آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود؟

رابطه لیزر موهای زائد و سرطان

لیزر موهای زائد می تواند راهی عالی برای خلاص شدن از شر موهای زائد برای همیشه باشد، اما اگر اطلاعات زیادی در مورد لیزر ندارید، ممکن است نگران خطرات احتمالی سلامتی خود باشید. یک سوال که بسیاری از افراد در مورد لیزر موهای زائد دارند این است که آیا ممکن است لیزر موهای زائد باعث سرطان شود یا خیر. در ادامه به بررسی عوارض لیزر موهای زائد و سرطان پرداخته ایم.


لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد و سرطان نی نی سایت

برای درک خطرات بالقوه لیزر موهای زائد، ارزش آن را دارد که لحظه ای وقت بگذارید تا با نحوه عملکرد آن آشنا شوید. لیزر، پرتویی از نور است که همگی در یک جهت متمرکز شده است. لیزرهایی که برای درمان موهای زائد استفاده می ‌شوند از طول موج ‌های خاصی از نور، و از محدوده مرئی یا مادون قرمز تشکیل شده‌ اند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

اگر بخاطر هزینه لیزر موهای زائد هنوز ژلیت به دستی این مقاله رو بخون!

لیزر رنگدانه (پیگمنت) داخل مو را گرم می کند تا فولیکول را از بین ببرد. هنگامی که فولیکول از بین رفت، مو دیگر نمی تواند دوباره رشد کند. لیزر موهای زائد فولیکول های مو را هدف قرار می دهد، بنابراین به عمق پوست نفوذ نمی کند و هیچ تاثیری روی پوست اطراف ندارد.


لیزر موهای زائد و سرطان پوست

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود نی نی سایت

یکی از نگرانی هایی که ممکن است در مورد لیزر درمانی داشته باشید این است که آیا این نوع نور می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد یا خیر. سرطان پوست با قرار گرفتن در معرض انواع خاصی از نور در محدوده UV مرتبط است. ما در معرض اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و برخی منابع نور مصنوعی مانند تخت ‌های برنزه هستیم. این یک طول موج با انرژی بالا است که فراتر از محدوده دید انسان است.

نور فرابنفش آنقدر قدرتمند است که می تواند به مواد ژنتیکی داخل سلول های ما آسیب برساند. اگر قسمت اشتباهی از DNA آسیب ببیند، می تواند منجر به سرطانی شدن سلول های پوست شود. معمولاً سالها قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا سایر انواع اشعه ماوراء بنفش سبب رخ دادن این اتفاق می شود. همین نوع آسیب نیز مسئول بسیاری از علائم پیری مانند چین و چروک است.

اگرچه در لیزر موهای زائد از انرژی نور استفاده می شود، اما هیچ گونه نور UV را شامل نمی شود. طول موج هایی که برای هدف قرار دادن فولیکول های مو استفاده می شوند، طول موج بیشتر و انرژی کمتری دارند. هیچ خطری وجود ندارد که آنها به مواد ژنتیکی سلول های شما آسیب برسانند، بنابراین لیزر موهای زائد خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی دهد.


آیا رابطه ای بین لیزر موهای زائد و سرطان های دیگر وجود دارد؟

عوارض لیزر موهای زائد واژن

از آنجایی که لیزرهایی که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شوند حاوی هیچ گونه نور UV نیستند، نمی توانند باعث سرطان پوست شوند. با این حال، ممکن است همچنان نگران باشید که این درمان ممکن است شما را در معرض خطر سایر اشکال سرطان قرار دهد.

لیزر موهای زائد زمانی بسیار ایمن است که توسط یک اپراتور مجرب در یک مرکز معتبر لیزر انجام شود. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر درمانی می تواند خطر ابتلا به هر نوع سرطان یا هر بیماری دیگری را افزایش دهد وجود ندارد. ما سال هاست که از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنیم، بنابراین می دانیم که هیچ اثر طولانی مدتی برای بیماران ما ندارد.


آشنایی با خطرات مرتبط و عوارض لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل

هیچ کس نمی خواهد با موهایی که در جایی که شما نمی خواهید ظاهر می شوند کنار بیاید. این می تواند هر موی زائدی باشد، از موهای تیره چانه گرفته تا موی دور نوک سینه در زنان (و در برخی از مردان). اگر نمی خواهید بقیه عمر خود را صرف اصلاح، نگرانی و اصلاح مجدد کنید، لیزر موهای زائد ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

بسیاری از مردم نمی دانند لیزر موهای زائد چگونه کار می کند، و این منجر به گمانه زنی های زیادی در مورد خطرات مرتبط با آن می شود.

لیزر موهای زائد یک جادو نیست، بلکه علم استفاده از پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن فولیکول های مو است. این می تواند مناطق بسیار خاصی را هدف قرار دهد و منجر به حذف دائمی موهای زائد در مناطقی شود که نیازی به آن نیست. یک ناحیه کوچکتر مانند بالای لب شما ممکن است فقط چند دقیقه طول بکشد، در حالی که مناطق بزرگتر مانند پاهای تان ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. معمولا بین 5 تا 7 جلسه برای از بین بردن کامل این ناحیه از موها طول می کشد، اما بسیاری از مشتریان معتقدند که ارزش وقت گذاشتن را دارد.

درست مانند هر عمل زیبایی دیگر، خطرات خاصی در خصوص لیزر موهای زائد نیز وجود دارد. در حالی که ثابت شده است که لیزر موهای زائد باعث سرطان نمی شود، اما می تواند باعث ایجاد شرایط خفیف تری مانند موارد زیر شود:

تحریک پوست

کبره بستن پوست

تغییر رنگ موقت

این عوارض نادر و موقتی هستند.

نور پر انرژی مانند اشعه ماوراء بنفش (UV) و اشعه ایکس پرتوهای یونیزان هستند. این نور مسئول آسیب رساندن به سلول ها و منجر به سرطان است. در حالی که لیزر موهای زائد از نور کم انرژی و غیر یونیزان استفاده می کند. به همین دلیل است که تاکید داریم لیزر موهای زائد به عنوان یک روش زیبایی ایمن است که باعث سرطان نمی شود. بسیار مهم است که بدانید هر درمانی که شامل لیزر است باید توسط یک متخصص انجام شود. هرگز هیچ یک از این روش ها را در خانه یا مکانی مانند سالن های زیبایی انجام ندهید.


آیا لیزر موهای زائد برای شما مناسب است؟

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در اصفهان
لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

بسیاری از مراجعین ما همه روش ها را برای رهایی از رشد موهای زائد امتحان کرده اند. مواردی وجود دارد که مو می تواند خجالت آور و ناخوشایند باشد. اگر احساس می کنید گزینه‌ های موجود برای آنها تمام شده است، لیزر موهای زائد می ‌تواند یک معجزه برای شما باشد. این روش اعتماد به نفس راب ه شما باز می گرداند.

انجام لیزر موهای زائد یک تصمیم شخصی است با این حال بهتر است پس از مشاوره دقیق با متخصص باتجربه لیزر گرفته شود.

برای مشاوره لیزر لطفا کلیک کنید.


بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

لیزر روش دائمی است؟
بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

مرکز زیبایی برکه با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی مجرب و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد و دستگاه ها، افتخار دارد علیرغم درمان لیزر موهای زائد ، کلیه خدمات زیبایی، پوست و مو را به شما عزیزان ارائه کند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره، اطلاع از قیمت ها و همچنین اخذ نوبت از بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


شاد و تندرست باشید.

پژوهش و ترجمه: مینو زرفش

منابع: yorklasermedspadermadoc

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا