تزریق ژل بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق ژل یا چربی به صورت در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

تزریق ژل یا چربی

امروزه افراد زیادی هستند که چهره خود را با معیار‌های به روز دنیا تطابق می دهند و برای رسیدن به این هدف اولین فکری که به ذهن آن‌ها خطور می‌کند استفاده از عمل‌های زیبایی است. با توجه به پیشرفت های علم نوین پزشکی روش‌های بسیار به دنیا معرفی شده است. از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی دارد، تزریق ژل و تزریق چربی به صورت است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.
بسیاری از افراد این سوال را از پزشکان خود می‌پرسند که کدام یک از این دو روش، تزریق ژل یا چربی برای صورت دارای نتایج و مزیت‌های بهتری نسبت به دیگری می‌باشد؟ 
برای اینکه پاسخ این سوال به خوبی قابل درک باشد، آگاهی یافتن از روش درمانی هر کدام لازم است. پس با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله بهترین تصمیم را بگیرید.

تزریق چربی یا تزریق ژل به صورت

انتقال چربی به صورت، جایگاه بالاتری نسبت به تزریق ژل دارد؛ زیرا فیلر‌ها و ژل‌ها مواد مصنوعی هستند که گاهی خطر واکنش‌های آلرژیک را نیز به همراه دارد. با این حال تزریق ژل نسبت به تزریق چربی، شاید تنها و تنها یک مزیت داشته باشد و آن هم مشاهده سریع و فوری نتایج است.

تزریق ژل به صورت چگونه انجام می شود؟

تزریق ژل به صورت یکی از روش های زیبایی است که کاربرد‌های زیادی دارد. از تزریق ژل می‌توان در بسیاری از نقاط بدن استفاده نمود، از جمله برجسته سازی و فرم دهی به گونه‌ها، پیشانی، لب‌ها، لیفت بینی بدون عمل جراحی، رفع خط خنده، از بین بردن خطوط ماریونت و… . نتایج تزریق ژل را می‌توان چند روز پس از تزریق فیلر به خوبی مشاهده کرد؛ زیرا پس از تزریق ژل تورم، خون‌مردگی و کبودی در آن ناحیه باقی خواهد ماند که باید چند روزی را صبوری کنید تا نتایج نهایی حاصل از تزریق فیلر را مشاهده نمایید. پس از گذشت چند روز رطوبت به مرور در پوست جذب خواهد شد و اسید هیالورونیک که از مهم‌ترین مواد ژل محسوب می‌شود، در بین بافت‌های کلاژن و الاستین به خوبی جای می‌گیرد و با جذب آب در آن ناحیه سبب افزایش حجم، شادابی، صافی، شفافیتو سفت شدن پوست می‌شود که در نهایت سبب از بین رفتن چین و چروک‌های صورت در این ناحیه خواهد شد. این تاثیرات قطعا  باعث جوانسازی پوست و افزایش زیبایی صورت خواهد شد.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی برای برجستگی لب‌ها و گونه، لیفت ابرو، از بین بردن چین و چروک و گودی‌های زیر چشم و… استفاده می‌شود. در این روش از بافت چربی موجود در ناحیه ران یا باسن فرد به روش ساکشن، چربی برداشته می شود و به بافت ناحیه مورد نظر تزریق می شود. البته تمامی چربی‌هایی که به صورت تزریق می‌شوند به طور کامل باقی نمی‌مانند و درصدی از آن‌ها پس از انتقال چربی توسط بدن جذب می‌شوند؛ به همین دلیل پزشک در زمان عمل کمی بیش از حد نیاز چربی تزریق خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده معمولا ۶۰ درصد از چربی‌ها (براساس ژنتیک و فعالیت‌های فرد) در همان ماه‌های ابتدایی جذب بدن می‌شوند و ۴۰ درصد از چربی‌ها باقی می‌مانند که ماندگار و دائمی هستند. بر همین اساس، باید در زمان مشخص اقدام به تزریق مجدد چربی نمود. معمولا در کلینیک‌ها با توجه به وضعیت فعلی مراجعه‌کننده، تزریق‌های احتمالی تخمین‌زده می‌شود و پس از اینکه از فرد مورد نظر در خصوص تمایل او به فریز چربی سوال شد، چربی‌های اضافی را نگهداری می‌کنند تا دیگر در عمل بعدی نیازی به طی مرحله لیپوساکشن نباشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

معمولا نتایج تزریق چربی به صورت بعد از چند هفته که ورم صورت از بین رفته و چربی اضافی تزریق شده، توسط بدن جذب شد، قابل مشاهد می‌باشد. معمولا ورم‌ها و کبودی‌ها زیاد نیستند و طی چند روز کاملا رفع می‌شوند. البته استفاده از کیسه یخ برای کاهش تورم بسیار موثر است. به طور کلی با تزریق چربی به صورت چهره شاداب‌تر و جوان تر از حالت قبلی خواهد شد. همچنین پوست صورت پس از تزریق چربی، صاف، یکدست و سفت خواهد شد که در نهایت به جوانسازی پوست نیز کمک می کند. با تزریق چربی حالت شل بودن پوست به طور کامل برطرف می‌گردد و دیگر اثری از چین و چروک نخواهد بود.

هزینه تزریق فیلر و چربی

هزینه تزریق ژل یا چربی

دو عامل نقش تعیین کننده ای را در هزینه تزریق ژل  ایفا می کند که عبارتند از روشی که پزشک برای تزریق انتخاب می کند و نوع برندی که جهت تزریق انتخاب و استفاده می شود. دقت در انتخاب پزشکی که از برندهای معتبر و تایید شده استفاده می کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

به دلیل نوسانات قیمت ها در حال حاضر نمی توان قیمت مشخصی در وب سایت درج کرد. برای اطلاع از هزینه تزریق ژل یا چربی می توانید با مشاورین بهترین مرکز زیبایی پوست و مو به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید. همچنین از طریق اینستاگرام تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

مطالب بیشتر:  تزریق ژل لب در بهترین مرکز تهران

مزایای تزریق چربی

مزایا و معایب انتقال چربی 

مزایا

  1. یکی از مزیت‌های تزریق چربی نسبت به تزریق ژل این است که میزان ماندگاری و دوام نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار بیشتر از تزریق فیلر می‌باشد. نتایج نهایی تزریق چربی برای شخص می‌تواند حتی تا سال‌ها زیادی باقی بماند اما نتایج نهایی تزریق ژل حتی اگر از ژل‌های دائمی استفاده شود حداکثر تا ۲ سال باقی خواهد ماند و به مرور از بین می‌رود.
  2. مزیت دیگری که تزریق چربی نسبت به تزریق ژل دارد، عدم حساسیت پس از تزریق می‌باشد. پس از تزریق ژل به صورت، اگر فرد به ژل‌ها حساسیت نشان دهد ممکن است نتایج نامطلوبی بدست آید. البته قبل از تزریق ژل معمولا پزشکان تست حساسیت از فرد می‌گیرند اما در تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی‌های بدن خود شخص استفاده می‌شود، احتمال بروز حساسیت بسیار پایین خواهد بود.
  3.  چربی به دلیل سلول‌های بنیادی زیادی که دارد، هنگامی که وارد بخش جدیدی از بدن می‌شود، خیلی زود باعث جوان‌سازی سلول‌های منطقه هدف شده و در نتیجه شفافیت و زیبایی پوست را افزایش می‌دهد. ژل هم می‌تواند چنین خصوصیاتی داشته باشد اما در حد چربی‌های خود بدن نیست.
  4. همچنین می‌توان به تفاوت هزینه‌ها اشاره کرد که تزریق چربی نسبت به سایر روش‌ها مانند بوتاکس و ژل، ارزان‌تر است چون دوام بیشتری داشته و نیاز به تزریق مجدد در بازه زمانی کوتاه مدت نخواهد بود.
  5. از آنجایی که چربی از بدن خود شما برداشته می شود، لذا با بدن میزبان سازگار است و منجر به ایجاد واکنش های ایمنی نخواهد شد.
  6. به طور کلی ماندگاری این روش بسته به نوع برداشت و تزریق انجام شده، طولانی مدت محسوب می شود و تنها به یک بار تزریق نیاز دارد.

عوارض تزریق چربی

معایب و عوارض تزریق چربی

چربی اگر به میزان درستی تزریق شود، موجب گلوله شدن چربی زیر پوست نشده و اثرات خود را به وضوح نشان می‌دهد.

  1. به دلیل ویسکوزیته بالای بافت چربی، احتمال عدم تقارن در لب، احتمال ایجاد عفونت، خون ریزی، تورم طولانی مدت، نکروز و کلسیفیکاسیون بافت چربی، این روش کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.
  2. نسبت به سایر روش ها، دوره نقاهت طولانی تر و دردناک تری دارد.
  3. برداشت بافت چربی نیاز به روش های پیچیده تری است که نیازمند زمان بیشتری است.

مزایا و معایب تزریق ژل

مزایای تزریق ژل

  1. پس از تزریق ژل، بافت ناحیه هدف به خوبی شکل مورد انتظار را خواهد گرفت.
  2. کنترل حجم لب: مقدار ژل تزریقی به راحتی قابل کنترل است، بنابراین پزشک تسلط بهتری روی میزان تزریق و اندازه حجم لب دارد.
  3. تزریق ژل را می توان به تدریج طی چند جلسه مختلف انجام داد تا زمانی که نتایج مطلوب حاصل شود.
  4. برجستگی هایی که ممکن است گاهی اوقات مطلوب نباشد، در این روش به راحتی حل می شوند. هرگونه توده و برجستگی ایجاد شده در اثر حرکت لب ها می تواند به راحتی برطرف شود.
  5. در مقایسه با سایر پرکننده های لب ممکن است کبودی و تورم کمتری وجود داشته باشد.
  6. واکنش آلرژیک بسیار نادر است: از آنجایی که پرکننده های اسید هیالورونیک از موادی شبیه به آنچه در بدن انسان وجود دارد ساخته شده است، بعید است که باعث واکنش آلرژیک شوند. اما اگر فردی به لیدوکائین حساسیت داشته باشد، حتما توصیه می شود که قبل از شروع پروسه تزریق، پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهد.

عوارض تزریق ژل

معایب و عوارض جانبی تزریق ژل

عوارض جانبی تزریق ژل هیالورونیک اسید موقتی است و پس از چند روز برطرف خواهد شد. مهمترین عامل در کاهش عوارض، انتخاب پزشک متخصص است که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار باشد. همچنین نوع و برندی که پزشک جهت تزریق استفاده می کند، نقش کلیدی در نتیجه تزریق دارد. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی از بهترین متخصصین و بهترین مواد و برندهای ژل موجود در ایران استفاده می کند تا عوارض جانبی ژل کاهش یابد. به طور کلی از عوارض احتمالی تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خونریزی در محل های تزریق
  2. تورم، کبودی و قرمزی، حساسیت در محل تزریق

مطالب بیشتر: بهترین برندهای ژل کدام است؟

ماندگاری ژل 

نتایج حاصل از تزریق ژل به طور متوسط ماندگار است، اما نتایج دائمی نبوده و ممکن است هر چند ماه یکبار نیاز به تزریق مجدد داشته باشد.

مراقبتهای قبل از تزریق ژل

مراقبتهای قبل و بعد از تزریق ژل و چربی

در هر کدام از این دو روش، باید مراقبت‌های خاصی به عمل آورد. برای مثال در تزریق چربی شما اگر نتوانید از مصرف مواد لخته‌کننده خون خودداری کنید، نتوانید از نور آفتاب و تابش پرتو‌های مضر دور بمانید و به مصرف دخانیات بپردازید، قطعا جوابی که از این عمل انتظار داشتید، به دست نخواهید آورد.

اقدامات قبل از تزریق ژل 

اولین مرحله برای تزریق ژل انتخاب یک پزشک خوب و با تجربه می باشد، پس از انتخاب پزشک مورد نظر در جلسه مشاوره انتظارات خود را با او در میان بگذارید.

سوابق پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. به طور مثال، تبخال دهانی، دیابت، لوپوس، مشکلات مربوط به انعقاد خون و سرما خوردگی مواردی هستند که پزشک باید ازآن ها مطلع باشد.

در صورتی که از دارو خاصی استفاده می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی، حساسیت شناخته شده ای دارید یا به لیدوکائین حساسیت دارید به  پزشک خود اطلاع دهید.

بیماران باید از 1 هفته قبل از تزريق ژل از مصرف داروهایی همچون آسپرین که باعث انعقاد خون می شود پرهیز کنند.

 حداقل به مدت 48 ساعت قبل از انجام این پروسیجر از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب نمایید.

هنگام مراجعه، باید ناحیه تحت تزریق تمیز باشد.

نمونه کارهای پزشک مورد نظر را برای اطمینان از انتخاب خود مشاهده کنید.

تزریق فیلر لب

 مراقبتهای بعد از تزریق ژل 

توصیه های پزشک را بادقت دنبال کنید تا با رعایت نکات بهترین نتیجه را دریافت کنید. البته، علائم بعد از تزریق فیلر (پرکننده) در هر فردی متفاوت است و هر شخصی ممکن است بعد از تزریق فیلر اتفاقات متفاوتی را تجربه کند. از پزشکتان بخواهید توصیه هایی که مخصوص خود شماست را برایتان بازگو کند. نکاتی که در این مطلب نوشته‌ایم هیچ‌گاه نمی تواند جای توصیه های پزشک را بگیرد.

ناحیه تحت درمان بعد از تزریق ژل به احتمال زیاد متورم می شود. همچنین ممکن است در محل تزریق مقداری قرمزی یا کبودی مشاهده کنید که طبیعی است. اکثر عوارض جانبی جزئی خواهد بود و شما می توانید بیشتر فعالیت ها را پس از انجام عمل از سر بگیرید.

بعد از تزریق ژل، استفاده از کیسه یخ یا یک مکعب یخ پوشیده شده از پارچه، تورم، کبودی و هر درد دیگری را کاهش می دهد.
بعد از تزریق می توانید یخ و کمپرس گرم را به تناوب شروع کنید. کمپرس گرم به برطرف شدن سریع کبودی کمک می کند. باید هر پنج تا ده دقیقه و تا شش ساعت بعد از تزریق به این کار ادامه دهید و روی ناحیه ورم کرده یخ بگذارید. به یاد داشته باشید ظاهری که در چند ساعت اول بعد از تزریق می بینید اندازه واقعی لب ها نیست. میزان زیادی از این برجستگی به دلیل التهاب است و بعد از حداکثر یک روز برطرف می شود.

بعد از تزریق فیلر ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد ورزش نکنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش ممکن است تورم یا کبودی را بدتر کند. هدف این است که در معرض گرما قرار نگیرید و از عرق کردن جلوگیری کنید. به همین خاطر، گرفتن حمام آب گرم و رفتن به سونا هم توصیه نمی شود.

آب بنوشید. نوشیدن آب فراوان به بهبودی بدن کمک می کند و آب بدنتان تامین می شود. هیدراته نگه داشتن بدن با نوشیدن 2 یا بیشتر از دو لیتر آب باعث کاهش تورم و تسریع بهبودی می گردد.

غذاهای سالم مانند میوه و سبزیجات تازه بخورید. ویتامین ها و مواد معدنی به فرایند درمان کمک می کنند. سعی کنید از سدیم اضافی (نمک) که باعث بدتر شدن تورم می شود خودداری کنید.

به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان از دمای بالا مانند حمام بخار، سونا و کلاسهای ورزشی گرم استفاده نکنید. گرمای زیاد تورم را افزایش می دهد. باید ناحیه تزریق شده را خنک و آرام نگه دارید. بنابراین اگر بخواهید آرام راه بروید اشکالی ندارد ولی از دویدن خودداری کنید تا جریان خونتان افزایش نیابد. بعد از 24 ساعت گرما می تواند تسکین دهنده باشد. (بخصوص در مورد کبودی ها)

داروی مسکن جهت تسکین درد مصرف کنید. از آسپرین و ایبوپروفن خودداری کنید، زیرا باعث افزایش کبودی می شود، اما مصرف تینلول مناسب است.

سعی کنید سرتان را روی بالش بلند قرار دهید یا از دو بالشت استفاده کنید. همچنین روی ناحیه تزریق شده فشار وارد نکنید تا کبودی بیشتر نشود. بهتر است سر شما در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار داشته باشد تا تورم شما کاهش یابد. روی صورت نخوابید. در زمان خوابیدن باید از وارد کردن فشار به محل تزریق خودداری نمایید. به طور کلی اگر در هر شرایطی به نقطه تزریق فیلرها فشار وارد شود، احتمال جابجایی آن ها وجود دارد.

به مدت 24 ساعت بعد از تزریق از آرایش دوری کنید. پماد آرنیکا مناسب است و برای تسریع بهبود کمک می کند. آرنیکا و کرم هیرودوئید معمولا برای تورم، درد و کبودی استفاده می شود. این دارو 24 ساعت قبل از تزریق و به مدت 2-3 روز پس از تزریق استفاده می شود. البته جهت استفاده و عدم حساسیت به این دارو با پزشک خود مشورت کنید.

سیگار نکشید، سیگار کشیدن می تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد، بنابراین بلافاصله پس از تزریق ژل سیگار نکشید. همچنین بهتر است از بودن در کنار دیگران که سیگار می کشند جلوگیری کنید.

از مصرف الکل چند روز قبل از تزریق ژل و بعد از تزریق آن خودداری کنید. الکل عامل رقیق کننده خون است و حداقل به مدت ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از مصرف آن اجتناب کنید. الکل می تواند باعث التهاب شود که نتیجه آن افزایش کبودی و تورم است.

از مصرف مکمل های ویتامین E خودداری کنید، زیرا این امر می تواند خطر کبودی را افزایش دهد.

از مصرف فست فود یا غذاهای حاوی مواد نگهدارنده، غذاهای پرادویه و تند خودداری کنید.

یکی از مراقبتهای بعد از تزریق ژل ماساژ ناحیه ی تزریق می باشد. معمولا پزشک یا دستیار او توصیه های لازم برای نحوه ماساژ دادن را برایتان بازگو می کنند. این ماساژها باید با روش و زمان مشخصی انجام شوند تا بتوانند نتیجه نهایی مورد نظر را به شما بدهند.

 گاهی پزشک توصیه می کند اصلا ناحیه تحت درمان را ماساژ ندهید. خیلی مهم است که به توصیه ها و دستورالعمل های پزشک عمل کنید. در صورت نیاز به ماساژ، پماد بپانتن تهیه کرده و موقع ماساژ دادن از آن استفاده کنید. مواد ضد باکتری موجود در این پماد (که معمولا برای پوست نرم کودکان استفاده می شود) برای کمک به درمان موثر است.

بهتر است بعد از تزریق ژل به مدت ۳ الی ۴ ساعت از شستشوی ناحیه تزریقی اجتناب کرده و بعد از این مدت با فشار ملایم اقدام به شستشو کنید.

نمک مصرف نکنید. از غذاهای شور دوری کنید. اسیدهیالورونیک موجود در ماده ژل، آب را به خود جذب می کند. بنابراین با کم کردن نمک اضافی، تورم را نیز کاهش داده اید.

آناناس مصرف کنید. قبل از تزریق و بعد از آن مقداری آناناس بخورید. آناناس حاوی آنزیم بروملین است که باعث کاهش تورم و التهاب می شود. همچنین می توانید از مکمل های بروملین نیز استفاده کنید.

تزریق ژل یا چربی

تزریق چربی یا تزریق ژل به صورت؟ کدام یک بهترین است؟

انتخاب هر یک از گزینه‌های فوق، به هدف شخص بستگی خواهد داشت اما میزان مزیت‌های مثبت هر عمل، یک امتیاز مثبت برای آن محسوب می‌شود و شخص برای انتخاب آن روش مطمئن‌تر می‌شود.
ممکن است عده‌ای از افراد بعد از مشورت با پزشک، تزریق فیلر را مناسب بدانند و استفاده از آن راحت‌تر از تزریق چربی به صورت تشخیص دهند و از آن استفاده کنند اما از طرف دیگر با توجه به اینکه میزان مزیت‌های حاصل از تزریق چربی بیشتر از تزریق فیلر می‌باشد و خطرات و عوارض آن کمتر است، لذا معقولانه‌تر است که شخص برای جوان‌سازی و رفع چین و چروک‌های خود از تزریق چربی استفاده کند. با تزریق چربی، می‌توانید زیبایی پوست خود را در دراز مدت تضمین کنید. در واقع پس از دو یا سه بار تزریق، میزان چربی و جوانی پوست ماندگار می‌شود و دیگر نیازی به تزریق‌های مکرر نخواهید داشت. البته لازم به ذکر است که نظر پزشک متخصص نسبت به انتخاب هر یک از این دو روش بسیار مهم است و فرد باید به او اعتماد داشته باشد.

بهترین مرکز تزریق ژل

یافتن بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

مهمترین نکته یافتن پزشکی است که واجد شرایط تزریق بوده و تجربه کافی داشته باشد. درصورتی که پزشک تخصص کافی برای این عمل را نداشته باشد، تزریق ژل یا چربی ممکن است خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد، پس در این زمینه به هر کلینیک و پزشکی نمی توان به راحتی اعتماد کرد. مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی از مجرب ترین و متعهد ترین پزشکان که دارای سال ها تجربه در امر عمل های زیبایی و به خصوص تزریق ژل می باشند استفاده می کند.
توصیه ما به شما این است که قبل از تزریق ژل یا چربی، نمونه کار قبل و بعد اقدامات زیبایی انجام شده توسط آن مرکز را با دقت بررسی کنید.

سخن آخر

به طور کلی می توان گفت که برای حجم دهی اجزای صورت و بدن، هر دو روش تزریق ژل و تزریق چربی قابل انجام است و بسته به نظر خود شخص و مشاوره با پزشک می توان تصمیم گیری کرد.
به همه افرادی که علاقه مند تزریق ژل هستند، همواره توصیه می کنیم تا تزریق خود را توسط متخصصین مجرب پوست و مو و با استفاده از برترین برندهای معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت انجام دهند. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با هدف افزایش زیبایی شما کلیه خدمات زیبایی توسط مجموعه ای از متخصصان پوست و مو خبره و باتجربه، با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌شود.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا