همه چیز درباره ی ژل الانسه

جوانسازی پوست با فیلر الانسه

محتوا

ژل الانسه

تزریق فیلرها یا همان پرکننده های پوستی روشی ایمن، موثر و غیر جراحی جهت رفع چین و چروک های ناشی از افزایش سن، ترمیم پوست و همچنین حجم دهی به نواحی مختلف صورت و بدن است. امروزه فیلرهای مختلف با اثرات متفاوتی بر روی پوست وجود دارند که یکی از خوش نام ترین و پرطرفدارترین آنها، ژل الانسه است. فیلر الانسه با نتایجی طبیعی و ماندگار، امروزه به یکی از ژل های محبوب تبدیل شده است.
در این مطلب سعی شده است تا به هر گونه ابهام و سوالی که ممکن است در مورد استفاده از این فیلر بوجود بیاید پاسخ داده شود. با ما همراه باشید.

فیلم تزریق ژل

فیلر یا ژل های تزریقی چیست؟

فیلرها موادی قابل تزریق هستند که جهت رفع چین و چروک های سطحی و عمیق و حجم دهی به نقاط مختلف صورت و بدن استفاده می شود و شادابی و جوانی را برای ظاهر پوست به ارمغان می‌آورند. برای تولید این فیلر، از محصولاتی طبیعی و کاملا قابل جذب استفاده می شود.

ژل الانسه

معرفی ژل الانسه

الانسه محصولی از نسل جدید فیلرها می باشد که از آن به عنوان یک فیلر مدرن نام برده می شود. الانسه (Ellansse) ساخت کشور هلند و شرکت سینکلر (Sinclair) است. این فیلر در سال ۲۰۰۹ موفق به کسب CE معتبر اروپا گردید. اخیراً به شکل گسترده در اروپا و بسیاری کشورهای دیگر از جمله ایران مورد استفاده قرار گرفته است.
این فیلر از دسته فیلرهای نیمه دائمی (Semi Permanent) و غیر هیالورونیک اسید است. ماده اصلی تشکیل دهنده این فیلر میکروسفرهای پُلی‌کاپرولاکتون (PLC) است که سازگار با پوست و قابل جذب است. این میکروسفرها در ژلی ساخته شده از کربوکسی متیل سلولز (CMC) معلق هستند.
فیلر الانسه از واکنش طبیعی بدن برای تحریک تولید کلاژن استفاده می کند. کلاژن به طور طبیعی در پوست ما یافت می شود که به شادابی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. با افزایش سن، پوست ما به تدریج کلاژن طبیعی خود را از دست می دهد و این امر منجر به شل شدن پوست صورت و ایجاد چین و چروک می شود. با تزریق فیلر الانسه نه تنها چین و چروک ها اصلاح می‌گردد؛ بلکه تولید کلاژن نیز در پوست تحریک می‌شود تا علائم افزایش سن و پیری پوست کاهش یابد.

مکانسیم عمل

فیلر الانسه نسبت به بسیاری از فیلرها بادوام تر است و در ارتباط با جوانسازی پوست، به خوبی عمل می‌کند. تزریق ژل الانسه مانند دیگر پر کننده های پوست، به وسیله سوزن های مخصوص انجام می گیرد و پیش از تزریق برای کاهش درد از کرم های بی حس کننده استفاده می شود. فیلرهای هیالورونیک اسید بیشتر خاصیت پرکنندگی و حجم‌دهی دارند، اما الانسه فیلری است با قابلیت جوان‌سازی طبیعی پوست. در واقع عملکرد الانسه تحریک فرآیند تولید کلاژن به شکل طبیعی در پوست است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل الانسه

برای کسانی که نیاز به جوانسازی طبیعی صورت و پشت دستها دارند الانسه می‌تواند یک گزینه ایده‌آل باشد. البته به شرط انتخاب مرکز زیبایی معتبر، پزشک با تجربه، مشاوره صحیح و نیز تکنیک درست تزریق، میزان رضایت از این فیلر بسیار بالا است.

نحوه عملکرد فیلر الانسه

الانسه فیلری است که بر خلاف بسیاری از فیلرها از جنس اسید هیالورونیک نمی‌باشد و جهت بالا کشیدن پوست، فرم‌دهی و بازیابی حجم از دست رفته در اثر افزایش سن، به پوست تزریق می‌شود. ماده اصلی سازنده این ژل، پلی کاپرولاکتون (PCL) می‌باشد. این ماده یک پلیمر طبی با قابلیت جذب زیستی می‌باشد. پلی کاپرولاکتون در ژلی از جنس کربوکسی متیل سلولز (CMC) به حالت معلق در می‌آید. تزریق فیلر الانسه یک راه حل طبیعی و جدید برای درمان خطوط صورت و جوانسازی پوست است.

کاربرد تزریق ژل الانسه

تزریق ژل الانسه در کدام قسمت‌های صورت انجام می‌شود؟

ژل الانسه در قسمت میانی پوست و در اغلب مناطق صورت امکان‌پذیر است، به غیر از لب، خط اخم و اطراف چشم. از تزریق ژل الانسه در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • پیشانی
  • تنظیم فرم بینی
  • خطوط گوشه دهان
  • درمان افتادگی پوست
  • فرم دهی صورت
  • تزریق ژل گونه یا گونه گذاری
  • درمان خط خنده و خط اندوه
  • درمان فرورفتگی شقیقه‌ها
  • برجسته سازی چانه
  • برطرف کردن جای زخم و اسکار
  • شقیقه‌ها و نواحی اطراف ابرو
  • زاویه سازی فک یا کانتورینگ صورت
  • رفع چین چروک دور چشم، اطراف لب و پیشانی
  • برطرف کردن عدم تقارن در اجزای صورت
  • رفع چین و چروک های سطحی، متوسط​​، عمیق

علت ماندگاری فیلر الانسه

مواد تشکیل‌ دهنده ژل الانسه نسبت به دیگر فیلرها، به شکلی متفاوت عمل می‌کنند. زمانی که ژل وارد بدن می‌شود؛ مولکول‌های آن به مرور زمان حل می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده ژل تا زمان حل شدن تمامی مولکول‌ها، حجم اصلی خود را حفظ می‌کنند. ماندگاری ژل الانسه به تعداد مولکول‌های مواد تشکیل‌ دهنده ژل بستگی دارد. هرچه تعداد مولکول‌ها بیشتر باشد ماندگاری فیلر الانسه نیز بیشتر است.

ماندگاری ژل الانسه

ماندگاری ژل الانسه

ژل الانسه در ماندگاری بی رقیب است. الانسه نتیجه ای طبیعی و ماندگار، اما غیر دائمی دارد. الانسه یک فیلر غیر اسید هیالورونیکی است. 30 درصد ازماده اصلی تشکیل دهنده این فیلر میکروسفرهای پُلی کاپرولاکتون (PCL- Poly Capro Lacton) که یک پلیمر پزشکی نرم و قابل جذب است میباشد که همراه با 70 درصد کربوکسی متیل سلولز (CMC- carboxy methyl cellulose) ساخته شده است. در واقع تکه های PCL در زمینه CMC معلق هستند. با تزریق ژل الانسه می‌توان پوست را جوان‌تر کرده و حجم از دست رفته آن را بازیابی کرد.

مزیت بزرگ خانواده فیلرهای الانسه این است که بخاطر غیر هیالورونیکی بودن اصلا جذب آب نداشته و میزان حجم دهی آن بلافاصله بعد از تزریق کاملا مشخص است و تغییری نمیکند. بنابراین پزشک نگران جذب آب و تغییر حجم فیلر نیست و تغییراتی را که میخواهد در همان جلسه اول ایجاد می کند.

انواع مختلف الانسه

محصولات الانسه در چهار نوع مختلف قابل دسترسی می باشند که از لحاظ کلیه مشخصات مانند یکدیگر بوده و تنها تفاوت آنها مدت ماندگاری آنان میباشد. این ۴ دسته عبارتند از:

  • Ellanse S

فیلر الانسه S با ماندگاری یک ساله، دارای مجوز وزارت بهداشت در حجم ۲ ویال ۱ سی سی عرضه میشود. این محصول برای تزریق در چانه، گونه، زاویه فک و خط خنده و پشت دست مورد استفاده قرار میگیرد.

فیلر الانسه مدل m

  • Ellanse M2

فیلر الانسه M با ماندگاری دو ساله، در حجم 2 ویال 1 سی سی عرضه میشود. این محصول برای خطوط پیشانی، خط اخم، گونه ها، خط خنده، خط گوشه دهان، بینی، چانه، فک و پشت دست مورد استفاده قرار میگیرد.

  • Ellanse L

الانسه L با ماندگاری سه ساله، دارای مجوز وزارت بهداشت، در حجم ۲ ویال ۱ سی سی عرضه میشود. تزریق در لایه عمیق درم، نزدیک به استخوان انجام می شود. این محصول برای حجم دهی گونه، چانه، زاویه سازی فک، خط خنده و پشت دست مورد استفاده قرار می گیرد.

  • Ellanse E

الانسه E دارای ۴ سال ماندگاری است. حجم این فیلر ۲ ویال ۱ سی سی می باشد. این فیلر برای تزریق در گونه، چانه، خط خنده، زاویه سازی فک و پشت دست مورد استفاده قرار میگیرد.

بنابراین کمترین زمان ماندگاری متعلق به الانسه S و بیشترین زمان آن متعلق به الانسه E میباشد. استفاده از ژل های الانسه ماندگارتر، از مراجعه های مجدد شما برای تزریق ژل جلوگیری می کند.

مواد تشکیل دهنده فیلر الانسه

مواد تشکیل دهنده فیلر الانسه

دو ماده اصلی تشکیل دهنده این فیلرها، میکروسفرهای پُلی کاپرولاکتون (PCL) و کربوکسی متیل سلولز (CMC) هستند که به طور طبیعی توسط بدن به دی اکسید کربن و آب تجزیه می شوند و بدون باقی گذاشتن مواد در بدن از بین می روند.

پُلی کاپرولاکتون (PCL): یک ماده پزشکی قابل جذب است که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده می باشد. بخیه های قابل جذب و ایمپلنت های ارتوپدی همگی از این ماده ساخته شده اند. PCL باعث تحریک پوست جهت تولید کلاژن می‌شود که در طول 12 هفته انجام می شود. این ماده باعث بالا رفتن میزان کلاژن‌سازی پوست و در نتیجه برعکس کردن روند پیری می‌گردد.

کربوکسی متیل سلولز (CMC): نیز همچون PCL یک ماده پزشکی قابل جذب بوده و دارای تاییدیه FDA می باشد. CMC در صنایع پزشکی، آرایشی و دارویی و همچنین برای جراحی های فک و دهان استفاده می شود. کربوکسی‌متیل‌سلولز مانند فیلرهای هیالورونیک اسید نقش حجم‌دهی را بر عهده دارد که کارکرد آن بلافاصله بعد از تزریق مشهود خواهد بود. کربوکسی‌متیل‌سلولز (CMC) دوازده هفته بعد از تزریق جذب می‌شود، درست زمانی که میکروسفرهای پلی کاپرولاکتون، پوست را برای تولید حداکثری کلاژن آماده نموده‌اند. در واقع پلی کاپرولاکتون از افت نتیجه تزریق نه تنها پیشگیری می‌کند بلکه آن را بهبود می‌بخشد.

در واقع تحریک کلاژن‌سازی به واسطه پلی‌کاپرولاکتون صورت می‌گیرد و بسته به نوع ژل (S,M,L,E) یک الی چهار سال ادامه خواهد داشت.

نحوه عملکرد ژل الانسه چگونه است؟

وقتی ژل الانسه تزریق می شود، این ژل فرایند درمان را طی دو مرحله انجام می دهد.

مرحله اول: میکروسفرها (ذرات ریزی که بطور مساوی در داخل ژل توزیع شده است) در ژل الانسه بعد از اینکه تزریق شد، بلافاصله نواحی پوست که حجم آنها کاهش پیدا کرده است را تحت تاثیر قرار می دهد و شما شاهد اثر بخشی آن خواهید بود.

مرحله دوم: در طی چند ماه بعد از تزریق، میکروسفرها موجب تحریک بدن برای تولید کلاژن طبیعی می شوند. در واقع با وجود تجزیه میکروسفرها توسط بدن، ساختارهای کلاژنی به پر کردن و تأمین حجم پوست ادامه دهند.

هیالورونیک اسید

مقایسه ژل الانسه با ژل های اسید هیالورونیک

بر خلاف فیلرهای اسید هیالورونیک، عملکرد ژل الانسه براساس تولید کلاژن می‌باشد. از نظر ماندگاری فیلرهای الانسه به مراتب ماندگارترند. همچنین استفاده از فیلرهای الانسه موجب حجم دهی بیشتری نسبت به فیلرهای اسید هیالورونیک می شود.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق فیلر الانسه

رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل به شما کمک خواهد کرد تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. نکات و مراقبت های زیر در مورد تزریق فیلر الانسه بسیار حائز اهمیت هستند.

  • بعد از درمان، باید از استحمام گرم برای ۲۴ ساعت اجتناب شود.
  • بعد از درمان، ورزش سنگین به مدت ۲۴ ساعت ممنوع است.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه ماورای بنفش  به مدت 1 هفته بعد از درمان خودداری شود.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، نباید از مواد آرایشی در ناحیه تحت درمان، استفاده شود.
  • برای جلوگیری از کبودی، باید از مصرف آسپرین قبل از تزریق، خودداری شود.
  • برای کاهش تورم و کبودی بعد از تزریق از کمپرس یخ استفاده شود.

عوارض تزریق ژل

عوارض فیلر الانسه

هر درمان زیبایی به موازات نتایج خوب می‌تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد. تزریق ژل الانسه با عوارض جزئی مانند تورم، قرمزی موضعی و التهاب در محل تزریق، ایجاد خارش و حساسیت همراه است که کاملا طبیعی است و معمولا بعد از ۱ الی ۲ روز از بین می روند. اما در صورتی که بعد از گذشت یک هفته همچنان عوارض تزریق باقی ماند و از بین نرفت، باید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

 برخلاف فیلرهای هیالورونیک اسید، در صورت بروز عارضه، آنزیمی برای تجزیه و از بین بردن این فیلر وجود ندارد. بنابراین تزریق این فیلر باید توسط پزشک مجرب و در مرکز زیبایی معتبر، با رعایت اصول ایمنی انجام گردد.

مزایای ژل الانسه

  • ماندگاری بالا
  • قابلیت جذب
  • نتیجه کاملاً طبیعی
  • سرعت اثربخشی بالا
  • عوارض کم و خفیف
  • بدون درد و خونریزی
  • مطابقت با بالاترین استانداردها
  • بدون نیاز به عمل جراحی، بی هوشی و بستری شدن

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

تزریق ژل الانسه برای چه افرادی خطرناک است؟

هر چند تزریق ژل از روش‌های کم تهاجمی و بی خطر به شمار می‌آید، اما استفاده از این روش برای بعضی افراد ممنوع است. افراد زیر نباید از این درمان زیبایی استفاده کنند:

  • بیماران قلبی
  • زنان باردار و شیرده
  • بیماران مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی
  • افرادی که سابقه آلرژی شدید دارند.
  • مصرف کنندگان داروهایی مانند آسپرین
  • افرادی که سابقه سکته قلبی و یا مغزی دارند
  • افرادی که دارای بیماری‌های تنفسی مانند آسم هستند.
  •  استفاده از ژل در افراد زیر ۱۸ سال نیز توصیه نمی شود.
  • در صورت وجود اختلالات پوستی، التهاب یا عفونت در ناحیه تزریق

در صورت تمایل قبل از تزریق، بیماری و یا عارضه خود را با پزشک در میان بگذارید، زیرا ممکن است با عوارض تزریق ژل روبرو شوید. همچنین افراد مبتلا به برخی بیماری‌ها که باعث کاهش واکنش ایمنی بدن می‌شود یا افرادی که تحت یک درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند ممکن است در اثر تزریق در پوست بیشتر مستعد ابتلا به عفونت باشند.

هزینه تزریق ژل الانسه

اگر چه هزینه تزریق ژل الانسه بیشتر از سایر فیلرها می باشد، اما از آنجایی که ماندگاری این روش بالاتر است و بعد از تزریق تا مدت ها نیاز به مراجعه مجدد نیست، می توان گفت تزریق الانسه گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به سایر فیلرهاست. جهت اطلاع از هزینه تزریق ژل الانسه در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو به سایت اصلی مراجعه نمائید.

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

تزریق ژل الانسه در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با سابقه ای درخشان در ارائه انواع خدمات زیبایی و با استفاده از برترین تجهیزات و فناوری های روز دنیا، توانسته است بالاترین میزان رضایت را از مشتریان و مراجعه کنندگان خود دریافت نماید.
از جمله خدماتی که در این مرکز می توان از آن بهره مند شد، بلفاروپلاستی، تزریق چربی، بوتاکس، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و بسیاری از خدمات دیگر از قبیل لیزر موهای زائد به طور تخصصی، اندولیفت و جوانسازی پوست توسط متخصصین حرفه ای با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف است. اگر به پوست و زیبایی خود اهمیت می دهید تماس با ما را فراموش نکنید تا از تخفیف های طلایی این مرکز بهره ببرید. 

سوالات متداول

تزریق فیلر الانسه چقدر زمان می برد؟

به طور معمول تزریق ژل الانسه چیزی حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. این زمان بستگی به تعداد مناطق درمان و مقدار ژل مورد استفاده دارد.

تزریق ژل الانسه به چند جلسه مراجعه نیاز دارد؟

فقط نیاز به یک جلسه مراجعه دارید. همین یک جلسه برای دستیابی به نتایج فوری و رسیدن به ماندگاری طولانی مدت کافی است.

آیا تزریق ژل الانسه دردناک است؟

ژل الانسه با استفاده از یک سوزن خیلی ریز، به پوست شما تزریق می شود. در نتیجه دردی که حس می کنید بسیار کم و ناچیز است.

آیا فیلر الانسه ایمن است؟

فیلر الانسه از سال ۲۰۰۹ دارای تاییدیه ایمنی و بهداشت اتحادیه اروپا می باشد و از سال 2000 نیز در سراسر جهان توزیع می شود.

نتیجه گیری

ژل الانسه، نیاز همه افراد به داشتن یک پوست شاداب و چهره جذاب را برآورده ساخته است. این فیلر، پوستی طبیعی و فوق العاده زیبا را به شما هدیه خواهد داد و جوانی را به شما باز می گرداند. شما نیز می توانید با تزریق ژل الانسه بار دیگر صاحب پوستی جوان، شاداب و باطراوت شوید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

1 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره ی ژل الانسه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا