کارهایی که بعد از لیزر موهای زائد باید انجام داد

همانطور که تقریبا همه می دانند، یکی از موثر ترین روش های از بین بردن موهای زائد ، لیزر است. پیش از این در خصوص فرآیند لیزر موهای زائد ، انواع دستگاه های لیزر و اقدامات قبل از لیزر به کرات شرح داده ایم. اما شاید سوال شما و خیلی از افراد این باشد که آیا باید بعد از لیزر موهای زائد اقدامات خاصی انجام داد. به همین دلیل ما این مطلب را به شرح مراقبت ها و اقدامات بعد از لیزر موهای زائد اختصاص داده ایم تا ابهامات شما را رفع نماییم. چنانچه پس از مطالعه این مطلب ، سوال دیگری داشتید می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

 

بعد از لیزر موهای زائد چه باید کرد؟

اقدامات لازم قبل لیزر
نکات بعد از لیزر موهای زائد

بعد از یک جلسه لیزر موهای زائد (به ویژه در مناطق حساس) طبیعی است که یک احساس گرما ، کمی شبیه به آفتاب سوختگی بسیار خفیف در ناحیه تحت درمان داشته باشید. همچنین ممکن است پوست به رنگ قرمز به نظر برسد و ممکن است ناحیه اطراف فولیکول ملتهب شود. این عوارض کاملا طبیعی است و معمولاً بعد از هر جلسه لیزر طی 24 الی 48 ساعت از بین می روند. توجه داشته باشید که این عوارض جانبی بعد از چند جلسه اول که موهای منطقه درمان ، ضخیم و خشن هستند ، مشهود تر است. در طی دوره های درمانی لیزر ، موهای شما نازک تر و ظریف تر می شوند و همین امر باعث می شود این عوارض جانبی بعد از هر جلسه لیزر کمتر تجربه شوند.

 

اقداماتی که باید فورا 24 الی 48 ساعت بعد از جلسه لیزر موهای زائد انجام دهید

کبودی بعد از لیزر موهای زائد
  • لباس نخی گشاد بپوشید.
  • از لمس پوست در ناحیه درمان خودداری کنید.
  • در ناحیه درمان خود از ژل آلوئه ورا 100٪ استفاده کنید.
  • از رفتن به سالن ورزشی ، اتاق بخار ، سونا ، جکوزی و استخر خودداری کنید.
  • هنگام دوش گرفتن یا استحمام آب را ولرم نگه دارید.
  • از انجام هرگونه فعالیت بدنی خودداری کنید.
  • بعد از لیزر موهای زائد صورت تنها از لوازم آرایش معدنی استفاده کنید.
  • بعد از لیزر موهای زائد صورت و تمام قسمت های درمانی که در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار دارند ، از کرم ضد آفتاب با SPF50 به بالا استفاده کنید و در صورت امکان کل ناحیه را پوشش دهید.
  • از نشستن بر روی صندلی های حرارتی ، بلافاصله پس از لیزر موهای زائد خودداری نمایید.

 

به طور کلی ، مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

علت خارش بعد از لیزر موهای زائد
  • از قرارگیری در معرض اشعه UV به مدت 7 روز اجتناب کنید.
  • در صورت ایجاد تاول ، از ترکاندن آن خودداری کنید. چنانچه پوست تان شکننده شده است ، از یک پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید تا بهبود یابد.
  • جهت التیام دردهای پس از لیزر ، تاینلول (استامینوفن) توصیه می شود.
  • جهت تسکین ناراحتی های ناشی از گرما پس از لیزر ، مصرف داروهای بدون نسخه ، ژل ترمیم کننده ، استفاده از حوله خنک ، کمپرس یخ و آلوئه ورا توصیه می شود.
  • پس از لیزر موهای زائد، استفاده از کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 به بالا بسیار لازم و ضروری است.
  • چنانچه عوارضی از قبیل هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (از دست دادن رنگ پوست) ، قرمزی یا تورم طولانی مدت ، واکنش هیستامینی و یا تاول را تجربه کردید ، فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • به منظور کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی ، پس از مدتی ، ناحیه تحت درمان را لایه برداری نمایید.

 

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد

دوش گرفتن بلافاصله بعد از جلسه لیزر موهای به هیچ وجه توصیه نمی شود. هنگامی که لیزر درمانی انجام می دهید ، پوست به مدت زمان 24 الی 48 ساعت در برابر گرما حساس خواهد بود ، بنابراین بسیار حائز اهمیت است که پوست را در طی این مدت خنک نگه دارید و از عطر یا محصولات معطر استفاده نکنید. بعد از درمان لیزر موهای زائد می توانید دوش بگیرید اما بهتر است تا روز بعد از جلسه لیزر خود صبر کنید و همچنین دمای آب را کاملاً ولرم نگه دارید تا پوست تان تحریک نشود.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد می توان دوش گرفت؟

در حالت ایده آل 24 ساعت بعد از لیزر می توانید دوش بگیرید ، اما اگر ملزم به دوش گرفتن هستید باید حداقل 6 تا 8 ساعت بعد از جلسه صبر کنید. از آب ولرم استفاده کنید و از استفاده از محصولات خشن ، اسکراب ، لایه برداری کردن ، کشیدن کیسه یا لیف خشن در منطقه درمانی خودداری کنید. از یک بدن شوی غیر معطر استفاده کنید و ناحیه درمانی خود را به آرامی با حوله خشک کنید (گذاشتن و برداشتن حوله روی سطح پوست) تا از آسیب رساندن به پوست جلوگیری کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

استفاده از ژل آلوئه ورا  100٪ به طور مستقیم پس از دوش گرفتن نیز به بهبود و تسکین پوست بعد از لیزر موهای زائد کمک می کند. جهت افزایش مزایای خنک کنندگی و آرامش بخش توصیه می شود از قبل ژل را در یخچال نگهداری کنید و سپس استفاده نمایید.

 

ورزش بعد از لیزر موهای زائد

بعد از لیزر میشه استخر رفت ؟

به طور کلی ورزش کردن بعد از لیزر موهای زائد توصیه نمی شود.

در طول درمان ، گرمای زیادی بر روی پوست اعمال می شود که منجر به قرمزی (اریتما) و تورم فولیکول ها (ادم فولیکولی) می شود. این عوارض جانبی بسیار زودگذر هستند و 12 تا 48 ساعت به طول می انجامند. از اینرو در این مدت خنک نگه داشتن پوست بسیار مهم است. فولیکول های مو بسیار حساس خواهند شد ، بنابراین مهم است که از فعالیت هایی که می تواند منجر به تعریق یا گرم شدن پوست تان شود ، خودداری کنید. عرق حاوی باکتری هایی است که باعث می شود حساسیت فولیکول های مو تشدید شود که به بثورات پوستی یا بدتر شدن آن و یا عفونت پوستی می انجامد.

بعد از لیزر موهای زائد از چه نوع ورزش هایی باید اجتناب کرد؟

به طور کل از هرگونه تمرینی که باعث درآمدن عرق می شود ، خودداری کنید. دو ، شنا ، رقص ، دوچرخه سواری ، دوچرخه ثابت ، یوگای داغ ، تمرینات وزنه برداری ، کلاس های ایروبیک ، کراس فیت ، TRX ، زومبا همه اشکال تمرینی هستند که باید 24 تا 48 ساعت از انجام آنها خودداری کنید. پیاده روی ملایم مشکلی ندارد اما در این بازه زمانی از انجام هرگونه فعالیت هایی که موجب تعریق شود باید اجتناب کرد.

 

کارهایی که بعد از لیزر موهای زائد باید انجام داد

بعد از درمان باید از ضد آفتاب با SPF استفاده کنید
ضد آفتاب
  • لباس نخی گشاد بپوشید تا پوست خنک شود. اگر روی پاها یا ناحیه بیکینی خود لیزر انجام داده اید ، از پوشیدن شلوار جین یا تنگ خودداری کنید.
  • در ناحیه درمانی خود فقط از ژل آلوئه ورا 100٪ استفاده کنید. بعد از درمان هیچگونه کرم ، مرطوب کننده ، روغن یا محصولات معطر را به طور مستقیم روی پوست اعمال نکنید.
  • پوست را در ناحیه درمان خود لمس و دستکاری نکنید یا خراش ندهید.
  • از دوش گرفتن تا روز بعد از لیزر خودداری کنید و حین استحمام نیز از آب ولرم استفاده کنید.
  • شب را به استراحت بپردازید تا زمان لازم برای ریکاوری را به پوست خود بدهید.

با مراقبت و پیروی از این راهنمایی های ساده ، از هرگونه تحریکات و واکنش های پوستی ناشی از لیزر موهای زائد جلوگیری می کنید.

 

در فاصله بین جلسات لیزر چه می توان کرد

5عاملی که بر روی نتایج لیزر موهای زائد اثر می گذارند | مرکز لیزر برکه
برنزه کردن
  • 4 ، 5 روز بعد از لیزر ، پوست را در ناحیه درمان لایه برداری کنید. پوست مرده یا خشک گاهی اوقات ممکن است بعد از درمان باعث ایجاد قرمزی جزئی شود ، بنابراین پوست خود را در بهترین شرایط حفظ کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.
  • هنگامی مو بین جلسات مجددا شروع به رشد می کند ، تیغ زدن بعد از لیزر و استفاده از کرم های موبر تنها روش های رفع موی زائدی به شمار می روند که در طول دوره درمانی تان مجاز است.
  • در طول دوره درمانی خود از برنزه کردن یا رفتن به سولاریوم خودداری کنید.
  • اگر نواحی درمانی شما در معرض نور UV است ، همیشه از ضد آفتاب دارای SFP 50 به بالا استفاده کنید.
  • 7 روز قبل از جلسه بعدی لیزر ، استفاده از کرم برنزه را در نواحی درمان خود متوقف کنید.
  • در صورت شروع مصرف هرگونه دارو در طول درمان لیزر خود ، موضوع را به اپراتور لیزر اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد درست به اندازه آمادگی قبل از لیزر اهمیت دارد. بسیار ضروری است که از همه توصیه های مراقبتی پیروی کنید زیرا این امر از بروز هرگونه عوارض جانبی ناشی از درمان های لیزر موهای زائد در شما جلوگیری می کند.

اگر در مورد لیزر موهای زائد سؤال دیگری دارید ، لطفاً از مطرح کردن آن در بخش نظرات پایین همین صفحه دریغ نکنید. تیم اختصاصی لیزر ما در زمینه رفع موهای زائد آماده پاسخگویی به تک تک سوالات شما عزیزان هستند.

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در شمال تهران

مفتخریم اعلام کنیم مرکز لیزر ما واقع در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، زرگنده ، دروس ، ظفر ، کدویی ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران)، خدمات لیزر را توسط مدرن ترین دستگاه لیزر ، یعنی مدیا استار اسکلپیون انجام می دهد. این دستگاه جدیدترین و امن ترین دستگاه الکسانداریت برای از بین بردن رشد بیش از حد مو به روشی راحت است. این یک روش درمانی است که موها را به طور دائمی کاهش می دهد.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره و همچنین اخذ نوبت از مرکز زیبایی ما به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و سلامت باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

after-laser-hair-removal

exercise-after-laser

shower-after-laser

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا