دلایل و راه های درمان گلوله شدن ژل بعد از تزریق

 بهترین راهکار درمان گلوله شدن ژل بعد از تزریق

علل و درمان گلوله شدن ژل

تزریق ژل یکی از رایج‌ترین درمان‌های زیبایی برای رفع چین و چروک و جبران حجم از دست رفته در قسمت‌های مختلف صورت و بدن، بدلیل افزایش سن یا عدم مراقبت از پوست است. تزریق فیلر نیز مانند دیگر عمل‌های زیبایی، ممکن است برخی عوارض و خطراتی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از انجام تزریق ژل حتما درباره‌ عوارض و مشکلات تزریق ژل آگاهی لازم را پیدا کنید تا بتوانید از بروز آن‌ها جلوگیری کنید و درمان بدون خطری را داشته باشید.
گلوله شدن ژل یکی از عوارض تزریق ژل است که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. اما علت گلوله شدن ژل چیست و چگونه می‌توان از دچار شدن به این عارضه جلوگیری کرد؟ با ما همراه باشید تا با خواندن این مقاله همه چیز را درباره این موضوع بدانید.

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

در تزریق فیلر، از ژل‌ها با برندهای مختلف استفاده می‌شود. این ژل‌ها اغلب از مواد طبیعی مانند هیالورونیک اسید ساخته می شوند.
هر یک از این ژل‌ها با توجه به مواد سازنده موجود در خود، تاثیرات متفاوتی بر روی پوست می‌گذارند. به همین دلیل معمولا از هر نوع ژل پرکننده برای درمان یک ناحیه از بدن استفاده می‌شود.
در ابتدا پزشک متخصص زیبایی، ماده بی‌حسی را در ناحیه تحت درمان تزریق می‌کند. سپس ژل را به مقدار مورد نیاز، تزریق می‌کند. تعیین مقدار فیلر برای تزریق، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به این دلیل که اگر ژل کمتر از مقدار مورد نیاز تزریق شود، ممکن است شما به نتیجه دلخواه خود نرسید و اگر مقدار ژل از مقدار مورد نیاز بیشتر باشد، ممکن است شما با مشکلاتی مانند گلوله شدن ژل مواجه شوید. بهتر است به این نکته توجه کنید که این مشکل، خود را ۱ ماه بعد از تزریق ژل نمایان می‌کند و گلوله‌های ایجاد شده از تورم و کبودی بعد از تزریق ژل عادی است و کم کم فروکش می‌کند.

علل گلوله شدن ژل بعد از تزریق

علل گلوله شدن ژل

برخی از رایج ترین علل گلوله شدن ژل:

  • تزریق مقدار نادرست و بیش از حد فیلر‌ها

در صورتی که مقدار ژل بیش از حد نیاز باشد، ممکن است در زیر پوست بعد از مدتی گلوله گلوله شود، شروع به حرکت کند و به بافت و قسمت‌های اطراف ناحیه تحت درمان برود. همانطور که می‌دانید ژل‌ها، علاوه بر خاصیت پرکنندگی، تاثیرات دیگری هم بر روی پوست و سلول‌های بدن می‌گذارند. بنابراین با حرکت مواد تزریق شده، ژل‌ها ممکن است باعث تاثیر‌گذاری و آسیب به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان شوند و ممکن است باعث ایجاد مشکلات غیر قابل درمان مانند نابینایی شود. برخی از مشکلات حاصل از تزریق بیش از حد ژل عبارتند از:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

  1. عفونت‌های بافتی
  2. آسیب به عروق خونی
  3. مرگ بافت به دلیل مسدود شدن جریان خون
  4. گرانولوم که نوعی واکنش التهابی به پرکننده است.
  5. مسدود شدن رگ‌های خونی و در نتیجه بروز مشکلاتی همانند سکته قلبی
  6. نشت فیلر از محل تزریق به اطراف آن که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد.
  7. نابینایی که با تزریق ژل به شریان ایجاد می‌شود و جریان خون به چشم را مسدود می‌کند.

نکته: پیش از تزریق کردن ژل به لب‌ها، در جلسه مشاوره پزشک وظیفه دارد که با توجه به مدل مورد نظر شما و حالت قبلی لب‌هایتان، مقدار ژل مورد نیاز را برای رسیدن به هدف مشخص کند. اگر مقدار ژل تزریقی از نیاز شما بیشتر باشد؛ حالت گلوله در لب‌ها پیدا می‌کند و نمی‌توانید نتیجه دلخواه خود را از این عمل بگیرید.

  • انتخاب پزشک بی تجربه و مرکز غیر معتبر

اصلی‌ترین دلیل گلوله شدن ژل در لب، نداشتن مهارت کافی در تزریق است. پزشکی که قرار است تزریق ژل برای شما انجام دهد؛ باید از مهارت کافی برای انجام این کار برخوردار باشد؛ در غیر این صورت ژل به صورت یکنواخت در لب‌ها پخش نمی‌شود و برخی از قسمت‌ها سفت شده و حالت گلوله‌ای پیدا می‌کند.
در واقع اگر شما متخصصی را انتخاب کنید که باتجربه و حرفه‌ای باشد می‌داند که چه میزان ژل برای تزریق ناحیه مورد نظر مناسب است؛ در این صورت می‌توانید از گلوله شدن ژل جلوگیری کنید.

توصیه مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی به شما این است که برای بدست آوردن زیبایی، فریب کلینیک‌های ارزان قیمت و بی‌نام و نشان را نخورید و برای زیبایی خود هزینه کنید تا علاوه بر زیبایی، سلامتی خود را نیز حفظ نمائید. در صورتی که کوچکترین اشتباهی در کار رخ بدهد و یا از ژل‌های بی‌کیفیت استفاده شود ممکن است حتی عضله‌های صورت به طور کلی فلج شوند و زیبایی شما را برای همیشه از بین ببرد. انتخاب کلینیک زیبایی معتبر یکی از مهم‌ترین وظایف شما قبل از شروع درمان می‌باشد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل

گلوله شدن ژل بعد از تزریق، می‌تواند به دلیل عدم رعایت نکات مهم توسط خود فرد ایجاد شود. داشتن آمادگی لازم قبل از تزریق ژل و رعایت نکات قبل و بعد از انجام درمان زیبایی، از مهم‌ترین مواردی هستند که به کاهش عوارض و خطرات تزریق ژل کمک می‌کنند. در صورتی که شما آمادگی لازم برای تزریق را نداشته باشید و قبل و بعد از آن نکات مراقبتی تزریق فیلر را رعایت نکنید، ممکن است بعد از انجام تزریق ژل با برخی از عوارض و خطرات آن مواجه شوید. حتی در برخی موارد هم می‌تواند به تشدید عوارض موقتی مانند کبودی و تورم که معمولا بعد از تزریق اکثر ژل‌های پوستی مشاهده می‌شود، منجر شوند.
برای مثال ممکن است شما دارویی را مصرف نمایید که برای تزریق ژل مناسب نیست. در این صورت باید حدود ۲ تا ۳ هفته صبر کنید تا بدن شما آماده‌ دریافت ژل باشد.

بنابراین علاوه بر کیفیت ژل و مهارت پزشک که تا حد زیادی می‌تواند از گلوله شدن ژل  جلوگیری کند؛ خود شما هم تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به نتیجه دلخواه دارید. باید تمامی دستورات پزشک را پس از تزریق ژل رعایت کنید؛ هرگز نباید به محل تزریق فشاری وارد کنید یا اینکه با خوردن غذاهای سفت، باعث جا به جا شدن ژل شوید.

  • استفاده از ژل بی‌کیفیت

 قبل از اینکه برای تزریق ژل به یک کلینیک مراجعه کنید؛ بهتر است که برندهای معتبر ژل را بشناسید. در صورت استفاده از یک برند غیر معتبر یا ناشناخته، ممکن است که ژل، کیفیت کافی برای حالت دادن به لب‌های شما را نداشته باشد و در مجاورت آب یا دیگر مواد موجود در لب‌ها، به شکل گلوله دربیاید.

حساسیت به ژل

  • حساسیت به ژل 

در برخی موارد با وجود مراجعه به یک کلینیک معتبر و رعایت مراقبت‌های پس از تزریق ژل؛ باز هم ممکن است که ژل در محل تزریق سفت شود. اصلی‌ترین دلیل این موضوع حساسیت به مواد ژل است. این حساسیت خود را به شکل سفت شدن ناحیه تزریق نشان می‌دهد. در این صورت باید بلافاصله برای تخلیه ژل یا درمان با دارو، به پزشک خودتان مراجعه کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که تمامی ورم‌ها و کبودی‌ها و گلوله شدن ژل باید در عرض ۱ ماه به طور کامل فروکش کنند و هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند. در صورتی که ۱ ماه از درمان گذشته و احساس می‌کنید که در جای تزریق ژل سفت شدگی و یا کبودی و ورم وجود دارد باید موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید و در صورت نیاز به مطب یا کلینیک زیبایی مربوطه مراجعه نمائید.

خطرات گلوله شدن ژل در لب‌ها 

به هر دلیلی که ژل گلوله شود؛ می‌تواند بر روی بافت‌های اطراف خود تاثیر منفی بگذارد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به سلامتی شما وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که خیلی سریع برای درمان این عارضه مراجعه کنید؛ در غیر این صورت باید منتظر یکی از اتفاقات زیر باشید:

  • عفونت
  • التهاب و گرانولوم
  • وارد شدن آسیب به عروق خونی
  • مسدود شدن جریان خون و مرگ بافت
  • تاثیرگذاری فیلر بر روی بافت اطراف
  • مسدود شدن جریان خون به چشم و نابینایی

درمان گلوله شدن ژل

درمان گلوله شدن ژل

  1. استفاده از کمپرس یخ
  2. ماساژ درمانی برای پخش شدن ژل
  3. و در نهایت تخلیه ژل

راهکار‌های پیشگیری از گلوله شدن ژل در دوره نقاهت

  1. به صورت نرم و آرام بر روی محل تزریق فیلر، کمپرس یخ قرار دهید.
  2. توده‌ ایجاد شده را به هیچ عنوان محکم فشار ندهید و یا لمس نکنید زیرا این کار باعث می‌شود توده حساس شود.
  3. بعد از تزریق فیلر، ناحیه تحت درمان زیبایی را لمس نکنید.
  4. به لب‌های خود هیچ فشاری وارد نکنید.
  5. تا چند ساعت پس از تزریق ژل، دراز نکشید. به علاوه به مدت یک هفته در زمان استراحت و خواب، سر را بالاتر از بدن قرار دهید. به این ترتیب ژل فرصت سازگار شدن با بدن شما را پیدا می‌کند و می‌تواند نتیجه خوبی را به جای بگذارد.
  6.  حداقل به مدت یک هفته به محیط‌های گرم نروید.
  7. به ناحیه مورد نظر فشاری وارد نکرده و آن را مالش ندهید.
  8. بعد از انجام filler injection ،منطقه تحت درمان را نشویید.
  9. از نوشیدن مشروبات الکلی به مدت ۲۴ ساعت قبل و بعد از تزریق ژل خودداری کنید.
  10. به مدت ۱۴ روز بعد از انجام تزریق ژل، از هر نوع اصلاح صورت، میکرودرم یا ماساژ پرهیز کنید.
  11. بلافاصله پس از درمان زیبایی خود اقدام به آرایش نکنید و از مواد آرایشی مضر و دارای مواد شیمیایی، برای آرایش کردن آن‌ها استفاده نکنید.

راههای پیشگیری از گلوله شدن ژل

چگونه می‌توان از گلوله شدن ژل لب جلوگیری کرد؟

نخستین اقدامی که باید برای جلوگیری از گلوله شدن ژل در لب‌ها انجام بدهید؛ این است که زمان کافی را صرف کرده و یک پزشک ماهر را انتخاب کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که مقدار مورد نیاز ژل به درستی محاسبه می‌شود و تزریق هم با مهارت کافی انجام خواهد شد. برای انتخاب یک پزشک خوب باید یک کلینیک معتبر پیدا کنید که مطمئن شوید همه خدمات خود را توسط پزشکان متخصص ارائه می‌دهد. به علاوه می‌توانید با متقاضیان قبلی که این عمل را در کلینیک انجام داده‌اند؛ مشورت کنید تا به شما اطمینان دهند که به جای درستی مراجعه کرده‌اید. علاوه بر این باید مراقبت‌های پس از تزریق را کاملا رعایت کنید.

از کجا بفهمیم که ژل لب گلوله شده است؟

ممکن است در حین صحبت کردن یا غذا خوردن، متوجه وجود توده در لب‌های خود شوید. حتی ممکن است وقتی رو به روی آینه ایستاده‌اید، حالت غیر طبیعی لب‌هایتان باعث شود که حس کنید به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. در این صورت متوجه خواهید شد که ژل گلوله شده و باید برای درمان آن کاری انجام دهید.

انواع توده‌ بعد از تزریق ژل لب

دو نوع توده ممکن است در لب‌ها ایجاد شود:

1. در صورتی که توده به دلیل ته‌نشین شدن ژل باشد؛ حالت نرمی خواهد داشت. در این صورت می‌توان با استفاده از یک ماساژ ساده و تخصصی که باید توسط پزشک انجام گیرد این توده را برطرف کرد.
2. در صورتی که به ژل حساسیت یا آلرژی داشته باشید؛ این توده حالت سفتی خواهد داشت که با مراجعه به پزشک و تجویز یک سری داروهای خاص مثل استروئید، توده به راحتی از بین می‌رود.
ناگفته نماند که در صورت عدم رفع این توده باید دوباره با پزشک خود در ارتباط باشید تا این مشکل با ماساژ و یا داروی دیگری رفع شود.

گلوله شدن ژل لب نی نی سایت

در صورت مشاهده توده بر روی لب‌ها چکار کنیم؟

یکی از عوارض رایجی که پس از تزریق ژل ایجاد می شود؛ تورم است.

بنابراین اگر احساس کردید که حجم لب‌هایتان به صورت غیر عادی زیاد شده است، باید مطمئن شوید که مطمئن شوید که این توده تورم نیست و ژل سفت و گلوله شده می‌باشد. برای اطمینان از این مورد هرگز نباید لب‌ها را لمس کرده یا فشار دهید تا توده را بررسی کنید. بلکه باید با پزشک خود مشورت کنید تا از سفت و گلوله شدن ژل مطمئن شوید.
پس از اطمینان از این مورد، باید بر روی لب‌هایتان کمپرس یخ قرار دهید و داروهای تجویز شده را مصرف کنید. در این صورت پس از گذشت حدود دو هفته، توده برطرف خواهد شد.
در صورتی که تا ۲ هفته این گلوله رفع نشد باید دوباره به پزشک مراجعه کنید تا از روش‌های دیگری برای درمان استفاده کند.

هزینه تزریق ژل

برای اطلاع از هزینه تزریق ژل می توانید با مشاورین مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید و همچنین از طریق پیام رسان اینستاگرام
(laser.shariati@) تمامی سوالات خود در رابطه با تزریق ژل و سایر خدمات زیبایی را با ما در میان بگذارید.

بهترین مرکز تزریق ژل

تزریق ژل لب با خیالی آسوده در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی

مرکز زیبایی شریعتی یکی از مراکز معتبر زیبایی در تهران است. در این مرکز کلیه خدمات توسط یک گروه پزشکی بسیار حرفه‌ای، با بهترین قیمت به شما ارائه می‌شود. به علاوه محیط انجام تزریق‌ها یا عمل‌ها کاملا استریل است تا هیچ مشکلی از نظر انتقال بیماری یا عفونت برای شما پیش نیاید.
ژل‌هایی که برای تزریق در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی استفاده می‌شوند از بهترین شرکت‌های تولید کننده ژل تهیه می‌شوند.

تماس با ما را فراموش نکنید تا از کلیه خدمات زیبایی در این مرکز بهره لازم را ببرید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا