عمل جراحی پروتز چانه و حقایقی در مورد آن!

عمل جراحی پروتز چانه

عمل جراحی پروتز چانه را بیشتر بشناسیم!

یکی از مهم ترین اجزای صورت ما، چانه است. اگر زیاد از حد عقب یا جلو باشد می تواند حسابی فرم صورت ما را به هم بزند و اجازه ندهد که دیگر جلوه های زیبای صورت، خودشان را نشان بدهند. به خصوص زمانی که فرد در حالت نیم رخ ایستاده است، عیب و ایرادات فک و چانه بیشتر خودشان را نشان می دهند.

به همین دلیل است که جراحی های مختلفی مثل عمل جراحی پروتز چانه یا همان پروتز چانه تا به این حد باب شده اند و محبوبیت پیدا کرده اند.

اگر تصمیم به انجام پروتز چانه دارید، توصیه می کنیم این مقاله از وب سایت لیزر دیسکانت را حتما مطالعه کنید و تا انتها همراه ما باشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه الکس مدیواستار (اسکلپیون)

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021 22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

 

جراحی زیبایی چانه چیست؟

همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید، جراحی ایمپلنت چانه در واقع نوعی از جراحی است که در طول آن، پروتزهای مخصوصی در چانه ی فرد کار گذاشته می شوند. اما چند نکته را بهتر است در مورد جراحی زیبایی چانه درک کنید.

عمل جراحی پروتز چانه

ویژگی ها و نیازهای هر بیماری قبل از عمل جراحی پروتز چانه به دقت بررسی می شوند. اما به طور کلی نکات زیر مطرح است:

  • زمانی که بیمار تحت بیهوشی است، پزشک برش هایی را روی خط طبیعی چانه در زیر فک ایجاد می کند. البته گاهی ممکن است که برش ها داخل دهان و جایی که لثه به لب پایین می رسد، ایجاد گردد.
  • با کشیدن ملایم این بافت، پزشک در واقع جایی درست می کند که بتوان پروتز را در آن جای داد. این پروتز ممکن است از متریال طبیعی ساخته شده باشد که احساسی شبیه به بافت طبیعی خود چانه دارد. هم چنین باید در نظر داشته باشید که این پروتزها در شکل و سایزهای متنوعی وجود دارند. به این ترتیب می توان با تمام به نیاز بیمار، بهترین پروتز ممکن را برای وی انتخاب کرد.
  • بعد از اتمام جای گذاری و عمل جراحی پروتز چانه، جراح از یک سری بخیه های بسیار نازک و موثر برای بستن زخم استفاده می کند. اگر این برش ها داخل دهان باشد، هیچ گونه جای زخمی باقی نمی ماند. اما در صورتی که این جای زخم زیر چانه صورت گرفته باشد، با خط طبیعی چانه ادغام شده و زیاد مشخص نیست.

ماندگاری پروتز چانه

یکی از مهم ترین سوالاتی که در مورد پروتز چانه پرسیده می شود این است که تا چه حد ماندگار هستند؟ آیا به مروز زمان از بین می روند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که همه چیز به انتخاب پروتز مربوطه و جراحی که عمل جراحی پروتز چانه را انجام می دهد بستگی دارد. در صورتی که جراحی به درستی صورت نگیرد، ممکن است به مرور زمان و بعد از گذشت چند سال، پروتز از جای خود جا به جا شده و فک بیمار را بدفرم کند و یا به دیگر اعضای صورت آسیب بزند.

هم چنین از مهم ترین عوامل ماندگاری پروتز چانه، استفاده از پروتز هایی است که بهترین کیفیت مورد نظر را دارند و به سادگی دچار آسیب نمی شوند. علاوه بر این دقت داشته باشید که حتما به سراغ ایمپلنت هایی بروید که با بافت طبیعی بدن انسان تطابق و سازگاری دارند.

شکل پروتز چانه                      

همان طور که اشاره کردیم، پروتزهای چانه از مواد و متریال ایمن و سازگار با بدن انسان ساخته می شوند. هم چنین سایز و ابعاد این پروتزهای چانه ممکن است بسیار متنوع باشد تا با نیازهای صورت بیمار و تصورات پزشک جراح تطابق داشته باشند.

البته باید توجه داشته باشید که انجام عمل جراحی پروتز چانه، تنها راهکار پزشک برای بهبود وضعیت چانه ی بیمار نیست. بلکه روش های دیگری از جمله شکل دهی مجدد به استخوان فک و استفاده از لیپوساکشن برای برداشتن چربی های اضافه ی غبغب نیز از متدهای کارآمد برای زیباتر کردن چانه است.

عمل جراحی پروتز چانه

یکی از مهم ترین عواملی که در نتیجه ی نهایی جراحی پروتز چانه موثر است، این است که پزشک جراح، سلیقه ی خوبی در تشخیص زیبایی داشته باشد. یک جراح پروتز چانه باید به خوبی تشخیص دهد که کدام یک از ایمپلنت های موجود بهترین هارمونی را با دیگر اجزای صورت بیمار ایجاد می کنند و زیباتر هستند. در غیر این صورت ممکن است حتی بهترین و زیباتر پروتزها نیز برای یک بیمار، جوابگو نباشند.

عوارض پروتز چانه

یکی از سوالات رایج در مورد عمل جراحی پروتز چانه این است که چه عوارضی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید به نکات و موارد زیر اشاره کنیم:

  • بلافاصله بعد از جراحی، جراح محل زخم را بانداژ می کند و به مدت 2 الی 3 آن را روی چانه نگه می دارد. ممکن است بیمار اندکی دچار التهاب و درد شود. اما جای نگرانی نیست چرا که می توان با استفاده از داروهای ضد التهاب و مسکن این درد را کاهش داد.
  • ممکن است بلافاصله بعد از انجام عمل جراحی پروتز چانه، اندکی با جویدن غذا مشکل داشته باشید. به همین دلیل بهتر است که تا چند روز بعد از اتمام جراحی چانه، از غذاهای آبکی استفاده کنید که نیاز چندانی به جویدن ندارند.

 

  • بیشتر بیماران دچار احساس کشیدگی و سوزش در جای زخم جراحی می شوند اما این عوارض تا یک هفته بعد به طور کامل از بین می روند.
  • بعد از گذشت 6 ماه، بیشتر ورم ها از بین خواهد رفت و بیمار می تواند نتیجه ی جراحی را مشاهده کند. ممکن است جراحتان انجام برخی از فعالیت های سنگین را تا چند هفته بعد از اتمام جراحی ممنوع کند. اما بعد از گذشت 10 روز می توانید به فعالیت های ساده ی روزمره تان برگردید.
  • جای زخم ناشی از انجام عمل جراحی پروتز چانه ممکن است وجود داشته باشد اما بسیار ناچیز و نامشخص است. چرا که برش جراحی یا داخل دهان صورت می گیرد یا روی خط طبیعی فک!

نکته مهم: باید بدانید که این عوارض و نکته هایی که در مقاله ذکر کردیم، به صورت کلی و عمومی هستند. هر بیماری ممکن است به شکل متفاوتی نسبت به جراحی و دوره ی نقاهت واکنش نشان دهد. بهتر است در مورد عوارض جراحی ایمپلنت چانه با جراح خودتان صحبت کنید و از او بخواهید که موضوع را به طور کامل برای شما توضیح بدهد.

مراقبت های بعد از عمل جراحی پروتز چانه

بعد از این که جراحی به اتمام رسید و به خانه برگشتید، بهتر است مراقب علائم زیر باشید و در صورتی که مشاهده شدند، به سرعت به جراح خود گزارش دهید:

  • خونریزی بیش از حد و غیر معمول
  • تورم زیاد
  • تب

هم چنین ممکن است پزشک شما، برای هفته های بعد نیز جلسات ویزیت برایتان ترتیب بدهد تا نتیجه ی جراحی را دنبال کند. بهتر است به تمام این نوبت های معاینه بروید و به طور دقیق روند بهبود چانه را بررسی کنید.

عکس پروتز چانه قبل و بعد

عمل جراحی پروتز چانه

پروتز چانه قیمت

در نهایت ممکن است در مورد هزینه عمل جراحی پروتز چانه سوالاتی داشته باشید. این نوید را به شما می دهیم که مرکز زیبایی شریعتی در شمال تهران، بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه خواهد کرد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید و یا این که با همکاران ما در بخش پذیرش تماس بگیرید.

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا