روش‌های موثر برای افزایش ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل یا فیلر به چه عواملی بستگی دارد؟

با افزایش سن کم کم چین و چروک ها بر صورت نمایان می شوند. بسیاری از افراد به دنبال جدیدترین روش های جوان سازی پوست هستند تا چین و چروک ها و شل شدگی پوست خود را برطرف کنند. امروزه با پیشرفت پزشکی زیبایی راه های درمانی بسیاری برای از بین بردن این چروک های پوستی وجود دارد که عملکرد هر یک با دیگری متفاوت است. تزریق ژل  از جمله راه های درمانی است که باعث حجم دهی به قسمت های مختلف صورت می شود که به مرور زمان کلاژن یا حجم خود را از دست داده اند. افرادی که تصمیم می گیرند از این روش جوان سازی استفاده کنند، دوست دارند انواع ژل ها و ماندگاری تزریق ژل را بدانند. در این مقاله این موضوع مهم را بررسی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

فیلم تزریق ژل

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل برای جوان سازی صورت، رفع چین و چروک های صورت و بازگرداندن کلاژن از دست رفته پوست بسیار مفید است. ژل ها از کلاژن و ماده ای به نام اسید هیالورونیک ساخته شده اند که به صورت طبیعی درون بدن انسان نیز وجود دارد؛ بنابراین برای بدن کاملا ایمن هستند. انجام این روش، نیاز به دقت و ظرافت دارد که تنها یک پزشک حرفه‌ای و باتجربه از پس آن برمی‌آید. از این رو، زمانی تزریق ژل موفقیت‌آمیز خواهد بود که در یک کلینیک مجهز و توسط یک پزشک باتجربه انجام شود.

کاربردهای ژل در صورت

کاربردهای ژل

از تزریق ژل در موارد زیر استفاده می‌شود:

 البته باید گفت که برخی از این کاربردها همانند افزایش حجم سینه، باسن و پا، مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیست.

انواع و میزان ماندگاری تزریق ژل

فیلرها از جنس اسید هیالورونیک، کلاژن، کلسیم هیدرکسی آپاتیت و پلی لاکتیک اسید هستند. بسیاری از این فیلرها اثر دائمی ندارند؛ زیرا موادی که درون این ژل ها به کار رفته است، به مرور زمان توسط بدن جذب می شود. بنابراین با توجه به مدت زمان ماندگاری آنها باید برای تزریق مجدد به مرکز زیبایی که انجام داده اید مراجعه نمائید.
هر کدام از برندها دارای مزایا و میزان ماندگاری متفاوتی هستند. بصورت کلی ماندگاری ژل ها بین ۶ ماه تا ۲ سال می باشد که به عوامل زیادی از جمله نوع ژل و برند آن بستگی دارد. در ادامه شما را با چند ژل موثر و میزان ماندگاری آن‌ها آشنا می‌کنیم.

انواع ژل ها و ماندگاری تزریق ژل

ژل‌های رستیلن

ژل‌های رستیلن توسط یک شرکت معروف به نام گالدرما تولید و عرضه شده که دارای انواع مختلفی می‌باشند. این نوع ژل حاوی اسید هیالورونیک که مسئول آبرسانی به منافذ پوستی‌ است، می‌باشد. به گونه‌ای که نتایج این ژل پس از تزریق بسیار فوری است.

  • ژل رستیلن L: این ژل مناسب برای رفع چین و چروک‌های صورت و افزایش حجم لب‌ها است. میزان ماندگاری این ژل بین ۴.۵ الی ۹ ماه است که برای تثبیت باید ترمیم شود.
  • رستیلن ریفاین: این ژل ۱ سال ماندگاری داشته و برای از بین بردن چین و چروک‌های متوسط و عمیق نواحی بینی و دور لب مناسب است. برای ماندگاری بیشتر نیز می‌توان از روش‌های ترمیمی و تکرار آن استفاده کرد.
  • رستیلن دیفاین: این ژل نیز مانند مدل ریفاین دارای ۱ سال ماندگاری بوده و خطوط عمیق بین بینی و لب را از بین می‌برد. همچنین برای اصلاح طرح خنده و محو کردن چین و چروک‌های دور دهان مناسب است.
  •  ژل رستیلن سیلک SILK: میزان ماندگاری این ژل حدود ۶ ماه بوده و قابلیت ترمیم نیز دارد. این ژل برای رفع خطوط ظریف اطراف دهان و برجسته کردن لب‌ها مفید است.
  • ژل رستیلن لیفت: این ژل قدرت بالایی در از بین بردن چین و چروک‌های عمیق اطراف دهان داشته و حجم‌دهنده مناسبی برای گونه‌ها است. ماندگاری رستیلن لیفت بیش از ۱ سال است. البته، برای ماندگاری بیشتر می‌توان از روش‌های ترمیمی و تکرار این روش بهره برد.

ژل ژوویدرم

ژل‌های ژوویدرم

ژل‌های ژوویدرم نیز مانند رستیلن‌ها حاوی اسید هیالورونیک بوده و به جوانسازی پوستکمک شایانی می‌کنند. این روش از عوارض بسیار کمی برخوردار است و نتایج آن بسیار فوری است.

  • ماندگاری تزریق ژل ژوویدرم وولبلا: این ژل به مدت ۱۲ ماه ماندگاری داشته و برای از بین بردن چین و چروک زیر چشم بسیار مفید می‌باشد. از این ژل برای حجم‌دهی به لب و خطوط عمودی اطراف آن استفاده می‌شود.
  • ژوویدرم اولترا ایکس‌سی: این ژل مناسب برای رفع چین و چروک متوسط اطراف دهان و نواحی مختلف صورت است و تقریبا ۱ سال ماندگاری دارد.
  • ژوویدرم اولترا پلاس ایکس‌سی: این ژل کمی از نمونه قبلی قوی‌تر بوده و برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق صورت و اطراف دهان موثر است. این فیلر ۱ سال ماندگاری داشته و قابلیت ترمیم و تکرار نیز دارد.
  • ماندگاری تزریق ژل ژوویدرم ولوما: این ژل بیشترین ماندگاری را نسبت به سایر فیلرها داشته و تقریبا ۲ سال طول عمر دارد. این ژل برای از بین بردن چین و چروک صورت، بازیابی حجم گونه‌ها و لیفت غبغب بسیار موثر است.
  • ژوویدرم ولور: از این ژل برای جوانسازی صورت و حجم‌دهی به لب‌ها استفاده می‌شود. ماندگاری این فیلر بین ۱۲ الی ۱۸ ماه است. یکی از مهمترین مسائلی که در تزریق ژل باید توجه کرد، انجام روش‌های ترمیمی به منظور افزایش ماندگاری نتایج است.

ژل بلترو

ژل بلترو

از ژل بلترو جهت ایجاد تغییرات در لب ها استفاده می شود و ماندگاری نتایج این فیلرها بین ۶ تا ۱۲ ماه است. این موضوع به فرمول مورد استفاده بستگی دارد. بلترو شامل سه نوع از فیلرهای لب می شود که از آن ها برای حل مشکلات مختلفی از جمله رفع خط خنده استفاده می گردد:

  •  Belotero Balance و Belotero Basic: برای پر کرن خطوط متوسط و عمیق اطراف دهان، چانه و خط خنده مناسب است. این محصولات می توانند لب ها را بزرگتر کرده و خطوط تیره روی لب ها را نیز برطرف کنند. ماندگاری این مدل تنها ۶ ماه است. بهتر است برای نتیجه‌گیری بهتر، پس از ۶ ماه مجددا این روش را تکرار کنید.
  • Belotero Intense: برای حجم دهی و حل مشکل خطوط عمیق بر روی لب ها استفاده می شود و نتایج آن تا ۱۲ ماه پایدار است.
  • Beloterosoft: برای بهبود لب ها و صاف کردن خطوط سطحی استفاده می شود و نتایج آن نیز تا ۱۲ ماه دوام دارد.

افرادی که سابقه واکنش های آلرژی به پروتئین های گرم مثبت را دارند، نباید از فیلرهای لب بلترو استفاده کنند.

انواع ژل های تزریقی

سایر ژل‌های تزریقی

در کنار فیلرهای تزریقی ژوویدرم و رستیلن ژل‌های تزریقی دیگری نیز وجود دارند که هر کدام ویژگی منحصر بفرد خود را دارند. هر کدام از این فیلرهابا توجه به غلظت های متفاوتی که دارند برای بخش های مختلف صورت به کار می روند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

 ژل رادیس: این ژل از یک ماده طبیعی به نام کلسیم هیدروکسی تولید شده و یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای رفع چین و چروک‌های نواحی پایین صورت و همچنین پوست دست است. برخلاف ژل‌های رستیلن و ژوویدرم، نتایج این فیلر تدریجی بوده و پس از اینکه نتایج نهایی خود را گذاشت، بین ۱۸ الی ۲۴ ماه ماندگاری خواهد داشت. این فیلر با تحریک کلاژن بدن باعث تولید مجدد آن‌ها شده و به صورت طبیعی به پوست آبرسانی می‌کنند. برای نتیجه‌گیری بهتر، باید پس از ۱ سال مجددا آن را تکرار کنیم.

 ژل اسکالپترا: برای از بین بردن خطوط عمیق اطراف دهان، بینی و چانه، فیلر اسکالپترا به کار می رود. این فیلر حاوی پلی‌ال لاکتیک اسید بوده و تقریبا ۲ سال ماندگاری دارد. نتایج تزریق ژل اسکالپترا نیز مانند رادیس تدریجی بوده و پس از مدت کوتاهی آثار آن پدیدار می‌شود.

عوامل موثر بر ماندگاری ژل

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق ژل

بسیاری از افرادی که از روش‌های تزریقی استفاده می‌کنند، نگران ماندگاری آن هستند. برای بیشتر کردن مدت ماندگاری تزریق ژل باید به چند نکته مهم توجه کرد.

برند و نوع ژل 

یکی از عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل، نوع ژل یا فیلر انتخاب شده است که باید حتما استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت باشد. انتخاب برند مورد استفاده برای تزریق بر عهده پزشک معالج است چرا که عمق چین‌ و چروک، سن شما و جنس پوستتان تاثیر زیادی بر این موضوع دارد. همچنین با توجه به تنوع برندها به بودجه فرد نیز بستگی دارد. به‌ طور کلی ژل‌های طبیعی که حاوی ماده هیالورونیک اسید هستند، از جمله بهترین ژل‌ها هستند، چرا که این ژل‌ها با استفاده از ترکیبات طبیعی موجود در پوست به ترمیم بافت‌ها کمک کرده و از پیری و آسیب سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

عمق تزریق

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری تزریق ژل عمق تزریق فیلر است. در واقع  هر چقدر میزان حرکت و جنبش در منطقه تزریق شده بیشتر باشد، جذب ژل با سرعت بیشتری رخ می دهد. به طور مثال خط لبخند یکی از نقاطی از صورت است که حرکت زیادی نسبت به دیگر نقاط دارد. از این رو ماندگاری تزریق ژل در چنین نقاطی بسیار کم است. در واقع اینطور می‌توان گفت؛ که برخی از ژل ها باید در عمق بیشتری تزریق شوند و برخی دیگر در عمق کمتری. در نتیجه تکنیک و مهارت پزشک در تزریق بسیار مهم است که هر نوع ژلی در محل خودش تزریق شود. به عنوان مثال اگر ژلی که باید عمیق تزریق شود سطحی تزریق شود. خیلی سریع تاثیر آن از بین خواهد رفت و آثار آن باقی نخواهد ماند.

متابولیسم بدن

از دیگر عواملی که موجب ماندگاری تزریق ژل می شود، متابولیسم بدن افراد است. این به صورتی است که هرچقدر متابولیسم بدن فرد بیشتر باشد، سرعت جذب ژل نیز بیشتر می شود. افراد ورزشکار متابولیسم بالایی دارند؛ از این رو ژل تزریق شده زودتر تجزیه می شود.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

مراقبتهای پس از تزریق ژل

رعایت موارد زیر در ماندگاری تزریق ژل تاثیرگذار هستند:

  • از خارش، ماساژ یا حرکت دادن ناحیه تحت تزریق ژل بپرهیزید. این علائم طبیعی هستند و چند ساعت تا چند روز پس از درمان ظاهر می شوند. اگر علائم پوستی بیش از سه روز باقی ماندند به پزشکتان اطلاع دهید.
  • از کرم ضد آفتاب حتما استفاده نمایید.
  • از محیط های گرم اجتناب کنید. (حمام داغ، سونا، آفتاب گرفتن و برنزه کردن)
  • اگرتزریق ژل لب انجام داده اید؛ حتما از خوردن و نوشیدن های داغ، سفت و تند بپرهیزید.
  • هنگام خوابیدن و استراحت از قرار گرفتن روی محل تزریق (مانند گونه ها) خودداری کنید.

روش‌های موثر برای افزایش ماندگاری تزریق ژل

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

برای افزایش ماندگاری ژل‌های تزریقی، محافظت از پوست و استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده ضروری است. اسیدهای هیالورونیک معمولا به سرعت جذب بدن شده و ماندگاری خود را از دست می‌دهند. از این رو، با آشامیدن آب سرعت جذب آن را کاهش و در نتیجه ماندگاری آن را افزایش دهید.

حفاظت پوست در برابر نور خورشید

یکی دیگر از روش‌های افزایش ماندگاری تزریق ژل، حفاظت پوست در برابر نور خورشید است. به همین خاطر هنگام بیرون رفتن حتما از کرم‌های ضدآفتاب مرغوب استفاده کنید. در غیر این صورت نور خورشید موجب تخریب بافت پوست و در نتیجه از بین رفتن اثر ژل‌ها می‌شوند.

مصرف ویتامین‌های مناسب

برای ماندگاری ژل‌های تزریقی از غذاهایی که حاوی ویتامین‌های مختلف بویژه زینک (روی) هستند استفاده کنید. مصرف زینک باعث می‌شود تا عملکرد پوست بهتر و در نتیجه ماندگاری  تزریق ژل‌ بیشتر شود. در ضمن از خوردن غذاهایی مضر مانند کنسرو و مواد غذایی فرآوری شده جدا خودداری کنید. همچنین مصرف مواد قندی نظیر نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های گازدار را کاهش دهید.

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

انتخاب مرکز زیبایی معتبر و پزشک باتجربه عواملی هستند که در ماندگاری روش های جوان سازی تاثیر می گذارد. اگر پزشکان در این زمینه مهارت و تجربه کافی نداشته باشند، به نتیجه و ماندگاری دلخواه خود نخواهید رسید.
مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با کسب سالها تجربه در تزریق ژل، تزریق چربی و انجام روشهای جوانسازی مانند اندولیفتو هایفوتراپی در تهران، یکی از بهترین ارائه دهندگان این خدمات می‌باشد. با مراجعه به این مرکز و دریافت مشاوره رایگان به راحتی می توانید بهترین برند ژل تزریقی را انتخاب کنید و جوانی و شادابی را به پوست خود گردانید. لطفا جهت هماهنگی، کسب اطلاعات و دریافت نوبت به صفحه اصلی مراجعه نمایید.

ماندگاری تزریق ژل

هزینه تزریق ژل 

هزینه تزریق ژل صورت و دیگر نواحی بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد:

محل مطب

تعداد جلسات

مدت زمان درمان

برند ژل استفاده شده

تخصص ارائه دهنده‌ی زیبایی

دستمزد پزشک و هزینه‌های کلینیک زیبایی

مقدار ژل تزریق شده و هم‌چنین میزان دوام و ماندگاری ژل

توجه داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست و اگر در سالن های زیبایی و یا برخی از کلینیک های زیبایی قیمت خیلی پایین به شما گفتند مطمئن باشید که از ژل ارزان و بی کیفیت استفاده میکنند و بعد از تزریق شما با عوارض تزریق ژل روبرو خواهید شد. بنابراین برای اطلاع از هزینه تزریق فیلر میتوانید همه روزه به جزء ایام تعطیل با بهترین مرکز زیبایی پوست و موشریعتی تماس حاصل نمائید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با انواع فیلرهای تزریقی و میزان ماندگاری تزریق ژل آشنا کردیم. معمولا تزریق ژل‌های موقتی بسیار موثرتر از ژل های دائمی است؛ چرا که فیلرهای موقت بعد از مدتی جذب بدن می شوند. همچنین در صورت عدم رضایت از تزریق ژل می توان با تزریق هیالورونیداز که نوعی آنزیم هیالورونیک اسید است؛ میتوان به سرعت آثار تزریق ژل را از بین برد و روش‌های جایگزین دیگری را امتحان کرد. اما، فیلرهای دائمی این خاصیت را نداشته و درصورت عدم رضایت بیمار می‌تواند بر روحیه فرد تاثیر منفی بگذارد. از این رو، پزشکان توصیه می‌کنند که هرگز از روش‌های دائمی استفاده نشود.
تزریق ژل با بیشترین میزان ماندگاری از خدماتی است که در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی در تهران انجام می‌پذیرد. در این مرکز با بکارگیری بهترین و مرغوب ترین فیلرها و انتخاب بهترین تکنیک تزریق توسط دکتر باتجربه، مطلوب ترین نتایج حاصل می‌شود. تماس با ما را فراموش نکنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا