جوانسازی دور چشم با فیس آپ؟!

جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم چیست؟

حتی اگر تمام صورت خودتان را عمل های زیبایی انجام دهید، در صورتی که چین و چروک های اطراف چشمتان زیاد باشد، احتمالا به زیبایی مورد نظرتان دست پیدا نمی کنید.

سلام دوستان عزیز لیزر دیسکانت!

در این مقاله می خواهیم به سراغ معرفی چند روش عالی برای جوانسازی دور چشم برویم. مرکز زیبایی شریعتی به عنوان یکی از بهترین و برترین مراکز زیبایی پایتخت، از پزشک زیبایی خود در مورد بهترین روش های جوانسازی دور چشم سوال کرده است و ادامه ی این مقاله به بررسی آن ها می پردازد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع دارید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید:

بهترین روش جوانسازی دور چشم چیست؟

اگر به طور اتفاقی و رندوم با یکی از مراکز زیبایی تماس بگیرید و سوال کنید که برای جوانسازی دور چشم چه خدماتی ارائه می کنند، احتمالا چندین و چند راهکار پیش پایتان خواهند گذاشت. اما کدام یک از این روش ها برایتان بهتر است؟

در ادامه به معرفی چند تا از روش های معمول و رایج برای جوانسازی دور چشم اشاره می کنیم

جوانسازی دور چشم
جوانسازی دور چشم

جوانسازی دور چشم با دستگاه فیس آپ

یکی از اصلی ترین کارکردهای دستگاه فیس آپ، جوانسازی دور چشم است. این دستگاه را حتما می شناسید چرا که در سال های اخیر به سرعت رشد کرده است.

اما برخی از مزیت های دستگاه فیس آپ:

  • جوانسازی پوست صورت
  • رفع چین های خفیف اطراف چشم
  • رفع تیرگی های اطراف چشم
  • رفع تیرگی پوست
  • کمرنگ کردن اسکارهای پوستی
  • رفع ترک های پوستی

در واقع دستگاه فیس آپ، نسل جدید دستگاه های میکرودرم ابریژن است. در گذشته به دلیل این که دستگاه های میکرودرم با پودر کار می کردند، نمی شد از آن ها برای جوانسازی دور چشم استفاده کرد. اما در حال حاضر این کار به سادگی قابل انجام است چرا که دستگاه فیس آپ، به طور کامل استفاده از پودر را حذف کرده است و با استفاده از مکانیزم ماساژ دورانی و لایه برداری، پوست اطراف چشم را جوانسازی می کند.

دستگاه فیس آپ را به عنوان یکی از بهترین و بی خطرترین روش های جوانسازی دور چشم می دانند.

جراحی لیفت پلک

در صورتی که وضعیت چشم هایتان به دلیل افتادگی شدید پلک وخیم شده است، احتمالا باید به سراغ عمل بلفاروپلاستی بروید. این جراحی که کاملا سرپایی است، می تواند پوست پلک را لیفت کرده و در نتیجه چشم ها را بازتر و جوان تر نشان دهد.

 

برای انجام این جراحی، جراح پوست، عضله یا چربی پلک را برمی دارد و آن ها را تخلیه می کند. ماندگاری این روش بسیار بالاست و معمولا برای عارضه های حادّ مثل افتادگی شدید پلک بالا یا پف شدید پلک پایین استفاده می شود.

جوانسازی دور چشم با بلفاروپلاستی
جوانسازی دور چشم با بلفاروپلاستی

تزریق بوتاکس جوانسازی چشم

یکی دیگر از روش هایی که معمولا برای روش چین و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم به کار می رود، تزریق بوتاکس است. احتمالا بوتاکس را به خوبی می شناسید و می دانید که با فلج کردن موقت عضلات، از افتادگی و شل شدن آن ها جلوگیری می کند. در نتیجه پوست روی عضله، صاف دیده می شود.

معمولا تزریق بوتاکس برای رفع چین های چنجه کلاغی گوشه ی چشم استفاده می شود. اثرگذاری آن کاملا فوری است و بیشتر مواقع از 4 الی 6 ماه دوام می آورد.

ماندگاری بوتاکس به برند آن بستگی دارد. بوتاکس های چینی، نه تنها اثرگذاری خاصی ندارند، بلکه برخی مواقع ممکن است منجر به بروز مشکلات مختلف شوند.

پلاسماتراپی

احتمالا نام پلاسماتراپی را شنیده اید. روشی که بیشتر برای رفع تیرگی، چین های خفیف و دیگر مشکلات پوست اطراف چشم به کار می رود. اما پلاسماتراپی چگونه کار می کند؟

در پلاسماتراپی، نوعی ماده به داخل پوست تزریق می شود که قادر به از بین بردن چربی ها و پوست اضافه ی زیر پلک است. به این ترتیب در آن نواحی پوست سفت تر می شود و جوان تر به نظر می رسد.

پلاسماتراپی برخلاف جراحی، بدون نیاز به برش و بخیه صورت می گیرد و در طول یک جلسه هم می توان نتایج حاصل از آن را روی پوست پلک مشاهده کرد.

شاید در میان تمام روش های جوانسازی دور چشم، اثرگذاری پلاسماتراپی بی نظیر باشد.

لیفت با نخ

یکی دیگر از روش های جدید جوان سازی دور چشم، استفاده از نخ های لیفت است. این نخ ها از الیاف خاصی ساخته می شوند که قابلیت جذب در بدن دارند. پزشک زیبایی، نخ ها را به صورت تزریق کرده و از سمت دیگر بیرون می کشد. به این ترتیب پوست بالا کشیده شده و چروک ها برطرف می شوند.

یکی از کاربردهای لیفت با نخ، برای جوانسازی پوست اطراف چشم است. به خصوص در مورد چین های پنجه کلاغی اطراف چشم یا چروک های زیر پلک می تواند کاربرد زیادی داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر مقاله لیفت صورت با نخ را ببینید.

تزریق فیلر یا ژل

نوع دیگری از روش های جوانسازی دور چشم به تزریق ژل یا فیلر برمی گردد. این روش که معمولا برای پوست پلک پایین به کار گرفته می شود، مشکلات زیر را هدف قرار می دهد:

  • رفع تیرگی پایین چشم
  • رفع پف پلک پایینی
  • رفع گود افتادگی

فیلرها به دلیل این که دارای ماده ای به نام هیالورونیک اسید هستند، می توانند به خوبی با تیرگی و گود افتاگی مقابله کرده و این مشکل را از بین ببرند. به همین دلیل است که روش ایده آلی برای جوانسازی دور چشم به حساب می آیند. عوارض این روش نیز بسیار محدود است.

جوانسازی دور چشم با فیلر
جوانسازی دور چشم با فیلر

هزینه تزریق فیلر نیز در قیاس با برخی از روش های جوانسازی دور چشم مثل بلفاروپلاستی کاملا به صرفه است. البته همه چیز به برند ژل بستگی دارد. در حال حاضر برندهای سوئیسی، انگلیسی و کره ای در کشور موجود است که هر سه کیفیت قابل قبولی دارند.

البته هشدار می دهیم که مراقبت ژل های بی کیفیت چینی باشید. چرا که استفاده از آن ها ممکن است عوارض زیادی به همراه داشته باشد.

مزوتراپی دور چشم

یکی دیگر از روش هایی که برای جوانسازی دور چشم به کار می آید، تزریق مزوتراپی است. مزوتراپی یکی از بهترین و نوین ترین روش های جوانسازی است که علاوه بر رفع چروک های دور چشم، مزایای دیگری هم دارد. مثل:

  • رفع سیاهی دور چشم
  • از بین بیردن گودی زیر چشم
  • رفع پف زیر پلک ها
  • بهبود جریان خون در پوست زیر چشم
  • اکسیژن رسانی بهتر به پوست

اما مزوتراپی دور چشم چیست؟ کوکتل های مزوتراپی ممکن است حاوی مواد و ویتامین های مختلفی باشند. مثلا می توانند حاوی هیالورونیک اسید، ویتامین های پوستی، مواد معدنی و …باشند. تمام این مواد می توانند اثرات مختلفی روی پوست بگذارند.

مثلا هیالورونیک اسید قادر است که آب موجود در بافت پوستی را افزایش داده و در نتیجه، پوست سالم تر و جوان تری بسازد. همچنین زمانی که جریان خون بهبود پیدا می کند، اکسیژن رسانی به سلول ها نیز بهتر می شود. در نتیجه پوست ما می تواند سلول های تازه ای بسازد.

بنابراین اگر به دنبال روشی بدون دردسر برای جوانسازی دور چشم هستید، حتما مزوتراپی را مد نظر داشته باشید.

سفت کردن پوست دور چشم

صرف نظر از روش هایی که در بالا معرفی کردیم. روش های زیادی برای سفت کردن پوست دور چشم در خانه وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • استفاده از ماسک های خانگی پوست

ماسک های خانگی می توانند تا حد زیادی از بروز چین و چروک های پوستی جلوگیری کنند. در این میان ماسک تخم مرغ، آلوئه ورا، ماسک زردچوبه و ماسک شیر و عسل می تواند در جوانسازی دور چشم خیلی موثر باشد.

  • ورزش های مخصوص پلک

ورزش های زیادی برای تقویت پوست اطراف چشم وجود دارد که با انجام آن ها می توانید پوست آن را سالم نگه دارید. انجام مداوم این ورزش ها به شما کمک می کند که درمان های تکمیلی را دیرتر شروع کنید.

  • استفاده از آب یخ

معمولا استفاده از آب یخ به شما کمک می کند که پوست اطراف چشم هایتان را سالم تر و سفت تر نگه دارید.

از بین بردن چروک دور چشم

اگر به دنبال یک روش جامع و کامل جهت از بین بردن چروک دور چشم هستید، احتمالا هیچ یک از این روش ها به اندازه ی فیشیال پوست صورت برایتان مفید نخواهد بود.

این روش که در طول چند مرحله ی متفاوت ( استفاده از دستگاه فیس آپ، نور درمانی، مزوتراپی، انواع ماساژ، انواع ماسک ها و…) صورت می گیرد به طور کامل رفع چین و چروک های پوستی را هدف قرار می دهد و معمولا بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت.

به طور کلی فیشیال پوست صورت و به خصوص دور چشم مزیت های زیر را به همراه دارد:

  • رفع تیرگی اطراف چشم
  • بهبود چین و چروک های ریز و درشت اطراف پلک
  • آبرسانی به پوست اطراف پلک ( با استفاده از مواد مغذی و ویتامین های مختلف)
  • بهبود جریان خون اطراف چشم با ماساژ
  • اکسیژن رسانی به پوست صورت با ماساژ
  • استفاده از روش های تکمیلی و vip

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خدمات جوانسازی دور چشم مرکز زیبایی شریعتی به دست آورید، توصیه می کنیم حتما سری به صفحه ی تماس با ما بزنید.

سوالات رایج جوانسازی دور چشم

مهم نیست که کدام یک از روش های بالا را برای جوانسازی دور چشم انتخاب می کنید، به هرحال ممکن است سوالاتی در خصوص هر یک از آن ها به ذهنتان برسد. در ادامه تلاش کرده ایم به برخی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، پاسخ بدهیم:

  • بهترین روش جوانسازی دور چشم چیست؟

بهترین روش آن است که با پوست شما مطابقت بیشتری دارد. به طور کلی، با توجه به وخامت عارضه و وضعیت پوست یکی از درمان ها ممکن است مناسب تر باشد. مثلا در صورتی که پوست دور چشم خیلی چروک شده است، بهتر است جراحی لیفت پلک یا همان بلفاروپلاستی را انجام دهید.

  • کدام درمان جوانسازی پوست اطراف چشم، بدون عوارض است؟

هر یک از این درمان ها ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشند. مثلا اگر جراحی بلفاروپلاستی را انجام دهید، طبیعتا ممکن است عوارض جانبی بیشتری داشته باشید. اما درمان هایی مثل فیس آپ یا مزوتراپی عوارض خاصی ندارند.

 

سخن آخر

در نهایت باید اشاره کنیم که زیبایی پلک و چشم بسیار مهم است. ما تمام حالات بیانی چهره مان را از طریق چشم هایمان به دیگران منتقل می کنیم. در صورتی که پلک های افتاده یا سنگینی داشته باشیم یا چین و چروک های آن مانع از دید کامل ما شوند، به نظر می آید که نمی توانیم حالات بیانی خودمان را به دیگران برسانیم.

همین مسئله اثر عمیقی در زیبایی چهره مان خواهند گذاشت. به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم که به سراغ روش های مختلف جوانسازی دور چشم بروید تا زیبایی این نقطه از صورتتان را دوباره برگردانید.

در نهایت امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشیم اطلاعاتی کلی در خصوص روش های جوانسازی پوست اطراف چشم به دستتان رسانده باشیم.

سلامت و پایدار باشید.

نگارنده: ناصری

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا