بهترین و جدیدترین روش زیبا سازی لبخند| تزریق ژل برای خط خنده

بهترین روش از بین بردن خط خنده با تزریق ژل

محتوا

تزریق ژل برای خط خنده

افزایش سن باعث می‌شود که در نواحی کناری بینی و دهان خطی بلند و عمیق ایجاد شود که از آن به نام خط خنده یاد می‌شود. به مرور زمان با خندیدن، خطوط عمیق تری در دور لب و دهان شکل می گیرد. این خطوط باعث جدا شدن لب‌ها از گونه‌ها می‌شود. البته که از خندیدن گریزی نیست و نمی توانیم لبخند نزنیم اما برای اینکه بتوانیم لبخندی زیباتر داشته باشیم می توانیم با رفع خطوط خنده، زیبایی و شادابی را به چهره بازگردانیم. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال راه‌حلی برای برطرف کردن آن هستند.
در سال‌های اخیر استفاده از تزریق ژل برای از بین بردن چین‌ و چروک‌های پوستی کاربرد فراوانی پیدا کرده است که برای جایگزینی چربی‌های ازدست‌ رفته پوست و بهبود چین‌ و چروک‌ها استفاده می‌شود. این کار با کمک به ترمیم بافت‌های پوستی به‌ صورت موقت یا دائم چین‌ و چروک‌های صورت را برطرف کرده و به شما احساس خوب جوانی را هدیه می‌دهد. در این مطلب همه چیز درباره تزریق ژل برای خط خنده را خواهید خواند. با ما همراه باشید.

خط خنده چیست

خط خنده چیست؟

خط خنده همان خط لبخند است. این خط ها چین و چروک هایی هستند که کناره های دهان و همچنین نزدیک چشم ها ایجاد می شوند که به خطوط اطراف چشم که موقع خندیدن ایجاد می شود خطوط پنجه کلاغی گفته می شود. همان طور که از نام آن ها مشخص است، این خط ها هنگام خندیدن مشخص تر می شوند. خبر خوب این است که روشی ساده و سریع به نام تزریق فیلر وجود دارد که برای اصلاح این خط های خنده به کار می رود. با اینکه خط های خنده خیلی شایع هستند، اما شدت آن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد.

برطرف کردن این خطوط معمولا محدودیت سنی نداشته و هر فردی که از وجود آن‌ها ناراضی باشد می‌تواند برای رفع آن‌ها اقدام کند.

علل ایجاد خط خنده 

برای ایجاد خط خنده دلایل متفاوتی وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

بالا رفتن سن: هر چه سن شما بالاتر می رود، چین و چروک و علائم پیری بر روی پوست نمایان تر می شود. کلاژن که وظیفه جوان سازی، سفت و محکم شدن پوست را برعهده دارد با گذشت زمان تولیدش کم می شود. همین موضوع چین و چروک صورت را افزایش داده و باعث ایجاد خطوط بر روی صورت می شود. هر چه سن بالاتر می رود، ساختار استخوان های گونه صاف تر می شود. این باعث می شود که پوست گونه های شما آویزان شود یا پایین بیفتد. به همه این ها جاذبه را نیز اضافه کنید که سال هاست به پوست ما فشار وارد می کند و موجب کاهش طبیعی کلاژن و الاستین پوست می شود. در نتیجه همه این ها، چین و چروک ها، پوست شل و خط های خنده ظاهر می شوند.

نور خورشید: قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور مستقیم خورشید باعث جذب اشعه های مضر می شود. اشعه های مضر نور خورشید فیبرهای کلاژن و الاستین پوست را که موجب نرمی و محافظت آن می شوند را از بین می برد.

سیگار کشیدن: کشیدن سیگار در کاهش کلاژن سازی پوست تاثیر زیادی دارد و زمانی که تولید این ماده پروتئینی پوست کاهش پیدا کند، چین و چروک و پیری پوست اتفاق می افتد.

کاهش یا اضافه وزن شدید: کاهش وزن منجر به شل شدن پوست صورت و گردن می شود. افزایش وزن نیز می تواند گونه ها را چاق تر کند و منجر به خط های خنده شود.

ژنتیک: نوع پوست ما از پدر و مادران ما به ارث می رسد. پیری زودرس در پوست نیز جنبه وراثتی دارد و بعضی به صورت ژنتیک، دچار پیری زودرس می شوند. در حالی که برخی از افراد در همان سن مشابه به دلیل وراثت، پوست جوان تر و شاداب تری دارند.

حالت های پر تکرار صورت: انجام برخی از حرکات ارادی در ایجاد چین و چروک در اطرف دهان بسیار تاثیر دارد. مانند جویدن آدامس که به فعالیت زیاد عضلات و کاهش سطح کلاژن و الاستین پوست منجر می شود، یا خوردن مایعات با نی به خطوط ریز دور دهان و لب می انجامد.

کاهش چربی: با افزایش سن و لاغری، چربی های زیر پوست صورت تحلیل می رود و باعث ایجاد خطوطی بر روی پوست می شود.

در صورتی که میزان چین و چروک های صورت شما از خطوط خنده فراتر رفته است و به جوانسازی پوست به صورت عمیق نیاز دارید، مقاله لیفت صورت با اندولیفت را از دست ندهید.

فیلر خط خنده چیست؟

روش های درمانی مختلفی برای رفع چین و چروک وجود دارد، با این وجود فیلرهای پوستی اولین نوع درمانی هستند که توسط پزشک توصیه می شوند. این فیلرها سطح پوست را پر می کنند و در نتیجه خط ها و چین و چروک های عمیق صاف تر می شوند. همه فیلرها به تقویت کلاژن کمک می کنند. کلاژن پروتئینی پر کننده در صورت است که به صورت طبیعی با بالا رفتن سن از بین می رود. ممکن است بسته به شدت خط های خنده، درمان های دیگری به جای تزریق ژل برای خط خنده استفاده شوند. به عنوان مثال، در برخی مواقع نادر، ممکن است فرد به فیلرهای تزریقی حساسیت داشته باشد و مجبور باشد روش های دیگری مثل اندولیفت را امتحان کند.

تزریق ژل برای خط خنده

تزریق ژل برای خط خنده

با افزایش سن به دلیل کاهش خاصیت الاستیته پوست در اثر کمبود کلاژن، پوست به ویژه در نواحی که با حرکات زیاد همراه هستند مثل اطراف لب، کناره های چشم و … دچار چین و چروک و خطوط می‌شود. امروزه روشهای متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد که می‌توانند به درمان این خطوط بپردازند.
یکی از موثرترین و کم عارضه ترین متدها برای از بین بردن گودی خط خنده اطراف لب، تزریق ژل یا فیلر است که یکی از محبوب ترین اقدامات زیبایی صورت است. در حال حاضر بهترین روش در سراسر دنیا برای انجام آن، بهره گیری از ژل هیالورونیک اسید می باشد. این ماده شفاف به صورت طبیعی در پوست تولید می شود و به سفتی و آب رسانی آن کمک می کند. این نوع ژل نیازی به تست حساسیت ندارد، آلرژی ایجاد نمی کند و در زیر پوست حرکت و ریزش ندارد. یکی از بهترین انواع ژل هیالورونیک اسید که برای رفع خطوط خنده نیز می توان از آن استفاده کرد، ژل پروفایلومی باشد.
پزشک ممکن است انواع دیگری از فیلرها را برای این نوع چین و چروک ها توصیه کند، مانند کلسیم هیدروکسیل آپاتیت و اسید پلی-ال-لاکتیک. زمانی که پزشک فیلر مناسب شما را انتخاب کرد، آن را مستقیما روی خط های خنده تزریق می کند. بدن شما در نهایت این فیلرها را جذب خواهد کرد.

مراحل تزریق ژل برای خط خنده

مراحل تزریق ژل

مهم‌ترین مرحله تزریق ژل، یافتن مرکز زیبایی معتبر و پزشک با تجربه در زیبایی شناسی است. در صورتی‌ که در انجام این مرحله دقت کافی را به خرج دهید، نگرانی خاصی درباره مراحل بعدی و عوارض احتمالی وجود ندارد. معاینات اولیه توسط پزشک مشخص می‌کند که نوع و حجم ژل مورد نیاز برای برطرف کردن خط خنده چقدر است و چه مراقبت‌هایی باید پیش و پس از تزریق جدی‌تر گرفته شوند.

پیش از مراجعه به مرکز زیبایی در نوبت تعیین شده باید کلیه نکات مطرح شده توسط پزشک را به‌ درستی رعایت کرده باشید تا در طی عمل مشکلی برای شما پیش نیاید. ابتدا پزشک محل‌ تزریق را مشخص کرده و آن‌ها را ضدعفونی و بی‌حس می‌کند. در طول درمان، تزریق‌ های متعدد به میزان مشخصی از فیلر در نواحی تعیین شده اطراف لب و بینی برای پر کردن خط هایی که در اثر خندیدن ایجاد شده اند؛ انجام می‌گیرد. این عمل ممکن است با استفاده از کانول که در واقع سوزن های بسیار ظریفی می‌باشند که هم درد را کاهش می‌دهند و هم عوارضی مانند کبودی را به حداقل می‌رسانند؛ انجام شود. عمل تزریق ژل برای خط خنده خیلی طولانی نبوده و نیازی به بستری یا استراحت ندارد. به همین دلیل بلافاصله پس از تزریق می‌توانید از مطب خارج شده و به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

ماده ای که ساختار اغلب فیلرها را تشکیل می‌دهد؛ هیالورونیک اسید می‌باشد. پرکننده‌های اسید هیالورونیک که تزریق می‌شوند، بلافاصله پوست را ترمیم و جوانسازی می‌کنند و کمک می‌کنند تا خطوط خنده پر شده و فرم این ناحیه به شکل گذشته خود باز گردد. درمان تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

آیا تزریق ژل برای خط خنده به عصب های لب آسیب می رساند؟

تبلیغات منفی و در بعضی مواقع تجربه‌های ناموفق اطرافیان به دلیل تزریق ژل در مراکز نامعتبر باعث ایجاد نگرانی‌هایی در میان مردم شده است. عده‌ای تصور می‌کنند که تزریق ژل می‌تواند به عصبهای صورت آسیب رسانده و بخشی از صورت را به‌ طور کامل فلج کند. عده دیگری نیز تصور می‌کنند که ژل‌های تزریق شده در زیر پوست جمع شده و پس از مدتی باعث ایجاد بیماری می‌شوند.

ژل‌های مورد استفاده برای تزریق به خط خنده از نوع پرکننده هستند. بنابراین پس از تزریق ژل نواحی مختلف پوست که چربی خود را از دست داده‌اند پر می‌شوند. همین عامل باعث می‌شود که خطوط و چروک‌های ایجاد شده در این ناحیه از بین رفته و چهره شما همچنان جوان و زیبا بماند. به‌ علاوه کسانی که پوست نواحی دور لبشان شل شده یا افتاده است می‌توانند از این روش برای برطرف کردن مشکل ایجاد شده استفاده کنند.

بنابراین با تزریق این فیلرها رطوبت پوست بازیابی شده، پوست پر شده و حجم پیدا می کند، در نتیجه شادابی و جوانی را برای پوست به بار می آورد و به عصب های لب آسیبی نمی رساند. این روش درمانی به عنوان روشی کم تهاجمی که نیازی به جراحی ندارد و با بی حسی موضوعی انجام می شود، از روش های پر طرفدار عمل زیبابی است.

تزریق فیلر از جمله روش های بدون عارضه برای جوان سازی و بازگرداندن طراوات و شادابی پوست می باشد.

مزایای تزریق ژل برای خط خنده

مزیت‌های تزریق ژل برای خط خنده

با استفاده از این روش می‌توانید چین‌ و چروک عمیق کنار لب را از بین برده و لبخند خود را زیباتر کنید. خوشبختانه این روش عوارض بسیار کمی داشته و پس از تزریق ژل نیازی به پانسمان، استراحت یا بستری شدن وجود ندارد. اکثر پزشکان تزریق ژل برای خط خنده را بیشتر از پروسه های تهاجمی، مانند جراحی لیفت صورت پیشنهاد می کنند. با این که نتایج برای هر شخص می تواند متفاوت باشد، اما تزریق فیلر خط خنده مزایای زیر را دارد:

نتایج فوری

 بدون جراحی

ظاهر صاف تر و نرم تر پوست

افزایش کلاژن سازی در پوست

کمترین میزان حساسیت و آلرژی را دارد.

بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن 

در زمانی کوتاه، بهترین نتیجه ممکن را به بار می آورد.

حجم و چربی های از دست رفته پوست را بازیابی می کند.

دوران نقاهت ندارد و به سرعت می توان به فعالیتهای روزانه پرداخت.

در صورت عدم رضایت بیمار می توان تغییراتی در تزریق انجام داد و یا ژل را تخلیه کرد.

همچنین بدون عوارض، می‌توانید خطوط خنده را که تاثیر فراوانی در القای سن به مخاطب دارند؛ از بین ببرید یا بهبود دهید.

معایب تزریق ژل خط خنده

به‌ طور کلی اگر تزریق ژل برای خط خنده را در مرکز زیبایی معتبر انجام دهید هیچ مشکلی متوجه شما نخواهد شد. اما اصلی‌ترین معایب آن را می‌توان امکان بروز حساسیت و آلرژی دانست. همچنین ممکن است مقدار ژل تزریق شده در دو طرف صورت یکسان نبوده و حالت نامتقارنی به چهره شما ببخشد. توجه کنید که همه این معایب در صورت انجام تزریق در کلینیک نامعتبر و توسط فرد غیرمتخصص بروز پیدا می‌کند. پس پیش از تزریق به‌ اندازه کافی تحقیق کنید و فقط به مرکز زیبایی مراجعه کنید که دارای مجوز و پزشک با تجربه باشد.

توصیه های قبل از تزریق ژل

توصیه های های قبل از تزریق

پیش از تزریق ژل برای خط خنده اقدامات زیر را انجام دهید.

در صورتی که بیماری خاصی داشته یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، پزشک را در جریان بگذارید.

اگر به ماده خاصی حساسیت دارید یا قبلا در اثر تزریق ژل دچار حساسیت شده‌اید، پزشک خود را مطلع کنید.

حداقل یک هفته پیش از تزریق از داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون استفاده نکنید.

حداقل یک هفته پیش از تزریق مصرف الکل، سیگار و قلیان را متوقف کنید.

هنگام مراجعه برای تزریق ژل از مواد آرایشی استفاده نکنید.

بعد از مشورت های لازم با پزشک بهترین برندی که به صورت جواب می دهد را انتخاب نمایید و مولفه قیمت را در وهله ی بعد در نظر بگیرید.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل برای خط خنده

از ماساژ ناحیه تزریق یا گرم کردن آن خودداری کنید.

پس از تزریق ژل به استخر، سونا یا حمام طولانی نروید.

تا یک هفته از مصرف سیگار، قلیان و الکل خودداری کنید.

تا سه روز از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون اجتناب کنید.

برای جلوگیری از ورم یا کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.

تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.

هنگام شروع و بعد از اتمام تزریق فیلر باید مقدار زیادی آب بنوشید.

تا یک هفته پس از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید.

تا دو روز پس از تزریق هنگام دراز کشیدن و خوابیدن سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.

عدم قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید و وسایل حرارتی مثل سشوار الزامی است.

در صورت مصرف هرگونه دارو که بعدا باعث کبودی و تورم می شود به پزشک اطلاع دهید.

بهتر است فردی را با خود به همراه بیاورید و اگر استرس و اضطراب دارید حتما اطلاع دهید.

اگر تورم و کبودی بعد از تزریق ایجاد شد، طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.

بعد از تزریق موضع را به هیچ وجه دستکاری نکرده و ماساژ ندهید چرا که نتیجه تزریق را معکوس می کند.

در صورتی که پزشک شما دارویی تجویز کرد، آن‌ها را به‌ موقع مصرف کرده و از خود درمانی در صورت بروز مشکل به شدت پرهیز کنید.

برند معتبر ژل برای رفع خط خنده

انتخاب برند مورد استفاده برای تزریق بر عهده پزشک معالج است چرا که عمق چین‌ و چروک، سن شما و جنس پوستتان تاثیر زیادی بر این موضوع دارد. همچنین با توجه به تنوع برندها به بودجه فرد نیز بستگی دارد. به‌ طور کلی ژل‌های طبیعی که حاوی ماده هیالورونیک اسید هستند، از جمله بهترین ژل‌های خط خنده به حساب می‌آیند. چرا که این ژل‌ها با استفاده از ترکیبات طبیعی موجود در پوست به ترمیم بافت‌ها کمک کرده و از پیری و آسیب سلول‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

معرفی ژل ژوویدرم 

ژل ژوویدرم، یکی از ژل های جدید در دنیا است. این ژل برای درمان زیبایی در نقاط مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد. تنوع محصولات ژل ژوویدرم مربوط به نقاط صورت تا گردن است. بسیاری از کشورهای جهان از تکنولوژی ساخت ژل ژویدرم، استفاده کرده اند و به ساخت و تولید این ژل در کشور خود پرداخته اند. یکی از این کشورها، کشور فرانسه است که محصولات متنوعی را برای عیوبی مانند چروک در اطراف چشم، بینی، دهان و حتی خط خنده به تولید رسانده است.
کشور بعدی کشور آمریکا است که محصولات دیگری از ژل ژوویدرم را با غلظت بالاتری تولید کرده است که برای حجیم سازی و برجسته سازی در صورت استفاده می شود. کشور آمریکا در تولید این ژل غلیظ، تکنولوژی جدید دنیا را به کار بست و دو نوع از آن را روانه بازار نمود. نوع اول از ژل ژوویدرم هیالورونیک است که مشابه ماده درون بدن انسان ساخته شد. نوع دوم هم به صورت لایه های عمیق با ماندگاری بین دو سال آن را تولید کرده است. توجه داشته باشید که ژل با غلظت بالا و ماندگاری بیشتر، هزینه مضاعفی، نسبت به سایر محصولات ژل ژوویدرم به خود اختصاص داده است که بنا به شرایط و نیاز خاص، برای افراد متقاضی تجویز می شود.

معرفی 9 مارک ژل معروف

 فیلرها یا همان ژل ها بر پایه ی هیالورونیک اسید هستند. فیلرهای اسید هیالورونیک در حال حاضر رایج ترین نوع تزریق برای خط خنده و در نتیجه جوانسازی صورت به حساب می آیند. هیالورونیک اسید یک ماده شبیه به ژل است که از باکتری ها تولید می شود. این ماده با چسباندن خود به مولکول های آب درون پوست می تواند خط خنده را از بین ببرد. شاید این سوال برای شما ایجاد شود که در بین برند‌های مختلف ژل، بهترین آن ها برای تزریق خط خنده کدام است؟ در ادامه این مقاله بهترین برند‌ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

ژل پرفکتا

1. ژل پرفکتا

ژل پرفکتا (Perfectha) بر پایه اسید هیالورونیک است که به شکل سفارشی و در کشور فرانسه تولید می شود. از این محصولات جهت از بین بردن چین و چروک های صورت، ترمیم حجم از دست رفته و کانتورینگ صورت استفاده می شود و نتایج آن نیز فوری و طبیعی است. تزریق ژل پرفکتا برای خط خنده اقدامی است که عوارض خاصی به همراه ندارد.

نکته مهم:

علاوه بر مارک ژل ، متد و تکنیک تزریق آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که شما بهترین برند فیلر را هم انتخاب کرده باشید ولی برای تزریق آن به یک دکتر خوب مراجعه نکنید، ممکن است باز هم عوارضی را تجربه نمایید. 

تزریق ژل ژوویدرم برای خط خنده

2. ژل ژوویدرم

وقتی حرف از فیلرهای با کیفیت و خوب باشد، ژل ژوویدرم یکی از اولین نام هایی است که مطرح می شود. این ژل در سال های اول تولید به صورت بسیار رقیق برای پر کردن عیوب چین و چروک صورت و گردن استفاده می شد. همچنین ژوویدرم به عنوان یکی از امن ترین فیلرها نیز شناخته می شود. سازمان غذا و دارو (FDA) این محصول را تایید کرده و ماده فعال و اصلی آن نیز اسید هیالورونیک (یک ماده طبیعی از بدن) است.

متخصصان پوست برای از بین بردن زخم ها و مخفی کردن جای جوش نیز از ژوویدرم استفاده می کنند. علاوه بر این، فیلر های ژوویدرم محصولات بسیار خوبی جهت سفت کردن پوست شل و افتاده و نیز لیفتینگ گونه ها هستند. از فیلرهای ژوویدرم در تغییر شکل بینی و درمان مشکلات پزشکی نظیر لیپودایستروفی استفاده می شود. ژل ژوویدرم ظاهری طبیعی به فرد هدیه می کند و نتایج آن بسیار درخشان و جذاب هستند.

سه مدل برند ژل ژوویدرم:

 Juvederm Ultra XC برای جوانسازی پوست و خطوط سطحی خنده مناسب است. ماندگاری این ژل حدود یک سال برآورد شده است.

Juvederm Ultra Plus XC که غلطت بیشتری نسبت به مدل Juvederm Ultra XC دارد و برای خطوط عمیق اطراف دهان و خط خنده توصیه می‌شود. این مدل نیز یک سال ماندگاری دارد.

Juvederm Volbella در صورتی که خط لبخند تا ناحیه میانی صورت امتداد داشته باشد (خط خنده عمیق و طولانی) باید از این مدل ژل استفاده کنید. این مدل برای جوانسازی پوست صورت و لیفت غبغب نیز کاربرد دارد. ماندگاری آن ۲ سال می‌باشد.

3. ژل ژوویدرم (ولبلا)

ولبلا عضوی از مجموعه فیلرهای لب ژوویدرم به حساب می آید. این محصول توسط سازمان FDA مورد تایید بوده و به شکل تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد. به کمک این فیلر می توان خطوط خنده را صاف کرد و همچنین خط و خطوط روی صورت افراد سیگاری را نیز بهبود بخشید.

فیلر ولبلا برای افزایش حجم لب ها و بازگرداندن ظاهر جوان و شاداب، گزینه بسیار مناسبی است. ولبلا برای زخم های ناشی از جوش ها نیز کارایی دارد. آن چیزی که ولبلا را متفاوت از سایر فیلرها می کند، توانایی آن در استفاده از اسید هیالورونیک در وزن های مولکولی متفاوت است. به کمک این قابلیت، فیلر می تواند حجم اضافه شده به صورت را محدود کرده و نتایج نامحسوس شوند. همچنین اثر آن تا یک سال باقی می ماند.

تزریق ژل رستیلن برای خط خنده

4. فیلر رستیلن

رستیلن، از جمله فیلرهای تزریقی زیبایی است که به کمک اسید هیالورونیک ساخته می شود. این محصولات در سال ۲۰۰۳ میلادی تاییدیه سازمان غذا و دارو FDA را کسب کردند و متخصصان پوست از ژل های رستیلن برای شکل دهی به لب ها، درمان چین و چروک و رفع خط خنده استفاده می کنند.

نتایج فیلر رستیلن نیز با دوام هستند که از ۶ ماه تا چند سال نیز تاثیر آن ها باقی می ماند. یکی از مزایای استفاده از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک این است که اگر از ظاهر آن ها خوشتان نیاید، می توان با تزریق آنزیم خاصی مواد مذکور را از بین برد و ظاهر طبیعی فرد، پس از یک تا دو روز باز خواهد گشت.

ژل‌های برند رستلین: در میان مدل‌های مختلف برند رستلین ۴ مدل برای تزریق در خطوط خنده مناسب می‌باشند. تفاوت این 4 مدل در میزان پرکنندگی و ماندگاری آن‌ها است.

Restylane Defyne از این مدل برای پر کردن خطوط عمیق خنده و فاصله میان بینی و لب‌ها استفاده می‌‍‍‌‌شود. ماندگاری این مدل ۱۲ ماه ذکر شده است.

Restylane Lyft برای پر کردن خطوط متوسط و عمیق خط خنده و همچنین برجسته کردن گونه کاربرد دارد. ماندگاری آن را تنها یک سال می‌دانند.

Restylane Refyne شباهت زیادی به مدل Restylane Lyft دارد و برای پر کردن خطوط متوسط و عمیق اطراف دهان مناسب است. ماندگاری آن را نیز ۱ سال اعلام کرده‌اند. لازم به ذکر است نتایج تزریق این مدل در خطوط ظریف، بسیار طبیعی خواهد بود.

Restylane Silk خطوط اطراف دهان و در واقع خطوط لبخند شما که سطحی است را از بین برده و ماندگاری آن حدود ۶ ماه است.

تزریق ژل تئوسیال برای خط خنده

5. ژل تئوسیال

یکی دیگر از فیلرهای تزریقی مبتنی بر اسید هیالورونیک فیلر تئوسیال نام دارد که نام کامل آن Teosyal Kiss است. این محصول جهت افزایش حجم لب ها، درمان چین و چروک ها، تغییر حالت لب و افزایش آب درون لب ها طراحی شده است و ماندگاری آن بیشتر از فیلرهای دیگر است. همچنین مراجعه کنندگان در تزریق این نوع فیلر حس راحت تر و بهتری دارند. جهت جلوگیری از واکنش های آلرژی در افراد، در ترکیب فیلر تئوسیال از اندوتوکسین های باکتریایی استفاده شده است تا سطوح پروتئینی را کاهش دهند.

6. ژل بلترو

از ژل بلترو جهت ایجاد تغییرات در لب ها استفاده می شود و ماندگاری نتایج این فیلرها بین شش تا ۱۲ ماه است. این موضوع به فرمول مورد استفاده بستگی دارد. بلترو شامل سه نوع از فیلرهای لب می شود که از آن ها برای حل مشکلات مختلفی از جمله رفع خط خنده استفاده می گردد:

محصولات بلترو متعادل (Belotero Balance) و بلترو پایه (Belotero Basic): این محصولات می توانند لب ها را بزرگتر کرده و خطوط تیره روی لب ها را برطرف کنند. ماندگاری این مدل تنها ۶ ماه است. بلوترو بالانس (Belotero Balance) نتایج را بلافاصله بعد از تزریق نشان داده و برای پر کرن خطوط متوسط و عمیق اطراف دهان و چانه مناسب است.

محصول Belotero Intense که برای اضافه کردن حجم به لب و حل مشکل خطوط عمیق بر روی لب ها استفاده می شود و نتایج آن تا ۱۲ ماه پایدار هستند.

محصول belotero soft که از آن جهت بهبود لب ها و صاف کردن خطوط سطحی استفاده می شود و نتایج آن نیز تا ۱۲ ماه دوام دارد.

 ژل‌های برند بلوترو بالانس را نیز می‌توان برای برطرف کردن خطوط متوسط و عمیق خنده استفاده کرد. ژل‌های این برند خیلی زود اثرات خود را نشان می‌دهند. اما اثرات آن‌ها تنها تا ۶ ماه باقی می‌ماند. افرادی که سابقه واکنش های آلرژی به پروتئین های گرم مثبت را دارند، نباید از فیلرهای لب بلترو استفاده کنند.

تزریق ژل استایلج برای خط خنده

7. فیلر استایلج

ژل استایلج (که همراه با لیدوکائین یا بدون آن در دسترس است) نوعی فیلر پوستی تزریقی با فناوری کراس لینک است که به شکل نوآورانه ای طراحی شده است و حاوی اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان هاست. دو نوع این فیلر مانیتول و سوربیتول هستند. فیلر استایلج جهت صاف کردن چین و چروک های مختلف بر روی پیشانی، اصلاح فرم بینی، اصلاح خطوط چانه یا استخوان گونه یا بهبود فرم لب ها طراحی شده است. استایلج ماندگاری ۶ الی ۲۴ ماهه دارد که به فرمول مورد استفاده در تولید فیلر و میزان تزریق آن بستگی دارد. بیماران باید از دست زدن به ناحیه درمانی و یا فشار آوردن بر روی آن، نوشیدن الکل و داشتن حرکاتی با واکنش های زیاد بر روی صورت تا ۲۴ ساعت پس از تزریق اجتناب کنند.

تزریق ژل رووفیل برای خط خنده

8. ژل کره ای رووفیل

رووفیل اولترا یک فیلر پوستی با توانایی صاف کردن خطوط عمیق است که توانایی از بین بردن ظاهر چین و چروک های متوسط تا عمیق در پوست را دارد. در این محصول از تکنولوژی لیفت پوست صورت بدون نیاز به عمل جراحی استفاده شده است که روشی نوآورانه به شمار می رود. رووفیل حاوی اولیگوپپتید ۷۲ است که پروسه از بین رفتن اسید هیالورونیک در پوست را محدود می کند. همچنین این ماده خاصیت ضد التهابی ویژه ای دارد. در این روش، فیلر پوستی به شکل کند، اسید هیالورونیک را جذب پوست می کند تا نتایج با دوام و طولانی مدت باشند. همچنین تولید کلاژن توسط پوست نیز بهبود می یابد تا شاهد بهترین نتایج باشید.

اثرات رووفیل اولترا را می توان تا ۱۲ ماه پس از تزریق مشاهده کرد. این مدت زمان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به نوع پوست، عمق چین و چروک ها، نوع تزریق و حجم تزریق اشاره کرد. پروسه تزریق فیلر رووفیل اولترا شامل وارد کردن ژل به لایه های عمقی پوست می شود. بدین ترتیب می توان نواحی خاصی همچون پیشانی، ناحیه بینی، چین های بینی، خطوط ماریوت، گونه ها، فک، خط خنده و چانه را هدف قرار داد.

9. اسکالپترا (Sculptra)

این برند از جمله برند‌هایی است که نتایج آن به مرور مشخص می‌شود. اسکالپترا برای پر کردن خطوط عمیق اطراف دهان از جمله خط خنده کاربرد دارد. این فیلر از پُلی ال لاکتیک اسید ساخته شده است. ماندگاری این ژل ۲ سال بعد از تزریق است.

اگر از ژل‌های برند اسکالپترا استفاده کنید، بروز نتایج آن کمی طول خواهد کشید. چرا که این ژل به مرور زمان جذب پوست شما شده و حالت طبیعی چهره شما را می‌سازد. بسیاری از کلینیک‌های تزریق ژل از ژل‌های برند اسکالپترا برای برطرف کردن خطوط عمیق خنده استفاده می‌کنند.

ژل‌های تولید شده توسط این برندها مدل‌های مختلفی دارند که همه آن‌ها برای تزریق ژل خط خنده مناسب نیستند. علاوه بر این مدت ماندگاری ژل و اثرگذاری این مدل‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است که باعث ایجاد تفاوت در قیمت و زمان ماندگاری هر یک می شود.

کدام ژل برای تزریق خط خنده مناسب است؟

اگر قصد دارید تزریق ژل به ناحیه خاصی از صورت خود را انجام دهید، با تحقیق اندکی در این حوزه حتما متوجه شده‌اید که ژل‌های موجود در بازار تنوع بسیاری دارند. این تنوع باعث شده است مصرف‌کننده‌های تازه وارد نتوانند انتخاب درستی را انجام دهند. از طرفی دیگر برندهای تقلبی بسیاری نیز با قیمت‌های پایین‌تر وارد بازار شده‌اند که تصمیم‌گیری را برای کاندیدهای تزریق ژل دشوارتر کرده است. نکته مهمی که در این میان حائز اهمیت است، انتخاب ژل متناسب با ناحیه‌ای است که قصد دارید در آن تزریق کنید. به این معنا که شاید یک مارک ژل برای از بین بردن خط اخم بین دو ابرو بسیار ایده‌آل باشد اما این بدان معنا نیست که می‌توان از آن جهت تزریق در خط خنده نیز استفاده کرد.

در خصوص اینکه کدام ژل برای تزریق خط خنده مناسب است، حتما با پزشک و مشاور کلینیک زیبایی که انتخاب کرده‌اید صحبت کنید. پزشک متخصص تمامی جوانب کار را با توجه به مشکل شما سنجیده و در نهایت براساس تجربه کاری خود بهترین مارک فیلر برای تزریق خط لبخند را معرفی خواهد کرد. البته برای اینکه پزشک شما بتواند بهترین راهنمایی را ارائه کند باید در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد. پس علاوه بر اینکه باید در انتخاب ژل مناسب حساسیت زیادی به خرج دهید بهتر است همین حساسیت را در انتخاب کلینیک و پزشک مربوطه نیز داشته باشید.

تفاوت بهترین مارک ژل با سایر برندها

بهترین مارک ژل مارکی است که بیشترین تاثیر را در انجام تزریق بگذارد و شما بهترین نتیجه را از انجام تزریق ژل به دست ‌آورید. اما در صورتی که در تزریق ژل از بهترین مارک ژل خط خنده برای شما استفاده نشود ممکن است بعد از انجام تزریق نتوانید نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید.

بهترین برند فیلر، ماندگاری بیشتر و تاثیر‌گذاری سریع‌تری نسبت به مارک‌های دیگر دارد.

در صورتی که از بهترین مارک ژل استفاده نشود ممکن است پوست شما نسبت به ژل تزریق شده واکنش منفی و آلرژیک نشان دهد.

در بهترین مارک ژل‌ ها، از مواد طبیعی و غیرحساسیت‌زا استفاده می‌شود تا از بروز حساسیت جلوگیری شود.

بهترین برند تزریق ژل برای خط خنده

چرا انتخاب بهترین مارک ژل مهم است؟

انتخاب بهترین مارک ژل از این جهت دارای اهمیت بالایی است که در صورت تزریق ژل لب بی کیفیت ممکن است فرد عوارض جبران ناپذیری را تجربه کند و این مسئله تا همیشه بر روی زیبایی صورت وی تاثیر بگذارد. در حقیقت زمانی که شما بهترین کلینیک تزریق ژل برای خط خنده را بر می گزینید، می توانید مطمئن باشید که در این مرکز از بهترین و مرغوب ترین برندهای ژل استفاده می شود.

نقش کلاژن و اسید هیالورونیک در ژل ها

در ژل‌ها از کلاژن و اسید هیالورونیک استفاده می شود که این دو ماده به طور طبیعی در پوست تمام افراد یافت می‌شوند ولی با گذر زمان و افزایش سن، میزان تولید آن‌ها تا حدی کاهش می‌یابد. یکی از دلایلی که فیلرها تنها برای مدت کوتاهی پس از تزریق ژل در زیر پوست خواهد ماند نیز همین است زیرا پوست، اسید هیالورونیک و کلاژن موجود در این ژل‌ها را به عنوان یک ماده خارجی نمی‌داند و با گذشت زمان کوتاهی شروع به جذب آن‌ها خواهد کرد.

چه کسانی نمی‌توانند تزریق ژل برای خط خنده انجام دهند؟

برای افراد عادی تزریق این ژل هیچ ممنوعیتی ندارد. اما افرادی که مبتلا به بیماری‌های خود ایمنی، عفونت‌های پوستی، زخم‌های باز در محل تزریق بوده یا مصرف‌کننده دائمی داروهای رقیق‌کننده خون هستند نمی‌توانند تزریق ژل را انجام دهند. همچنین زنان باردار و شیرده نیز بهتر است از این کار دوری کنند.

آیا تزریق ژل برای خط خنده درد دارد؟

فرایند تزریق ژل در پوست درد چندانی ندارد. اما پزشکان برای به صفر رساندن درد ناشی از تزریق از مواد بی‌حس‌کننده یا کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کنند.

چرا تزریق ژل برای خط خنده نیاز به تمدید دارد؟

به مرور زمان ژل‌های تزریق شده در زیر پوست تجزیه شده و جذب بافت‌های پوست می‌شوند. به همین دلیل اثر ارتجاعی و سفت کنندگی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل باید پس از مدتی که معمولا بین ۶ ماه تا ۲ سال متغیر است اقدام به ترمیم آن کنید.

چقدر طول می کشد تا نتایج را ببینیم؟

به‌ طور کلی شما می‌توانید تاثیر تزریق ژل را بلافاصله پس از انجام آن مشاهده کنید. البته ممکن است تا چند روز پس از تزریق قرمزی و التهاب در محل وجود داشته باشد. پس از برطرف شدن این التهابات بهتر می‌توانید نتیجه را بررسی کنید. توجه کنید که معمولا گذشت زمان باعث بهبود نتایج و طبیعی‌تر شدن محل تزریق خواهد شد. اما فرایند تاثیرگذاری نهایی معمولا بیشتر از یک ماه طول نخواهد کشید.

روش های دیگر برای از بین بردن خط خنده

فیلرهای پوستی انتخاب هایی غیرتهاجمی برای درمان چین و چروک های عمیق هستند. اگر فیلرها برای دستیابی به نتایج مطلوب به شما کمک نکردند، روش های تهاجمی تری وجود دارند که می توانند در رفع خط های خنده به شما کمک کنند. برخی از این درمان ها عبارتند از:

اندولیفت خط خنده

اندولیفت روشی نوین برای جوانسازی پوست است. این اقدام هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد، بسیار موثر است و میزان ماندگاری نتایج آن حداقل 1 سال است.

تزریق چربی

تزریق چربی نیز یکی از روش های تزریق فیلر به خط خنده می باشد که دارای مزایای بسیاری است. در روش تزریق چربی به صورت از چربی بدن خود فرد برای از بین بردن خطوط چهره مخصوصا خطوط خنده استفاده می شود و به همین دلیل هیچ گونه عوارضی نظیر بروز حساسیت را به همراه نخواهد داشت.

خط های خنده به چین و چروک هایی گفته می شود که دور دهان و در کنار چشم ها ایجاد می شوند. یکی از درمان های رایج برای آن ها تزریق فیلر خط خنده است که در این مطلب به طور مفصل به آن پرداختیم.

ماندگاری تزریق ژل برای خط خنده

ماندگاری فیلر براساس شرایط پوست هر فرد، میزان چین و چروک و خطوط صورت و اینکه از کدام برند ژل استفاده می‌کنید، متفاوت خواهد بود. همچنین برخی ویژگی‌های فردی نظیر سن و سال، جنس پوست، میزان آسیب‌دیدگی و سبک زندگی نیز می‌تواند بر روی زمان ماندگاری موثر باشد. اما به طور میانگین 6 تا 18 ماه بر روی پوست ماندگار است. شایان ذکر است که بگوییم برای این که مدت ماندگاری بالایی را به همراه داشته باشد، بهتر است که مراقبت های قبل و بعد از تزریق به خوبی رعایت شود. لازم به ذکر است ماندگاری تزریق ژل خط خنده همیشگی نیست و تاثیر آن بعد از مدتی از بین خواهد رفت به همین دلیل نیاز به تزریق مجدد می باشد.

هزینه تزریق ژل برای خط خنده

هزینه تزریق فیلر خط خنده براساس میزان چین و چروک ایجاد شده در محل خط لبخند، مهارت پزشک، منطقه جغرافیایی مرکز زیبایی، نوع فیلر و برند ژل مورد استفاده متغیر است. هرچه خط خنده شما عمیق‌تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد شد. چرا که مقدار ژل بیشتری برای پر کردن چروک ایجاد شده لازم است. هزینه‌ تزریق ژل خط خنده چندان بالا نیست و شما می‌توانید بدون نگرانی از ایجاد حساسیت یا عوارض بعدی آن را به‌عنوان شیوه‌ای برای جوان‌تر شدن انتخاب کنید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به بهترین مرکز زیبایی پوست و مو   شریعتی مراجعه کنید.

برتری تزریق ژل نسبت به جراحی 

اکثر پزشکان تزریق فیلر خط خنده را به جای جراحی های بزرگ پیشنهاد می دهند؛ چرا که این درمان کمتر خطرات و مشکلاتی مانند عفونت، خون ریزی و دیگر عوارضی که جراحی ها دارند را شامل می شود. با این حال مهم است که بدانید فیلرهای پوستی می توانند عوارضی جزئی داشته باشند که بعد از چند روز رفع می شوند. گفته می شود که رخداد این عوارض نادر است و در صورت بروز هرکدام به خصوص کبودی، ورم زیر پوست، تورم، برآمدگی و… حتما باید به پزشک پوست مراجعه شود و علائم بررسی گردد.

عوارض تزریق ژل برای خط خنده

عوارض احتمالی تزریق ژل

بیشتر افراد به دلیل نگرانی‌هایی که درباره عوارض تزریق ژل شنیده اند، جرات نمی کنند که این کار را انجام دهند. باید بدانید که در صورت مراجعه به مرکز زیبایی معتبر تزریق ژل برای خط خنده، عوارضی به‌ جز عوارض معمولی ایجاد نخواهد شد. منظور از عوارض معمول بروز قرمزی، التهاب، کبودی در منطقه تزریق و خارش پوست است که معمولا در صورت مراقبت صحیح و استفاده از کمپرس سرد خیلی زود برطرف می‌شوند. همچنین ممکن است درد و ناراحتی خفیفی نیز در اطراف ناحیه مد نظر حس شود. خوشبختانه پزشکان حاضر در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی تجربه کافی برای تزریق را داشته و شناخت مناسبی از برندهای مختلف دارند. به همین دلیل تزریق ژل برای خط خنده در این مرکز عوارض غیر قابل پیش بینی و خاصی را به دنبال نخواهد داشت.
اما اگر برای تزریق ژل به مراکز نامعتبر، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی مراجعه کردید، باید نگران بروز برخی عوارض باشید. عوارضی که اثرات آن در برخی موارد تا مدت‌ها با شما باقی خواهد ماند.
برخی از شایع‌ترین عوارض در صورت مراجعه به مرکز نامعتبر پس از تزریق ژل برای خط خنده به‌ صورت زیر است.

  • بروز حساسیت
  • فلج اعصاب صورت
  • ایجاد زخم یا عفونت در محل تزریق
  • تغییر حالت چهره و نامتقارن بودن صورت شما
  • سوزش، التهاب، خارش، کبودی و تورم طولانی‌ مدت در ناحیه تزریق
  • گلوله و سفت شدن ژل در زیر پوست (در صورت استفاده از برندهای نامعتبر)

بیشتر بدانید: عوارض فیلر زیر چشم

ویژگی های مرکز زیبایی معتبر

  1. داشتن مجوز وزارت بهداشت
  2. فعالیت متخصصان توانمند و باتجربه در مرکز زیبایی
  3. استفاده از بهترین مارک ژل برای خط خنده
  4. حمایت از مراجعین قبل و بعد از تزریق
  5. برگزاری جلسه مشاوره قبل از تزریق ژل برای خط خنده
  6. ارائه نمونه کارهای انجام شده به افراد متقاضی جهت اطمینان از کیفیت کار

نباید هزینه‌ را اولویت اول در انتخاب مرکز قرار دهید، به این دلیل که ممکن است کلینیکی هزینه کمی را در مقابل انجام تزریق ژل  دریافت کند ولی از ژل‌های فیک یا نامناسب استفاده نماید. در این صورت ممکن است شما هزینه‌های اضافه‌تری را برای درمان عوارض و خطرات ایجاد شده متحمل شوید.

نتیجه گیری

در پایان دوباره تاکید می کنیم که تنها استفاده از ژل با کیفیت و برند کافی نیست و گرفتن بهترین نتیجه از تزریق ژل برای خط خنده، انتخاب بهترین پزشک، پزشک ماهر و معتمد می باشد.  ماندگاری و نتیجه خوب از تزریق فیلر نیاز به تکرار و استمرار در تزریق دارد که نباید آن را از یاد برد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار متشکریم و امیدواریم که از خواندن مطالب آن، بهره کافی را کسب کرده باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا