همه آنچه درباره ی ژل ژوویدرم باید بدانید.

 لیفت و جوانسازی صورت با ژل ژوویدرم

تزریق ژل ژوویدرم

یکی از بهترین فیلرهای پوستی موجود در بازار ژل ژوویدرم (Juvederm) است که برای از بین بردن چین و چروک و علائم پیری، افزایش حجم و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار میگیرد. این ژل که دارای پایه اسید هیالورونیک است برای نواحی مختلف صورت به ویژه گونه، لب و اطراف دهان استفاده میشود. با توجه به پر آوازه بودن فیلر ژوویدرم و نقش آن در زیبایی و جوانسازی پوست، در ادامه این مطلب اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ماهیت این ژل و عملکرد آن در اختیارتان قرار میدهیم.

فیلم تزریق ژل 

ژل ژوویدرم چیست؟

juvederm یک پرکننده پوستی (فیلر) بر پایه هیالورونیک اسید است که از طرف FDA تائید شده است. این ژل ساخت شرکت معتبر آلرگان آمریکا است که تولید کننده برند بوتاکس(BOTOX) نیز می‌باشد. هر یک از محصولات ژوویدرم دارای ترکیبیات متفاوتی بوده که هرکدام از آنها برای بافت یک قسمت از پوست مناسب است. بنابراین بسته به اینکه قصد تزریق به چه ناحیه ای از صورت را داشته و میزان چین و چروک تا چه اندازه است، از انواع ژل ژویدرم برای تزریق استفاده میشود.

کاربردهای ژل ژوویدرم

انواع فیلر ژوویدرم و کاربردهای آن 

کشورهای فرانسه و آمریکا پیش قدم برای ساخت ژل ژوویدرم هستند. شرکت آلرگان محصولات متعددی دارد که هر کدام برای قسمت خاصی از صورت یا بدن استفاده می شوند. از جمله این کاربردها می‌توان به درمان خط اندوه، خطوط پیشانی عمیق و حتی برجسته کردن گونه اشاره کرد. فیلر ژوویدرم نیز مانند اغلب برندهای معتبر، بسته به محل تزریق و بافت آن ناحیه، انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

Juvederm Voluma XC

 این ژل باعث افزایش حجم بافت زیر پوست می‌شود. پس تغییر سایز و حجم را مشاهده خواهید کرد. از این ژل بیشتر برای بزرگ کردن گونه‌ها یا گونه گذاری استفاده می‌کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

Juvederm XC و Juvederm Vollure XC

 این نوع از ژل‌های ژوویدرم معروف به از بین بردن خطوط لبخند هستند. این محصول برای رفع چین و چروک و خطوط اطراف بینی و دهان که معروف به خطوط لبخند هستند به کار می رود.

Juvederm Ultra XC و Juvederm Volbella XC

 برای برجسته کردن لب‌ها و در کل درمان‌های لب بدون جراحی استفاده می‎‌شود. قطعا در این زمینه مانند یک معجزه عمل می‌کند و این محصولات لبخند واقعی و زیباتری را به شما هدیه می‌دهند.

اولترا ۴ (ULTRA 4)

از این ژل می‌توان برای رفع خط خنده (خطی که از انتهای دو طرف بینی به سمت دو گوشه لب امتداد می‌یابد) خط ماریونت ( یا خط غم، خطی که از گوشه‌های لب به سمت گوشه‌های چانه امتداد می‌یابد) استفاده کرد. برای تزریق ژل لب می‌توان از همان ژویدرم اولترا ۴ استفاده کرد یا از محصولات تخصصی تر آلرگان با نام‌های Juvederm Smile یا Juvederm Volbella استفاده کرد. برای درمان گودی زیر چشم باید از ژویدرم اولترا ۲ (Juvedrem ultar 2) استفاده کرد.

برای اینکه از تزریق ژل که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود، نتیجه خوبی دریافت کنید باید علاوه بر برند خوب و باکیفیتی که انتخاب می کنید، باید در انتخاب مرکز زیبایی و پزشک باتجربه نیز دقت کنید.

مزایای ژوویدرم نسبت به سایر ژل‌های هیالورونیک اسید 

1. از نظر حجم دهی، ژویدرم بهترین عمل‌کرد را در بین ژل‌های هیالورونیک دارد. میزان حجم دهی بستگی به میزان جذب آب دارد که ژویدرم از این نظر بی‌رقیب است.

2. اگرچه حدود ۶ ماه تا یک‌ سال ژویدرم دوام دارد، اما در برخی افراد حدود ۲ تا ۳ سال اثر پرکنندگی باقی می‌ماند. بنابراین از نظر ماندگاری ژل ژوویدرم بی نظیر است.

3. ژل ژوویدرم حاوی مقدار کمی لیدوکائین (بی حس کننده) است که به عنوان کاهش دهنده درد عمل می‌کند. این ماده باعث میشود که فرد در حین تزریق، کوچکترین احساس دردی را تجربه نکند.

4. ژل ژوویدرم از هیالورونیک اسید که بطور طبیعی در بدن انسان نیز وجود دارد ساخته شده است، بنابراین ژل تزریق شده موجب ایجاد آلرژی نخواهد شد. ژوویدرم برای کسانی که می‌خواهند از پیری زودرس خود جلوگیری کنند، فوق‌العاده عمل می‌کند. این اسید باعث تحریک روند تولید کلاژن میشود. کلاژن به صورت طبیعی با افزایش سن کاهش یافته و این کاستی باعث افتادگی و ایجاد چین و چروک در پوست خواهد شد.

5. بدون ایجاد عارضه، واکنش، قرمزی یا حساسیت و ایجاد ظاهر طبیعی تر نسبت به دیگر فیلرها از دیگر مزایای ژوویدرم است.

6. دوره نقاهت خاصی ندارد و پس از تزریق ژل ژوویدرم می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.

ماندگاری ژل ژوویدرم

ماندگاری ژوویدرم به عوامل مختلفی مانند نوع محصول و محل تزریق آن بستگی دارد. برای مثال  Juvederm Voluma XC به مدت 2 سال در ناحیه گونه‌ها دوام دارد، در حالیکه ممکن است Juvederm XC و Juvederm Vollure XC به ترتیب 1 سال و 18 ماه ماندگاری داشته باشند. به علاوه متابولیسم بدن افراد متفاوت است بنابراین ژل با سرعت‌های متفاوتی تجزیه و جذب بدن افراد می شود که این موضوع بر روی طول عمر آن تاثیر دارد. به طور کلی ژوویدرم یک برند درجه یک است و مدت ماندگاری آن چیزی بین 6 ماه الی 2 سال است که برای ماندگاری بیشتر باید تزریق دیگری را انجام دهید تا نتایج مورد نظرتان همانطور باقی بمانند. البته ماندگاری ژل به نوع ژل ژوویدرم هم بستگی دارد.
به طور کلی ماندگاری ژل ها بدلیل توانایی هیالورونیک اسید در تحریک کلاژن سازی خود فرد است. به این معنی که فیلر در مدتی که در بافت قرار می‌گیرد، کلاژن سازی را در ناحیه تحریک می‌کند، بنابراین حتی وقتی پرکننده از بین می‌رود، کلاژن طبیعی خود فرد به محل تزریق حجم می‌دهد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل ژوویدرم

  • بعد از تصمیم نهایی برای تزریق ژل ژوویدرم، یک مرکز خوب و معتبر که پزشک باتجربه ای دارد را پیدا کنید.
  • در جلسه مشاوره خواسته های خود را مطرح کنید تا پزشک بتواند شما را راهنمایی کند.
  • یک هفته قبل از تزریق ژل، از مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی بپرهیزید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، یا اینکه آلرژی دارید؛ حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  • در روز تزریق از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • اگر تبخال زدید یا سابقه زدن تبخال دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

موارد دیگری هم هستند که پزشک حتما شما را در جریان می‌گذارد. همانطور که گفتیم این روشی ایمن است. پس نیاز به آمادگی خیلی خاصی ندارد و تنها با یک جلسه مشاوره متوجه بایدها و نبایدها خواهید شد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل ژوویدرم

مراقبت های بعد از تزریق ژل ژوویدرم

  • از ماساژ ناحیه تزریق یا گرم کردن آن خودداری کنید.
  • پس از تزریق ژل به استخر، سونا یا حمام طولانی نروید.
  • تا یک هفته از مصرف سیگار، قلیان و الکل خودداری کنید.
  • تا سه روز از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون اجتناب کنید.
  • برای جلوگیری از ورم یا کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید.
  • هنگام شروع و بعد از اتمام تزریق فیلر باید مقدار زیادی آب بنوشید.
  • تا یک هفته پس از تزریق از انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی خودداری کنید.
  • تا دو روز پس از تزریق هنگام دراز کشیدن و خوابیدن سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • عدم قرار گرفتن در معرض مستقیم نورخورشید و وسایل حرارتی مثل سشوار الزامی است.
  • در صورت مصرف هرگونه دارو که بعدا باعث کبودی و تورم می شود به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر تورم و کبودی بعد از تزریق ایجاد شد، طبیعی بوده و بعد از چند روز برطرف خواهد شد.
  • بعد از تزریق موضع را به هیچ وجه دستکاری نکرده و ماساژ ندهید چرا که نتیجه تزریق را معکوس می کند.
  • در صورتی که پزشک شما دارویی تجویز کرد، آن‌ها را به‌ موقع مصرف کرده و از خود درمانی در صورت بروز مشکل به شدت پرهیز کنید.
  • ممکن است برای کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل، پزشک دارو یا پمادهای خاصی را تجویز کند. توجه داشته باشید که مصرف این داروها نباید نادیده گرفته شود؛ زیرا استفاده از این داروها در واقع مکمل درمان است و در صورت عدم استفاده روند بهبودی به تاخیر می‌افتد.

هزینه تزریق ژوویدرم

هزینه تزریق ژل ژوویدرم

هزینه تزریق ژل برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی از جمله وسعت ناحیه تزریق، دستمزد پزشک و برند ژل تزریقی، تجربه و تخصص پزشک و… بستگی دارد. ممکن است در کلینیک های مختلف هزینه متفاوت باشد. اما بهتر است کیفیت را فدای کمیت نکنید و تنها به کیفیت کار توجه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

عوارض تزریق فیلر ژوویدرم

بعد از تزریق ممکن است کمی تورم، قرمزی و کبودی را مشاهده کنید که طی دو الی سه هفته کاملا ناپدید می‌شوند و اثری از خود به جای نمی‌گذارند. توجه داشته باشید که امروزه ژل های تقلبی در بازار رواج پیدا کرده اند که تنها پزشکان می توانند ژل اصل و تقلبی را تشخیص دهند. خواهند انداخت. برای مثال گلوله گلوله شدن پوست و لب می‌تواند نشان از تقلبی بودن یک ژل باشد. ژل‌های تقلبی عوارض جبران ناپذیری دارند و سلامتی شما را به خطر می اندازند، بنابرابن مراجعه به مرکز زیبایی معتبر را در اولویت کار خود قرار دهید. ناگفته نماند که نوع تزریق هم بسیار اهمیت دارد. پس سعی کنید پزشکی متبحر و باتجربه انتخاب کنید تا ژل ژوویدرم را در نقاط درستی تزریق کند و جذابیت چهره شما را چندین برابر کند.

سوالات متدوال

تشخیص ژل اصل از تقلبی

  • نشانه های ژل اصل چیست؟

در سال های اخیر شاهد واردات این ژل از کشور چین بوده ایم. متاسفانه زمان ماندگاری ژل تقلبی ژوویدرم بسیار کوتاه بوده و حدود سه ماه می باشد. علاوه بر آن ژل ژوویدرم تقلبی دارای عوارض بسیاری تاکنون بوده است.

4 نشانه برای تشخیص ژل ژوویدرم اصلی و تقلبی:

1 واضح ترین نشانه ژل ژوویدرم اصل و تقلبی نوشته اسم juvederm  روی بسته بندی است. نوشته ژل ژوویدرم اصل با رنگ نقره کوب و برجسته می باشد و اگر انگشت خود را روی اسم آن بگذارید، برجستگی را روی آن حس می کنید. اما در ژل ژوویدرم تقلبی اغلب این نوشته سفید بوده و اگر به رنگ نقره یا طوسی باشد، دارای برجستگی موضعی نیست.

2 نشانه ی دیگر ژل ژوویدرم اصل و تقلبی براق بودن بسته بندی juvederm است. اگر ژل ژوویدرم اصلی را در زیر نور مستقیم حرکت دهید، متوجه تلالو رنگ بنفش آن می شوید. سلفون براق آن به خوبی از ژل ژوویدرم تقلبی که تنها دارای لایه UV بر روی بسته بندی است، قابل شناسایی می باشد.

3 یکی دیگر از نشانه های ژل ژوویدرم اصل و تقلبی نوشته نوع ژل است. نوشته ULTRA4 که در زیر اسم ژوویدرم نوشته می شود، باز هم در ژل ژوویدرم اصلی به صورت نقره کوب و برجسته می باشد، اما این نوشته در ژل ژوویدرم تقلبی بصورت سفید و یا بدون برجستگی می باشد.

4 آخرین نشانه ژل ژوویدرم اصل و تقلبی ابعاد جعبه می باشد. ابعاد جعبه های ژل ژوویدرم تقلبی  ۳ میلیمتر کوچکتر از ژل ژوویدرم اصلی می باشد. البته این نشانه تنها در صورت وجود جعبه اصلی توسط پزشکان قابل ارزیابی می باشد.

  • چگونه یک کلینیک خوب و معتبر پیدا کنیم؟

تنها کافی است کمی تحقیق کنید. تحقیقات حتی می‌تواند از مراجعه کنندگان کلینیک باشد که بسیار مطمئن تر است. سایت های مختلف را بررسی کنید.

  • در صورتی که از نتایج تزریق ژل راضی نبودیم چه کنیم؟

نگران این موضوع نباشید اگر احیانا مشکلی در تزریق بود با مراجعه به پزشک براحتی و بدون عوارض تخلیه می گردد. هر چند بعد از گذشت دوره ماندگاری، ژل ژوویدرم کاملا جذب بدن می شود.

  • نقاط دقیق تزریق چگونه مشخص می‌شود؟

این کار را به عهده پزشک خود بسپارید، تنها کافی است یک پزشک کار درست و باتجربه را انتخاب کرده باشید، با خیال راحت تنها منتظر نتیجه ظاهری خود باشید.

معرفی بهترین مرکز زیبایی پوست و مو

نتیجه گیری

تمامی فیلرها یا ژل‌های معتبر دارای برچسب‌هایی هستند که مشخصات مهم فیلر مثل نام فیلر، شماره تولید، تاریخ انقضا، حجم فیلر و مشخصات کالا بر روی آن درج شده است. اگر به سلامتتان اهمیت می‌دهید حتما از اصالت کالا مطمئن باشید. همچنین بسته باید جلوی مراجعه کننده باز شود تا از تزریق فیلرهای بی کیفیت یا فله‌ای جلوگیری شود.
تزریق ژل با استفاده از مطرح ترین برندهای فیلر از جمله ژوویدرم(Juvederm) از خدماتی است که در بهترین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی انجام می شود. این مرکز با بکارگیری بهترین و مرغوب ترین فیلرها و انتخاب بهترین تکنیک تزریق توسط پزشک بات جربه مطلوب ترین نتایج را دریافت خواهید کرد.
در آخر فراموش نکنید که زیبایی سهم شما است، خودتان را دوست داشته باشید و بیشتر به خودتان توجه کنید. لطفا جهت هماهنگی و دریافت مشاوره رایگان تماس با ما را فراموش نکنید. با تزریق ژل در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی یک تجربه‌ی خوب و بی نظیر داشته باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا