رشد موهای زائد به علت تغییرات هورمونی | آیا لیزر موهای زائد مؤثر است؟

رشد موهای زائد به علت تغییرات هورمونی | آیا لیزر موهای زائد مؤثر است؟

رشد موهای زائد به علت تغییرات هورمونی | آیا لیزر موهای زائد مؤثر است؟

رشد موهای زائد بیش از حد صورت یا هیرسوتیسم وضعیتی است که بعضی از خانم ها به آن مبتلا هستند.  در حالی که رشد بیش از حد موهای زائد می تواند به دلایل ژنتیکی و یا حتی ناشی از دارو باشد ، ترشح بیش از حد هورمون های مردانه باعث رشد موهای زائد در زنان می شود.

همه ما می دانیم که در حال حاضر بهترین گزینه برای از بین بردن موهای تیره در مناطق مختلف بدن و یا صورت لیزر موهای زائد است.  اما آیا لیزر برای رفع موهایی که به علت هورمون ها رشد می کنند هم مؤثر است؟

 

هورمون ها و رشد مو: لیزر موهای زائد ممکن است کار نکند

اگر رشد موهای زائد به دلایل هورمونی باشد ، لیزر موهای زائد ممکن است کار نکند.  زنانی که صورت شان بیش از حد مو دارد ، و می خواهند لیزر درمانی انجام دهند ، اول باید به دنبال علت زمینه ای رشد بیش از حد موهای خود باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

اگر عدم تعادل هورمونی وجود داشته باشد ، اگر رشد موها ناگهانی باشد ، اگر مشکلاتی مانند آکنه و چاقی وجود داشته باشد ، یا اگر سابقه خانوادگی برای هیرسوتیسم وجود نداشته باشد ، پیگیری درمان و بررسی و معاینات پزشکی مهم است.

در برخی از بانوان که دچارعدم تعادل هورمونی هستند ، درمان با لیزر می تواند باعث افزایش رشد موها شود.  یا درمان های لیزری ممکن است موهای موجود را از بین ببرند ، اما هورمون های بیش از حد مردانه به سرعت رشد دوباره موها را تحریک می کند.

خبر خوب این است که عدم تعادل هورمونی با دارو و یا در بعضی موارد جراحی قابل درمان است.  

 

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی من

لیزر موهای زائد و مشکلات هورمونی من

وقتی به همکارانم گفتم که به یک مرکز لیزر درمانی برای لیزر موهای زائدم می روم و اولین جلسه لیزر برای موهای صورت و چانه ام بوده ، همه شان تعجب کردند و گفتند ولی موهای تو بلوند است.  بله ،  من به طور طبیعی بلوند هستم.  اما بلوندی که به خاکستری می زند. و موهای ابروهای من کاملاً تیره  هستند.   همینطور موهایی که تازگی ها روی چانه ام درآمده هم تیره و ضخیم هستند.

دور اول لیزر موهای زائد موفقیت آمیز به نظر می رسید ، و جلسه دوم هم همینطور ، اما بعد متوجه شدم که در عرض کمتر از یک ماه موها دوباره به ضخامت طبیعی خود رشد کرده است. من با متخصص پوست مشورت کردم و از او پرسیدم چرا لیزر دیگر تأثیری روی موهای من ندارد و به علاوه موها اصلاً نازک تر نشده اند؟ او به من توصیه کرد یک آزمایش خون بگیرم تا اطمینان حاصل شود که سطح هورمون های من طبیعی است.

اگر زنان موهای تیره در مناطقی دارند که به طور معمول مردان در آن مناطق مو دارند ، مثل  لب ، چانه ، گردن ، شکم و سینه ، ممکن است اختلالات هورمونی وجود داشته باشد. برای من هم همین مورد پیش آمده بود.

در برخی موارد ممکن است تستوسترون بیش از حد ترشح بشود.  اما برخی زنان ممکن است فقط حساسیت بیشتری نسبت به موهای خود داشته باشند که در نتیجه سطح طبیعی هورمون ها است.

 

علل هورمونی رشد بیش از حد موهای زائد

رشد بیش از حد موهای زائد می تواند علل متعددی داشته باشد.   از جمله :

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) : سندرم تخمدان پلی کیستیک یک علت شایع در رشد موهای ناخواسته است. علائم دیگر سندرم تخمدان پلی کیستیک عبارتند از آکنه ، دوره های قاعدگی نامنظم ، مشکل کاهش وزن و دیابت.  سونوگرافی لگن کیست ها را در تخمدان نشان می دهد.
  • تومور یا بیماری های غده فوق کلیوی : غده فوق کلیوی باعث ایجاد DHEAS می شود که یک نوع هورمون آندروژن و یا مردانه است و همچنین هورمون های دیگر می شود. بیماری های غده فوق کلیوی که باعث افزایش رشد مو می شوند شامل سندرم کوشینگ و هیپرپلازی مادرزادی آدرنال می باشد.
  • داروها : کورتیزون خوراکی ، فنیتوین ، مینوکسیدیل و تستوسترون داروهایی هستند که باعث افزایش رشد مو می شوند.
  • سابقه خانوادگی : رشد بیش از حد مو در زنان می تواند ژنتیکی باشد و با ترشح بیش از حد هورمون مردانه ارتباط نداشته باشد. علت دقیق آن ناشناخته است.
  • بعد از یائسگی : زنان پس از یائسگی دارای کاهش نسبی در استروژن و افزایش تستوسترون می شوند. این ممکن است موجب افزایش متوسط ​​موهای تیره صورت شود.

سایر نشانه های عدم تعادل هورمونی عبارتند از قاعدگی های نامنظم و آکنه و جوش ، نوسانات خلقی و خستگی بیش از حد.

 

ارزیابی هورمون ها و رشد مو

با توجه به علائم و نتیجه معاینات ، پزشک آزمایشات و رادیولوژی که می تواند علت دقیق را تعیین کند برای شما تجویز می کند.  برخی از آزمایشات خون که ممکن است انجام شود عبارتند از:

  • تستوسترون سرم ،
  • DHEAS ،
  • 17 هیدروکسی پروژسترون ،
  • آزمون تحریک ACTH

اگر پزشک مشکوک به سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS باشد ، ممکن است سونوگرافی لگن انجام شود. سایر موارد رادیولوژی مانند CT یا MRI ممکن است در صورت وجود مشکوک بودن پزشک به تومور آدرنال انجام شود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

درمان مشکلات هورمونی

درمان مشکلات هورمونی
درمان مشکلات هورمونی

سندرم تخمدان پلی کیستیک  PCOS : داروهای متعددی وجود دارد که از رشد بیش از حد موها جلوگیری می کند.  قرص های ضد بارداری خوراکی برای زنان تجویز می شود تا تولید تستوسترون توسط تخمدان را سرکوب کند.  داروی  Spironolactone اغلب با قرص های ضد بارداری برای سرکوب DHEAS یا تستوسترون آدرنال تجویز می شود.

برای بیماران مبتلا به دیابت یا پیش دیابت ، برای کنترل انسولین بیش از حد ، از متفورمین استفاده می شود. هنگامی که مشکلات هورمونی درمان می شوند ، بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک  PCOS  می توانند با موفقیت موهای زائد خود را با لیزر از بین ببرند.

هیرسوتیسم با هورمون های طبیعی : قرص های ضد بارداری خوراکی و یا اسپرینولاکتون ممکن است در کاهش میزان رشد موی صورت یا بدن مفید باشد. استفاده از قرص های ضد بارداری خوراکی می تواند باعث شود که پس از لیزر موهای زائد ، رشد موها کاهش پیدا کند.

موی صورت پس از یائسگی : جایگزینی هورمون با دوز پایین ، چه به صورت خوراکی و چه به صورت  موضعی ممکن است باعث کاهش رشد موهای صورت شود.

برای اطلاعات بیشتر در باره هیرسوتیسم این مقاله را بخوانید

 

لیزر موهای زائد ، هورمون ها و رشد مو  

لیزر موهای زائد ، هورمون ها و رشد مو
لیزر موهای زائد ، هورمون ها و رشد مو

لیزر موهای زائد برای زنانی که با عدم تعادل هورمونی درگیر هستند ، به خوبی جواب نمی دهد.  و نتایج درمان موقتی است.  مگر اینکه رشد موهای شما به صورت اساسی درمان شود. هنگامی که عدم تعادل هورمونی درمان می شود ، درمان های حذف موهای زائد با لیزر شروع می شود و نتایج عالی به دست می آید.

هنگام انتخاب مرکز لیزر موهای زائد ، یک مرکز معتبر را انتخاب کنید که از درمان افراد با اختلالات هورمونی به اندازه کافی آگاه باشند!

مرکز لیزر و زیبایی برکه با متخصصین مجرب و با سابقه آماده ارائه خدمات در زمینه لیزر موهای زائد با مدرن ترین دستگاه لیزر و درمان های زیبایی از جمله لیپوساکشن و ماموپلاستی می باشد.  برای مشاوره و گرفتن وقت برای لیزر موهای زائد و عمل های زیبایی سینه و هموروئید و سایر درمان های زیبایی با مرکز لیزر و زیبایی برکه تماس بگیرید. 

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا