سوالات رایج در مورد پیکرتراشی و پاسخ آن ها!

سوالات رایج در مورد پیکرتراشی

سوالات رایج در مورد پیکرتراشی

تا همین صد و پنجاه سال پیش، معیارهای زیبایی در کشور ما فرق داشت. کافیست نگاهی به زنان حرمسرای شاهان قاجار بندازیم تا صحت این مسئله، بر ما روشن شود.

در گذشته اندام های تپل و چاق زنانه مورد پسند بوده است. زنان تلاش می کردند که تا جای ممکن، گوشت به شکم و پهلوهایشان بچسبد و در نتیجه، خودشان را در دل آقایان جا کنند.

اما زمانه عوض شده است. در حال حاضر همه می دانیم که چاقی تا چه حد می تواند به سلامتی بدن آسیب برساند. علاوه بر این، تصویری که از یک اندام ایده آل در ذهن های مردم وجود دارد، بیشتر شبیه به باربی های باریک اندام و موبلوند است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

به همین دلیل است که خیلی سریع رژیم های غذایی و ورزش های لاغرکننده محبوبیت پیدا کرد و سال هاست که تبدیل به یکی از روتین های اصلی زندگی خیلی از افراد تبدیل شده است.

اما واقعیت این جاست که رژیم یا ورزش برای خیلی از افراد جوابگو نیست. برخی از ما نیازمند روش های تهاجمی تری هستیم تا مشکل چاقی خود را برطرف کنیم. به همین علت است که انواع روش های پیکرتراشی صورت می گیرد.

در این مقاله از وبسایت لیزردیسکانت می خواهیم پیرامون سوالات رایج در مورد پیکرتراشی صحبت کنیم. اگر شما هم می خواهید یکی از انواع متدهای پیکرتراشی را انجام بدهید، توصیه می کنیم قبل از هر چیزی، ادامه ی این مطلب را بخوانید.

احتمالا سوالات شما در مورد این جراحی، به جواب خواهد رسید. با ما همراه باشید.

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی در واقع به روش ها و تکنیک هایی گفته می شود که در طول آن، می توان اندام را به فرم دلخواه نزدیک تر کرد. پیکرتراشی می تواند شامل جراحی لیپوساکشن، لیپوست یا حتی اندولیفت نیز باشد. بسته به میزان چربی و نیاز فرد، یکی از روش های پیکرتراشی برای وی توصیه خواهد شد.

عوارض پیکرتراشی چیست؟

بسته به این که کدام یک از شیوه هیا پیکرتراشی را انتخاب می کنید، ممکن است با عوارض مختلفی درگیر باشید. به طور کلی، عوارض جراحی لیپوساکشن از دیگر روش های پیکرتراشی بیشتر است که شامل اسکار و مدت زمان نقاهت طولانی می شود. اما روش هایی مثل اندولیفت، عوارض جانبی خیلی کمی دارند و در مدت یک جلسه نیز انجام می شوند.

هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

هزینه پیکرتراشی نیز به تکنیک پیکرتراشی بستگی دارد. مثلا اگر بخواهید لیپوساکشن را انجام بدهید، به دلیل هزینه های بیهوشی و جراحی سخت، احتمالا باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید. در حالی که اندولیفت یا لیپوست، هزینه های کمتری برای شما در بر خواهند داشت.

پیکرتراشی برای چه افراد مناسب است؟

اگر خیلی چاق هستید بهتر است پیکرتراشی با لیپوساکشن را امتحان کنید. اگر چربی های محدود در نواحی شکم و پهلو دارید، بهتر است از لیپوست استفاده کنید. اگر هم چربی های شما موضعی می باشد، بهترین راهکار برای شما اندولیفت است. بنابراین قبل از هر چیزی، با پزشک خود مشورت کنید تا میزان چربی ها و نیاز شما را بررسی کنید.

من مبتلا به دیابت ناشی از چاقی هستم، آیا عمل پیکرتراشی به درمان این مشکل کمک می کند؟

باید در ابتدا میزان چاقی مشخص شود. مثلا در عمل های لیپوساکشن، حداکثر می توان 10 کیلو کاهش وزن را تجربه کرد. گاهی ممکن است که این 10 کیلو برای بهبود اوضاع دیابت ناشی از چاقی مفید باشد. گاهی مواقع نیز این 10 کیلو برای درمان دیابت ناشی از چاقی کافی نیست. به طور کلی نباید انتظار درمان دیابت را از جراحی های پیکرتراشی داشت.

سوالات رایج در مورد پیکرتراشی
سوالات رایج در مورد پیکرتراشی

جراحی پیکرتراشی چقدر طول می کشد؟

در پاسخ به این سوال باید به موضوع نوع جراحی اشاره کنیم. به طور کلی 2 الی 4 ساعت طول می کشد اما همین مسئله به میزان چربی، نقاط تخلیه ی چربی و مهارت پزشک نیز بستگی دارد.

من 20 سال دارم، آیا می توان جراحی پیکرتراشی را انجام بدهم؟

به طور کلی این جراحی برای افراد 18 الی 65 ساله مناسب است. اما هر چقدر سن افراد کمتر یا بیشتر باشد، ریسک بروز عوارض جانبی نیز بالاتر می رود. بنابراین توصیه می کنیم این جراحی را در سنین 25 الی 45 که بدن انسان در قوی ترین حالت خود است، انجام بدهید.

آیا بعد از انجام جراحی پیکرتراشی، دوباره امکان چاقی وجود دارد؟

در صورتی که به یک رژیم غذایی سالم یا ورزش مداوم پایبند نباشید، همیشه ریسک چاقی مجدد وجود خواهد داشت. بنابراین تضمینی از این بابت وجود ندارد. بهتر است بعد از انجام جراحی پیکرتراشی به سراغ یک پزشک تغذیه بروید و متناسب با شرایط بدن خود، یک رژیم سالم تهیه کنید.

سوالات رایج در مورد پیکرتراشی
سوالات رایج در مورد پیکرتراشی

مراقب های بعد از جراحی پیکرتراشی چیست؟

بعد از اتمام این جراحی، توصیه می کنند که چند روزی را استراحت کنید( تعداد روزهای نقاهت بستگی به نوع پیکرتراشی دارد). همچنین بهتر است به مدت 3 ماه از گن های مخصوص استفاده کنید تا پوست شما دچار افتادگی و شل شدن نشود.

لیپوساکشن بهتر است یا لیپوست؟

همان طور که اشاره کردیم، میزان چاقی افراد در تعیین نوع پیکرتراشی موثر است. اگر عملا چاق محسوب می شوید و اضافه وزن فراوانی دارید، هیچ راهی بهتر از لیپوساکشن برای شما وجود ندارد. اما در صورتی که چربی های شما محدود به برخی از نقاط بدن( مثل شکم و پهلو) است، توصیه می کنیم از لیپوست استفاده کنید که ساده تر است و عوارض کمتری دارد.

سوالات رایج در مورد پیکرتراشی

چه مدت طول می کشد تا نتیجه ی جراحی پیکرتراشی را ببینم؟

به طور کلی بلافاصله بعد از اتمام جراحی لیپوساکشن یا جلسه ی اندولیفت هم می توانید نتیجه ی جراحی پیکرتراشی را مشاهده کنید. اما تا زمانی که ورم ها به طور کامل برطرف شود و پوست افتاده، قوام و استحکام خود را مجددا به دست آورد، 3 ماه طول می کشد. بعد از آن می توانید نتیجه ی جراحی پیکرتراشی را مشاهده کنید.

بهترین مرکز پیکرتراشی در تهران

با تمام این نکاتی که ذکر کردیم، بدون داشتن یک جراح متخصص پیکرتراشی خوب و ماهر، نمی توانید به هیچ یک از نتایج ذکر شده برسید. بنابراین اصلی ترین توصیه ی ما این است که حتما به سراغ جراحانی بروید که در کار خود تخصص و مهارت کافی دارند.

مرکز زیبایی شریعتی واقع در شمال تهران، یکی از بهترین مراکز پیکرتراشی در پایتخت است که سابقه ی انجام صدها نمونه ی موفق پیکرتراشی را در رزومه ی خود دارید. شما می توانید جهت مشاوره رایگان با جراح این مرکز و همچنین اخذ نوبت به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا