مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب: بیست نکته طلایی

مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب

محتوا

مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب آنقدر مهمه که اگر رعایت نکنیم، احتمال عوارض وجود دارد. در واقع، تزریق حرفه ای، اصل بودن برند فیلر و رعایت مراقبت ها سه ضلع موفقیت در تزریق ژل لب می باشند.

یکی از نشانه های زیبایی و قدرت باروری در یک خانم برجستگی کافی لب ها یا حداقل تناسب بین حجم لب و سایر اجزای صورت می باشد. تزریق ژل لب یک پروسه ی زیبایی بسیار پرطرفدار است. اما برای کسب نتایج عالی و ایمن، بهتر است به مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب توجه داشته باشید. با ما همراه باشید تا مهمترین نکات را بدانید.

 

مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب

اقدامات قبل از تزریق ژل لب

بهترین دکتر تزریق ژل لب رو انتخاب کنید. از انتظارات خود بگویید. 

در صورت سابقه بیماری، مصرف داروی خاص یا حساسیت، به دکتر اطلاع دهید

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

بیماران باید از 1 هفته قبل از تزريق ژل لب از مصرف داروهایی همچون آسپرین که باعث انعقاد خون می شود پرهیز کنند.

 حداقل به مدت 48 ساعت قبل از انجام این پروسیجر از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب نمایید.

هنگام مراجعه، باید ناحیه تحت تزریق تمیز و بدون آرایش باشد.

برای اطمینان از تجربه بالای پزشک، نمونه کارهای ایشان رو مشاهده کنید.

تزریق فیلر لب

 مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب

برای نتایج ماندگار و موثر، توصیه های زیر رو بادقت دنبال کنید:

کمی ورم، کبودی و قرمزی بعد از تزریق ژل لب طبیعی ست. این عوارض موقتی کمتر از دو هفته برطرف می شوند.

برای کاهش درد، کمپرس یخ ژله ای یا انواع دیگر استفاده کنید. مراقب باشید یخ مستقیم روی محل تزریق قرار نگیرد.

کمپرس یخ بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق می توانید یخ و کمپرس گرم را به تناوب شروع کنید. کمپرس گرم به برطرف شدن سریع کبودی کمک می کند. باید هر پنج تا ده دقیقه و تا شش ساعت بعد از تزریق به این کار ادامه دهید و روی ناحیه ورم کرده یخ بگذارید. به یاد داشته باشید ظاهری که در چند ساعت اول بعد از تزریق می بینید اندازه واقعی لب ها نیست. میزان زیادی از این برجستگی به دلیل التهاب است و بعد از حداکثر یک روز برطرف می شود.

ورزش بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق فیلر ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد ورزش نکنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش ممکن است تورم یا کبودی را بدتر کند. هدف این است که در معرض گرما قرار نگیرید و از عرق کردن جلوگیری کنید. به همین خاطر، گرفتن حمام آب گرم و رفتن به سونا هم توصیه نمی شود.

تغذیه بعد از تزریق ژل لب

آب بنوشید. نوشیدن آب فراوان به بهبودی بدن کمک می کند و آب بدنتان تامین می شود. هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن 2 یا بیشتر از دو لیتر آب باعث کاهش تورم و تسریع بهبودی می گردد.

غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات تازه بخورید. ویتامین ها و مواد معدنی به فرایند درمان کمک می کنند. سعی کنید از سدیم اضافی (نمک) که باعث بدتر شدن تورم می شود خودداری کنید.

دوش گرفتن و گرما بعد از تزریق ژل لب

به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان از دمای بالا مانند حمام بخار، سونا و کلاسهای ورزشی گرم استفاده نکنید. گرمای زیاد تورم را افزایش می دهد. باید ناحیه تزریق شده را خنک و آرام نگه دارید. بنابراین اگر بخواهید آرام راه بروید اشکالی ندارد ولی از دویدن خودداری کنید تا جریان خونتان افزایش نیابد. بعد از 24 ساعت گرما می تواند تسکین دهنده باشد. (بخصوص در مورد کبودی ها)

داروی مسکن بعد از تزریق ژل لب

داروی مسکن جهت تسکین درد مصرف کنید. از آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید، زیرا باعث افزایش کبودی می شود، اما مصرف تینلول مناسب است.

خوابیدن پس از تزریق ژل لب

سعی کنید سرتان را روی بالش بلند قرار دهید یا از دو بالشت استفاده کنید. همچنین روی ناحیه تزریق شده فشار وارد نکنید تا کبودی بیشتر نشود. بهتر است سر شما در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار داشته باشد تا تورم شما کاهش یابد. روی صورت نخوابید. در زمان خوابیدن باید از وارد کردن فشار به محل تزریق خودداری نمایید. به طور کلی اگر در هر شرایطی به نقطه تزریق فیلرها فشار وارد شود، احتمال جابجایی آن ها وجود دارد.

داروی ضد درد پس از تزریق ژل لب

پماد آرنیکا برای تسریع بهبود ورم و درد لب ها کمک می کند. آرنیکا و کرم هیرودوئید معمولا برای تورم، درد و کبودی استفاده می شود. این دارو 24 ساعت قبل از تزریق و به مدت 2-3 روز پس از تزریق استفاده می شود. البته جهت استفاده و عدم حساسیت به این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

سیگار کشیدن و الکل بعد از ژل لب

سیگار نکشید، سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد، بنابراین بلافاصله پس از تزریق ژل لب سیگار نکشید. همچنین بهتر است از بودن در کنار دیگران که سیگار می کشند جلوگیری کنید.

از مصرف الکل چند روز قبل از تزریق ژل و بعد از تزریق آن خودداری کنید. الکل عامل رقیق کننده خون است و حداقل به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از مصرف آن اجتناب کنید. الکل می تواند باعث التهاب شود که نتیجه آن افزایش کبودی و تورم است.

در روز اول غذاهایی بخورید که خوردن و جویدن آنها آسان است، این بدان معناست که کمتر مجبور هستید لب های خود را پاک کنید.

پس از تزریق ژل لب، چه بخوریم و چه نخوریم؟

از مصرف مکمل های ویتامین E خودداری کنید، زیرا این امر می تواند خطر کبودی را افزایش دهد.

از مصرف فست فود یا غذاهای حاوی مواد نگهدارنده، غذاهای پرادویه و تند خودداری کنید.

نمک مصرف نکنید. از غذاهای شور دوری کنید. اسیدهیالورونیک موجود در ماده ژل، آب را به خود جذب می کند. بنابراین با کم کردن نمک اضافی، تورم را نیز کاهش داده اید.

آناناس مصرف کنید. قبل از تزریق و بعد از آن مقداری آناناس بخورید. آناناس حاوی آنزیم بروملین است که باعث کاهش تورم و التهاب می شود. همچنین می توانید از مکمل های بروملین نیز استفاده کنید.

ماساژ دادن لب پس از تزریق ژل

یکی از مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب ماساژ ناحیه ی تزریق می باشد. معمولا پزشک یا دستیار او توصیه های لازم برای نحوه ماساژ دادن لب ها را برایتان بازگو می کنند. این ماساژها باید با روش و زمان مشخصی انجام شوند تا بتوانند نتیجه نهایی مورد نظر را به شما بدهند.

 گاهی پزشک توصیه می کند اصلا لب هایتان را ماساژ ندهید. خیلی مهم است که به توصیه ها و دستورالعمل های پزشک عمل کنید. در صورت نیاز به ماساژ لب ها، پماد بپانتن تهیه کرده و موقع ماساژ دادن از آن استفاده کنید. مواد ضد باکتری موجود در این پماد (که معمولا برای پوست نرم کودکان استفاده می شود) برای کمک به درمان و کاهش پوسته‌پوسته شدن لب بسیار مناسب است.

بهتر است بعد از تزریق ژل به مدت ۳ الی ۴ ساعت از شستشوی ناحیه لب اجتناب کرده و بعد از این مدت با فشار ملایم اقدام به شستشو کنید.

عفونت لب بعد از تزریق ژل

تزریق انواع مدل لب در مرکز شریعتی تهران

علت عفونت لب بعد از تزریق ژل چیست؟

ژل‌های اسید هیالورونیک از بهترین و کم عارضه‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. با این حال در برخی موارد افراد ممکن است با عوارض جانبی همچون عفونت لب بعد از تزریق ژل رو به رو شوند. این عارضه معمولا خیلی کم اتفاق می‌افتد و ممکن است بلافاصله بعد از تزریق و یا حد فاصل ۶ روز بعد از تزریق ژل لب ظاهر شود. علت این عفونت‌ها معمولا شامل موارد زیر است:

  1. انتخاب یک کلینیک غیر معتبر
  2. لمس سطح لب‌ها با دست آلوده
  3. مراقبت نادرست از محل تزریق
  4. محیط غیر استریل و غیر بهداشتی
  5. پزشک کم تجربه در امور مراقبت از زیبایی
  6. استفاده از ژل‌های غیر استاندارد و یا منقضی شده
  7. استفاده از سوزن‌های مصرف شده یا غیر استریل
  8. داشتن تبخال فعال در روز‌های قبل و حین تزریق ژل
  9. استعمال سیگار و قلیان بلافاصله پس از تزریق تا حدود ۳ روز
  10. استفاده از رژ لب و لوازم آرایش غیر استاندارد بعد از تزریق ژل

علائم عفونت لب بعد از تزریق ژل

به طور کلی نشانه های عفونت تزریق ژل لب عبارتند از:

  1. احساس درد
  2. کبودی مفرط
  3. بروز تورم بیش از حد در لب‌ها
  4. ایجاد دانه‌های قرمز، التهاب و قرمزی در اطراف لب. البته قرمزی لب ناشی از التهاب را نباید با عفونت اشتباه گرفت. اگر این قرمزی برطرف نشد باید با متخصص صحبت کنید.
  5. ممکن است پس از تزریق ژل، احساس داغی در پوست خود داشته باشید که همین عامل یکی از شرایط ابتلا به عفونت می‌باشد.
  6. حساسیت نیز از دیگر علائم عفونت پس از انجام تزریق ژل است که به راحتی قابل تشخیص می‌باشد.
  7. ممکن است برخی علائم دیگر پس از تزریق ژل مانند وجود برخی تغییرات غیر عادی در لب نیز وجود داشته باشد. حتما باید سعی شود در صورت مشاهده این علائم تنها به پزشک متخصص مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهد و از انجام کار‌های خودسرانه و یا پیشنهادات دیگران پرهیز نمایید.

عوارض تزریق ژل

عوارض کوتاه مدت تزریق ژل لب

مهمترین پیش شرط های تزریق ایمن و بدون عوارض انتخاب دکتر یا مرکز باتجربه می باشد. تجربه ی ما به عنوان محقق و پژوهشگر نشان داده که اغلب عوارض در اثر تزریق غیر حرفه ای، تزریق برند تقلبی یا نامرغوب و یا عدم رعایت مراقبت ها توسط زیباجو اتفاق افتاده اند.

عوارض موقتی و زودگذر تزریق ژل لب مقداری تورم، کبودی و قرمزی و درد می باشند. این عوارض تا قبل از دو هفته عادی هستند و برطرف می شوند.

عوارض بلند مدت تزریق ژل لب

اگر عوارض زیر بیش از دو هفته ادامه داشتند یا از همان ابتدا آزاردهنده هستند، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید:

  • عفونت لب ها (که اغلب با تجویز آنتی بیوتیک رفع می شود)
  • گلوله گلوله شدن لب
  • درد و کبودی که به آبی کبود تغییر رنگ می دهد
  • عدم توانایی کامل در حرکت دادن لب ها
  • حساسیت شدید پوستی مانند بثورات و کهیر و راش

مطالب بیشتر: تزریق ژل برای زاویه سازی فک و صورت

هزینه تزریق ژل

علت درد پس از تزریق ژل لب

از آن جایی که لب یکی از حساس ترین نواحی بدن است، درد، تورم و کبودی پس از تزریق ژل طبیعی است با این حال، درد شدید می تواند نشانه هشدار باشد.
ممکن است تزریق ژل به داخل یا اطراف شریان باعث انسداد عروق شود که درد شدیدی را ایجاد می کند. به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که انسداد عروقی ندارید. قبل از مراجعه به آرامی لب را ماساژ دهید و کمپرس آب گرم استفاده کنید. در صورت وجود انسداد، متوجه تغییر رنگ پوست اطراف لب هایتان به رنگ آبی مایل به خاکستری خواهید شد. استفاده از کانولا با حداقل نقاط ورودی به کاهش این خطر کمک می کند.
اگر این درد به زودی فروکش نکرد یا متوجه تغییر رنگ شدید، به پزشک خود مراجعه کنید. معاینه حضوری بهترین راه برای حل این مساله است. کمپرس سرد برای تورم و خوردن آناناس تازه و استفاده از ژل آرنیکا برای کبودی موثر هستند.

کاهش درد بعد از تزریق ژل

ایبوپروفن و یخ در این مرحله به شما کمک می کنند.

استفاده از رستیلن ریفاین یا دیفاین باعث تورم بسیار کمی می شوند.

پزشک قبل از انجام پروسه از داروهای موضعی بی حسی استفاده کند.

در تزریق ژل ها از کانولا استفاده شود که موجب کاهش کبودی می شود.

ورم لب بعد از تزریق ژل

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول میکشد؟

بعد از تزریق فیلر، لب ها معمولا بیش از حدی که انتظار داشتید بزرگ می شوند. این امر طبیعی است و به خاطر التهاب موقتی لب اتفاق می افتد. این تورم معمولا بین چند ساعت تا یک روز طول می کشد. البته بسته به عوامل مختلف، در بعضی از افراد کمی بیشتر طول می کشد اما به هر حال برطرف می شود.

درمان ورم لب پس از تزریق ژل

توجه کنید که حتی هنگام استفاده از کانولا نیز ممکن است لبها کبود و متورم شوند. پزشکان اغلب از تکنیکهای سوزنی استفاده می کنند زیرا باعث ایجاد فرم بهتر و زیبایی بیشتر و همچنین دقت بیشتر می شود.
بعد از 4 الی 5 روز تورم و کبودی باید از بین برود و نمای کلی از لبهای پر شده را مشاهده خواهید کرد. بسته به سرعت بهبودی شما ممکن است بعد 1-2 هفته نتیجه کامل را مشاهده کنید. در صورت احساس توده یا سختی می توان لبها را ماساژ داد که باید توصیه پزشک باشد. برای برخی افراد نتیجه کامل 2-4 هفته بعد دیده نمی شود.

ماندگاری تزریق ژل لب چقدر است؟

ماندگاری ژل لب به عوامل گوناگونی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

متابولیسم بدن: متابولیسم بالای بدن، به معنی سوخت و ساز بیشتر است. هر چه متابولیسم بیشتر باشد، سوخت و ساز بدن و در نتیجه اثر فیلر کاهش می یابد. همچنین هر چه متابولیسم بدن کمتر باشد، برجستگی حاصل از فیلر مدت زمان طولانی تری باقی می ماند.

نوع ژل: ژل های هیالورونیک اسید، حدود 6 تا 9 ماه روی لب ماندگاری دارند. ژل های نیمه دائمی حدود یک تا دو سال ماندگار هستند و ژل های دائمی مدت زمان بسیار بیشتری روی لب می مانند.

برند ژل تزریق شده: ژل ها برندهای گوناگونی دارند. هر کدام از برندها با توجه به فرمولاسیون و بافت، مناسب قسمت های مختلفی از صورت هستند و ماندگاری متفاوتی نیز دارند. بهتر است جهت ماندگاری بیشتر از برندی استفاده کنید که مختص برجستگی لب ها باشد. شما می توانید با مشورت پزشک خود، برند مناسب و بادوام را انتخاب کنید.

حجم مورد استفاده: هر چه حجم استفاده شده از فیلر بیشتر باشد، برجستگی لب ها در بازه زمانی بیشتری حفظ می شود؛ و درست برعکس این موضع، هرچه حجم تزریقی کمتر باشد،  زودتر به ترمیم فیلر نیاز دارید.

ژوویدرم بهترین مارک ژل برای تزریق ژل لب

 پرکننده‌ های هیالورونیک اسید از انواع رایج پرکننده‌ ها هستند که برای حجم‌ دهی لب‌ها و سایر اجزای صورت و بدن استفاده می‌شوند.
ژل ژوویدرم برترین برند تولید کننده ژل های هیالورونیک اسید در جهان است که با استفاده از فناوری نوآورانه برای کمک به شما در دستیابی به نتایج طبیعی و طولانی مدت ساخته شده است. پرکننده های صورت JUVÉDERM® با حداکثر 24 ماه ماندگاری، توانایی ادغام با بافت صورت شما را دارند تا به نتایج طبیعی برسند.

چه زمانی اثرات تزریق ژل را مشاهده خواهید کرد؟

معمولا ژل ها حدود 6-12 ماه باقی می ماند و برای نتیجه بهتر نیاز به درمانهای اضافی می باشد.
اگر از نتایج نهایی تزریق خود ناراضی هستید، می توانید با هیالورونیداز آن را تخلیه کنید.

تزریق ژل لب قبل از عروسی و مهمانی

نکته:
با فاصله کمی قبل از اتفاقات مهم (مانند عروسی) فیلر تزریق نکنید.
وقتی اتفاق مهمی (مانند عروسی) در راه باشد معمولا برنامه‌ریزی های زیادی لازم است. پروتز لب هم مانند هر کار دیگری به برنامه‌ریزی احتیاج دارد و نباید آن را برای لحظات آخر گذاشت.
بنابراین بهتر است مدتی قبل به فکر تزریق فیلر بیفتید. تثبیت شکل لب سه هفته طول می کشد.

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق فیلرهای پوستی بسته به برند فیلر انتخابی، دستمزد پزشک، ناحیه جغرافیایی کلینیک و ناحیه مورد نظر متفاوت است. سعی کنید هنگام انتخاب پزشک، کیفیت، تحصیلات و میزان تجربه پزشک را مد نظر قرار دهید، نه هزینه را. تزریق فیلر، درمان انتخابی است و معمولا به وسیله بیمه پوشش داده نمی شود.
برای اطلاع از هزینه تزریق ژل می توانید با مشاورین بهترین مرکز زیبایی پوست و مو به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید.

بهترین مرکز تزریق ژل در تهران

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، دارای تجهیزات روز دنیا، پزشک باتجربه و به روز و برند های اصل رو به شما معرفی و پیشنهاد می کنیم.
در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی خدمات زیبایی از قبیل بلفاروپلاستی، تزریق چربی، بوتاکس، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و بسیاری از خدمات دیگر از قبیل لیزر موهای زائد به طور تخصصی، اندولیفت و جوانسازی پوست با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف انجام می شود. اگر به پوست و زیبایی خود اهمیت می دهید تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلایی این مرکز بهره ببرید. 

نتیجه گیری: مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب 

در این مطلب، به تمامی نکات طلایی درباره مراقبتهای بعد از تزریق ژل لب اشاره کردیم.
بسیاری بر این تصورند که تزریق ژل لب فرآیندی ساده است. در حالی که این پروسه با حساسیت‌های متعددی روبرو است و نتیجه‌ی کار نیازمند ظرافت‌های ویژه‌ای است. زاویه‌بندی دقیق برای فرم ‌دهی به لب بسیار مهم است. پس در انتخاب مرکز زیبایی و پزشک خود نهایت وسواس را به خرج دهید. تماس با ما را فراموش نکنید تا از تجربه تزریق ژل لب در مرکز زیبایی شریعتی به خوبی یاد کنید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا