استحکام همزمان پوست خواهد شد. از دیگر موارد مثبتی که در این روش صورت می‌گیرد، بازسازی رگ‌های بدن است. حرارتی که در بافت‌ها ایجاد می‌شود سبب بالا رفتن سوخت‌وساز سلول‌ها شده و غذا رسانی بیشتر به آن‌ها سبب افزایش ساخت کلاژن در آنها و نیز در رگ‌های منتقل‌کننده آنها می‌شود.

اندولیفت صورت

 کاربردهای اندولیفت در جوانسازی پوست

  • زاویه‌سازی فک و صورت
  • ذوب‌ شدن بافت چربی موضعی
  • کشیدگی و سفت‌شدن فوری پوست
  • افزایش قوام و سفتی پوست گردن
  • کاهش چین و چروک و عمق خطوط خنده
  • بهبود زوایای صورت با کشیدگی مناسب آن
  • اصلاح زاویه‌های گردن و بازوها و سایر نقاط
  • افزایش میزان رگ‌سازی بدن در ناحیه مورد نظر
  • کاهش چربی‌های موضعی به ویژه در ناحیه‌ی غبغب
  • افزایش فعالیت میتوکندری و ماتریکس خارج‌ سلولی آن
  • فعال‌شدن مجدد یاخته‌ها و میتوکندری آن‌ها برای ساخت کلاژن
  • تحریک کلاژن‌سازی در نواحی مجاور (مانند آنچه در اندولیفت زیر چشم یا اندولیفت بینی اتفاق می‌افتد)
  • بالا رفتن حرارت بافت، گشاد شدگی رگ‌های منتهی و موجود در آن برای غذارسانی و اکسیژن‌رسانی بهینه

لیزر اندولیفت به علت دارا بودن قدرت جذب بالا در چربی و آب، در نواحی‌ از بدن که چگالی این دو مورد در آن‌ها بالاست، بیش‌ترین کارایی را خواهد داشت و استحکام و وضعیت کشسانی این نواحی را بهتر بهبود خواهد داد. 

کربوکسی تراپی

در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن (CO2) به زیر پوست تزریق می‌شود. در هر منطقه از بدن که غلظت گاز دی اکسید کربن افزایش یابد، بدن ما برای اکسیژن رسانی و جبران تجمع دی اکسید کربن، خونرسانی به آن بخش را افزایش می‌دهد. به این ترتیب با تزریق گاز دی اکسید کربن، بدن را وادار به افزایش خون رسانی به منطقه‌ای خاص می‌کنیم. با افزایش خون‌رسانی، ترمیم سلولی اتفاق می‌افتد و وضعیت پوست بهبود می‌یابد.

برخی از کاربردهای کربوکسی تراپی در جوانسازی پوست:

  • رفع تیرگی چشم و خطوط دور چشم
  • رفع چین و چروک‌های صورت
  • کاهش چربی موضعی
  • رفع شل شدگی و افتادگی پوست
  • جوانسازی پوست بدن (پشت دست و دکلته)

هایفوتراپیهایفوتراپی

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن، سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها می‌شود.
هایفوتراپی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

کاربردهای هایفوتراپی در جوانسازی پوست

  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • کاهش چین و چروک پوست
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب

تزریق ژل

تزریق ژل یا فیلر به لایه‌های مختلف پوست باعث حجم‌ دادن به منطقه‌ی تحت درمان می‌شود. فیلرها یا حجم‌دهنده‌ها به سه دسته‌ی دائمی، نیمه‌دائم و موقت تقسیم می‌شوند که مواد دائمی به علت عوارض و خطرات دیگر استفاده نمی‌شوند. مواد نیمه‌دائم هم به دلیل مشابه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. ژل‌های موقت که بهترین فیلرها هستند، از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند.

برخی از کاربردهای تزریق ژل در جوانسازی پوست:

  • افزایش حجم لب بالا و پایین
  • پر کردن خطوط صورت (خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب)

تزریق چربی

در تزریق چربی، بافت چربی با استفاده از روش لیپوساکشن از قسمتی از بدن برداشت می شود و به درون بالشتک‌های چربی زیر پوست تزریق می‌شود. ماندگاری این روش زیاد است و عوارض کمی دارد. بالشتک‌های چربی در نقاط مختلف پوست صورت مشاهده می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بالشتک‌ گونه‌ها اشاره کرد.

برخی از کاربردهای تزریق چربی در جوانسازی پوست:

  • پر کردن چین و چروک صورت
  • درمان افتادگی و شل شدن پوست صورت
  • برجسته کردن سینه‌ها، لب‌ها و پشت دست

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست در سرتاسر دنیا است. ماده‌ای که در بوتاکس استفاده می‌شود، نوعی سم است که باعث فلج شدن عضلات می‌شود. با فلج شدن عضلات صورت، خطوط و چین و چروک‌ها تا حد زیادی از بین می‌روند. تزریق بوتاکس در صورتی که توسط پزشک انجام شود، روشی بسیار ایمن و موثر در بهبود ظاهر صورت است.

برخی از کاربردهای تزریق بوتاکس در جوانسازی پوست:

  • شکل دادن به ابروها
  • بالا بردن گوشه‌های لب
  • برطرف کردن خطوط صورت (خطوط اخم، پیشانی، دور چشم، دور لب)

از بین روش های مختلف جوانسازی صورت، کدام یک بهترین است؟

اینکه کدام روش را می‌توان بهترین روش جوان‌سازی پوست دانست به خود فرد بستگی دارد. بعضی افراد ترجیح می‌دهند با روش غیرتهاجمی مانند اندولیفت به بهبود کیفیت پوست خود بپردازد و برخی دیگر از روش‌ تهاجمی مانند جراحی پلاستیک استفاده می کنند. 
به‌ طورکلی می‌توان گفت که اغلب مراجعین مراکز درمانی و زیبایی ترجیح می‌دهند که از روش‌هایی استفاده کنند که میزان آسیب‌ بسیار کمی داشته باشد.
لیفت صورت بدون جراحی یکی از روش های پرطرفدار در جوانسازی پوست صورت است که امروزه محبوبیت زیادی دارد. پزشکان متخصص پوست و مو پیشنهاد می کنند که از روش های ترکیبی برای لیفت صورت بدون جراحی استفاده شود. برخی از روش های پر طرفدار جوانسازی پوست شامل اندولیفت و هایفو است که در ادامه به شباهت ها و تفاوت‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اندولیفت و هایفو

اندولیفت بهتر است یا هایفو

یکی از سوالات متداول بسیاری از مراجعه کنندگان به مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی این است که اندولیفت بهتر است یا هایفو. اندولیفت و هایفو هر دو از بهترین روش هایی هستند که در زمینه زیبایی به کار می‌روند. اندولیفت در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله آن‌ها می‌توان به اندولیفت زیر چشم، اندولیفت بینی، صورت، بازو، غبغب، شکم و قسمت‌های دیگر بدن اشاره کرد. در مورد هایفو نیز می‌توان گفت که دستگاهی است که با امواج متمرکز ماورای صوت با شدت بالا کار می‌کند. دستگاه هایفو از طریق تولید گرما در پوست سبب افزایش و تقویت کلاژن‌سازی می‌شود و به این شکل کشیدگی بیش‌تری را برای پوست به ارمغان می‌آورد.
از سوی دیگر، قیمت دستگاه اندولیفت و قیمت دستگاه هایفو می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی مقایسه‌ای باشد که میان آن‌ها صورت می‌گیرد. با توجه به قیمت دستگاه ها، جوان سازی پوست صورت با اندولیفت گرانتر از هایفو تراپی است.

روش‌های کم‌تهاجمی یا غیرتهاجمی در زمینه جوان‌سازی پوست که شامل اندولیفت، مزولیفت، آراف فرکشنال، درماپن یا میکرونیدلینگ و هایفوتراپی هستند بر مبنای افزایش میزان کلاژن‌سازی در بافت‌های زیرین پوست عمل می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها می‌توانند ویژگی‌های مثبت و منفی خود را داشته باشند. بیشتر مشتریان از نتایج روش های درمانی اندولیفت و هایفو بسیار راضی بوده اند. 

هایفوتراپی چیست؟

HIFU خلاصه کلمه لاتین high intensity focused ultrasound است که با انجام آن کشیدن پوست و جوانسازی پوست به صورت غیر جراحی انجام می گیرد که بر اساس امواج صوتی با شدت بالا کار می‌کند. در این روش امواج صوتی متمرکز شده با عمق دل‌خواهی به لایه‌های زیرین پوست اعمال خواهد شد. فناوری استفاده‌شده در هایفوتراپی پیش‌تر در روش‌های دیگر تشخیص و درمان همانند سونوگرافی مورد بررسی و استفاده وسیع قرار گرفته است لذا این روش آسیبی را برای فرد نخواهد داشت. لیفت صورت با استفاده از هایفوتراپی در یک جلسه و بدون تحمل درد و هزینه هنگفت یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کیفیت پوست است.
اصلی‌ترین لایه که هدف لیفت صورت با هایفو قرار می‌گیرد؛ لایه SMAS پوست است. این لایه از ساختارهای مهم صورت و پوست حمایت می‌کند. هایفو صورت از طریق جوانسازی این لایه و در نتیجه کاهش علائم پیری، بهترین تأثیر را روی پوست شما خواهد داشت.
از مزایای هایفوتراپی نسبت به سایر روش‌ها این است که بدون انجام هیچ‌گونه جراحی، عمل کشیدگی صورت در یک یا چند جلسه اتفاق خواهد افتاد و اگر مقدار انرژی اعمالی در واحد زمان به‌ مقدار کافی باشد، تأثیرگذاری آن طولانی‌ مدت خواهد بود.

هایفوتراپی مناسب چه کسانی است؟هایفوتراپی برای چه کسانی و در چه مواردی مناسب هست؟

  • لیفت صورت وگردن
  • لیفتینگ گونه و چانه
  • از بین بردن غبغب
  • درمان منافذ پوست
  • کسانی که خط های عمیق خنده و یا پیشانی دارند.
  • افرادی که به علت کاهش وزن پوست افتاده ای دارند.
  • افرادی که دارای تیرگی و سیاهی دور چشم هستند و یا پلک های افتاده ای دارند.

برای افرادی که شلی و افتادگی پوست آن ها خیلی زیاد نیست هایفوتراپی پیشنهاد می شود که نتایج آن از یک ماه بعد شروع شده و مشاهده نتایج آن حدوداً تا شش ماه بعد نیز ادامه دارد.

مزایای هایفوتراپی

  •  دوران نقاهت ندارد.
  •  کاملاً بدون درد و ایمن است.
  •  درمان سریع و بدون عوارض است.
  •  نیاز به عمل جراحی و عمل لیفت نیست.
  •  باعث بهبود چین‌وچروک به دلیل دسترسی به لایه‌های عمیق پوست می شود.
  •  باعث تحریک لایه‌های عمیق عضلات پوست که عامل ایجاد کننده چین‌وچروک در صورت است، می‌شود.

لیزر اندولیفت

مزایای لیزر اندولیفت

  • بدون نیاز به بیهوشی
  • بدون نیاز به بخیه و برش
  • به جلسه‌های درمانی کمی نیاز دارد.
  • بدون هیچ‌گونه اسکار و خونریزی در پوست
  • لیزر اندولیفت از امنیت بالایی برخوردار است.
  • بهبودی در اندولیفت زمان کمتری نسبت به جراحی می‌خواهد.
  • می‌توان مواردی مانند بوتاکس را در کنار این روش جوانسازی انجام داد.

ماندگاری اندولیفت

ماندگاری اندولیفت بهتر و بیش‌تر از هایفو و سایر روش‌های جوانسازی پوست است و حداقل ماندگاری آن بین 2 تا 3 سال است و هایفو نهایتاً یک سال ماندگاری خواهد داشت. نظر پزشکان در مورد اینکه اندولیفت بهتر است یا هایفو ممکن است فرد به فرد و مورد به مورد فرق داشته باشد که به مسائل مختلفی از جمله جنس پوست، سن‌وسال فرد، مقدار نیازی که پوست فرد به جوان‌سازی دارد و وجود یا عدم وجود بیماری‌های زمینه‌ای در او و رعایت مراقبت های بعد از اندولیفت باز می‌گردد.

ماندگاری هایفوتراپی

برخی از بیماران، نتایج هایفو صورت را بلافاصله بعد از جلسه درمانی مشاهده می‌کنند؛ اما معمولاً این تأثیر به علت تورم خفیفی است که بعد از درمان روی پوست ظاهر می‌شود. نتایج واقعی لیفت صورت با هایفو حدود ۳ تا ۶ ماه بعد روی پوست صورت ظاهر شده و اثرات لیفتینگ و جوانسازی پوست تا زمانی که تولید کلاژن جدید ادامه داشته باشد؛ ماندگار است.

شباهت اندولیفت و هایفو

  • هر دو از روش‌های غیرتهاجمی درمانی و زیبایی پوست شناخته می‌شوند.
  • هر دو روش باعث تحریک کلاژن سازی و چربی سوزی موضعی می شوند.
  • از هر دو روش می توان در نواحی صورت، گونه، غبغب و اندام بدن استفاده نمود.
  • هزینه هایفوتراپی نصف اندولیفت است. قیمت لیفت با نخ و هایفو تقریبا یکسان است.
  • هر دو دستگاه هایفوتراپی و اندولیفت از نظر ساطع‌کردن اشعه بسیار ایمن بوده و می‌توان انجام عمل زیبایی را با خیال آسوده برای مراجعه کننده به پایان رساند.
  • هر دو روش‌ بدون درد و خون‌ریزی هستند که جهت لیفت و سفت کردن پوست به منظور رفع چین و چروک و جوانسازی استفاده می شوند.
  • هر دوی آن‌ها از طریق تحریک کلاژن‌سازی در پوست به زیبایی آن کمک می‌کنند و معمولاً اثرات نتایج آن‌ها بعد از یک جلسه قابل‌ مشاهده است.

تفاوت های اندولیفت و هایفو

تفاوت عمده اندولیفت و هایفو

از تفاوت‌های عمده آن‌ها، نوع اثرگذاری آن‌هاست. هایفو از طریق امواج متمرکز شده فراصوت (همان امواج سونوگرافی) و اندولیفت از طریق ورود یک فیبر نوری بسیار نازک و ارسال انرژی لیزر به لایه‌های عمیق پوست عمل می‌کند. همچنین نور لیزر اندولیفت تا عضله نفوذ می کند در صورتی که امواج فراصوت هایفو تا لایه میانی پوست نفوذ می یابد.
از دیگر تفاوت‌‌های این دو روش قیمت و هزینه بالاتر اندولیفت نسبت به هایفو است. 

مزیت اندولیفت نسبت به هایفو

ماندگاری اندولیفت از هایفوتراپی کمی بیشتر است. هایفو تا یک سال و اندولیفت تا دو سال دوام دارد. ماندگاری نتایج لیفت با نخ نیز یک سال تا یک سال و نیم می باشد و ماندگاری جراحی لیفت صورت (جراحی تهاجمی) تا ده سال است. 

مزیت هایفو نسبت به اندولیفت

مزیت هایفو بر اندولیفت این است که علاوه بر جوان‌سازی پوست در مورد سفید سازی پوست به‌ ویژه نواحی زیرچشم و نیز باز کردن منافذ پوستی به کار می‌رود.
از هایفو همچنین جهت رفع تیرگی دور چشم، رفع خط اخم و رفع منافذ بزرگ پوست استفاده می شود.

استفاده همزمان از دو روش

اندولیفت را می‌توان به‌ تنهایی یا در کنار سایر روش‌های جوان‌سازی پوست مانند هایفوتراپی به کار برد. گاهی با ترکیب اندولیفت و هایفو نتایج بهتری به دست می آید. متخصص پوست با تحلیل و بررسی علت ایجاد چین و چروک و شلی و افتادگی پوست و بسته به اهداف درمانی، مناسب ترین درمان را برای بیمار انتخاب می کند.

کدام روش عوارض بیشتری دارد؟

هر روش عوارض احتمالی به همراه دارد، ولی احتمال وقوع آن اندک است. به هر حال ممکن است در برخی موارد سوزش، خارش، ورم یا قرمزی دیده شود.
احتمال پدیدار شدن عوارض در هایفو مقداری بیشتر از اندولیفت است و مواردی همچون بی‌حسی موضعی، قرمزی، تورم بافتی و هایپر پیگمنتیشن (تیره شدن پوست یا افزایش رنگدانه) را ممکن است به همراه داشته باشد.

اکثر عوارض فوق موقتی و خفیف است و درصد احتمال وقوع آن از یک فرد تا فرد دیگر متفاوت است. اگر اندولیفت و هایفو توسط پزشک مجرب انجام شود و مراقبت های بعد از درمان رعایت شود، هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت. 

درمان پیری زودرس پوست با اندولیفت و هایفو

کدام روش برای درمان پیری زودرس پوست بهتر است؟

برخی پزشکان پیشنهاد می دهند که در صورت پیری زودرس پوست صورت از هایفو و یا اندولیفت استفاده شود. اما اگر پیری در سنین بالا و به صورت طبیعی رخ داده است، دیگر روش های جوانسازی صورت شامل رادیوفرکانسی، اندولیفت و هایفو در کنار تزریق فیلر و یا لیفت با نخ به کار گرفته می شود. هدف از انجام این روش ها، سفت کردن پوست صورت و جلوگیری از افتادگی آن، رفع چین و چروک های پوست، ترمیم اسکار و آسیب های پوستی و در مواردی کاهش بیش از حد ترشح چربی است.

اگر همچنان در انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست خود و یا رفع چین و چروک های صورت سرگردان هستید، حتما با متخصص پوست و مو مشاوره داشته باشید تا بنا بر خواسته ی شما و تجربیات پزشک، بهترین روش برای جوانسازی صورت شما انتخاب شود.

درباره ی موضوعات زیر بیشتر بدانید.

لیزر اندولیفت و هایفو

انتخاب درست بین اندولیفت و هایفو

در انتها خاطرنشان می‌سازیم که استفاده از اندولیفت یا هایفو یا هر روش درمانی دیگری پیش از هر چیزی به نظر پزشک بستگی دارد و این نظر بر مبنای شرایط و حال عمومی مراجعه کننده، میزان و نحوه نیاز او به روش‌های مختلف، سوابق پزشکی او و مسائل دیگر از جمله هزینه‌ها و میزان بودجه مراجعه کننده دارد. گاهی نیز می‌توان از ترکیبی از این روش‌ها بنا به نظر پزشک متخصص استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. نتیجه نهایی درمان به مهارت و میزان تخصص پزشک بستگی دارد.

بهترین مرکز

دوستان گرامی! جهت بررسی علل و استفاده از بهترین روشهای درمانی مشکلات پوستی خود، می‌توانید به پزشک با تجربه مراجعه نمایید تا پس از بررسی‌های لازم، مناسب ترین درمان را برای رفع مشکل شما تجویز کرده و اعمال نماید. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل، تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفت و هایفوتراپی در تهران، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشد.
در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی همواره تلاش کردیم تا بهترین و به‌روزترین روش‌های درمانی را برای مراجعین عزیز تدارک ببینیم. با توجه به این که بیشترین توجه علم پزشکی امروزی به سمت روش‌های کم‌تهاجمی جوانسازی پوست است، سعی کردیم تا خدمات متنوعی در این حوزه به مراجعین خود ارائه کنیم. لطفا جهت هماهنگی، کسب اطلاعات و دریافت نوبت به
صفحه اصلی مراجعه نمائید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

2 دیدگاه دربارهٔ «کدام روش جوان سازی پوست صورت بهتر است؟ اندولیفت یا هایفو»

  1. بازتاب: اندولیفت غبغب: بهترین روش برای از بین بردن غبغب؛ لاغری غبغب با دستگاه اندولیفت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا