بهترین و کامل ترین مقاله درباره لیزر موهای زائد زیربغل

لیزر موهای زائد زیربغل

لیزر موهای زائد زیربغل

با سلام خدمت تمام شما دوستان عزیز لیزر دیسکانت

هربار که صحبت از لیزر موهای زائد، می شود بحث لیزر نواحی حساسی مثل زیربغل و بیکینی هم مطرح است. زیربغل و بیکینی موهای برخلاف دیگر نواحی بدن زنان، موهای ضخیم و سیاهی دارد. این مسئله بیشتر به خاطر فاکتورهای هورمونی و ژنتیکی است و البته این نکته ی بسیار مهم که نواحی زیربغل و بیکینی به خاطر پوشیده بودن دائم، محیط فوق العاده ای برای رشد موها محسوب می شوند.

به عنوان مثال شما یک دختربچه را در نظر بگیرید که به اولین سال های بلوغ خود نزدیک می شود. اولین نشانه ی این بلوغ احتمالاً رشد موهای زیربغل و ناحیه بیکینی است. به همین خاطر قدیمی ترین موهایی که یک زن با آن ها آشنایی دارد، موهای زائد زیربغل و بیکینی است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

پس دور از حقیقت نیست که بگوییم لیزر موهای زائد زیر بغل و بیکینی محبوبیت خیلی زیادی میان خانم ها دارد. اما باید بدانید که هزار و یک جور اما و اگر در رابطه با لیزر موهای زائد زیر بغل وجود دارد. هربار که یکی از مراجعه کنندگان در مرکز ما وقت لیزر موهای زائد تنظیم می کند، سوالات زیادی برایش مطرح است و به دنبال جواب می گردد. به همین خاطر متن زیر را تهیه کرده ایم تا به تمام سوالات شما درباره لیزر موهای زائد زیربغل پاسخ داده باشیم. با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

قبل از لیزر موهای زائد زیربغل چه باید کرد

خب مهم ترین سوال به اقدامات قبل از لیزر موهای زیربغل برمی گردد. همان طور که گفتیم موهای زیربغل ضخیم تر و تیره تر از موهای دیگر نقاط بدن است. به همین خاطر احتمالاً لیزر کردن این ناحیه با نتیجه ی بهتری همراه است.

اما قبل از این که به سراغ مرکز و لیزر موهای زائد این ناحیه برودی، چند توصیه داریم:

حتما و حتما موهای زیربغل خود را قبل از جلسه درمان شیو کنید. یادتان باشد که روش هایی مانند اپیلاسیون و وکس به هیچ وجه مورد تایید نیست. این گونه روش ها، مو را از ریشه بیرون می آورند در صورتی که اشعه ی لیزر بر روی فولیکول اثر می گذارد و آن را می سوزاند. به همین خاطر اگر فولیکولی وجود نداشته باشد، لیزر بی فایده است.

توصیه می کنیم قبل از لیزر موهای زائد زیربغل، استحمام کنید. تمیزی و بهداشت این ناحیه بسیار مهم است.

ترجیحاً لباس راحتی و گشاد بپوشید تا موقع انجام درمان، دچار مشکل نشوید.

در کل باید بگوییم برای انجام لیزر موهای زائد زیربغل به جز شیو کردن ناحیه، نیازی به آماده سازی دیگری نخواهد بود. به قول معروف Keep Calm and laser Your Hair!

لیزر موهای زائد زیربغل
لیزر موهای زائد زیربغل

فیلم لیزر زیربغل

اگر تمایل دارید که با روند انجام لیزر زیربغل بیشتر آشنا شوید، دیدن فیلم زیر هم خالی از لطف نیست.

 

لیزر زیربغل درد داره ؟

یکی از اصلی ترین مشکلات خانم ها با لیزر موهای زائد زیر بغل این است که فکر می کنند قرار است درد زیادی را تحمل کنند. داستان ها و افسانه های زیادی درباره ی سوختن این ناحیه به هنگام لیزر وجود دارد. شاید باورتان نشود اما یک بار در یک جمع نشسته بودم و خانمی می گفت که لیزر موهای زائد زیربغل، باعث میشه که از درد غش کنید و به یکی از دوستانش استناد می کرد که در حین انجام این درمان، غش کرده و کارش به بیمارستان کشیده است.

صرف نظر از قدرت تخیل بسیار بالای این خانم و دوستش، باید بگوییم که لیزر زیربغل درد خاصی ندارد اما به چند شرط!!

اول از همه این که باید مطمئن شوید که دستگاه مورد استفاده در مرکز، معتبر و پیشرفته باشد. خیلی وقت ها که لیزر زیربغل با درد شدید همراه بوده است به خاطر قدیمی بودن دستگاه است. اما یک دستگاه پیشرفته مانند اسکلپیون مدیواستار، به هیچ وجه دردی ایجاد نمی کند. حالا اگر به دنبال مرکزی هستید که از این دستگاه برای درمان استفاده کند، ما پیشنهاد ویژه ای برایتان داریم:

مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران، از معدود مراکز تهران است که مجهز به دستگاه لیزر اسکلپیون مدیواستار 2019 است. این دستگاه بهترین نوع دستگاه لیزر در سال های اخیر است و به خاطر مکانیزم عمل جدید و پیشرفته ی خود موجب درد نمی شود. به این صورت که برعکس دیگر دستگاه های لیزر، اسکلپیون مدیواستار قبل از برخورد اشعه لیزر به پوست، محل درمان را خنک می کند. سیستم کولینگ این لیزر بسیار پیشرفته و قدرتمند است.

در وصف کارایی و اعتبار این دستگاه همین بس که توسط کمپانی زایس آلمان ساخته شده است. با تمام این تفاصیل اگر شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این باره و هم چنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی و لیزر شمال تهران دارید، می توانید همین الان به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

فاصله جلسات لیزر زیربغل

از دیگر سوالاتی که درباره لیزر زیر بغل پرسیده می شود این است که فاصله ی جلسات باید چقدر باشد؟ خب اگر شیوه ی کار دستگاه های لیزر را بدانید، احتمالاً این مسئله دیگر سوال چندان پیچیده ای برایتان نخواهد بود.

زمانی که اشعه ی لیزر به فولیکول مو برخورد می کند، مدتی طول می کشد تا مو دوباره رشد کند. این فاصله همان مدت زمانی است که برای جلسه ی بعدی لیزر خود باید صبر کنید. البته این مسئله در همه ی افراد یکسان است. برخی از افراد در مدت کوتاه تری شاهد رشد فولیکول های مو خواهند بود. این مسئله بیشتر وقت ها به خاطر فاکتورهای ژنتیکی است.

فاصله جلسات لیزر موهای زائد زیربغل
فاصله جلسات لیزر موهای زائد زیربغل

در کل اگر بخواهیم به صورت میانگین مدت زمانی را اعلام کنید، تقریبا فاصله ی میان جلسات لیزر از 4 الی 6 هفته خواهد بود. در حقیقت هر زمانی که شاهد رشد مجدد موها بودید می توانید برای جلسه ی بعدی لیزر خود اقدام کنید. بنابراین چندان به این اعداد و ارقام اعتمادی نیست. بارها شاهد بوده ایم که افرادی حتی پس از پایان هفته ی سوم هم لیزر موهای زائد را انجام داده اند و هیچ مشکلی برایشان پیش نیامده است.

البته احتمال دارد مسئله درباره لیزر زیربغل فرق داشته باشد. چرا که موهای این ناحیه ضخیم تر هستند و امکان دارد سریع تر رشد کنند و به این ترتیب فاصله میان جلسات لیزر شما کوتاه تر شود.

مراقبت بعد از لیزر زیربغل

مراقبت بعد از لیزر زیربغل هم خیلی اهمیت دارد. متاسفانه بارها دیده ایم افراد به خاطر رعایت نکردن دستورالعمل های لازم دچار عوارض جانبی شده اند. سوختگی و التهاب و بروز عفونت ممکن است رخ دهد اما در صورتی که توصیه های لازم را به کار بگیرید، دچار هیچ گونه مشکلی نخواهید شد. اما حالا این اقدامات و مراقبت ها چه هستند؟ خب اجازه بدهید از اول و دانه دانه توضیح دهیم:

اول از هر چیزی باید بعد از اتمام جلسه ی لیزر، هیچ گونه اودکلن، اسپری، مام و …استفاده نکنید. یادتان باشد که پوستتان هنوز ملتهب است و استعمال این دسته از محصولات، ممکن است این مشکل را دو چندان کند.

تا 24 ساعت و رفع التهاب زیربغل، هیچ گونه ورزش یا فعالیت سنگینی نداشته باشید. این دسته از کارها ممکن است موجب عرق کردن شما و در نتیجه تشدید التهاب و سوختگی زیربغل شود.

اگر می خواهید نتیجه بگیرید بهتر است تا هفته ی دوم که موها شروع به ریزش می کنید از اصلاح آن ها خودداری کنید. این گونه احتمال دارد ریشه ی موها را قوی تر و ضخیم تر کنید.

تا 24 ساعت هم در معرض آفتاب و گرما قرار نگیرید.

در نهایت این که مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد زیربغل، کار چندان سختی نیست اما اگر آن ها را جدی نگیرید، احتمال دارد باعث مشکل شوند.

لیزر موهای زائد زیربغل خطرناکه؟

همان طور که در ابتدای متن گفتیم، متاسفانه افسانه و اسطوره های زیادی در رابطه با لیزر موهای زائد وجود دارد. امیدواریم که برخی از خوانندگان عزیز احساس نکنند که در حال توهین به آن ها هستیم اما برخی از این داستان ها ما را به یاد ماجرای خیلی جالبی می اندازد. حتما شما هم در تاریخ خوانده اید که برخی از انسان های دوران باستان، وقتی که نور رعد و برق را می دیدند، فکر می کردند خدای ثور، با چکش آهنین خود به ابرها ضربه می زند. آن ها برای چیزهایی که نمی دانستند، داستان سرایی می کردند.

ماجرای لیزر موهای زائد زیربغل و بیکینی و شایعاتی که پیرامون آن هاست نیز همین طور است. در ابتدا که درمان لیزر موهای زائد وارد بازار شده بود، بیشتر مردم فکر می کردند اشعه ی این لیزر به اندام های داخلی بدنمان می خورد و باعث بروز سرطان و غده های کوچک و بزرگ می شود اما به هیچ وجه این طور نیست.

در حقیقت طول موج اشعه های لیزر آن قدر بلند نیست که به اندام های داخلی بدن برسد. بلکه قدرت نفوذ آن تنها تا سطح فولیکول های مو خواهد بود. بنابراین همان طور که می بینید لیزر موهای زائد زیربغل، نه تنها خطرناک نیست بلکه هرگز چنین قدرتی نداشته است.

پس باخیال راحت درمان خود را انجام دهید و نگران هیچ چیز نباشید

عوارض لیزر موهای زائد زیربغل

همان طور که قبلاً هم گفتیم در صورتی که از دستگاه خوبی برای لیزر موهای زائد استفاده کنید، معمولاً به جز اندکی عوارض جزئی دچار مشکل دیگری نخواهید داشت.

اما به طور کلی اگر بخواهیم عوارض لیزر زیربغل را فهرست کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمزی
  • التهاب
  • ورم جزئی
  • احساس آفتاب سوختگی در زیربغل

تمام این عوارض جانبی خود به خود از بین خواهند رفت و نیازی نیست که کار خاصی برای آن ها انجام دهید. همان طور که گفتیم، عوارضی مانند بروز سرطان های پوستی یا غده های زیربغل به هنگام لیزر موهای زیربغل، به هیچ وجه درست نیست و منبع علمی ندارد.

بنابراین اگر تصمیم دارید که این درمان را انجام دهید، تنها مسئله ای که باید نگرانش باشید، همان التهاب و قرمزی است. البته بروز این عوارض به شرایط پوستی فرد هم بستگی دارد. اگر پوست نازک و حساسی دارید، احتمال بروز این عوارض جانبی در زیربغل، بیشتر می شود. بهتر است قبل از درمان از پزشک خود سوال کنید برای اجتناب از ابتلا به این عوارض چه کاری می توان انجام داد.

در موارد نادر و جزئی هم ممکن است دچار اندکی کبودی شوید. توصیه می کنیم قبل از درمان لیزر موهای زائد، از مصرف داروها و مواد خوراکی که باعث رقیق شدن خون (مثل ایبوبروفن، ژلوفن، آسپرین، گریپ فروت و …) خودداری کنید.

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل
عوارض لیزر زیربغل

تورم زیربغل بعد از لیزر

یکی از نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که اگر تنظیمات دستگاه لیزر متناسب با تایپ پوست و مو نباشد، احتمال دارد قدرت اشعه ی لیزر زیاد شود و به این ترتیب به پوست آسیب برساند. در نتیجه محل درمان اندکی قرمز و متورم شود چرا که جریان خون به آن سمت سرازیر می شود تا مشکل را برطرف کند.

حالا باید بدانید که ورم هم یکی دیگر از ابزارهای دفاعی بدن شما در برابر هرگونه آسیب احتمالی است. وقتی که بافت پوست دچار آسیب می شود، جریان خون به آن سمت رفته و ورم ایجاد می کند. اما باز هم می گوییم که ورم و قرمزی ناشی از لیزر موهای زائد زیر بغل به هیچ وجه جدی و خطرناک نخواهد بود و بعد از چند روز خود به خود از بین می رود.

به هر حال می توانید بعد از لیزر موهای زائد زیربغل، از کمپرس یخ استفاده کنید تا از بروز ورم جلوگیری کرده باشید هرچند نیازی به این کار هم نخواهد بود. چرا که خوشبختانه خود بدن به سرعت مشکل را متوجه می شود و برای درمان آن اقدام می کند.

تصاویری که در اینترنت می بینید و همه نشان می دهند که لیزر موهای زائد زیربغل ، زیربغل فرد را دچار ورم زیاد کرده است، بیشتر به خاطر استفاده از دستگاه های منسوخی مانند الکترولیز و آی پی ال است. این دستگاه اصولاً لیزر نیستند و تنها شبه لیزر محسوب می شوند. بنابراین به هیچ وجه نباید به کارایی و اثرگذاری آن ها اعتماد کرد.

هزینه لیزر موهای زائد زیربغل

در نهایت باید به هزینه و قیمت لیزر موهای زائد زیربغل هم بپردازیم. باید بگوییم که درمان لیزر زیربغل به هیچ وجه پروسیجر گران قیمتی نیست و بسته به نوع دستگاه و اعتبار مرکز، قیمتی از حدود 100 الی 120 هزار تومان خواهد داشت. البته این قیمت یک جلسه ی آن خواهد بود.

در کل باید بدانید که هزینه لیزر موهای زائد نقاط مختلف بدن، متفاوت خواهد بود. بسته به ضخامت مو و سایز محل درمان، این قیمت ها فرق خواهد داشت. حالا ما یک توصیه ی جذاب برایتان داریم:

اگر برای اولین بار است که می خواهید لیزر موهای زائد را انجام دهید و اعتمادی نسبت به این روش ندارید، توصیه می کنیم که لیزر موهای زائد زیر بغل را به عنوان اولین پروسیجر انجام دهید. در صورتی که از نتیجه ی درمان راضی بودید، می توانید اقدام به لیزر دیگر نواحی بدن هم داشته باشید.

با وجود قیمت های بسیار ارزان و به صرفه ای که در مرکز لیزر و زیبایی شمال تهران ارائه می شود، به هیچ وجه نباید نگران هزینه های خود باشید

موفق و پیروز باشید

مترجم و محقق: ناصری

لینک منبع مقاله 1

لینک منبع مقاله 2

تهران اسکین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا