درمان گلوله شدن ژل صورت: چکار کنم ژل خط خنده گونه و زیر چشم محو بشه

درمان گلوله شدن ژل صورت

درمان گلوله شدن ژل صورت یکی از سوالات متداول تزریق ژل هست. یادم میاد این عارضه اونقدر شایع شده بود که یکی از برنامه های ماه عسل احسان علیخانی کامل به همین موضوع اختصاص داشت. اون زمان ژل پاژ PAAG پلی آکریل آمید تزریق می شد که هم غیر قابل جذب بود، هم زیر پوست رو گلوله گلوله می کرد. البته اون وقتها هنوز اسید هیالورونیک طبیعی به بازار معرفی نشده بود. 

درمان گلوله شدن ژل صورت

خیلی وقته ژل خطرناک پاژ دیگه تزریق نمیشه. اما هنوز افردی برای درمان توده های ژل زیر چشم، گونه، لب و خط خنده به مراکز زیبایی مراجعه می کنند. خب، مقصر اصلی چیست یا کیست؟ چکار کنیم این عارضه پیش نیاد؟

در مطلب حاضر، به علت و راه های درمان پزشکی و خانگی گلوله گلوله شدن ژل صورت می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا گلوله شدن فیلر صورت طبیعی ست؟

حتما درباره ماساژ پوست بعد از تزریق ژل شنیدین!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

بعد از تزریق ژل، به طور طبیعی توده های ریز زیر پوست بوجود میاد. این توده ها یا همون گلوله های خیلی کوچولو ظرف چند روز تا چند هفته برطرف خواهند شد. اگه گلوله نرم باشه که جای نگرانی ندارد. البته اول اولش که تزریق میکنید، توده یه کم سفته و خودش با گذشت چند ساعت نرم تر خواهد شد.
دکتر احتمالا به شما یاد میده که چطوری با ماساژ این وضعیت رو بهبود بدین.

چرا ژل زیر پوستم گلوله می شود

چطوری از شر گلوله ژل صورت خلاص بشم؟

اگر گلوله ژل کوچک و طبیعی باشه، با ماساژ صحیح قابل رفعه. اگر این حالت ادامه دار و توده سفت و دردناکه، حتما به پزشک باتجربه مراجعه کنید.

آمپول هیالورونیداز چیست؟

ساده ترین و سریع ترین درمان گلوله شدن ژل صورت آنزیم هیالورونیداز هست. با تزریق آمپول Hyaluronidase به محل تزریق قبلی تون، توده های سفت حل و جذب بدن می شوند.

هشدار درباره عوارض گلوله شدن ژل

گفتیم که توده نرم یا سفت در اوایل تزریق جای نگرانی نداره و خود به خود رفع میشه. اما اگه عوارض زیر رو تجربه کردید، سریع برای درمان به یک پزشک باتجربه مراجعه کنید:

  • تغییر رنگ پوست به آبی، آبی کبود و سیاه
  • درد شدید
  • پوسته پوسته شدن در حد آزار دهنده

عوارض فوق نشانه ی مرگ سلول های پوستی در محل تزریق ژل می باشند. مرگ سلول چیز جالبی نیست و عوارض اختلال در گردش خون در اون ناحیه یا از بین رفتن عملکرد اون ناحیه رو دارد. برای مثال، عدم توانایی حرکت دادن لب ها.

درمان خانگی گلوله شدن ژل نی نی سایت

فرض کنیم شما به دکتر دسترسی ندارید و درمان خانگی جواب میده. باید چکار کنید؟

خب، تا یکی دو هفته اول این حالت طبیعیه.

  • پارچه نرم و تمیزی روی محل تزریق گذاشته و با کمپرس یخ توده رو بشکنید. این کار حوصله و تکرار می خواد.
  • برای ماساژ، توده رو بین انگشت شست و اشاره گرفته و فشار بدین. برای ماساژ لب، یه انگشت رو زیر لب پایین قرار بدین. این کار زمان می برد.
  • قرص های استروئیدی مصرف کنید. در این مورد حتما عوارض و تداخل دارویی رو در نظر بگیرید و سرخود مصرف نکنید. برای مثال، هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون و متیل پردنیزولون.

گلوله شدن ژل بعد از تزریق ژوویدرم

ژل های اسید هیالورونیک معمولا اگه چهار شرط بالا رعایت بشه اصلا گلوله نمی شوند. در مرکز پوست و مو شریعتی این عارضه اصلا برای هیچ مراجعه کننده ای ایجاد نشده. علتش اینه که تمامی پروتکل های تزریق تخصصی با مارک معتبر رعایت شده و به خصوص درباره مراقبت ها اطلاعات کافی به شما می دهند.

مقصر اصلی عوارض ژل خودتان هستید! 

خب شاید ناراحت بشوید. یکی از مقصرهای اصلی عوارض تزریق فیلر خود شما هستید. من دیدم خانم هایی که بلافاصله پس از تزریق بوتاکس یا ژل آشپزی می کنند، حمام داغ و سونا می گیرند، بد می خوابند یا لب ها رو دستکاری می کنند. همین کارهای ساده و اشتباه منجر به جابجایی یا گلوله شدن ژل صورت می شوند. بنابراین، مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل رو جدی بگیرید.

بهترین دکتر تزریق ژل شمال تهران

اگر به دنبال بهترین مراکز تزریق ژل و بوتاکس در شمال تهران مناطق 1 و 3 هستید، مرکز زیبایی شریعتی رو به شما پیشنهاد می کنیم.

نوبت بهترین دکتر متخصص پوست و مو

مرکز شریعتی ژل ارزان قیمت ندارد اما در مقایسه با مراکز مشابه، علاوه بر استفاده از بهترین مارک های ژل قیمت های بسیار منصفانه تری دارد. همچنین، مراجعین این مرکز خاصند زیرا به سلامت خود و کیفیت محصولات زیبایی اهمیت زیادی می دهند.

سبز و سلامت باشید. 

منبع پزشکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا