چگونه صورت خود را بدون آسیب رساندن به پوست لایه برداری کنیم؟!

تصور نادرستی که برخی افراد در مورد لایه برداری پوست دارند این است که تیغ دو لبه است؛ هم می تواند باعث اعجاز بر روی پوست ما شود، و هم می تواند سدهای پوستی ما را از بین ببرد. بگذارید حدس بزنم: شما قبلاً از یک لایه بردار استفاده کرده اید – احتمالاً هم از همان فرمول های زبر و خشن و شن مانند و آن را روی صورت خود اسکراب کرده اید؛ تا جایی که پوست تان مثل کف بیابان خشک شده است! بعد به خودتان گفته اید ” اگر به پوستم صدمه بزنه، حتما درست عمل کرده! ” درست است؟ واقعیت این است که، نه کاملا. در واقع، لایه برداری باید حال پوست مان را بهتر کند یا بدتر.

هنگامی که از محصول مناسب در لایه برداری استفاده می کنید، خشکی و خشنی پوست باید برطرف شود و اسکار های آکنه و نقاط تیره نیز محو شوند – اما این کل ماجرا نیست! لایه برداری صورت باید همچنین قادر باشد قرمزی را کاهش دهد و ظاهر کلی شما را روشن تر کند. اگر لایه برداری تان این گونه پیش نرفته باشد، پس باید بگویم که احتمالاً شما از فرمول مناسبی استفاده نکرده اید. این مطلب به همین دلیل نوشته شده است تا به شما راه و رسم لایه برداری پوست را به طور درست و اصولی نشان دهد.

پی بردن به نحوه درست لایه برداری کمی پیچیده است (به خصوص اکنون که متوجه شدید هر چیزی که از قبل درباره لایه برداری می دانستید اشتباه است)، بنابراین من با متخصص پوست، مستقر در مرکز زیبایی قلهک شریعتی، گفتگو کردم تا دقیقاً درباره آنچه که باید در خصوص لایه برداری بدانیم، صحبت کنیم. پس از مطالعه این مطلب، پوست تان از شما سپاسگزار خواهد شد. باور کنید!

 

اما قبل از هر چیز: هنگام لایه برداری پوست چه کاری انجام می دهید؟

لایه برداری پوست در خانه نی نی سایت

در حال حاضر لایه برداری یک کلمه پر زرق و برق در دنیای زیبایی است (و دلایل خوبی هم دارد)، اما قبل از هر چیز اجازه دهید من این اصطلاح را تجزیه و تحلیل کنم. به گفته متخصص زیبایی مرکز شریعتی قلهک “هنگامی که جوان هستید، تمام سلول های مرده پوست تان به طور از پیش برنامه ریزی شده، هر 28 روز یکبار می ریزند. اما وقتی پا به سن می گذارید، برخی از این سلول ها به مدت 40، 60 و حتی 80 روز روی سطح پوست باقی می مانند. و اگرچه رویت آنها به دلیل ریز بودن شان دشوار است، اما می توانند پوست شما را لک دار و تیره کنند و موجب گرفتگی منافذ پوست شوند.”

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

و بدتر از همه آنکه این سلول های مرده پوست می توانند مانع از این شوند که فراورده های طبیعی به طور صحیح جذب پوست شوند و آنها را بی فایده و بی تاثیر می سازند و این یعنی هرچه برای محصولات پوستی هزینه کرده اید، هدر دادن پول بوده است. همین امر در مورد لوازم آرایش هم صدق می کند: در صورتی که سطح پوست شما مملو از سلول های مرده میکروسکوپی باشد، هر چقدر کرم پودر بزنید هرگز پوست تان صاف و یکدست نمی شود.

و این همان جایی است که نقش و اهمیت لایه برداری پوست بر ما آشکار می شود. کاری که هنگام لایه برداری انجام می دهید، حذف سلول های مرده پوستی است که بدن شما قادر به ریختن آنها نیست. با لایه برداری، سلولهای جدیدتر ، شاداب تر و سالم تری در پوست تولید می شود. و نتیجه آن یک پوست درخشان ، یکنواخت و صاف و بی عیب و نقص است.

 

چگونه پوست خود را لایه برداری کنیم؟

لایه برداری پوست نی نی سایت

خوب ، بیایید یک قدم به عقب برگردیم. برای لایه برداری، دو روش اصلی وجود دارد: فیزیکی و شیمیایی. اگرچه این دو روش اساساً هدف مشابهی دارند و آن خلاص شدن از شر پوست مرده است، اما این دو نوع لایه برداری کاملاً متفاوت هستند ، بنابراین قبل از اینکه به نحوه بکار گیری آنها بپردازیم، ابتدا باید بفهمیم که چیستند و چگونه عمل می کنند.

لایه بردارهای فیزیکی (مکانیکی AKA)

روشی کلاسیک که احتمالاً هنگام فکر کردن به لایه برداری آن را تصور می کنید. این روش به استفاده از اسکراب دانه دار و براش لایه بردار نیاز دارد – موارد فیزیکی ای که برای وارد کردن نیروی مکانیکی جهت از بین بردن سلول های مرده پوست تان نیاز دارید. اگرچه لایه بردار های فیزیکی فوق العاده محبوب و دوست داشتنی هستند ، اما صورت همیشه بیشتر آسیب می بینید تا این که شاداب شود. ویژگی ساینده بودن آنها باعث ایجاد زخم های بسیار ریزی بر روی صورت تان می شود که به آرامی سدهای محافظتی پوست شما را از بین می برد.

اگرچه این لایه بردارها برای نرم کردن قسمت هایی از پوست که خشن است مانند کمر و بدن، نسبتاً ایمن هستند، اما به هیچ وجه برای افرادی که پوست حساس یا روزاسه ای دارند، مناسب نمی باشند. صادقانه بگویم، به طور کلی برای پوست صورت هیچکس مناسب نیستند.

لایه بردارهای شیمیایی

اگرچه اصطلاح “اسیدهای لایه بردار” یا “لایه بردارهای شیمیایی” به نظر ملایم و خفیف نمی رسد، اما در واقع چنین هستند، به همین دلیل متخصصان پوست آنها را لایه بردار های طلایی می نامند. این دسته از لایه بردارها به جای تکیه بر یک نیروی مکانیکی برای حذف سلول ها از پوست شما از اسیدهای ملایمی برای خنثی کردن سلول های مرده که منافذ را مسدود کرده اند، استفاده می کنند تا به آرامی پوست را روشن تر ، نرمتر و یکنواخت تر نشان دهند. لایه بردار های شیمیایی نه تنها ملایم تر و مؤثرتر از فرمول های فیزیکی هستند، بلکه بسته به نیاز پوست تان به دو شکل مختلف نیز ارائه می شوند که در ادامه توضیح می دهیم.

 

بهترین راه برای لایه برداری چیست؟

بهترین لایه بردار پوست صورت نی نی سایت

اکنون که متوجه شدیم در لایه برداری روش شیمیایی بسیار برتر است، بیایید بیشتر درباره انواع مختلف آن مطلع شویم تا بتوانیم تصمیم بگیریم کدام یک برای مان مناسب تر است. در اصل ، دو نوع لایه بردار شیمیایی وجود دارد: آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA) ، که هر دو بسته به نوع پوست شما کارهای مختلفی انجام می دهند. بیایید این دو را تجزیه کنیم:

AHA بهترین گزینه برای پوست های نرمال، خشک، حساس، و یا مستعد قرمزی

اسیدهای هیدروکسی آلفا (AHAs) محلول در آب هستند، به این معنی که سطح پوست شما را لایه برداری می کنند و در حالی که اثر خود را می گذارند برای آبرسانی صورت تان، رطوبت تولید می کنند. این اسیدها، ابرقهرمانان دفع سلول های مرده هستند و با استفاده مداوم پوست را روشن تر و نرم تر می سازند.

AHA ها به چند شکل مانند اسیدهای لاکتیک ، مندلیک ، گلیکولیک و تارتریک موجودند. اگر پوست حساسی دارید یا تا به حال لایه برداری شیمیایی انجام نداده اید، با اسید لاکتیک شروع کنید که نرم ترین نوع AHA است. هر سه شب آن را روی پوست تمیز و خشک بمالید و 10 دقیقه صبر کنید تا پوست تان کامل خشک شود. سپس می توانید از بقیه وسایل مراقبت از پوست خود استفاده کنید. اگر پوست تان کاملاً “طبیعی” است و هیچگونه حساسیتی ندارد ، اسید گلیکولیک را امتحان کنید، زیرا این اسید کمی قوی تر است و سریعتر عمل می کند.

BHA بهترین گزینه برای پوست های چرب و مستعد آکنه

اسیدهای بتا هیدروکسی (BHAs) محلول در چربی هستند، به این معنی که چربی موجود در منافذ بسته شده را برای درمان جوش های سرسیاه، سر سفید و چرک دانه ها می شکنند. آنها همچنین ضد التهاب هستند، به این معنی که به کاهش برخی از اثرات تحریک کننده BHA کمک می کنند. تنها یک BHA معمول وجود دارد و آن اسید سالیسیلیک است، یک درمان سنتی و دیرینه محبوب برای جای جوش.

اگر پوست شما بسیار سخت است ، می توانید از BHA و AHA به طور متناوب استفاده کنید. اما اگر در غلظت های بالا در صورت استفاده شوند، موجب تحریک و خشکی پوست می شوند. بنابراین در ابتدا تنها از یک نوع لایه بردار شیمیایی استفاده کنید و هر سه شب از BHA استفاده کنید.

 

اما بهترین لایه بردار پوست صورت چیست؟

لایه برداری پوست صورت در آرایشگاه

با توجه به این که با انواع لایه بردارها آشنا شدیم، می توان به این نتیجه رسید که انتخاب بهترین لایه بردار و نحوه استفاده از آن به صورت خانگی، امری پیچیده است و در نهایت چیزی که ممکن است عایدمان شود، بدتر شدن اوضاع و احوال پوست مان است. پس چرا این همه ذهن مان را درگیر انتخاب نوع لایه بردار کنیم؟ به جای جستجوی بیش از حد در گوگل برای یافتن کرم لایه بردار دست ساز و محلول لایه بردار قوی و کرم لایه بردار ترتینوئین و غیره چرا یک راه حل آسان، دائمی و زود بازده را انتخاب نکنیم؟

خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، برای هر مشکلی یک راه حل مفید وجود دارد. لایه برداری نیز از این قاعده مستثنی نیست. لایه برداری پوست صورت با دستگاه فیس آپ این مشکل را مرتفع ساخته و دیگر نیازی نیست که پول خود را صرف خرید کرم های لایه بردار مختلف کنید که در نهایت تاثیر چندانی به دنبال ندارند.

در ادامه مطلب درباره این دستگاه لایه برداری صورت بیشتر توضیح داده ایم.

 

لایه برداری پوست صورت با دستگاه فیس آپ

لایه برداری میکرو

اگر راهکارهای طبیعی و راه حل های درمانی مختلف قادر نبوده اند کاری در زمینه لایه برداری صورت برای تان انجام دهند، فن آوری به شما کمک می کند تا با استفاده از دستگاه فیس آپ ، جدید ترین نسل میکرودرم ابریشن، به ویژه برای روشن شدن، جوانسازی، سفت شدن پوست، به حداقل رساندن چین و چروک و لایه برداری این نیاز شما محقق گردد. فیس آپ صورت یک روش قطعی برای پاکسازی و لایه برداری صورت به شمار می رود که بدون دردسر و در مدت زمانی کمی قادر است شما را به نتیجه مطلوب تان برساند.

دستگاه لایه بردار و جوان کننده فیس آپ دارای یک هندپیس مکانیکی میکرو پالس مداری است. در این روش، میکرودرم ابریشن با مجموعه ای از هندپیس های قابل تعویض از جنس کاربید سیلیکون انجام می شود. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست صورت را روشن و نرم سازد.

میکرو پالس، پوست را ماساژ می دهد و همزمان موجب تحریک عضلات در زیر پوست می شود و همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. عمل هم افزایی این دو تکنیک که تنها در یک هندپیس گنجانده شده است ، پوست را نسبت به تولید کلاژن جدید ترغیب و تحریک می کند.

از همان اولين درمان فیس آپ صورت ، پوست لایه برداری می شود و نرم و صاف تر به نظر می رسد، بدون عیب و نقص و قرمزی خاصی. برای نتیجه قابل توجه تر ، یک سری درمان 4 الی 8 جلسه ای مورد نیاز است، اگرچه تعداد جلسات درمان به مشکل مورد نیاز برای درمان و پاسخ بیمار به این روش درمانی بستگی دارد.

 

فیس آپ چیست

دستگاه فیس آپ چیست؟
دستگاه فیس آپ

این دستگاه جدید مجهز به یک هندپیس مداری است که میکرو پالس مکانیکی را فراهم می کند. درمان میکرودرم ابریشن با سرهای قابل تعویض که با کاربید سیلیکون پوشانده شده است، صورت می پذیرد. حرکت مداری هندپیس اجازه می دهد یک یا چند لایه اپیدرم از بین برود و پوست را نرم و روشن تر سازد.

 

فیلم لایه برداری پوست با دستگاه فیس آپ

 

مزایای لایه برداری پوست صورت

فیس آپ صورت با هدف از بین بردن یا تصحیح مشکلات خاص پوستی ناشی از اپیدرم و لایه های سطحی تر درم صورت می پذیرد.

دستگاه فیس آپ می تواند شرایطی مانند دیسکرومیا ، لک های ناشی از سن ، خطوط ریز و اسکار ها را از بین ببرد و در عین حال منجر به تشکیل کلاژن جدید شود. بدین ترتیب ، پوست از همان اولین کاربرد ، درخشان تر ، صاف و جمع و جور تر به نظر می رسد. بدون این که عوارض لایه برداری های مکانیکی و شیمیایی را به دنبال داشته باشد.

 

عوارض لایه برداری پوست صورت

به دلیل ماهیت غیر تهاجمی دستگاه فیس آپ، هیچ گونه عوارضی اعم از تحریک، سوزش و قرمزی در این روش وجود ندارد و برای همه افراد در هر سنی مناسب می باشد.

 

مراقبت بعد از لایه برداری پوست

در روزهای بعد از درمان (3 تا 5 روز بعد) توصیه می شود:

  • به هیچ عنوان از ترکیبات حاوی AHA یا BHA (گلیکولیک ، لاکتیک یا اسید سالیسیلیک) استفاده نکنید.
  • به طور مکرر و روزانه پوست خود را مرطوب نگه دارید.
  • در صورت لایه برداری یا خشکی آشکار پوست ، از کرم های نرم کننده (حاوی اوسرین و اوره) با خاصیت رطوبت رسانی و تسکین دهندگی بالا استفاده کنید.
  • حتی در روزهای قبل از درمان ، خود را در معرض لامپ های UVA-UVB قرار ندهید و برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، از پوست خود محافظت کنید و از لوسیون محافظ حاوی فیلترهای UVA – UVB (دی اکسید تیتانیوم) استفاده کنید.
  • در صورت بروز خارش ، احساس سوزش یا قرمزی ، به طور روزانه از ماسک تسکین دهنده ، جذب کننده یا شاداب کننده (حاوی رس ، گل و لای معدنی ، غنی شده با عصاره های گیاهی ، مانند بابونه ، زیرفون ، بالم لیمو) استفاده کنید.

 

قیمت لایه برداری پوست صورت با دستگاه

قیمت دستگاه فیس آپ

هزینه فیس آپ صورت بسته به نوع مشکل پوست و عمق آن و همچنین تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. اما شما از همان جلسه اول، تغییر چشمگیر را در پوست خود احساس خواهید کرد. جهت اطلاع دقیق از قیمت لایه برداری پوست صورت با دستگاه فیس آپ، به این صفحه مراجعه کنید.

 

لایه برداری پوست صورت در بهترین مرکز لایه برداری پوست تهران

بهترین مرکز لایه برداری پوست تهران

چنانچه از درمان های خانگی و دارویی مختلف خسته شده اید و در صدد لایه برداری و پاکسازی صورت با یک روش قطعی و دائمی هستید به شما یکی از مراکز میکرودرم در تهران را معرفی می کنیم. خوشبختانه مفتخریم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما مجهز به دستگاه جدید و مدرن فیس آپ می باشد و شما می توانید با خیالی آسوده لایه برداری پوست صورت تان را به متخصصین با تجربه بسپارید.

مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد کلیه خدمات زیبایی، پاکسازی و لایه برداری را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

generalproject

cosmopolitan

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا