تزریق ژل خط اندوه برای زیبا سازی صورت و رفع خطوط ماریونت

هر آنچه که درباره تزریق فیلر برای رفع خطوط ماریونت باید بدانید.

محتوا

خطوط اندوه، خطوطی هستند که اطراف لب ها روی صورت ایجاد می شوند. این خطوط معمولا به سمت چانه و فک ادامه پیدا میکنند. زمانی که سن بالا می رود، میزان کلاژن و الاستین های پوست کاهش پیدا می کند که موجب می شود تا خط اندوه خود را به نمایش بگذارد. وقتی لایه های چربی صورت از بین می روند، پوست حالت افتاده پیدا می کند و چین های برجسته ای ایجاد می شود. وجود این خطوط میتواند با تاثیر گذاشتن روی زیبایی، میزان اعتماد به نفس هر فردی را کاهش دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال شناخت عوامل ایجاد کننده و راه های درمان آن می باشند. در ادامه قصد داریم شما را با خط اندوه (ماریونت) و روش های از بین بردن آن، همچنین کاربرد ژل خط اندوه، مزایا، معایب و هزینه تزریق ژل خط اندوه در تهران و موارد دیگر بیشتر آشنا کنیم. در ادامه مقاله به معرفی بهترین مرکز زیبایی برای از بین بردن خطوط اندوه خواهیم پرداخت.

خط اندوه چیست؟

اولین سوالی که به ذهن شما خطور می کند این است که اصلا خطوط اندوه کجاست؟ خط اندوه یا خط حزن، اطراف لب ها بوجود می آید. عموما پس از دوران میانسالی به دلیل غم ها و شادی ها، از دست رفتن جوانی و شادابی پوست و کهولت سن، این خطوط بیشتر ظاهر میشوند. بنابراین از دلایل اصلی که میتواند باعث ایجاد خطوط اندوه در اطراف لب و بینی شود پیری و از بین رفتن کلاژن صورت است. افراد بسیاری به دنبال راهی برای از بین بردن خط اندوه خود میباشند. یکی از راه های از بین بردن خط غم، تزریق ژل است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

علل ایجاد خطوط اندوه

علل ایجاد خطوط اندوه

به وجود آمدن خطوط اندوه دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. از شایع ترین علل ایجاد خط اندوه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پیری
  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • خشک بودن پوست
  • حرکت دادن زیاد صورت در هنگام صحبت کردن
  • قرار گرفتن در معرض آلاینده های محیطی آسیب زا
  • تغییرات سریع و مداوم وزن مانند کاهش سریع وزن و افزایش سریع آن

روش رفع خط غـم (ماریونت) در صورت

روش های مختلفی برای از بین بردن خط غم در صورت و جوانسازی پوست وجود دارد، اما چند راه را میتوان موثرترین روش های رفع خط اندوه دانست. این روش ها شامل :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

  • رفع خطوط اندوه با تزریق چربی
  • از بین بردن خط غم با استفاده از لیفت نخ
  • رفع خطوط اندوه با پرکننده های پوستی مانند تزریق فیلر و ژل

ما در این مطلب رفع خطوط اندوه با تزریق ژل را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.

بوتاکس خط اندوه

یکی از روش های بی خطر و غیر تهاجمی که به رفع خط اندوه کمک می کند بوتاکس است. بوتاکس یکی از پر طرفدارترین عمل های زیبایی بدون جراحی در دنیا می باشد. بوتاکس نوعی سم بوتولینوم است که به منظور برطرف نمودن چین و چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج آن کوتاه مدت (3 تا 6 ماه) است که پس از آن برای حفظ ظاهر زیبای خود نیاز به تمدید تزریق ژل می باشد. از طرفی استفاده مداوم از آن می تواند موجب ناراحتی عضلات صورت شود. این روش سریع و بدون درد بوده و نیازی به بیهوشی یا دوره‌ی بهبودی ندارد. شما می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزمره‌ی خود را از سر بگیرید. 

رفع خط ماریونت با کارگذاری نخ

رفع خط اندوه به کمک لیفت با نخ

 رفع خط اندوه با لیفت با نخ نسبت به روش های قبلی جدیدتر می باشد. در این روش پزشک از نخ های جذبی و سوزن استفاده می کند. پزشک باید محل هایی که راه ورود نخ هستند را مشخص کند و سپس با وارد کردن نخ درون پوست، خط اندوه و چروک های پوست را از بین میبرد.

رفع خط اندوه با تزریق چربی

این روش‌ کم‌تهاجمی هم تاثیرات جوان کننده بر صورت می‌گذارد و هم می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر زیبایی چهره‌ی شما داشته باشد. روش‌های تزریقی جایگزین مناسبی برای روش‌های پردردسر و پرهزینه‌ی جراحی هستند. امتیاز ارزنده این روش آن است که کاملا با بدن شما سازگار است. با استفاده از تزریق چربی می‌توانیم اثرات بلند مدت یا حتی دائمی، ایجاد کنیم. در این روش‌، چربی به درون بافت نرم صورت تزریق می‌شود تا حجم از دست رفته به دلیل پیری جبران شود، چین و چروک‌های ظریف برطرف و شکاف‌های پوستی پر شوند. نتایج این روش، زیبایی طبیعی را به‌ صورت شما باز می‌گرداند. 

نحوه استخراج چربی از بدن چگونه است؟

احتمالا با فرآیند ساکشن آشنایی دارید. دستگاهی به نام لیپوساکشن وجود دارد که به وسیله آن می توان چربی های غیر اشباع بدن را استخراج نمود. بعد از استخراج چربی از بدن، دستگاه سانتریفیوژ ادامه کار را انجام می دهد. در این دستگاه، چربی ها در داخل یک محور استوانه ای قرار می گیرند و دانه های سبک تر و اضافی به اطراف پاشیده می شوند. در داخل محفظه، هر آنچه باقی می ماند، دانه های طلایی چربی است که بسیار کاربردی می باشند. با استفاده از سرنگ، مواد چربی کشیده شده و به زیر پوست تزریق می شوند.
 چربی معمولا از قسمت های درونی ران، شکم و یا گاها از اطراف ناف به صلاحدید پزشک برداشته می شود و به بخش‌های مورد نیاز انتقال می‌دهند. قبل از استخراج چربی از بدنتان، در منطقه مورد نظر، بی حسی موضعی انجام می شود، لذا درد خاصی را تجربه نخواهید کرد.
 ممکن است نواحی تحت درمان به مدت چند هفته پس از عمل متورم باشند و نتیجه نهایی نیز با گذشت چند هفته قابل مشاهده خواهد بود. با این روش خانم ها و یا آقایانی که بدنشان به مواد مصنوعی واکنش آلرژیک نشان می دهد، کاملا راحت هستند و این روش بسیار مناسب تر از سایر روش ها می باشد.

بهترین پزشک تزریق ژل خط اندوه

نحوه تزریق ژل خط ماریونت (غم)

در ابتدا پزشک طی یک جلسه شما را در رابطه با مزایا و معایب این روش و مراقبت های قبل و بعد از تزریق ژل آگاه مینماید. همچنین میزان هزینه پرداختی شما را نیز برایتان مشخص میکند. پس از توافق در رابطه با میزان و برند ژل، روز تزریق برای شما مشخص می شود. برای شروع تزریق هیچگونه برشی روی پوست ایجاد نمی شود. در ابتدا پزشک محل تزریق را به خوبی تمیز و ضد عفونی میکند. سپس با استفاده از یک ماده بی حسی مانند لیدوکائین، بی حسی موضعی انجام میشود. در ادامه پزشک نقاطی را که قرار است سوزن وارد آنها شود مشخص می نماید. سپس با توجه به نوع فیلر انتخابی، پزشک آن را با سرنگ مخصوص تزریق ژل، به قسمت کناره لب بیمار (خط ماریونت) تزریق می نماید. ژل تزریقی به دلیل آنکه عموما از اسید هیالورونیک تشکیل میشود (جنس کاملا طبیعی و مشابه بافت بدن) به هیچ عنوان باعث التهاب غیر معمول و عوارض جانبی نمیشود.
معمولا زمانی که برای انجام تزریق ژل خط اندوه نیاز است، حدود 30 دقیقه در یک جلسه میباشد و ۲-۳ تزریق در هر طرف از کناره های لب انجام می شود. برخی ماساژها در این ناحیه، بعد از این روش، عوارض جانبی را به حداقل می رساند. با ماساژ دادن هیچ گونه اشکال در روند درمان به وجود نمی آید. توجه کنید، تمامی اعمال تزریق ژل، چربی و اعمال جراحی زیبایی باید توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت گیرد.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: فیلر خط اخم بهترین روش برای رفع خطوط 11 اخم

روش های تزریق ژل خط اندوه

روش های گوناگونی برای تزریق ژل وجود دارند که ما در این بخش به آنها اشاره کرده ایم:

• تزریق ژل خط اندوه با کانولا

در این روش ژل به وسیله کانولا (نوعی سوزن منعطف و باریک است که نوک آن مانند سوزن های رایج تیز نیست) تزریق خواهد شد. این فرآیند به ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد. ضمن اینکه نتایج دریافتی از این تزریق بلافاصله بعد از تزریق نمایان می شود.

مزیت های تزریق ژل خط اندوه با کانولا:

  1.  دیگر مثل سوزن درد ندارد.
  2.  چون نوک آن تیز نیست به هیچ عنوان نمی تواند وارد هیچ عروقی شود.
  3. چون هیچ عروقی را پاره نمی کند پس احتمال کبود شدن هم وجود ندارد.

تکنیک تزریق ژل در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با استفاده از کانولا برند softfil فرانسوی می باشد، که معتبرترین و گران قیمت ترین کانولای موجود در دنیا است.

• تزریق ژل خط اندوه با سوزن

فاکتورهای اصلی دستیابی به نتیجه ی مطلوب در این روش استفاده از ژل های استاندارد و با کیفیت و مراجعه به پزشک متخصص در تزریق می باشد.

فیلر چیست؟

فیلر چیست؟

ژل ها موادی مصنوعی اما در عین حال طبیعی هستند! مصنوعی از این بابت که در آزمایشگاه ها ساخته می شوند و طبیعی از این بابت که در پوست شما این عناصر وجود دارند. به طور مثال یکی از عناصر موجود در ژل های تزریقی، کلاژن می باشد که وظیفه آبرسانی به پوست را دارد. این ماده به صورت طبیعی در بدن قبل از سنین میانسالی، تولید می شود. یکی دیگر از موادی که در فیلرها موجود است، به کلسیم اختصاص دارد؛ که به طور کاملاً طبیعی میتوان در بدن پیدا کرد.
فیلر به معنای پرکننده است که از یک ژل شفاف ساخته شده اند و به صورت طبیعی در پوست یافت می شوند. ژل های پوستی، موادی تزریقی هستند که به روش غیر جراحی نواحی مختلف صورت را ترمیم و حجم دهی می کنند.
دوره نقاهت بعد از تزریق ژل بسیار کم بوده و تورم دو الی سه روزه از بین می رود. پس از تزریق فیلر، بلافاصله می توانید فعالیت خود را شروع کنید و نیازی به استراحت ندارید.

انواع ژل ها

انواع ژل ها

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح معایب صورت استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین  که بلوک‌های سازنده پوست هستند را افزایش می‌دهند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

• ژل حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک، از پلی ساکارید گلیکوسامینوگلیکان ساخته شده است و نه تنها به طور طبیعی در بدن در قالب ماتریس خارج سلولی فراگیر یافت می شود، همچنین از لحاظ شیمیایی در تمام گونه ها یکسان است و بنابراین در تولید آنتی بادی بسیار کم است، یعنی، کمتر احتمال دارد باعث واکنش های ایمنی بد شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در بدن یافت می‌شود. به عبارت دیگر، بسیار مطمئن است. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.
اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم لب، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم، لیفت بینی، خطوط پنجه کلاغی و رفع خط لبخند از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک (HA) یک ژل موقت با طول عمری بین 6-18 ماه است.

برندهای تجاری مطرح که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، در لیست زیر معرفی شده‌اند.

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

برند Restylane یکی از برندهای مطرح فیلر است و حاوی اسید هیالورونیک می‌باشد

ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

نوع دیگری از ژل ها وجود دارند که مبتنی بر اسید هیالورونیک نیستند، مانند اسید پلی لاکتیک، کلسیم هیدروکسی لپاتیت و پلی کاپرولاکتون. کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. این نوع از ژلها اساساً با داشتن یک اثر حجمی اولیه به همراه یک مزیت دیگر یعنی تحریک سنتز کلاژن کار می کنند. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط اندوه و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌ گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. کلسیم هیدروکسی آپاتیت نسبت به هیالورونیک اسید قوام و ساختار محکم‌تری دارد.
کلسیم هیدروکسی آپاتیت (مثل هیالورونیک اسید) به مرور جذب پوست می‌شود و یک ژل موقتی است. تمامی ژل های ذکر شده کاملا ایمن و بی خطر با نتایج ظاهری بسیار طبیعی هستند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است. ماندگاری ژل رادیسه معمولا در حد یک سال، کمی بیشتر یا کمتر است.

برند Radiesse برای اصلاح فرم صورت استفاده می‌شود.

ژل ژوویدرم

معرفی برخی از برندهای دیگر

به طور کلی ژل های آلائینا، ژوویدرم، پرفکتا، رووفیل، استایلج و … برای نواحی مختلف صورت از جمله تزریق ژل لب، زیر چشم، گونه، چانه و زاویه سازی فک و صورت به کار می روند که با توجه به غلظت آنها برای نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرند. از ژل‌های هیالورونیک اسیدی مختلفی می‌توانیم برای جوان سازی نواحی مختلف صورت استفاده کنیم، ولی ماندگاری ژل ژوویدرم ولوما تقریبا ۲ سال است و در این مدت هیالورونیک اسید موجود در ژل به مرور جذب پوست می‌شود. ژل ژوویدرم ولوما (Juvéderm Voluma) فیلری است که برای رفع خطوط ماریونت توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است.
از ژل‌های ساخت دیگر شرکت‌ها و برندهای مختلف مثل رستیلین (Restylane)، بلوترو (Belotero) و سایر ژل‌های هیالورونیک اسیدی داخلی و خارجی نیز می‌توان برای رفع خط غم استفاده کرد. این ژل‌ها معمولا هزینه‌ی کمتری دارند ولی از نظر قوام، بافت و میزان ماندگاری نسبت به ژوویدرم ولوما ضعیف‌تر هستند.

پس از اینکه تصمیم نهایی خود را برای تزریق ژل اتخاذ نمودید، تماس با ما را فراموش نکنید. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با کادری مجرب و تجهیزات مدرن، می‌توانید در زمینه رفع خطوط ماریونت، به بهترین نتایج دست یابید. 

دلیل برتری ژل ژوویدرم ولوما

اما چرا ژوویدرم ولوما در بین ژل‌های هیالورونیک اسیدی از همه بهتر بوده و مورد تایید FDA نیز قرار گرفته است؟
همان طور که می دانید ژل‌ها بخاطر حالت ژلی و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند به راحتی تغییر شکل می‌دهند. در واقع دلیل برتری ژل ژوویدرم ولوما این است که به خوبی شکل خود را حفظ می‌کند. همچنین برخی از متخصصان ترجیح می‌دهند از ژل رادیسه (Radiesse) استفاده کنند، که دلیل آن نیز همین موضوع حفظ شکل است.

آیا هر ژل گران قیمتی می تواند بهترین مارک ژل برای تزریق زیر چشم باشد؟

ژل‌ها و یا فیلر‌های موجود در بازار، قیمت‌های متفاوتی دارند. مهم‌ترین نکته‌ای که شما باید در نظر بگیرید این است که فیلر مورد استفاده باید اصل باشد. متاسفانه به دلیل محبوبیت زیادی که فیلرهای مختلف در بین افراد دارند، نمونه‌های تقلبی بی‌شماری از آن‌ها در بازار موجود است که استفاده از آن‌ها، عواقب جبران‌ناپذیری را برای فرد به دنبال خواهد داشت. اما باید گفت که هر ژل‌ گران قیمتی نشان دهنده‌ کیفیت بالای محصول نیست. در واقع لازم است که شما با مشورت پزشک بهترین ژل را انتخاب نمایید. حال ممکن است که ژل تزریقی مورد تایید پزشک شما ارزان قیمت باشد که دلیلی بر بی‌کیفیت بودن این فیلر نیست. درست است که برای به دست آوردن هر چیز باکیفیت و عالی نیاز است که هزینه‌های متعاقب آن را نیز پرداخت کنید ولی توجه داشته باشید که کیفیت را‌ گران نخرید چرا که ممکن است بعضی افراد، برند‌های نامعتبر را به جای برند‌های معروف و استاندارد به فروش برسانند.
به همین دلیل آشنایی با برند‌های استاندارد، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و همچنین کاربرد آن‌ها برای از بین بردن چین و چروک‌های نواحی مختلف پوست می‌تواند به شما در انتخاب مناسب‌ترین و بهترین برند ژل کمک کند.

اقدامات قبل از تزریق ژل

تزریق ژل خط اندوه چگونه به زیبایی پوست کمک می کند؟

ژل های تزریقی که با عنوان فیلر یا پر کننده در بازار موجود هستند می توانند با از بین بردن چین و چروک و خطوط اطراف لب و دهان موجب جوان سازی پوست شوند. به همین دلیل است که تزریق ژل خط اندوه، امروزه یکی از محبوب ترین متدهای جوانسازی صورت میباشد. برای نتیجه بهتر، برخی ممکن است نیاز به تزریق ژل گونه داشته باشند، تا لایه های چربی صورت که از دست داده اند را بدست آورند.
البته در نظر داشته باشید که چین و چروک های مربوط به لب و بینی بخشی از حالت های طبیعی چهره هستند و در حین لبخند حتی در نوزادان کوچک نیز وجود دارد، بنابراین هدف ما حذف این چین ها نیست. بلکه، هدف درمان، کاهش گود افتادگی و تعداد خطوط، به ویژه هنگامی که چهره در حالت استراحت و بدون حالت است، می باشد با این دیدگاه که چهره فرد جوانتر جلوه کند که به راحتی با تزریق ژل اسید هیالورونیک باعث کاهش چنین خطوطی می شویم.
نکته ی بسیار مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که، در صورت استفاده از ژل هایی با برند نامعتبر و یا تزریق توسط فرد غیر متخصص ممکن است، مجبور به پرداخت خسارت زیادی جهت بهبود پوست خود شوید.

مزایای رفع خطوط اندوه با تزریق ژل

مزایای رفع خطوط اندوه با تزریق ژل

تاثیر بسیار بالا بر جوانسازی صورت

تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس فرد

پس از تزریق ژل خط اندوه، نیازی به ریکاوری نیست.

بلافاصله پس از تزریق ژل، نتایج آن قابل مشاهده می باشد.

این روش تاثیر بسیار زیادی در حفظ زیبایی پوست صورت دارد.

فرد پس از تزریق به کارهای روزمره خود میتواند رسیدگی کند.

ایجاد حس شادابی و نشاط به خصوص برای افراد پا به سن گذاشته

نسبت به تزریق چربی، تحلیل رفتن ژل زیر پوست بسیار کمتر است.

پوست فرد نسبت به زمان های گذشته شاداب تر و درخشان تر دیده خواهد شد.

تزریق ژل، به کمک بی حسی موضعی انجام میشود. نیازی به بیهوشی ندارد. به همین دلیل از عوارض بی هوشی خبری نیست.

احتمال واکنش های آلرژیک در این تزریق بسیار پایین است. (اسید هیالورونیک کاملا طبیعی و از جنس بافت سلولی بدن است.)

اقدامات قبل از تزریق ژل خط اندوه

در ابتدا باید یک پزشک متخصص و خوش نام را برای تزریق ژل خط اندوه، انتخاب نمایید. برای اینکار می توانید از کسانی که قبلا این کار را انجام داده اند، پرس و جو نمایید. لیستی از بهترین دکترها تهیه نموده و در رابطه با هر کدام از آنها تحقیق کنید.

پس از انتخاب پزشک، انتظارات و ایده آل های خود را با او در میان بگذارید تا بتواند مشاوره درستی به شما بدهد. سپس نمونه کارهای او را مشاهده نموده و در نهایت وقت تزریق ژل خط اندوه را مشخص نمایید.

قبل از مراجعه در رابطه با هزینه پرداختی و تعداد جلسات درمان با پزشک خود به توافق برسید.

تا یک هفته قبل از تزریق ژل، از داروهای الکلی، مصرف الکل و دخانیات، داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون استفاده نکنید.

از داشتن هر گونه آرایش روی پوست صورت خود هنگام مراجعه، جدا خودداری نمایید.

برای مصرف دخانیات، داروهای مختلف و مشروبات الکلی حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل خط اندوه کدامند؟

استفاده از کمپرس یخ میتواند در از بین بردن تورم و قرمزی پس از تزریق، موثر باشد.

سعی کنید پس از تزریق، حداقل تا مدت 24 ساعت، از هیچگونه لوازم آرایشی استفاده نکنید.

تا یک هفته پس از انجام هر گونه تزریق ژل، از داروهای الکلی، داروهای رقیق کننده خون یا ضد انعقاد خون استفاده نکنید.

نیازی به استراحت پس از تزریق ژل خط اندوه نمی باشد. بنابراین می توانید از همان روز کارهای روزمره خود را انجام دهید.

حتما با مراجعه به کلینیک ها و مراکز زیبایی معتبر، عمل تزریق ژل خط اندوه را انجام دهید. در صورت انجام توسط فرد غیر متخصص یا در مرکزی غیر بهداشتی، قطعا عوارض ناخوشایندی پس از تزریق ژل به دنبال خواهد داشت.

تزریق ژل

استفاده از ژل برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل، برای تمامی افراد امکان پذیر میباشد. اما قطعا این روش در یک سری از افراد نتیجه ای بسیار رضایت بخش و بدون عوارض احتمالی خواهد داشت. ویژگی های این افراد به شرح زیر میباشد.

  • افرادی که داروی خاصی را مصرف نمیکنند.
  • افرادی که از سیگار و یا دیگر دخانیات استفاده نمیکنند.
  • افرادی که بدن آنها در شرایط خاصی نبوده و به مواد معدنی خاصی واکنش های آلرژیک نشان نمیدهد.

افراد منع شده از تزریق ژل خط اندوه

افرادی که حساسیت بالایی به لیدوکائین دارند.
افراد مبتلا به بیماری‌های کنترل نشده سیستمیک
بیماران حساس به محصولات هیالورونیک اسید
سابقه بیماری در بافت همبند یا اختلالات خونی
افرادی که در دوران بارداری و شیردهی هستند.
سابقه سینوزیت (حتما با متخصص خود مشورت کنید)
افراد مصرف‌ کننده داروی رآکوتان طی ۶ ماه گذشته
افراد دارای آکنه یا تبخال در ناحیه تزریق ژل یا فیلر
افراد دارای عفونت فعال در ناحیه تزریق ژل یا تزریق فیلر
افرادی که آسپیرین و یا درمان آنتی بیوتیکی مصرف می‌ کنند.
افراد با حساسیت شناخته شده به پروتئین باکتری‌ های گرم مثبت
افراد مبتلا به آلرژی‌های شدید و حساس به مواد تشکیل دهنده ژل
افراد دچار ضعف در سیستم ایمنی و ترمیم و مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی
افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی ویتلیگو، پسوریازیس و اگزما در ناحیه تزریق ژل یا فیلر
افراد مستعد ابتلا به تشکیل گوشت اضافه از طریق بیماری‌های کلوئید یا اسکار هیپروتروفیک
افراد مبتلا به آنتروفی پوست، ناشی از مصرف بلند مدت کورتون و یا سندرم ژنتیکی اهلرز-دانلوس
افرادی که عفونت در ناحیه ی لثه و یا دندان دارند بهتر است قبل از تزریق نسبت به درمان دندانپزشکی اقدام نمایند.
افراد دارای سابقه بیماری از جمله التهاب فعال، عفونت، ضایعات سرطانی یا پیش سرطانی و … که ممکن است تزریق فیلر ایمنی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد.

عوارض جانبی تزریق ژل

عوارض تزریق ژل خط اندوه

عوارض تزریق فیلر در مقایسه با عوارضی که ممکن است عمل جراحی به دنبال داشته باشد، بسیار محدود و قابل پیش بینی است که با گذر زمان از بین می رود.

تزریق ژل در دوران بارداری و شیردهی

آیا تزریق ژل در بارداری عوارضی دارد؟

 اگرچه احتمال اثرات منفی ژل بر روی جنین بسیار کم است، معمولاً توصیه ی پزشکان این است که بهتر است پس از اتمام دوران بارداری و شیردهی تزریق ژل را انجام دهید، تا تمامی جوانب ایمنی برای مادر و جنین رعایت شود. با اینکه ژل های تزریق شده در بدن حرکت نمی‌کنند و با مراقبت صحیح امکان گسترش مواد ژل به جای دیگری از بدن وجود نخواهد داشت و درصد جذب ژل در جریان خون نیز اندک است و اسید هیالورونیک یکی از مواد تشکیل دهنده ی ژل‌ها به طور طبیعی در بدن تولید می شود و هیچ گونه گزارشی دلیل بر این که تزریق ژل برای زنان باردار خطر آفرین باشد وجود ندارد، باز هم بهتر است احتیاط  لازم را رعایت کرده و از تزریق ژل در دوران بارداری و شیردهی خودداری کرد.
تزریق ژل نیز مانعی برای بارداری محسوب نمی شود و تزریق ژل قبل از اقدام به بارداری سلامت جنین را نیز به خطر نمی‌اندازد. بنابراین در صورتی که در مدت کوتاهی پس از تزریق ژل باردار شدید، جایی برای نگرانی وجود ندارد.
در حالت کلی در دوران بارداری بهتر است قبل از اقدام به تزریق ژل یا فیلر تمام جوانب را در نظر بگیرید و حتما با پزشک خود مشورت کنید چرا که سلامت مادر و جنین در اولویت است.

مقدار ژل مورد نیاز در بخش های مختلف صورت

چند سی سی ژل برای رفع خط اندوه لازم است؟

برای تزریق ژل خط اندوه به کمتر از یک سی سی ژل نیاز می باشد که باقی مانده ژل تا زمانی که تاریخ مصرف دارد نگه داشته می شود. در صورت نیاز چند ماه بعد، از همان مابقی ژل به صورت رایگان تزریق می شود.

هزینه تزریق ژل خط اندوه در تهران چقدر است؟

هزینه تزریق ژل برای از بین بردن خط اندوه، بسته به تخصص پزشک، برند انتخابی ژل که از برند های معتبر باشد، میزان ژلی که قرار است تزریق شود، روش درمان، میزان عمق خطوط در صورت شما، دستمزد پزشکان و تعداد جلسات لازم متفاوت خواهد بود. موارد ذکر شده در تعیین هزینه نهایی تزریق ژل خط اندوه، موثر خواهند بود. شما میتوانید برای دریافت بهترین پیشنهاد، از متخصصین ما در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی مشاوره رایگان دریافت کنید.

ماندگاری ژل خط اندوه

مدت زمان ماندگاری ژل خط اندوه، به برند و نوع ژل بستگی دارد. همچنین هر چقدر که تزریق در لایه های عمیق تری از پوست انجام شود، میزان ماندگاری آن نیز افزایش می یابد. برند ژل خط اندوه، در کیفیت نتیجه نهایی تاثیر بسیار زیادی میگذارد. ماندگاری ژل به برند مورد استفاده و متابولیسم بدن شخص بستگی دارد که تقریباً ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری آن طول می ‌کشد. از آنجایی که بدن با گذشت زمان به طور طبیعی هیالورونیک اسید را متابولیزه می‌ کند، پس از مدتی جذب می‌شود. بنابراین تزریق فیلر دائمی نبوده و بیشتر بیماران در هر ۶ تا ۱۸ ماه برای تکرار آن مراجعه می ‌کنند تا زیبایی چهره خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارند.

انتخاب بهترین پزشک برای تزریق ژل خط اندوه

برای انتخاب یک پزشک خوب و مجرب می توانید از دوستان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.

پس از تهیه لیستی از بهترین پزشکان درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن ها بروید.

در جلسه مشاوره انتظارات خود را به پزشک مورد نظر بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.

برای اطمینان بیشتر از انتخاب خود نمونه کارهای پزشک مورد نظر را مشاهده کنید.

آیا ژل ها در صورت استفاده دراز مدت برای بدن مضر هستند؟

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی در پوست، چشم و مفاصل است که به تدریج و در عرض چند ماه توسط متابولیسم طبیعی بدن تجزیه می شود. همچنین مطالعات جدید نشان داده است که ژل ها کلاژن طبیعی را در پوست برای یک اثر طولانی تر تقویت می کنند که در بسیاری موارد می تواند مطلوب باشد. در واقع برخی از برندهای تزریق ژل، تأییدیه FDA را برای استفاده های بالینی دریافت کرده اند. هنگامی که ژل جذب شد، آن بخش از بدن، به سادگی به شرایط مطلوب بر می گردد. البته، برخی از برند ژل ها تا بیش از یک سال یا بیشتر ماندگاری دارند.

شارژ ژل تزریق شده

بعد از چه مدت نیاز به تزریق مجدد است؟

تزریق مجدد فقط به این دلیل الزامی است که ژل های موقتی به طور طبیعی توسط بدن تجزیه و جذب می شوند، بنابراین اثر آن به مرور کاهش می یابد. اثر ژل ها به سادگی محو می شود و آن بخش از بدن به وضعیت اولیه قبل از تزریق ژل بر می گردد. شما می توانید اگر دوست داشتید برای تزریق دوباره به پزشک خود مراجعه نمائید.
مواردی وجود دارد که تزریق ژل ها در برخی از افراد بیشتر از حد انتظار ماندگاری دارند، به خصوص بعد از ۱ یا ۲ بار تزریق ژل که دیگر نیاز به تزریق مجدد در طول زمان را از بین می برد.

* توجه: همانطور که می دانید در علم پزشکی، نتایج و پیامدها تضمین نمی شود و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.*

آیا پس از تزریق ژل می توانم صورتم را ماساژ دهم یا صورتم را بشویم؟

تزریق ژل های موقتی در ۴ ساعت اول یا بیشتر، قابل قالب سازی هستند و بعد از حدود ۲ روز پایداری دارند. در ۴ ساعت نخست، شما نباید ژل را فشار وارد دهید یا ماساژ دهید و شستن ملایم صورت مجاز است. برای ۲ روز اول، توصیه می شود که بر روی سطح ژل شده، فشار طولانی مدت مثل خواب روی آن طرف چهره – وارد نیاورید، احتمال کمی وجود دارد که تغییر کند. پس از آن، هنگامی که درمان کامل شد، شما می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید و تغییر شکلی در آن حاصل نخواهد شد.

تزریق ژل خط ماریونت

چرا تزریق ژل، به سرعت در ۲ روز اول پس از تزریق کاهش می یابد؟

اسید هیالورونیک (HA) به طور طبیعی بدون پیوند شیمیایی بین اتمی رخ می دهد. در این شکل، به راحتی ظرف 1-2 روز در بدن تجزیه می شود. اسید هیالورونیک باقی مانده، آنهایی هستند که هنوز cross-linked (پیوند شیمیایی بین اتمی) دارند، که مانع از تجزیه آن می شود، و به این شکل دوام می یابد. بنابراین، به نظر می رسد تزریق ژل به سرعت ظرف مدت 2 روز اول قبل از آن که سطح آن به حالت پایدار برسد کاهش می یابد. مابقی، به آرامی کاهش می یابد. بنابراین، HA با اتصال بیشتر ماندگاری بیشتری دارد.
همچنین گاهی پس از تزریق ژل، تورم کوچکی، مانند بی حسی موضعی و التهاب ایجاد می شود که به سرعت ظرف مدت چند روز کاهش می یابد و منجر به کاهش بیش از ۲۰-۳۰٪   در نتیجه نهایی می شود.

نتیجه گیری

خطوط غم در صورت بر اثر پیری و یا از بین رفتن کلاژن پوست به وجود می آید. در نظر داشته باشید که با رسیدگی مداوم به پوستتان می توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای از بین بردن این خطوط باید از روش های جوانسازی پوست و یا تزریق فیلر و ژل استفاده کنید. تماس با ما را فراموش نکنید تا از زیبایی پوست صورت خود نهایت لذت را ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا