پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن

پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن

پاکسازی و جوانسازی از جمله رایجترین پروسیجرهای زیبایی در جهان به شمار می روند. دستگاه ها و روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند که هرکدام مزیت ها و البته طرفداران خاص خودشان را دارند. در این میان پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن یکی از بهترین و محبوب ترین روش هاست.

تفاوت پاکسازی و جوانسازی

واقعیت این است که پاکسازی و جوانسازی باهم یکی نیستند. پاکسازی بیشتر برای رفع جوش های زیرپوستی، آکنه، لکه های پوستی و آلودگی های سطحی انجام می شود، در حالی که هدف اصلی جوانسازی رفع چین و چروک صورت است.

پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن
پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن

اما چرا در این مقاله پاکسازی و جوانسازی را کنار هم آورده ایم؟

چون در فرآیند انجام هریکی از آنها، دیگری هم صورت می پذیرد. یعنی وقتی پوست صورتتان را پاکسازی می کنید، می توانید کار جوانسازی را هم همزمان انجام دهید. یا زمانیکه کار جوانسازی انجام می دهید، خواه و ناخواه کمی پوست شما پاکسازی هم می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

از این رو با وجود تفاوت هایشان، این دو پروسیجر زیبایی چندان هم از هم جدا نیستند.

دستگاه میکرودرم چیست؟

میکرودرم ابریژن در دسته دستگاه هایی قرار می گیرد که برای لایه برداری از پوست صورت استفاده می شوند. میکرودرم که می تواند به سه روش انجام پذیرد، لایه رویی سلول های مرده پوست را برداشته، و از این طریق علاوه بر پاکسازی، پوست صورت را به تولید کلاژن تحریک کرده و آن را جوانسازی هم می کند.

در نتیجه میکرودرم می تواند طی جلسات متعدد، رفته رفته باعث کم شدن و از میان رفتن جای چین و چروک صورت، و رفع لکه ها و آکنه های پوستی هم بشود.

پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن
پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

دستگاه لایه برداری میکرودرم به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شوند:

  • هندپیس با نوک الماس

این مدل میکرودرم ابریژن یک هندپیس دستی است که با نوک الماسی و بسیار تیز، خیلی نرم و آرام، لایه پوست مرده صورت را می تراشد و همزمان آن را مکش می کند تا کار پاکسازی پوست صورت را هم انجام دهد.

  • پودر کریستال

در این مدل میکرودرم، یک لایه از پودرهای کریستالی روی پوست گذاشته می شود که خودش لایه سلول های مرده سطح پوست را برمی دارد. سپس دستگاه مکنده میکرودرم، با برداشتن این پودر از سطح صورت، سلول های مرده را نیز حذف می کند.

  • هیدرودرم

این مدل میکرودرم، به جای پودرهای کریستالی، از آب و اکسیژن برای لایه برداری پوست استفاده می کند.

فیس آپ

این روزها در بهترین مراکز زیبایی، به جای میکرودرم بیشتر نام دستگاه فیس آپ را خواهید شنید. فیس آپ جدیدترین تکنولوژی است که عملا جای میکرودرم ابریژن را گرفته است. این دستگاه بهترین دستگاه ترکیبی است که هم کار پاکسازی پوست را به خوبی انجام می دهد، هم کار جوانسازی.

فیس با ارسال میکروپالس های الکتریکی به سطح پست، علاوه بر لایه برداری، پوست صورت را ماساژ داده و کار لیفت صورت و جوانسازی را هم به خوبی انجام می دهد.

پاکسازی و جوانسازی پوست صورت
پاکسازی و جوانسازی پوست صورت

پاکسازی صورت با دستگاه میکرودرم خانگی

در فرآیند پاکسازی عملا باید پوست خود را لایه برداری کنید. این کار مستلزم وارد کردن یک فشار و آسیب سطحی به پوست است.

 بنابراین گرچه می توانید با تهیه کردن دستگاه، این کار را در خانه هم انجام دهید، اما بهتر است پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن را در یک مرکز زیبایی تخصصی، تحت نظر پزشک و زیر دست یک اپراتور ماهر و باتجربه انجام دهید.

در این صورت شانس وارد شدن آسیب های جدی به پوست صورت بسیار کاهش پیدا می کند.

پاکسازی صورت با دستگاه بخور

خیلی ها هستند که برای پاکسازی صورت خود در خانه، از بخور آب گرم استفاده می کنند. بخار آب داغ منافذ پوست را باز کرده و آن را آماده استخراج جوش های زیر پوستی می کند. این کار گرچه کار مفیدی است، اما به شرطی که با علم و به درستی انجام شود. در غیر اینصورت، بخار دادن مدام و خالی پوست صورت، با اینکه پوست را پاکسازی می کند، اما در نهایت موجب افتادگی پوست هم می شود.

پاکسازی و جوانسازی پوست صورت
پاکسازی و جوانسازی پوست صورت

عوارض پاکسازی صورت با دستگاه

پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با دستگاه میکرودرم ابریژن اصولا هیچ عارضه جانبی خاصی ندارد. اما به هر صورت بعد از هر جلسه، پوست شما کمی ملتهب و قرمز می شود و ممکن است در جلسات اول کمی درد را هم تجربه کنید. با این وجود التهاب پوستی بعد از چند ساعت از بین می رود و درد هم کاملا قابل تحمل است.

اما اگر برای اینکار به یک مرکز خوب و مطمئن مراجعه نکنید، و کار پاکسازی و جوانسازی توسط یک متخصص ماهر انجام نشود، می تواند با آسیب زدن به پوست موجب بروز زخم و جای اسکار در سطح پوست شود. مخصوصا در افرادی که پوست حساسی دارند.

پاکسازی صورت با دستگاه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نیز یکی از دستگاه های لایه بردار پوست صورت است. میکرونیدینگ به جای الماس و پودر کریستال و آب و اکسیژن، از سوزن های بسیار کوچک برای برداشتن لایه سلول های مرده سطح پوست صورت استفاده می کند.

در حین لایه برداری، سوزن های میکرونیدلینگ باعث تحریک پوست به تولید کلاژن و در نتیجه جوانسازی هم می شوند.

پاکسازی صورت با میکرودرم در ارایشگاه

از آنجایی که دستگاه های میکرودرم در انواع قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند، و کار کردن با آنها به ظاهر ساده به نظر می رسد، خیلی از آرایشگاه ها این دستگاه را تهیه کرده و اقدام به پاکسازی و جوانسازی پوست صورت مشتریان خود در سالن آرایشی می کنند.

اما دستگاه میکرودرم یک دستگاه آرایشی نیست، بلکه یک ابزار پزشکی است. پس طبیعتا بهتر است پاکسازی با میکرودرم را به جای یک آرایشگر، یک متخصص زیبایی پوست برای شما انجام دهد. توصیه ما به شما این است که سلامت پوست خود را به دست افراد غیرحرفه ای نسپارید.

پاکسازی صورت با میکرودرم در ارایشگاه
پاکسازی صورت با میکرودرم در ارایشگاه

بهترین مرکز پاکسازی و جوانسازی پوست در تهران

مراکز زیبایی زیادی وجود دارند که خدمات پاکسازی و جوانسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن را برای شما انجام می دهند. در این بین مرکز زیبایی شمال تهران، واقع در خیابان شریعتی یکی از قدیمی ترین و مجهزترین مراکز زیبایی در تهران به شمار می رود، که اتفاقا جزو پیشگامان وارد کردن خدمات میکرودرم ابریژن در ایران هم هست.

کیفیت بسیار بالای خدمات در کنار تعرفه های معقول و مناسب، باعث شده تا مراجعین مرکز رضایت زیادی از آن داشته باشند.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا