جلسه اول لیزر موهای زائد و مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد

جلسه اول لیزر موهای زائد

محتوا

جلسه اول لیزر موهای زائد چگونه است؟
آیا دوست دارید در کوتاه مدت و به طور تقریبا دائمی از شر موهای زائد خلاص شوید؟
آیا شما یک دوره لیزر موهای زائد چند جلسه ای با نتایج ماندگار را ترجیح می دهید؟
خیلی ها از ما می پرسند: “چند وقت بعد از لیزر موها میریزند؟”
در این مطلب، نکات کلیدی جلسه اول لیزر موهای زائد، نحوه ریزش موها و مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد را توضیح داده ایم. با ما همراه باشید.

جلسه اول لیزر موهای زائد
اولین جلسه لیزر موهای زائد بیمارستان رازی

لیزر موهای زائد چیست؟

همه ما به موهای زائد مان توجه داریم و مراقبت زیادی از آن می کنیم. موی زائد چیزی بیش از یک پروتئین مرده نیست. در واقع، مو زائد زنده تر از ناخن های ما نیست! بخشی که در فرایند لیزر موهای زائد مهم است، فولیکول یا “ریشه مو” می باشد. لیزر با هدف گیری رنگدانه ریشه موی زائد سر و کار دارد.

نکات قبل از لیزر موهای زائد

در هر بازه زمانی معین ، حدود 20٪ از فولیکول های شما در مرحله رشد قرار دارند. در این دوره ، ملانین در فولیکول رشد می کند و باعث تولید تار های جدید مو می شود. ملانین ، به عنوان یک رنگدانه تیره ، جهت جذب نور لیزر بسیار مناسب است. این همان ایده اصلی در لیزر موهای زائد است. لیزر با استفاده از رنگدانه های موجود در فولیکول هایی که در فاز رشد هستند، راحت تر جذب می شود، بنابراین منجر به گرم شدن و در نهایت تخریب فولیکول ها می شود.

تعداد جلسات دوره لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد معمولا به یک دوره درمان سه تا شش جلسه ای نیاز دارد. فاصله بین جلسات درمان بسته به قسمت های مختلف بدن، متفاوت است. در مناطقی که موها به سرعت رشد می کنند، مانند پشت لب، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در مناطقی که موها رشد آهسته ای دارند، مانند کمر، درمان ممکن است هر 12 تا 16 هفته باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

تعداد جلسات لیزر موهای زائد
تعداد جلسات لیزر مو آقایان بانوان

لیزر موهای زائد کمر و پشت

در هر جلسه درمان به شما عینک ایمنی ویژه ای برای محافظت از چشمان تان در برابر پرتو لیزر داده می شود. اپراتور ممکن است در صورت لزوم ناحیه تحت درمان را مجددا اصلاح کند. پزشک ممکن است از بیحسی موضعی برای کاهش ناراحتی و درد در طول درمان استفاده کند.

ریزش موها پس از جلسه اول لیزر

نحوه ریزش موهای زائد پس از لیزر
ریزش مو بعد از لیزر موهای زائد
  • چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد؟
  • رویش مجدد مو بعد از لیزر چگونه است؟

دو سوال شما زیباجویان درباره ی ریزش مو بعد از لیزر را پاسخ می دهیم.

جواب ها:
بین جلسه سوم تا ششم، موهای خفته
از پوست خارج میشوند. موهای خفته در فاز رشد مو پیدا می شوند. نگران نباشید این حالت طبیعی است. پس از جلسه هشتم، طبق ژنتیک و تایپ پوست و مو، تعداد جلسات بعدی مشخص می شود.

نکته: روند ریزش مو برای نواحی مختلف بدن متفاوت است. برای مثال، جوابدهی ریزش مو ساق پا سریع تر از ران ها می باشد. یا اینکه، موهای زائد بالای تناسلی زودتر از پایین تناسلی رفع می شوند. 

فیلم نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

آنچه در جلسه اول لیزر موهای زائد انتظار می رود

اپراتور هندپیس دستگاه لیزر را در مقابل پوست تان قرار می دهد. اگر با دستگاه لیزر فوق پیشرفته ای مانند مدیواستار اسکلپیون  دوره خود را میگذرانید، به شما تبریک می گوییم.

تنظیمات دیجیتالی و سفارشی سازی منوی دستگاه لیزر طبق تیپ پوست و موی شما انجام میشود. پرتو لیزر به فولیکول های مو منتقل می شود. گرمای شدید متساطع از پرتو لیزر منجر به آسیب به فولیکول های مو شده که مانع از رشد مو می شود.

درمان یک منطقه کوچک مانند پشت لب ممکن است چند دقیقه طول بکشد. اما درمان یک منطقه بزرگتر، مانند کمر یا پا، ممکن است بیش از یک ساعت زمان ببرد.

دستگاه لیزر مدیواستار اسکلپیون | ریزش سریع موهای زائد

هیچ دستگاه لیزری از نظر سرعت اثرگذاری، ایمنی و ماندگاری نتایج حتی به گرد پای مدیا استار یا مدیواستار اسکلپیون مونولیت نمیرسد. قیمت خرید این دستگاه لیزر فوق العاده گران قیمت است و به همین دلیل در اغلب مراکز یافت نمیشود.

چرا دستگاه لیزر مدیواستار اسکلپیون از بقیه لیزرها بهتر است؟

سریع ترین دستگاه لیزر مو
سریع ترین دستگاه لیزر مو زائد مدیواستار
  • بدون درد بودن حتی برای پوست های حساس نازک
  • رفع کامل موهای نازک کرکی بدون برگشت پذیری
  • بهداشتی ترین لیزر جهان بدون نیاز به الکل یا دکونکس یا گیج (احتمال انتقال آلودگی با دستگاه مدیواستار صفر است)؛ توجه کنید که حرارت لیزر و وجود ژل، الکل و دکونکس یا تماس صفر سبب انتقال آلودگی میشود.
  • دارای هندپیس مربعی شکل و در نتیجه پوشش تمامی نواحی لیزر (بر خلاف لیزرهای دیگر که هندپیس مربعی دارند، هیچ نقطه ای از لیزر جا نمی ماند)
  • مناسب انواع پوست و جنس مو به علت منوی کامل تنظیم پذیر
  • دارای سیستم خنک کننده هوشمند 360 درجه مطابق دمای بدن شخص
  •  کاهش مدت زمان لیزر کل بدن از دو ساعت به بیست دقیقه با مدیواستار
  • سرعت فوق العاده بالاتر در ریزش موهای زائد و ماندگاری بالای نتایج
  • امکان شات بیشتر در ثانیه در مقایسه با سایر دستگاه ها و امکان چند بار دور لیزر در یک ناحیه (سایر دستگاه ها یکبار شات دارند)
  • و یک ویژگی فوق العاده متمایز: طول موج اضافه اختصاصی مسدود کننده عروق تغذیه رسان به ریشه موی زائد و در نتیجه نتایج سریع تر و موثرتر (این ویژگی در هیچ لیزر دیگری وجود ندارد)

نحوه ریختن موها بعد از لیزر

چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد؟

دو هفته بعد از لیزر موهای زائد
ریزش موهای زائد بعد از جلسه اول لیزر

پس از اولین جلسه لیزر، هنگامی که به خودتان نگاه می کنید، به جز کمی قرمزی ناشی از لیزر هیچ نتیجه دیگری رویت نکنید. مو همچنان در جای خود وجود دارد اما عامل اصلی رشد آن از بین رفته است. بدون فولیکول، موهای آسیب دیده در روزهای بعدی به خودی خود فرو می ریزند. بعد از گذشت دو هفته این ریزش رو مشاهده خواهید کرد.

رویش مجدد مو بعد از لیزر

بعد از گذشت چند روز از جلسه اول لیزر موهای زائد ، ممکن است متوجه شوید که به نظر می رسد موهای جدیدی در محل درمان لیزر رشد کرده است. درست برعکس، در آمدن مو بعد از لیزر نشانه عملکرد درست لیزر است. تمام موهای حذف شده توسط لیزر روی سطح پوست شما نبوده است. برخی از آنها در آن زمان هنوز در فولیکول قرار داشتند و به اندازه کافی رشد نکرده بودند تا قابل رویت باشند. این موها اکنون از پوست خارج شده و قابل حذف هستند. هنگام کندن این موهای سطحی با احتیاط و مراقب باشید. اگر احساس می کنید مو هنوز به ریشه متصل است، آن را رها کنید و اجازه دهید خودش بریزد. دو روز زمان مناسبی برای انتظار کشیدن است.

به یاد داشته باشید که تنها در حدود 20٪ از موهای شما در هر زمان معینی تحت تأثیر لیزر قرار دارد. برای دستیابی به تأثیر کامل به نتایج مورد نظر خود به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید. تعداد دقیق جلسات درمان لیزر مورد نیاز شما به نوع پوست تان و اندازه منطقه مورد نظر بستگی دارد.

در ادامه اقدامات بعد از لیزر موهای زائد را به شما آموزش می دهیم.

سؤالات متداول درباره مراقبتهای بعد از لیزر موهای زائد


هم اکنون، پرتکرارترین سوالات شما یباجویان عزیز رو پاسخ می دهیم.

 آیا استفاده از ژیلت بعد از لیزر ایرادی دارد؟

بین جلسات لیزر موهای زائد نیازی نیست که موهای زائد تان را بلند نگه دارید. اگر ترجیح می دهید مویی نداشته باشید، هر زمان که لازم بود موهای خود را اصلاح کنید؛ اما، حدود 10 روز بعد از اولین جلسه لیزر صبر کنید. و حتماً 24 ساعت قبل از جلسه بعدی لیزر، موهای زائد خود را اصلاح کنید.

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

بهتر است به مدت سه تا پنج روز از شستشوی خشن، اسکراب یا اعمال فشار بر روی پوست تان خودداری کنید. بعد از دوش گرفتن، بدن را تنها با گذاشتن و برداشتن حوله روی پوست خشک کنید.

چند روز بعد از اولین جلسه لیزر موها می ریزد؟

مقدار مویی که بعد از هر جلسه لیزر ریزش پیدا می کند و زمان آن می تواند متفاوت باشد. اگر موها در مرحله درستی (در حال رشد) قرار داشته باشند ، باید به طور دائم کاهش پیدا کنند. برخی از موها بلافاصله از فولیکول جدا می شوند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است در طی چند هفته آینده از فولیکول خارج شوند. اگر موها در یکی از دو مرحله رشد دیگر (کاتاژن یا مرحله میانی و تلوژن یا فاز استراحت) قرار داشته باشند، ممکن است به منظور مورد هدف قرار دادن فولیکول و از بین رفتن موهای بیشتر به یک جلسه دیگر نیاز باشد.

آیا اپیلاسیون بعد از لیزر موهای زائد مجاز است؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب به حدود چهار تا شش جلسه لیزر نیاز خواهید داشت ، بنابراین استفاده از موچین ، بند انداختن و اپیلاسیون بین جلسات ایده خوبی نیست. رشد موهای زائد ممکن است ناراحت کننده باشد ، اما برای کارآیی جلسات لیزر ، دستگاه باید قادر باشد موها را مورد هدف قرار دهد. بند ، اپیلاسیون و موچین ریشه های مو را که لیزر برای هدف قرار دادن به آن نیاز دارد از بین می برد. تا زمانی که جلسات درمان لیزر موهای زائد خود را به طور کامل به پایان نرسانده اید، از اپیلاسیون یا هر روشی که مو را از ریشه جدا می کند خودداری کنید.

شیو کردن پس از هر جلسه لیزر

بهترین مراکز لیزر می گویند که تا دو هفته بعد از هر جلسه لیزر اصلا شیو نکنید. تا جلسه ی بعدی حدودا دو هفته دیگر زمان باقی می ماند. در فاصله ی دو هفته دوم می توانید دو بار شیو کنید: یکبار در هیمن فاصله و یکبار صبح روز لیزر.

آیا بعد از لیزر موهای زائد می توان ورزش کرد؟

انجام فعالیت هایی که باعث تعریق زیاد می شوند، حداقل 24 ساعت پس از جلسه اول لیزر موهای زائد، توصیه نمی شود. این وقفه همچنین به شما فرصت می دهد تا مطمئن شوید پوست تان در حال آرام شدن است. خنک نگه داشتن بدن، به خصوص منطقه تحت درمان ، به منظور کاهش سوزش و درد بسیار اهمیت دارد.

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد مجاز است؟

می توانید جلسه اول لیزر موهای زائد دوش بگیرید. حتما از آب خنک استفاده کنید و در صورت امکان از مصرف صابون معطر خودداری کنید. برای هفته اول باید دوش آب ولرم بگیرید. رایحه های موجود در محصولات معطر می توانند پوست شما را تحریک کنند و گرمای حاصل از آب گرم نیز باعث می شود پوست تان تحریک شده و درد بیشتری پیدا کند.

آیا بعد از لیزر موهای زائد، برنزه یا تخت های سولاریوم جایز است؟

برنزه کردن، استفاده از سولاریوم یا قرار گرفتن در معرض آفتاب بین جلسات لیزر موهای زائد به هیچ وجه توصیه نمی شود. این امور می توانند باعث ایجاد رنگدانه در مناطق تحت درمان شوند. اگر لازم است در معرض آفتاب قرار بگیرید، حتماً از ضد آفتاب با SPF  30 به بالا استفاده کنید. همچنین باید از برنزه کردن و یا استفاده از لوسیون های برنزه کننده (هر چیزی که باعث تغییر رنگ پوست می شود) خودداری کنید.

بعد از لیزر موهای زائد چه زمانی می توان آرایش کرد؟

استفاده از کرم پودر یا کانسیلر پس از انجام لیزر موهای زائد توصیه نمی شود. این امر به این دلیل است که فولیکول های شما نسبت به مواد تحریک کننده، حساس هستند و با انسداد منافذ، می توانید باعث ایجاد واکنش در پوست تان شوید. اگر تحت شرایطی مجبور به استفاده از لوازم آرایش شدید، از لوازم مبتنی بر مواد معدنی 24 ساعت بعد از جلسه لیزر می تواند استفاده کنید. اما حتماً شب ها آرایش تان را پاک کنید تا پوست بتواند تنفس کند. هنگام پاکسازی پوست، از آب ولرم، یک پاک کننده بدون عطر و یک حوله تمیز برای خشک کردن پوست تان استفاده کنید. آلوئه ورا قبل از خواب می تواند برای کاهش قرمزی استفاده شود.

رویش مجدد مو بعد از لیزر چه مدت طول می کشد؟

مانند بیشتر درمان های مراقبت از پوست ، ممکن است قبل از رسیدن به نتایج مطلوب ، چند جلسه لازم باشد. مو دارای چرخه رشد متناوبی است که در آن برخی از موها به طور فعال رشد دارند در حالی که برخی دیگر استراحت می کنند؛ بنابراین، ممکن است برای رسیدن به نتایج بهینه، به چهار تا شش جلسه درمان در فواصل بین 4 تا 6 هفته نیاز داشته باشید. بین جلسات برخی موها ممکن است مانند گذشته رشد کنند؛ اما با جلسات بیشتر، ممکن است رشد آنها در منطقه درمان تکه تکه شود.

آیا جلسه اول لیزر موهای زائد می توان از دئودورانت استفاده کرد؟

استفاده از هر نوع محصول معطر پس از لیزر درمانی باید به مدت 24 تا 48 ساعت به تعویق بیافتد.

بعد از لیزر موهای زائد چه زمان می توان از لوسیون بدن استفاده کرد؟

برخی از کلینیک ها اجازه می دهند برای نرم شدن و مرطوب کردن پوست در ناحیه تحت درمان از ژل آلوئه ورا بعد از درمان استفاده کنید. اما بهتر است از 24 تا 48 ساعت بعد از لیزر موهای زائد از هیچ نوع لوسیون دیگری در منطقه درمان استفاده نکنید.

آیا بعد از اولین جلسه لیزر دچار درد می شوم؟

در طول درمان با لیزر، ممکن است احساس ناخوشایندی در منطقه تحت درمان نشان دهید. اپلیکاتورهای لیزر های مدرن دارای سیستم خنک کننده ای هستند که در طول درمان یک بخش راحتی بیمار را تامین کرده و از پوست محافظت می کنند؛ همین امر، احساس داغی را به سرعت کاهش می دهد. برخی از بیماران بعد از درمان متوجه خارش، قرمزی یا تورم در منطقه می شوند که در طی چند روز فروکش می کند.

بعد از لیزر موهای زائد چه موقع نتایج محرز می شوند؟

بعد از اولین جلسه لیزر به سرعت متوجه نتایج خواهید شد. رشد موهای تان کمتر خواهد شد و موها نازک تر و ضعیف تر خواهند شد. پوست تان نیز صاف تر خواهد شد و منافذ شما بعد از هر جلسه کمتر دیده می شوند. با هر جلسه لیزر ، نتایج چشمگیر تر می شود.

پرسش و پاسخ لیزر موهای زائد

کلینیک لیزر مو تخفیفان
بهترین کلینیک لیزر مو تخفیفان

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران

مفتخریم اعلام کنیم مرکز لیزر ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی، قلهک، زرگنده، دروس، ظفر، کدویی، میرداماد، تجریش، فرمانیه، پاسداران)، خدمات لیزر را توسط مدرن ترین دستگاه لیزر، یعنی مدیا استار اسکلپیون انجام می دهد. این دستگاه جدیدترین و امن ترین دستگاه الکسانداریت برای از بین بردن رشد بیش از حد مو به روشی راحت است. این یک روش درمانی است که موها را به طور دائمی کاهش می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به این صفحه مراجعه کنید.

شاید این مطلب را دوست داشته باشید،

دارچین برای کم کاری تیروئید

شاد و سلامت باشید.

antiagingtoronto

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا