با مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ آشنا شوید

مراقبت های قبل و بعد مزونیدلینگ چگونه است؟

آیا به درمان مزونیدلینگ فکر می کنید؟ در این مطلب ما به مراقبت های قبل و بعد مزونیدلینگ که باید جهت یک درمان ایمن تر و دستیابی به بهترین نتایج انجام دهید را آورده ایم.

مزونیدلینگ (Mesoneedling) درمانی مشابه میکرونیدلینگ است با این تفاوت که در حین و بعد از درمان از کوکتل های خاصی استفاده می شود و عمق سوزن ها، لایه مزودرم پوست را مورد هدف قرار می دهد تا درمان خاص تری با نتایج بهتری ارائه شود. در واقع کلمه مزونیدلینگ از ترکیب دو کلمه مزو و نیدلینگ تشکیل شده است.

همین موضوع نشان می‌ دهد که این روش یکی از روش‌ های ترکیبی برای جوانسازی پوست است. مزونیدلینگ ترکیبی از روش‌ های مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که هر دو از روش‌ های متداول پزشکی در حوزه پوست و مو هستند. ترکیب این دو درمان موجب افزایش ماندگاری مزونیدلینگ می گردد.

در این روش، کوکتل‌ های مزوتراپی از طریق سوزن‌ های میکرونیدلینگ وارد پوست می‌ شوند و با نفوذ به بافت‌ های آسیب‌ دیده آنها را درمان می‌ کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

مزونیدلینگ برای افراد دارای مشکلات پوستی زیر بسیار مناسب است و نتایج شگفت انگیزی را به ارمغان می آورد:

  • جای جوش یا اسکار آکنه
  • شلی و افتادگی پوست
  • تیرگی، کم آبی و خشکی پوست
  • هایپرپیگمانتاسیون (لک و تیرگی پوست)
  • چین و چروک و خطوط ریز

مزایا و معایب میکرونیدلینگ

ما در لیزر دیسکانت، متخصصان بسیار مجرب مراقبت از پوستی داریم که از ابزارهای پیشرفته برای انجام درمان های سفارشی پوست با تکنیک مزونیدلینگ استفاده می کنند که کاملاً با نوع منحصر به فرد پوست، مشکلات و اهداف زیبایی شناختی شما سازگار است و ظاهری شاداب و جوان را فوراً به شما می بخشد.

هر آنچه که باید در مورد مزونیدلینگ بدانید

در ادامه درباره مراقبت های قبل و بعد مزونیدلینگ بیشتر شرح داده ایم.

 

چگونه مراقبت های قبل و بعد مزونیدلینگ را انجام دهیم؟

مراقبت های قبل و بعد از مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک روش زیبایی بسیار ایمن و موثر است. با این حال، مانند تمام درمان‌ ها، مراقبت ویژه از پوست قبل و بعد از درمان برای بهبودی سریع ودستیابی به بهترین نتایج لازم و ضروری است.

 

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

مراقبت‌ های پیش از مزونیدلینگ

پیروی از دستورالعمل ها و مراقبت‌ های پیش از مزونیدلینگ تضمین می کند که درمان شما به آرامی پیش می رود و به کاهش عوارض جانبی کمک می کند.

نکات و مراقبت‌ های قبل از مزونیدلینگ:

  • شش ماه قبل از شروع جلسات درمانی از مصرف آکوتان خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات موضعی که ممکن است حساسیت پوست تان را افزایش دهند مانند رتینوئیدها، لایه بردارها، آنتی بیوتیک های موضعی یا اسیدها 5 تا 7 روز قبل از درمان خودداری کنید.
  • حداقل 3 روز قبل از جلسه مزونیدلینگ از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن، موترین یا ادویل استفاده نکنید. اینها با فرآیند التهابی طبیعی که برای جوانسازی پوست تان حیاتی است، تداخل خواهند داشت.
  • حداقل 2 هفته قبل از مزونیدلینگ از انجام روش های IPL یا لیزر، قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده یا برنزه کردن خودداری کنید.
  • 5 تا 7 روز قبل از مزونیدلینگ از اپیلاسیون، کرم های موبر یا الکترولیز در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.
  • برای جلوگیری از تحریک پوست، ناحیه را در روز درمان اصلاح نکنید. اگر موهای متراکمی در ناحیه درمان وجود دارد، یک روز قبل از درمان آن را اصلاح کنید.
  • اگر مستعد ابتلا به تبخال هستید، 2 روز قبل و در روز درمان از یک عامل ضد ویروسی استفاده کنید.
  • از یک هفته قبل از مزونیدلینگ از مصرف عوامل رقیق کننده خون خودداری کنید زیرا کبودی عارضه جانبی شایع مزونیدلینگ است.

 

اقدامات روز درمان

چند روز بعد میکرونیدلینگ پوست خوب میشه

دانستن اینکه چه چیزی در روز درمان مزونیدلینگ خود باید انتظار داشته باشید، این روش را تا حد امکان برای شما راحتتر و بدون اضطراب می سازد.

آنچه در جلسه درمان انتظار می رود:

  • پوست شما تمیز می شود تا فاقد لوسیون، چربی، آرایش، پودر یا ضد آفتاب باشد. در صورت تمایل می توانید در بدو ورود به مطب صورت خود را بشویید.
  • از شما خواسته می شود که متخصص مراقبت از پوست خود را در مورد هرگونه تغییر مرتبط در سوابق پزشکی خود و همه داروهایی که مصرف می کنید مطلع سازید.
  • متخصص از شما خواهد پرسید که آیا خالکوبی در نواحی درمان دارید یا خیر.
  • 30 تا 45 دقیقه قبل از درمان، لیدوکائین موضعی روی پوست شما اعمال می شود.
  • درمان مزونیدلینگ یک روش سرپایی است که معمولاً تا 60 دقیقه طول می کشد.

مطلب مرتبط: مراقبت بعد از مزونیدلینگ مو

 

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ صورت

استفاده از کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

مانند هر درمان زیبایی پوست، مراقبت از پوست پس از مزونیدلینگ برای دستیابی به بهترین نتایج بسیار مهم است.

نکات و مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ:

  • تا یک هفته پس از درمان از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید.
  • از یخ روی صورت خود استفاده نکنید و از مصرف آرنیکا یا بروملین خودداری کنید. اینها ممکن است با فرآیند التهابی طبیعی که برای جوانسازی پوست شما حیاتی است، تداخل ایجاد کند.
  • از برنزه کردن و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید به مدت حداقل 2 هفته خودداری کنید. بعد از 24 ساعت، همیشه از ضد آفتاب (SPF 30 یا بالاتر) استفاده کنید و اگر بیرون از منزل هستید از کلاه استفاده کنید.
  • در صورت احساس درد از مسکن ها مانند تایلنول استفاده کنید.

مطلب مرتبط: مراقبتهای بعد از مزونیدلینگ مو

 

روند بهبودی: پس از درمان مزونیدلینگ چه انتظاری باید داشت؟

بهترین کرم ترمیم کننده بعد از مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یک درمان زیبایی سریع و غیر تهاجمی با حداقل عوارض جانبی است. با این حال، تجربه موارد زیر کاملاً طبیعی است:

روز 1 تا 3

اثر آفتاب سوختگی مانند طبیعی است. ممکن است پوست شما سفت، خشک یا حساس به لمس شود. در 4 ساعت اول پس از درمان، شستشوی پوست با یک شوینده ملایم، آب خنک، و فقط با استفاده از دستان خود برای خشک کردن آن، پوست را به آرامی به درمان کمک می کند.

ممکن است کمی قرمزی بعد از مزونیدلینگ نیز وجود داشته باشد و در برخی موارد، بیماران ممکن است کبودی خفیف یا لک بعد از مزونیدلینگ را تجربه کنند که می ‌تواند 5 تا 7 روز طول بکشد تا برطرف شود.

نکات:

  • تا 48 ساعت از انجام ورزش های شدید که باعث تعریق می شود و همچنین رفتن به جکوزی، سونا و حمام بخار خودداری کنید.
  • بعد از 24 ساعت فقط از لوازم آرایش معدنی استفاده کنید.
  • به پشت بخوابید و حین خوابیدن سرتان را بالاتر نگه دارید تا در صورت لزوم تورم یا درد را به حداقل برسانید.

روز 2 تا 5

ممکن است 3 تا 5 روز پس از درمان پوست شروع به پوسته ریزی کند. متوجه خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خواهید شد که به دلیل افزایش گردش سلول های پوست است. از کندن، خراشیدن یا اسکراب روی پوست درمان شده خودداری کنید!

اطلاعات مهم: باید اجازه دهید پوست قدیمی به طور طبیعی پوسته پوسته شود و همیشه آن را مرطوب نگه دارید. با متخصص پوست خود در مورد محصولاتی که باید استفاده کنید صحبت کنید.

روز 5 تا 7

زمانی که پوست شما دیگر تحریک نشود می توانید مصرف محصولات مراقبت از پوست معمولی خود را دوباره شروع کنید. اکثر بیماران ما طی ماه ‌های پس از آخرین درمان خود متوجه بهبود مداوم پوست می شوند.

برای دستیابی به بهترین نتایج: ما توصیه می ‌کنیم که درمان ‌های مزونیدلینگ را هر 4 تا 6 هفته یکبار تکرار کنید تا به بهترین نتایج دست یابید.

 

مراقبت بعد از مزونیدلینگ پوست در خانه

شستشوی صورت بعد از مزونیدلینگ

برای مراقبت بعد از مزونیدلینگ صورت در خانه اقدامات زیر توصیه می شود:

  • ناحیه تحت درمان باید با احتیاط درمان شود. با آن مهربان باشید! پوست خود را خراش ندهید و در محافظت از آن در برابر آفتاب کوشا باشید.
  • نباید پوسته ها را بکنید، خراش دهید یا اسکراب کنید (لایه برداری ملایم ممکن است بعد از 3 تا 5 روز مجاز باشد) زیرا ممکن است به پوست جدید آسیب برسانید و باعث ایجاد باکتری هایی شود که منجر به عفونت های پوستی می شود.
  • روز و شب به اندازه کافی از مرطوب کننده استفاده کنید. درمانگر پوست شما بهترین برنامه مراقبت از پوست را برای تکمیل این درمان و رفع نگرانی های شما توصیه می کند.
  • از محصولات ملایم و درجه پزشکی استفاده کنید.
  • تا زمانی که حساسیت به طور کامل از بین نرود، از این موارد اجتناب کنید: استفاده از لوازم آرایش روی نواحی تحت درمان، استفاده از لوسیون ها یا صابون های معطر، دئودورانت ها، مواد فعال (ویتامین A، AHA ها و غیره)، کرم ها یا ژل های ضد آکنه، اسفنج لوفا، شستشوی تهاجمی
  • همچنین از مصرف آب خیلی سرد یا گرم خودداری کنید.
  • امتناع از رفتن به استخرها و اسپا با مواد شیمیایی یا کلر و فعالیت هایی که باعث تعریق زیاد می شود.
  • از یک پاک کننده ملایم یا شستشوی صورت با آب ولرم برای تمیز کردن صورت تا 48 ساعت بعد از درمان استفاده کنید و سپس به آرامی خشک کنید. هنگام لمس ناحیه ای که سوزن زده شده است، همیشه از تمیز بودن دست های خود اطمینان حاصل کنید.
  • پس از جلسه مزونیدلینگ، ممکن است پوست خشک تر از حد معمول شود. هیالورونیک اسید یک ماده ایده آل برای آبرسانی و بازگرداندن پوست به تعادل کامل است. پزشک تان ممکن است یک محصول مراقبت خانگی مناسب را برای شما پس از مزونیدلینگ توصیه کند.
  • توصیه می شود که تا 12 ساعت بعد از درمان آرایش نکنید.
  • به مدت 2 تا 3 هفته پس از درمان از اسپری برنزه کننده یا کرم های برنزه کننده استفاده نکنید.
  • اگر ناحیه تحت درمان گرم است، می توان از کمپرس سرد یا کیسه یخ برای ایجاد احساس راحتی استفاده کرد. معمولاً این اقدام فقط در 12 ساعت اول پس از درمان مورد نیاز است.
  • پس از درمان که استفاده از کرم در ناحیه درمان ممکن است اثر تسکین دهنده داشته باشد. ناراحتی پس از درمان معمولاً حداقل است، اما اگر ناحیه بسیار دردناک است، مسکن خوراکی مانند پاراستامول یا ایبوپروفن، ممکن است کمک کننده باشد.
  • حداقل تا 14 روز پس از مزونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرمای بیش از حد در ناحیه تحت درمان به شدت خودداری کنید. ناحیه تحت درمان بیشتر مستعد آفتاب سوختگی و تغییرات رنگدانه ای (هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب) است. ناحیه مورد نظر را پوشیده نگه دارید و از ضد آفتاب با فاکتور محافظتی 50+ استفاده کنید.

 

درمان های بیشتر

چند روز بعد از مزونیدلینگ باید صورت را شست

درمان‌ های بعدی بر اساس توصیه پزشک تان انجام می ‌شوند و معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته فاصله دارند. برای یک دوره اولیه 3 جلسه درمان توصیه می شود.

نتایج پس از یک دوره درمان با تحریک مداوم کلاژن تا 8 ماه با بهبود رنگ، بافت و کیفیت پوست مشهود خواهد بود.

درمان اسکار یا آسیب های عمیق تر پوست به جلسات بیشتری (6 جلسه درمانی بیشتر) با توصیه به ویزیت های منظم نیاز دارد.

 

بهترین مرکز مزونیدلینگ در تهران

راه حل برای تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ

مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی مجرب و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد و دستگاه ها، افتخار دارد علیرغم درمان لیزر موهای زائد ، کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره، اطلاع از قیمت ها و همچنین اخذ نوبت از بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و تندرست باشید.

پژوهش و ترجمه: مینو زرفش

منابع: okanaganskincareyouthlab

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا