نکات قبل از لیزر موهای زائد | بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران

کلینیک لیزر موهای زائد

برای بسیاری از افراد، از بین بردن موهای زائد امری وقت گیر است. با وجودی که روش های سنتی از بین بردن موهای زائد، از قبیل وکس، اپیلاسیون، استفاده از موچین و ژیلت موثر هستند، اما هیچ یک راه حل طولانی مدتی نیستند. علاوه بر این، ایجاد جوش و لک و حساسیت ناشی از آنها را نیز نباید فراموش کرد! لیزر موهای زائد

حدود یک دهه پیش، پیشرفت های تکنولوژی منجر به ایجاد دستگاه رفع موی زائدی شد که نه تنها سبب بروز این مشکلات و عوارض نشد، بلکه یک راه حل بلند مدت در رفع موهای زائد محسوب شد؛ و آن دستگاه چیزی نبود جز دستگاه لیزر موهای زائد.

امروزه لیزر موی زائد به یکی از سریع ترین روش های از بین بردن موهای زائد مبدل شده است. نقطه مثبت لیزر موهای زائد، کارایی و اثربخشی آن است. لیزر می تواند در هر نقطه از بدن که دارای موی زائد است، به کار گرفته شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت لیزر موی زائد این است که سبب کاهش رشد دائمی موهای زائد می شود. با این حال، بسیار حائز اهمیت است که مصرف کنندگان درک مناسبی از کاهش رشد مو داشته باشند. زیرا این بدان معنا نیست که باقی عمر خود را 100% بدون موی زائد ادامه خواهید داد؛ بلکه به معنای کاهش 50 تا 95 درصدی است. ممکن است به مرور زمان، موهای زائد جدیدی ظهور پیدا کنند، اما اغلب نازک و کم پشت بوده و از بین بردن آنها بسیار آسان تر است. البته بعدا می توانید توسط درمان های هدف، این موهای زائد نازک و کم پشت را نیز از بین ببرید.

 

نکات قبل از لیزر موهای زائد

نکات قبل از لیزر موهای زائد

پیش از هر چیز ابتدا لازم به ذکر این نکته مهم است که رفع موهای زائد با لیزر به واسطه گرم شدن فولیکول های مو در جهت جلوگیری از رشد موهای جدید حاصل می شود. این فرایند باعث می شود فولیکول های مو برای مدت زمان طولانی (بسیار طولانی تر از اصلاح و اپیلاسیون) در حالت سکون قرار بگیرند. هنگامی که مجددا موها رشد می کنند، بسیار کم پشت تر، نازک تر و بسیار کم تراکم تر خواهند بود. اگر چه رفع موهای زائد با لیزر اغلب به عنوان روشی برای حذف دائمی مو مورد استفاده قرار می گیرد، اما باید بدانید که درمان لیزر تنها تعداد موهای زائد را در یک منطقه خاص کاهش می دهد و لذا به طور کامل آن ها را از بین نمی برد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

بسیار حائز اهمیت است که دست کم 4 هفته قبل از لیزر موی زائد ، از برنزه کردن پوست خود بپرهیزید. توصیه ما این است که در صورت تمایل به برنزه کردن در تابستان، درمان لیزر خود را به فصل پاییز موکول کنید. زیرا لازم است بین 6 تا 10 جلسه با فواصل هفتگی برای این درمان وقت بگذارید. بدین ترتیب، برای تابستان آینده می توانید با بدنی صاف و بدون مو برای برنزه کردن اقدام کنید.

لیزر موهای زائد با مصرف داروهای خاص ناسازگار است. متخصصان در این زمینه هشدار می دهند که “مصرف هر دارویی که به نور حساس باشد، باید حداقل یک هفته قبل از درمان لیزر موی زائد متوقف شود.” همچنین لازم به ذکر است که بیشتر آنتی بیوتیک ها می توانند حساسیت به نور ایجاد کنند، بنابراین چنانچه به عفونت مبتلا هستید، توصیه می شود که درمان لیزر خود را به چند هفته بعد موکول کنید.

همچنین بیماران در طول درمان لیزر موی زائد نیز نباید از داروهای قوی مخصوص پوست مانند رتینوئیدها و آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنند. این ترکیبات می توانند تعداد سلول های پوستی را افزایش داده و پوست را در طی دوره درمان لیزر در مقابل آفتاب و عوامل خارجی آسیب پذیر تر کنند. چنانچه مطمئن نیستید که آیا داروی مصرفی تان می تواند بر درمان لیزر موهای شما تأثیر منفی بگذارد، حتما از قبل با پزشک خود مشورت کنید.

در یکی دو روز منتهی به جلسه لیزرتان باید موهای زائد ناحیه مورد نظر خود را شیو کنید. در صورتی که این کار را انجام ندهید، تکنسین لیزر، پیش از انجام فرایند این کا را خواهد کرد و ممکن است متحمل هزینه اضافی شوید. علاوه بر این داشتن موی زائد در محل درمان، اثربخشی لیزر را کاهش می دهد. زیرا به جای فولیکول مو بر روی موهای روی سطح پوست متمرکز می شود. بنابراین اصلاح فراموش تان نشود!

استفاده از موچین، اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول مو را تخریب کند و باید حداقل چهار هفته قبل از جلسه اول لیزر موی زائد از آنها اجتناب شود.

 

جلسه اول لیزر موهای زائد

جلسه اول لیزر موهای زائد

در لیزر موی زائد ، نور قابل مشاهده و نامرئی (مادون قرمز)، رنگ دانه های تیره که ملانین نام دارند و در پوست و مو یافت می شوند و به آن ها رنگ می بخشند را مورد هدف قرار می دهد. سطوح بالایی از ملانین، به طور ویژه در پایه فولیکول یافت می شود. فولیکول، نور لیزر را جذب کرده و منجر به ایجاد واکنشی جهت تولید گرما می گردد.

در بیشتر موارد پزشک یا اپراتور دستگاه ، پیش از شروع فرایند لیزر ، ناحیه مورد نظر را با استفاده از کرم بی حس کننده یا یک دستگاه خنک کننده ، بی حس می کنند تا از بروز درد احتمالی پیشگیری شود. همچنین به منظور جلوگیری از بروز آسیب چشم به شما یک عینک محافظ داده می شود که نمونه آن بر چشم خود اپراتور دستگاه نیز وجود دارد.

هنگامی که پزشک یا اپراتور، دستگاه را فعال می کند، پرتو لیزر از طریق پوست تان به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید متساطع از پرتو لیزر منجر به آسیب به فولیکول های مو شده که مانع از رشد مو می شود. در این حین ممکن است احساس درد و ناراحتی ناچیزی کنید که مشابه اصابت سوزن به پوست باشد، و احتمالا خنکی متساطع از دستگاه خنک کننده یا ژل خنک کننده  را نیز احساس می کنید.

فرایند فتوترمولیز انتخابی با طول موج های خاصی از نور و مدت پالس، و با توجه به نوع پوست و رنگ موی فرد مطابق می گردد.

برخی از مراجعین اذعان می کنند احساسی که حین فرایند لیزر موهای زائد دارند، مشابه کشیده شدن کش پول روی پوست یا سوزش آفتاب سوختگی است. مادامی که مو در اثر انرژی لیزر تبخیر می شود، بوی گوگرد مانندی از دود آن بر می خیزد.

درمان یک منطقه کوچک مانند پشت لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. اما درمان یک منطقه بزرگتر، مانند کمر یا پا، ممکن است بیش از یک ساعت زمان ببرد.

ممکن است به مدت چند ساعت اول پس از اولین جلسه لیزر موی زائد قرمزی و تورم را تجربه کنید.

جهت کاهش هر گونه ناراحتی، روی منطقه تحت درمان یخ قرار دهید. در صورت بروز واکنش های پوستی بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد، پزشک ممکن است کرم استروئیدی به ناحیه آسیب دیده بمالد.

 

فیلم لیزر کل بدن

 

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

هر قسمت از بدن دارای چرخه رشد موی متفاوتی است و زمان رشد مو می تواند از 4 تا 12 هفته متفاوت باشد. معمولا مشتریان پس از 2 جلسه درمان، کاهش موی زائد قابل توجهی را تجربه می کنند. پس از اتمام هر جلسه به طور میانگین می توانید کاهش 10 تا 15 درصدی موهای زائد را انتظار داشته باشید. و جهت حداکثر کاهش مو به طور متوسط به 8 جلسه لیزر نیاز دارید. این را در نظر داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز برای شما به عوامل متعددی، از جمله ناحیه تحت درمان، رنگ پوست، ضخامت مو، جنسیت، هورمون ها و شرایط پزشکی تان بستگی دارد.

 

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

بر اساس تحقیقات مایو کلینیک، اکثر افراد به 4 تا 6 جلسه درمان لیزر نیاز دارند. همچنین فاصله بین جلسات لیزر موی زائد باید حدود شش هفته باشد. این بدین معنا است که کل دوره درمان لیزر ممکن است حدود نه ماه طول بکشد.

 

لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد

لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد

موها فورا پس از جلسه اول لیزر موی زائد ریزش نمی کنند، اما طی روزها تا هفته ها بعد، شاهد ریزش موها در ناحیه تحت درمان خواهید بود. ممکن است متوجه رشد مجدد مو شوید. این امر طبیعی است و معمولا درمان های مکرر ضروری هستند، زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی بر اساس یک چرخه اتفاق می افتد، و درمان لیزر بر روی فولیکول های مو در مرحله رشد جدید بهتر عمل می کند.

نتایج درمان به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آن دشوار می باشد. اکثر افراد تا چندین ماه بدون موهای زائد هستند و ممکن است حتی تا سال ها طول بکشد، اما در لیزر موی زائد، هیچ گونه تضمینی برای رفع دائمی موهای زائد وجود ندارد. هنگامی که موهای زائد مجددا رشد پیدا می کنند، معمولا نازک تر و روشن تر از قبل هستند.

ممکن است جهت کاهش موهای زائد در بلند مدت به درمان های لیزر سالیانه یا دو سالانه نیاز داشته باشید.

 

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

مرکز لیزر خوب در تهران

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد ، در رفع موهای زائد با استفاده از لیزر از گرما استفاده می شود. به همین جهت، ممکن است بلافاصله بعد از فرایند لیزر موهای زائد عوارض جانبی موقتی ایجاد شود. التهاب پوست ، قرمزی و التهاب و تغییرات رنگدانه از شایع ترین عوارض جانبی لیزر موی زائد به شمار می روند.

به طور کلی التهاب باید در عرض چند ساعت پس از فرایند درمان برطرف شود. سعی کنید از کمپرس یخ استفاده کنید تا به کاهش تورم و درد کمک شود. چنانچه علائم تان فرا تر از یک التهاب ساده بود یا عوارض جانبی بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

رفع موهای زائد با لیزر به ندرت می تواند منجر به عوارض جانبی شدیدتر شود. خطر استفاده از دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی بسیار بیشتر است و یا اگر توسط یک اپراتور بی تجربه انجام شود، خطرناک است.

با این حال در موارد نادر، عوارض جانبی جدی لیزر موی زائد عبارتند از:

  • رشد موی بیش از حد در منطقه درمان
  • تغییر در بافت کلی پوست
  • اسکار
  • تاول و کبره بستن

در خصوص این عوارض جانبی از پیش با پزشک خود گفتگو کنید. اگر چه بروز آنها بسیار غیر معمول و نادر است، اما اطلاع داشتن از آنها همیشه ایده خوبی است. چنانچه پس از درمان لیزر موی زائد با هریک از این علائم مواجه شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

لیزر فول بادی یعنی چه ؟
آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

علاوه بر کاربرد لیزر در حذف موهای زائد، امروزه دستگاه های لیزر فوق العاده ای وجود دارد که به درمان مشکلات پوستی از جمله درمان سرطان پوست می پردازند و ظاهر پوست را لطیف، صاف و عاری از هر گونه عیب می سازند.

هیچ یک از دستگاه های لیزر، احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهد؛ حتی در واقع برخی از لیزر ها در درمان ضایعات پیش سرطانی نیز مفید واقع می شوند و یا حتی به درمان سرطان نیز کمک می کنند، بنابراین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. این موضوع در خصوص دستگاه های لیزر موی زائد نیز صدق می کند.

بنابراین با قطعیت تمام می توان گفت که لیزر موی زائد به هیچ وجه سرطان زا نیست.

 

قیمت لیزر مو

قیمت لیزر مو

هزینه لیزر موهای زائد بسته به ناحیه تحت درمان، میزان گستردگی موی زائد، تعداد جلسات مورد نیاز و سایز بدن متفاوت است. اما در نهایت، با کاهش دائمی موی زائد دیگر نیازی به خرید ژیلت، کرم های موبر، ورق های اپلاسیون و غیره ندارید و دیگر لازم نسیت هر ماه برای انجام اپیلاسیون به مراکز زیبایی مراجعه کنید. در پایان، نتایج لیزر به مراتب خیلی بهتر از اپیلاسیون است و هزینه آن نیز در دراز مدت بسیار کمتر است.

جهت اطلاع دقیق از هزینه لیزر موهای زائد لطفاً اینجا کلیک کنید.

 

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه های مختلفی برای لیزر موی زائد در دسترس است. اما چیزی که در تمام آن ها مشترک است، این است که رشد مو را به طور چشمگیری کاهش دهند. اما یکی از دغدغه های مراجعین حین اقدام برای لیزر موی زائد، یافتن کم درد ترین دستگاه است.

امروزه دستگاه های لیزر مدرن با رویکرد های مختلفی پا به عرصه گذاشته اند. در این بین، برخی از دستگاه های لیزر موهای زائد، از جمله درمان های لیزر سنتی مبتنی بر شات، بیشترین میزان درد را به اعمال می کنند.

بنابراین، اگر شما هم به دنبال یک روش با کیفیت بالا و بدون درد در لیزر موی زائد هستید، می توانید دستگاه های جدید و مدرن تر را انتخاب کنید. در غیر این صورت با سایر دستگاه های قدیمی، ممکن است متحمل درد بیشتری شوید.

لیزر اسکلپیون مدیواستار جدیدترین و موثرترین لیزر در فرایند لیزر موی زائد دائمی برای انواع پوست و مو با رنگ های مختلف می باشد. این دستگاه مجهز به TEC (سیستم خنک کننده بسیار قوی) برای تماس با پوست می باشد که می تواند با وجود این قابلیت، توان های بالای لیزر را بدون ایجاد درد و سوختگی روی سطح پوست اعمال نماید.

از مزایای لیزر اسکلپیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت نفوذ و قدرت جذب بالا در ملانین مو
  • کاهش خطر سوختگی بر روی پوست
  • خنک نگه داشتن پوست برای مدت طولانی تر
  • عمق نفوذ بالا در پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی
  • به کارگیری جنبه های ایمنی گوناگون برروی دستگاه برای حفاظت از بیمار و پزشک
  • قابلیت جذب مناسب توسط رنگدانه ها
  • سیستم اپتیکی واگرا کننده منحصر به فرد پرتو لیزر بلافاصله پس از برداشتن از روی پوست

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران

مرکز لیزر خوب در تهران
بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران

مفتخریم اعلام کنیم مرکز ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی ، پوست و مو، و لیزر را به شما عزیزان ارائه دهد.

خوشبختانه مرکز ما مجهز به جدیدترین دستگاه لیزر موجود در بازار ، یعنی اسکلپیون مدیواستار نیز می باشد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

BENEFITS

how-does-laser-work

huffingtonpost

GUIDE

procedures/laser

is PERMANENT

SIDE-EFFECTS

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا