لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد ؟

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

لیفت صورت با نخ یکی از روش های جدید برای رفع افتادگی پوست است که توانسته در مدت نه چندان طولانی که در ایران باب شده، طرفداران زیادی پیدا کند. لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

پیش از معرفی لیفت با نخ، اصولا روش دیگری به جز جراحی وجود نداشت که به صورت مستقیم با هدف اصلی لیفت کردن صورت مورد استفاده قرار بگیرد. بلکه بیشتر روش های جوانسازی بودند که در کنار هدف اصلی خود، کار لیفت را هم انجام می دادند. اما با وجود تمام مزیت ها، لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد ؟

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد
لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

سوالات رایج در مورد لیفت صورت با نخ

خیلی ها هستند که نام لیفت صورت با نخ را شنیده اند، اما هنوز اطلاعات درستی از آن ندارند. بسیاری از مراجعین مرکز زیبایی ما در مورد لیفت صورت با نخ سوالات زیادی می پرسند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا با پزشک متخصص زیبایی مجموعه، مصاحبه کوتاهی داشته باشیم و رایج ترین سوالات پیرامون پروسیجر لیفت صورت با نخ را از ایشان بپرسیم.

در ادامه به صورت خلاصه و چکیده، به سوالات پیرامون لیفت صورت با نخ پاسخ خواهیم داد. مطمئنا این پاسخ ها کمک زیادی در درک عملکرد لیفت با نخ برای شما دارند. با ما همراه باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

لیفت صورت با نخ چگونه انجام می شود؟

در فرآیند لیفت نخ، پزشک متخصص نخ های مخصوص و جذب شونده ای را زیر پوست شما قرار می دهد تا از این طریق پوست شما را کمی بالا بکشد.

بگذارید ساده تر بگوییم. افتادگی پوست در نواحی مختلف بدن از اثر توقف ترشح ماده ای به نام کلاژن و ضعیف شدن عضلات نگهدارنده پوست اتفاق می افتد. هرچه سن شما بالاتر می رود، روند تولید کلاژن کم می شود تا جایی که معمولا از 30 تا 35 سالگی به بعد (برای افراد مختلف) دیگر به صورت مداوم در بدن ترشح نمی شود. از این سن به بعد ،کلاژن فقط برای ترمیم آسیب های پوستی ترشح می گردد.

با توقف ترشح این ماده جوانساز، شدت اثرگذاری عوامل محیطی از جمله جاذبه هم روی پوست بالاتر می رود و رفته رفته عضلات نگهدارنده پوست هم شل می شوند. به همین خاطر نمی توانند مانند گذشته پوست را صاف، بی چین و چروک و محکم نگه دارند.

در چنین شرایطی، نخ هایی که زیر پوست شما قرار می گیرند نقش همین عضلات را ایفا می کنند. بعد از اینکه این نخ ها زیر پوست جایگذاری می شوند، پزشک کمی آن ها را بالا کشیده و از این طریق بافت پوست شما را نیز لیفت می کند.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد
لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

کدام نواحی از بدن را می توان با نخ لیفت کرد؟

اصولا بیشتر موارد لیفت با نخ روی صورت انجام می پذیرند. تقریبا تمام نواحی صورت را هم می توان با نخ لیفت کرد. از پلک ها، گونه، چانه و بینی گرفته، تا پیشانی، ابرو، زیر گردن و غیره.

اما لیفت با نخ تنها مخصوص صورت نیستم شما می توانید هر ناحیه دیگری از بدن خود را که دچار افتادگی پوست شده را نیز با نخ لیفت کنید. از جمله دور بازوها، ران، باسن، شکم، سینه و غیره.

ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است؟

به موضوع اصلی رسیدیم. خیلی ها این سوال را از ما می پرسند که لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد ؟

دقت داشته باشید که لیفت صورت با نخ یک روش با اثرگذاری دائمی نبوده و اثرات موقت دارد. یعنی بعد از مدتی اثرات آن از بین می رود و پوست دوباره حالت افتاده پیدا می کند.

این به خاطر آن است که نخ های نگهدارنده پوست بافت طبیعی داشته و جذب شونده هستند. به همین خاطر بعد از مدتی جذب پوست می شوند و اثرشان از بین می رود. اما نکته اینجاست که پایداری اثر لیفت با نخ نسبت به روش های دیگری که در بازه های قیمتی نزدیک قرار دارند، بسیار بیشتر است. زمانی که صورت خود را برای رفع افتادگی پوست، با نخ لیفت می کنید، اثر آن بین یک تا یکسال و نیم روی پوست شما باقی می ماند.

بعد از آن دوباره باید پروسه را تکرار کنید و نخ های جدیدی را در ناحیه مورد نظر خود قرار دهید.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد
لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

عوارض لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت با نخ جزو درمان های نیمه تهاجمی است، چراکه تحت بی حسی موضعی انجام می شود. گرچه این فرآیند عوارض کمی دارد، اما احتمال وجود خطرات در آن هم هست. مانند همه پروسیجرهای زیبایی دیگر. از جمله عوارض لیفت با نخ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حساسیت بدن به مواد بی حس کننده
  • احتمال پس زدن نخ ها توسط بدن
  • احتمال حرکت کردن نخ ها زیر پوست
  • جای گذاری نامناسب نخ ها در عمق زیاد پوست
  • بازگشت چین و چروک
  • خونریزی
  • احتمال عفونت
  • احتمال مشخص شدن بافت نخ ها زیر پوست

به جز دو مورد اول، تمام عوارض دیگر به زمانی مربوط می شوند که به یک مرکز یا پزشک نامعتبر مراجعه کرده باشید. وگرنه اگر پزشک درمانگر حرفه ای باشد، شاهد هیچکدام از این عوارض نخواهید بود.

لیفت با نخ بهتر است یا تزریق چربی؟

تزریق چربی درمانی برای پر کردن چین و چروک های صورت است و اصولا باعث لیفت صورت نمی شود. اما لیفت با نخ از اساس برای لیفت کردن پوست صورت طراحی شده است. درست برعکس تزریق چربی، رفع چین و چروک ها اثر ثانویه لیفت با نخ است.

از طرف دیگر لیفت کردن صورت با نخ اثرگذاری طولانی مدت تری دارد و دوام آن حدود 3 تا 4 برابر تزریق چربی است. هرچند قیمت آن هم کمی بالاتر است.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد
لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

قیمت لیفت صورت با نخ چقدر است؟

برای تعیین قیمت لیفت صورت با نخ باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. از جمله اینکه قصد لیفت کدام ناحیه را دارید؟ قرار است از چند نخ برای لیفت استفاده شود؟ نوع و برند نخ ها چیست؟ و غیره. از این رو تا ملاقات با پزشک و بررسی شرایط شما نمی توان قیمت دقیقی برای لیفت با نخ اعلام کرد.

آیا لیفت با نخ درد دارد؟

این عمل بدون بیهوشی انجام می شود، اما همانطور که اشاره کردیم، در حین عمل از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد. به همین خاطر دردی را حس نخواهید کرد.

نخ ها چگونه زیر پوست قرار داده می شوند؟

نگران نباشید، قرار نیست جراحی روی صورت شما انجام بگیرد. بلکه پزشک متخصص با استفاده از سوزن های مخصوص و کشیدن همزمان آنها روی صورت، نخ ها را زیر پوست قرار می دهد.

چه تعداد نخ در این روش استفاده می شود؟

تعداد نخ های مورد نیاز شما برای لیفت ناحیه مورد نظر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت میانگین، برای لیفت هر ناحیه از صورت به 1 تا 3 نخ احتیاج است. اما شرایطی مانند میزان افتادگی، شرایط سنی و غیره بر روی تعیین تعداد نخ های مورد نیاز اثرگذارند.

لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد
لیفت صورت با نخ چقدر ماندگاری دارد

آیا لیفت صورت با نخ باعث رفع چین و چروک هم می شود؟

اصولا از آنجاییکه در پروسه لیفت با نخ آسیب های جزئی به بافت پوست وارد می شود، پوست برای ترمیم آن کلاژن تولید کرده و از این طریق باعث کمک به جوانسازی و رفع جای چین و چروک ها هم می شود. اما اگر می خواهید لیفت با نخ اثرگذاری بیشتری در جوانسازی صورت داشته باشد، باید از نخ های جدید و خارداری استفاده کنید که مدام با ملتهب کردن بسیار اندک پوست، باعث ترشح مداومتر کلاژن می شوند.

هرچند به صورت کلی، بالا کشیدن پوست به صورت خودکار باعث از بین رفتن چین و چروک های ریز می شود.

مزایای لیفت صورت با نخ

همانطور که اشاره کردیم، لیفت صورت با نخ یکی از جدیدترین روش ها برای رفع افتادگی پوست است که می تواند بافت صاف و محکم پوست صورت را به شما بازگرداند. اما علاوه بر رفع افتادگی صورت، لیفت با نخ مزیت های دیگری هم دارد که به صورت تیتروار به آنها اشاره می کنیم:

  • مشاهده نتیجه پروسیجر بلافاصله بعد از درمان
  • کمک به تولید کلاژن طبیعی زیر پوست صورت
  • قیمت و هزینه مناسب نسبت به سایر روش های زیبایی با اثرات مشابه
  • ماندگاری لیفت با نخ به نسب سختی و هزینه اش بسیار مناسب است
  • عوارض جانبی بسیار کم و محدود
  • کم درد
  • بدون نیاز به بیهوشی و بستری
  • درمان در یک جلسه
  • مناسب برای انواع پوست ها
  • بر جای نماندن جای زخم و اسکار روی پوست
  • مناسب برای پوست های حساس
لیفت با نخ
لیفت با نخ

بهترین مرکز لیفت صورت با نخ کجاست؟

مراکز زیادی هستند که خدمات لیفت با نخ را انجام می دهند. اما دقت داشته باشید که برای این کار حتما به یک مرکز زیبایی معتبر مراجعه کنید. آرایشگاه ها بدترین انتخاب برای لیفت صورت با نخ هستند.

مرکز زیبایی شمال تهران از جمله باسابقه ترین مراکز زیبایی در پایتخت است که با بهره مندی از حضور پزشکان متخصص، سال ها تجربه ارائه خدمات لیفت صورت با بهترین نخ ها را دارد.

آماده سازی برای لیفت صورت با نخ

چنانچه تصمیمتان برای لیفت کردن صورت با نخ قطعی است، باید قبل از شروع پروسیجر درمانی اقدامات اولیه و آماده سازی های لازم را انجام دهید. برای این منظور باید از دستورالعمل هایی که پزشک قبل از عمل به شما می دهد پیروی کنید. آماده سازی قبل از لیفت صورت با نخ، به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را از این پروسیجر بگیرید، در کوتاه ترین زمان ریکاوری شوید و البته شانس بروز عوارض جانبی را هم کاهش دهید. آماده سازی مناسب همچنین می تواند روی ماندگاری لیفت با نخ هم اثرگذار باشد.

به صورت کلی اقدامات اولیه جهت آماده سازی پوست صورت، پیش از لیفت با نخ عبارتند از:

  • خودداری از مصرف داروها، مکمل ها و مواد غذایی رقیق کننده خون حداقل به مدت دو هفته قبل از عمل
  • عدم استفاده از مشروبات الکلی حداقل به فاصله 3 تا 4 هفته قبل از عمل
  • چنانچه پوست صورت شما دچار عفونت شده یا به تازگی قصد انجام یک جراحی دندان پزشکی دارید، بهتر است پروسیجر لیفت با نخ را عقب بیندازید
ماندگاری لیفت با نخ
ماندگاری لیفت با نخ

مراقبت‌های لازم بعد از لیفت صورت با نخ

مهمتر از آماده سازی های پیش از لیفت صورت با نخ، مراقبت های بعد از آن است. مراقبت کافی و مناسب از پوست صورت بعد از پروسیجر، نه تنها شانس بروز عوارض جانبی را کاهش می دهد، بلکه در کنار کمک به گرفتن بهترین نتیجه، ماندگاری لیفت با نخ را هم افزایش می دهد. پزشک درمانگر مراقبت های لازم را به شما گوشزد می کند، اما به صورت کلی این دستورالعمل های عبارتند از:

  • استفاده از کمپرس یخ در اطراف ناحیه تحت درمان برای به حداقل رساندن کبودی و تورم صورت. به یاد داشته باشید که کمپرس یخ نباید مستقیما روی نخ های کار گذاشته شده زیر پوست قرار بگیرد.
  • به صورت کلی بهتر است به مدت چند روز روی صورت خود نخوابید تا فشاری به نخ های زیر پوست وارد نشود. وارد آمدن فشار به نخ می تواند موجب چروک افتادن آنها زیر پوست یا جابجا شدن آنها گردد. از این رو بهتر است حداقل چند روز به پشت و به شکل طاق باز بخوابید.
  • تا حداقل 24 ساعت از لمس کردن صورت و شستن آن خودداری نمایید. کار پاکسازی پوست حتما باید توسط پزشک، بعد از زمان تعیین شده انجام گیرد.
  • خودداری از ماساژ صورت به مدت 3 تا 4 هفته. ماساژ دادن صورت در این بازه زمانی می تواند منجر به پاره شدن نخ های زیر پوستی شود.
  • خودداری از انجام ورزش های سنگین به مدت 1 تا 2 هفته. به یاد داشته باشید که تا حدود یک ماه نباید هیچگونه فشاری به عضلات صورت شما وارد شود.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالعات تخصصی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا