تزریق فیلر بینی برای زیباسازی و لیفت بینی بدون جراحی

اصلاح فرم بینی با تزریق ژل

محتوا

تزریق ژل به بینی

اگر شما هم به دنبال روش‌هایی برای اصلاح فرم بینی خود هستید، فیلر بینی می‌تواند یکی از گزینه‌های عالی باشد. احتمالا در کلینیک‌های زیبایی در مورد تزریق ژل به قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. تزریق فیلر بینی باعث رفع نواقص بینی و ایجاد یک بینی خوش‌فرم با تیغه صاف می‌شود که چند سالی است، رواج پیدا کرده و طرفداران زیادی هم دارد. تزریق فیلر بینی بدون جراحی معمولا برای افرادی که بینی شان دارای مشکلات جزئی است و به همین دلیل کاندیدای مناسبی برای انجام عمل زیبایی بینی محسوب نمی شوند، پیشنهاد داده می ‌شود. در این مطلب همه چیز درباره تزریق فیلر بینی را بخوانید. با ما همراه باشید.

رینوپلاستی بدون جراحی چیست؟

رینوپلاستی نام دیگر جراحی بینی است. در صورتی که مشکلات مختلفی بر سر راه پزشک و بیمار برای انجام جراحی بینی وجود داشته باشد، می توان از روش های غیر جراحی مانند تزریق فیلر بینی برای از بین بردن مشکلات ظاهری جزئی بینی بهره گرفت. به دلیل افزایش روز افزون محبوبیت عمل بینی بدون جراحی در عصر امروز، بسیاری از افراد عباراتی همچون رینوپلاستی بینی گوشتی و استخوانی بدون جراحی را به کار می برند.

شاید این مطلب را نیز دوست داشته باشید: نظرات در مورد تزریق ژل بینی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

متد تزریق فیلر به بینی و رینوپلاستی بدون عمل جراحی

در رینوپلاستی غیر تهاجمی و بدون عمل جراحی (با استفاده از فیلر بینی) از مواد پرکننده پوستی برای تغییر شکل بینی استفاده می‌ شود. متد تزریق ژل به بینی به این صورت است که یک فیلر تزریقی (معمولاً اسید هیالورونیک) در زیر عمقی از پوست در مناطقی که فرد مایل به ایجاد تغییر فرم و یا اصلاح آن می‌ باشد، با صلاح دید پزشک، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. فیلر در لایه‌ های عمیق ‌تر پوست بینی تزریق می ‌شود تا فرم مورد نظر آن را حفظ کند. این امر می تواند بسته به نوع پوست و ماده مورد استفاده، نتایج حاصله ظاهر بینی شما را از ۶ ماه تا ۳ سال حفظ کند.

هدف از اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

هدف از تزریق فیلر بینی آن است که هر بیمار به بهترین و طبیعی ‌ترین نتایج ممکن در این فرآیند دست یابد. این بدان معناست که برای برخی از بیماران بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظر آن ها انجام عمل جراحی بینی است. روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق فیلر برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه فیلر بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌تر و کم تهاجمی تر از جراحی زیبایی بینی است و برخلاف آن هیچ گونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد. بهتر است قبل از انجام این پروسه درمانی حتما با یک پزشک مشورت نمایید تا تعیین کند که کدام گزینه، تزریق فیلر یا عمل جراحی، برای شما مناسب‌ تر است.

این روش برای افرادی که می خواهند برآمدگی و قوس بینی خود را صاف کنند یا زاویه سازی بینی انجام دهند اما آماده یک روش دائمی مانند جراحی زیبایی بینی نیستند یا نگران مخاطرات و دوران ریکاوری جراحی هستند، بسیار ایده آل است.

انجام تزریق فیلر بینی به چه صورت است؟

قبل از تزریق فیلر بینی لازم است که یک پزشک متخصص را برای انجام این کار انتخاب کنید؛ چنین پزشکی با داشتن آگاهی مورد نیاز از فواصل و تناسبات بخش های مختلف صورت و بینی اعم از رابطه بین بینی، گلابلا، لب و چانه می تواند به طور بسیار دقیق تزریق ژل به بینی را انجام دهد. اصلاح بینی ممکن است نیاز به بازسازی لب یا چانه برای هماهنگی هر چه بهتر صورت داشته باشد.
بیمار باید در وضعیت نیمه نشسته بر روی تخت قرار گیرد و ناحیه ی سر وی کمی به عقب خم شده باشد. بی حسی موضعی بسیار بندرت لازم است، اگرچه در صورت تزریق نزدیک نوک بینی بی حسی موضعی مفید می‌ باشد. سپس سطح مورد نظر تزریق کاملا تمیز گردد. بعد از آن فیلر اسید هیالورونیک توسط سوزن نازکی به مناطقی که مد نظر فرد است، تزریق می شود. پس از وارد کردن آن، پزشک آن نواحی را ماساژ می دهد تا ژل به صورت یکنواخت در زیر محل تزریق پخش شود. فیلرهای متفاوتی برای تزریق وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ژوویدرم اشاره کرد. معمولا بعد از تزریق قالب گیری بینی صورت می گیرد. تزریق فیلر بینی در مدت زمان ۱۰ دقیقه به اتمام می رسد و نتایج آن خیلی سریع نشان داده می شود. ماندگاری تزریق فیلر بینی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه می باشد و با درمان مجدد امکان طولانی تر کردن نتایج آن وجود دارد. بعد از اتمام تزریق دستور العمل هایی وجود دارد که رعایت آن لازم است و یکی از آن ها عدم استفاده از عینک برای مدت کوتاهی می باشد.

ژل یا فیلر چیست

فیلر یا همان ژل چیست؟

فیلر به ترکیبات مختلفی گفته می شود که از خاصیت حجم دهندگی و پر کنندگی برخوردارند. امروزه فیلر هیالورونیک اسید به عنوان پر کاربردترین فیلر مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن سازگاری با پوست انسان و عوارض بسیار کم آن می باشد. تقویت بخشیدن به زیبایی و حفظ آن می تواند از ویژگی ها و خواص بسیار مهم فیلرها باشد.

فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک روش بدون جراحی، بدون بیهوشی است که به ایجاد زیبایی در بینی کمک می‌کند. فیلر در قسمت هایی که نامنظمی و فرورفتگی دارد، تزریق می شود و باعث پر شدن شان می گردد. بیشترین کاربرد فیلر بینی در پشت و کناره های آن است. متخصص با تزریق دقیق ژل به بینی می‌تواند، نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اصلاح فرم بینی با فیلر روش دائمی نبوده و در صورت عدم رضایت پس از چند ماه بینی به حالت قبل بازمی‌گردد. اگر دارای قوز بینی هستید، این روش می‌تواند مشکل شما را برطرف کند. فیلر با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، سطح آن را یکنواخت می‌کند. همچنین افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، با تزریق ژل به نتیجه خوبی می‌رسند.

انواع فیلر بینی

دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در فیلرها، اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت است. هر دو فیلر برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌شوند. این مواد تولید کلاژن و الاستین  که بلوک‌های سازنده پوست هستند را افزایش می‌دهند. بنابراین با از بین رفتن فیلر طی چند ماه هنوز نتایج حاصل از آن قابل مشاهده است. امروزه فیلرها در برندهای زیادی موجود هستند. برخی برندها بهتر عمل کرده و متخصصان بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

• ژل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت در زیر پوست شده و هیدراتاسیون (آبرسانی) را بهبود می‌بخشد. از ژل هیالورونیک می‌توان برای کاهش فرورفتگی در قسمت‌های مختلف صورت استفاده کرد. برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی از این نوع ژل استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در بدن یافت می‌شود. این نوع ژل در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین فیلرها تبدیل شده است.

برندهای تجاری مطرح که بر پایه اسید هیالورونیک هستند، در لیست زیر معرفی شده‌اند.

  • Captique
  • Estielis
  • Elevess
  • Hylaform
  • Juvederm
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Restylane

برند Restylane یکی از برندهای مطرح فیلر است و حاوی اسید هیالورونیک می‌باشد

ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد. یک ترکیب شبه معدنی است و معمولا برای رفع چین و چروک‌های متوسط تا شدید مثل خطوط روی بینی و برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شود. این ژل‌ها به صورت بیوسنتتیک تولید می‌شوند. به این معنی که از هیچ‌ گونه فرآورده حیوانی استفاده نمی‌شود. در نتیجه امکان ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می‌کند. معتبرترین برند تجاری بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت برند Radiesse است.

برند Radiesse برای لیفت بینی و اصلاح فرم آن استفاده می‌شود.

کاربردهای تزریق ژل یا فیلر

کاربردهای تزریق ژل یا تزریق فیلر

خط اخم: می‌توان با استفاده هم‌زمان از بوتاکس و تزریق ژل تا حد بسیار زیادی خط اخم را کاهش داد.
چروک گردن: برای پرکردن خطوط و چین‌های گردن و هم برای پژمردگی آن از تزریق فیلر استفاده می‌شود.
چروک دست: برای پرکردن چروک‌ها و بهبود پژمردگی دست‌ها از تزریق ژل استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید درمان دست‌ها به وسیله روش‌های سطحی و انواع کرم‌ها و داروها معمولا نتیجه قابل مشاهده‌ای ایجاد نمی‌کند.
خط خنده: یکی از کاربردهای تزریق ژل رفع خط لبخند می‌باشد که توصیه می‌شود آن را کم کرد اما از بین نبرد تا مرز طبیعی بین دهان و گونه از بین نرود.
چروک چشم: درمان چروک‌های دور چشم با تزریق ژل یکی از نقاطی است که تاثیر شگرف در جوان‌سازی کلی صورت دارد. البته به دلیل حساسیت چشم ها نیاز به مهارت و تجربه بسیار پزشک دارد.
چروک پیشانی: بسته به فرم صورت بیمار ناحیه پبشانی را می‌توان در قسمت‌های جلو و طرفین به شکل و متناسب با اطراف حجم داد. کاهش چروک‌های پیشانی و یکدست شدن سطح پوست از مزایای بالقوه تزریق فیلر است.
لب: تزریق فیلر بهترین روش بزرگ‌سازی لب‌ها است و می‌توان در آن عدم تناسب لب پایین و بالا را بهبود بخشید، حجم کل لب در نواحی مختلف را افزایش داد، پژمردگی خود لب و اطراف آن را بهبود بخشید و در سنین بالاتر چهارچوب از دست رفته لب را به آن بازگرداند.
بینی: در بسیاری از موارد برای بهبود فرورفتگی ریشه بینی یا عدم تقارن و فرورفتگی‌های پس از عمل بینی از تزریق ژل استفاده می‌شود که به راحتی بیمار را از انجام یک عمل جراحی سنگین نجات می دهد.
گونه: افتادگی و فرو رفتگی گونه باعث می‌شود چهره فرد پیرتر بنظر برسد تزریق ژل گونه بطور بی‌خطر و موثر موجب برجسته‌سازی و فرم‌دهی گونه بدون نیاز به پروتزهای مصنوعی و گران‌قیمت برای قرار دادن در گونه و رفتن زیر تیغ جراحی می‌شود.
چانه: تزریق ژل به چانه موجب اصلاح چانه کوچک و عقب رفته بدون نیاز به عمل جراحی برای قرار دادن پروتزهای مصنوعی و گران‌قیمت در چانه می‌شود. برجسته‌سازی چانه موجب بهبود ظاهر چهره و تعادل خصوصیات چهره می‌شود.

تزریق ژل دائمی به بینی

بیشتر متخصصان از ژل‌های موقت برای اصلاح فرم بینی استفاده می‌کنند. اما ژلی به نام بلافیل وجود دارد، که ماندگاری آن بسیار زیاد است. این نوع ژل حاوی کلاژن و دانه‌های ریز پلی متیل متاکریلات است. بلافیل در سال ۲۰۰۶ برای رفع چین و چروک بینی از سازمان FDA تاییدیه دریافت کرد. در سال 2014 از بلافیل برای درمان اسکارهای آکنه استفاده شد. این روش به طور کلی بی‌خطر است، اما بهتر است، قبل از تزریق آزمایش پوستی انجام شود. ژل بلافیل برای افراد زیر ۲۱ سال، افراد مبتلا به آلرژی شدید و دارای حساسیت به کلاژن گاوی توصیه نمی‌شود.

تزریق فیلر بینی برای بینی های استخوانی بهتر است یا گوشتی؟

نمی توان گفت که تزریق فیلر بینی برای کدام یک از انواع بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی، چرا که باید بینی شما مورد معاینه و بررسی قرار بگیرد تا بتوان گفت که این اقدام برایتان مناسب است یا خیر. به طور کلی تزریق فیلر هم برای بینی های استخوانی و هم بینی های گوشتی دارای نتایج مورد قبولی است.

بینی استخوانی

فیلر بینی استخوانی

افرادی که بینی استخوانی دارند، کاندید مناسب‌تری برای تزریق ژل هستند. این افراد معمولا از قوز بینی خود ناراضی هستند. پزشک با تزریق فیلر در بالا و پایین برآمدگی آن را برطرف کرده و تیغه را صاف می‌کند. برخی بینی‌های استخوانی حالت افتاده داشته و با تزریق ژل در نوک بینی می‌توان خطای دید ایجاد کرد.
ممکن است، دکتر پوست پس از معاینه بینی در کنار فیلر استفاده از نخ را نیز پیشنهاد دهد. نخ برای لیفت بینی و رفع افتادگی آن تاثیر بهتری ایجاد می‌کند. فیلر نیز قوز بینی را از بین می‌برد. در روش لیفت با نخ پزشک نخ مخصوص را زیر پوست قرار داده و به سمت بالا می‌کشد.

فیلر بینی گوشتی

فیلر بینی در بسیاری از مدل‌های بینی کاربرد دارد. فرم بینی‌های گوشتی با تزریق درست ژل اصلاح می‌شود. البته کلیه روش‌های غیرجراحی تغییرات جزئی ایجاد می‌کنند. برای تغییرات چشمگیر پزشک روش جراحی بینی را پیشنهاد می‌دهد. افرادی که بینی بسیار بزرگ و گوشتی دارند، با تزریق فیلر به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. اما در مورد بینی‌های کوچک‌تر پزشک با تزریق فیلر در تیغه و نوک بینی حالت کشیده ایجاد می‌کند.
افراد با بینی گوشتی بهتر است، به جای فیلر از روش‌های کوچک‌کننده بینی مانند آمپول کوچک کننده بینی استفاده کنند. این آمپول حاوی آنزیم هیالاز بوده و با بی‌حسی تزریق می‌شود. معمولا برای این روش یک جلسه کافی نبوده و پزشک با توجه به سایز بینی بین ۲ تا ۶ جلسه درمان  تجویز می‌کند.
برای کوچک شدن بینی محصولاتی به نام ژل کوچک‌کننده بینی یا کرم کوچک‌کننده بینی نیز وجود دارد. این نوع محصول با قرارگیری روی پوست باعث افزایش تنفس سلولی و چربی سوزی می‌شود. کرم کوچک‌کننده طی چند ماه بینی را کوچک می‌کند. بهتر است، قبل از استفاده از این کرم‌ها با متخصص پوست مشورت کنید. برخی از برندهای این نوع ژل که در بازار موجود است، عبارتند از:

  • ژل بینی گامنو
  • ژل بینی لارا
  • ژل بینی آگوستا
  • ژل بینی الیزا

ماندگاری فیلر بینی

ماندگاری فیلر بینی

معمولا تزریق فیلر بینی برای افراد بسته به شرایط و انتظارات و صلاح دید پزشک متخصص تکرار می‌شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. اثرات فیلر بینی بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است و بیماران می‌ توانند در همان روز به فعالیت ‌های عادی خود باز گردند. ماندگاری فیلر بینی به برند مورد استفاده و متابولیسم بدن شخص بستگی دارد که تقریباً ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری آن طول می ‌کشد. از آنجایی که بدن با گذشت زمان به طور طبیعی هیالورونیک اسید را متابولیزه می‌ کند، پس از مدتی جذب می‌شود. بنابراین تزریق فیلر دائمی نبوده و بیشتر بیماران در هر ۶ تا ۱۸ ماه برای تکرار آن مراجعه می ‌کنند تا زیبایی بینی خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارند. رینوپلاستی بر پایه فیلر نتایج فوری را ارائه می ‌دهد و روشی بسیار آسان است.

رفع قوز بینی با تزریق فیلر بینی

قوز بینی به دو دسته کاذب و واقعی تقسیم می شود که برای تشخیص آن باید به پزشک مراجعه نمایید. به طور کلی قوز کاذب در نتیجه فرورفتگی بیش از حد در نقطه آغاز برای قوز بینی یعنی بین دو ابرو ایجاد می شود اما قوز واقعی بر اثر برآمدگی تیغه آن به وجود می آید که معمولا ارثی و ژنتیکی می باشد که برای رفع آن به عمل جراحی نیاز است اما قوز کاذب یا پنهان را می توان با استفاده از تزریق فیلر بدون رفتن به اتاق عمل اصلاح کرد.
لیفت بینی با ژل برای از بین بردن قوز بینی یک عمل غیرتهاجمی زیبایی است که با بی حسی بی موضعی انجام می شود.  در این روش، اسید هیالورونیک در دوزهای مشخص در اطراف آن و فرو رفتگی بالای آن تزریق می شود که در نتیجه منجر به از بین رفتن انحنای بینی، پر شدن فرورفتگی ایجاد شده روی بینی و اصلاح فرم آن بدون نیاز به تراشیدن تیغه می شود. با این روش علاوه بر رفع قوز بینی، نوک بینی نیز به سمت بالا کشیده می شود.
در واقع با این روش علاوه بر رفع قوز بینی، ساختار گودی بینی گوشتی نیز تغییر کرده و چهره از تمامی زوایا، زیبا و طبیعی به نظر خواهد رسید.
یکی از بهترین مزایای رفع قوز آن با این روش می توان به این روش پرداخت هزینه کمتر تزریق فیلر بینی نسبت به جراحی اشاره کرد. همچنین این روش نیازی به پانسمان و طی دوران نقاهت نداشته و شما پس از آن می توانید به روال عادی زندگی خود بازگردید.

مزایای تزریق فیلر بینی

مزایای تزریق فیلر بینی

علاوه بر ظاهر خوبی که می‌توان با تزریق ژل بینی ایجاد کرد، این روش مزایای دیگری نیز برای شخص دارد.

دوره نقاهت ندارد.

نیازی به بیهوشی نیست.

نوک بینی را برجسته می‌کند.

عوارض جانبی در حداقل سطح ممکن است.

نسبت به جراحی بینی هزینه های کمتری دارد.

با ایجاد حجم باعث تقارن در دو طرف بینی می‌شود.

حجم دهی مطلوب در راستای تقویت زیبایی و حفظ آن

بلافاصله بعد از تزریق می توان نتایج آن را مشاهده کرد.

در صورت عدم رضایت قابل بازگشت به حالت اولیه است.

یک روش بسیار سریع است و حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

به مراقبت های مخصوص و ویژه بعد از تزریق نیاز ندارد.

انجام فیلر بینی مدت زمان ماندگاری مطلوبی را به دنبال دارد.

تزریق فیلر بینی نتایج فوری و ایده آلی برای شخص خواهد داشت.

می‌تواند برای افرادی که قصد جراحی زیبایی بینی دارند، یک روش آزمایشی باشد.

متخصص با توجه به نوع بینی و انتظارات شما با ژل، مدل مناسب را ایجاد می‌کند.

روش تزریق فیلر بینی غیر تهاجمی می باشد و هیچ درد و برشی را به همراه ندارد. البته قبل از انجام آن، از کرم بی حسی برای کاهش درد استفاده می شود.

به دوره ریکاوری و استراحت نیاز ندارد و امکان بازگشت به فعالیت های روزانه بعد از انجام تزریق فیلر بینی امکان پذیر است.

معایب فیلر بینی

از معایب تزریق ژل به بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش موقتی بوده و در طولانی‌ مدت هزینه زیادی دارد.

برای افراد با برجستگی شدید تیغه بینی مناسب نیست.

 به دلیل وجود مواد مصنوعی در ساخت آن ها، ممکن است واکنش های حساسیتی و دفاعی را در پی داشته باشد و در نتیجه علائم مختلفی نظیر تورم، کبودی و عفونت بروز نماید.

مراجعه به کلینیک های معتبر و پزشک با تجربه در جلوگیری از معایب فیلر بینی موثر خواهد بود و بر عکس پزشکی که آگاهی کاملی نسبت به تزریق نداشته باشد و فاقد مجوز باشد، آثار جبران ناپذیری را به جا خواهد گذاشت. پس پزشکی انتخاب کنید که از مهارت خوبی در این زمینه برخوردار باشد.

اقدامات قبل از تزریق ژل به بینی

نکات مهم قبل از تزریق فیلر بینی

از آن‌جایی که تزریق فیلر بینی یک روش غیرتهاجمی است، نیازی به آمادگی خاصی ندارد. موارد زیر را برای نتجه گیری بهتر رعایت نمائید.

قبل از تزریق ژل یا فیلر، اگر سابقه بیماری زمینه ای، بیماری خاصی مثل فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی دارید و یا اگر در گذشته تزریق فیلر داشته‌اید، حتما به متخصص اطلاع دهید.

میزان حساسیتی که فرد متقاضی نسبت به ژل یا فیلر ممکن است از خود نشان دهد، باید بررسی شود.

از سطح ویتامین K خود آگاه باشید تا خطر کبودی را کاهش دهید. در هفته های قبل از تزریق، مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز میل کنید تا سطح ویتامین K خود را تقویت کنید.

قبل از جلسه تزریق مقدار زیادی آب بنوشید و یک وعده غذایی کامل میل کنید، اما پرخوری نکنید، زیرا ممکن است در حین تزریق یا پس از آن حالت تهوع داشته باشید. مصرف مواد غذایی حاوی نشاسته و پروتئین توصیه می شود.

اگر مستعد تبخال هستید، قبل از تزریق ژل حتما به پزشک اطلاع دهید تا داروی پیشگیری از تبخال را برای شما تجویز کند.

یک هفته قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، از مصرف مواد غذایی مثل روغن ماهی، سیر، زنجبیل و دمنوش‌های گیاهی خودداری کنید.

یک هفته قبل از تزریق فیلر، از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنید و از مصرف نوشیدنی‎های الکلی ممانعت فرمایید.

یک هفته قبل از تزریق ژل، از اپیلاسیون و پاک‌سازی موهای صورت خود خودداری کنید.

قبل از تزریق ژل یا تزریق فیلر، آرایش نکنید و محل تحت تزریق را با آب و صابون بشویید و از هرگونه آلودگی پاک کنید.

در هفته قبل از تزریق فیلر داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، آسپرین، ژلوفن،کندرویتین، اکیناسه، افدرا، گلوکوزامین، جینکوبیلوبا، جنسینگ، خارشیر، قرص سیر و قهوه، ویتامین E و سایر مکمل های رقیق کننده خون خودداری کنید. مصرف این داروها و مکمل‌ها احتمال خون ریزی و کبودی را افزایش می‌دهند.

مراقبتهای بعد از تزریق فیلر بینی

مراقبت های پس از تزریق فیلر بینی

انتخاب یک متخصص خوب برای تزریق فیلر بینی بر روی نتیجه این اقدام زیبایی بیشتر از هر مورد دیگری موثر است؛ البته شما می توانید با انجام اقدامات لازم بعد از تزریق فیلر بینی به رفع سریع تر عوارض و همچنین افزایش ماندگاری اثر آن کمک کنید. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی عبارتند از موارد زیر:

از گذاشتن عینک روی بینی به مدت دو روز خودداری شود.
 از انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش کردن تا ۴٨ ساعت خودداری شود.
 شست و شو محل تزریق و یا حمام رفتن، حداقل به مدت ٢۴ ساعت نباید انجام شود.
از اپیلاسیون، کرم‌ های سفید کننده، ضد لک و موبر بر روی بینی بعد از تزریق فیلر خودداری کنید.
از محصولات موضعی مانند Tretinoin (Retin-A)، رتینول، رتینوئیدها، گلیکولیک اسید یا هر گونه محصولات “ضد پیری” بر روی ناحیه تزریق خودداری کنید.
پس از اصلاح فرم بینی با استفاده از ۲ بالش به مدت ۳ شب حتماً روی پشت و به صورت صاف بخوابید، این امر باعث می‌ شود فیلر تازه تزریق شده به بینی در جای خود باقی بماند. گزینه دیگر استفاده از بالش‌ های دور گردنی برای تثبیت سر می‌ باشد.
 باید از فشار دادن، ضربه زدن و یا حتی لمس کردن ناحیه تزریق شده تا ۴٨ ساعت خودداری شود. در واقع باید اجازه دهید، که فیلر با خطوط زیر پوست سازگار شده و در جای خود تثبیت شود.
در عرض ۴ تا ۷ روز فیلر تثبیت شده و نتایج به خوبی قابل مشاهده است. برجستگی‌ها و برآمدگی‌های ناهماهنگ روی بینی صاف می‌شود. معمولا متخصصان توصیه می‌کنند، در چند روز اول پس از تزریق آب زیاد بنوشید تا ماندگاری فیلر بیشتر شود.

 فیلر بینی مناسب چه کسانی است

تزریق فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق ژل بینی برای افرادی که دچار نواقص کوچک در بینی هستند، مناسب است. با استفاده از فیلر برآمدگی‌ کوچک روی بینی رفع شده و لیفت بینی انجام می‌شود.

• افرادی که روی سطح بینی خود ناهمواری دارند.
• افرادی که قصد لیفت کردن نوک بینی خود را دارند.
• افرادی که قصد ترمیم فرم بینی خود به وسیله فیلر را دارند
• افرادی که دارای قوز یا قوس کوچک روی تیغه بینی هستند.
• افرادی که قصد پرداخت هزینه بالا جهت جراحی بینی را ندارند.
• افرادی که بعد جراحی بینی، از نتیجه عمل و فرم بینی خود ناراضی هستند.

چه افرادی باید از انجام تزریق فیلر بینی اجتناب کنند؟

از فیلر بینی برای اضافه کردن حجم به پل بینی، نوک بینی یا ناهمواری‌ هایی در نواحی مختلف آن استفاده می ‌شود. افرادی که بینی بزرگی دارند یا برآمدگی روی بینی آن‌ها شدید است، قوز بزرگ بر روی بینی خود دارند، باید با پزشک مشاوره داشته و برای جراحی زیبایی معاینه شوند، زیرا فیلر چنین مشکلاتی را برطرف نمی‌کند. همچنین افرادی که بینی بدشکلی های حاد دارد (انحراف ناشی از شکستگی و مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی ) به احتمال زیاد عمل جراحی بینی گزینه بهتری برای آن ها خواهد بود زیرا شاید نیاز به پروتزهای دائمی باشد.

چه کسانی نمی توانند تزریق ژل انجام دهند

افراد منع شده از تزریق فیلر بینی 

افرادی که حساسیت بالایی به لیدوکائین دارند.

افراد مبتلا به بیماری‌های کنترل نشده سیستمیک

بیماران حساس به محصولات هیالورونیک اسید

سابقه بیماری در بافت همبند یا اختلالات خونی

افرادی که در دوران بارداری و شیردهی هستند.

سابقه سینوزیت (حتما با متخصص خود مشورت کنید)

افراد مصرف‌کننده داروی آکوتان طی ۶ ماه گذشته

افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می‌کنند.

دارای عفونت فعال در ناحیه تزریق ژل یا تزریق فیلر

افراد دارای آکنه یا تبخال در ناحیه تزریق ژل یا تزریق فیلر

افرادی که آسپیرین و یا درمان آنتی بیوتیکی مصرف می‌ کنند.

افراد با حساسیت شناخته شده به پروتئین باکتری‌ های گرم مثبت

افراد مبتلا به آلرژی‌های شدید و حساس به مواد تشکیل دهنده ژل

افراد دچار ضعف در سیستم ایمنی و ترمیم و مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی

افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی ویتلیگو، پسوریازیس و اگزما در ناحیه تزریق ژل یا فیلر

افرادی که عفونت در ناحیه ی لثه و یا دندان دارند بهتر است قبل از تزریق نسبت به درمان دندانپزشکی اقدام نمایند.

افراد دارای سابقه بیماری از جمله التهاب فعال، عفونت، ضایعات سرطانی یا پیش سرطانی و … که ممکن است تزریق فیلر ایمنی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد.

افراد مستعد ابتلا به تشکیل گوشت اضافه از طریق بیماری‌های کلوئید یا اسکار هیپروتروفیک

افراد مبتلا به آنتروفی پوست، ناشی از مصرف بلند مدت کورتون و یا سندرم ژنتیکی اهلرز-دانلوس

 بهترین متخصص پوست برای تزریق فیلر بینی 

بینی یک ناحیه حساس است زیرا که پر از رگ‌ های خونی و عروقی می‌ باشد و نزدیک چشمان شما است. به همین دلیل اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر نسبت به سایر روش‌های پرکننده تزریقی کمی پیچیده ‌تر است و باید تحت نظر متخصص پوست انجام پذیرد تا بهترین نتایج بدون هیچ‌ گونه خطر و آسیب را برای بیمار به همراه داشته باشد.
برای انتخاب بهترین پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی باید به تجربه پزشک و مجوزهای او دقت کنید. در این صورت پزشک با بروز هر مشکلی می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد. مورد مهم دیگر برای انتخاب پزشک دیدن نمونه کارهای انجام شده است. عکس قبل و بعد مراجعه‌ کنندگان از زوایای مختلف نوع کار پزشک را به خوبی نشان می‌دهد. با دیدن این عکس‌ها متوجه می‌شوید، که نتیجه تزریق ژل بینی به نتیجه دلخواه شما شباهت دارد یا نه.
پزشک باتجربه قبل از انجام فیلر بینی، مراجعه‌کننده را معاینه کرده و پس از اطمینان از مناسب بودن این روش آن را پیشنهاد می‌دهد. متخصص باید در روش‌های مختلف زیبایی مهارت داشته باشد. در این صورت می‌تواند از میان گزینه‌های متنوع بهترین مورد را به شما معرفی کند.

روش‌‌های ترکیبی همراه با ژل بینی

بینی یکی از قسمت‌هایی است، که متناسب بودن آن در مقایسه با دیگر اجزای صورت مشخص می‌شود. فیلر با ایجاد حجم باعث بزرگ شدن بینی می‌شود. برخی افراد ممکن است، لب‌های باریکی داشته باشند و پس از تزریق ژل، بینی آن‌ها بزرگ دیده شود. در این حالت می‌توان حجم لب‌ را افزایش داد. افزایش حجم لب با تزریق ژل لب یا پروتز لب امکان‌پذیر است.
برخی افراد نیز پوست شل و افتاده‌ای دارند. زمانی که فیلر به بینی تزریق می‌شود، پوست این ناحیه صاف شده و چین و چروک آن از بین می‌رود. در این حالت افتادگی پوست بقیه قسمت‌های صورت بیشتر از قبل به چشم می‌آید. متخصص پوست برای این افراد لیفت صورت را پیشنهاد می‌دهد. لیفت صورت با تزریق ژل، استفاده از نخ، بوتاکس یا جراحی انجام می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا