تزریق ژل گونه برای برجسته سازی و فرم دهی گونه

درباره تزریق ژل گونه بیشتر بدانید.

محتوا

تزریق ژل به گونه

افزایش سن و کم شدن کلاژن‌های پوستی باعث شل شدن و افتادگی پوست نواحی مختلف صورت از جمله گونه‌ها می شود. به همین دلیل افراد برای رفع اشکالات به وجود آمده و جوان‌تر شدن پوستشان به دنبال راهی مطمئن، کم‌خطر و کم‌هزینه هستند. با معرفی انواع فیلرها و ژل‌ها، تحولی عظیم در پزشکی زیبایی و مد به وجود آمده است. این مواد پر کننده در نواحی مختلفی از جمله گونه‌ها تزریق می‌شوند. تجربه تزریق ژل به این نواحی نشان می‌دهد که علاوه بر خاصیت حجم دهی، موجب رفع موقتی چین و چروک‌های این ناحیه پوستی نیز می‌گردد. تزریق ژل به نواحی مختلف صورت برای رفع افتادگی‌ها و چین و چروک‌های ایجاد شده، سن و سال در آن چندان اهمیتی نداشته و افراد می‌توانند در هر سنی برای زیباتر شدن و جوان‌تر شدن، تزریق ژل به لب، استفاده از بوتاکس، تزریق ژل گونه و … را انجام دهند. اما با توجه به شیمیایی بودن این مواد نگرانی‌ها و سوالات زیادی پیرامون تزریق ژل گونه وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا حد امکان به سوالات پاسخ داده و نگرانی‌های شما را برطرف کنیم.

دلایل تزریق ژل به گونه چیست؟

برای افراد جوان زیبایی صورت و برجسته سازی گونه‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل تزریق ژل به گونه است. این کار باعث افزایش حجم گونه‌ها شده و تاثیر زیادی در زیبایی چهره آن‌ها خواهد داشت. در واقع تزریق ژل گونه باعث برجسته‌تر شدن و زیباتر شدن چهره شما شده و در سنین بالاتر حالت افتادگی و علائم پیری را در چهره شما از بین می‌برد. به همین دلیل می‌توان گفت استفاده از این روش برای زیبایی در همه سنین مناسب است.

تزریق ژل گونه چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از اقدامات زیبایی پرطرفدار و البته کاملاً ساده و سرپایی تزریق ژل گونه است. معمولاً در سنین بالا افتادگی گونه سبب می‌شود تا چهره‌ فرد به مراتب پیرتر به نظر رسیده و زیبایی و جذابیت چهره از بین برود؛ به همین علت روش‌های مختلفی برای برجسته و حجیم کردن گونه‌ها وجود دارد که بهترین و سریع‌ترین آن‌ها روش تزریق ژل است. محصولات متنوع و برندهای نام آشنای بسیاری در بازار دارو در این زمینه وجود دارد که می‌توان از آنها بهره برد.
ژل‌ها از مواد مختلفی ساخته شده‌اند که همگی با پوست و بدن انسان سازگاری دارند و ایجاد حساسیت نمی کنند. اکثر این مواد در بدن به صورت طبیعی وجود دارند، از این رو هیچ گونه عوارضی ندارند. تزریق ژل گونه باعث می‌شود تا فرم‌دهی صورت به بهترین نحو انجام گیرد و گونه‌هایی برجسته و زیبا داشته باشید. همچنین در جوانسازی صورت تأثیر به‌ سزایی دارد و سبب می‌شود تا چین و چروک‌های اطراف گونه به علت افزایش حجم گونه و کشیدگی پوست نیز صاف شوند.

 تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

کاربردهای تزریق ژل در صورت

درمان خط اخم با تزریق ژل

تزریق ژل گونه یا گونه گذاری

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

تزریق ژل برای درمان خط خنده

برجسته کردن چانه با تزریق ژل

تزریق فیلر برای خطوط دور دهان

تزریق ژل برای برجسته کردن لب

تزریق ژل برای زاویه دار کردن فک

تزریق فیلر برای درمان گودی زیر چشم

درمان فرورفتگی شقیقه‌ها با تزریق پرکننده

تزریق ژل برای درمان خط غم (خط ماریونت)

تزریق پروفایلو برای هیدره کردن پوست و لیفت آن

مراحل تزریق ژل گونه

تزریق ژل به گونه‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟

پیش از انجام تزریق پزشک معالج باید شما را به طور کامل معاینه کند. پزشک باید بداند که انتظار شما از نتیجه عمل چیست؟ آیا پیش از این تزریق ژل در گونه یا جاهای دیگر صورت داشته‌اید؟ آیا داروی خاصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید؟  اطلاع دقیق و کامل از پاسخ همه این سوالات به پزشک کمک می‌کند که نوع و میزان ژل مورد نیاز را با دقت بیشتری انتخاب کرده و نتیجه عمل نیز بهتر شود. در ابتدا پزشک محل‌های تزریق را مشخص کرده و پس از بی‌حسی موضعی با کرم‌های بی‌حس‌کننده  جهت کاهش درد، تزریق را انجام می‌دهد. گاهی ممکن است این دارو‌های بی‌حسی با ژل ترکیب و به گونه تزریق شود. در مرحله بعد ژل با سوزن‌های مخصوص و با دقت به گونه‌ها تزریق می‌گردد. نهایت زمانی که ممکن است برای تزریق ژل گونه صرف شود حدود نیم ساعت است. این ژل‌ها در میان بافت‌های پوستی قرار گرفته و جای خالی چربی‌های از دست رفته را پر می‌کنند.
توجه کنید که برای بررسی نتیجه نهایی بهتر است چند روزی صبر کنید تا اثرات تزریق از بین رفته و التهابات پوست شما برطرف شود. در بیشتر مواقع گونه ورم می‌کند و کمی بزرگتر از حد اصلی نشان داده می‌شود. در صورتی که بهترین ژل برای تزریق گونه مورد استفاده قرار گرفته باشد، شما نتایج خارق‌العاده‌ای را بلافاصله مشاهده خواهید کرد.

تزریق ژل به گونه‌های افرادی دارای صورت کشیده 

یکی از کاربرد‌های اصلی فیلر‌ها اصلاح فرم صورت به نحوه دلخواه هر شخص به صورت نیمه دائمی است. معمولا تزریق ژل گونه برای صورت‌های کشیده بهترین نتیجه را خواهد داشت؛ زیرا با حجیم شدن گونه‌ها، فرم صورت از حالت مستطیل به دایره و بیضی تغییر می‌کند. افرادی که از حالت کلی صورت خود راضی نیستند می توانند از مزایای تزریق فیلر در هر نقطه از صورت بهره ببرند و زیبایی خود را دوچندان کنند.

همه چیز درباره فیلر زیر چشم | معرفی دکتر خوب برای تزریق فیلر زیر چشم

انواع برندهای ژل 

برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش از تزریق ژل باید برای انتخاب بهترین برند، از متخصصان باتجربه کمک بگیرید. انواع پرکننده‌های پوستی شامل موادی می‌باشند که برخی از این مواد مانند کلاژن و اسید هیالورونیک به صورت طبیعی در بدن وجود دارند و برخی مانند پلی متیل متاکریلات در آزمایشگاه‌ها تولید می شوند. بیشتر پزشکان به استفاده از پرکننده‌های حاوی هیالورونیک اسید تاکید می‌کنند. از انواع مارک‌های تزریق ژل می‌توان برند‌های زیر را نام برد:

  1. Juvederm
  2. Restylane
  3. Revolax
  4. Aquashine
  5. Dermalax
  6. Monalisa
  7. Rejeunesse
  8. Zishel

تعدادی از این برند‌های تزریق ژل سالیان سال است که در این عرصه حضور داشته و بسیاری از افراد از آن‌ها استفاده کرده‌اند اما تعدادی از آن‌ها نیز تازه پا به این عرصه گذاشته و قابلیت بهتر شدن نتایج را خواهند داشت.

برند ژل های تزریقی

معرفی بهترین مارک ها برای تزریق ژل گونه

  • ژل پرفکتا (Perfecta)

ژل پرفکتا با ترکیب طبیعی که دارد در دسته بهترین ژل های تزریقی قرار دارد. مبدا اصلی تولید‌ کننده این ژل، کشور فرانسه بوده و ترکیبات آن بر پایه هیالورونیک اسید است. پرفکتا علاوه بر ایجاد حالت پرکنندگی صورت، سبب کاهش چروک‌های ایجاد شده نیز می‌گردد.

  • ژل تئوسیال (Teosyal)

هیالورونیک اسید اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده ترکیبات این ژل بوده و در کنار ایجاد حالتی خوش‌فرم و زیبا در گونه ها، دارای ماندگاری بالایی نسبت به نمونه‌های مشابه در بازار است. علاوه بر آن در ترکیب این ژل از اندوتوکسین‌های باکتریایی استفاده کرده‌اند که سبب شده حساسیت به تزریق ژل در افراد تقریبا به صفر برسد.

  • ژل استایلج (Stylage)

ژل استایلج از جمله ژل‌های تزریقی صورت است که در ناحیه لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ژل بدون شک یکی از بهترین‌ها بوده که در تولید آن از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده کرده‌اند. همچنین به دلیل داشتن لیدوکائین در ترکیبات خود سبب می‌شود تا فرد حین تزریق احساس درد نکند. همچنین در ترکیبات آن از هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز استفاده شده است.

  • ژل بلترو (Belotero)

ژل بلترو که بسیاری آن را با نام ژل لب بلترو می‌شناسند یکی از گزینه‌های خوب برای کسانی است که به دنبال ژلی با ماندگاری بالا هستند. البته ژل بلترو دارای انواع مختلفی بوده و در ترکیبات متنوعی تولید می‌شود. افراد می‌توانند با توجه به انتظاراتی که از تزریق ژل به لب خود دارند بهترین نوع را با صلاح‌ دید پزشک انتخاب و تزریق کنند.

  • ژل رووفیل (Revofil)

ژل رووفیل در دسته بهترین فیلر تزریقی صورت قرار گرفته و افراد بسیاری به منظور رفع خطوط ایجاد شده در صورت و همچنین فرم‌دهی به لب‌ها و گونه های خود از آن استفاده می‌کنند. این ژل به دلیل ترکیباتی که دارد دارای خاصیت ضدالتهابی بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارد. به طوری که تا ۱۲ ماه بعد از تزریق نیز می‌توان شاهد نتایج حاصل از آن بود.

مقایسه برندهای ژل

مقایسه برخی از برندهای ژل

همانطور که نام برده شد تعداد زیادی از پرکننده‌های پوستی با برندهای مختلف در حال حاضر  در دسترس می‌باشند. به همین دلیل رقابت تنگاتنگی بین آن‌ها برقرار می‌باشد. اما هر یک از برندها، ویژگی‌های مختص به خود را دارند که به شرح تعدادی از آن‌ها می پردازیم.

دو محصول Juvederm و Restylane نسبت به سایر محصولات تزریق ژل قدیمی‌تر می‌باشند. با این حال Restylane عنوان اولین پرکننده پوستی را دارا می‌باشد. این دو فیلر  شباهت زیادی به یکدیگر دارند و از آن‌ها می‌توان برای اصلاح موقت انواع چین و چروک صورت با عمق متفاوت استفاده کرد. با این حال از برند Restylane بیشتر برای افزایش حجم لب‌ها و برطرف کردن چین و چروک‌ها استفاده می شود، در حالی که از Juvederm برای از بین بردن خطوط دور چشم استفاده می‌شود.

اگر به دنبال پرکننده‌ای بادوام می‌باشید به شما Revolax پیشنهاد خواهد شد زیرا طول عمر و ماندگاری نتایج Revolax حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه خواهد بود. مدت زمان ماندگاری نتایج Revolax بسیار عالی می‌باشد.

Aquashine برخلاف محصولات قبلی، تازه به بازار آمده و از ترکیب هیالورونیک اسید و تزریقات مزوتراپی تولید شده است.همچنین این محصول شامل مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها، کوآنزیم‌ها و اسید‌های آمینه می‌باشند که نه تنها چین و چروک را از بین می‌برد بلکه به بهبود الاستیسیته پوست نیز کمک خواهد کرد.

از دیگر محصولات فیلر می‌توان به Dermalax اشاره کرد. این فیلر برای حجم‌دهی بیشتر و بهتر به گونه و لب‌ها کاربرد دارد.

اگر برای تزریق ژل به دنبال راهی کم هزینه و مقرون به صرفه می‌باشید، به شما Monalisa پیشنهاد می‌شود. Monalisa نیز همانند هر گونه برند دیگر ژل، مورد آزمایشات فراوان قرار گرفته و ایمن می‌باشد.

Zishel برندی است که هم قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و هم برای حجم‌دهی به لب و سایر نقاط مناسب خواهد بود.

 پرکننده‌ دیگری نیز وجود دارد که تمامی نکات و مزایای ذکر شده را با هم داشته و نام آن Rejeunesse خواهد بود. مدت ماندگاری آن ۱۲ ماه است، بی‌خطر و مقرون به صرفه بوده و حجم‌دهی قابل قبولی نیز دارد. Rejeunesse یکی از بهترین پرکننده‌های پوستی است که در این عرصه رقابت می‌طلبد.

مقدار ژل های تزریقی در نواحی مختلف صورت

چه میزان از ژل برای تزریق به گونه کافی است؟

این مورد کاملا نسبی است. واحد تزریق ژل، سی سی می‌باشد و اینکه چند سی سی فیلر برای تزریق به گونه‌ها لازم است به فاکتور‌های زیر بستگی دارد:

  1. سن شخص
  2. فرم صورت
  3. صلاحدید و نظر پزشک
  4. پتانسیل و کشش بافت پوست فرد
  5. فرم مورد نظر و ‌ایده‌آل شخص متقاضی

 بهترین ژل برای تزریق به گونه کدام است؟

آیا می‌توان از هر نوع فیلری که در مطب‌ها موجود است استفاده کرد؟ مطمئنا این‌ طور نیست. چند نکته مهم برای تزریق ژل گونه:

تبحر پزشک
معتبر بودن کلینیک
میزان ماندگاری و عوارض
مارک ژل و داشتن اسید هیالورونیک
و قیمت تزریق ژل گونه در انتهای کار است.

به این ترتیب با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده و انتخاب بهترین مرکز زیبایی پوست و مو برای تزریق ژل گونه اقدام نمائید.

اسید هیالورونیک را بیشتر بشناسید.

انواع مختلفی از فیلر‌ها وجود دارند که برای تزریق به گونه‌ها توسط سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) تایید شده است. اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک دو نوع ژل پرکننده پوستی هستند که برای استفاده در ناحیه گونه و زیر چشم توصیه می‌شوند. این نوع فیلر‌های پوستی موقتی اما با دوام بالا می‌باشند. آن‌ها به عنوان بهترین ژل برای تزریق گونه با کم‌ترین عارضه معرفی شده‌اند. اکثر ژل‌ها مانند ژل ژوویدرم و رستیلین (Juvederm ،Restylane) بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند که با پوست بدن سازگار هستند و ایجاد حساسیت نمی کنند.

مزایای تزریق ژل گونه

مزایای تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه یکی از متد‌های زیبایی پرطرفدار است که هم موجب رفع چین و چروک و هم موجب تغییر فرم صورت و حجیم کردن آن می‌شود. در صورتی که قصد تزریق ژل به گونه‌های خود را دارید بهتر است با مزیت‌ها و معایب آن آشنا شوید. برخی از مزیت‌های این روش به شرح زیر است.

بدون نیاز به جراحی 

امکان انجام مجدد تزریق ژل

عدم آسیب به بافت‌های پوستی

در یک جلسه قابل انجام می باشد.

باعث رفع افتادگی در پوست می شود.

بدون عوارض جانبی شدید و خطرناک

برجسته سازی گونه‌ها و زیبایی چهره 

عدم نیاز به مراقبت و استراحت پس از انجام عمل

کاملا غیر تهاجمی بوده و نیاز به بستری شدن ندارد.

امکان کاهش حجم ژل یا تخلیه کامل آن در صورت عدم رضایت

نتیجه تزریق ژل بعد از انجام آن به سرعت قابل مشاهده است.

قیمت پایین در مقایسه با عمل‌های زیبایی تهاجمی و جراحی پلاستیک

کوتاه بودن زمان عمل در کنار ماندگاری طولانی (اما دائمی نیستند)

عدم نیاز به بیهوشی و فقط بی‌حسی موضعی و موقتی (حداکثر ۲ ساعته) کفایت می‌کند.

دوره نقاهت خاصی ندارد، به طوری که بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از اتمام کار کلینیک را ترک کند و به فعالیتهای روزمره بپردازد. ولی بهتر است نکات ذکر شده توسط پزشک خود را انجام دهید.

زمان بهبودی برای تزریق ژل به گونه ‌ها سریع است و بسیاری از افراد می‌توانند بلافاصله به محل کار یا فعالیت‌های منظم خود برگردند.

فیلر‌های تزریقی گونه را می‌توان مجددا اصلاح کرد به این معنی که می‌توانید حجم بیشتری را به گونه اضافه کنید تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسید.

معایب تزریق ژل

معایب تزریق ژل گونه

طبق تحقیقات صورت گرفته اکثر افرادی که در محیط مطمئن، با مواد مناسب و توسط متخصص ماهر و با تجربه انجام شود، هیچ عوارضی نداشته و از نتیجه تزریق خود راضی هستند. اما گاهی نیز ممکن است بعد از تزریق تورم، قرمزی، درد و کبودی بعد از تزریق ایجاد گردد که یک مسئله طبیعی بوده و نیاز به نگرانی نمی باشد. این مشکلات تا چند روز بعد از تزریق به طور کامل از بین می روند.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای تزریق ژل گونه هستند؟

افراد غیر سیگاری

افرادی که دچار لاغری صورت شده‌اند.

افرادی که گونه‌‌های آن‌ها چین و چروک دارد.

افرادی که صورت کشیده دارند (صورت‌های مستطیلی)

کسانی که در اثر افزایش سن، چربی ناحیه گونه خود را از دست داده‌اند.

چه کسانی نمی توانند تزریق ژل گونه انجام دهند؟

افراد دارای شرایط زیر بهتر است از تزریق ژل گونه خودداری کنند:

زنان باردار و شیرده

افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و مزمن

افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و سکته

مبتلایان به حساسیت‌ها یا بیماری‌های تنفسی

افرادی که اختلالات خونریزی دارند.

افراد دارای جوش یا آسیب‌های پوستی در محل تزریق

افراد مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی، دیابت و سرطان

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده و نمی‌توانند آن‌ها را قطع کنند.

افرادی که نسبت به ترکیبات مصنوعی مورد استفاده در ژل‌های پوستی حساسیت دارند.

عوارض تزریق ژل گونه

در صورتی که تزریق در کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام شود، عوارض بسیار کم خطر و موقتی هستند. این عوارض به طور کلی شامل قرمزی، التهاب، کبودی یا خون مردگی خفیف، تورم موقتی، احساس بی‌حسی در محل تزریق و در بعضی موارد احساس خواب رفتگی در گونه‌ها خواهد بود. عوارض ناشی از تزریق ژل گونه معمولا کوتاه مدت است و در طی چند ساعت از بین ‌می‌روند و پس از چند روز چهره شما حالتی طبیعی پیدا خواهد کرد.

عوارض تزریق ژل

عوارض تزریق ژل در صورت مراجعه به مراکز غیر معتبر

توجه کنید که انجام این عمل در مراکز نامعتبر مانند سالن های زیبایی و آرایشگاه ها ممکن است عوارض ناگواری برای شما ایجاد کند. چرا که این مراکز معمولا از ژل‌های نامرغوب استفاده کرده و پزشک حاضر در مرکز نیز تخصص کافی ندارد. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای تزریق در مورد کلینیک‌های معتبر تحقیق کرده و سپس برای تزریق مراجعه کنید. افراد در صورت انتخاب آرایشگاه‌ها و یا کلینیک‌های غیر معتبر، ممکن است عوارض جدی‌تری را که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود تجربه کنند:

  1. خونریزی شدید
  2. ماندگاری پایین
  3. عدم تقارن در گونه‌ها
  4. درد در ناحیه تزریق
  5. بروز واکنش آلرژیک
  6. گلوله شدن ژل در گونه
  7. آسیب جدی به بافت گونه‌ها
  8. افتادگی گونه‌ها پس از مدتی کوتاه
  9. عدم حصول نتیجه دلخواه شخص
  10. کبودی و یا قرمزی شدید صورت
  11. آسیب عصبی، فلج دائم یا موقت اعصاب
  12. ثابت نشدن ژل در جای خود و حرکت کردن آن
  13. نامتقارن شدن دو گونه نسبت به هم به دلیل عدم مهارت پزشک
  14. عفونت در محل تزریق به دلیل استفاده از ژل‌های نامرغوب یا حتی تاریخ گذشته

تخلیه ژل در صورت عدم رضایت

در صورت ناراضی بودن از نتیجه تزریق چه باید کرد؟

 اگر از نتایج تزریق ژل گونه ناراضی هستید، می‌توانید با مشاوره پزشک همه یا بخشی از ژل را تخلیه کنید. توجه کنید که اگر قصد چنین کاری را دارید، حتما از پزشک تزریق کننده کمک گرفته و انجام این کار را نیز به او بسپارید. توصیه ما این است که برای کاهش حجم یا تخلیه ژل به سراغ پزشک دیگری نروید.

آیا تزریق ژل گونه بی خطر است؟

هیالورونیک اسید از ترکیبات اصلی ژل‌ها است که به روند ساخت کلاژن پوست کمک می‌کند. به همین دلیل در طول زمان تجزیه شده و جذب پوست می شود و آسیبی به بافت‌های آن وارد نمی‌کند. به همین دلیل ژل‌ها پس از مدتی نیاز به تمدید دارند. بنابراین هیچ نگرانی از بابت آسیب‌های ژل به بافت پوست وجود ندارد. ژل‌های مورد استفاده در این روش معمولا از ترکیبات طبیعی و سازگار با پوست ساخته شده‌اند. بنابراین در ایمن و بی خطر بودن تزریق ژل هیچ  شکی نیست.

بیشتر بدانید: عوارض فیلر زیر چشم

زمان انجام عمل تزریق چقدر است؟

به طور متوسط می‌توان زمان انجام تزریق ژل گونه را نیم ساعت دانست. اما در برخی موارد ممکن است انجام عمل تا یک ساعت نیز طول بکشد. 

اقدامات قبل از تزریق ژل به گونه‌ ها

در روز تزریق به هیچ عنوان آرایش صورت نداشته باشید.

در جلسه مشاوره انتظارات خود را از تزریق ژل گونه با پزشک در میان بگذارید.

روز تزریق حتما لباس دکمه‌دار بپوشید تا در زمان تعویض، فشاری به صورت وارد نشود.

مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را به مدت دو هفته قبل از تزریق ژل گونه کنار بگذارید.

به مدت 2 هفته قبل از تزریق باید از مصرف دارو‌های رقیق‌ کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید.

اگر حساسیت دارویی داشته و یا به ماده بی‌حسی آلرژی دارید باید این مورد را به متخصص اطلاع دهید.

شب قبل از تزریق استحمام کنید تا آلودگی‌های پوستی پاک شده و خطر عفونت وجود نداشته باشد.

بهترین ژل برای تزریق گونه را انتخاب کنید و در مورد آن در جلسه مشاوره با پزشک خود صحبت کنید.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل گونه

مراقبت های بعد از تزریق ژل گونه

از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.

بدون استفاده از ضد آفتاب از خانه خارج نشوید.

تا دو روز پس از تزریق ترجیحا طاق باز بخوابید.

از خاراندن، ماساژ یا فشار دادن پوست خودداری کنید.

مصرف داروهای ضد التهاب نظیر مسکن‌ها را قطع کنید.

بعد از تزریق به منظور کاهش تورم از کمپرس یخ استفاده کنید.

داروهای توصیه شده توسط پزشک را به طور کامل مصرف نمایید.

از دست زدن به صورت خودداری کنید چون خطر عفونت وجود دارد.

همچنین تا مدتی نباید به سالن سولاریوم و محیط‌های بسیار گرم بروید.

از مصرف دخانیات، الکل، داروها و مواد غذایی رقیق کننده خون خودداری کنید.

تا چند روز بعد از انجام تزریق، از انجام تمرینات سنگین و ورزش های سخت پرهیز کنید.

تا مدتی که متخصص توصیه می‌کند از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب پرهیز نمایید.

در زمان خواب سعی کنید رو به بالا و صاف به پشت بخوابید. نکته دیگر اینکه تا چند روز در زمان خواب سر بالاتر از بدن باشد تا ورم سریع‌تر برطرف گردد.

هزینه تزریق ژل

هزینه‌ تزریق ژل گونه چقدر است؟

بهترین ژل برای تزریق گونه مسلما قیمتی متفاوت نسبت به دیگر ژل‌ها خواهد داشت. هزینه کلی این روش بسته به نوع مارک ژل و اینکه آیا هیالورونیک اسید دارد یا خیر، میزان حجم ژل تزریقی، وسعت کار، فرم ‌ایده‌آل متقاضی، میزان آسیب موجود و تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه گیری نهایی، دستمزد پزشک و موقعیت جغرافیایی مرکز یا کلینیک زیبایی و صلاحدید پزشک در هر شخص نسبت به دیگری متغیر خواهد بود. با این حال به طور قطع می‌توان گفت که این روش یکی از کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های زیبایی است.
شما می توانید در جلسه مشاوره بعد از معاینه هزینه تزریق خود را از پزشک جویا شوید. همچنین شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از هزینه تزریق ژل گونه در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تماس حاصل فرمایید. مشاوران و کارشناسان ما در اسرع وقت با افتخار پاسخگوی سوالات شما هموطنان عزیز خواهند بود. از آنجایی که این عمل یکی از انواع عمل‌های زیبایی در نظر گرفته می‌شود، بیمه‌ها هزینه‌های آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. اما این موضوعی نیست که باعث نگرانی شما شود. چرا که هزینه‌های آن در مقایسه با دیگر روش‌ها و جراحی بسیار کمتر است.

نتیجه تزریق ژل به گونه

قطعاً نتیجه‌ تزریق به پزشک و کلینیک که به آن مراجعه می‌کنید وابستگی زیادی دارد. به هیچ عنوان از خدماتی مانند تزریق ژل در سالن‌های آرایشی و مراکز غیر مجاز استفاده نکنید؛ زیرا هم خطر تزریق نامناسب و آلوده وجود دارد و هم ممکن است ژلی که مورد استفاده قرار می‌گیرد اصل نباشد و عوارضی را برای صورت و بدن شما به همراه داشته باشد. پس از انجام عمل اتفاقی که می‌افتد، حجیم شدن گونه‌ها است. البته کمی ورم در قسمت گونه است از این رو بهتر است دیدن نتیجه‌ کامل را به چند روز تا یک هفته‌ بعد موکول کنید.
با توجه به اینکه یک تا دو روز اول حجم زیادی از ژل تزریق شده جذب بدن می‌شود به همین دلیل پزشک در زمان تزریق، کمی بیشتر از حد مورد نیاز فیلر تزریق می‌کند تا این مقدار جبران شود؛ به همین علت اکثر افرادی که برای اولین بار دست به عمل زیبایی تزریق ژل به گونه می‌زنند با دیدن خود در آینه احساس می‌کنند گونه‌های آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از آنچه خواسته‌اند شده است. اما بهتر است بدانید زمانی که ورم و ژل اضافی از بین برود، صورت‌ کاملاً طبیعی و زیبا خواهد شد.

سن مناسب تزریق ژل

تزریق ژل در سنین مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوانان برای فرم دادن و حجم دادن به صورت خود و افراد مسن‌تر برای از بین بردن چین و چروک‌ها و استحکام گونه‌ خود برای تزریق مراجعه می‌کنند. بنابراین هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و همه افراد می توانند از مزایای آن بهره ببرند.

ماندگاری تزریق ژل گونه

ماندگاری تزریق ژل گونه

ماندگاری ژل تزریق شده به عوامل متعددی بستگی دارد:

  1. میزان وارد شدن فشار به این ناحیه
  2. مراقبت‌های بعد از تزریق ژل توسط فرد
  3. شرایط بدنی و پوستی فرد متقاضی تزریق ژل
  4. حرکات صورت که سبب افزایش جذب ژل تزریق شده می‌شود.
  5. نوع ژل که در گونه تزریق می‌شود و ممکن است دیرتر یا زودتر جذب شود.

اما به طور کلی می‌توان زمان ماندگاری ژل را ۶ ماه تا دو سال دانست. دقت کنید که توجه به نکات مراقبتی پس از تزریق نیز می‌تواند بر ماندگاری آن موثر باشد. همانند سایر روش‌های درمانی رعایت نکات ایمنی امری واجب است که در صورت رعایت نکردن این نکات، سلامتی شما تهدید می‌شود. با مراجعه به یک مرکز درمانی و یک کلینیک معتبر، انجام تزریق زیر نظر یک پزشک دارای گواهی تخصصی، استفاده از پرکننده‌های مناسب و استاندارد و رعایت نکات ایمنی، سلامت و زیبایی خود را تضمین کنید.

دوره نقاهت بعد از تزریق ژل گونه

انجام عمل تزریق ژل گونه بسیار بی‌دردسر است. در این شیوه نیازی به بیهوشی وجود نداشته و در برخی موارد پزشک از داروهای بی‌حس‌کننده استفاده می‌کند. بنابراین بلافاصله پس از انجام آن می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید و نیاز به استراحت بعد از آن ندارید. اما همانطور که اشاره شد بهتر است از انجام فعالیت های سنگین تا چند روز بعد خودداری شود.

همانگونه که گفته شد، نتایج و پیامدهای تزریق ژل گونه تضمین نمی شود و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

پس از تزریق ژل گونه، آیا می توانم صورتم را ماساژ دهم یا صورتم را بشویم؟

تزریق ژل های موقتی در ۴ ساعت اول یا بیشتر، قابل تغییر شکل هستند و بعد از حدود ۲ روز پایداری دارند. در ۴ ساعت نخست، شما نباید بر روی ناحیه تزریق شده، فشار وارد کنید یا بیش از اندازه سخت ماساژ دهید. شستن ملایم صورت مجاز است. برای ۲ روز اول، توصیه می شود که در زمان خواب بر طرفی که تزریق انجام شده فشار وارد نیاورید و سر بالاتر از بدن باشد تا ورم سریع‌تر برطرف گردد. پس از آن، هنگامی که تنظیم شد، شما می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید و تغییر شکلی درآن حاصل نخواهد شد.

آیا تزریق ژل در بارداری عوارضی دارد؟

به دلیل اینکه اسید هیالورونیک یکی از مواد تشکیل دهنده ی ژل‌ها هستند و بدن این ترکیب را به طور طبیعی تولید می‌کند و هیچ گونه گزارشی دلیل بر این که تزریق ژل برای زنان باردار خطر آفرین باشد وجود ندارد. متخصصین بر این باورند  که ممکن است این ماده برای جنین بی ضرر باشد. اما با این حال بهتر است در دوران بارداری از تزریق ژل خودداری شود. با اینکه ژل های تزریق شده در بدن حرکت نمی‌کنند و با مراقبت صحیح امکان گسترش مواد ژل به جای دیگری از بدن وجود نخواهد داشت و درصد جذب ژل در جریان خون نیز اندک است، باز هم بهتر است احتیاط  لازم را رعایت کرد و تزریق ژل را به زمانی بعد از زایمان به تعویق انداخت.
اگرچه که احتمال اثرات منفی ژل بر روی جنین بسیار کم است، معمولاً توصیه ی پزشکان این است که بهتر است پس از اتمام دوران بارداری و شیردهی تزریق ژل را انجام دهند، تا تمامی جوانب ایمنی برای مادر و جنین رعایت شود. تزریق ژل نیز مانعی برای بارداری محسوب نمی شود و تزریق ژل قبل از اقدام به بارداری سلامت جنین را نیز به خطر نمی‌اندازد. بنابراین در صورتی که در مدت کوتاهی پس از تزریق ژل باردار شدید، جایی برای نگرانی وجود ندارد.
در حالت کلی در دوران بارداری بهتر است قبل از اقدام به تزریق ژل یا فیلر تمام جوانب را در نظر بگیرید و حتما با پزشک خود مشورت کنید چرا که سلامت مادر و جنین در اولویت است.

تزریق ژل در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

نتیجه گیری

 همان طور که در مقاله اشاره شد بالا رفتن سن، کاهش وزن، موارد ژنتیکی و … باعث افتادگی گونه ها می شود که یکی از مهم ترین علل های تزریق ژل گونه به شمار می آید. در اطراف ما، افراد زیادی هستند که به روش های مختلفی اقدام به ایجاد تغییرات در چهره خود نموده اند. اگر قسمت های مختلف صورت دارای تناسب مناسبی باشند، زیبایی در چهره افراد دو چندان می شود. برجستگی اندازه در گونه ها یکی از این موارد است.
استفاده از ژل برای برطرف کردن آسیب‌ها و افتادگی‌های پوست یکی از ارزان‌ترین عمل‌های زیبایی است. این روش عوارض خیلی کمی داشته و اثرات طولانی مدتی بر روی چهره شما خواهد گذاشت.
برای تزریق ژل گونه و فرم دهی به گونه ها بهتر است به بهترین مرکز زیبایی پوست و مو، پزشک با تجربه و ماهر مراجعه کنید تا با مواد مناسب اقدام به تزریق نماید. در صورت رعایت نکات بعد از تزریق ژل گونه و مراجعه منظم به پزشک می توانید ماندگاری تزریق ژل خود را افزایش دهید.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا