رفع تیرگی زیر بغل با زعفران و چند ماسک گیاهی دیگر!

رفع تیرگی زیر بغل با زعفران

رفع تیرگی زیر بغل با زعفران

سلام به تمام دوستان عزیز

برای خیلی از افراد، داشتن زیر بغل هایی تیره و سیاه، بدترین کابوس است و باعث شرمندگی می شود. زمانی که زیربغل هایتان تیره باشد، نه می توانید لباس دلخواهتان را بپوشید، نه با خیال راحت می توانید ورزش کنید و به باشگاه بروید. مثل داشتن لکه و جوش روی پوست، تیرگی های زیر بغل هم می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و احساس زیبایی شود. بارها ممکن است برایمان پیش آمده باشد که به خاطر این تیرگی های زیربغل نتوانسته ایم لباس مورد علاقه مان را در مهمانی یا جشن عروسی بپوشیم!

اما زمانی که بحث رفع و درمان این مشکل مطرح باشد، خیلی ها به یاد خواص گیاه زعفران می افتند.  گرچه شاید به نظرتان این گیاه به قدری گران باشد که استفاده از آن برای رفع تیرگی زیربغل به صرفه نیست اما در هر صورت ماسک هایی وجود دارد که برای درمان این مشکل بسیار مفید هستند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

زعفران خواص زیادی دارد اما یکی از اصلی ترین ویژگی های آن آنتی اکسیدان بودنش است و به همین خاطر است که در رفع تیرگی زیربغل و دیگر نقاط بدن کاربرد زیادی دارد.

رفع تیرگی زیر بغل با زعفران
رفع تیرگی زیر بغل با زعفران

اما نکته ای که در مورد ماسک های زعفران باید به شما بگوییم این است که این دسته مواد، عموماً تاثیرات موقت و لحظه ای دارند. به همین خاطر است که برای رفع مشکل تیرگی و سیاهی زیربغل باید قبل از هر چیزی علت بروز آن را متوجه شوید. بعد از آن می توان به سراغ راهکارهای علمی تر و کلینیکال تری رفت! با ما همراه باشید تا نکات مفیدی درباره تیرگی زیربغل و دلایل بروز آن به شما بگوییم.

علت سیاهی زیربغل چیست؟

دلایل مختلفی ممکن است در بروز این مشکل دخیل باشند، اما مهمترین آن ها شامل موارد زیر است:

  • دئودورانت ها و مام های زیربغل
  • شیو و اصلاح مداوم ( به تدریج منجر به التهاب هم می شود)
  • تجمع بیش از حد سلول های مرده ( عدم لایه برداری از پوست زیربغل)
  • پوشیدن لباس های تنگ با جنس نامرغوب
  • ملانوسیس ناشی از مصرف سیگار
  • هایپرپیگمنتیشن ( افزایش ملانین)
  • ابتلا به عارضه آکانتوسیس نیگریکانز ( این بیماری غالباً علامت ابتلا به دیابت، چاقی یا سطوح ناهنجار هورمون هاست)
  • عفونت باکتریایی
  • ملاسما ( لکه های تیره روی پوست)
  • بیماری ادیسون ( آسیب دیدن غده های ترشح آدرنال)

لایه بردار قوی زیر بغل

اولین گامی که می توان برای مبارزه با این تیرگی های زیر بغل برداشت، این است که دلایل اصلی بروز این مشکل را شناسایی کرده و آن ها را برطرف کرد:

  1. مارک دئودورانت یا مام زیربغل خود را عوض کنید. برخی افراد ترجیح می دهند از جایگزین های طبیعی مانند جوش شیرین یا همین زعفران استفاده کنند. برخی دیگر هم به طور کلی دیگر از دئودورانت و مام استفاده نمی کنند.
  2. ژیلت کشیدن و شیو کردن را متوقف کنید. برخی افراد از وکس کردن یا لیزر موهای زائد به جای ژیلت استفاده می کنند.
  3. لایه برداری. عده ای دیگر هم هستند که از اسکراب های بدن یا لایه بردارهای پوست، 2 الی 3 بار در هفته استفاده می کنند.
  4. لباس های گشاد و راحت بپوشید
  5. مصرف سیگار را ترک کنید.

غیر از ماسک زعفران، راه های طبیعی دیگری هم وجود دارد که می توانید از آن ها برای روشن کردن پوست زیر بغل استفاده کرد. در ادامه به برخی از طبیعی ترین روش های رفع تیرگی زیر بغل اشاره کرده ایم:

لایه بردار قوی زیر بغل
لایه بردار قوی زیر بغل
  • سیب زمینی. یک سیب زمینی کوچک رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس آن را به زیر بغل هایتان بزنید. بعد از 10 دقیقه سیب زمینی را با آب خنک از روی زیر بغل هایتان بشویید.
  • خیار. تکه ی درشتی از یک خیار را ببرید و آن را به نواحی تیره ی زیر بغل بزنید و ماساژ دهید. بعد از ده دقیقه با آب خنک بشویید.
  • لیمو. تکه ای از لیموی تازه را ببرید و روی زیربغل هایتان بکشید و ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه با آب خنک بشویید، سپس زیر بغل را خشک کرده و به آن مرطوب کننده بزنید.
  • لایه برداری نارنج. 1 قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق آب گل رُز و پودر پوست نارنج ترکیب کنید تا یک مخلوط به دست آید. به آهستگی این ماسک را روی زیربغل ها بزنید و ماساژ دهید. 15 دقیقه بعد با آب خنک بشویید. هفته ای 2 الی 3 بار این ماسک را استفاده کنید.
  • زردچوبه. در یک بطری کوچک، 2 قاشق غذا خوری لیموی تازه را با زردچوبه ( به مقدار کافی) مخلوط کنید تا یک ماسک غلیظ به دست آید. این ماسک را به زیربغل های خود بزنید و بعد از 30 دقیقه با آب خنک بشویید.
  • روغن تخم مرغ. قبل از خواب، روغن تخم مرغ را به زیر بغل زده و ماساژ دهید. صبح روز بعد، زیر بغل را با یک شست و شو دهنده ی بدن یا صابون مناسب بشویید.
  • روغن نارگیل. چند قطره روغن نارگیل را روی زیر بغل هایتان ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه با آب گرم و صابون مناسب بشویید. این کار را دو الی 3 مرتبه در روز تکرار کنید.
  • روغن درخت چای. 5 قطره روغن درخت چای را با 8 اونس آب در یک بطری اسپری شونده، مخلوط کنید. این محلول را به زیر بغل هایتان اسپری کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود. این محلول را هر روز می توانید بعد از استحمام استفاده کنید.

رفع سریع تیرگی زیر بغل

تا این جای کار درباره انواع و اقسام روش های طبیعی و گیاهی رفع تیرگی زیر بغل صحبت کردیم. اما خیلی وقت ها فرصت چندانی وجود ندارد تا بتوان نتیجه ی این دسته درمان ها را مشاهده کرد. به همین دلیل باید به دنبال درمان های دیگری بود که علاوه بر اثر گذاری خیلی خوب، سرعت عمل هم داشته باشند.

در همین راستا تصمیم داریم تا روشی به شما معرفی کنیم که برای رفع تیرگی زیربغل بسیار موثر است و قیمت چندان بالایی هم ندارد.

رفع سریع تیرگی زیر بغل
رفع سریع تیرگی زیر بغل

دستگاه فیس آپ، جدیدترین نسل دستگاه های میکرودرم ابریژن است که خیلی وقت ها جهت رفع تیرگی های پوست استفاده می شود. اثرگذاری این دستگاه به قدری بالاست که در مدتی کوتاه تبدیل به یکی از بهترین تکنولوژی های موجود در این زمینه شده است.

علاوه بر این، مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، با مجهز بودن به این دستگاه افتخار دارد تا کلیه ی خدمات رفع تیرگی زیر بغل را برای شما عزیزان انجام دهد. شما می توانید همین الان به صفحه ی تماس با ما مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری درباره این دستگاه به دست آورید.

مترجم و محقق: ندا ناصری

لینک منبع مقاله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا