آیا عوارض فیلر بینی حقیقت دارد؟

عوارض فیلر بینی و راههای کنترل آن

لیفت بینی بدون جراحی

عوارض فیلر بینی
علم نوین پزشکی راهکارهای جدیدی برای رسیدن به زیبایی، جوانسازی و جلوگیری از پیری پیدا کرده است. یکی از این راه ها تزریق ژل است که استفاده از آن طی سالهای اخیر در کشور ما نیز به میزان زیادی افزایش یافته است.

انجام عمل جراحی بینی عوارض و خطرات بسیار زیادی را به دنبال دارد و ممکن است در نهایت شما را به نتیجه دلخواه نرساند. اما تزریق ژل می‌تواند در موارد زیادی جایگزین عمل جراحی بینی شود. تزریق ژل بینی یک راه بدون دردسر برای زیباتر شدن بینی است، هر چند کاربرد آن توسط افراد غیرمتخصص عوارضی را به همراه داشته است. در این مقاله می‌خواهیم هزینه، مزایا و عوارض فیلر بینی را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلر به ترکیبات مختلفی گفته می شود که از خاصیت حجم دهندگی و پر کنندگی برخوردارند. اما فیلر هیالورونیک امروزه به عنوان پر کاربرد ترین فیلر مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل آن سازگاری با پوست انسان می باشد و عوارض بسیار کمی هم دارد.

هدف از استفاده فیلر، زیبایی می باشد و ساخته دست خود بشر هستند. تقویت بخشیدن به زیبایی و حفظ آن می تواند از ویژگی ها و خواص بسیار مهم فیلرها باشد. تزریق فیلر بینی هم یک نوع جراحی بدون بیهوشی محسوب می شود که در زیبایی بینی نقش بسزایی خواهد داشت. فیلر در قسمت هایی که نامنظمی و فرورفتگی دارد، تزریق می شود تا موجب حجم دهی شود.

بیشترین کاربرد فیلر بینی در پشت و کناره های آن است و بعد از اینکه تزریق فیلر انجام شد، توسط بدن مقداری بافت به وجود می آید که پر کردن نامنظمی ها را به دنبال دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

انواع فیلر بینی

انواع فیلر بینی

در حال حاضر فیلرها در برندهای مختلفی وجود دارند که برخی از آن برندها بهتر عمل کرده و نتیجه ی خوبی نیز می دهند به همین دلیل متخصصان از آنها استفاده می نمایند.
فیلرها دارای دو نوع ترکیبات موثر کلاژن و الاستین هستند که در اکثر برندها استفاده شده است.

  • ژل بینی حاوی اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده‌ی کاملا طبیعی است که در بدن هر انسانی نیز می توان آن را پیدا کرد. این ژل امروزه به یکی از محبوب‌ترین فیلر تبدیل شده است.
اسید هیالورونیک باعث حفظ رطوبت پوست می شود و همچنین هیدراتاسیون (آبرسانی) به پوست را نیز بهبود می بخشد. از این ژل‌ها برای کاهش فرورفتگی های مختلف در صورت استفاده می‌شود.

فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید برای از بین بردن جای جوش، افزایش حجم گونه، رفع خط اخم و خطوط پنجه کلاغی، رفع خط لبخند و لیفت بینی استفاده قرار می‌شود.

  • ژل حاوی کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت به صورت طبیعی در استخوان هر فردی وجود دارد. این ترکیب بسیار شبیه به مواد معدنی است که در بیشتر اوقات  برای برطرف کرن چین‌و‌چروک های متوسط تا شدید به کار می رود.

بیشترین استفاده‌ی این ژل برای چین وچروک‌ها عبارتند از:

  • خطوط روی بینی
  • برای حجم‌دهی در نواحی مختلف صورت

ژل هیدروکسی لپاتیت به صورت بیوسنتتیک تولید می شوند. بیوسنتتیک به معنی ژلی است کاملا طبیعی که اصلا از فرآورده‌های حیوانی در این ژل کاربردی ندارد. این ژل سبب کاهش واکنش آلرژیک نیز می‌شود.

معتبرترین برند تجاری بر پایه ی کلسیم هیدروکسی لپاتیت:

مراحل تزریق ژل به بینی

تزریق ژل بینی چگونه انجام می شود؟

تزریق فیلر بینی یک روش زیبایی است که نیاز به عمل جراحی ندارد و از پرکنندهای پوستی که انواع مختلفی از ژل های هیالورونیک اسید هستند استفاده می شود. تزریق انواع پرکننده‌ها به بینی می‌تواند در موارد بسیاری جایگزین جراحی‌های غیر ضروری شده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.
برای تزریق فیلر بینی، ابتدا سطح مورد نظر کاملا تمیز می گردد. بینی با استفاده از برخی پمادهای بی‌حسی یا تزریق داروهایی مانند لیدوکایین بی‌حس خواهد شد. معمولا قالب گیری بینی صورت می گیرد. بعد از آن فیلر اسید هیالورونیک توسط سوزن نازکی به مناطقی که مد نظر فرد است، تزریق می شود. فیلرهای متفاوتی برای تزریق وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ژل ژوویدرم اشاره کرد.
عملیات تزریق ژل در یک مرحله انجام نمی‌شود؛ بلکه پزشک یا متخصص تزریق ژل به بینی باید قسمت‌های مورد نیاز را شناسایی کرده و چندین بار تزریق را به داخل و خارج بافت انجام دهد. پس از تکمیل شدن این فرایند، پزشک برای رسیدن به شکل طبیعی، بینی را ماساژ می‌دهد تا ظاهر خوبی پیدا کند.

ژل بینی نی نی سایت

کاندیدای مناسب تزریق ژل به بینی

افرادی که دارای قوز بینی هستند با این روش می توانند مشکلشان را برطرف نمایند. فیلر با حجمی که در نواحی برجسته ایجاد می کند باعث یکنواختی سطح بینی می شود. همچنین افرادی که دارای تیغه‌ی بینی مقعر و فرورفته هستند با تزریق ژل به نتیجه ی خوب و دلخواه خود می رسند.

فیلر بینی استخوانی

کسانی که بینی استخوانی دارند بهترین انتخاب برایشان تزریق ژل است. پزشک با تزریق فیلر در بالا و پایین بینی، برآمدگی آن را برطرف و تیغه اش را نیز صاف می نماید.

در بعضی مواقع امکان دارد که پزشک پوست بعد از معاینه کردن بینی در کنار فیلر پیشنهاد استفاده از نخ را نیز به فرد بدهد.

بهترین تاثیری که نخ ایجاد می کند:

  • لیفت بینی
  • رفع افتادگی آن

یک نکته ی مهم این است که  فیلر قوز بینی را از بین می‌برد و همچنین در روش لیفت با نخ نیز پزشک نخ مخصوص را زیر پوست قرار می دهد و آن را به سمت بالا می‌کشد.

فیلر بینی گوشتی

فیلر بینی کاربردهای زیادی در مدل‌های بینی دارد. می توان فرم و حالت بینی‌های گوشتی را نیز با این روش اصلاح کرد. تمامی راه حل‌های بدون جراحی تغییرات کمی را در این نوع بینی به وجود می آورد. به همین دلیل پزشک جراحی را پیشنهاد می‌دهد.

بهتر است افرادی که بینی گوشتی دارند از روش‌های کوچک کننده‌ی بینی مثل آمپول استفاده کنند.

آمپول‌هایی که باعث کوچک شدن بینی است دارای آنزیم هیالاز می‌باشد که با بی‌حسی تزریق می‌شود. برای این روش یک جلسه کافی نیست و پزشک با توجه به سایز بینی 2 تا 3 جلسه درمان را پیشنهاد می کند.

چه کسانی می‌توانند تزریق ژل بینی را انجام دهند؟

تزریق ژل بینی در بیشتر موارد می‌تواند جایگزینی برای عمل بینی باشد؛ اما این موضوع در همه موارد صادق نیست. به همین دلیل زمانی که برای تزریق ژل به بینی به یک کلینیک مراجعه می‌کنید؛ باید دقیقا شرایط خود را توضیح داده و به متخصص بگویید که انتظار چه تغییری را دارید. در این صورت خواهید فهمید که آیا این کار می‌تواند راه حل خوبی برای رفع مشکل شما باشد یا خیر؟

همه افرادی که بینی طبیعی دارند و یا عمل جراحی بینی انجام داده‌اند می‌توانند از روش تزریق ژل بینی برای اصلاح عیوب ظاهری استفاده کنند. بنابراین کاندیداها و افراد واجد شرایط برای انجام تزریق ژل به بینی از قرار زیر هستند:

تعدادی از مشکلاتی را که می‌توان با استفاده از تزریق ژل به بینی برطرف کرد:

  • افرادی که دارای برجستگی‌های کوچک بر روی بینی هستند و قصد رفع آن‌ها را دارند.
  • افرادی که دارای گودی، ناهمواری یا فرورفتگی بر روی بینی هستند.
  • افرادی که بینی آن‌ها ظاهر نامتقارنی دارد.
  • افرادی که دارای بینی تختی هستند و می‌خواهند یک پل یا برجستگی را بر روی بینی خود ایجاد کنند.
  • افرادی که در ناحیه نوک بینی دارای افتادگی هستند و می‌خواهند این قسمت را لیفت کنند یا بالا ببرند.
  • اصلاح بینی پس از انجام عمل جراحی رینوپلاستی
  • برطرف کردن مشکل بینی‌هایی که سر آن‌ها بالا است.
  • اصلاح فرورفتگی یا برآمدگی در ناحیه پره‌ها
  • اصلاح ظاهری بینی‌های پهنی که ظاهر کوبیده دارند.

اگر مشکل شما در تیغه و استخوان بینی گوشتی باشد؛ نمی‌توان از تزریق ژل برای برطرف کردن آن استفاده کرد و نیاز به عمل جراحی خواهید داشت.

مدت زمان انجام عمل بینی بدون جراحی چقدر است؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تزریق ژل به بینی یا لیفت بینی بدون جراحی، کم بودن زمان مورد نیاز برای انجام آن است. جلسه‌هایی که برای تزریق ژل در این ناحیه انجام می‌شوند؛ معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشند. بنابراین شما می‌توانید در عرض ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به فرم دلخواه خود در ناحیه بینی برسید.

نکته مهم اینجا است که بسته به نیاز و تشخیص پزشک ممکن است که نیاز به تمدید ژل در فاصله‌های زمانی مشخص پیدا کنید. بنابراین در ابتدای کار باید یک برنامه زمانی را از پزشک خود دریافت کنید تا با استفاده از آن بتوانید در زمان مقرر برای تمدید مراجعه کنید.

آیا تزریق ژل بینی دائمی است؟

پزشک با تزریق ژل به بینی می تواند، نوک بینی را بالا برده و انحنای تیغه‌ی آن را نیز صاف نماید. اصلاح فرم بینی به روش فیلر دائمی نیست و پس از مدتی جذب می‌شود. زیرا بیشتر فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند و این نوع ماده به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارند که باعث جذب آن در بدن شده و مشکلی ایجاد نمی کنند و در صورت ناراضی بودن پس از چند ماه به حالت اولیه باز می‌گردد.
بعد از اتمام تزریق دستور العمل هایی وجود دارد که رعایت آن لازم است و یکی از آن ها عدم استفاده از عینک برای مدت کوتاهی می باشد.

ماندگاری تزریق ژل بینی

تزریق فیلر بینی در مدت زمان 10 دقیقه به اتمام می رسد و نتایج آن خیلی سریع نشان داده می شود. بیشتر فیلرهایی که در تزریق ژل به بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ موقتی هستند. توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان این است که هرگز نباید از گزینه‌های دائمی استفاده کنید؛ زیرا این روش‌ها عوارض زیادی را در پی خواهند داشت.

پرکننده‌های بینی به مرور زمان توسط بدن جذب شده یا اینکه حل می‌شوند. ماندگاری فیلر بینی به نوع برند مورد استفاده و شرایط شخص بستگی دارد؛ بیشتر فیلرهای بینی بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند که با درمان مجدد امکان طولانی تر کردن نتایج آن وجود دارد.

البته اگر از نتیجه تزریق ژل رضایت نداشتید؛ می‌توانید با استفاده از هیالورونید این ژل را حل کرده و آثار به وجود آمده در اثر ژل را برطرف کرد

مزایای تزریق ژل به بینی

مزایای فیلر بینی

تزریق ژل به بینی یک پیشنهاد بسیار عالی به افرادی است که در انجام عمل جراحی تردید دارند و یا به دلایل مالی یا جسمی، امکان عمل جراحی برای آن‌ها وجود ندارد. انجام این کار مزیت‌هایی را در پی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • حجم دهی مطلوب در راستای تقویت زیبایی و حفظ آن
  • انجام فیلر بینی مدت زمان ماندگاری مطلوبی را به دنبال دارد.
  • روند بهبودی فیلر بینی بعد از تزریق بسیار سریع می باشد.
  • تزریق ژل بینی با عارضه بسیار کمی مواجه است.
  • به مراقبت های مخصوص، دوره ریکاوری و استراحت نیاز ندارد.
  • تزریق فیلر بینی نتایج فوری و ایده آلی برای شخص خواهد داشت.
  • دوران نقاهت تزریق فیلر بینی بسیار کوتاه می باشد.
  • نسبت به جراحی بینی هزینه های کمتری دارد.
  • روش تزریق فیلر بینی غیر تهاجمی، بدون نیاز به بی هوشی و جراحی می باشد.
  • عدم وجود آثار زخم یا بخیه بر روی بینی
  • امکان بازگشت به تمام فعالیت های روزانه بعد از انجام تزریق فیلر بینی فراهم است و نیازی به استراحت نمی باشد.

البته همه این موارد بستگی به زمان مناسب تزریق فیلر و اندازه معقول مورد استفاده آن دارد تا نتیجه مطلوب را برای فرد به همراه داشته باشد.

چه کسانی نباید از تزریق ژل به بینی استفاده کنند؟

هرچند تزریق ژل در ناحیه بینی یک روش کاملا غیر تهاجمی است؛ اما انجام آن برای برخی از افراد توصیه نمی‌شود. این افراد عبارت‌اند از:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد زیر ۱۸ سال
  • افرادی که به بیماری‌های خود ایمنی یا دیابت مبتلا هستند.

مراقبت های قبل از تزریق ژل 

  • یک هفته پیش از انجام این کار نباید سیگار یا الکل مصرف کنند.
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند ویتامین‌های E، C، آسپیرین و بروفن ممنوع است؛ زیرا باعث ایجاد کبودی خواهد شد.
  • در زمان انجام تزریق ژل پوست شما باید کاملا تمیز بوده و از هیچ ماده آرایشی بر روی آن استفاده نشده باشد.

مراقبتهای بعد از تزریق ژل به بینی

مراقبت های بعد از تزریق ژل

  • پس از تزریق کردن ژل در ناحیه بینی باید تا ۲ هفته از انجام فعالیت‌های شدید بدنی بپرهیزید؛ زیرا این فعالیت‌ها می‌توانند جریان خون را افزایش داده و باعث ایجاد قرمزی یا حتی خونریزی شوند.
  • تا برطرف شدن کامل آثار قرمزی و ورم پس از تزریق، از رفتن به استخر، سونا یا جکوزی خودداری کنید.
  • از آناناس تازه استفاده کنید؛ زیرا این میوه سرشار از مواد مفیدی مانند آرنیکا و بروملین است که می‌توانند بهبودی تزریق ژل به بینی را سرعت ببخشند.
  • در شش ساعت اول پس از انجام تزریق از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان کبودی آن به حداقل برسد.
  • تا ۷۲ ساعت پس از تزریق و به توصیه پزشک، از کپسول سفالکسین استفاده کنید.
  • بعد از تزریق از آرایش کردن اجتناب کنید اما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از وارد شدن هر گونه فشار به بینی به مدت یک هفته خوددای کنید.

هزینه تزریق ژل بینی

هزینه تزریق ژل بینی با توجه به نوع برند ژل مورد استفاده متفاوت می باشد. تزریق ژل بینی جزو یکی از روش‌های زیبایی می‌باشد که به وسیله بیمه پوشش داده نمی شود.
هزینه فیلرهای پوستی بسته به مقدار استفاده از فیلر (اگر نیاز به ژل زیاد برای پر کردن قسمت‌های خالی بینی باشد هزینه تزریق ژل بینی نیز زیاد می شود)، نوع فیلر، برند ژل (بعضی از ژل‌ با توجه به اینکه دوام بیشتری دارد قیمتش نیز بیشتر می‌شود) و دستمزد پزشک متفاوت است.

شرایط نگهداری و استفاده از سرنگ های محتوی فیلر باقیمانده

یکی از مهمترین نگرانی ها در استفاده از سرنگ های محتوی باقیمانده فیلرها است که احتمال آلودگی باکتریایی، عوارض فیلر بینی و افزایش احتمال عفونت وجود دارد. طبق مطالعات انجام شده احتمال افزایش عفونت در استفاده از باقیمانده فیلرهای HA که در دمای ۴c برای حدود ۶ ماه نگهداری می شوند دیده نشد.

عوارض ژل به بینی

عوارض فیلر بینی

تزریق هر نوع ژلی به صورت می تواند با عوارضی همراه باشد که عبارتند از تورم، کبودی و خونریزی که در مقایسه با عوارض عمل جراحی بسیار محدود و قابل پیش بینی است و گذر زمان باعث بهبودی آن خواهد شد.
از آنجایی که فیلرها توسط بشر ساخته شده اند و مواد مصنوعی در ساخت آن ها به کار برده شده است، ممکن است واکنش های حساسیتی و دفاعی را در پی داشته باشد. در نتیجه علائم مختلفی نظیر تورم بسیار خفیف، کبودی، قرمزی و عفونت بروز نماید که کاملا موقتی هستند و ظرف یک یا دو روز از بین خواهند رفت.

علاوه بر این دردی که در اثر تزریق ژل در ناحیه بینی ایجاد می‌شود؛ بسیار اندک است که با استفاده از داروها یا کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی به طور کامل برطرف می‌شود.

همچنین احساس سفتی یا برآمدگی بر روی بینی تا ۲ هفته طبیعی است؛ اما در صورتی که احساس کردید ژل‌ها در یک ناحیه جمع شده‌اند، از ماساژ دادن آن یا فشار دادن بر روی این قسمت خودداری کنید. برای برطرف کردن این مشکل باید نزد پزشک خود بروید تا با ماساژ، به صورت تدریجی و آهسته این مشکل را برطرف کند.

برای جلوگیری از عوارض فیلر بینی، رعایت موارد زیر الزامی است:

  • یکی از موارد جلوگیری از عوارض فیلر بینی بررسی بیماری زمینه ای فرد متقاضی می باشد.
  • به کار بردن فیلرهای مرغوب و با کیفیت در جلوگیری از عوارض فیلر بینی بی تاثیر نیست.
  • فیلر باید به مقدار معقول و مناسبی به بینی تزریق گردد.
  • میزان حساسیتی که فرد متقاضی نسبت به فیلر بینی ممکن است از خود نشان دهد، باید بررسی شود.
  • دقت کنید که ژل از جنس اسید هیالورونیک استفاده شود که باعث می شود پس از تزریق واکنشی در بدن اتفاق نیفتد.یکی از عوارض بسیار نادری که در اثر تزریق ژل به بینی به وجود می‌آید؛ انسداد شریان‌های خونی و توقف جریان خون در آن‌ها است. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که پزشک از مهارت کافی برای تزریق برخوردار نباشد؛ در نتیجه پر کننده به طور مستقیم وارد شریان خواهد شد و یا بر روی آن فشار وارد خواهد کرد. هر دوی این موضوعات در صورت مراجعه به یک کلینیک معتبر قابل پیشگیری هستند.
  • تکنیک تزریق و تجربه پزشک نیز بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که پزشک باتجربه و مرکز زیبایی معتبر انتخاب کنید عوارض فیلر بینی را تجربه نخواهید کرد و بر عکس پزشکی که آگاهی کاملی نسبت به تزریق نداشته باشد و فاقد مجوز باشد، آثار جبران ناپذیری را به جا خواهد گذاشت.
  • استفاده از کیسه یخ روی ناحیه درمان شده تورم و کبودی را کاهش می دهد.
  • تورم به طور معمول در یک تا ۳ روز و کبودی در ۷ تا ۱۰ روز برطرف می شود.

 

بهترین مرکز تزریق ژل

بهترین مرکز زیبایی پوست و مو در تهران

در آخر فراموش نکنید که مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی را جزء بازدیدهای خود قرار دهید و مابقی مراکز زیبایی را با آن مقایسه کنید تا خودتان تفاوت را احساس کنید. همه‌ی کارهای زیبایی نیازمند آرامش و اطمینان است. زیبا بودن و زیبا زندگی کردن حق شما است. پس به هیچ عنوان از خود نگذرید و به زیبایی هر چه تمام‌تر زندگی کنید و خودتان را دوست داشته باشید. در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی، با هدف افزایش زیبایی شما کلیه خدمات زیبایی توسط مجموعه ای از متخصصان پوست و مو خبره و باتجربه، با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌شود. جهت تعیین وقت مشاوره برای تزریق ژل توسط بهترین متخصص پوست و مو در تهران مستقر در مرکز زیبایی پوست و مو شریعتی با ما در تماس باشید.

محقق و مترجم: عزیزه جوهری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا