معرفی 7 راهکار انقلابی برای درمان تیرگی پوست

درمان تیرگی پوست

درمان تیرگی پوست به چه صورت است؟ آیا فرقی بین رفع تیرگی پوست صورت با جاهای دیگر وجود دارد؟ پاسخ به این سوال و ده ها سوال دیگر!

 

یک پوست تیره و خسته می تواند حسابی آزاردهنده باشد. درمان تیرگی پوست چیزی نیست که به سادگی به دست بیاید اما به هرحال راه های زیادی وجود دارد که می توان آن ها را امتحان کرد. اصلا نباید فراموش کنیم که بیشتر ما در دوره های از زندگی خود دچار تیرگی پوست می شویم و این مسئله کاملا طبیعی است.

اما در صورتی که این روند ادامه دار شد باید فورا فکری به حالش کرد. از قدیم گفته اند که زیباترین لب ها، باریک ترین بینی ها و کشنده ترین چشم ها هم در یک پوست تیره و ناسالم، به چشم نمی آیند.

بنابراین هر برنامه ای برای انجام پروسیجرهای زیبایی دارید، فعلا دست نگه دارید و مطمئن شوید که پوست خوب و صافی دارید!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

در این مقاله از وب سایت لیزر دیسکانت می خواهیم به سرغ 7 روش انقلابی و بسیار  موثر در درمان تیرگی پوست برویم. اگر این موضوع برایتان جالب است یا به معضلاتی مثل تیرگی پوست بدن دچار هستید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید

معرفی 7 روش انقلابی درمان تیرگی پوست بدن

خب در این روش ها، تصمیم داریم از تکنیک هایی استفاده کنیم که در دسترس همه هست و به سادگی می توان آن ها را تهیه نمود. چیزهایی که در هر خانه ای پیدا می شود و لازم نیست که هزینه زیادی برایشان انجام دهید. با این مقدمه برویم به سراغ 7 روش درمان تیرگی پوست :

نکته: تمام این روش ها، نه تنها برای درمان تیرگی پوست صورت مفید هستند، بلکه می توان از آن ها برای رفع تیرگی نقاط دیگر بدن مثل دست، زیربغل، آرنج، زانو و…نیز استفاده کرد.

درمان تیرگی پوست
درمان تیرگی پوست
  • بلغور جو دو سر + شکر

ترکیب بلغور جو دو سر با شکر و یکم هم آب لیمو، میتواند حسابی معجزه گر باشد. این سه ماده را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر سفت به دست بیاید. بعد آن را روی پوست اسکراب کنید و به مدت 10 دقیقه نگه دارید. سپس آن را بشویید. اگر این ماسک فوق العاده را هفته ای دو بار استفاده کنید، به مرور می توانید بهبود وضعیت صورت خود را ببینید.

  • پوست خشک شده پرتغال

صرف نظر از این که میوه ی پرتغال چقدر خوشمزه است، از پوستش هم غافل نشوید. برای تهیه ی این ماسک، پوست خشک پرتغال رو ریز کنید و با ماست ترکیب نمایید تا یک بافت خمیر شکل به دست بیاید. بعد آن را روی صورتی که شسته اید بگذارید و اجازه بدهید که 20 دقیقه بماند. حداقل سه بار در هفته این ماسک را استفاده کنید تا پوستی روشن تر و شفاف تر داشته باشید.

  • آرد نخود

این رسپی که قدمتی تاریخی دارد، فقط برای درمان تیرگی پوست به کار نمی رود. اگر می خواهید که از ایجاد جوش های سرسیاه جلوگیری کنید یا چربی اضافه را از روی پوست بردارید، بهترین گزینه آرد نخود است. یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با دو قاشق گلاب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. نیم ساعت اجازه بدهید روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. اگر این کار را به صورت مداوم انجام بدهید، نتایج زودهنگام آن را روی پوست خودتان خواهید دید.

درمان تیرگی پوست

  • روغن کرچک و زیتون

روغن کرچک یا زیتون را با گرد شکر یا قند ترکیب کنید و به شکل خمیر دربیاورید. بعد پوست خودتان را با این خمیر اسکراب کنید. یادتان باشد که حرکت دست شما روی صورت باید دورانی باشد تا مواد این ماسک، خوب به خورد پوست برود. اگر این ماسک را مداوم استفاده کنید، پوست شما خیلی زود روشن تر شده و اثرات آن را خواهید دید.

 

  • کوجیک اسید

این نوع اسید معمولا از یک سری غذای تخمیر شده مثل سس سویا یا برخی از گونه های قارچ به دست می آید و اثرگذاری فوق العاده ای در درمان تیرگی پوست دارد. از قدیم الایام خیلی ها از کوجیک اسید که در قارچ ها و کپک ها یافت می شد، برای روشن تر کردن پوست استفاده می کردند.

برای این که شیوه عملکرد کوجیک اسید را درک کنید، باید توضیحات مختصری راجع به ملانین بدهیم. ملانین ها در واقع یک ماده طبیعی است که منجر به ایجاد رنگ پوست، مو و چشم ها می شود. انسان های سیاهپوست دارای ملانین بیشتری نسبت به سفیدپوست ها هستند. در واقع ملانین بیشتری در بدن آن ها تولید می شود.

حال باید بدانید که کوجیک اسید می توانید تولید ملانین را در بدن کاهش دهد و به این ترتیب رنگ پوست را به سمت روشنی ببرد.

اما چگونه این کار را انجام می دهد؟ بدن ما برای ساخت ملانین به تایروسین احتیاج دارد. زمانی که کوجیک اسید را روی پوست می زنید، از تشکیل تایروسین جلوگیری می کند و به این ترتیب تولید ملانین با اختلال همراه می شود.

برای استفاده از ماسک های کوجیک اسید بهتر است به سراغ کرم های موجود در داروخانه بروید. درصد موجود در کرم های کوجیک اسید باید دست کم 2 درصد باشد تا اثرات روشن کنندگی پوست داشته باشد.

درمان تیرگی پوست
درمان تیرگی پوست
  • کمبود چه ویتامینی باعث تیرگی پوست می شود: ویتامین سی

به طور کلی، ویتامین سی یکی از ویتامین های طرفدار پوست است و در خیلی موارد مفید واقع می شود. مثلا می تواند به خنثی کردن رادیکال های آزاد پوست کمک کند یا این که تولید کلاژن را افزایش دهد. در نتیجه استفاده از ویتامین سی می تواند به داشتن پوستی شاداب تر و روشن تر کمک کند. می توانید ویتامین سی را در قالب خوراکی یا کپسول های شکستنی استفاده کنید.

  • نیاسینامید

ویتامین B-3 دو شکل خاص دارد: نیاسینامید و نیاسین که هر دو در آب محلول می شوند. به طور کلی نیاسینامید را برای اثرات فوق العاده اش در ساخت پروتئین، افزایش رطوبت بدن و کاهش التهابات پوستی می شناسند.

استفاده از پماد نیاسینامید می تواند به کاهش علائم پیری مثل چین و چروک ها، خطوط ریز صورت، افتادگی صورت و هایپرپیگمنتیشن کمک کند. هم چنین با افزایش سطوح کلاژن و الاستین، باعث می شود که حفره ها و منافذ پوستی کوچک تر شوند و در نهایت الاستیسیته ی پوست افزایش پیدا کند.

 درمان تیرگی پوست صورت و بدن

خب حالا که با یک سری روش فوق االعاده برای درمان تیرگی پوست آشنا شدید، وقتش رسیده که شما را با یک حقیقت دیگر آشنا کنیم:

هر چقدر هم که این درمان ها مفید باشند، جای درمان های کلینیکال و تخصصی که توسط پزشک انجام می شود را نخواهند گرفت.

به همین دلیل است که توصیه داریم در کنار استفاده از این ماسک های خانگی و داروهای بدون نسخه، ماهانه یا هر دو ماه، درمان های پوستی مثل فیشیال را نیز در نظر داشته باشید.

این روش های تخصصی، اثرات بسیار قدرتمندتری در درمان تیرگی پوست دارند و نتایج بهتری از خود نشان می دهند.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که اگر به دنبال انجام فیشیال پوست یا دیگر روش های جوانسازی پوست هستید، سری به صفحه تماس با ما بزنید. مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، پکیج های فیشیال فوق العاده ای ارائه کرده است که دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود.

در نهایت امیدواریم که این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

منبع اول

منبع دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا