رفع گودی و سیاهی زیر چشم با مزوتراپی

رفع گودی و سیاهی زیر چشم

محتوا

جذاب ترین قسمت صورت یک فرد چشمان زیبا و گیراست. چشم و ابرو نه تنها قسمت مرکزی صورت را تشکیل می دهند، بلکه از عناصر مهم زیبایی صورت هستند.
چشمان شما یک نقاشی و ابروها قاب آن است. گودی زیر چشم یکی از بدترین اتفاقاتی است که هر یک از ما بنا به دلایلی ممکن است آن را تجربه کنیم. البته این عارضه بیشتر در خانم‌ها شایع است. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد دلایل آن و روش‌های رفع گودی و سیاهی زیر چشم، از جمله فیلر و مزوتراپی زیر چشم با شما صحبت کنیم.

فیلم مزوتراپی

علت گودی زیر چشم

با افزایش سن، رباط‌های نگهدارنده لایه چربی زیر چشم ضعیف می‌شوند و در نتیجه شاهد گودافتادگی و افزایش تیرگی ناحیه زیر چشم خواهیم بود. البته افزایش سن تنها دلیل بروز تیرگی زیر چشم نیست و ممکن است در سنین پایین‌تر هم درگیر آن شوید.
مهمترین عواملی که باعث گودی زیر چشم می‌شوند عبارتند از:

  • افزایش سن
  • ژنتیک
  • کمبود آب در بدن
  • ابتلا به برخی از بیماری‌ها
  • مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی
  • کمبود خواب، تغییر در رژیم غذایی و ورزش نکردن
  • چشمان ضعیفی دارید و از عینک استفاده نمی‌کنید.
  • بیش از اندازه چشمتان خسته می‌شود و آن را مالش می‌دهید.
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عدم استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

مزوتراپی زیر چشم نی نی سایت

درمان گودی زیر چشم به روش‌های پزشکی

در ابتدا پزشک متخصص بعد از بررسی وضعیت سیاهی و کبودی زیر چشم، درمان‌های پزشکی را آغاز می کند. برای مثال اگر این اتفاق به دلیل بیماری رخ داده باشد تا زمانی که بیماری شما درمان نشود مشکل گودی زیر چشم نیز برطرف نخواهد شد. پس ابتدا باید به فکر درمان بیماری‌ها باشیم. در مرحله بعدی می‌توان با روش‌های زیر، سیاهی و گودی زیر چشم را درمان کرد:

تزریق فیلر یا همان ژل برای رفع گودی زیر چشم

با افزایش سن، بافت نرم زیر پوست به تدریج از بین می رود. این مساله در اغلب مواقع منجر به بوجود آمدن چین و چروک می شود که گودی دور چشم شما را نمایان تر می کند. برای درمان می توانید از تزریق ژل استفاده کنید، زیرا استفاده از هر روش دیگر بدون پر کردن گودی باعث بدست آمدن نتایج بهینه نمی شوند.
فیلر یا ژل، ترکیبی صنعتی است که از طریق تزریق در زیر پوست می‌تواند جایگزین بافت همبند و کلاژن پوست شده و باعث استحکام پوست شما می‌گردد. فیلر‌های حاوی هیالورونیک اسید با بدن سازگار هستند و چون این ترکیب به صورت طبیعی در پوست وجود دارد، باعث استحکام پوست و رفع گودی و سیاهی زیر چشم می شود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

رفع گودی زیر چشم با لیزر

در این روش تیرگی زیر چشم و پوست کاهش پیدا می کند، چروک دور چشم و جای زخم ها از بین می رود و رشد پوست سالم جدید تحریک می شود و روشی موثری برای رفع گودی دور چشم است.

لایه برداری شیمیایی 

لایه بردارهای شیمیایی به پوست طراوت می دهند، آن را روشن تر می کنند و ملانین را کاهش می دهند.

درمان گودی چشم با تزریق چربی

از دیگر روش‌های پزشکی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم، ترانسفر چربی است که در این روش متخصص چربی بدن خود شما را استخراج کرده و بعد از خالص‌سازی، به آرامی در زیر پوست چشم شما تزریق می‌کند. ماندگاری چربی بسیار بیشتر از ژل است و احتمال بروز حساسیت با تزریق چربی وجود ندارد چون چربی از بدن خود شما استخراج می شود و سیستم ایمنی بدن با آن سازگار است.

رفع گودی و سیاهی زیر چشم با روش  prp

از دیگر روش‌های بسیار مهم و مؤثر prp نام دارد. در این روش مقداری از خون شما گرفته شده و پلاکت‌های آن استخراج می‌گردد. بعد از رشد پلاکت‌ها در محیط رشد، تزریق آن‌ها در زیر پوست چشم انجام خواهد گرفت.

درمان گودی زیر چشم با کرم

متخصصان کرم درمانی را یک روش مکمل در کنار سایر روش‌ها می‌دانند و معتقد هستند به طور کلی همه افراد بالای ۳۰ سال بهتر است در طول روز حتماً یک بار از کرم‌های دور چشم استفاده کنند. این کرم‌ها انواع مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها حتی می‌توانند چروک‌های دور چشم شما را نیز درمان کنند. در انتخاب این کرم‌ها باید به میزان خشک یا چرب بودن پوست خود و میزان چروک و سیاهی زیر چشم توجه داشته باشید. بهتر است در انتخاب کرم حتماً با متخصص مشورت کنید چون براساس این دو عامل گفته شده، باید کرمی را انتخاب کنید که اثربخشی بالاتری داشته باشد.

رفع گودی و سیاهی زیر چشم با مزوتراپی

مزوتراپی دور چشم جهت جوانسازی و رفع تیرگی دور چشم

مزوتراپی دور چشم یک روش کم‌تهاجمی است که برای رفع مشکلات پوستی دور چشم، رفع تیرگی، بهبود رنگ پوست و… به کار برده می‌شود.
طی این فرایند، کلیه ویتامین های لازم جهت آبرسانی و جوانسازی پوست از جمله آمینو اسیدها، مواد معدنی، اسید هیالورونیک، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌‌های گیاهی در لایه میانی پوست اطراف چشم تزریق می شود. به طور کلی مزوتراپی برای رفع گودی و سیاهی دور چشم سبب می‌‌شود که پوست مواد مغذی مورد نیاز را دریافت کند. این روش درمانی بین چهار تا شش جلسه طول می کشد.

تعیین بهترین نوع درمان بعد از تشخیص علت کبودی و سیاهی دور چشم در بیماران، توسط پزشک متخصص انتخاب خواهد شد.

کاربردهای مزوتراپی زیر چشم

  • رفع سیاهی اطراف چشم
  • رفع خطوط ظریف اطراف چشم که به علت نازک شدن پوست، کاهش میزان کلاژن، تابش مستقیم نور خورشید، خیره شدن طولانی‌ مدت به صفحه رایانه و… ایجاد می شود.
  • پف دور چشم که به علت استرس، عدم خواب کافی و عدم تعادل هورمون‌ها ایجاد می شود. همچنین آلرژی‌هایی که سبب ترشح هیستامین در بدن شده و در نهایت باعث التهاب رگ‌های خونی و ورم می‌شوند از دیگر علل پف زیر چشم است.

تفاوت بین مزوتراپی دور چشم و فیلر زیر چشم 

تفاوت بین مزوتراپی دور چشم و فیلر زیر چشم 

جهت رفع تیرگی دور چشم و پف زیر چشم مزوتراپی موثر می باشد. مواد و ویتامین های لازم و روشن کننده به پوست تزریق می شود و طی جلسات، روشن سازی پوست ایجاد می گردد.
فیلر از جنس هیالورونیک اسید و با هدف پر کنندگی تزریق می شود. یعنی اگر فردی دچار گودی زیر چشم باشد تزریق فیلر جهت پر کردن و از بین بردن چین و چروک ها توصیه می شود.
اگر فردی هم دچار گودی زیر چشم باشد و هم تیرگی، اول تزریق فیلر انجام می شود زیرا تزریق فیلر تا حدودی تیرگی رو تعدیل می نماید و بعد برای رفع بیشتر تیرگی، مزوتراپی انجام می شود.

چرا تزریق مزوتراپی جوانساز اطراف چشم؟

پلک بالا و پایین چشم، مثل پوست سایر نقاط صورت دچار تحلیل و چروک خواهد شد. برای رفع خطوط این نواحی، بوتاکس قابل تزریق نمی باشد. مزوتراپی چروک این نواحی را رفع می کند و در جوانسازی و روش سازی پوست این ناحیه بسیار موثر است. تورم مزوتراپی طی چند ساعت تا حداکثر 24 ساعت رفع می گردد.

مزوتراپی بدون استفاده از سوزن برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟

این روش مزوتراپی با استفاده از دستگاه اولتراسونیک برای افرادی که به مزوتراپی با استفاده از سوزن حساس هستند استفاده می‌شود. دستگاه اولتراسونیک، ترکیب داروی مورد نظر را بدون استفاده از سوزن به پوست اطراف چشم منتقل می‌کند. این دستگاه باعث می‌شود تا غشاء سلولی برای مدت کوتاهی به طور کامل نفوذپذیر شود. در این حالت غشاء سلولی داروی مزوتراپی را جذب می‌کند.
بر طبق تحقیقات انجام شده، نتایج حاصل از مزوتراپی با سوزن موفقیت‌آمیزتر می‌باشند. مزوتراپی بدون استفاده از سوزن برای افرادی مناسب است که به مزوتراپی با استفاده از سوزن حساس هستند.

در چه مواردی نباید از مزوتراپی دور چشم استفاده شود؟

  • زنان باردار
  • زنان در دوران شیردهی
  • افراد دارای سابقه فلج
  • بیماران مبتلا به سرطان
  • افراد مبتلا به اختلال‌های انعقاد خون
  • بیماران مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده می‌کنند.
  • افرادی که در برابر هر گونه ماده‌ای که در روند میکرو اینجکشن استفاده می‌شود دارای آلرژی هستند. (میکرو اینجکشن به معنی تزریق‌های متعدد با میزان حداقل با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف می‌باشد)
  • افراد مبتلا به مشکلات مرتبط با کهیر
  • اشخاص مبتلا به بیماری قلبی

عوارض مزوتراپی زیر چشم

عوارض مزوتراپی زیر چشم

در صورتی که به پزشک با تجربه مراجعه شود، احتمال بروز عوارض کاهش پیدا می‌کند.

عوارض و معایب مزوتراپی زیر چشم شامل موارد زیر می‌باشد:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برآمدگی در ناحیه تزریق
  • بروز لکه‌های تیره بر روی پوست
  • راش پوستی
  • عفونت
  • اسکار

مراقبت های بعد از مزوتراپی

مراقبت های بعد از مزوتراپی

پس از مزوتراپی فرد می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازد و نیاز به استراحت و مراقبت خاصی ندارد.

قرار گرفتن در گرما و سرمای شدید پس از مزوتراپی ممنوع می باشد. همچنین ماندن در استخر، سونا و … به مدت طولانی مناسب نخواهد بود.

پس از مزوتراپی استفاده از کرم ها به منظور مراقبت از پوست با صلاح دید پزشک توصیه می شود.

هزینه مزوتراپی دور چشم

هزینه مزوتراپی دور چشم

یکی از مهم‌ترین مسائل پس از کسب اطلاع از جزئیات مزوتراپی، هزینه آن است. هزینه مزوتراپی بسته به عوامل مختلفی متفاوت می‌باشد که عبارتند از:

  • کلینیک مورد نظر
  • تجربه و مهارت پزشک
  • مواد مورد استفاده در درمان
  • نوع درمان و ناحیه تحت درمان
  • مدت زمان درمان
  • تعداد جلسات درمانی
  • محل جغرافیایی کلینیک و شرایط کلینیک

لذا قبل از معاینه و بررسی های لازم نمی توان هزینه دقیقی را مشخص نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص از راههای ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

تماس با بهترین مرکز مزوتراپی

سوال‌های رایج در ارتباط با مزوتراپی دور چشم



چرا درمان سیاهی زیر چشم دارای اهمیت می‌باشد؟

پوست ناحیه دور چشم بسیار ظریف می‌باشد و دارای رگ‌های بسیاری است و مایعات را در خود نگه می‌دارد. کاهش میزان کلاژن باعث می‌شود که خطوط ظریف و چین و چروک در اطراف چشم ایجاد شوند. در این حالت، سیاهرگ‌ها بیشتر قابل مشاهده هستند و تیرگی اطراف چشم افزایش پیدا می‌کند. در بسیاری از افراد، پوست زیر چشم راحت‌تر با مایع پر شده و منجر به ایجاد پف اطراف چشم می‌شود.

مزوتراپی دور چشم چقدر زمان نیاز دارد؟

معمولا مزوتراپی برای رفع سیاهی دور چشم به حدود  30 دقیقه زمان برای تزریق مواد مغذی در پوست نیاز دارد.
اما بهتر است بدانید در صورتی که تمامی جلسات درمانی فرد به اتمام رسید بهتر است هر دو سال یکبار مجدد این روش تکرار شود.

آیا مزوتراپی برای پوست زیر چشم مناسب می‌باشد؟

بله. مزوتراپی برای درمان پوست در بسیاری از قسمت‌های بدن مانند زیر چشم‌ها مناسب است. همچنین، مزوتراپی را می‌توان به همراه دیگر روش‌های درمانی مانند PRP یا تزریق فیلر برای افزایش تاثیر درمان مورد استفاده قرار داد.

بهترین برند کوکتل مزوتراپی زیر چشم

بهترین برند کوکتل مزوتراپی زیر چشم

درماهیل نام برند کوکتل های تولیدی کمپانی کارژن کره جنوبی است که در سال 2001 میلادی تاسیس شده است. این برند انواع محصولات مزو مو، جوانساز و روشن کننده پوست، درمان لک، لاغری و… را دارا می باشد. درماهیل برندی معتبر، مجوزدار و موثر در زمینه پوست، مو و لاغری می باشد. دوستان دقت کنید زیر چشم خیلی نقطه حساسیه پس از بهترین برند مزوتراپی استفاده کنید. در ادامه سایر برندها را معرفی خواهیم کرد.

برند بایواسکین

کوکتل دور چشم بایواسکین ساخت کشور اسپانیا می باشد. این کوکتل معمولا به روش میکرونیدلینگ و تزریق مصرف می شود. کوکتل PDRN برای جوانسازی، بازسازی کننده پوست و رفع پف زیر چشم می باشد.

برند مزولایک

کوکتل مزو دور چشم مزولایک Eye Cocktail – Anti-age – Star booster می باشد. این کوکتل ۱۰ میل بوده و قابل تزریق و میکرونیدلینگ می باشد. این کوکتل برای رفع تیرگی و پف اطراف چشم و رفع چین و چروک اطراف چشم کاربرد دارد.

برند رویتاکر

کوکتل دور چشم رویتاکر دو مدل می باشد.

  1. کوکتل جوانساز ۷۱۵ برای سیاهی دور چشم و آبرسانی استفاده می شود.
  2. کوکتل جوانساز دور چشم ۵۳۲ برای لک های دور چشم کاربرد دارد.

بهترین کوکتل دور چشم رویتاکر که مدل ۷۱۵ هست بدلیل آبرسانی فوق العاده، موجب تاثیرگذاری بسزا پس از یک تا دو مرحله تزریق می شود. پروتکل تزریق بهترین کوکتل مزوتراپی دور چشم ۶ تا ۸ جلسه می باشد.

کوکتل مزوتراپی دور چشم BCN

مزوی اسپانیایی BCN دارای دو نوع مزو دور چشم می باشد. مزو Centellasia و کوکتل Ocular با افزایش گردش خون به جوانسازی دور چشم کمک می کند. همچنین آمپول مزوتراپی دور چشم ویتامین A به جوانسازی دور چشم کمک می کند.

برند فیوژن

کوکتل مزوتراپی Eye contour فیوژن یکی از محصولات اسپانیایی است که در میان کوکتل های مزوتراپی جایگاه ویژه ای دارد. ترکیبات فوق العاده این کوکتل، مزو دور چشم فیوژن را منحصر بفرد نموده است.

ماندگاری مزوتراپی زیر چشم

ماندگاری مزوتراپی زیر چشم

پس از مزوتراپی، پوست زیر چشم سفت‌تر شده و جوان‌تر و روشن‌تر به نظر خواهد رسید. نتایج حاصل از درمان معمولا پس از یک دوره شش ماهه قابل مشاهده است و با تشکیل کلاژن و الاستین، تاثیر درمان افزایش پیدا خواهد کرد. نتیجه درمان بلندمدت می‌باشد و برای حدود 12 ماه ماندگار است. در برخی از موارد، تنها پس از یک جلسه درمان نتیجه قابل مشاهده است.

نتیجه حاصل از درمان بسته به نوع و مواد اولیه ای که استفاده می شود و این که پوست هر شخص در میزان ماندگاری می تواند تاثیر گذار باشد از فردی به فرد دیگر متفاوت می‌باشد. به طور کلی، پس از 4 تا 6 جلسه درمانی، نتایج برای مدت  12 تا 18 ماه ماندگار می‌باشند. همچنین برای حفظ نتیجه درمان پیشنهاد می‌شود که از یک یا دو جلسه سالانه مزوتراپی زیر چشم استفاده شود.

آیا پس از مزوتراپی برای رفع سیاهی زیر چشم به دوره بهبودی نیاز است؟

معمولا پس از این روش درمانی به دوره بهبودی نیاز نمی‌باشد. فقط بین 24 تا 48 ساعت زیر پلک ورم میکنه. بعد کم کم جذب میشه. پس از مزوتراپی زیر چشم می توانید بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را ادامه دهید. البته امکان دارد کبودی مختصری ایجاد شود که این حالت خود به خود رفع می شود و نیازی به نگرانی ندارد.

کلام آخر

پوست دور چشم معمولا به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد در حالی که بخش مهمی از صورت محسوب شده و به مراقبت نیاز دارد.
مزوتراپی یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست و رفع گودی و سیاهی زیر چشم به شمار می آید که هیچ گونه خطر و عارضه ای ندارد. در صورتی که از گودی و تیرگی ناحیه اطراف چشم خود ناراحت هستید و این امر موجب شده تا اعتماد به نفس خود را از دست بدهید می توانید مزوتراپی دور چشم را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر راهکارهای درمانی و انواع مزوتراپی به بهترین دکتر پوست در تهران مراجعه نمائید تا پس از مشاوره با پزشک تصمیم نهایی خود را بگیرید

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا